UCM
Research/art/teacher profile of a person
Name and surname:
prof. dr. hab. Krzysztof Rubacha
Email:
krzysztof.rubacha@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FF UCM - Faculty of Arts
Pracovisko:
KPED - Katedra pedagogiky

I. - Basic information

I.1 - Surname
Rubacha
I.2 - Name
Krzysztof Mariusz
I.3 - Degrees
Prof. dr. hab.
I.4 - Year of birth
1965
I.5 - Name of the workplace
Filozofická fakulta UCM v Trnave, Katedra pedagogiky
I.6 - Address of the workplace
Nám. J. Herdu 2, Trnava 917 01
I.7 - Position
profesor
I.8 - E-mail address
krzysztof.rubacha@ucm.sk
I.9 - Hyperlink to the entry of a person in the Register of university staff
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14533
I.10 - Name of the study field in which a person works at the university
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0002-7447-6736

II. - Higher education and further qualification growth

II.1 - First degree of higher education
II.b - Year
1900
II.2 - Second degree of higher education
II.a - Name of the university or institution
Nicolaus Copericus University Torun Poland
II.b - Year
1989
II.c - Study field and programme
Pedagogika
II.3 - Third degree of higher education
II.a - Name of the university or institution
Nicolaus Copericus University Torun Poland
II.b - Year
1994
II.c - Study field and programme
Pedagogika
II.4 - Associate professor
II.a - Name of the university or institution
Nicolaus Copericus University Torun Poland
II.b - Year
2000
II.c - Study field and programme
Pedagogika
II.5 - Professor
II.a - Name of the university or institution
Nicolaus Copericus University Torun Poland
II.b - Year
2010
II.c - Study field and programme
Pedagogika
II.6 - Doctor of Science (DrSc.)
II.b - Year
1900

III. - Current and previous employment

III.a - Occupation-position III.b - Institution III.c - Duration
Profesor Universita sv. Cyrila a Metoda v Trnave Od 2011
Profesor Nicolaus Copericus University Torun Poland Od 2010
Docent Nicolaus Copericus University Torun Poland 2000-2010
Odborný asistent Nicolaus Copericus University Torun Poland 1990-2000

IV. - Development of pedagogical, professional, language, digital and other skills

IV.a - Activity description, course name, other IV.b - Name of the institution IV.c - Year
Postgraduate studies for academic teachers Nicolaus Copericus University Torun Poland 1989

V. - Overview of activities within the teaching career at the university

V.1 - Overview of the profile courses taught in the current academic year according to study programmes
V.1.a - Name of the profile course V.1.b - Study programme V.1.c - Degree V.1.d - Field of study
edukačná evaluácia a diagnostika učiteľstvo a pedagogické vedy II. učiteľstvo a pedagogické vedy
metodológia pedagogického výskumu učiteľstvo a pedagogické vedy II. učiteľstvo a pedagogické vedy
informačné a komunikačné technológie v edukačnom procese učiteľstvo a pedagogické vedy II. učiteľstvo a pedagogické vedy
kolokviálna skúška z učiteľského základu učiteľstvo a pedagogické vedy I. + II. učiteľstvo a pedagogické vedy
záverečná práca s obhajobou učiteľstvo a pedagogické vedy I. + II. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Overview of the responsibility for the delivery, development and quality assurance of the study programme or its part at the university in the current academic year
V.3 - Overview of the responsibility for the development and quality of the field of habilitation procedure and inaugural procedure in the current academic year
V.4 - Overview of supervised final theses
V.4.1 - Number of currently supervised theses
V.4.a - Bachelor's (first degree)
0
V.4.b - Diploma (second degree)
0
V.4.c - Dissertation (third degree)
2
V.4.2 - Number of defended theses
V.4.a - Bachelor's (first degree)
V.4.b - Diploma (second degree)
V.4.c - Dissertation (third degree)
V.5 - Overview of other courses taught in the current academic year according to study programmes
V.5.a - Name of the course V.5.b - Study programme V.5.c - Degree V.5.d - Field of study
Základy pedagogického výskumu učiteľstvo akademických predmetov I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Metodológia pedagogického výskumu učiteľstvo akademických predmetov II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár z metodológie pedagogického výskumu učiteľstvo akademických predmetov II. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Overview of the research/artistic/other outputs

VI.1 - Overview of the research/artistic/other outputs and the corresponding citations
VI.1.1 - Number of the research/artistic/other outputs
VI.1.a - Overall
75
VI.1.b - Over the last six years
23
VI.1.2 - Number of the research/artistic/other outputs registered in the Web of Science or Scopus databases
VI.1.a - Overall
8
VI.1.b - Over the last six years
4
VI.1.3 - Number of citations corresponding to the research/artistic/other outputs
VI.1.a - Overall
762
VI.1.b - Over the last six years
494
VI.1.4 - Number of citations registered in the Web of Science or Scopus databases
VI.1.a - Overall
11
VI.1.b - Over the last six years
11
VI.1.5 - Number of invited lectures at the international, national level
VI.1.a - Overall
21
VI.1.b - Over the last six years
15
VI.2 - The most significant research/artistic/other outputs

AAA BACZALA, Ditta, Piotr BLAJET, Beata PRZYBOROWSKA a Krzysztof RUBACHA. Intymność - rozwój - edukacja. 1. vyd. Toruń: Wydawnictwo naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2019. 170 s. ISBN 978-83-231-4213-3.

ADM RUBACHA, Krzysztof a Mariana SIROTOVÁ. Child-rearing practices in Slovakia - A comparative study. The New Educational Review. Vol. 40, no. 2, pp. 17-25 (2015). ISSN 1732-6729.

ADM RUBACHA, Krzysztof a Mariana SIROTOVÁ. The Sense of Didactic and General Self-efficacy in Literature Teachers in Poland and Slovakia. The New Educational Review. Roč. 55, č. 1 (2019), s. 256-262. ISSN 1732-6729.

AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách Problematizovanie edukačnej reality. Praktická metodológia / Krzysztof Rubacha ; recenzenti: Ján Danek, Viliam Končál. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2014. - 146 s. - ISBN 978-80-8105-622-2.

ADM Educational Self-Efficacy in Teachers of Various Ethical Orientations. The Slovak Research / Krzysztof Rubacha, Mariana Sirotova, Mariola Chomczyńska-Rubacha, 2016. In: The New Educational Review. - ISSN 1732-6729, Vol. 43, no. 1 (2016), pp. 193-200.

VI.3 - The most significant research/artistic/other outputs over the last six years

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu

KKS - KKS-R22 - KSS-22 - trzy kwestionariusze do badania samorealizacji / Krzysztof Mariusz Rubacha, 2022. - Kategória do roku 2021 ADE.

In: Przegląd Badań Edukacyjnych = Educational Research Review = Educational Research Review. - ISSN 1895-4308, č. 39 (2022), s. 7-52.

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Quasi-experiment in the educational reality / Mariana Sirotová, Veronika Michvocíková, Krzysztof Mariusz Rubacha, 2021. DOI DOI 10.15503/jecs2021.1.189.201.

In: Journal of Education Culture and Society. - ISSN 2081-1640, Roč. 12, č. 1 (2021), s. 189-201 [online].

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu

Ethic-related Messages in the Teaching Process within Higher Education Institutions and the Evaluation of University Teachers by Students / Krzysztof Mariusz Rubacha, 2021. - Kategória do roku 2021 ADM. DOI DOI 10.15804/tner.2021.64.2.04.

In: The New Educational Review. - ISSN 1732-6729, Roč. 64, č. 2 (2021), s. 50-59.

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu

Educational Reinforcement Strategy by Teachers with Diverse Ethical Orientations / Mariana Sirotová, Krzysztof Mariusz Rubacha, 2023. - Kategória do roku 2021 ADE. DOI 10.12775//PBE.2023.033.

In: Przegląd Badań Edukacyjnych = Educational Research Review = Educational Research Review. - ISSN 1895-4308, č. 43 (2023), s. 165-173.

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia

Teachers in the Private and Public Spheres: Ethical Orientations in Educational Interactions / Michvocíková Veronika, Sirotová Mariana, Rubacha Krzysztof Mariusz, Ksiazek Ewelina 2023. - Kategória do roku 2021 ADM.

In: Journal of education culture and society = JECS = JECS. - ISSN 2081-1640, Roč. 14, č. 1 (2023), s. 76-84 [online].



VI.4 - The most significant citations corresponding to the research/artistic/other outputs

ADM RUBACHA, Krzysztof a Mariana SIROTOVÁ. Child-rearing practices in Slovakia - A comparative study. The New Educational Review. Vol. 40, no. 2, pp. 17-25. ISSN 1732-6729. Ohlasy: [2] PISONOVA, Maria. Philosophical Explication of Requirements on the Process of Education - Novelty or Relic? In: XLinguae Journal. 2016, vol. 9, iss. 1, p. 90. ISSN 1337-8384.

ADM RUBACHA, Krzysztof, Mariana SIROTOVÁ a Mariola CHOMCZYŃSKA-RUBACHA. Educational Self-Efficacy in Teachers of Various Ethical Orientations. The Slovak Research. The New Educational Review. Vol. 43, no. 1 (2016), pp. 193-200. ISSN 1732-6729. Ohlasy: [2] ORTIZ-COBO, M., GARCIA-MARTIN, J., BIANCO, R. Will the "normality" times come back? L2 learning motivation between immigrants and refugees before Covid-19. In: XLinguae. 2021, Volume 14, Issue 1, pp. 182-196. ISSN 1337-8384.

ADM RUBACHA, Krzysztof, Mariana SIROTOVÁ a Mariola CHOMCZYŃSKA-RUBACHA. Educational Self-Efficacy in Teachers of Various Ethical Orientations. The Slovak Research. The New Educational Review. Vol. 43, no. 1 (2016), pp. 193-200. ISSN 1732-6729. Ohlasy: [2] BINETTI, M.J., SLOBODOVÁ NOVÁKOVÁ, K., PAVLIKOVÁ, M. Multiculturalism or feminism? Arguments about the use of the integral veil. In: XLinguae. 2019, 12(1), pp. 70-79. ISSN 1337-8384.

ADM RUBACHA, Krzysztof, Mariana SIROTOVÁ a Mariola CHOMCZYŃSKA-RUBACHA. Educational Self-Efficacy in Teachers of Various Ethical Orientations. The Slovak Research. The New Educational Review. Vol. 43, no. 1 (2016), pp. 193-200. ISSN 1732-6729. Ohlasy: [2] BITOKOVA, S.Kh., et al. Learning English language and culture through idioms: a case study at Kabardino-Balkarian State University. In: XLinguae. 2018, vol. 11, iss. 3, pp. 28-37. ISSN 1337-8384.

RUBACHA, Krzysztof. Edukacja jako przedmiot pedagogiki i jej subdyscyplin. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. I. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2003, 21–33. Ohlasy: [3] Gawel, A. Szkoła i nauczyciel wobec współczesnych wyzwań promocji zdrowia dzieci i młodzieży. In LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY T. XXXV, z. 3 – 2016. s 137-152. DOI: 10.17951/lrp.2016.35.3.137

VI.5 - Participation in conducting (leading) the most important research projects or art projects over the last six years

KEGA  004UCM-4/2022 Podpora zdravia a pohody študentov prostredníctvom inkluzívnej edukácie na terciárnom stupni, spoluriešiteľ, časové rozpätie projektu: 2022 - 2024. Hlavným cieľom projektu je zhodnotiť kvalitu života súvisiacu so zdravím a pohodu ("wellbeing") študentov (označenie zahŕňa študentky aj študentov súčasne v zmysle rodovej rovnosti) na vysokej škole, najmä s ohľadom na prístup vysokoškolských učiteľov a navrhnúť metodiku inkluzívnej podpory študentov na vysokej škole. Výstupmi projektu sú workshopy pre vysokoškolských učiteľov, vedecká monografia, vedecká konferencia EDUCOM a metodické príručky pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami a pre ich vysokoškolských učiteľov.

KEGA 015UCM-4/2018 Pedagogická prax vysokoškolských študentov s podporou virtuálnej dimenzie, zodpovedný riešiteľ, časové rozpätie projektu: 2018 - 2020, Projekt bol zameraný na vytvorenie a verifikáciu výučbového softvéru, ktorý bude slúžiť v procese prípravy študenta na realizáciu pedagogickej praxe. Vzhľadom na medziodborové zameranie projektu bol riešiteľský tím zložený z vysokoškolských učiteľov z Katedry pedagogiky FF UCM a Katedry aplikovanej informatiky a matematiky FPV UCM v Trnave. Hlavným cieľom projektu bola identifikácia najčastejších pedagogických javov a situácií, s ktorými sa študent počas pedagogickej praxe stretáva, spracovanie identifikovaných javov do podoby počítačovej edukačnej hry a jej následná verifikácia prostredníctvom kváziexperimentu technikou rotácie faktorov. Výstupom projektu je počítačová edukačná hra, konferencia EDUCOM 2020, Zborník vedeckých štúdií Pedagogica Actualis XII : aktuálne trendy pedagogickej praxe v pregraduálnej príprave / editor: Mariana Sirotová, Veronika Michvocíková. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2020. - ISBN 978-80-572-0066-6. AED Komentarze z perspektywy teorii "rozwoju roli indywidualnej nauczyciela" do efektów oraz modulów ksztalcenia pedagogicznego nauczycieli w Polsce / Krzysztof Rubacha, 2020. In: Pedagogica Actualis 12 : aktuálne trendy pedagogickej praxe v pregraduálnej príprave : aktuálne trendy pedagogickej praxe v pregraduálnej príprave / editor: Mariana Sirotová, Veronika Michvocíková ; recenzenti: Dana Kollárová, Tomáš Jablonský. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2020. - ISBN 978-80-572-0066-6, s. 170-179.

Gender w podręczniakach. Gender in the handbook. ICBPT UAM/NORWAY EEA GRANTS 2016-2021 Projekt Gender in Textbooks je kvalitatívnou štúdiou o rodových správach prítomných v takmer 100 školských učebniciach v Poľsku (25% učebníc používaných v Poľsku). Analyzoval sa obsah učebníc a základné osnovy, ako aj právne dokumenty týkajúce sa problematiky rodových stereotypov a predsudkov v školskom vzdelávaní. Výsledkom projektu bola nasledujúca publikacia: https://feminoteka.pl/raport-gender-w-podrecznikach-tom-1-3-publikacja-do-pobrania/?fbclid=IwAR33YEXcT-sJzjgnUQjj095_TcHC1jEqXsbKxx7arFkqpjsRje1PLzIbZ1o

001UCM-2-1/2022 Inovácia a digitalizácia doplňujúceho pedagogického štúdia a rozširujúceho štúdia, člen riešiteľského kolektívu, časové rozpätie projektu: 2022-2023. Cieľom FF UCM v Trnave je i naďalej realizovať kvalifikačné vzdelávanie v kategóriách: doplňujúce pedagogické štúdium (DPŠ) a rozširujúce štúdium (RŠ). Proces zosúlaďovania študijných programov (ŠP) s novými štandardmi SAA VŠ, ktorý sa v súčasnosti na UCM v Trnave realizuje, umožní implementovať podnety študentov, absolventov a zamestnávateľov aj do realizácie DPŠ a RŠ. Po ukončení procesu zosúlaďovania ŠP a získaní vnútornej univerzitnej akreditácie sa budú inovovať aj študijné plány v rámci poskytovaného kvalifikačného vzdelávania. Podnety budú zapracované aj do samotnej realizácie edukačného procesu, aby sa efektívnejšie zohľadňovali potreby praxe. Pedagogické laboratórium je potrebné vzhľadom k väčšiemu počtu študentov v kvalifikačnom vzdelávaní (v súčasnosti DPŠ 101 a RŠ 82) kapacitne rozšíriť. Súčasné usporiadanie klasického školského sedenia je potrebné zmeniť. Účastníci kvalifikačného vzdelávania, rovnako ako denní študenti, očakávajú aktívne výučbové prostredie, ktoré umožňuje interaktívnu edukáciu. Preto je potrebné vybaviť pedagogické laboratórium mobilnými školskými stoličkami, ktoré umožňujú jednak pohodlie, ale ponúkajú aj úložný priestor a promptnú zmenu zoskupovania študentov pri skupinovej práci alebo pri využívaní interaktívnych metód. Cieľom je zvýšiť kapacitu z 15 na 25 študentov, čo predpokladá aj doplnenie tabletov pre prácu s interaktívnou tabuľou a doplniť knižnicu pre existujúce i novovytvorené edukačné materiály. Počas pandémie bolo DPŠ a RŠ realizované v online priestore prostredníctvom webovej platformy MS Teams a Moodle. Vzhľadom na predpoklad, že by sa opätovne mohla situácia zhoršiť a realizácia DPŠ a RŠ by prešla do online priestoru, je cieľom FF UCM vytvoriť databázu elektronických interaktívnych edukačných materiálov, ktoré by umožnili účastníkom kvalifikačného vzdelávania efektívnu samostatnú prácu s okamžitou spätnou väzbou. V neposlednom rade je cieľom zvýšenie propagácie DPŠ a RŠ v rôznych typoch médií.

VII. - Overview of organizational experience related to higher education and research/artistic/other activities

VII.a - Activity, position VII.b - Name of the institution, board VII.c - Duration
Clen Polskej akademie vied Polska Akademia Nauk Warszawa 2020-2024
Predseda Sekcie Metodologie Pedagogickeho Vyskumu Polska Akademia Nauk Warszawa 2020-2024
Predseda Laboratoria Vyskumneho Vybavenia Polska Akademia Nauk Warszawa 2016 po súčasnosť
Sefredaktor casopisu Przegląd Badań Edukacyjnych Wydawnictwo Naukowe UMK 2017 po súčasnosť
Predseda rady vedeckej dyspliny pedagogika UMK Toruń 2020 po súčasnosť

VIII. - Overview of international mobilities and visits oriented on education and research/artistic/other activities in the given field of study

VIII.a - Name of the institution VIII.b - Address of the institution VIII.c - Duration (indicate the duration of stay) VIII.d - Mobility scheme, employment contract, other (describe)
UCL Institut of Education IOE 20 Bedfordway London WC1H OAL GB 3. 5. -12 . 5. 2014 Library studies WNP UMK Torun
Pavel Vlodkovic School of Plock Poland ul. Geodetów 45 a 07-200 Wyszków 2012-2016 employment contract
University of Humanities and Econimics Science in Lodz Łódź ul. Sterlinga 26 2003-2006 employment contract

IX. - Other relevant facts

Date of last update
2025-10-13