UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
PhDr. Gabriela Siantová, PhD.
Email:
gabriela.siantova@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FF UCM - Filozofická fakulta UCM
Pracovisko:
KAA - Katedra anglistiky a amerikanistiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Siantová
I.2 - Meno
Gabriela
I.3 - Tituly
PhDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1969
I.5 - Názov pracoviska
Katedra anglistiky a amerikanistiky
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu 2, 917 01 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
gabriela.siantova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14496?do=filterForm-submit&surname=siantov%C3%A1&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii; Učiteľstvo anglického jazyka a kultúry v kombinácii
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-1098-466X

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.b - Rok
2009
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov – slovenský jazyk a literatúra – anglický jazyk a literatúra
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.b - Rok
2009
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov – slovenský jazyk a literatúra – anglický jazyk a literatúra
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
II.b - Rok
2016
II.c - Odbor a program
2.1.35 Prekladateľstvo a tlmočníctvo / Translatológia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2010-súčasnosť
učiteľ/lektor anglického jazyka/majiteľ LET'S TALK!, jazykové štúdio 2003-2010
asistentka marketingu INTERFRUCT Slovakia 2002-2003
Office Manager, Logistic Manager, Marketing Manager Nutricia, s.r.o. 1997-1998
asistentka – ekonomické, technické oddelenie OÚNZ Trnava 1987-1990

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
rigorózne štúdium – anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2013
špeciálna štátna jazyková skúška pre odbor tlmočnícky Jazyková škola Palisády, Bratislava 2010
First Certificate in English University of Cambridge 1995

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Základy tlmočníctva Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii II. filológia/Philology
Konzekutívne tlmočenie Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii II. filológia/Philology
Simultánne tlmočenie Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii II. filológia/Philology
Štylistika anglického jazyka Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii II. filológia/Philology
Štylistika anglického jazyka Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
35
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
55
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Seminár k záverečnej práci II. Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii II. filológia/Philology
Odborná komunikácia v obchodnej a úradnej korešpondencii Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii I. filológia/Philology

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
37
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
14
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
7
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia

Výučba anglickej terminológie v oblasti informačných technológií a aktívneho starnutia. Prístup lektora k edukantom v seniorskom veku = Teaching English terminology in information technology and active ageing. Lecturer's approach to seniors / Gabriela Siantová, 2024. - Kategória do roku 2021 AED.

In: Pedagogica Actualis 15 : podpora a inklúzia vo vzdelávaní 2. : support and inclusion in education 2. : podpora a inklúzia vo vzdelávaní 2 : support and inclusion in education 2 / editori: Mariana Sirotová, Veronika Michvocíková ; recenzenti: Tomáš Jablonský, Marianna Müller de Morais. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2024. - ISBN 978-80-572-0431-2, s. 242-251 [print].

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia

Specialised communication. Scientific and terminology literacy / Ingrid Cíbiková, Gabriela Siantová, Katarína Mitaľová, 2022. - Kategória do roku 2021 ADE.

In: GRANT journal. - ISSN 1805-062X, Roč. 11, č. 1 (2022), s. 45-54.

P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka

Active Education in Older Adults with the Use of Smart Technologies [elekrtonický zdroj] / Jana Šolcová ... [et al.] ; reviewers: Hans-Jorgen Wallin Weihe, Michal Kozubík. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici - Belianum, 2024. - Kategória do roku 2021 ACB. - 145 s. [8,6AH] [online]. - ISBN 978-80-557-2136-1 (online). DOI 10.24040/2024.9788055721361.

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia

The Effect of Prior Terminological Preparation on the Quality of Interpreting Output in Teaching Future Interpreters / Gabriela Siantová, Zuzana Maliariková, 2024. - Kategória do roku 2021 ADF.

In: Acta Anglica Tyrnaviensia. - ISSN 2989-3836 (online), Roč. 1, č. 1 (2024), s. 39-49.

O1 Odborný výstup publikačnej činnosti ako celok – knižná publikácia, prehľadová práca, komentovaný výklad, antológia, katalóg umeleckých diel, kartografické dielo, slovník, encyklopédia, zborník

English Slovak - Slovak English STEM Dictionary / Ingrid Cíbiková et al. ; reviewers: Dušan Katuščák, Jozef Štefčík. - 1. vyd. - Praha : Verbum, 2023. - Kategória do roku 2021 BAA. - 471 s. - ISBN 978-80-88507-14-7.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia

Výučba anglickej terminológie v oblasti informačných technológií a aktívneho starnutia. Prístup lektora k edukantom v seniorskom veku = Teaching English terminology in information technology and active ageing. Lecturer's approach to seniors / Gabriela Siantová, 2024. - Kategória do roku 2021 AED.

In: Pedagogica Actualis 15 : podpora a inklúzia vo vzdelávaní 2. : support and inclusion in education 2. : podpora a inklúzia vo vzdelávaní 2 : support and inclusion in education 2 / editori: Mariana Sirotová, Veronika Michvocíková ; recenzenti: Tomáš Jablonský, Marianna Müller de Morais. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2024. - ISBN 978-80-572-0431-2, s. 242-251 [print].

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia

Specialised communication. Scientific and terminology literacy / Ingrid Cíbiková, Gabriela Siantová, Katarína Mitaľová, 2022. - Kategória do roku 2021 ADE.

In: GRANT journal. - ISSN 1805-062X, Roč. 11, č. 1 (2022), s. 45-54.

P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka

Active Education in Older Adults with the Use of Smart Technologies [elekrtonický zdroj] / Jana Šolcová ... [et al.] ; reviewers: Hans-Jorgen Wallin Weihe, Michal Kozubík. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici - Belianum, 2024. - Kategória do roku 2021 ACB. - 145 s. [8,6AH] [online]. - ISBN 978-80-557-2136-1 (online). DOI 10.24040/2024.9788055721361.

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia

The Effect of Prior Terminological Preparation on the Quality of Interpreting Output in Teaching Future Interpreters / Gabriela Siantová, Zuzana Maliariková, 2024. - Kategória do roku 2021 ADF.

In: Acta Anglica Tyrnaviensia. - ISSN 2989-3836 (online), Roč. 1, č. 1 (2024), s. 39-49.

O1 Odborný výstup publikačnej činnosti ako celok – knižná publikácia, prehľadová práca, komentovaný výklad, antológia, katalóg umeleckých diel, kartografické dielo, slovník, encyklopédia, zborník

English Slovak - Slovak English STEM Dictionary / Ingrid Cíbiková et al. ; reviewers: Dušan Katuščák, Jozef Štefčík. - 1. vyd. - Praha : Verbum, 2023. - Kategória do roku 2021 BAA. - 471 s. - ISBN 978-80-88507-14-7.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

2018  [2] BITOKOVA, S.Kh., et al. Learning English language and culture through idioms: a case study at Kabardino-Balkarian State University. In: XLinguae. 2018, 11(3), pp. 28-37. ISSN 1337-8384. Scopus

2023  [01] KUNA, P., HASKOVA, A., BORZA, Ľ. Creation of Virtual Reality for Education Purposes. In: Sustainability. 2023, 15(9), art. no. 7153. WoS

2022  [02] HUDCOVIČOVÁ, M., PETRÁŠOVÁ, B., RYCHTÁRIKOVÁ, M. Linguo-Acoustic Aspects of Speech. In: EUROREGIO BNAM 2022. s. 347-355. ISBN 978-87-995400-5-1.

2024  [02] YABANOVA, Ulas. Technology Adaptations within Adult Education: MOOCs. In: International Journal of Contemporary Approaches in Education. 2024, 3(2), s. 135-151.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
KEGA – Odborná komunikácia a terminologická gramotnosť v cudzojazyčnom vzdelávaní v strednom odbornom školstve (006UCM-4/2021) – obdobie riešenia 2021-2023

Cieľom projektu Odborná komunikácia a terminologická gramotnosť v cudzojazyčnom vzdelávaní v strednom odbornom školstve je zistiť potreby študentov a učiteľov na doplnenie dvojjazyčného materiálu na výučbu odbornej komunikácie na stredných odborných školách o špecifický aspekt terminológie z pohľadu reflexie pracovného trhu a zahraničných spoločností. Primárnym výstupom projektu bude vypracovanie doplnkového učebného materiálu (Odborná komunikácia a terminologická gramotnosť) manuál pre stredné školy s teoretickým, didaktickým a terminologickým obsahom. Nosnými odbornými textami pre excerpovanie základnej terminológie sú prírodné vedy (vedné odbory chémia, biológia a fyzika) ako základ odbornej prírodovednej prípravy. Dvojjazyčný slovensko-anglický/anglicko-slovenský prekladový slovník prírodovednej terminológie, ktorý bude výstupom z projektu, bude obsahovať cca 300 termínov so slovenským a anglickým výkladom (definíciou), ekvivalentom a kontextom. Bude primárne vhodný ako študijná pomôcka pre stredné odborné školy, ale využiť ho môžu aj učitelia a žiaci základných škôl, najmä tých, kde aplikujú metodiku CLIL.“


The objective of the project Specialised communication and terminological literacy in foreign language education in Secondary Vocational education is to detect the needs of students and teachers for complementing the bilingual material for teaching specialised communication at Secondary Vocational schools. The key publication of the project will be a supplementary teaching material/manual (theoretical, terminological, and didactical) for Secondary Vocational schools focused on the Slovak-English specialised communication, mainly bilingual terminology with a specific aspect of Slovak speakers, labour market and foreign company requirements. The core specialised texts for terminology excerption are Chemistry, Biology and Physics subject fields as a foundation for natural sciences. The bilingual Slovak-English/English-Slovak specialised dictionary/glossary of natural sciences, which will be the practical outcome of the project. The glossary will contain about 300 terms with Slovak and English explanation (definition), equivalent and context. It will be primarily useful for a teaching and study material for Secondary Vocational schools. It can also be used by primary school teachers and pupils, especially those applying CLIL methodology. ”


Zástupca vedúceho riešiteľa projektu

Deputy of the Chief Researcher


https://projekty.portalvs.sk/projekty/_projekt/13272/1

BIN SGS02_2021_002: University Enhancing the Smart Active Aging (UESAA)


Projekt je orientovaný na oblasť vysokoškolskej pedagogiky so zameraním na propagáciu a implementáciu problematiky aktívneho nteligentného starnutia medzi rôznymi vekovými kategóriami edukantov navštevujúcich univerzity.


Hlavný dôraz je kladený na sprostredkovanie a implementáciu konceptu verejnoprospešných technológií v edukačnom procese, ktorý sa člení do oblastí zlepšovania vedomostí a zručností:

  • inteligentná domácnosť; bezpečná komunikácia; technológie pre nezávislý život.

Aktivity projektu sú zamerané na viaceré skupiny účastníkov:

  • propagácia konceptu a prípravy študentov 1. ročníka bakalárskeho štúdia na aktívne starnutie;
  • propagácia konceptu medzi študentmi v študijných programoch pomáhajúcich profesií;

propagácia konceptu medzi seniormi - účastníkmi záujmového vzdelávania Univerzity tretieho veku (U3V).

Aktivity projektu povedú k rozvoju a implementácii inovatívnych učebných osnov a metodík pre cieľové skupiny (metodika), vedeckých štúdií a iných publikácií (zborníky vedeckých štúdii 2).


Riešiteľ


https://ff.ucm.sk/sk/eea-grants/

Support of internalization in the academic environment

číslo projektu: 10I04-20-V01-00010

pozícia v projekte: odborný pracovník (25%) – obdobie riešenia projektu 01.03.2025-30.09.2025

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Kolokvium diplomových prác – študentská modelová konferencia, hlavný organizátor Katedra anglistiky a amerikanistiky FF UCM v Trnave 02-2025

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Universidade Católica Portuguesa – Faculdad de Ciéncias Humanas Palma de Cima, 1649-023 Lisboa, Portugal 23.9.-27.9.2013 LLP/ERASMUS Teaching Staff Mobility
Prifysgol Aberystwyth University Aberystwyth University, Penglais, Aberystwyth, Ceredigion, SY23 3FL, Wales 27.7.-7.8.2009 stáž – Professional Development Course for Teachers of English
University of Madeira Universidade de Madeira, P1-107 9000 Funchal, Madeira, Portugal 9.10.-13.10.2023 ERASMUS plus Mobility - Staff Mobility for Training
Alexandria Institute, Athens, Greece Atény, Grécko august 2024 letná škola novogréčtiny

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-28