Meno:
|
doc. PaedDr. Juraj Miština, PhD. | |
Email:
|
juraj.mistina@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FF UCM
-
Filozofická fakulta UCM
|
|
Pracovisko:
|
KAA
-
Katedra anglistiky a amerikanistiky
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
učiteľ cudzích jazykov | rôzne základné a stredné školy (ZŠ Zavar, ZŠ Vančurova, Trnava, ZŠ Suchá nad Parnou, ZŠ Halenárska, SOŠZ Trnava, ...) | 1980 - 1993 |
odborný asistent | Slovenská technická univerzita, Materiálovotechnologická fakulta v Trnave (STU MTF) | 1993 - 2001 |
Vedúci Katedry odbornej jazykovej prípravy | Slovenská technická univerzita, Materiálovotechnologická fakulta v Trnave (STU MTF) | 2001-2007 |
Zástupca riaditeľa Ústavu inžinierskej pedagogiky a humanitných vied | Slovenská technická univerzita, Materiálovotechnologická fakulta v Trnave (STU MTF) | 2007-2008 |
Odborný asistent na Katedre odbornej jazykovej prípravy | Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta prírodných vied | 2008-2017 |
Vedúci Katedry odbornej a jazykovej prípravy, docent | Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta prírodných vied | 2017-2021 |
Docent na Katedre anglistiky a amerikanistiky | Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Filozofická fakulta | 2021-trvá |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
British summer school "Methodology, materials and resources for the English language classroom" | Chester College of Higher Education, UK | 20. 07. - 07. 08. 1992 |
Séria troch workšopov spojená s USIS telepress konferenciami "Teaching English with limited resources“ | Bratislava, USIS, TESOL, University of North Carolina in Charlotte | Apríl 1995 |
English language seminar: The state of the art of TESOL | Salzburg, Rakúsko, Center for the Study of American Culture and Language | 09. 04. - 15. 04. 1995 |
Summer institute for teacher trainers in Slovakia | Banská Štiavnica (USIS, British Council) | 30. 06. - 05. 07. 1996 |
EFL methodology course for basic school teachers | Bratislava (United States Information Service a ŠPÚ v Bratislave) | 1994 |
Teacher training summer institute | Banská Bystrica (USIS, British Council, MC Banská Bystrica) | 28. 06. - 03. 07. 1998 |
workshop ROZVOJ PROFESIJNÝCH KOMPETENCIÍ VYSOKOŠKOLSKÉHO UČITEĽA, ktorý sa realizuje v rámci projektu NFP312010BFQ3 s názvom „Podpora vnútorného systému zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na UCM.“ Výzva: OPLZ-PO1/2021/DOP/1.3.1-01 - Podpora vnútorných systémov zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania. | Katedra pedagogiky FF UCM v Trnave | 2023 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Odborný anglický jazyk vo vede a technike I / Odborný anglický jazyk vo vede a technike II | anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | magisterský | II. filológia |
Odborný anglický jazyk v kyberpriestore | anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | magisterský | II. filológia |
Seminár k záverečnej práci II | anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | magisterský | II. filológia |
Predmetová didaktika I, II, III | anglický jazyk a literatúra | magisterský | učiteľstvo a pedagogické vedy |
IKT vo vyučovaní anglického jazyka | anglický jazyk a literatúra | magisterský | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Inklúzia vo vyučovaní anglického jazyka | anglický jazyk a literatúra | magisterský | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | prvý | 11. filológia |
anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | druhý | 11. filológia |
anglický jazyk a literatúra | prvý | 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
anglický jazyk a literatúra | druhý | 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania | V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený |
---|---|
cudzie jazyky a kultúry | 7357 (2.1.32) cudzie jazyky a kultúry |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
odborný anglický jazyk pre doktorandov | Molekulárna biológia, biotechnológie, aplikovaná analytická a bioanalytická chémia | tretí | biológia, biotechnológie, chémia |
V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia
Open-book versus closed-book exams as a part of hybrid education in computer science and humanities in the post-COVID era / Jana Jurinová, Juraj Miština, 2023. - Kategórai do roku 2021 AFD. Dostupnosť: SCOPUS (ID: 2-s2.0-85182031414).
In: ICETA 2023 : 21st Year of International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : proceedings : October 26 – 27, 2023 Grand Hotel Starý Smokovec, High Tatras, Slovakia : 21st Year of International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : proceedings : October 26 – 27, 2023 Grand Hotel Starý Smokovec, High Tatras, Slovakia / Štefan Fejedelem (edt.). - 1. vyd. - Piscataway : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2023. - ISBN 979-8-3503-7068-3 (online), s. 258-263 [USB-key].
AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách
On Ethics and Etiquette in Engineering Communication for 21 Century / Juraj Miština ; Reviewers: Eva Tandlichová, Adolf Melezinek. - 1. vyd. - Bratislava : STU v Bratislave, 2006. - 63 s. - ISBN 80-227-2524-2.
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Improving the Quality of Technical and Vocational Education in Slovakia for European Labour Market Needs / Roman Hrmo, Juraj Miština, Lucia Krištofiaková, 2016.
In: International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP). - ISSN 2192-4880, Vol. 6, no. 2 (2016), pp. 14-22 [online].
Spôsob prístupu:
http://online-journals.org/index.php/i-jep/article/view/5369
AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách
Globalization and its Impacts on Engineering Education / Ivan Turek, Juraj Miština, 2007.
In: Philosophy in engineering / Steen Hyldgaard Christensen, Martin Meganck, Bernard Delahousse. - 1. vyd. - Arhaus : Academica, 2007. - ISBN 978-87-7675-454-9, s. 391-408."
AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách
Courses of professional English as a qualitative factor in technical and science education at secondary technical and vocational schools / Juraj Miština, 2016.
In: Key competences and the labour market : Scientific monograph / Editors: Juraj Miština, Roman Hrmo ; Reviewers: Paweł Czarnecki, Alena Hašková. - 1. vyd. - Warsaw : Management University Publishing House, 2016. - ISBN 978-83-7520-223-6, s. 71-91 [1,69 AH]."
AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách
Software Platform for the Secondary technical School E-Learning Course [print, electronic] / Roman Hrmo, Juraj Miština, Jana Jurinová, Lucia Krištofiaková, 2020. - Príspevok indexovaný v Scopus. DOI DOI 10.1007/978-3-030-11932-4_79.
In: The Challenges of the Digital Transformation in Education. 916 : proceedings of the 21st International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2018) : volume 1 : proceedings of the 21st International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2018) : volume 1. 916 / Michael Auer, Thrasyvoulos Tsiatsos. - 1. vyd. - Bern : Springer International Publishing AG, 2020. - (ISSN 2194-5357, ISSN 2194-5365, Advances in Intelligent Systems and Computing = AISC, ISSN 2194-5357). - ISBN 978-3-030-11931-7. DOI DOI 10.1007/978-3-030-11932-4, s. 855-865 [print, online]."
AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách
Emotional Intelligence of Secondary Technical School Students and Its Impact on Their Employment in Professional Practice / Roman Hrmo, Lucia Krištofiaková, Juraj Miština, 2020. - Príspevok indexovaný v Scopus. DOI DOI 10.1007/978-3-030-40271-6_81.
In: The Impact of the 4th Industrial Revolution on Engineering Education / Michael Auer, Hanno Hortsch, Panarit Sethakul. - 1. vyd. - Cham : Springer Verlag, 2020. - ISBN 978-3-030-40271-6. DOI DOI 10.1007/978-3-030-40271-6_5, s. 824-834 [print, online]
V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia
Development of a desktop application for a complex heterogeneous evaluation system [electronic] / Jana Jurinová, Juraj Miština, 2022.
In: ICETA 2022 = 20th Anniversary of IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : proceedings : October 20 – 21, 2022 Grand Hotel Starý Smokovec, High Tatras, Slovakia = 20th Anniversary of IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : proceedings : October 20 – 21, 2022 Grand Hotel Starý Smokovec, High Tatras, Slovakia / Príspevok indexovaný v Scopus / František Jakab. - 1. vyd. - Danver : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2022. - ISBN 979-8-3503-2032-9 (online), s. 282-287 [online].
V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia
The Impact of the Pandemic Crisis on Technology Standard of Traditional University Education / Pavel Andres ... [et al.], 2022. - Príspevok je indexovaný vo WoS a Scopus. DOI DOI 10.1007/978-3-030-93907-6_20.
In: Mobility for smart cities and regional development - challenges for higher education : Proceedings of the 24th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2021). 2 / editors Michael Auer, Hanno Hortsch, Oliver Michler. - 1. vyd. - Cham : Springer, 2022. - (Lecture Notes in Networks and Systems, ISSN 2367-3370 ; 390). - ISBN 978-3-030-93906-9, s. 187-198.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Gender and its role in critical thinking and critical thinking strategies used by EFL learners / Mahmoud Azizi ... [et al.], 2022. - Príspevok je indexovaný vo WoS CC. Kategória do roku 2021 ADM.
In: Revista de investigaciones Universidad del Quindio. - ISSN 1794-631X, Roč. 34, č. S2 (2022), s. 518-533.
Improving the Quality of Technical and Vocational Education in Slovakia for European Labour Market Needs / Roman Hrmo, Juraj Miština, Lucia Krištofiaková, 2016. In: International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP). - ISSN 2192-4880, Vol. 6, no. 2 (2016), pp. 14-22 [online]. Spôsob prístupu: http://online-journals.org/index.php/i-jep/article/view/5369
Ohlasy:
2023 [02] FUANGIM, I., et al. Quality Assurance of Internal Education with The Mission of The Faculty of Humanities and Social Sciences Kamphaeng Phet Rajabhat University. In: Phikun Journal [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – ISSN 0858-527X. – ISSN (online) 2730-3152. – Roč. 20, č. 1 (2022), s. 329-348.
2023 [01] NURLAILI. Measuring the Competitive-High Quality Grades of Vocational School with Leadership Style: A Case Study in Samarinda. In: Journal of Social Studies Education Research. 2023, 14(2), s. 142-167. Scopus
2023 [01] Improving the Digital and Pedagogical Competence in Engineering Educational Context / Galarce-Miranda, Claudia; Gormaz-Lobos, Diego; Köhler, Thomas. In: Learning in the Age of Digital and Green Transition (volume 2): Proceedings of the 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2022) / Aure, Michael E. [Zostavovateľ, editor] ; Pachatz, Wolfgang [Zostavovateľ, editor] ; Rüütmann, Tiia [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Roč. 2. – Cham (Švajčiarsko) : Springer Nature, 2023. – (Lecture Notes in Networks and Systems, ISSN 2367-3370, ISSN 2367-3389 ; 634). – ISBN 978-3-031-26189-3. – ISBN (elektronické) 978-3-031-26190-9, s. 388-399. Scopus
2023 [01] AAMRO, E.H., et al. The Effect of Parental Social Status in Academia: Comparative Case of the Public/Private University in Marocco. In: International Journal of Engineering Pedagogy. 2023, 13(3), s. 80-99. WoS, Scopus
2023 [01] ADAMEC, P. teaching Vocational Subjects in Secondary School: A New Career or a Backup Plan? In: International Journal of Engineering Pedagogy. 2023, 13(5), s. 142-160. Scopus
2023 [01] JURINOVÁ, J. Improving the Quality of Education in the Development of Algorithmic and Critical Thinking of Students of "Applied Informatics" - Case Study. In: International Journal of Engineering Pedagogy. 2023, 13(7), s. 79-95. WoS, Scopus
2023 [01] HAŠKOVÁ, A., ZATKALÍK, D., ZATKALÍK, M. Vocational Education and Training in Context of Industry 4.0: Development Strategy of Study Branches Transport and Automotive Service and Repair. In: Lecture Notes in Networks and Systems. 2023, 634 LNNS, s. 597-606. Scopus
2023 [01] ADAMEC, P., HRMO, R. Entrepreneurship Education of University Students - Examples of Good Practice. In: TEM Journal. 2023, 12(3), s. 1300-1306. WoS, Scopus
2022 [02] GALARCE-MIRANDA, C., et al. Developing and Validating an Instrument to Measure Students' Perceptions of the use of ICTs and Educational technologies in Times of the COVID-19 Pandemic. In: International Journal of Emerging Technologies in Learning. 2022, 17(22), s. 186-198.
2022 [02] MIRZADEH MARAGHEH, K., OLADIAN, M., IMANI GELEPORDESARI, M.N. providing a Model for Improving the Performance of Technical and Vocational Universities Based on Educational Needs Until 2030 in Iran. In: Quarterly Scientific Journal of Technical and Vocational University. 2022, 19, s. 13-42. ISSN 2382-9796.
2022 [02] FUANGIM, I., et al. Quality Assurance of Internal Education with The Mission of The Faculty of Humanities and Social Sciences Kamphaeng Phet Rajabhat University. In: Phikun Journal. 2022, vol. 20, no. 1 (2565), s. 329-348.
2022 [02] SZOKOL, I., SZARKA, K., HARGAŠ, J. The functions of educational evaluation. In: R&E-SOURCE. 2022, sp.iss. 24, s. 80-86. ISSN 2313-1640.
2022 [02] ILYAS, I., et al. Implementation of Empowerment Strategy Model for Urban Poor Based on Market Needs at The Public Vocational Trianing Center (BBPLK) Semarang. In: International Journal of Multidisciplinary: Applied Business and Education Research. 2022, 3(3), s. 329-335.
2022 [02] ZÁHOREC, J., HAŠKOVÁ, A., POLIAKOVÁ, A. Is the level of digital skills of pupils and teachers in Slovakia increasing? In: Proceedings of the 19th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2022 [textový dokument (print)] [elektronický dokument] / Fejfar, Jiří [Zostavovateľ, editor] ; Flégl, Martin [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Praha (Česko) : Česká zemědelská univerzita v Praze, 2022. – ISBN 978-80-213-3197-6. – ISSN 2336-744X, s. 173-179.
2022 [01] Bibliometric analysis and science mapping of global scientific publications on technical vocational education training (TVET) / Abd Majid, Mohamad Zuber [Autor] ; Kasavan, Saraswathy [Autor] ; Siron, Rusinah [Autor]. – DOI 10.1108/LHT-12-2021-0485. – WOS CC In: LIBRARY HI TECH. – ISSN 0737-8831. – 2022. WoS, Scopus
2022 [01] Employers Requirements for Graduates of Vocational Education and Training in Study Branches Transport and Automotive Service and Repair / Hašková, Alena [Autor, 35%] ; Zatkalík, Dominik [Autor, 35%] ; Zatkalik, Martin [Autor, 30%] ; International Conference on Interactive Collaborative Learning, 24 [22.09.2021-24.09.2021, Dresden, Nemecko]. – [recenzované]. – DOI 10.1007/978-3-030-93907-6_36. – WOS CC ; SCO In: Mobility for smart cities and regional development - challenges for higher education (2): Proceedings of the 24th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2021). Cham: Springer Nature. Springer, 2022. – (Lecture Notes in Networks and Systems, ISSN 2367-3370, ISSN 2367-3389 ; 390). – ISBN 978-3-030-93906-9. – ISBN (elektronické) 978-3-030-93907-6, s. 331-339. WoS, Scopus
2022 [01] GALARCE-MIRANDA, C., GORMAZ_LOBOS, D., HORTSCH, H. An Analysis of Students' Perceptions of the Educational Use of ICTs and Educational Technologies during the Online Learning. In: International Journal of Engineering Pedagogy. 2022, 12(2), pp. 62-74. WoS, Scopus
2021 [02] DUDARMAJI, H., et al. Pendidikan Vokasi Aviasi: Peluang dan Tantangan. In: Skyhawk. 2021, 1(1), pp. 1-6.
2021 [3] TENTERE, Grieta. Analysis of the Impact Assessment Approaches of Vocational Education and Training Results in European Union Member States. In: Society. Integration. Education: Proceedings of the International Scientific Conference. 2021, pp. 201-212. DOI: 10.1777O/sie2021vol.4.6464.
2021 [3] AYYA, S., MOMO, R., SJAEFUL, A. Reconstruction of Chemistry Curriculum Elements of Vocational School (SMK) of Mechanical Engineering Study Program. In: Journal of Educational Sciences. 2021, 5(4), pp. 622-637. ISSN 2581-1657.
2021 [3] WAFUDU SATUMARI, J., KAMIN BIN, Y. Quality Assurance Framework in Technical and Vocational Education and Training: A Comaparative Study of Nigeria, Malaysia and UK. In: Universal Journal of Educational Research. 2021, 9(8), pp. 1531-1543.
2021 [1] GORMAZ-LOBOS, D., GALARCE-MIRANDA, C., HORTSCH, H. Evaluation of teacher training needs in engineering pedagogy. In: Vysshee Obrazovanie v Rossii. 2021, 30(8-9), pp. 93-103. Scopus
2021 [1] GORMAZ-LOBOS, D., et al. Teacher Training's Needs in University Context: A Case Study of a Chilean University of Applied Sciences. In: International Journal of Emerging Technologies in Learning. 2021, 16(9), pp. 119-132. Scopus
2021 [1] GORMAZ-LOBOS, D., GALARCE-MIRANDA, C., HORTSCH, H. Online engineering education: A proposal for specialization of the teacher training in engineering. In: International Journal of Engineering Pedagogy. 2021, 11(5), pp. 105-121. Scopus
2021 [1] GORMAZ-LOBOS, D., GALARCE-MIRANDA, C., KERSTEN, S. Evaluation results of an online teacher training course specialized in engineering education. In: International Journal of Engineering Pedagogy. 2021, 11(5), pp. 54-69. Scopus
2021 [1] GURIANOV, I.O., et al. Use of distance educational technologies for improving the effectiveness of students' professional formation. In: Revista on line de politica e gestao educacional. 2021, vol. 25, sp. iss. 1, pp. 610-619. ISSN 1519-9029. WoS
2021 [1] HAŠKOVÁ, A., ZATKALÍK, D., ZATKALÍK, M. Requirements on Math and ICT Competences Within the Study Branches Transport and Automotive Service and Repair. In Advances in Intelligent Systems and Computing, vol. 1329, 23rd International Conference on Interactive Collaborative Learning, ICL 2020. Cham: Springer Science, 2021, s. 680. DOI 10.1007/978-3-030-68201-9_66. ISBN 978-303068200-2. ISSN 21945357. Scopus
2021 [1] PLAKSYNA, L., LYZHIN, A., GUZANOV, B. et al. Features of the Implementation of Learning Based on Modular Technology in the Corporate Training Center. In International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP), 2021, vol. 11, no. 2, s. 118. ISSN 2192-4880. WoS
2020 [1] SZŐKÖL, I., HORVÁTH, K. Introducing of New Teaching Methods in Teaching Informatics: Informational Competences in Educating Teachers. In Advances in Intelligent Systems and Computing, 2020, vol. 916, pp. 542-551. ISBN 978-303011931-7. ISSN 21945357. Scopus
2020 [3] PEDRAJA-REJAS, L., HUERTA-RIVEROS, P., MUNOZ-FRITIS, C. Calidad en instituciones de educación superior: Estudio exploratorio del liderazgo y la cultura académica/ Quality in higher education institutions: Exploratory study of leadership and academic culture. In: Revista de Ciencias Sociales. 2020, 26(4), s. 433-449. ISSN 1315-9518.
2020 [3] SUDARSONO, B. Pengembangan media pembelajaran pengelasan model shielded metal arc welding (SMAW) bagi siswa SMK. In Jurnal Taman Vokasi, 2020, vol. 8. no. 2, pp. 17-24. ISSN 2338-1825. Dostupné na <https://jurnal.ustjogja.ac.id/index.php/tamanvokasi/article/view/8441>
2020 [3] SUDARSANO, B., SANTOSA, B., SOFYAN, H. Improving The Competency of Automotive Vocational Teachers with Partnership-Based Training Model (PBK) . In Jurnal Teknologi Pendidikan, 2020, roč. 22, č. 3, s. 200. ISSN 1411-2744.
2020 [3] SZÖKÖL, I., HORVÁTH, K. Influence of educational quality on the level of information literacy. In R&E-SOURCE Online Journal for Research and Education, 2020, Special Issue 18, pp. 149-154. ISSN 2313-1640.
2020 [3] HALIMA, N., MARDIANA, F. Implementation of Headmaster personality competence in developing competitive advantages: A Case Study in East Java, Indonesia. In International Journal of English Literature and Social Sciences, 2020, vol. 5, iss. 5, pp. 1606-1611. ISSN 2456-7620. Dostupné na <https://ijels.com/detail/implementation-of-headmaster-personality-competence-in-developing-competitive-advantages-a-case-study-in-east-java-indonesia/>
2020 [4] BEŇO, P., HAVAN, P., ŠPRINKOVÁ, S. Structured, Analytical and Critical Thinking in the Educational Process of Future Teachers. In Acta Educationis Generalis, 2020, vol. 10, iss. 3, s. 112. ISSN 2585-74X.
2020 [1] GURIANOV, G.I.O., et al. Using of distance educational technologies for improving the effectiveness of students' professional training. In Hamdard Islamicus, 2020, vol. 43, iss.1, pp. 1583-1589. ISSN 0250-7196. Scopus
2020 [1] TUREKOVÁ, I., BILČÍKOVÁ, J. Implementation of environmental issues in teaching the subject of technical education at primary schools. In International Journal of Engineering Pedagogy, 2020, vol. 10, iss. 4, s. 102. ISSN 2192-4880. Scopus
2019 [3] HARGAŠ, J. Dual education in terms of vocational and practical teaching. In R&E-Source, 2019, spec. iss. 17, pp. 141-145. ISSN 2313-1640.
2019 [3] SZOKOL, I. Innovated state educational program fore primary education. In R&E-Source, 2019, spec. iss. 17, pp.256-261. ISSN 2313-1640. Dostupné na <https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/765>
2019 [3] KULTAN, J. et al. Gamification as a feedback form game as a motivation tool of education. In Innovacionnye technologii v sovremennom obrazovanii, sbornik materialov. Moskva: Naučnyj konsultant, 2019, s. 368. ISBN 978-5-907196-64-3.
2019 [3] KULTAN, J. et al. Information technology and innovations in the educational process. Gamification - game as a motivational tool for learning. In Future trends, organisational forms and effectiveness of cooperation development between Russian and foreign universities. Moskva: Naučnyj konsultant, 2019, s. 326 - 337. ISBN 975-5-907196-67-4.
2019 [3] ASTUTI, R.P., MULYA, H. Pengaruh Partisipasi Anggaran, Kejelasan Sasaran Anggaran, dan Kecukupan Anggaran terhadap Kinerja Manajerial (Study pada Smks di Kabupaten Tangerang). In Profita: Komunikasi Ilmiah Akuntansi dan Perpajakan, 2019, vol. 12, no. 2, s. 227. ISSN 2086-7662.
2019 [3] PERDANA, N.S. Analisis Permintaan dan Penawaran Lulusan SMK dalam Pemenuhan Pasar Tenaga Kerja. In Refleksi Edukatika: Jurnal Ilmiah Kependidikan, 2019, vol. 9, no. 2, p. 175. ISSN 2087-9385.
2019 [1] TUREKOVÁ, I., DEPEŠOVÁ, J. Significance of teacher education in the field of occupational health and safety. In EDULEARN19 : proceedings. Valencia Burjassot: IATED-INT Assoc Technology Education & Development, 2019, s. 8576. ISBN 978-84-09-12031-4. ISSN 2340-1117. WoS
2019 [1] ANDRES, P., SVOBODA, P. Development of Digital Competences of Teachers of Social Sciences at Secondary Vocational Schools. In Advances in Intelligent Systems and Computing, 2019, vol. 917, pp. 720-731. ISBN 978-303011934-8. ISSN 21945357. Scopus
2018 [3] SZŐKÖl, I. Modular structure and dynamic adaptive character of teaching. In R&E-Source [online Journal for Research and Education], 2018, spec. iss. 13, pp. 143-147. ISSN 2313-1640.
2018 [3] PASTERNÁKOVÁ, L. GABRHELOVÁ, G. School and teachers Professional. In R&E-Source [online Journal for Research and Education], 2018, spec. iss. 13, pp. 111-118. ISSN 2313-1640.
2018 [3] KULTAN, J., SCHMIDT, P., GABBASSOVA, Z. Adaptive, lectures using feedback. In R&E-Source [online Journal for Research and Education], 2018, spec. iss. 13, pp. 72-79. ISSN 2313-1640.
2018 [3] CHROMÝ, J., OTTOVÁ, E., TURNEROVÁ, L. Convention Tourism as communication medium foe experts - Development of in the Czech republic in Years 2010-2017. In Médiá a vzdělávání 2018 - Media & Education 2018 [CD-ROM]. Praha: Extrasystem, 2018, S. 64-69. ISBN 978-80-87570-41-8.
2018 [1] MAHER, P. A. ...[et al.]. Teaching Process Skills to Pre-Engineers using Situated Learning-A Case Study. In International Journal of Engineering Pedagogy, 2018, vol. 8, iss. 5, p. 123. ISSN 2192-4880. WoS
2018 [3] PASTERNÁKOVÁ, L., GABRHELOVÁ, G. School and Teachers Professional. In R&E-SOURCE, 2018, Special Issue 13, s. 112. ISSN 2313-1640.
2017 [1] ILIEVA, N., BOIADJIEVA, E. Design of an educational technology in engineering ecology. In Chemistry, 2017, vol. 26, no. 5, p. 696. ISSN 0861-9255. Scopus
2017 [2] SZAFRAŃSKI, Maciej. Models of businesses ́support for technical knowledge development in Wielkopolska Region - a qualitology approach. In 6th Central European conference in regional science. Engines of urban and regional development. Banská Bystrica: Faculty of Economics, Matej Bel University in Banská Bystrica. 2017, s. 131. ISBN 978-80-557-1335-9. WoS
Building a Quality System of Technical and Vocational Education in Slovakia Towards a European Labour Market / Roman Hrmo, Lucia Krištofiaková, Juraj Miština, 2015. - Príspevok zapísaný v DB Scopus. In: WEEF 2015 : Proceedings of 2015 International conference on Interactive Collaborative Learning (ICL). - Florencia : IEEE, 2015. - ISBN 978-1-4799-8706-1, S. 237-243.
Ohlasy:
2022 [01] Xu, J., Zheng, Y.D. The Application of Virtual Simulation Technology and Artificial Intelligence in Network Vocational Course. In: 2022 IEEE International Conference on Electrical Engineering, Big Data and Algorithms (EEBDA). 2022, s. 587-590. WoS
2022 [01] Data Analysis and Intelligent Control System of Water Pollutants in Aircraft Hydraulic System / Xie, Daye [Autor, 33.333%] ; Sun, Zhonghai [Autor, 33.334%] ; Liu, Biao [Autor, 33.333%]. – DOI 10.1109/EEBDA53927.2022.9744833. – SCO In: 2022 IEEE International Conference on Electrical Engineering, Big Data and Algorithms, EEBDA 2022 / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – [s.l] (Veľká Británia) : [s.n.], 2022. – ISBN 9781665416061, s. 607-611. Scopus
2022 [01] Mentor’s Perception of the Future Science Teacher’s Teaching Practice / Radulović, Branka [Autor, 15%] ; Jovanovic, Tamara [Autor, 15%] ; Gadušová, Zdenka [Autor, 30%] ; Hašková, Alena [Autor, 30%] ; Pavera, Libor [Autor, 10%]. – [recenzované]. – WOS CC In: Journal of education culture and society [elektronický dokument] . – Vroclav (Poľsko) : Fundacja Pro Scientia Publica. – ISSN 2081-1640. – Roč. 13, č. 1 (2022), s. 145-155. WoS
2022 [01] Xie, D., Sun, Z., Liu, B. Data Analysis and Intelligent Control System of Water Pollutants in Aircraft Hydraulic System. DOI 10.1109/EEBDA53927.2022.9744833. In: 2022 IEEE International Conference on Electrical Engineering, Big Data and Algorithms, EEBDA 2022. – [s.l.] : [s.n.], 2022, pp. 607-611. ISBN 9781665416061. Scopus
2021 [02] SZOKOL, I., BENKOVÁ, S.Traditional Evaluation Methods. DOI 10.21125/inted.2021.0034 In: INTED2021 [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : 15th International Technology, Education and Development Conference : conference proceedings / Chova, Luis Goméz [Zostavovateľ, editor] ; López Martínez, Agustín [Zostavovateľ, editor] ; Candel Torres, Ignacio [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Valencia (Španielsko) : IATED, 2021. – (INTED Proceedings, ISSN 2340-1079). – ISBN 978-84-09-27666-0. – ISSN 2340-1079, s. 96-103.
2021 [02] BRUNNER, J.J., et al. Regímenes de aseguramiento de la calidad en el sector de la educación superior técnico profesional: un análisis de cambio organizacional en el contexto de la nueva Ley de Educación Superior N° 21.091 y de la experiencia internacional comparada. Santiago: Comisión Nacional de Acreditación CNA, 2021. s. 159.
2021 [1] GOULART, V.G., LIBONI, L.B., CEZARINO, L.O. Balancing skills in the digital transformation era: The future of jobs and the role of higher education. In: Industry and Higher Education. 2021. DOI: 10.1177/09504222211029796. Scopus
2021 [3] MONTAZERI, Zahra Sadat, et al. Designing a value creation model of service brand identity with an entrepreneurial approach in educational companies. In Jornal of Entrepreneurship development, 2021, vol. 13, iss. 4, serial no. 50, pp. 501-520. ISSN 2008-2266.
2020 [1] SZŐKÖL, I., HORVÁTH, K. Introducing of New Teaching Methods in Teaching Informatics: Informational Competences in Educating Teachers. In Advances in Intelligent Systems and Computing, 2020, vol. 916, pp. 542-551. ISBN 978-303011931-7. ISSN 21945357. Scopus
2020 [3] MOSINA, N.YU., MASLOVA, E.A. The use of mathematical modeling in the development of a curriculum for the training of specialists. In Informatika, upravljajuščie sistemy, matematičeskoe i kompjuternoe modelirovanije (IUSMKM-2020). Doneck: Doneckij nacionaľnyj techničeskij universitet, 2020, s. 377. ISBN 978-5-9908741-2-1.
2020 [1] TUREKOVÁ, I., BILČÍKOVÁ, J. Implementation of environmental issues in teaching the subject of technical education at primary schools. In International Journal of Engineering Pedagogy, 2020, vol. 10, iss. 4, s. 103. ISSN 2192-4880. Scopus
2019 [3] BEIDOKHTI, A., NAJAFI, M., SHARIATI, F. Studying the challenges of skills training based on the three-dimensional model: Case study of Kurdistan Province. In Iranian Journal of Engineering Education, 2019, vol. 21, iss. 81, pp. 85-97. ISSN 1607-2316.
2018 [4] KMECOVÁ, Iveta. Efficiency of Teaching Based on the Comparison of Textbooks. In Acta Educationis Generalis. 2018, vol. 8, iss. 1, s. 51. ISSN 2585-741X.
2018 [3] AMINBIDAKHTI, A., NAJAFI, M., SHARIATI, F. Identification and exploration of the factors affecting the quality of technical and vocational training: a study with mix method approach. In Journal of Research in teaching, 2018, vol. 6, no. 3, pp. 23-38. ISSN 2476-5686.
2018 [3] ZYKINA, A.V., KANEVA, O.N., MUNKO, V. V. The development of approaches for obtaining automated solution on the formation of the curriculum. In Modern Information Technologies and IT-Education, 2018, vol. 14, no. 4, s. 932. ISSN 2411-1473.
2017 [1] SZOKOL, Istvan. The concepts of evaluation in relation to the concepts of education. In 10th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2017). Valencia, Burjassot: IATED-INT assoc Technology Education & Development. 2017, pp. 7517-7522. ISBN 978-84-697-6957-7. ISSN 2340-1095. WoS
2017 [1] KRPÁLEK, Pavel, KRPÁLKOVÁ-KRELOVÁ, Katarína. Human Resources and Optimization of Evaluation Processes as the Basis of the Quality Management System. In: Rural Environment, Educaqtion, Personality. (REEP) Jelgava: Latvia University of Agriculture. 2017, iss. 10, pp. 107-115. ISSN 2255-808X. ISBN 978-9984-48-259-0. WoS
2016 [1] SZŐKÖL, I. Application Development for Future Teachers in the Programming Environment Imagine. In: INTED2016: 10th International Technology, Education and Development Conference. Valencia: IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION A& DEVELOPMENT. 2016, pp. 5420-5424. ISBN 978-84-608-5617-7. ISSN 2340-1079. WoS
2016 [1] SZŐKÖL, I., HORVÁTHOVÁ, K., DOBAY, B. The Human Factor in the Teaching Process. In: INTED2016: 10th International Technology, Education and Development Conference. Valencia: IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION A& DEVELOPMENT. 2016, pp. 5425-5428. ISBN 978-84-608-5617-7. ISSN 2340-1079. WoS
2015 [3] DOHNANSKÁ, Monika - LAJČIN, Daniel. By the Media as a Way of streamlining the Process of Education in Secondary Schools. In R&E source, 2015, special issue 4, s. 45. ISSN 2313-1640.
2015 [3] GABRHELOVÁ, Gabriela - PORUBČANOVÁ, Dáša - PASTERNÁKOVÁ, Lenka. The importance of activing methods in vocational education. In R&E source, 2015, special issue 4, s. 56. ISSN 2313-1640.
Software Platform for the Secondary technical School E-Learning Course [print, electronic] / Roman Hrmo, Juraj Miština, Jana Jurinová, Lucia Krištofiaková, 2020. - Príspevok indexovaný v Scopus. DOI DOI 10.1007/978-3-030-11932-4_79.
In: The Challenges of the Digital Transformation in Education. 916 : proceedings of the 21st International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2018) : volume 1 : proceedings of the 21st International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2018) : volume 1. 916 / Michael Auer, Thrasyvoulos Tsiatsos. - 1. vyd. - Bern : Springer International Publishing AG, 2020. - (ISSN 2194-5357, ISSN 2194-5365, Advances in Intelligent Systems and Computing = AISC, ISSN 2194-5357). - ISBN 978-3-030-11931-7. DOI DOI 10.1007/978-3-030-11932-4, s. 855-865 [print, online].
Ohlasy:
2022 [02] DALLE, J., et al. Artificial intelligence, learning strategies, and development of vocational skill lessons with multimedia software in Indonesia. In: International Journal of eBusiness and eGovernment Studies. 2023, 14(3), s. 560-585. ISSN 2146-0744.
2022 [02] IRFAN, I., TAMSAH, H., HASBI, H. The Contribution Of Antecedent Variables In Encouraging Teacher Creativity During The Covid-19 Pandemic. In: Journal of Positive School Psychology. 2022, 6(8), pp. 5714-5730. ISSN 2717-7564.
2022 [02] SZOKOL, I. The model of securing IT competences. In: R&E-SOURCE. 2022, sp. iss., s. 74-79. ISSN 2313-1640.
2022 [02] TAMZID, M. The Effects of Different Managerial Levels on Training Effectiveness. In: International Journal of Social Science And Human Research. 2022, 5(8), pp. 3381-3388. ISSN 2644-0679.
2021 [1] KRPÁLEK, P. et al. Formation of professional competences and soft skills of public administration employees for sustainable professional development. In Sustainability [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute, 2021, roč. 13, č. 10, s. 15. ISSN (online) 2071-1050. WoS
2021 [1] URBANCOVÁ, H., VRABCOVÁ, P., HUDÁKOVÁ, M. et al. Effective training evaluation: The role of factors influencing the evaluation of effectiveness of employee training and development. In Sustainability, 2021, roč. 13, č. 5, s. 1-14. ISSN (online) 20711050. Scopus
2021 [01] BEŇO, M., OLVECKÝ, M. The application of knowledge in typical problem situations using computer simulations. In: ICETA 2021: 19th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : proceedings. Denver: Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2021, s. 24-28. ISBN 978-1-6654-2101-0. Scopus
2021 [3] JEŽKOVÁ PETRŮ, G. Preference metod a cílů dalšího vzdělávání z pohledu sociálních pracovníků. In: Lifelong learning [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : celoživotní vzdělávání. – Brno (Česko) : Mendelova univerzita v Brně. Institut celoživotního vzdělávání. – ISSN 1804-526X. – ISSN (online) 1805-8868. – Roč. 11, č. 3 (2021), s. 238 [tlačená forma] [online].
2020 [3] KOŘÁN, Roman. Corporate culture and its implementation in modern education concepts. In: Young Research Exploring Educational Sciences. Karlsruhe: Ste-Con, 2020, s. 92-114. ISBN 978-3-945862-40-7.
2020 [3] BARTOŠOVIČ, Michal. Lifelong learning and career growth of secondary school teachers in the era of digitalization. In: Young Research Exploring Educational Sciences. Karlsruhe: Ste-Con, 2020, s. 39-53. ISBN 978-3-945862-40-7.
2020 [3] ANDRES, Pavel. Comparison of curriculum development in professional subjects in an international context. In: Young Research Exploring Educational Sciences. Karlsruhe: Ste-Con, 2020, s. 6-24. ISBN 978-3-945862-40-7.
2020 [1] TROUSSAS, CH., KROUSKA, A. et al. Redesigning teaching strategies through an information filtering system. In: PCI 2020 : proceedings 24th Pan-Hellenic Conference on Informatics. New York : Association for Computing Machinery, 2020, s. 111. ISBN 9781450388979. Scopus
2020 [3] ČERNÍKOVÁ, I., ŠNÝDROVÁ, I. Motivace a stimulace ke vzdělávání – kategorizace zástupců generace Z podle individuálního přístupu v době krize edukativní interakce = Motivation and stimulation for education – categorization of representatives of Generation Z according to individual approach in times of crisis of educational interaction. In Ekonomické listy, 2020, roč. 11, č. 1-2, s. 6. ISSN 1804-4166.
2020 [3] ŠNÝDROVÁ, M., JEŠKOVÁ PETRŮ, G. E-learning jako příležitost ke vzdělávání generace Y a generace Z : jeho příležitosti a limity. In Lifelong learning: celoživotní vzdělávání, 2020, roč. 10, č. 2, s. 234, 235. ISSN 1804-526X.
2020 [3] ROJŠL, Josef. The influence of school on the formation of moral characteristics of pupils. In: Young Research Exploring Educational Sciences. Karlsruhe: Ste-Con, 2020, s. 165-181. ISBN 978-3-945862-40-7.
2020 [3] MATĚJKA, Michal. Factors influencing the quality of teachers' work lives. In: Young Research Exploring Educational Sciences. Karlsruhe: Ste-Con, 2020, s. 115-134. ISBN 978-3-945862-40-7.
2019 [3] JEŽKOVÁ PETRŮ, G. Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců - kategorizace organizací podle používaných vzdělávacích metod. In Ekonomické listy, 2019, č. 1, s. 4, 8. ISSN 1804-4166.
Design, Development and Implementation of E-learning Course for Secondary Technical and Vocational Schools of Electrical Engineering in Slovakia / Juraj Miština, Jana Jurinová, Roman Hrmo, Lucia Krištofiaková, 2018. - Príspevok indexovaný v databáze Scopus ID: 2-s2.0-85040169309. DOI 10.1007/978-3-319-73210-7_104. In: Teaching and Learning in a Digital World : Proceedings of the 20th International Conference on Interactive Collaborative Learning - Volume 1 / Editors: Michael E. Auer, David Guralnick, Istavan Simonics. - Berlín : Springer International Publishing AG, 2018. - ISBN 978-3-319-73209-1. - ISSN 2194-5357, S. 915-925.
Ohlasy:
2023 [01] SMEKALOVA, L. et al. Satisfaction with acquired transferable competences among university students in Cambodia. In: ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW. – ISSN 1598-1037. – ISSN (online) 1876-407X. – 2023, s. [1-11]. Scopus
2022 [02] RUZAINI AHMAD, A., FARZEEHA ALI, D. Elemen multimedia dalam pembelajaran berasaskan web di abad ke-21: satu kajian literatur. In: Education for 21st century learning. Johor (Malajzia) : Universiti Teknologi Malaysia, 2022. – ISBN 978-629-97531-4-8, s. 36-40.
2022 [01] KUNA, P., HAŠKOVÁ, A., HODÁL, P. Tailor-Made Training for Industrial Sector Employees. In: Sustainability. 2022, roč. 14, č. 4, s. 1-20. ISSN 2071-1050. WoS, Scopus
2020 [3] TKÁČ, B., GABRHELOVÁ, G. Teacher and contemporary society. In: R&E-Source, Online Journal for Research and Education suppl. Enter new engineering pedagogy curriculum , 2020, č. 18 , s. 169. ISSN 2313-1640.
2020 [1] SZŐKÖL, I., HORVÁTH, K. Introducing of New Teaching Methods in Teaching Informatics: Informational Competences in Educating Teachers. In Advances in Intelligent Systems and Computing, 2020, vol. 916, pp. 542-551. ISBN 978-303011931-7. ISSN 21945357. Scopus
2019 [1] KUNA, P., HODÁL, P., HAŠKOVÁ, A. Assessment of the employee education: case study aimed at industrial production practice. In ICERI 2019 Proceedings : 12th International conference of education, research and innovation. Valencia: IATED, 2019, s. 3009. ISBN 978-84-09-14755-7. ISSN 2340-1095. WoS
2019 [1] ANDRES, P., SVOBODA, P. Development of Digital Competences of Teachers of Social Sciences at Secondary Vocational Schools. In Advances in Intelligent Systems and Computing, 2019, vol. 917, pp. 720-731. ISBN 978-303011934-8. ISSN 21945357. Scopus
2019 [1] ZAŤKOVÁ, T., AMBROZY, M. VET teacher preparation in Slovakia and the new professionals - Entrepreneurship trainers for VET [elektronický dokument]. DOI 10.18421/TEM81-35 In: TEM Journal: Technology, Education, Management, Informatics. Novi Pazar: Association for Information Communication Technology Education and Science, 2019, Roč. 8, č. 1, 248-254. ISSN 2217-8309. ISSN (online) 2217-8333 Scopus
2018 [3] JELÍNKOVÁ, Beáta. Implementation of ict into English language teaching children with high fucntioning autism and asperger ́s syndrome. In Médiá a vzdělávání 2018 - Media & Education 2018 [CD-ROM]. Praha: Extrasystem, 2018, S. 92. ISBN 978-80-87570-41-8.
2018 [3] ROMANOVÁ, Iveta. Using Facebook for English language learning and teaching. In Médiá a vzdělávání 2018 - Media & Education 2018 [CD-ROM]. Praha: Extrasystem, 2018, S. 191. ISBN 978-80-87570-41-8.
Informačné a komunikačné technológie vo výučbe cudzích jazykov [elektronický zdroj] / Juraj Miština, Anna Reháková, Dagmar Rusková ; recenzenti: Eva Tandlichová, Ľubica Rovanová. - 1. vyd. - Bratislava : STU v Bratislave, 2006. - 1 CD-ROM (101 s.). - ISBN 80-227-2525-0.
Ohlasy:
2019 [1] CHMELÍKOVÁ, G. Current issues and trends in teaching English for Specific Purposes in higher education area. In 12th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI). Valencia: IATED-INT Assoc Technology Education & Development, 2019, pp. 3247-3250. ISBN:978-84-09-14755-7. ISSN: 2340-1095. WoS
2019 [1] CHMELÍKOVÁ, G., HURAJOVÁ, Ľ. ESP teachers in the world of globalisation and higher education internationalisation. In Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, 2019, vol. 7, iss. 4, pp. 443-452. ISSN 2334-9182. WoS
2018 [3] CHMELÍKOVÁ, G., HURAJOVÁ, Ľ. Fostering Student´s English Competence via University Teacher´s Cooperation. In R&E-Source [online Journal for Research and Education], 2018, spec. iss. 13, pp. 26-30. ISSN 2313-1640.
2018 [1] CHMELÍKOVÁ, G., SOSNOVICH, E., DMITRIEVA, N. Interdisciplinary cooperation - Pillar of engineering study attractiveness. In Elektro 2018, Conference Proceedings [elektronický zdroj]. Piscataway: IEEE, 2018, pp. 1-4. ISBN 978-153864759-2. Scopus
2015 [1] CHMELÍKOVÁ, G. - HURAJOVÁ, Ľ. - SOSNOVITCH, E. - PRAJOVÁ, V. Interactive Teaching at the Slovak University of Technology Using Virtua Simulation and Multimedia. In ICETA 2015 -13th IEEE International Conference on Emerging eLearning technologies and Applications. [Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.], 2015. ISBN 978-146738534-3. Scopus
2015 [1] CHMELÍKOVÁ, Gabriela - TÓTHOVÁ, Mária. ICT for Learning and Teaching Development at Slovak University of Technology. In EDULEARN 15, 7th International Conference on Education and New Learning Technologies. Valencia : IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2015, s. 7560-7565. ISBN 978-84-606-8243-1, ISSN 2340-1117. WoS
2015 [1] CHMELÍKOVÁ, Gabriela. Preparing the postgraduate students for academic environment by specific training and by utilizing technologies. In ICETA 2015 -13th IEEE International Conference on Emerging eLearning technologies and Applications. [Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.], 2015. ISBN 978-146738534-3. Scopus
2013 [3] CHMELÍKOVÁ, G., BOŽEK, P. Utilization of computer-aided teaching and learning of English and other subjects at STU MTF in Trnava. In Proceedings of IAC-ETeL 2013 [CD-ROM]. Praha: MAC Prague consulting, 2013, [s. 4]. ISBN 978-80-905442-1-5.
2011 [3] CHMELÍKOVÁ, Gabriela - BOŽEK, Pavol - HRDLIČKOVÁ, Zuzana. Multimedia Applications - Efficient Tool for Students and Teachers. In ICT for lenguage Learning, 4th International Conference. Florence, 2011, [s.4]. ISBN 8876476776.
2011 [4] HORVÁTHOVÁ, Božena. Stratégie učenia sa odborného jazyka v blended learningu. Nitra : ASPA, 2011, s. 138. ISBN 978-80-89477-05-0.
2011 [2] HORVÁTHOVÁ, Božena. Development of competences of the autonomous student in professional language teaching through e-learning. In XLinguae, 2011, roč. 4, č. 1. ISSN 1337-8384. Scopus
2010 [3] MIRONOVOVÁ, Emília - CHMELÍKOVÁ, Gabriela - FEDIČ, Dušan. Computer-aided teaching and learning of English for science and technology at STU MTF. In Education and technology. Radom : Instytut Technologii Eksploatacji-PIB, 2010, s. 233-236. ISBN 978-83-7204-915-5.
2010 [1] MIRONOVOVÁ, Emília. English for science and technology webpage at MTF STU. In Joint International IGIP-SEFI Annual Conference 2010, Trnava; Slovakia; 19 September 2010 through 22 September 2010. Conference Proceeding. Brusel : European Society for Engineering Education (SEFI), 2010. ISBN 978-2-87352-003-8. Scopus
2010 [1] MIRONOVOVÁ, Emília - CHMELÍKOVÁ, Gabriela - FEDIČ, Dušan. Developing e-learning skills within english language training in the Slovak University of Technology. In IC4E 2010 - 2010 International Conference on e-Education, e-Business, e-Management and e-Learning. Sanya; China; 22 January 2010 through 24 January 2010,art. no. 5432422, pp. 203-206. ISBN 978-076953948-5. SCOPUS
2009 [3] HORVÁTHOVÁ, Božena. Aspekty metodiky CLIL vo vyučovaní cudzieho jazyka pomocou e-learningu spojené s rozvojom učebných stratégií študentov. In Cudzie jazyky a kultúry v modernej škole. Brno : Masarykova univerzita, 2009, s. 151. ISBN 978-80-210-4974-1.
Ženy vo vede a technike - zvyšovanie povedomia študentov a študentiek v oblasti rodovej rovnosti
Projekt KEGA č. 012UCM-4/2024 (obdobie riešenia: 2024 - 2026)
Komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
vedúci projektu
Anotácia projektu: Rovnosť žien a mužov vo výskume a inováciách je prioritou Európskeho výskumného priestoru (ERA) už od roku 1997, kedy Európska komisia vo svojom oznámení Ženy a veda: mobilizácia žien k obohateniu európskeho výskumu vytýčila ako dôležitý strategický cieľ dosiahnutie rodovej rovnosti v oblasti vedy a výskumu. Zároveň je prierezovou prioritou Agendy pre udržateľný rozvoj 2030. Stratégia Európskej komisie pre rovnosť žien a mužov na obdobie 2020-25 definuje víziu, politické ciele a opatrenia na dosiahnutie konkrétneho pokroku v oblasti rodovej rovnosti a na dosiahnutie cieľov udržateľného rozvoja.
Riešiteľský tím postavil na zámer projektu na dokumente schválenom vládou Slovenskej republiky v roku 2021, ktorým je Celoštátna stratégia rovnosti žien a mužov a rovnosti príležitostí a k nej prislúchajúci Akčný plán, ktorý vypracovalo Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, jednou z priorít a strategických oblastí, ktoré celoštátna stratégia pokrýva je vzdelávanie, veda a výskum.
Kľúčovou prekážkou inovácií sú medzery vo vedomostiach, kompetenciách a zručnostiach, ktoré bránia rastu produktivity a hospodárskemu rozvoju. Nedostatok vyškolených odborníkov v disciplínach súvisiacich s vedou, technikou, inžinierskymi disciplínami a matematikou (STEM) môže oslabiť inovačný potenciál spoločnosti. Na všetkých úrovniach odborov STEM na celom svete v priebehu rokov pretrváva široká rodová priepasť. Hoci sa účasť žien na vysokoškolskom vzdelávaní zvýšila, stále sú nedostatočne zastúpené. Slovensko nie je výnimkou. Nevyužitý potenciál kvalifikovaných žien predstavuje dôležitú stratenú príležitosť pre celú spoločnosť. Aj keď sa čoraz viac uznáva dôležitosť tohto problému, Slovensko čelí nedostatku informácií, ktoré bránia výskumníkom prehĺbiť pochopenie tohto javu a tvorcom politík navrhovať účinné kroky. Cieľom tohto projektu je prispieť k akademickej diskusii preskúmaním hlavných faktorov rodovej nerovnosti v disciplínach STEM aj z historického hľadiska a zvýšiť povedomie študentov o rodovej rovnosti, ktoré podľa nášho pilotného prieskumu je vnímané veľmi všeobecne iba cez médiá. Projekt má ambíciu spropagovať celosvetový prínos žien vo vede a technike medzi cieľovou skupinou študentov a študentiek vysokých škôl a spropagovať rodovú rovnosť prostredníctvom graficky príťažlivého webového portálu v anglickom jazyku s interaktívnymi prvkami e-learningu na podporu zvýšenia komunikačných kompetencií v tomto globálnom jazyku. Projekt má ambíciu vytvoriť materiál využiteľný v medzinárodnom prostredí a to je jeden z dôvodov, prečo sa sústreďuje na anglický jazyk. Predvýskum ukázal, že žiaci študenti aj absolventi vysokých škôl sú nedostatočne pripravení v oblasti komunikačných kompetencií v angličtine ako jazyku vedy a techniky, ako aj komunikačných kompetencií na globálneho trhu práce. Preto sme využili kompetencie členov riešiteľského kolektívu a zámer je využiť digitálny priestor webového portálu aj na rozvoj komunikačných kompetencií prostredníctvom zakomponovania didakticky príťažlivých interaktívnych prvkov v kontexte obsahového zámeru projektu. V neposlednom rade reagujeme aj na skúsenosť z pandemického obdobia a nepripravenosť vzdelávacieho prostredia všetkých stupňov škôl na náhly prechod do online vyučovacieho módu, a zahrnutím prvkov e-learningu ho ponúkneme ako obsahový zdroj pre kurikulárne využitie vo vzdelávaní.
Vývoj interaktívneho e-kurzu s využitím „SMART“ technológií na rozvoj algoritmického myslenia a programátorských zručností
Projekt KEGA 017UCM-4/2022 (obdobie riešenia: 2022 - 2023)
komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
riešiteľ
Výsledky projektu umožnia prístup k e-learningovému vzdelávaciemu prostrediu so všetkými jeho výhodami. Vytvára inteligentné prostredie na vzdelávanie s pomocou najnovších informačných technológií a perspektívnu platformu pre dištančné vzdelávanie na základe skúsenosti z pandemickej krízy COVID 19. Pridanú hodnotu projektu tvorí zakomponovanie prvkov CLIL (Content and Language Integrated Learning) – integrovaného vyučovania cudzieho jazyka a odborného predmetu. Súčasťou všetkých materiálov bude aj kreatívna forma vzdelávania v anglickom jazyku formou glosárov odbornej slovnej zásoby, jednoduchých cvičení, audiovizuálnych prvkov a animácií na podporu komunikačných zručností v študijnom odbore. Riešiteľský kolektív je zložený z odborníkov pre tvorbu obsahovej náplne, digitálneho vzdelávacieho obsahu a jeho aplikácie vo výchovno-vzdelávacej činnosti. V neposlednom rade by výsledný produkt mal ponúknuť relevantným inštitúciám ako sú Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR, Štátny pedagogický ústav univerzálny vzdelávací zdroj v kontexte štátneho vzdelávacieho programu pre stredné odborné školy.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Vedecký garant sekcie "Odborná komunikácia v anglickom jazyku" celoslovenskej študentskej konferencie "Aplikované prírodné vedy" odborné vedenie 17 študentov | Fakulta prírodných vied UCM | 2009-2019 |
Školiteľ študentky 1. roč. Mgr. KAA Zdenky Polákovej - víťazky 1. miesta v celoslovenskej súťaži ŠVOČ | Pedagogická fakulty UKF v Nitre https://ff.ucm.sk/sk/23042013/ | 17.04.2013 |
Recenzent mnohých domácich a zahraničných publikácií a monografií a učebníc | Napr.: https://www.ktit.pf.ukf.sk/images/clanky/Dokumenty/Desire/1NewTeachingApproachesinEngineering_rastrovno.pdf | 2004-2024 |
Člen programového výboru a predseda sekcie "Humane Sciences in Technology" 14th International Scientific Conference CO-MAT-TECH 2006 | MtF STU v Trnave https://www.mtf.stuba.sk/english/events-news/events/comatech-2006.html?page_id=1750&bw=true | 2006 |
Jazykový redaktor v časopise "ACTA AGRONOMICA ÓVÁRIENSIS" | vydavateľ UNIVERSITY OF WEST HUNGARY, Faculty of Agricultural and Food Sciences, Mosonmagyaróvár, Hungary (Scopus) http://real.mtak.hu/17866/1/Acta-54-2-Lohvina-etal-separatum.pdf | 2012 |
Jazykový redaktor v časopise "Nova Biotechnologica et Chimica" | FPV UCM, https://internationalscholarsjournals.org/journal/ijerr/editorialboard | 2009-trvá |
Organizátor a garant odborného seminára Perspektívy výučby cudzích jazykov pre 21. storočie konaného v Týždni vedy a techniky na Slovensku | UCM v Trnave pod záštitou Ministerstva školstva Slovenskej republiky | 2010 |
Predseda programového výboru špeciálnej sekcie 21. medzinárodnej konferencie "Interactive Collaborative Learning" ICL 2018 “The Challenges of the Digital Transformation in Education” | Kos Island, Greece, 25-28 September 2018 http://icl-conference.org/icl2018/documents/cfp_AEETR.pdf | 2018 |
Predseda programového výboru špeciálnej sekcie 24. medzinárodnej konferencie "Interactive Collaborative Learning" ICL 2021 "Mobility for Smart Cities and Regional Development – Challenges for Higher Education" | TU Dresden und HTW Dresden, Germany, 22-24 September 2021 http://icl-conference.org/current/documents/cfp_LOEP.pdf | 2021 |
Člen vedeckej rady konferencie EDUCON (21–23 apríl, 2021) | Vienna, Austria http://www.educon-conference.org/current/committees.php | 2021 |
Člen vedeckého a programového výboru International Scientific Conference SCHOLA 2015 / 2016 / 2019 / 2022 | Hollabrunn, Rakúsko 2015 / Masarykúv ústav vyšších studií ČVUT Praha, ČR 2016 / Ukrainian Engineering Pedagogic Academy (UEPA), Charkov | 2015 - 2022 |
Predseda organizačného výboru medzinárodnej konferencie Applied Natural Sciences 2017 | FPV UCM | 2017 |
Recenzent a posudzovateľ projektov Grantovej agentúry Akadémie vied Českej republiky | GAAV, ČR | 2006-2012 |
Expert - hodnotiteľ pedagogických výstupov študentov v projekte MŠMT ČR "Profesní příprava technicky vzdělaných učitelů formou rozšířených pedagogických praxí" | Masarykúv ústav vyšších studií ČVUT Praha, ČR | 2017-2018 |
Člen komisie a oponent v rámci habilitačného a inauguračného konania v študijnom odbore odborová didaktika | VŠ DTI v Dubnici n/Váhom | 2018-2022 |
Pamätná medaila k 25. výročiu Zväzu vedeckotechnických spoločností | ZVTS Bratislava | 2015 |
Predseda Akademického senátu FPV | FPV UCM | 2013-2020 |
Predseda Akademického senátu UCM | UCM | 2016-2017 |
Členstvo v SAUA / SATE Slovenská asociácia učiteľov angličtiny / Slovak Association of Teachers of English Koordinátor „Teacher Training Special Interest Group“ (1998 – 2003) | SAUA/SATE, SR | 1995-2005 |
Členstvo v IGIP (International Society for Engineering Pedagogy) sekcia cudzích jazykov | Villach, Rakúsko | 2017-2021 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
University Institute of Technology, University of Évry Val d'Essonne | Val d'Essonne, Francúzsko | 21. 04. – 29. 04. 1999 | Erasmus |
Herning School of Business Administration and Technology, Herning | Herning, Dánsko | 28. 11. – 07. 12. 2003 | Erasmus |
Copenhagen University, School of Technology | Kodaň, Dánsko | 30. 04. – 06. 05. 2004 | Erasmus |
Masarykúv ústav vyšších studií, České vysoké učení technické | Praha, ČR | 17. 04. – 24. 04. 2005 | Erasmus |
Graz Institute of Technology | Graz, Rakúsko | 21. 04. – 27. 04. 2005 | Erasmus |
Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita | Praha, ČR | 07. 05. – 12. 05. 2006 | Erasmus |
Pedagogická fakulty, Univerzita Palackého v Olomouci | Olomouc, ČR | 14. 06. – 21. 06. 2006 | Erasmus |
Oulu University of Applied Sciences | Oulu, Fínsko | 15. 03. – 22. 03. 2015 | Erasmus+ |
Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita | Praha, ČR | 19. 06. – 23. 06. 2017 | Erasmus+ |
Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita | Praha, ČR | 11. 06. – 15. 06. 2018 | Erasmus+ |
Hosťujúca prednáška na Katedra lingvodidaktiky a interkultúrnych štúdií PF UKF v Nitre
https://www.klis.pf.ukf.sk/public/I.%20%C5%BDemberov%C3%A1%20-%2015%20rokov%20KLI%C5%A0%20PF%20UKF%20v%20Nitre.pdf
(str. 58)
Pozvaný metodický workshop "Songs in the TEFL Classroom" na medzinárodnej vedeckej konferencii spojenej s metodickými workshopmi pre učiteľov cudzích jazykov "FOREIGN LANGUAGES AND CULTURES AT SCHOOL" 13. a 14. apríl 2012
http://old.pf.ukf.sk/dokumenty/ofakulte/DEP/konferencie/cudziejazyky/2012/program.pdf
Vyžiadaná prednáška na 2. ročníku medzinárodnej vedeckej konferencie Doctoral SCHOLA 2021
https://www.dti.sk/a/2-clanky/91-medzinarodna-vedecka-konferencia-doctoral-schola-2021
Ocenenie plaketou - cenou Jána Sambucusa pri príležitosti 20. výročia založenia UCM (2017)
https://www.ucm.sk/sk/plaketa-cena-jana-sambucusa/
Ocenenie plaketou Jána Sambucusa za významný prínos v pedagogickej, vedeckovýskumnej oblasti a rozvoj univerzity (2020)
https://www.ucm.sk/sk/aktuality/detail/2615/
17. 2. 2005: vyžiadaná prednáška „Etiketa kybernetického prostredia“ na vedeckom seminári „Kultúra komunikácie v informačnej spoločnosti“ pod záštitou ministra školstva SR doc. RNDr. Martina Fronca, CSc., rektora UKF v Nitre prof. RNDr. Ing. Daniela Kluvanca, CSc., predsedu SAV v Bratislave prof. IngŠtefana Lubyho, DrSc. Dr.h.c. organizovanom UKF v Nitre, Akademickým klubom UKF v Nitre, SAV v Bratislave a Asociácia UNIVERSU
20. 5. 2009: prednáška „Zásady tvorby vedeckého posteru“ na seminári FPV UCM „Odborná jazyková komunikácia v praxi vysokoškolského pedagóga“
20. – 31. 8. 1995: prednášková činnosť ako lektor na letnom kurze ďalšieho vzdelávania učiteľov anglického jazyka organizovanom Štátnym pedagogickým ústavom a Britskou radou.
25. 5. 1996: prednáškový seminár so Simonom Gillom na Britskej rade v Bratislave „Making friends with OHP“.
1995-1996 séria prednášok a workshopov na metodických kurzoch pre učiteľov základných škôl v Trenčíne a regióne Trenčína organizovaných United States Information Service a Metodickým oddelením v Trenčíne
1996-1998 séria prednášok a workshopov na „British Council Summer School – Understanding and Teaching Spoken and Written English“ v Modre-Harmónii organizovanom Britskou radou v spolupráci s Metodickým centrom mesta Bratislava a Metodickým centrom, Tomašíkova, Bratislava
18. 8. – 28. 8. 1997: prednášková a lektorská činnosť na letnom kurze ďalšieho vzdelávania učiteľov anglického jazyka organizovanom Štátnym pedagogickým ústavom a Britskou radou.
20. 4. 1999: prednáška a vedenie odborno-metodického seminára „Práca s piesňou ako prostriedok vyučovania cudzieho jazyka (AJ)“, organizované Okresným úradom – odborom školstva, mládeže a kultúry v Trenčíne
25. 2. – 4. 3. 2002: séria prednášok a workshopov k výučbe odbornej angličtiny pre účastníkov „Peacekeeping English Project Winter School – an Introduction to the Principles and Practice of Teaching English for Specific Purposes“, Smolenice, organizovanom Britskou radou
2011/2012: Vyžiadané prednášky pre študentov doktorandského študijného programu Didaktika odborných technických predmetov na témy: „Scientific poster – principles of effective design“ a „ Netiquette – principles of correct electronic communication in professional environment“
14. 3. 2012: Metodický workshop "Songs in TEFL Classroom" pre študentov Mgr. štúdia na Katedre lingvodidaktiky a interkultúrnych štúdií Pedagogickej fakulty UKF v Nitre
10. - 11. 12. 2015: Pozvaná prednáška "Teaching Engineering Students to Communicate Effectively" na medzinárodnej konferencii SCHOLA 2015 v Hollabrunne, Rakúsko