Meno:
|
PhDr. Gabriela Siantová, PhD. | |
Email:
|
gabriela.siantova@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FF UCM
-
Filozofická fakulta UCM
|
|
Pracovisko:
|
KAA
-
Katedra anglistiky a amerikanistiky
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborný asistent | Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 2010-súčasnosť |
učiteľ/lektor anglického jazyka/majiteľ | LET'S TALK!, jazykové štúdio | 2003-2010 |
asistentka marketingu | INTERFRUCT Slovakia | 2002-2003 |
Office Manager, Logistic Manager, Marketing Manager | Nutricia, s.r.o. | 1997-1998 |
asistentka – ekonomické, technické oddelenie | OÚNZ Trnava | 1987-1990 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
rigorózne štúdium – anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 2013 |
špeciálna štátna jazyková skúška pre odbor tlmočnícky | Jazyková škola Palisády, Bratislava | 2010 |
First Certificate in English | University of Cambridge | 1995 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Základy tlmočníctva | Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | II. | filológia/Philology |
Konzekutívne tlmočenie | Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | II. | filológia/Philology |
Simultánne tlmočenie | Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | II. | filológia/Philology |
Štylistika anglického jazyka | Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | II. | filológia/Philology |
Štylistika anglického jazyka | Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Seminár k záverečnej práci II. | Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | II. | filológia/Philology |
Odborná komunikácia v obchodnej a úradnej korešpondencii | Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | I. | filológia/Philology |
V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia
Výučba anglickej terminológie v oblasti informačných technológií a aktívneho starnutia. Prístup lektora k edukantom v seniorskom veku = Teaching English terminology in information technology and active ageing. Lecturer's approach to seniors / Gabriela Siantová, 2024. - Kategória do roku 2021 AED.
In: Pedagogica Actualis 15 : podpora a inklúzia vo vzdelávaní 2. : support and inclusion in education 2. : podpora a inklúzia vo vzdelávaní 2 : support and inclusion in education 2 / editori: Mariana Sirotová, Veronika Michvocíková ; recenzenti: Tomáš Jablonský, Marianna Müller de Morais. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2024. - ISBN 978-80-572-0431-2, s. 242-251 [print].
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Specialised communication. Scientific and terminology literacy / Ingrid Cíbiková, Gabriela Siantová, Katarína Mitaľová, 2022. - Kategória do roku 2021 ADE.
In: GRANT journal. - ISSN 1805-062X, Roč. 11, č. 1 (2022), s. 45-54.
P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka
Active Education in Older Adults with the Use of Smart Technologies [elekrtonický zdroj] / Jana Šolcová ... [et al.] ; reviewers: Hans-Jorgen Wallin Weihe, Michal Kozubík. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici - Belianum, 2024. - Kategória do roku 2021 ACB. - 145 s. [8,6AH] [online]. - ISBN 978-80-557-2136-1 (online). DOI 10.24040/2024.9788055721361.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
The Effect of Prior Terminological Preparation on the Quality of Interpreting Output in Teaching Future Interpreters / Gabriela Siantová, Zuzana Maliariková, 2024. - Kategória do roku 2021 ADF.
In: Acta Anglica Tyrnaviensia. - ISSN 2989-3836 (online), Roč. 1, č. 1 (2024), s. 39-49.
O1 Odborný výstup publikačnej činnosti ako celok – knižná publikácia, prehľadová práca, komentovaný výklad, antológia, katalóg umeleckých diel, kartografické dielo, slovník, encyklopédia, zborník
English Slovak - Slovak English STEM Dictionary / Ingrid Cíbiková et al. ; reviewers: Dušan Katuščák, Jozef Štefčík. - 1. vyd. - Praha : Verbum, 2023. - Kategória do roku 2021 BAA. - 471 s. - ISBN 978-80-88507-14-7.
V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia
Výučba anglickej terminológie v oblasti informačných technológií a aktívneho starnutia. Prístup lektora k edukantom v seniorskom veku = Teaching English terminology in information technology and active ageing. Lecturer's approach to seniors / Gabriela Siantová, 2024. - Kategória do roku 2021 AED.
In: Pedagogica Actualis 15 : podpora a inklúzia vo vzdelávaní 2. : support and inclusion in education 2. : podpora a inklúzia vo vzdelávaní 2 : support and inclusion in education 2 / editori: Mariana Sirotová, Veronika Michvocíková ; recenzenti: Tomáš Jablonský, Marianna Müller de Morais. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2024. - ISBN 978-80-572-0431-2, s. 242-251 [print].
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Specialised communication. Scientific and terminology literacy / Ingrid Cíbiková, Gabriela Siantová, Katarína Mitaľová, 2022. - Kategória do roku 2021 ADE.
In: GRANT journal. - ISSN 1805-062X, Roč. 11, č. 1 (2022), s. 45-54.
P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka
Active Education in Older Adults with the Use of Smart Technologies [elekrtonický zdroj] / Jana Šolcová ... [et al.] ; reviewers: Hans-Jorgen Wallin Weihe, Michal Kozubík. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici - Belianum, 2024. - Kategória do roku 2021 ACB. - 145 s. [8,6AH] [online]. - ISBN 978-80-557-2136-1 (online). DOI 10.24040/2024.9788055721361.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
The Effect of Prior Terminological Preparation on the Quality of Interpreting Output in Teaching Future Interpreters / Gabriela Siantová, Zuzana Maliariková, 2024. - Kategória do roku 2021 ADF.
In: Acta Anglica Tyrnaviensia. - ISSN 2989-3836 (online), Roč. 1, č. 1 (2024), s. 39-49.
O1 Odborný výstup publikačnej činnosti ako celok – knižná publikácia, prehľadová práca, komentovaný výklad, antológia, katalóg umeleckých diel, kartografické dielo, slovník, encyklopédia, zborník
English Slovak - Slovak English STEM Dictionary / Ingrid Cíbiková et al. ; reviewers: Dušan Katuščák, Jozef Štefčík. - 1. vyd. - Praha : Verbum, 2023. - Kategória do roku 2021 BAA. - 471 s. - ISBN 978-80-88507-14-7.
2018 [2] BITOKOVA, S.Kh., et al. Learning English language and culture through idioms: a case study at Kabardino-Balkarian State University. In: XLinguae. 2018, 11(3), pp. 28-37. ISSN 1337-8384. Scopus
2023 [01] KUNA, P., HASKOVA, A., BORZA, Ľ. Creation of Virtual Reality for Education Purposes. In: Sustainability. 2023, 15(9), art. no. 7153. WoS
2022 [02] HUDCOVIČOVÁ, M., PETRÁŠOVÁ, B., RYCHTÁRIKOVÁ, M. Linguo-Acoustic Aspects of Speech. In: EUROREGIO BNAM 2022. s. 347-355. ISBN 978-87-995400-5-1.
2024 [02] YABANOVA, Ulas. Technology Adaptations within Adult Education: MOOCs. In: International Journal of Contemporary Approaches in Education. 2024, 3(2), s. 135-151.
Cieľom projektu Odborná komunikácia a terminologická gramotnosť v cudzojazyčnom vzdelávaní v strednom odbornom školstve je zistiť potreby študentov a učiteľov na doplnenie dvojjazyčného materiálu na výučbu odbornej komunikácie na stredných odborných školách o špecifický aspekt terminológie z pohľadu reflexie pracovného trhu a zahraničných spoločností. Primárnym výstupom projektu bude vypracovanie doplnkového učebného materiálu (Odborná komunikácia a terminologická gramotnosť) manuál pre stredné školy s teoretickým, didaktickým a terminologickým obsahom. Nosnými odbornými textami pre excerpovanie základnej terminológie sú prírodné vedy (vedné odbory chémia, biológia a fyzika) ako základ odbornej prírodovednej prípravy. Dvojjazyčný slovensko-anglický/anglicko-slovenský prekladový slovník prírodovednej terminológie, ktorý bude výstupom z projektu, bude obsahovať cca 300 termínov so slovenským a anglickým výkladom (definíciou), ekvivalentom a kontextom. Bude primárne vhodný ako študijná pomôcka pre stredné odborné školy, ale využiť ho môžu aj učitelia a žiaci základných škôl, najmä tých, kde aplikujú metodiku CLIL.“
The objective of the project Specialised communication and terminological literacy in foreign language education in Secondary Vocational education is to detect the needs of students and teachers for complementing the bilingual material for teaching specialised communication at Secondary Vocational schools. The key publication of the project will be a supplementary teaching material/manual (theoretical, terminological, and didactical) for Secondary Vocational schools focused on the Slovak-English specialised communication, mainly bilingual terminology with a specific aspect of Slovak speakers, labour market and foreign company requirements. The core specialised texts for terminology excerption are Chemistry, Biology and Physics subject fields as a foundation for natural sciences. The bilingual Slovak-English/English-Slovak specialised dictionary/glossary of natural sciences, which will be the practical outcome of the project. The glossary will contain about 300 terms with Slovak and English explanation (definition), equivalent and context. It will be primarily useful for a teaching and study material for Secondary Vocational schools. It can also be used by primary school teachers and pupils, especially those applying CLIL methodology. ”
Zástupca vedúceho riešiteľa projektu
Deputy of the Chief Researcher
https://projekty.portalvs.sk/projekty/_projekt/13272/1
BIN SGS02_2021_002: University Enhancing the Smart Active Aging (UESAA)
Projekt je orientovaný na oblasť vysokoškolskej pedagogiky so zameraním na propagáciu a implementáciu problematiky aktívneho nteligentného starnutia medzi rôznymi vekovými kategóriami edukantov navštevujúcich univerzity.
Hlavný dôraz je kladený na sprostredkovanie a implementáciu konceptu verejnoprospešných technológií v edukačnom procese, ktorý sa člení do oblastí zlepšovania vedomostí a zručností:
Aktivity projektu sú zamerané na viaceré skupiny účastníkov:
propagácia konceptu medzi seniormi - účastníkmi záujmového vzdelávania Univerzity tretieho veku (U3V).
Aktivity projektu povedú k rozvoju a implementácii inovatívnych učebných osnov a metodík pre cieľové skupiny (metodika), vedeckých štúdií a iných publikácií (zborníky vedeckých štúdii 2).
Riešiteľ
https://ff.ucm.sk/sk/eea-grants/
Support of internalization in the academic environment
číslo projektu: 10I04-20-V01-00010
pozícia v projekte: odborný pracovník (25%) – obdobie riešenia projektu 01.03.2025-30.09.2025
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Kolokvium diplomových prác – študentská modelová konferencia, hlavný organizátor | Katedra anglistiky a amerikanistiky FF UCM v Trnave | 02-2025 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Universidade Católica Portuguesa – Faculdad de Ciéncias Humanas | Palma de Cima, 1649-023 Lisboa, Portugal | 23.9.-27.9.2013 | LLP/ERASMUS Teaching Staff Mobility |
Prifysgol Aberystwyth University | Aberystwyth University, Penglais, Aberystwyth, Ceredigion, SY23 3FL, Wales | 27.7.-7.8.2009 | stáž – Professional Development Course for Teachers of English |
University of Madeira | Universidade de Madeira, P1-107 9000 Funchal, Madeira, Portugal | 9.10.-13.10.2023 | ERASMUS plus Mobility - Staff Mobility for Training |
Alexandria Institute, Athens, Greece | Atény, Grécko | august 2024 | letná škola novogréčtiny |