|
Meno:
|
PhDr. Božena Petrášová, PhD. | |
|
Email:
|
bozena.petrasova@ucm.sk | |
|
Homepage:
|
http:// | |
|
Fakulta/Univerzita:
|
FF UCM
-
Filozofická fakulta UCM
|
|
|
Pracovisko:
|
KAA
-
Katedra anglistiky a amerikanistiky
|
| III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
|---|---|---|
| odborný asistent | Katedra anglistiky a amerikanistiky FF UCM Trnava | 2002 - súčasnosť |
| stredoškolský pedagóg | Gymnázium J. Hollého, Trnava | 1989 - 2002 |
| jazykový redaktor | Vydavateľstvo Mladé letá, Bratislava | 1988 - 1989 |
| odborný asistent | Katedra slovenského jazyka a literatúry FF UK Bratislava | 1987 - 1988 |
| IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
|---|---|---|
| rigorózne štúdium | FF UK Bratislava | 1988 |
| online školenie - vizuálna identita | UCM Trnava | 2021 |
| školenie GDPR | UCM Trnava | 2021 |
| školenie pre užívateľov elektronickej registratúry „Memphis“ | Oddelenie registratúry a spisovej služby UCM Trnava | 2021 |
| školenie TRADOS pre začiatočníkov v rámci projektu KEGA | p. Absolón, ASAP, Nitra | 2021 |
| školenie o práci s antiplagiátorským systémom Urkund | p. Svršek, UCM Trnava | 2021 |
| školenie k používaniu MICROSOFT TEAMS | UCM Trnava | 2022 |
| seminár/workshop Language for Work: Training and Consultancy | Európske centrum pre moderné jazyky (ECML) pri Rade Európy | 2022 |
| medzinárodná konferencia Mentoring in Pedagogical Theory and Practice: Strategies - Innovations - Applications | UKF Nitra | 2023 |
| medzinárodná didaktická konferencia ICRECONF | ICRECONF | 2023 |
| konferencia Slovenskej terminologickej siete | Generálne riaditeľstvo pre preklad, Európska komisia | 2023 |
| virtuálna návšteva DGT (Directorate-General for Translation, Európska komisia, Luxemburg) | Odbor slovenského jazyka Generálneho riaditeľstva Európskej komisie pre preklad | 2023 |
| online školenie IS HAP | Palackého Univerzita Olomouc | 2023 |
| účasť na konferencii Educom | Katedra pedagogiky FF UCM v Trnave | 2023 |
| prednáška a predstavenie novej publikácie prof. Ivana Kalmara z University of Toronto: Is There Racism Against Eastern Europeans? | UCM | 2023 |
| prednáška Efektívna prezentácia v akademickom prostredí | UCM Trnava | 2024 |
| konferencia V náručí jazyka | Ministerstvo kultúry SR | 2024 |
| konferencia For the Love of Teaching | Oxford University Press | 2024 |
| konferencia 20 rokov slovenčiny v EÚ | Európska komisia - Generálne riaditeľstvo Európskej komisie pre preklad | 2024 |
| Vytváranie a schvaľovanie ŠP prostredníctvom vnútorného systému zabezpečovania kvality | Slovenská akreditačná agentúra pre vysoké školstvo | 2025 |
| konferencia Foreign language in professional training of specialists: issues and strategies | Kropivnickij : Centraľnoukrainskij deržavnij pedagogičnij universitet imeni Volodimira Vinničenka | 2025 |
| Ing. Pavol Hlubina: Ako sa zbaviť strachu pri vystupovaní pred publikom | UCM Trnava | 2025 |
| SCELT forum konferencia Envision Beyond | Komora učiteľov angličtiny SCELT | 2025 |
| webinár Language education for labour market integration – how to help adult migrants develop the language skills they need to succeed at work | European Centre for Modern Languages of the Council of Europe | 2025 |
| medzinárodná vedecká konferencia Svätý Ján Pavol II. vo svetle výziev 3. tisícročia | Katolícka univerzita v Ružomberku | 2025 |
| V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| Fonetika a fonológia anglického jazyka 1 a 2 | 2.1.32 Cudzie jazyky a kultúry - Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | I. | filológia |
| Fonetika a fonológia anglického jazyka 1 a 2 | 1.1.1 Učiteľstvo akademických predmetov | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Morfológia anglického jazyka 1 a 2 | 2.1.32 Cudzie jazyky a kultúry - Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | I. | filológia |
| Morfológia anglického jazyka 1 a 2 | 1.1.1 Učiteľstvo akademických predmetov | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| Didaktika anglického jazyka | Doplňujúce pedagogické štúdium | iné | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
| iné | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
| V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
|---|---|---|
| koordinátorka rigorózneho konania a tajomníčka rigoróznej komisie - 2.1.32 Cudzie jazyky a kultúry | iné | Filológia |
| koordinátorka rigorózneho konania a tajomníčka rigoróznej komisie - 1.1.1 Učiteľstvo akademických predmetov | iné | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
| V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| Jazykovedný seminár - Fonetika a fonológia anglického jazyka | 2.1.32 Cudzie jazyky a kultúry - Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | 1. | Filológia |
| Jazykovedný seminár - Fonetika a fonológia anglického jazyka | 1.1.1 Učiteľstvo akademických predmetov | 1. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Challenges in teaching of foreign language pronunciation in nowadays classrooms = Problémy nácviku správnej výslovnosti vo vyučovaní cudzích jazykov v školských učebniciach / Božena Petrášová ... [et al.], 2016.
In: Akustika : odborný časopis o akustice a vibracích. - ISSN 1801-9064, Vol. 25, iss. 1 (2016), pp. 2-8.
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
The English grammatical collocations of the verb and the preposition for and their collocational equivalents in the Slovak language / Marianna Hudcovičová ... [et al.], 2021. DOI DOI 10.21744/lingcure.v5nS1.1504.
In: LingCuRe : Linguistics and Culture Review. - ISSN 2690-103X, Roč. 5, č. S1 (2021), s. 1183-1194.
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Coherence Problems of EFL Students’ Writing in Light of the Gricean Maxims / Fatemeh Khonamri ... [et al.], 2021. DOI DOI 10.15503/jecs2021.2.294.313.
In: Journal of Education Culture and Society. - ISSN 2081-1640, Roč. 12, č. 2 (2021), s. 294-313
P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka
Phonetics and Phonology : Segmental Aspects / Božena Petrášová ; reviewers: Pavel Kolář, Daniel Lančarič. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2023. - Kategória do roku 2021 ACB. - 167 s. - ISBN 978-80-572-0308-7.
P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka
Specialised communication and terminological literacy : (in foreign language education) / Ingrid Cíbiková, Božena Petrášová, Soňa Pavlíková ; reviewers: Erich Petlák, Anna Tirpáková. - 1. vyd. - Praha : Verbum, 2023. - Kategória do roku 2021 ACA. - 128 s. [print]. - ISBN 978-80-88507-15-4.
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
The English grammatical collocations of the verb and the preposition for and their collocational equivalents in the Slovak language / Marianna Hudcovičová ... [et al.], 2021. DOI DOI 10.21744/lingcure.v5nS1.1504.
In: LingCuRe : Linguistics and Culture Review. - ISSN 2690-103X, Roč. 5, č. S1 (2021), s. 1183-1194.
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Coherence Problems of EFL Students’ Writing in Light of the Gricean Maxims / Fatemeh Khonamri ... [et al.], 2021. DOI DOI 10.15503/jecs2021.2.294.313.
In: Journal of Education Culture and Society. - ISSN 2081-1640, Roč. 12, č. 2 (2021), s. 294-313
V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia
Euphony and cacophony in onomastics / Božena Petrášová, Veronika Križová, 2022.
In: Na pograniczu kultur : Tom II / red. Ewa Kleczaj-Siara, Iwona Zamkowska ; recenzenci: Grzegorz Majkowski, Anton Pokrivčák, Dariusz Trześniowski. - 1. vyd. - Radom : Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu, 2022. - ISBN 978-83-7351-949-7. - ISSN 1642-5278, s. 93-112.
P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka
Phonetics and Phonology : Segmental Aspects / Božena Petrášová ; reviewers: Pavel Kolář, Daniel Lančarič. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2023. - Kategória do roku 2021 ACB. - 167 s. - ISBN 978-80-572-0308-7.
P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka
Specialised communication and terminological literacy : (in foreign language education) / Ingrid Cíbiková, Božena Petrášová, Soňa Pavlíková ; reviewers: Erich Petlák, Anna Tirpáková. - 1. vyd. - Praha : Verbum, 2023. - Kategória do roku 2021 ACA. - 128 s. [print]. - ISBN 978-80-88507-15-4.
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Challenges in teaching of foreign language pronunciation in nowadays classrooms = Problémy nácviku správnej výslovnosti vo vyučovaní cudzích jazykov v školských učebniciach / Božena Petrášová ... [et al.], 2016.
In: Akustika : odborný časopis o akustice a vibracích. - ISSN 1801-9064, Vol. 25, iss. 1 (2016), pp. 2-8.
OHLASY:
2021 [01] BAGHANA, J., et al. English idioms peculiarities in political discourse (Based on British and American media). In: XLinguae. 2021, 14(2), s. 129-140. ISSN 1337-8384. Scopus
2017 [02] NEMČEK, Dagmar. Attitudes and reasons for in difference of children living in orphanage towards physical education lessons. In: International Journal of Physical Education, Sports and Health. 2017, 4(5), s. 161-165. ISSN 2394-1685.
2017 [01] JOCHIM, S., et al. Sound reduction index of multi layered walls for wooden constructions. In: Akustika. 2017, 27(182), s. 18-24. Scopus
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Coherence Problems of EFL Students’ Writing in Light of the Gricean Maxims / Fatemeh Khonamri ... [et al.], 2021. DOI 10.15503/jecs2021.2.294.313.
In: Journal of Education Culture and Society. - ISSN 2081-1640, Roč. 12, č. 2 (2021), s. 294-313 [online].
OHLASY:
2025 [02] SALAMEH Al-HAWAMDEH, B.O. Pedagogical Strategies of Reading Comprehension: Insights Into Best Practices in EFL Classrooms. In: Theory and Practice in Language Studies. 2025, 15(3), s. 969-978. ISSN 1799-2591.
2025 [02] HERRERA, P.D.P. Challenges and interventions in writing from the perspective of selected tertiary students: Basis for an enhanced and context-sensitive writing curriculum. In: International Journal of Research Studies in Education. 2025, 14(1), s. 51-61. ISSN 2243-7703.
2025 [02] FITRI, Y.; SULIS, T; ASHADI. Navigating the Journey: A Phenomenological Exploration of Graduate Students' Experiences in Scientific Article Writing. In: Al-Ishlah: Jurnal Pendidikan. 2025, 17(2), s. 2867-2880. ISSN 2087-9490.
2025 [01] UNRAVELLING THAI EFL UNDERGRADUATE STUDENTS' MOTIVATION-ENGAGEMENT PROFILES IN ACADEMIC WRITING ALONG WITH THEIR CHALLENGES / Averina, Fidelis Elleny; Kanasya, Alfonsa Vina. DOI 10.24071/llt.v28i1.8985. In: LLT Journal: A Journal on Language and Language Learning. ISSN 1410-7201. ISSN (online) 2579-9533. Roč. 28, č. 1 (2025), s. 341-361. WoS
2024 [02] KILCI, K.E.; NIYAZ, L.; GECKIN, V. Integrating pragmatic competence into foreign language teaching: An investigation of maxim violations in a movie. In: Uluslararasi Rumeli (Dil Edebiyat ve Ceviri) Sempozyumu Bildiriler Kitabi. s. 48-60.
2024 [02] DUKA, A.; LEKA, K.; VAMPA, M.; BURSOVÁ, J.; JENISOVÁ, Z. The impact of climate in inclusive classrooms - influencing the motivation of students with special needs. In: Journal of Education Culture and Society. 2024, 15(1), s. 303-314.
2024 [01] EFFICACY OF MIXED MODEL INSTRUCTION TO IMPROVE ENGLISH LANGUAGE SKILLS OF BUSINESS MANAGEMENT STUDENTS: AN EXPERIMENTAL STUDY / Alam, Sohaib. In: JOURNAL OF EDUCATION CULTURE AND SOCIETY. ISSN (online) 2081-1640. Roč. 15, č. 2 (2024), s. 387-402. WoS, Scopus
2023 [02] TOKÁROVÁ, Z., et al. Education of Foreign Languages Examined Using the Semantic Differential. DOI 10.15503/jecs2023.2.227.241 In: Journal of education culture and society. ISSN 2081-1640. Roč. 14, č. 2 (2023), s. 227-241.
2023 [01] Lexical aspect in language and culture communication / Baissydyk, Indira; Kuderinova, Kuralay; Shakhanova, Rozalinda; Rizakhojayeva, Gulnara; Zhyltyrova, Zhanar. DOI 10.18355/XL.2023.16.01.16. In: XLinguae: European scientific language journal. ISSN 1337-8384. ISSN (online) 2453-711X. Roč. 16, č. 1 (2023), s. 216-223. Scopus
2022 [02] KUDINOVA, O.A., KUDINOVA, V.I. Primenenije intervencionnoj programmy dlja ponimanija pročitannogo na anglijskom jazyke. In: Russian Journal of Education and Psychology. 2022, 13(6), s. 106-119.
2022 [01] STRANOVSKÁ, E., FICZERE, A., SZABÓ, E. Experimental Verification of the Reading Comprehension Intervention for the German Language as L3. In: Journal of education culture and society. 2022, roč. 13, č. 2, s. 369-382. ISSN 2081-1640. WoS
2022 [01] RADULOVIĆ, B., et al. Mentor’s Perception of the Future Science Teacher’s Teaching Practice. In: Journal of education culture and society. 2022, roč. 13, č. 1, s. 145-155. WoS
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
The English grammatical collocations of the verb and the preposition for and their collocational equivalents in the Slovak language / Marianna Hudcovičová ... [et al.], 2021. DOI 10.21744/lingcure.v5nS1.1504.
In: LingCuRe : Linguistics and Culture Review. - ISSN 2690-103X, Roč. 5, č. S1 (2021), s. 1183-1194.
OHLASY:
2023 [01] IVANOVA, S.V., MEDVEDEVA, S.N. Unveiling semantic complexity of the lexeme "reputation": Corpus analysis. In: Russian Journal of Linguistics. 2023, 27(3), s. 615-638. ISSN 2687-0088. Scopus
2023 [02] RACHMI, S., YASSI, A.H., SUKMAWATAY, S. An Analysis of Lexical Collocation in King Charles' Speech. In: ELS Journal on Interdisciplinary Studies in Humanities. 2023, 6(2), s. 233-236. ISSN 2621-0843.
2022 [02] SETIARINI, N.L.P. The Translation of Clausal Extension Collocation: A Contrastive Study of English - IndonesianTranslation. In: Eralingua: Jurnal Pendidikn Bahasa Asing dan Sastra. 2022, 6(1), s. 199-216. ISSN 2549-7359.
2021 [02] SURYASA, W., et al. The Use of Imperative Sentences in Hotels Website. In: LingCuRe: Linguistics and Culture Review. 2021, roč. 5, č. 1, s. 329-340.
2021 [02] WIRAWAN, I.G.N., et al. The Use of Persuasive Sentences for the Tourism Industry. In: Linguistics and Culture Review. 5(1), 329-341.
2021 [3] KUKATOVA, O., et al. Emotive Verbs of the Russian Language in the Semantic and Grammatical Aspect. In: Liguistics and Culture Review. 2021, 5(S2), pp. 1451-1459. DOI 10.21744/lingcure.v5nS2.1961.
2021 [3] ANISIMOVA, A.A., et al. Verbalization of the Concept Language Policy: Online Research. In: Linguistics and Culture Review. 2021, 5(S4), pp. 1301-1311. DOI 10.21744/lingcure.v5nS4.1779.
2016 [4] LANČARIČ, D. English lexicology: theory and exercises. Nümbrecht: Kirsch-Verlag, 2016. ISBN 978-3-943906-25-7.
V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia
Teaching terminology of science / Ingrid Cíbiková, Božena Petrášová, 2023. - Kategória do roku 2021 AFC.
In: INTED2023 Conference Proceedings : 17th International Technology, Education and Development Conference : March 6th-8th, 2023 Valencia, Spain : 17th International Technology, Education and Development Conference : March 6th-8th, 2023 Valencia, Spain / ed. Luis Goméz Chova, Chelo González Martínez, Joanna Lees. - 1. vyd. - Barcelona : IATED, 2023. - (INTED Proceedings, ISSN 2340-1079). - ISBN 978-84-09-49026-4. - ISSN 2340-1079. DOI DOI 10.21125/inted.2023, s. 5553-5562 [online, USB-key].
OHLASY:
2024 [01] SHAMBARE, B.; JITA, T. Understanding science teachers' TPACK for virtual lab adoption in rural schools in Souts Africa: a mixed-methods approach. In: Frontiers in Education. 2024, 9, DOI 10.3389/feduc.2024.1426451. WoS
2024 [02] Best Practices for Updating Terminology Base when Foreign Language Studying / Maltseva, S.N.; Pavlova, A.Yu. In: 2024 Systems of Signals Generating and Processing in the Field of on Board Communications [elektronický dokument] / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – [s.l.] (USA) : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2024, s. 1-7.
2024 [02] HAŠKOVÁ, A., BÍLEK, M., CAKMAKCI, G. Integration of STEM education into the undergraduate teacher training. DOI /10.53349/resource.2024.is1.a1246 In: R&E-Source [elektronický dokument] . – Baden (Rakúsko) : Pädagogische Hochschule NÖ. – ISSN (online) 2313-1640. – suppl. Pedagogical Diplomacy II Roč. 11, č. 1 (2024), s. 108-116.
AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách
Problems in developing language competence in a foreign language / Katarína Chválová, Božena Petrášová, 2020.
In: ICERI2020 Proceedings : 13th International conference of education, research and innovation / edited by Luis Gómez Chova, Augustín López Martínez, I. Candel Torres. - 1. vyd. - Valencia : IATED, 2020. - ISBN 978-84-09-24232-0. - ISSN 2340-1095. DOI DOI 10.21125/iceri.2020, s. 4920-4927 [USB-key].
OHLASY:
2023 [02] FARIHA, N., ANWAR, K., MARUF, N. Interconnectedness of sociolinguistic competence and speaking proficiency. In: English Review: Journal of English Education. 2023, 11(3), pp. 1001-1010. ISSN 2301-7554.
VEGA 1/0454/18 Logofóbia ako prekážka rozvíjania jazykovej kompetencie v osvojovaní si materinského a cudzieho jazyka. Zodpovedný riešiteľ: PhDr. Andrea Baranovská, PhD. Riešiteľský tím: PhDr. Dominika Doktorová, PhD., Mgr. Zdenka Kumorová, PhD., PhDr. Božena Petrášová, PhD. PhDr. Jana Hubinská, PhD., PhDr. Veronika Kalivodová, prof. Olga Byessonova, DrSc.
KEGA 006UCM-4/2021 Odborná komunikácia a terminologická gramotnosť v cudzojazyčnom vzdelávaní v strednom odbornom školstve. Vedúci riešiteľ: PhDr. Ingrid Cíbiková, PhD. Zástupca vedúceho projektu: PhDr. Gabriela Siantová, PhD. Členovia: PhDr. Marianna Hudcovičová, PhD., PhDr. Božena Petrášová, PhD., Mgr. Darina Peterková (Fakulta prírodných vied), RNDr. Katarína Mitaľová (Fakulta prírodných vied).
LANGUAGE FOR WORK TRAINING AND CONSULTANCY
active participant- Language for work: Training and consultancy- Supporting work-Second Language Learning- 2022-Council of Europe: Available at: https://www.statpedu.sk/sk/aktuality/language-work-training-consultancy-2022.html
členka riešiteľského kolektívu: Inštitucionálny projekt Anglické ustálené spojenia – lingvisticko-komunikatívna analýza z hľadiska slovenčiny. Zodpovedný riešiteľ: Doc. PhDr. Pavel Kvetko, mim. prof.
| VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
|---|---|---|
| členka Rady študijného programu | KAA FF UCM | 2021 - trvá |
| zakladajúci pedagóg fakultného, neskôr univerzitného časopisu Parazol | v prvých rokoch existencie časopisu vykonávanie funkcie "jazykový redaktor" | |
| spolueditorka publikácie doc. Edity Hornáčkovej Klapicovej Bilingualism in Children | 2018 | |
| spoluzostavovateľka zborníka Lingvistika a literatúra vo výskume anglistov | 2021 | |
| organizátorka zážitkového vzdelávania študentov v anglicky hovoriacej krajine (Škótsko) | september - október 2022 | |
| organizátorka 2. ročníka zážitkového vzdelávania študentov v anglicky hovoriacej krajine (Okruh južným Anglickom) | 27.9. - 4.10.2024 |
| VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
|---|---|---|---|
| Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Granada | Granada, Španielsko | 2. - 14. 5. 2019 | Erasmus+ |
| Faculdade de Artes e Humanidades, Departamento de Linguas, Literaturas a Culturas | Funchal Universidade da Madeira, Portugalsko | 16. 10. - 22. 10. 2022 | Erasmus+ |
| Faculdade de Artes e Humanidades, Departamento de Linguas, Literaturas a Culturas | Funchal Universidade da Madeira, Portugalsko | 28. 4. - 5. 5. 2023 | Erasmus+ |
| Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Granada | Granada, Španielsko | 21. 4. - 27. 4. 2024 | Erasmus+ |
| Faculdade de Artes e Humanidades, Departamento de Linguas, Literaturas a Culturas | Funchal Universidade da Madeira, Portugalsko | 9.3.2025 - 16.3.2025 | Erasmus+ |
| UFR LSH/ Department of Applied Languages | Université de Rouen, Normandie, Francúzsko | 30.3.2025 - 5.4.2025 | Erasmus+ |