Meno:
|
doc. Mgr. Gabriela Chmelíková, PhD. | |
Email:
|
chmelikova1@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FF UCM
-
Filozofická fakulta UCM
|
|
Pracovisko:
|
KAA
-
Katedra anglistiky a amerikanistiky
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
docent | Univerzita sv. Cyrila a Metoda V Trnave, Filozofická fakulta | 2021 - |
Docent - Vedúca Centra jazykov, humanitných vied a akademického športu | Slovenská technická univerzita, Materiálovotechnologická fakulta | 2002 - |
odborný asistent | Trenčianksa univerzita A.Dubčeka v Trenčíne, Ústav prírodných a hmanitných vied | 2000-2002 |
stredoškolská učiteľka | Stredná priemyselná škola v Dubnici nad Váhom | 1987-1988, 1990-2000 |
učiteľka | základná škola v Dubnici nad Váhom | 1985-1987, 1988-2000 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
In-service Teacher Development Project | British Council | 1990-2000 |
Testing Language skills | University of Reading, United Kingdom | 2000 |
Summer Language School - Skills development | FAcuty of Electrical Engineering, University in Niš, Serbia | 2017 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Rozvíjanie receptívnych zručností - čítanie | Anglický jazyk a kultúra | bakalársky | filológia – anglický jazyk v odbornej komunikácii |
Gramatický proseminár | Anglický jazyk a kultúra | I | filológia – anglický jazyk v odbornej komunikácii |
Rozvoj produktívnych zručností - hovorenie | Anglický jazyk a a kultúra | bakalársky | filológia – anglický jazyk v odbornej komunikácii |
Odborná komunikácia v obchodnej angličtine | Anglický jazyk a kultúra | bakalársky | filológia – anglický jazyk v odbornej komunikácii |
Rozvoj receptívnych zručností | Anglický jazyk a kultúra | bakalársky | filológia – anglický jazyk v odbornej komunikácii |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | I | 11. filológia |
učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) | I | 8. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Rozvoj receptívnych zručností - čítanie | Anglický jazyk a kultúra | bakalársky | filológia – anglický jazyk v odbornej komunikáci |
Gramatický proseminár | Anglický jazyk a kultúra | bakalársky | filológia – anglický jazyk v odbornej komunikáci |
Rozvoj produktívnych zručností - hovorenie | Anglický jazyk a kultúra | bakalársky | filológia – anglický jazyk v odbornej komunikácii |
Komunikácia v obchodnej angličtine II | Anglický jazyk a kultúra | bakalársky | filológia – anglický jazyk v odbornej komunikácii |
Rozvoj receptívnych zručností | HIAN/ANVO/ANNE/ANFR/SLAN | bakalársky | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Possibilities of improving reading of subject-specific texts/ Gabriela Chmelíková. In Journal of teaching English for specific and
academic purposes. Vol. 9, iss. 1 (2021), pp. 61-70. ISSN 2334-9182. In database: DOI: 10.22190/JTESAP2101061C ; WOS:
000625331800006.
Computer-aided teaching and learning of English for science and technology at STU MTF / Emília Mironovová, Gabriela Chmelíková,
Dušan Fedič. In Education and technology. Edukacja i technika : Monograph 2010. Radom : Instytut Technologii
Eksploatacji, 2010, pp.233-237. ISBN 978-83-7204-915-5
Developing E-learning Skills Within English Language Training in the Slovak University of Technology /Emília Mironovová, Gabriela
Chmelíková, Dušan Fedič. In IC4E 2010 : International Conference on e-Education, e-Business, e-Management and e-Learning. Sanya,
China, January 22-24, 2010. Sanya : IEEE Computer Society, 2010, s.203-206. ISBN 978-0-7695-3948-5. In database: WOS ; SCOPUS
ICT for learning and teaching development at Slovak University of Technology / Gabriela Chmelíková, Mária Tóthová. In
EDULEARN15 Proceedings [electronic:] 7th International Conference on Education and New Learning Technologies :
Barcelona, Spain, 6-8 July, 2015. 1st ed. [S.l.] : IATED, 2015, DVD-ROM, S. 7560-7565. ISSN 2340-1117. ISBN 978-84-
606-8243-1. V databáze: WOS: WOS:000376685707087.
English for Professional Communication Development /Ľubica Rovanová, Emília Mironovová, Juraj Miština, Gabriela Waleková.
Bratislava : STU v Bratislave, 2006. 150 p. ISBN 80-227-2420-3.
D: 1204132 | Adapting to the impact of artificial intelligence in higher education: insights from ESP experts / Hurajová, Ľudmila [Autor, 34%] ; Luprichová, Jana [Autor, 33%] ; Chmelíková, Gabriela [Autor, 33%] ; EDULEARN24, 16 [01.07.2024-03.07.2024, Palma, Španielsko]. – DOI 10.21125/edulearn.2024.1651
In: EDULEARN24 [elektronický dokument] : conference proceedings / Chova, Luis Goméz [Zostavovateľ, editor] ; González Martínez, Chelo [Zostavovateľ, editor] ; Lees, Joanna [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1 vyd. – Palma (Španielsko) : IATED, 2024. – (EDULEARN Proceedings, ISSN 2340-1117). – ISBN (elektronické) 978-84-09-62938-1, s. 6971-6976 [online] [CD-ROM] [USB kľúč]
ID: 1249232 | Developing Materials for ESP Courses in Engineering and Natural Sciences at Selected Slovak Universities / Chmelíková, Gabriela [Autor, 50%] ; Miština, Juraj [Autor, 50%]
In: Developing Materials for Innovative Teaching and Sustainable Learning [elektronický dokument] : ELT Practitioners' Experiences from Diverse Global Contexts / Sapp, Taylor [Autor] ; Ciricki, Andrzej [Zostavovateľ, editor] ; Farrelly, Raichle [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Cham (Švajčiarsko) : Springer Nature, 2024. – ISBN 978-3-031-69205-5. – ISBN 978-3-031-69206-2. – ISSN 2366-7672. – ISSN 2366-7680, s. 189-212 [online]
Počet všetkých autorov: 2
CHMELÍKOVÁ, Gabriela - HURAJOVÁ, Ľudmila - LABAŠOVÁ, Eva. Shifting the roles of language teachers in higher educational institutions. In ICERI 2020 : 13th International conference of education, research and innovation. Conference proceedings : 9-10. November 2020 (online). 1. vyd. Seville : IATED Academy, 2020, S. 5859-5862. ISSN 2340-1095. ISBN 978-84-09-24232-0.
HURAJOVÁ, Ľudmila - LUPRICHOVÁ, Jana - CHMELÍKOVÁ, Gabriela. Local Aspects of Internationalisation of Higher Education. In Innovation in Language Learning : 15th International Conference Innovation in Language Learning, 10.-11.11.2022, Florencia, Italy. Hybrid Edition. 1. vyd. Milano : Filodiritto Publisher, 2022, S. 1-5. ISSN 2384-9509. ISBN 979-12-80225-42-9.
CHMELÍKOVÁ, Gabriela. Possibilities of improving reading of subject-specific texts. In Journal of teaching english for specific and academic purposes. Vol. 9, iss. 1 (2021), s. 61-70. ISSN 2334-9182 (2021: 0.126 - SJR, Q4 - SJR Best Q). V databáze: DOI: 10.22190/JTESAP2101061C ; WOS: 000625331800006 ; SCOPUS: 2-s2.0-85108857895.
Práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
ESP teachers in the world of globalisation and higher education internationalisation / Gabriela Chmelíková, Ľudmila Hurajová. In
Journal of teaching english for specific and academic purposes. Vol. 7, iss. 4 (2019), pp. 443-452. ISSN 2334-9182. V
databáze: DOI: 10.22190/JTESAP1904443C ; WOS: 000504498400005.
Ohlasy:
- NUGROHO, Arif. English material needs of accounting students: An English for specific purposes approach. In Ideas: Journal of
language teaching and learning, linguistics and literature. Vol. 8, no. 1 (2020), pp. 1-15. ISSN 2338-4778.
- ALHASANI, Mirela. A study on Albanian students' perceptions of the ESP courses contribution to their engineering/architecture
knowledge acquisition and communication competence. In Journal of teaching english for specific and academic
purposes. Vol. 9, iss. 1 (2021), pp. 109-117. ISSN 2334-9182. WoS
Práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
CLIL and its forms in diverse education context /Ľudmila Hurajová, Gabriela Chmelíková. In Journal of teaching English for specific
and academic purposes : Special Thematic Proceedings Issue. Part 1. Vol. 5, iss. 2 (2017), pp. 241-246. ISSN 2334-9182.
WOS.
Ohlasy:
- ZHETPISBAYEVA, B. A. - KITIBAYEVA, A. K. - KAZIMOVA, D. A. - AKBAYEVA, G. N. - ZATYNEIKO, M. A. Assessment issues in content
and language integrated learning (CLIL). In Journal of Advanced Pharmacy Education and Research, 2018, 8, 4, pp. 32-38., SCOPUS
Práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách
ESP vs.CLIL in Higher Education. In Convergence of ESP with other disciplines. 1. vyd. Malaga, Spain : Vernon Press, 2018, pp. 157-
166. ISBN 978-1-62273-429-0.
Ohlasy:
- KOVACIKOVA, Elena. Development of speaking at primary schools through CLIL. In XLinguae, 2019, 12, 2, pp. 17-26. ISSN
13378384. SCOPUS
Práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách
Developing E-learning Skills within English Language Training in the Slovak University of Technology / Emília Mironovová, Gabriela
Chmelíková, Dušan Fedič. In IC4E 2010 : International Conference on e-Education, e-Business, e-Management and e-
Learning. Sanya, China, January 22-24, 2010. Sanya : IEEE Computer Society, 2010, pp.203-206. ISBN 978-0-7695-
3948-5. V databáze: WOS ; SCOPUS.
Ohlasy:
- MIŠTINA, Juraj - JURINOVA, Jana - HRMO, Roman - KRISTOFIAKOVA, Lucia. Design, Development and Implementation of E-
learning Course for Secondary Technical and Vocational Schools of Electrical Engineering in Slovakia. In Advances
in Intelligent Systems and Computing, 2018, 715, pp. 915-925. ISSN 2194-5357., SCOPUS
- HRMO, Roman - MIŠTINA, Juraj - JURINOVA, Jana - KRISTOFIAKOVA, Lucia. Software Platform for the Secondary Technical
School E-Learning Course. In Advances in Intelligent Systems and Computing, vol. 916, 21st International
conference on interactive collaborative learning, ICL 2018, Kos Island, Greece, 25 September 2018 through 28
September 2018, 2019, 916, pp. 855-865. ISSN 21945357. SCOPUS, WOS
Príspevky na domácich vedeckých konferenciách
Preparing the postgraduate students for academic environment by specific training and by utilizing technologies / Gabriela
Chmelíková. In ICETA 2015. IEEE 13th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications
[electronic] : Proceedings. November 26-27, 2015 - Starý Smokovec, The High Tatras, Slovakia. 1. vyd. Piscataway :
IEEE, 2015, CD-ROM, pp. 119-124. ISBN 978-1-4673-8533-6. SCOPUS: DOI: 10.1109/ICETA.2015.7558471 ; WOS.
Ohlasy:
- HURAJOVÁ, Ľudmila. Content and Language - how to integrate them on tertiary level. In R&E source. Special issue 4 (2015),
online, pp. 105-108. ISSN 2313-1640.
- STOJKOVIĆ NADEŽDA. (Un)willingness of ESP students to speak and whether ESP is an ontological skill. In Teaching ESP in
Higher Education: Examples from Evidence-Based Practice : 8th Austrian UAS Language Instructors’ Conference
Proceedings. Graz : FH JOANNEUM, 2016, pp. 129-135. ISBN 978-3-902103-64-2, 978-3-902103-65-9.
- GOLDFARB, V. - KRYLOV, E. - PERMINOVA, O. - BARMINA, N. - VASILIEV, L. Aspects of teaching “advanced gears” for future
mechanical engineers within “bachelor of sciences” programs at technical universities. In Mechanisms and
Machine Science, 2018, 51, pp. 271-287. ISSN 2211-0984. SCOPUS, WOS.
- TARGAMADZE, V. - KRIAUČIUNIENE, R. Content and language integrated learning: Lithuanian teachers’ viewpoints. In
International Journal of Multilingual Education. Vol. 8, iss. 32 (2016), pp. 42-59. ISSN 1987-9601.
ZHUYKOVA, O. - BOZEK, P. - SOSNOVICH, E. - AKHMEDZIANOV, E. Applying additive technologies to teaching graphic
disciplines in a technical university. In ICETA 2019 17th IEEE International Conference on Emerging eLearning
Technologies and Applications, Proceedings, 2019, pp. 829-835. SCOPUS.
Schéma: APVV , č. projektu: SK-SRB-2013-0034: Študentské on-line konferencie medzi MTF STU (Slovensko) a FEE, Univerzita v Niši
(Srbsko) na účely rozvoja špecifických jazykových a iných zručností/Student online conferences of STU MTF (Slovakia) and FEE,
University of Niš (Serbia) for the purposes of language specific and other skills development, 2014-2015, hlavný riešiteľ (main
investigator. Charakteristika projektu: príprava príručky pre onlnie konferencie/ Project characteristics: preparation of manual for
online conferences, výstup/outcome: Manual for online conferencing for academic purposes
Schéma: ERASMUS +, č. projektu: 565888-EPP-1-2015-ES-EPPKA2-CBY-ACPALA, Transnational exchange of good CLIL practice
among European Educational Institutions, 2015 – 2017, riešiteľ/member. Charakteristika projektu: medzinárodná výmena
skúseností pri výučbe met=odou CLIL( Project characteristics: transnational exchange of good CLIL practice
Schéma: VISEGRÁD+ , č. projektu: 6564, CLIL HET – CLIL Higher Education Teacher, 2019 – 2021, riešiteľ/member. Charakteristika
projektu: príprava príručiek a online platformy pre VŠ učitelov na výučbu odborných predmetov v AJ/ Project characteristics:
preparation of manuals and online platform for university teachers for teaching specific subjects in English, výstup: príručky a online
paltforma pre učiteľov VŠ/ outcome: manuals and online platform for university teachers https://clil-het.eu/
Schéma: KEGA, č. projektu: 006STU-4/2021, Progresívna forma interdisciplinárneho vzdelávania a podpory rozvoja štúdia odborných
predmetov v univerzitnom prostredí. 2021 -2023, riešiteľ/member. Charakteristika projektu: cieľom projektu je zvýšenie
uplatniteľnosti študentov na pracovnom trhu prostredníctvom rozšírenia interdisciplinárnej spolupráce zainteresovaných učiteľov,
kurzov a letných škôl
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
garant študijných programov | Univerzita sv, Cyrila a Metoda, Filozofická fakulta | 2022- |
Vedúca Centra jazykov, hum. vied a akademického športu | Slovenská technická univerzita, Materiálovotechnologická fakulta | 2015 - |
garant predmetov Anglický jazyk I, II, Technická agličtina I, II, Anglický jazyk pre doktorandov I, II, III | Slovenská technická univerzita, Materiálovotechnologická fakulta | 2015 - |
členka výboru | CASAJC – Česko-Slovenská asociácia učiteľov cudzích jazykov na VŠ | 2007 |
členka výboru | UNIcert®LUCE (Inštitút pre akreditáciu jazykovej výučby na univerzitách v strednej Európe) | 2010 |
garant, organizátor a školiteľ 26 ŠVOČ | Slovenská technická univerzita, Materiálovotechnologická fakulta | 2004 - |
Členka vedeckého výboru ESP konferencií | Fakulta elektrotechniky, Univerzita v Niši, Srbsko | 2015, 2017, 2019, 2022 |
členka Redakčnej rady | Journal of teaching English for Specific and Academic Purposes http://espeap.junis.ni.ac.rs/index.php/esp eap/issue/view/28 | 2014 - |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
University of Niš, Faculty of Electrical Engineering | Niš, Serbia | 3-7.7.2017 |
Prekladateľka 16 odborných monografií pre MTF STU
Napr.
- BEZÁK, Pavol - CHMELÍKOVÁ, Gabriela (prekl.). Using Motion Planning and genetic Algorithms in Movement Optimization of industrial
Robots. 1st ed. Ilmenau : Universitätsverlag Ilmenau, 2012. 92 s. ISBN 978-3-86360-047-1.
- ELIÁŠ, Michal - CHMELÍKOVÁ, Gabriela (prekl.). 3D Model Reconstruction from Vector Perpendicular Projections. 1st ed. Ilmenau :
Universitätsverlag Ilmenau, 2012. 102 s. ISBN 978-3-86360-013-6.
- HALENÁR, Igor - CHMELÍKOVÁ, Gabriela (prekl.). Using Neural Networks for Detection of Anomalous Traffic in Automation Networks. 1st
ed. Illmenau : Universitätsverlag Ilmenau, 2012. 89 s. ISBN 978-3-86360-049-5.
- PAULOVÁ, Iveta - CHMELÍKOVÁ, Gabriela (prekl.). Chosen Methods of System Approach in Quality Management and TQM Efficiency and
Effectivity Evaluation. 1 st ed. Köthen : Hochschule Anhalt, 2009. 96 s. ISBN 978-3-86011-024-9.
- VAŽAN, Pavol - CHMELÍKOVÁ, Gabriela (prekl.). The Application of Simulation Methods in Manufacturing System Control. 1 st ed. Köthen :
Hochschule Anhalt, 2009. 102 s. ISBN 978-3-86011-025-6.
Pozvaná prednáška Iževskij gosudarstvennij techničeskij universitet , Iževsk, Rusko, 20.-22.2.2012 – Multimedia in Specialized Subjects and Language Education at STU MTF v rámci bilaterálnej spolupráce STU a Iževskej technickej university
Lektorská činnosť pre učiteľov anglického jazyka na stredných školách v rámci programu INSETT (In-service teacher development
training) – 1998-99
Vedenie kurzov anglického jazyka pre zamestnancov 2004-2006, 2017-20