Meno:
|
PaedDr. Jana Luprichová, PhD. | |
Email:
|
jana.luprichova@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FF UCM
-
Filozofická fakulta UCM
|
|
Pracovisko:
|
KAA
-
Katedra anglistiky a amerikanistiky
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborný asistent na Katedre anglistiky a amerikanistiky | FF UCM Trnava | 2019 - súčasnosť |
vedecko-výskumný pracovník | UKF Nitra | 2006-2019 |
Regionálny / Oblastný manažér - SZČO | James Cook Languages, Praha | 2003-2006 |
Lektor anglického jazyka | Jazyková škola Vages, Nitra | 2000-2006 |
Učiteľ anglického jazyka | ZŠ Krčméryho, Nitra | 1997-2000 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Metodika CLIL a jej implementovanie na Univerzite v Bilbao, Španielsko | Centro de Investigación Micaela Portilla Ikergunea Universidad del País Vasco/EHU | 2019 |
Language improvements, multilingualism in education | Inspectorate Service, Bilbao, Španielsko | 2013 |
Kurz anglického jazyka pre obchodné účely | Language school, Sliema, Malta | 2007 |
On-line vzdelávanie zamerané na e-learning pre zvýšenie kvalifikačného potenciálu vysokoškolských učiteľov v rámci ESF projektu | UF Nitra | 2007 |
Študijno-metodický pobyt v rámci grantového programu Comenius 2.2, | SAUA SATE | 2006 |
Erasmus+ mobility | University of Lisabon | 2023 |
Erasmus+ mobility | University of Granada | 2023 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
História a kultúra Veľkej Británie a Írska | Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | bakalársky | 11 Filologia |
Právnická angličtina I. | Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | bakalársky | 11. Filológia |
Akademické písanie | Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | bakalársky | 11. Filológia |
Predmetová Didaktika II | učiteľstvo anglického jazyka a literatúry | magisterský | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Práca pedagogického asistenta učiteľa anglického jazyka | anglický jazyk a literatúra | bakalársky | učiteľstvo a pedagogické vedy |
CLIL - integrované vyučovanie obsahu a jazyka | anglický jazyk a literatúra | maagisterský | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Právnická angličtina II | Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | bakalárksy | 11. Filológia |
V2 Pondelíková, I. - Luprichová, J. 2024. AI-assisted enhancing of gender awareness through reading comprehension in history and literature courses of anglophone cultures In: CELDA 2024 : 21st International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age : Proceedings / edited by Demetrios G. Sampson, Dirk Ifenthaler, Pedro Isaias. - 1. vyd. - Zagreb : IADIS Press, 2024. - ISBN 978-989-8704-61-0 (online), s. 198-208 [online]. SCOPUS
V2 Hurajová, Ľ. - Luprichová, J. - Chmelíková,G. 2024. Adapting to the impact of artificial intelligence in higher education: insights from ESP experts. In: EDULEARN24 : conference proceedings : conference proceedings / Luis Goméz Chova, Chelo González Martínez, Joanna Lees. - 1 vyd. - Palma : IATED, 2024. - (EDULEARN Proceedings, ISSN 2340-1117). - ISBN 978-84-09-62938-1 (online). DOI DOI 10.21125/edulearn.2024, s. 6971-6976.
V2 Pondelíková, I. - Luprichová, J. - Homzová, B. 2024. Optimization of the acculturation process through intercultural communication and competence In: Jazyk a manažment : ročenka Katedry interkultúrnej komunikácie FMEO PU : ročenka Katedry interkultúrnej komunikácie FMEO PU / Lucia Dančišinová, Irina Kozárová (eds.). - 1. vyd. - Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2024. - ISBN 978-80-555-3334-6, s. 6-18 [online].
V3 Kováčiková,E. - Luprichová, J. 2023. - CLIL as the vehicle of transition from mono- to bilingual instruction at Slovak universities. In: Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. - ISSN 2334-9182, Roč. 11, č. 3 (2023), s. 753-763. DOI 10.22190/JTESAP231003056K. WOS CC ; SCOPUS
P1 Luprichová, J. 2023. Embracing the power of CLIL. 2023. Kováčiková, Elena [Recenzent] ; Dančišinová, Lucia [Recenzent]. – 1. vyd. – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2023. – 106 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-80-572-0354-4
V 2 Hurajová, Ľ. - Luprichová, J. - Chmelíková, G.2022. Teachers' interdisciplinary cooperation triggers students' transferable competencies and intensifies the process of internationalisation of Higher Education In: International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, 20 [20.10.2022-21.10.2022, Vysoké Tatry, Slovensko]. – [recenzované]. – DOI 10.1109/ICETA57911.2022.9974622. – SCOPUS
V 3 Hurajová, Ľ. - Luprichová, J. - Chmelíková, G.2022. Role of English teachers within Internationalisation of higher education at non-philological universities. In: New Trends in Teaching and Education: 4th International Conference, 18-20 February 2022, Milan, Italy. - 1. vyd. - Vilnius : Diamond Scientific Publishing, 2022. - ISBN 978-609-485-263-3, s. 95-104.
V2 Pondelíková, I. - Luprichová, J. 2024. AI-assisted enhancing of gender awareness through reading comprehension in history and literature courses of anglophone cultures In: CELDA 2024 : 21st International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age : Proceedings / edited by Demetrios G. Sampson, Dirk Ifenthaler, Pedro Isaias. - 1. vyd. - Zagreb : IADIS Press, 2024. - ISBN 978-989-8704-61-0 (online), s. 198-208 [online]. SCOPUS
V3 Kováčiková,E. - Luprichová, J. 2023. - CLIL as the vehicle of transition from mono- to bilingual instruction at Slovak universities. In: Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. - ISSN 2334-9182, Roč. 11, č. 3 (2023), s. 753-763. DOI 10.22190/JTESAP231003056K. WOS CC ; SCOPUS
V 2 Hurajová, Ľ. - Luprichová, J. - Chmelíková, G.2022. Teachers' interdisciplinary cooperation triggers students' transferable competencies and intensifies the process of internationalisation of Higher Education In: International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, 20 [20.10.2022-21.10.2022, Vysoké Tatry, Slovensko]. – [recenzované]. – DOI 10.1109/ICETA57911.2022.9974622. – SCOPUS
CLIL - Obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie na základných a stredných školách / Ľudmila Hurajová, Elena Kováčiková, Jana Luprichová ; recenzenti: Gabriela Chmelíková, Zuzana Naštická. - 1. vyd. - Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2020. - 75 s. - ISBN 978-80-558-1526-8.
Ohlasy (1)
2023 PONDELÍKOVÁ, I. Design thinking for specific purposes: Comparative study of design thinking technique to enhance educational process for students of English and teachers of various academic fields. DOI 10.22190/JTESAP230813049P. In: Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Niš (Srbsko) : Univerzitet u Nišu. – ISSN 2334-9182. – ISSN (online) 2334-9212. – Roč. 11, č. 3 (2023), s. 633-650. WoS, Scopus
A good CLIL practice among European educational institutions / Jana Luprichová, Elena Kováčiková, 2018. DOI DOI 10.18844/ijlt.v10i1.3145.
In: International Journal of Learning and Teaching. - ISSN 1986-454X, Roč. 10, č. 1 (2018), s. 50-60.
Ohlasy (5)
2022 LIPOVEC, A., LIPAVIC OŠTIR, A. Matematika v soft CLIL pristopu v gimnaziji. In: Obrazi več-/raznojezičnosti. In: Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022, s. 149-169. ISBN 978-961-270-345-5.
2022 ESCOBAR ARTOLA, L.E. Meeting the needs of practitioners through research and training in CLIL times. In: Global Journal of Foreign Language Teaching. 2022, 12(2), pp. 65-78.
2021 KARIM, B., et al. Painting education of Kazakh mythology. In: Cypriot Journal of Educational Sciences. 2021, 16(4), pp. 1956-1975.
2021 AZIZKHANOVA, D.K., et al. Formation of professional mobility of future specialists in the process of choreographic education. In: Cypriot Journal of Educational Sciences. 2021, 16(4), s. 1680-1703. Scopus
2020 Por qué AICLE? Un análisis de la literatura desde la perspectiva de los docentes de materias no lingüísticas / Porcedda, Maria Elisabetta; Gonzáles-Martínez, Juan. DOI 10.17345/ute.2020.1 In: UTE. revista de Ciencies de l'Educació [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – ISSN 1135-1438. – ISSN (online) 2385-4731. – č. 1 (2020), s. 37-51.
V2 Teachers' interdisciplinary cooperation triggers students' transferable competencies and intensifies the process of internationalisation of Higher Education / aut. Ľudmila Hurajová, Gabriela Chmelíková, Jana Luprichová, 2022. - Kategória do roku 2021 AFC.
In: ICETA 2022 = 20th Anniversary of IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : proceedings : October 20 – 21, 2022 Grand Hotel Starý Smokovec, High Tatras, Slovakia : 20th Anniversary of IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : proceedings / editor Jakab František. - 1. vyd. - Danver : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2022. - ISBN 979-8-3503-2032-9 (online), s. 231-237 [online].
Ohlasy (1)
2023 [01] PONDELÍKOVÁ, Ivana. Design thinking for specific purposes: Comparative study of design thinking technique to enhance educational process for students of English and teachers of various academic fields. DOI 10.22190/JTESAP230813049P. In: Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. ISSN 2334-9182. – ISSN (online) 2334-9212. – Roč. 11, č. 3 (2023), s. 633-650. WoS, Scopus
V3 CLIL as the vehicle of transition from mono- to bilingual instruction at Slovak universities / Elena Kováčiková, Jana Luprichová, 2023. - Kategória do roku 2021 ADM. DOI 10.22190/JTESAP231003056K.
In: Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. - ISSN 2334-9182, Roč. 11, č. 3 (2023), s. 753-763 [print, online].
Ohlasy (1)
2024 TULEPOVA, S.; BEKTUROVA, M.; GAIPOV, D.; BUTT, S. Investigating English medium instruction provision in a Kazakhstani university: The ideals and realities of EMI learning. In: The Journal of Teaching English and Academic Purposes. 2024, 12(2), s. 433-444.
V2 Adapting to the impact of artificial intelligence in higher education: insights from ESP experts / Ľudmila Hurajová, Jana Luprichová, Gabriela Chmelíková, 2024. - Kategória do roku 2021 AFC.
In: EDULEARN24 : conference proceedings : conference proceedings / Luis Goméz Chova, Chelo González Martínez, Joanna Lees. - 1 vyd. - Palma : IATED, 2024. - (EDULEARN Proceedings, ISSN 2340-1117). - ISBN 978-84-09-62938-1 (online). DOI DOI 10.21125/edulearn.2024, s. 6971-6976.
Ohlasy (1)
2024 WELNITZOVÁ, Katarína. Machine Translation and its Limits. In: Acta Anglica Tyrnaviensia. 2024, 1(2), s. 22-31. ISSN 2989-3836.
KEGA - Ženy vo vede a technike – zvyšovanie povedomia študentov a študentiek v oblasti rodovej rovnosti
COST - CLIL NetLE (CLIL Network for Languages in Education: Towards bi- and multilingual disciplinary literacies)
APVV - Prax v centre odborovej didaktiky, odborová didaktika v Centre praktickej prípravy
Visegrad Grants - CLIL - Higher Education Teacher (CLIL-HET)
KEGA - Progresívna forma interdisciplinárneho vzdelávania a podpory rozvoja štúdia odborných predmetov v univerzitnom prostredí
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
„Writing Texts Workshop with ChatGPT“ | FF UCM Trnava | marec 2024 |
„Diversity in Education - Annual Learning and Teaching Conference“ | pre študentov učiteľského odboru, organizované PF UKF v Nitre | marec 2024 |
Hic sunt leones: The Uncharted Territory of Artificial Intelligence in Higher Education | Staff Week FF UCM | november 2023 |
„Writing Texts Workshop with ChatGPT“ | FF UCM | november 2023 |