UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
doc. Mgr. Gabriela Chmelíková, PhD.
Email:
chmelikova1@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FF UCM - Filozofická fakulta UCM
Pracovisko:
KAA - Katedra anglistiky a amerikanistiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Chmelíková
I.2 - Meno
Gabriela
I.3 - Tituly
docent, Mgr., PhD
I.4 - Rok narodenia
1960
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita sv. Cyrila a Metoda V Trnave, Filozofická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
J. Herdu 2, 91701 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
gabriela.chmelikova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14050
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Cudzie jazyky a kultúry
I.11 - ORCID iD
0000 0003 0544 8907

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského, Filozofická fakulta
II.b - Rok
1985
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov: slovenský jazyk a literatúra - anglický jazyka aliteratúra
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského, Filozofická fakulta
II.b - Rok
2008
II.c - Odbor a program
Jazyoveda konkrétnych jazykových skupín - anglistika
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Filozofická fakulta
II.b - Rok
2022
II.c - Odbor a program
Cudzie jazyky a kultúry
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
docent Univerzita sv. Cyrila a Metoda V Trnave, Filozofická fakulta 2021 -
Docent - Vedúca Centra jazykov, humanitných vied a akademického športu Slovenská technická univerzita, Materiálovotechnologická fakulta 2002 -
odborný asistent Trenčianksa univerzita A.Dubčeka v Trenčíne, Ústav prírodných a hmanitných vied 2000-2002
stredoškolská učiteľka Stredná priemyselná škola v Dubnici nad Váhom 1987-1988, 1990-2000
učiteľka základná škola v Dubnici nad Váhom 1985-1987, 1988-2000

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
In-service Teacher Development Project British Council 1990-2000
Testing Language skills University of Reading, United Kingdom 2000
Summer Language School - Skills development FAcuty of Electrical Engineering, University in Niš, Serbia 2017

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Rozvíjanie receptívnych zručností - čítanie Anglický jazyk a kultúra bakalársky filológia – anglický jazyk v odbornej komunikácii
Gramatický proseminár Anglický jazyk a kultúra I filológia – anglický jazyk v odbornej komunikácii
Rozvoj produktívnych zručností - hovorenie Anglický jazyk a a kultúra bakalársky filológia – anglický jazyk v odbornej komunikácii
Odborná komunikácia v obchodnej angličtine Anglický jazyk a kultúra bakalársky filológia – anglický jazyk v odbornej komunikácii
Rozvoj receptívnych zručností Anglický jazyk a kultúra bakalársky filológia – anglický jazyk v odbornej komunikácii
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii I 11. filológia
učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) I 8. Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
5
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
7
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
17
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Rozvoj receptívnych zručností - čítanie Anglický jazyk a kultúra bakalársky filológia – anglický jazyk v odbornej komunikáci
Gramatický proseminár Anglický jazyk a kultúra bakalársky filológia – anglický jazyk v odbornej komunikáci
Rozvoj produktívnych zručností - hovorenie Anglický jazyk a kultúra bakalársky filológia – anglický jazyk v odbornej komunikácii
Komunikácia v obchodnej angličtine II Anglický jazyk a kultúra bakalársky filológia – anglický jazyk v odbornej komunikácii
Rozvoj receptívnych zručností HIAN/ANVO/ANNE/ANFR/SLAN bakalársky učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
104
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
18
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
17
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
94
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
35
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
24
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
18
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

Possibilities of improving reading of subject-specific texts/ Gabriela Chmelíková. In Journal of teaching English for specific and

academic purposes. Vol. 9, iss. 1 (2021), pp. 61-70. ISSN 2334-9182. In database: DOI: 10.22190/JTESAP2101061C ; WOS:

000625331800006.

Computer-aided teaching and learning of English for science and technology at STU MTF / Emília Mironovová, Gabriela Chmelíková,

Dušan Fedič. In Education and technology. Edukacja i technika : Monograph 2010. Radom : Instytut Technologii

Eksploatacji, 2010, pp.233-237. ISBN 978-83-7204-915-5

Developing E-learning Skills Within English Language Training in the Slovak University of Technology /Emília Mironovová, Gabriela

Chmelíková, Dušan Fedič. In IC4E 2010 : International Conference on e-Education, e-Business, e-Management and e-Learning. Sanya,

China, January 22-24, 2010. Sanya : IEEE Computer Society, 2010, s.203-206. ISBN 978-0-7695-3948-5. In database: WOS ; SCOPUS

ICT for learning and teaching development at Slovak University of Technology / Gabriela Chmelíková, Mária Tóthová. In

EDULEARN15 Proceedings [electronic:] 7th International Conference on Education and New Learning Technologies :

Barcelona, Spain, 6-8 July, 2015. 1st ed. [S.l.] : IATED, 2015, DVD-ROM, S. 7560-7565. ISSN 2340-1117. ISBN 978-84-

606-8243-1. V databáze: WOS: WOS:000376685707087.

English for Professional Communication Development /Ľubica Rovanová, Emília Mironovová, Juraj Miština, Gabriela Waleková.

Bratislava : STU v Bratislave, 2006. 150 p. ISBN 80-227-2420-3.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

D: 1204132 | Adapting to the impact of artificial intelligence in higher education: insights from ESP experts / Hurajová, Ľudmila [Autor, 34%] ; Luprichová, Jana [Autor, 33%] ; Chmelíková, Gabriela [Autor, 33%] ; EDULEARN24, 16 [01.07.2024-03.07.2024, Palma, Španielsko]. – DOI 10.21125/edulearn.2024.1651

In: EDULEARN24 [elektronický dokument] : conference proceedings / Chova, Luis Goméz [Zostavovateľ, editor] ; González Martínez, Chelo [Zostavovateľ, editor] ; Lees, Joanna [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1 vyd. – Palma (Španielsko) : IATED, 2024. – (EDULEARN Proceedings, ISSN 2340-1117). – ISBN (elektronické) 978-84-09-62938-1, s. 6971-6976 [online] [CD-ROM] [USB kľúč]

ID: 1249232 | Developing Materials for ESP Courses in Engineering and Natural Sciences at Selected Slovak Universities / Chmelíková, Gabriela [Autor, 50%] ; Miština, Juraj [Autor, 50%]

In: Developing Materials for Innovative Teaching and Sustainable Learning [elektronický dokument] : ELT Practitioners' Experiences from Diverse Global Contexts / Sapp, Taylor [Autor] ; Ciricki, Andrzej [Zostavovateľ, editor] ; Farrelly, Raichle [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Cham (Švajčiarsko) : Springer Nature, 2024. – ISBN 978-3-031-69205-5. – ISBN 978-3-031-69206-2. – ISSN 2366-7672. – ISSN 2366-7680, s. 189-212 [online]

Počet všetkých autorov: 2

CHMELÍKOVÁ, Gabriela - HURAJOVÁ, Ľudmila - LABAŠOVÁ, Eva. Shifting the roles of language teachers in higher educational institutions. In ICERI 2020 : 13th International conference of education, research and innovation. Conference proceedings : 9-10. November 2020 (online). 1. vyd. Seville : IATED Academy, 2020, S. 5859-5862. ISSN 2340-1095. ISBN 978-84-09-24232-0.

HURAJOVÁ, Ľudmila - LUPRICHOVÁ, Jana - CHMELÍKOVÁ, Gabriela. Local Aspects of Internationalisation of Higher Education. In Innovation in Language Learning : 15th International Conference Innovation in Language Learning, 10.-11.11.2022, Florencia, Italy. Hybrid Edition. 1. vyd. Milano : Filodiritto Publisher, 2022, S. 1-5. ISSN 2384-9509. ISBN 979-12-80225-42-9.

CHMELÍKOVÁ, Gabriela. Possibilities of improving reading of subject-specific texts. In Journal of teaching english for specific and academic purposes. Vol. 9, iss. 1 (2021), s. 61-70. ISSN 2334-9182 (2021: 0.126 - SJR, Q4 - SJR Best Q). V databáze: DOI: 10.22190/JTESAP2101061C ; WOS: 000625331800006 ; SCOPUS: 2-s2.0-85108857895.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

ESP teachers in the world of globalisation and higher education internationalisation / Gabriela Chmelíková, Ľudmila Hurajová. In

Journal of teaching english for specific and academic purposes. Vol. 7, iss. 4 (2019), pp. 443-452. ISSN 2334-9182. V

databáze: DOI: 10.22190/JTESAP1904443C ; WOS: 000504498400005.

Ohlasy:

- NUGROHO, Arif. English material needs of accounting students: An English for specific purposes approach. In Ideas: Journal of

language teaching and learning, linguistics and literature. Vol. 8, no. 1 (2020), pp. 1-15. ISSN 2338-4778.

- ALHASANI, Mirela. A study on Albanian students' perceptions of the ESP courses contribution to their engineering/architecture

knowledge acquisition and communication competence. In Journal of teaching english for specific and academic

purposes. Vol. 9, iss. 1 (2021), pp. 109-117. ISSN 2334-9182. WoS

Práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

CLIL and its forms in diverse education context /Ľudmila Hurajová, Gabriela Chmelíková. In Journal of teaching English for specific

and academic purposes : Special Thematic Proceedings Issue. Part 1. Vol. 5, iss. 2 (2017), pp. 241-246. ISSN 2334-9182.

WOS.

Ohlasy:

- ZHETPISBAYEVA, B. A. - KITIBAYEVA, A. K. - KAZIMOVA, D. A. - AKBAYEVA, G. N. - ZATYNEIKO, M. A. Assessment issues in content

and language integrated learning (CLIL). In Journal of Advanced Pharmacy Education and Research, 2018, 8, 4, pp. 32-38., SCOPUS

Práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách

ESP vs.CLIL in Higher Education. In Convergence of ESP with other disciplines. 1. vyd. Malaga, Spain : Vernon Press, 2018, pp. 157-

166. ISBN 978-1-62273-429-0.

Ohlasy:

- KOVACIKOVA, Elena. Development of speaking at primary schools through CLIL. In XLinguae, 2019, 12, 2, pp. 17-26. ISSN

13378384. SCOPUS

Práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách

Developing E-learning Skills within English Language Training in the Slovak University of Technology / Emília Mironovová, Gabriela

Chmelíková, Dušan Fedič. In IC4E 2010 : International Conference on e-Education, e-Business, e-Management and e-

Learning. Sanya, China, January 22-24, 2010. Sanya : IEEE Computer Society, 2010, pp.203-206. ISBN 978-0-7695-

3948-5. V databáze: WOS ; SCOPUS.

Ohlasy:

- MIŠTINA, Juraj - JURINOVA, Jana - HRMO, Roman - KRISTOFIAKOVA, Lucia. Design, Development and Implementation of E-

learning Course for Secondary Technical and Vocational Schools of Electrical Engineering in Slovakia. In Advances

in Intelligent Systems and Computing, 2018, 715, pp. 915-925. ISSN 2194-5357., SCOPUS

- HRMO, Roman - MIŠTINA, Juraj - JURINOVA, Jana - KRISTOFIAKOVA, Lucia. Software Platform for the Secondary Technical

School E-Learning Course. In Advances in Intelligent Systems and Computing, vol. 916, 21st International

conference on interactive collaborative learning, ICL 2018, Kos Island, Greece, 25 September 2018 through 28

September 2018, 2019, 916, pp. 855-865. ISSN 21945357. SCOPUS, WOS

Príspevky na domácich vedeckých konferenciách

Preparing the postgraduate students for academic environment by specific training and by utilizing technologies / Gabriela

Chmelíková. In ICETA 2015. IEEE 13th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications

[electronic] : Proceedings. November 26-27, 2015 - Starý Smokovec, The High Tatras, Slovakia. 1. vyd. Piscataway :

IEEE, 2015, CD-ROM, pp. 119-124. ISBN 978-1-4673-8533-6. SCOPUS: DOI: 10.1109/ICETA.2015.7558471 ; WOS.

Ohlasy:

- HURAJOVÁ, Ľudmila. Content and Language - how to integrate them on tertiary level. In R&E source. Special issue 4 (2015),

online, pp. 105-108. ISSN 2313-1640.

- STOJKOVIĆ NADEŽDA. (Un)willingness of ESP students to speak and whether ESP is an ontological skill. In Teaching ESP in

Higher Education: Examples from Evidence-Based Practice : 8th Austrian UAS Language Instructors’ Conference

Proceedings. Graz : FH JOANNEUM, 2016, pp. 129-135. ISBN 978-3-902103-64-2, 978-3-902103-65-9.

- GOLDFARB, V. - KRYLOV, E. - PERMINOVA, O. - BARMINA, N. - VASILIEV, L. Aspects of teaching “advanced gears” for future

mechanical engineers within “bachelor of sciences” programs at technical universities. In Mechanisms and

Machine Science, 2018, 51, pp. 271-287. ISSN 2211-0984. SCOPUS, WOS.

- TARGAMADZE, V. - KRIAUČIUNIENE, R. Content and language integrated learning: Lithuanian teachers’ viewpoints. In

International Journal of Multilingual Education. Vol. 8, iss. 32 (2016), pp. 42-59. ISSN 1987-9601.

ZHUYKOVA, O. - BOZEK, P. - SOSNOVICH, E. - AKHMEDZIANOV, E. Applying additive technologies to teaching graphic

disciplines in a technical university. In ICETA 2019 17th IEEE International Conference on Emerging eLearning

Technologies and Applications, Proceedings, 2019, pp. 829-835. SCOPUS.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Schéma: APVV , č. projektu: SK-SRB-2013-0034: Študentské on-line konferencie medzi MTF STU (Slovensko) a FEE, Univerzita v Niši

(Srbsko) na účely rozvoja špecifických jazykových a iných zručností/Student online conferences of STU MTF (Slovakia) and FEE,

University of Niš (Serbia) for the purposes of language specific and other skills development, 2014-2015, hlavný riešiteľ (main

investigator. Charakteristika projektu: príprava príručky pre onlnie konferencie/ Project characteristics: preparation of manual for

online conferences, výstup/outcome: Manual for online conferencing for academic purposes

Schéma: ERASMUS +, č. projektu: 565888-EPP-1-2015-ES-EPPKA2-CBY-ACPALA, Transnational exchange of good CLIL practice

among European Educational Institutions, 2015 – 2017, riešiteľ/member. Charakteristika projektu: medzinárodná výmena

skúseností pri výučbe met=odou CLIL( Project characteristics: transnational exchange of good CLIL practice

Schéma: VISEGRÁD+ , č. projektu: 6564, CLIL HET – CLIL Higher Education Teacher, 2019 – 2021, riešiteľ/member. Charakteristika

projektu: príprava príručiek a online platformy pre VŠ učitelov na výučbu odborných predmetov v AJ/ Project characteristics:

preparation of manuals and online platform for university teachers for teaching specific subjects in English, výstup: príručky a online

paltforma pre učiteľov VŠ/ outcome: manuals and online platform for university teachers https://clil-het.eu/

Schéma: KEGA, č. projektu: 006STU-4/2021, Progresívna forma interdisciplinárneho vzdelávania a podpory rozvoja štúdia odborných

predmetov v univerzitnom prostredí. 2021 -2023, riešiteľ/member. Charakteristika projektu: cieľom projektu je zvýšenie

uplatniteľnosti študentov na pracovnom trhu prostredníctvom rozšírenia interdisciplinárnej spolupráce zainteresovaných učiteľov,

kurzov a letných škôl

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
garant študijných programov Univerzita sv, Cyrila a Metoda, Filozofická fakulta 2022-
Vedúca Centra jazykov, hum. vied a akademického športu Slovenská technická univerzita, Materiálovotechnologická fakulta 2015 -
garant predmetov Anglický jazyk I, II, Technická agličtina I, II, Anglický jazyk pre doktorandov I, II, III Slovenská technická univerzita, Materiálovotechnologická fakulta 2015 -
členka výboru CASAJC – Česko-Slovenská asociácia učiteľov cudzích jazykov na VŠ 2007
členka výboru UNIcert®LUCE (Inštitút pre akreditáciu jazykovej výučby na univerzitách v strednej Európe) 2010
garant, organizátor a školiteľ 26 ŠVOČ Slovenská technická univerzita, Materiálovotechnologická fakulta 2004 -
Členka vedeckého výboru ESP konferencií Fakulta elektrotechniky, Univerzita v Niši, Srbsko 2015, 2017, 2019, 2022
členka Redakčnej rady Journal of teaching English for Specific and Academic Purposes http://espeap.junis.ni.ac.rs/index.php/esp eap/issue/view/28 2014 -

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
University of Niš, Faculty of Electrical Engineering Niš, Serbia 3-7.7.2017

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Prekladateľka 16 odborných monografií pre MTF STU

Napr.

- BEZÁK, Pavol - CHMELÍKOVÁ, Gabriela (prekl.). Using Motion Planning and genetic Algorithms in Movement Optimization of industrial

Robots. 1st ed. Ilmenau : Universitätsverlag Ilmenau, 2012. 92 s. ISBN 978-3-86360-047-1.

- ELIÁŠ, Michal - CHMELÍKOVÁ, Gabriela (prekl.). 3D Model Reconstruction from Vector Perpendicular Projections. 1st ed. Ilmenau :

Universitätsverlag Ilmenau, 2012. 102 s. ISBN 978-3-86360-013-6.

- HALENÁR, Igor - CHMELÍKOVÁ, Gabriela (prekl.). Using Neural Networks for Detection of Anomalous Traffic in Automation Networks. 1st

ed. Illmenau : Universitätsverlag Ilmenau, 2012. 89 s. ISBN 978-3-86360-049-5.

- PAULOVÁ, Iveta - CHMELÍKOVÁ, Gabriela (prekl.). Chosen Methods of System Approach in Quality Management and TQM Efficiency and

Effectivity Evaluation. 1 st ed. Köthen : Hochschule Anhalt, 2009. 96 s. ISBN 978-3-86011-024-9.

- VAŽAN, Pavol - CHMELÍKOVÁ, Gabriela (prekl.). The Application of Simulation Methods in Manufacturing System Control. 1 st ed. Köthen :

Hochschule Anhalt, 2009. 102 s. ISBN 978-3-86011-025-6.

Pozvaná prednáška Iževskij gosudarstvennij techničeskij universitet , Iževsk, Rusko, 20.-22.2.2012 – Multimedia in Specialized Subjects and Language Education at STU MTF v rámci bilaterálnej spolupráce STU a Iževskej technickej university

Lektorská činnosť pre učiteľov anglického jazyka na stredných školách v rámci programu INSETT (In-service teacher development

training) – 1998-99

Vedenie kurzov anglického jazyka pre zamestnancov 2004-2006, 2017-20

Dátum poslednej aktualizácie
2024-03-19