UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
PhDr. Božena Petrášová, PhD.
Email:
bozena.petrasova@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FF UCM - Filozofická fakulta UCM
Pracovisko:
KAA - Katedra anglistiky a amerikanistiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Petrášová
I.2 - Meno
Božena
I.3 - Tituly
PhDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1964
I.5 - Názov pracoviska
Katedra anglistiky a amerikanistiky FF UCM Trnava
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu 2, 917 01 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
bozena.petrasova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14335
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Filológia, Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-5430-9084

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
FF UK Bratislava
II.b - Rok
1985
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov: slovenský jazyk a literatúra - anglický jazyk a literatúra
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
FF UK Bratislava
II.b - Rok
1987
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov: slovenský jazyk a literatúra - anglický jazyk a literatúra
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
FF UKF Nitra
II.b - Rok
2011
II.c - Odbor a program
Translatológia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Katedra anglistiky a amerikanistiky FF UCM Trnava 2002 - súčasnosť
stredoškolský pedagóg Gymnázium J. Hollého, Trnava 1989 - 2002
jazykový redaktor Vydavateľstvo Mladé letá, Bratislava 1988 - 1989
odborný asistent Katedra slovenského jazyka a literatúry FF UK Bratislava 1987 - 1988

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
rigorózne štúdium FF UK Bratislava 1988
online školenie - vizuálna identita UCM Trnava 2021
školenie GDPR UCM Trnava 2021
školenie pre užívateľov elektronickej registratúry „Memphis“ Oddelenie registratúry a spisovej služby UCM Trnava 2021
školenie TRADOS pre začiatočníkov v rámci projektu KEGA p. Absolón, ASAP, Nitra 2021
školenie o práci s antiplagiátorským systémom Urkund p. Svršek, UCM Trnava 2021
školenie k používaniu MICROSOFT TEAMS UCM Trnava 2022
seminár/workshop Language for Work: Training and Consultancy Európske centrum pre moderné jazyky (ECML) pri Rade Európy 2022
medzinárodná konferencia Mentoring in Pedagogical Theory and Practice: Strategies - Innovations - Applications UKF Nitra 2023
medzinárodná didaktická konferencia ICRECONF ICRECONF 2023
konferencia Slovenskej terminologickej siete Generálne riaditeľstvo pre preklad, Európska komisia 2023
virtuálna návšteva DGT (Directorate-General for Translation, Európska komisia, Luxemburg) Odbor slovenského jazyka Generálneho riaditeľstva Európskej komisie pre preklad 2023
online školenie IS HAP Palackého Univerzita Olomouc 2023
účasť na konferencii Educom Katedra pedagogiky FF UCM v Trnave 2023
prednáška a predstavenie novej publikácie prof. Ivana Kalmara z University of Toronto: Is There Racism Against Eastern Europeans? UCM 2023
prednáška Efektívna prezentácia v akademickom prostredí UCM Trnava 2024
konferencia V náručí jazyka Ministerstvo kultúry SR 2024
konferencia For the Love of Teaching Oxford University Press 2024
konferencia 20 rokov slovenčiny v EÚ Európska komisia - Generálne riaditeľstvo Európskej komisie pre preklad 2024
Vytváranie a schvaľovanie ŠP prostredníctvom vnútorného systému zabezpečovania kvality Slovenská akreditačná agentúra pre vysoké školstvo 2025
konferencia Foreign language in professional training of specialists: issues and strategies Kropivnickij : Centraľnoukrainskij deržavnij pedagogičnij universitet imeni Volodimira Vinničenka 2025
Ing. Pavol Hlubina: Ako sa zbaviť strachu pri vystupovaní pred publikom UCM Trnava 2025
SCELT forum konferencia Envision Beyond Komora učiteľov angličtiny SCELT 2025
webinár Language education for labour market integration – how to help adult migrants develop the language skills they need to succeed at work European Centre for Modern Languages of the Council of Europe 2025
medzinárodná vedecká konferencia Svätý Ján Pavol II. vo svetle výziev 3. tisícročia Katolícka univerzita v Ružomberku 2025

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Fonetika a fonológia anglického jazyka 1 a 2 2.1.32 Cudzie jazyky a kultúry - Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii I. filológia
Fonetika a fonológia anglického jazyka 1 a 2 1.1.1 Učiteľstvo akademických predmetov I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Morfológia anglického jazyka 1 a 2 2.1.32 Cudzie jazyky a kultúry - Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii I. filológia
Morfológia anglického jazyka 1 a 2 1.1.1 Učiteľstvo akademických predmetov I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktika anglického jazyka Doplňujúce pedagogické štúdium iné Učiteľstvo a pedagogické vedy
iné Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
koordinátorka rigorózneho konania a tajomníčka rigoróznej komisie - 2.1.32 Cudzie jazyky a kultúry iné Filológia
koordinátorka rigorózneho konania a tajomníčka rigoróznej komisie - 1.1.1 Učiteľstvo akademických predmetov iné Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
7
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
1
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
95
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
73
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Jazykovedný seminár - Fonetika a fonológia anglického jazyka 2.1.32 Cudzie jazyky a kultúry - Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii 1. Filológia
Jazykovedný seminár - Fonetika a fonológia anglického jazyka 1.1.1 Učiteľstvo akademických predmetov 1. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
49
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
16
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
38
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
34
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
10
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
9
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Challenges in teaching of foreign language pronunciation in nowadays classrooms = Problémy nácviku správnej výslovnosti vo vyučovaní cudzích jazykov v školských učebniciach / Božena Petrášová ... [et al.], 2016.

In: Akustika : odborný časopis o akustice a vibracích. - ISSN 1801-9064, Vol. 25, iss. 1 (2016), pp. 2-8.

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

The English grammatical collocations of the verb and the preposition for and their collocational equivalents in the Slovak language / Marianna Hudcovičová ... [et al.], 2021. DOI DOI 10.21744/lingcure.v5nS1.1504.

In: LingCuRe : Linguistics and Culture Review. - ISSN 2690-103X, Roč. 5, č. S1 (2021), s. 1183-1194.

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Coherence Problems of EFL Students’ Writing in Light of the Gricean Maxims / Fatemeh Khonamri ... [et al.], 2021. DOI DOI 10.15503/jecs2021.2.294.313.

In: Journal of Education Culture and Society. - ISSN 2081-1640, Roč. 12, č. 2 (2021), s. 294-313

P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka

Phonetics and Phonology : Segmental Aspects / Božena Petrášová ; reviewers: Pavel Kolář, Daniel Lančarič. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2023. - Kategória do roku 2021 ACB. - 167 s. - ISBN 978-80-572-0308-7.

P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka

Specialised communication and terminological literacy : (in foreign language education) / Ingrid Cíbiková, Božena Petrášová, Soňa Pavlíková ; reviewers: Erich Petlák, Anna Tirpáková. - 1. vyd. - Praha : Verbum, 2023. - Kategória do roku 2021 ACA. - 128 s. [print]. - ISBN 978-80-88507-15-4.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

The English grammatical collocations of the verb and the preposition for and their collocational equivalents in the Slovak language / Marianna Hudcovičová ... [et al.], 2021. DOI DOI 10.21744/lingcure.v5nS1.1504.

In: LingCuRe : Linguistics and Culture Review. - ISSN 2690-103X, Roč. 5, č. S1 (2021), s. 1183-1194.

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Coherence Problems of EFL Students’ Writing in Light of the Gricean Maxims / Fatemeh Khonamri ... [et al.], 2021. DOI DOI 10.15503/jecs2021.2.294.313.

In: Journal of Education Culture and Society. - ISSN 2081-1640, Roč. 12, č. 2 (2021), s. 294-313

V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia

Euphony and cacophony in onomastics / Božena Petrášová, Veronika Križová, 2022.

In: Na pograniczu kultur : Tom II / red. Ewa Kleczaj-Siara, Iwona Zamkowska ; recenzenci: Grzegorz Majkowski, Anton Pokrivčák, Dariusz Trześniowski. - 1. vyd. - Radom : Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu, 2022. - ISBN 978-83-7351-949-7. - ISSN 1642-5278, s. 93-112.

P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka

Phonetics and Phonology : Segmental Aspects / Božena Petrášová ; reviewers: Pavel Kolář, Daniel Lančarič. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2023. - Kategória do roku 2021 ACB. - 167 s. - ISBN 978-80-572-0308-7.

P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka

Specialised communication and terminological literacy : (in foreign language education) / Ingrid Cíbiková, Božena Petrášová, Soňa Pavlíková ; reviewers: Erich Petlák, Anna Tirpáková. - 1. vyd. - Praha : Verbum, 2023. - Kategória do roku 2021 ACA. - 128 s. [print]. - ISBN 978-80-88507-15-4.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Challenges in teaching of foreign language pronunciation in nowadays classrooms = Problémy nácviku správnej výslovnosti vo vyučovaní cudzích jazykov v školských učebniciach / Božena Petrášová ... [et al.], 2016.

In: Akustika : odborný časopis o akustice a vibracích. - ISSN 1801-9064, Vol. 25, iss. 1 (2016), pp. 2-8.

OHLASY:

2021  [01] BAGHANA, J., et al. English idioms peculiarities in political discourse (Based on British and American media). In: XLinguae. 2021, 14(2), s. 129-140. ISSN 1337-8384. Scopus

2017  [02] NEMČEK, Dagmar. Attitudes and reasons for in difference of children living in orphanage towards physical education lessons. In: International Journal of Physical Education, Sports and Health. 2017, 4(5), s. 161-165. ISSN 2394-1685.

2017  [01] JOCHIM, S., et al. Sound reduction index of multi layered walls for wooden constructions. In: Akustika. 2017, 27(182), s. 18-24. Scopus

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Coherence Problems of EFL Students’ Writing in Light of the Gricean Maxims / Fatemeh Khonamri ... [et al.], 2021. DOI 10.15503/jecs2021.2.294.313.

In: Journal of Education Culture and Society. - ISSN 2081-1640, Roč. 12, č. 2 (2021), s. 294-313 [online].

OHLASY:

2025  [02] SALAMEH Al-HAWAMDEH, B.O. Pedagogical Strategies of Reading Comprehension: Insights Into Best Practices in EFL Classrooms. In: Theory and Practice in Language Studies. 2025, 15(3), s. 969-978. ISSN 1799-2591.

2025  [02] HERRERA, P.D.P. Challenges and interventions in writing from the perspective of selected tertiary students: Basis for an enhanced and context-sensitive writing curriculum. In: International Journal of Research Studies in Education. 2025, 14(1), s. 51-61. ISSN 2243-7703.

2025  [02] FITRI, Y.; SULIS, T; ASHADI. Navigating the Journey: A Phenomenological Exploration of Graduate Students' Experiences in Scientific Article Writing. In: Al-Ishlah: Jurnal Pendidikan. 2025, 17(2), s. 2867-2880. ISSN 2087-9490.

2025  [01] UNRAVELLING THAI EFL UNDERGRADUATE STUDENTS' MOTIVATION-ENGAGEMENT PROFILES IN ACADEMIC WRITING ALONG WITH THEIR CHALLENGES / Averina, Fidelis Elleny; Kanasya, Alfonsa Vina. DOI 10.24071/llt.v28i1.8985. In: LLT Journal: A Journal on Language and Language Learning. ISSN 1410-7201. ISSN (online) 2579-9533. Roč. 28, č. 1 (2025), s. 341-361. WoS

2024  [02] KILCI, K.E.; NIYAZ, L.; GECKIN, V. Integrating pragmatic competence into foreign language teaching: An investigation of maxim violations in a movie. In: Uluslararasi Rumeli (Dil Edebiyat ve Ceviri) Sempozyumu Bildiriler Kitabi. s. 48-60.

2024  [02] DUKA, A.; LEKA, K.; VAMPA, M.; BURSOVÁ, J.; JENISOVÁ, Z. The impact of climate in inclusive classrooms - influencing the motivation of students with special needs. In: Journal of Education Culture and Society. 2024, 15(1), s. 303-314.

2024  [01] EFFICACY OF MIXED MODEL INSTRUCTION TO IMPROVE ENGLISH LANGUAGE SKILLS OF BUSINESS MANAGEMENT STUDENTS: AN EXPERIMENTAL STUDY / Alam, Sohaib. In: JOURNAL OF EDUCATION CULTURE AND SOCIETY. ISSN (online) 2081-1640. Roč. 15, č. 2 (2024), s. 387-402. WoS, Scopus

2023  [02] TOKÁROVÁ, Z., et al. Education of Foreign Languages Examined Using the Semantic Differential. DOI 10.15503/jecs2023.2.227.241 In: Journal of education culture and society. ISSN 2081-1640. Roč. 14, č. 2 (2023), s. 227-241.

2023  [01] Lexical aspect in language and culture communication / Baissydyk, Indira; Kuderinova, Kuralay; Shakhanova, Rozalinda; Rizakhojayeva, Gulnara; Zhyltyrova, Zhanar. DOI 10.18355/XL.2023.16.01.16. In: XLinguae: European scientific language journal. ISSN 1337-8384. ISSN (online) 2453-711X. Roč. 16, č. 1 (2023), s. 216-223. Scopus

2022  [02] KUDINOVA, O.A., KUDINOVA, V.I. Primenenije intervencionnoj programmy dlja ponimanija pročitannogo na anglijskom jazyke. In: Russian Journal of Education and Psychology. 2022, 13(6), s. 106-119.

2022  [01] STRANOVSKÁ, E., FICZERE, A., SZABÓ, E. Experimental Verification of the Reading Comprehension Intervention for the German Language as L3. In: Journal of education culture and society. 2022, roč. 13, č. 2, s. 369-382. ISSN 2081-1640. WoS

2022  [01] RADULOVIĆ, B., et al. Mentor’s Perception of the Future Science Teacher’s Teaching Practice. In: Journal of education culture and society. 2022, roč. 13, č. 1, s. 145-155. WoS

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

The English grammatical collocations of the verb and the preposition for and their collocational equivalents in the Slovak language / Marianna Hudcovičová ... [et al.], 2021. DOI 10.21744/lingcure.v5nS1.1504.

In: LingCuRe : Linguistics and Culture Review. - ISSN 2690-103X, Roč. 5, č. S1 (2021), s. 1183-1194.

OHLASY:

2023  [01] IVANOVA, S.V., MEDVEDEVA, S.N. Unveiling semantic complexity of the lexeme "reputation": Corpus analysis. In: Russian Journal of Linguistics. 2023, 27(3), s. 615-638. ISSN 2687-0088. Scopus

2023  [02] RACHMI, S., YASSI, A.H., SUKMAWATAY, S. An Analysis of Lexical Collocation in King Charles' Speech. In: ELS Journal on Interdisciplinary Studies in Humanities. 2023, 6(2), s. 233-236. ISSN 2621-0843.

2022  [02] SETIARINI, N.L.P. The Translation of Clausal Extension Collocation: A Contrastive Study of English - IndonesianTranslation. In: Eralingua: Jurnal Pendidikn Bahasa Asing dan Sastra. 2022, 6(1), s. 199-216. ISSN 2549-7359.

2021  [02] SURYASA, W., et al. The Use of Imperative Sentences in Hotels Website. In: LingCuRe: Linguistics and Culture Review. 2021, roč. 5, č. 1, s. 329-340.

2021  [02] WIRAWAN, I.G.N., et al. The Use of Persuasive Sentences for the Tourism Industry. In: Linguistics and Culture Review. 5(1), 329-341.

2021  [3] KUKATOVA, O., et al. Emotive Verbs of the Russian Language in the Semantic and Grammatical Aspect. In: Liguistics and Culture Review. 2021, 5(S2), pp. 1451-1459. DOI 10.21744/lingcure.v5nS2.1961.

2021  [3] ANISIMOVA, A.A., et al. Verbalization of the Concept Language Policy: Online Research. In: Linguistics and Culture Review. 2021, 5(S4), pp. 1301-1311. DOI 10.21744/lingcure.v5nS4.1779.

2016  [4] LANČARIČ, D. English lexicology: theory and exercises. Nümbrecht: Kirsch-Verlag, 2016. ISBN 978-3-943906-25-7.

V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia

Teaching terminology of science / Ingrid Cíbiková, Božena Petrášová, 2023. - Kategória do roku 2021 AFC.

In: INTED2023 Conference Proceedings : 17th International Technology, Education and Development Conference : March 6th-8th, 2023 Valencia, Spain : 17th International Technology, Education and Development Conference : March 6th-8th, 2023 Valencia, Spain / ed. Luis Goméz Chova, Chelo González Martínez, Joanna Lees. - 1. vyd. - Barcelona : IATED, 2023. - (INTED Proceedings, ISSN 2340-1079). - ISBN 978-84-09-49026-4. - ISSN 2340-1079. DOI DOI 10.21125/inted.2023, s. 5553-5562 [online, USB-key].

OHLASY:

2024  [01] SHAMBARE, B.; JITA, T. Understanding science teachers' TPACK for virtual lab adoption in rural schools in Souts Africa: a mixed-methods approach. In: Frontiers in Education. 2024, 9, DOI 10.3389/feduc.2024.1426451. WoS

2024  [02] Best Practices for Updating Terminology Base when Foreign Language Studying / Maltseva, S.N.; Pavlova, A.Yu. In: 2024 Systems of Signals Generating and Processing in the Field of on Board Communications [elektronický dokument] / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – [s.l.] (USA) : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2024, s. 1-7.

2024  [02] HAŠKOVÁ, A., BÍLEK, M., CAKMAKCI, G. Integration of STEM education into the undergraduate teacher training. DOI /10.53349/resource.2024.is1.a1246 In: R&E-Source [elektronický dokument] . – Baden (Rakúsko) : Pädagogische Hochschule NÖ. – ISSN (online) 2313-1640. – suppl. Pedagogical Diplomacy II Roč. 11, č. 1 (2024), s. 108-116.

AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách

Problems in developing language competence in a foreign language / Katarína Chválová, Božena Petrášová, 2020.

In: ICERI2020 Proceedings : 13th International conference of education, research and innovation / edited by Luis Gómez Chova, Augustín López Martínez, I. Candel Torres. - 1. vyd. - Valencia : IATED, 2020. - ISBN 978-84-09-24232-0. - ISSN 2340-1095. DOI DOI 10.21125/iceri.2020, s. 4920-4927 [USB-key].

OHLASY:

2023  [02] FARIHA, N., ANWAR, K., MARUF, N. Interconnectedness of sociolinguistic competence and speaking proficiency. In: English Review: Journal of English Education. 2023, 11(3), pp. 1001-1010. ISSN 2301-7554.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VEGA 1/0454/18 Logofóbia ako prekážka rozvíjania jazykovej kompetencie v osvojovaní si materinského a cudzieho jazyka. Zodpovedný riešiteľ: PhDr. Andrea Baranovská, PhD. Riešiteľský tím: PhDr. Dominika Doktorová, PhD., Mgr. Zdenka Kumorová, PhD., PhDr. Božena Petrášová, PhD. PhDr. Jana Hubinská, PhD., PhDr. Veronika Kalivodová, prof. Olga Byessonova, DrSc.

KEGA 006UCM-4/2021 Odborná komunikácia a terminologická gramotnosť v cudzojazyčnom vzdelávaní v strednom odbornom školstve. Vedúci riešiteľ: PhDr. Ingrid Cíbiková, PhD. Zástupca vedúceho projektu: PhDr. Gabriela Siantová, PhD. Členovia: PhDr. Marianna Hudcovičová, PhD., PhDr. Božena Petrášová, PhD., Mgr. Darina Peterková (Fakulta prírodných vied), RNDr. Katarína Mitaľová (Fakulta prírodných vied).

LANGUAGE FOR WORK TRAINING AND CONSULTANCY

active participant- Language for work: Training and consultancy- Supporting work-Second Language Learning- 2022-Council of Europe: Available at: https://www.statpedu.sk/sk/aktuality/language-work-training-consultancy-2022.html

https://www.portalvs.sk/en/konferencie-a-seminare/zobrazit/language-for-work-training-and-consultancy-2022

členka riešiteľského kolektívu: Inštitucionálny projekt Anglické ustálené spojenia – lingvisticko-komunikatívna analýza z hľadiska slovenčinyZodpovedný riešiteľ: Doc. PhDr. Pavel Kvetko, mim. prof.


VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
členka Rady študijného programu KAA FF UCM 2021 - trvá
zakladajúci pedagóg fakultného, neskôr univerzitného časopisu Parazol v prvých rokoch existencie časopisu vykonávanie funkcie "jazykový redaktor"
spolueditorka publikácie doc. Edity Hornáčkovej Klapicovej Bilingualism in Children 2018
spoluzostavovateľka zborníka Lingvistika a literatúra vo výskume anglistov 2021
organizátorka zážitkového vzdelávania študentov v anglicky hovoriacej krajine (Škótsko) september - október 2022
organizátorka 2. ročníka zážitkového vzdelávania študentov v anglicky hovoriacej krajine (Okruh južným Anglickom) 27.9. - 4.10.2024

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Granada Granada, Španielsko 2. - 14. 5. 2019 Erasmus+
Faculdade de Artes e Humanidades, Departamento de Linguas, Literaturas a Culturas Funchal Universidade da Madeira, Portugalsko 16. 10. - 22. 10. 2022 Erasmus+
Faculdade de Artes e Humanidades, Departamento de Linguas, Literaturas a Culturas Funchal Universidade da Madeira, Portugalsko 28. 4. - 5. 5. 2023 Erasmus+
Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Granada Granada, Španielsko 21. 4. - 27. 4. 2024 Erasmus+
Faculdade de Artes e Humanidades, Departamento de Linguas, Literaturas a Culturas Funchal Universidade da Madeira, Portugalsko 9.3.2025 - 16.3.2025 Erasmus+
UFR LSH/ Department of Applied Languages Université de Rouen, Normandie, Francúzsko 30.3.2025 - 5.4.2025 Erasmus+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou
  • pravidelná účasť na odborných prednáškach, seminároch a workshopoch
  • pravidelná aktívna účasť na domácich a zahraničných konferenciách
  • organizovanie podujatí pre študentov (exkurzie, odborné podujatia v rámci Týždňa vedy a techniky, divadelné a filmové predstavenia)
  • v minulosti "zástupkyňa vedúcej katedry" a "tajomníčka" na KAA FF UCM
  • predsedníčka Inventarizačnej komisie na KAA FF UCM
  • v predchádzajúcom období správkyňa lingvistickej sekcie katedrovej knižnice
  • recenzentka publikácie E. Hornáčkovej Klapicovej Bilingualism in Children: Language Differentiation and the Acquisition of the Meaning (2018)
  • recenzentka publikácie D. Lančariča, P. Boja a M. Hrotekovej Jazyk elektronických médií v lingvokultúrnom kontexte angličtiny (2023)
  • recenzentka medzinárodného vedeckého časopisu Topics in Linguistics evidovaného v databáze SCOPUS
  • editorka periodika Katedry anglistiky a amerikanistiky FF UCM Acta Anglica Tyrnaviensia
  • Cena dekanky "za profesionálny a zároveň ľudský prístup v edukačnej činnosti" za rok 2024
  • oponentka a členka štátnej skúšobnej komisie pre dizertačné skúšky v doktorandskom študijnom programe Didaktika cudzích jazykov a literatúr, Katedra anglického jazyka a literatúry, Pedagogická fakulta, Univerzita J.Á.Komenského (2016, 2017)
  • oponentka a členka štátnej skúšobnej komisie pre dizertačné skúšky v doktorandskom študijnom programe Teória jazykového a literárneho vzdelávania, Katedra anglického jazyka a literatúry, Pedagogická fakulta, Trnavská univerzita (jún 2025)
Dátum poslednej aktualizácie
2025-10-21