UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
PaedDr. Jana Luprichová, PhD.
Email:
jana.luprichova@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FF UCM - Filozofická fakulta UCM
Pracovisko:
KAA - Katedra anglistiky a amerikanistiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Luprichová
I.2 - Meno
Jana
I.3 - Tituly
PaedDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
I.5 - Názov pracoviska
Katedra anglistiky a amerikanistiky
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu 2, 91701 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
jana.luprichova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10655?do=filterForm-submit&name=Jana&surname=Luprichov%C3%A1&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
I.11 - ORCID iD
0000-0002-5290-8673

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
UKF Nitra
II.b - Rok
2004
II.c - Odbor a program
anglický jazyk a literatúra
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
UKF Nitra
II.b - Rok
2016
II.c - Odbor a program
1.1.10 odborová didaktika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent na Katedre anglistiky a amerikanistiky FF UCM Trnava 2019 - súčasnosť
vedecko-výskumný pracovník UKF Nitra 2006-2019
Regionálny / Oblastný manažér - SZČO James Cook Languages, Praha 2003-2006
Lektor anglického jazyka Jazyková škola Vages, Nitra 2000-2006
Učiteľ anglického jazyka ZŠ Krčméryho, Nitra 1997-2000

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Metodika CLIL a jej implementovanie na Univerzite v Bilbao, Španielsko Centro de Investigación Micaela Portilla Ikergunea Universidad del País Vasco/EHU 2019
Language improvements, multilingualism in education Inspectorate Service, Bilbao, Španielsko 2013
Kurz anglického jazyka pre obchodné účely Language school, Sliema, Malta 2007
On-line vzdelávanie zamerané na e-learning pre zvýšenie kvalifikačného potenciálu vysokoškolských učiteľov v rámci ESF projektu UF Nitra 2007
Študijno-metodický pobyt v rámci grantového programu Comenius 2.2, SAUA SATE 2006
Erasmus+ mobility University of Lisabon 2023
Erasmus+ mobility University of Granada 2023

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
História a kultúra Veľkej Británie a Írska Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii bakalársky 11 Filologia
Právnická angličtina I. Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii bakalársky 11. Filológia
Akademické písanie Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii bakalársky 11. Filológia
Predmetová Didaktika II učiteľstvo anglického jazyka a literatúry magisterský učiteľstvo a pedagogické vedy
Práca pedagogického asistenta učiteľa anglického jazyka anglický jazyk a literatúra bakalársky učiteľstvo a pedagogické vedy
CLIL - integrované vyučovanie obsahu a jazyka anglický jazyk a literatúra maagisterský učiteľstvo a pedagogické vedy
Právnická angličtina II Anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii bakalárksy 11. Filológia
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
9
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
20
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
35
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
14
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
36
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
26
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

V2 Pondelíková, I. - Luprichová, J. 2024. AI-assisted enhancing of gender awareness through reading comprehension in history and literature courses of anglophone cultures In: CELDA 2024 : 21st International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age : Proceedings / edited by Demetrios G. Sampson, Dirk Ifenthaler, Pedro Isaias. - 1. vyd. - Zagreb : IADIS Press, 2024. - ISBN 978-989-8704-61-0 (online), s. 198-208 [online]. SCOPUS

V2 Hurajová, Ľ. - Luprichová, J. - Chmelíková,G. 2024. Adapting to the impact of artificial intelligence in higher education: insights from ESP experts. In: EDULEARN24 : conference proceedings : conference proceedings / Luis Goméz Chova, Chelo González Martínez, Joanna Lees. - 1 vyd. - Palma : IATED, 2024. - (EDULEARN Proceedings, ISSN 2340-1117). - ISBN 978-84-09-62938-1 (online). DOI DOI 10.21125/edulearn.2024, s. 6971-6976.

V2 Pondelíková, I. - Luprichová, J. - Homzová, B. 2024. Optimization of the acculturation process through intercultural communication and competence In: Jazyk a manažment : ročenka Katedry interkultúrnej komunikácie FMEO PU : ročenka Katedry interkultúrnej komunikácie FMEO PU / Lucia Dančišinová, Irina Kozárová (eds.). - 1. vyd. - Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2024. - ISBN 978-80-555-3334-6, s. 6-18 [online].

V3 Kováčiková,E. - Luprichová, J. 2023. - CLIL as the vehicle of transition from mono- to bilingual instruction at Slovak universities. In: Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. - ISSN 2334-9182, Roč. 11, č. 3 (2023), s. 753-763. DOI 10.22190/JTESAP231003056K. WOS CC ; SCOPUS

P1 Luprichová, J. 2023. Embracing the power of CLIL. 2023. Kováčiková, Elena [Recenzent] ; Dančišinová, Lucia [Recenzent]. – 1. vyd. – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2023. – 106 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-80-572-0354-4

V 2 Hurajová, Ľ. - Luprichová, J. - Chmelíková, G.2022. Teachers' interdisciplinary cooperation triggers students' transferable competencies and intensifies the process of internationalisation of Higher Education In: International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, 20 [20.10.2022-21.10.2022, Vysoké Tatry, Slovensko]. – [recenzované]. – DOI 10.1109/ICETA57911.2022.9974622. – SCOPUS

V 3 Hurajová, Ľ. - Luprichová, J. - Chmelíková, G.2022. Role of English teachers within Internationalisation of higher education at non-philological universities. In: New Trends in Teaching and Education: 4th International Conference, 18-20 February 2022, Milan, Italy. - 1. vyd. - Vilnius : Diamond Scientific Publishing, 2022. - ISBN 978-609-485-263-3, s. 95-104.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

V2 Pondelíková, I. - Luprichová, J. 2024. AI-assisted enhancing of gender awareness through reading comprehension in history and literature courses of anglophone cultures In: CELDA 2024 : 21st International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age : Proceedings / edited by Demetrios G. Sampson, Dirk Ifenthaler, Pedro Isaias. - 1. vyd. - Zagreb : IADIS Press, 2024. - ISBN 978-989-8704-61-0 (online), s. 198-208 [online]. SCOPUS

V3 Kováčiková,E. - Luprichová, J. 2023. - CLIL as the vehicle of transition from mono- to bilingual instruction at Slovak universities. In: Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. - ISSN 2334-9182, Roč. 11, č. 3 (2023), s. 753-763. DOI 10.22190/JTESAP231003056K. WOS CC ; SCOPUS

V 2 Hurajová, Ľ. - Luprichová, J. - Chmelíková, G.2022. Teachers' interdisciplinary cooperation triggers students' transferable competencies and intensifies the process of internationalisation of Higher Education In: International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, 20 [20.10.2022-21.10.2022, Vysoké Tatry, Slovensko]. – [recenzované]. – DOI 10.1109/ICETA57911.2022.9974622. – SCOPUS

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

CLIL - Obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie na základných a stredných školách / Ľudmila Hurajová, Elena Kováčiková, Jana Luprichová ; recenzenti: Gabriela Chmelíková, Zuzana Naštická. - 1. vyd. - Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2020. - 75 s. - ISBN 978-80-558-1526-8.

Ohlasy (1)

2023  PONDELÍKOVÁ, I. Design thinking for specific purposes: Comparative study of design thinking technique to enhance educational process for students of English and teachers of various academic fields. DOI 10.22190/JTESAP230813049P. In: Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Niš (Srbsko) : Univerzitet u Nišu. – ISSN 2334-9182. – ISSN (online) 2334-9212. – Roč. 11, č. 3 (2023), s. 633-650. WoS, Scopus

A good CLIL practice among European educational institutions / Jana Luprichová, Elena Kováčiková, 2018. DOI DOI 10.18844/ijlt.v10i1.3145.

In: International Journal of Learning and Teaching. - ISSN 1986-454X, Roč. 10, č. 1 (2018), s. 50-60.

Ohlasy (5)

2022  LIPOVEC, A., LIPAVIC OŠTIR, A. Matematika v soft CLIL pristopu v gimnaziji. In: Obrazi več-/raznojezičnosti. In: Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022, s. 149-169. ISBN 978-961-270-345-5.

2022  ESCOBAR ARTOLA, L.E. Meeting the needs of practitioners through research and training in CLIL times. In: Global Journal of Foreign Language Teaching. 2022, 12(2), pp. 65-78.

2021  KARIM, B., et al. Painting education of Kazakh mythology. In: Cypriot Journal of Educational Sciences. 2021, 16(4), pp. 1956-1975.

2021  AZIZKHANOVA, D.K., et al. Formation of professional mobility of future specialists in the process of choreographic education. In: Cypriot Journal of Educational Sciences. 2021, 16(4), s. 1680-1703. Scopus

2020  Por qué AICLE? Un análisis de la literatura desde la perspectiva de los docentes de materias no lingüísticas / Porcedda, Maria Elisabetta; Gonzáles-Martínez, Juan. DOI 10.17345/ute.2020.1 In: UTE. revista de Ciencies de l'Educació [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – ISSN 1135-1438. – ISSN (online) 2385-4731. – č. 1 (2020), s. 37-51.

V2 Teachers' interdisciplinary cooperation triggers students' transferable competencies and intensifies the process of internationalisation of Higher Education / aut. Ľudmila Hurajová, Gabriela Chmelíková, Jana Luprichová, 2022. - Kategória do roku 2021 AFC.

In: ICETA 2022 = 20th Anniversary of IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : proceedings : October 20 – 21, 2022 Grand Hotel Starý Smokovec, High Tatras, Slovakia : 20th Anniversary of IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : proceedings / editor Jakab František. - 1. vyd. - Danver : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2022. - ISBN 979-8-3503-2032-9 (online), s. 231-237 [online].

Ohlasy (1)

2023  [01] PONDELÍKOVÁ, Ivana. Design thinking for specific purposes: Comparative study of design thinking technique to enhance educational process for students of English and teachers of various academic fields. DOI 10.22190/JTESAP230813049P. In: Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. ISSN 2334-9182. – ISSN (online) 2334-9212. – Roč. 11, č. 3 (2023), s. 633-650. WoS, Scopus

V3 CLIL as the vehicle of transition from mono- to bilingual instruction at Slovak universities / Elena Kováčiková, Jana Luprichová, 2023. - Kategória do roku 2021 ADM. DOI 10.22190/JTESAP231003056K.

In: Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. - ISSN 2334-9182, Roč. 11, č. 3 (2023), s. 753-763 [print, online].

Ohlasy (1)

2024  TULEPOVA, S.; BEKTUROVA, M.; GAIPOV, D.; BUTT, S. Investigating English medium instruction provision in a Kazakhstani university: The ideals and realities of EMI learning. In: The Journal of Teaching English and Academic Purposes. 2024, 12(2), s. 433-444.

V2 Adapting to the impact of artificial intelligence in higher education: insights from ESP experts / Ľudmila Hurajová, Jana Luprichová, Gabriela Chmelíková, 2024. - Kategória do roku 2021 AFC.

In: EDULEARN24 : conference proceedings : conference proceedings / Luis Goméz Chova, Chelo González Martínez, Joanna Lees. - 1 vyd. - Palma : IATED, 2024. - (EDULEARN Proceedings, ISSN 2340-1117). - ISBN 978-84-09-62938-1 (online). DOI DOI 10.21125/edulearn.2024, s. 6971-6976.

Ohlasy (1)

2024  WELNITZOVÁ, Katarína. Machine Translation and its Limits. In: Acta Anglica Tyrnaviensia. 2024, 1(2), s. 22-31. ISSN 2989-3836.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

KEGA - Ženy vo vede a technike – zvyšovanie povedomia študentov a študentiek v oblasti rodovej rovnosti

COST - CLIL NetLE (CLIL Network for Languages in Education: Towards bi- and multilingual disciplinary literacies)

APVV - Prax v centre odborovej didaktiky, odborová didaktika v Centre praktickej prípravy

Visegrad Grants - CLIL - Higher Education Teacher (CLIL-HET)

KEGA - Progresívna forma interdisciplinárneho vzdelávania a podpory rozvoja štúdia odborných predmetov v univerzitnom prostredí

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
„Writing Texts Workshop with ChatGPT“ FF UCM Trnava marec 2024
„Diversity in Education - Annual Learning and Teaching Conference“ pre študentov učiteľského odboru, organizované PF UKF v Nitre marec 2024
Hic sunt leones: The Uncharted Territory of Artificial Intelligence in Higher Education Staff Week FF UCM november 2023
„Writing Texts Workshop with ChatGPT“ FF UCM november 2023

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie