UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
doc. PaedDr. Juraj Miština, PhD.
Email:
juraj.mistina@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FF UCM - Filozofická fakulta UCM
Pracovisko:
KAA - Katedra anglistiky a amerikanistiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Miština
I.2 - Meno
Juraj
I.3 - Tituly
doc. PaedDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1957
I.5 - Názov pracoviska
Katedra anglistiky a amerikanistiky
I.6 - Adresa pracoviska
J. Herdu 2, 91701 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
juraj.mistina@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14520
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
7605 učiteľstvo a pedagogické vedy, anglický jazyk a literatúra, 7357 cudzie jazyky a kultúry – anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii
I.11 - ORCID iD
0000-0002-5018-670X

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta v Trnave
II.b - Rok
1980
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov, odbor anglický – ruský jazyk
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
1980
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov (anglický-ruský jazyk)
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
vedný odbor 75-02-9 „Teória vyuèovania predmetov všeobecnovzdelávacej a odbornej povahy"
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.b - Rok
2017
II.c - Odbor a program
odbor: 7357 (2.1.32) Cudzie jazyky a kultúry
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
učiteľ cudzích jazykov rôzne základné a stredné školy (ZŠ Zavar, ZŠ Vančurova, Trnava, ZŠ Suchá nad Parnou, ZŠ Halenárska, SOŠZ Trnava, ...) 1980 - 1993
odborný asistent Slovenská technická univerzita, Materiálovotechnologická fakulta v Trnave (STU MTF) 1993 - 2001
Vedúci Katedry odbornej jazykovej prípravy Slovenská technická univerzita, Materiálovotechnologická fakulta v Trnave (STU MTF) 2001-2007
Zástupca riaditeľa Ústavu inžinierskej pedagogiky a humanitných vied Slovenská technická univerzita, Materiálovotechnologická fakulta v Trnave (STU MTF) 2007-2008
Odborný asistent na Katedre odbornej jazykovej prípravy Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta prírodných vied 2008-2017
Vedúci Katedry odbornej a jazykovej prípravy, docent Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta prírodných vied 2017-2021
Docent na Katedre anglistiky a amerikanistiky Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Filozofická fakulta 2021-trvá

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
British summer school "Methodology, materials and resources for the English language classroom" Chester College of Higher Education, UK 20. 07. - 07. 08. 1992
Séria troch workšopov spojená s USIS telepress konferenciami "Teaching English with limited resources“ Bratislava, USIS, TESOL, University of North Carolina in Charlotte Apríl 1995
English language seminar: The state of the art of TESOL Salzburg, Rakúsko, Center for the Study of American Culture and Language 09. 04. - 15. 04. 1995
Summer institute for teacher trainers in Slovakia Banská Štiavnica (USIS, British Council) 30. 06. - 05. 07. 1996
EFL methodology course for basic school teachers Bratislava (United States Information Service a ŠPÚ v Bratislave) 1994
Teacher training summer institute Banská Bystrica (USIS, British Council, MC Banská Bystrica) 28. 06. - 03. 07. 1998
workshop ROZVOJ PROFESIJNÝCH KOMPETENCIÍ VYSOKOŠKOLSKÉHO UČITEĽA, ktorý sa realizuje v rámci projektu NFP312010BFQ3 s názvom „Podpora vnútorného systému zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na UCM.“ Výzva: OPLZ-PO1/2021/DOP/1.3.1-01 - Podpora vnútorných systémov zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania. Katedra pedagogiky FF UCM v Trnave 2023

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Odborný anglický jazyk vo vede a technike I / Odborný anglický jazyk vo vede a technike II anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii magisterský II. filológia
Odborný anglický jazyk v kyberpriestore anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii magisterský II. filológia
Seminár k záverečnej práci II anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii magisterský II. filológia
Predmetová didaktika I, II, III anglický jazyk a literatúra magisterský učiteľstvo a pedagogické vedy
IKT vo vyučovaní anglického jazyka anglický jazyk a literatúra magisterský učiteľstvo a pedagogické vedy
Inklúzia vo vyučovaní anglického jazyka anglický jazyk a literatúra magisterský učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii prvý 11. filológia
anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii druhý 11. filológia
anglický jazyk a literatúra prvý 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
anglický jazyk a literatúra druhý 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený
cudzie jazyky a kultúry 7357 (2.1.32) cudzie jazyky a kultúry
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
5
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
1
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
odborný anglický jazyk pre doktorandov Molekulárna biológia, biotechnológie, aplikovaná analytická a bioanalytická chémia tretí biológia, biotechnológie, chémia

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
114
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
16
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
12
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
9
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
178
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
113
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
72
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
51
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia

Open-book versus closed-book exams as a part of hybrid education in computer science and humanities in the post-COVID era / Jana Jurinová, Juraj Miština, 2023. - Kategórai do roku 2021 AFD. Dostupnosť: SCOPUS (ID: 2-s2.0-85182031414).

In: ICETA 2023 : 21st Year of International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : proceedings : October 26 – 27, 2023 Grand Hotel Starý Smokovec, High Tatras, Slovakia : 21st Year of International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : proceedings : October 26 – 27, 2023 Grand Hotel Starý Smokovec, High Tatras, Slovakia / Štefan Fejedelem (edt.). - 1. vyd. - Piscataway : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2023. - ISBN 979-8-3503-7068-3 (online), s. 258-263 [USB-key].

AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách

On Ethics and Etiquette in Engineering Communication for 21 Century / Juraj Miština ; Reviewers: Eva Tandlichová, Adolf Melezinek. - 1. vyd. - Bratislava : STU v Bratislave, 2006. - 63 s. - ISBN 80-227-2524-2.

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Improving the Quality of Technical and Vocational Education in Slovakia for European Labour Market Needs / Roman Hrmo, Juraj Miština, Lucia Krištofiaková, 2016.

In: International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP). - ISSN 2192-4880, Vol. 6, no. 2 (2016), pp. 14-22 [online].

Spôsob prístupu:

http://online-journals.org/index.php/i-jep/article/view/5369

AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách

Globalization and its Impacts on Engineering Education / Ivan Turek, Juraj Miština, 2007.

In: Philosophy in engineering / Steen Hyldgaard Christensen, Martin Meganck, Bernard Delahousse. - 1. vyd. - Arhaus : Academica, 2007. - ISBN 978-87-7675-454-9, s. 391-408."

AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách

Courses of professional English as a qualitative factor in technical and science education at secondary technical and vocational schools / Juraj Miština, 2016.

In: Key competences and the labour market : Scientific monograph / Editors: Juraj Miština, Roman Hrmo ; Reviewers: Paweł Czarnecki, Alena Hašková. - 1. vyd. - Warsaw : Management University Publishing House, 2016. - ISBN 978-83-7520-223-6, s. 71-91 [1,69 AH]."

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách

Software Platform for the Secondary technical School E-Learning Course [print, electronic] / Roman Hrmo, Juraj Miština, Jana Jurinová, Lucia Krištofiaková, 2020. - Príspevok indexovaný v Scopus. DOI DOI 10.1007/978-3-030-11932-4_79.

In: The Challenges of the Digital Transformation in Education. 916 : proceedings of the 21st International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2018) : volume 1 : proceedings of the 21st International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2018) : volume 1. 916 / Michael Auer, Thrasyvoulos Tsiatsos. - 1. vyd. - Bern : Springer International Publishing AG, 2020. - (ISSN 2194-5357, ISSN 2194-5365, Advances in Intelligent Systems and Computing = AISC, ISSN 2194-5357). - ISBN 978-3-030-11931-7. DOI DOI 10.1007/978-3-030-11932-4, s. 855-865 [print, online]."

AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách

Emotional Intelligence of Secondary Technical School Students and Its Impact on Their Employment in Professional Practice / Roman Hrmo, Lucia Krištofiaková, Juraj Miština, 2020. - Príspevok indexovaný v Scopus. DOI DOI 10.1007/978-3-030-40271-6_81.

In: The Impact of the 4th Industrial Revolution on Engineering Education / Michael Auer, Hanno Hortsch, Panarit Sethakul. - 1. vyd. - Cham : Springer Verlag, 2020. - ISBN 978-3-030-40271-6. DOI DOI 10.1007/978-3-030-40271-6_5, s. 824-834 [print, online]

V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia

Development of a desktop application for a complex heterogeneous evaluation system [electronic] / Jana Jurinová, Juraj Miština, 2022.

In: ICETA 2022 = 20th Anniversary of IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : proceedings : October 20 – 21, 2022 Grand Hotel Starý Smokovec, High Tatras, Slovakia = 20th Anniversary of IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : proceedings : October 20 – 21, 2022 Grand Hotel Starý Smokovec, High Tatras, Slovakia / Príspevok indexovaný v Scopus / František Jakab. - 1. vyd. - Danver : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2022. - ISBN 979-8-3503-2032-9 (online), s. 282-287 [online].

V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia

The Impact of the Pandemic Crisis on Technology Standard of Traditional University Education / Pavel Andres ... [et al.], 2022. - Príspevok je indexovaný vo WoS a Scopus. DOI DOI 10.1007/978-3-030-93907-6_20.

In: Mobility for smart cities and regional development - challenges for higher education : Proceedings of the 24th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2021). 2 / editors Michael Auer, Hanno Hortsch, Oliver Michler. - 1. vyd. - Cham : Springer, 2022. - (Lecture Notes in Networks and Systems, ISSN 2367-3370 ; 390). - ISBN 978-3-030-93906-9, s. 187-198.

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia

Gender and its role in critical thinking and critical thinking strategies used by EFL learners / Mahmoud Azizi ... [et al.], 2022. - Príspevok je indexovaný vo WoS CC. Kategória do roku 2021 ADM.

In: Revista de investigaciones Universidad del Quindio. - ISSN 1794-631X, Roč. 34, č. S2 (2022), s. 518-533.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Improving the Quality of Technical and Vocational Education in Slovakia for European Labour Market Needs / Roman Hrmo, Juraj Miština, Lucia Krištofiaková, 2016. In: International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP). - ISSN 2192-4880, Vol. 6, no. 2 (2016), pp. 14-22 [online]. Spôsob prístupu: http://online-journals.org/index.php/i-jep/article/view/5369


Ohlasy:


2023  [02] FUANGIM, I., et al. Quality Assurance of Internal Education with The Mission of The Faculty of Humanities and Social Sciences Kamphaeng Phet Rajabhat University. In: Phikun Journal [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – ISSN 0858-527X. – ISSN (online) 2730-3152. – Roč. 20, č. 1 (2022), s. 329-348.


2023  [01] NURLAILI. Measuring the Competitive-High Quality Grades of Vocational School with Leadership Style: A Case Study in Samarinda. In: Journal of Social Studies Education Research. 2023, 14(2), s. 142-167. Scopus


2023  [01] Improving the Digital and Pedagogical Competence in Engineering Educational Context / Galarce-Miranda, Claudia; Gormaz-Lobos, Diego; Köhler, Thomas. In: Learning in the Age of Digital and Green Transition (volume 2): Proceedings of the 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2022) / Aure, Michael E. [Zostavovateľ, editor] ; Pachatz, Wolfgang [Zostavovateľ, editor] ; Rüütmann, Tiia [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Roč. 2. – Cham (Švajčiarsko) : Springer Nature, 2023. – (Lecture Notes in Networks and Systems, ISSN 2367-3370, ISSN 2367-3389 ; 634). – ISBN 978-3-031-26189-3. – ISBN (elektronické) 978-3-031-26190-9, s. 388-399. Scopus


2023  [01] AAMRO, E.H., et al. The Effect of Parental Social Status in Academia: Comparative Case of the Public/Private University in Marocco. In: International Journal of Engineering Pedagogy. 2023, 13(3), s. 80-99. WoS, Scopus


2023  [01] ADAMEC, P. teaching Vocational Subjects in Secondary School: A New Career or a Backup Plan? In: International Journal of Engineering Pedagogy. 2023, 13(5), s. 142-160. Scopus


2023  [01] JURINOVÁ, J. Improving the Quality of Education in the Development of Algorithmic and Critical Thinking of Students of "Applied Informatics" - Case Study. In: International Journal of Engineering Pedagogy. 2023, 13(7), s. 79-95. WoS, Scopus


2023  [01] HAŠKOVÁ, A., ZATKALÍK, D., ZATKALÍK, M. Vocational Education and Training in Context of Industry 4.0: Development Strategy of Study Branches Transport and Automotive Service and Repair. In: Lecture Notes in Networks and Systems. 2023, 634 LNNS, s. 597-606. Scopus


2023  [01] ADAMEC, P., HRMO, R. Entrepreneurship Education of University Students - Examples of Good Practice. In: TEM Journal. 2023, 12(3), s. 1300-1306. WoS, Scopus


2022  [02] GALARCE-MIRANDA, C., et al. Developing and Validating an Instrument to Measure Students' Perceptions of the use of ICTs and Educational technologies in Times of the COVID-19 Pandemic. In: International Journal of Emerging Technologies in Learning. 2022, 17(22), s. 186-198.


2022  [02] MIRZADEH MARAGHEH, K., OLADIAN, M., IMANI GELEPORDESARI, M.N. providing a Model for Improving the Performance of Technical and Vocational Universities Based on Educational Needs Until 2030 in Iran. In: Quarterly Scientific Journal of Technical and Vocational University. 2022, 19, s. 13-42. ISSN 2382-9796.


2022  [02] FUANGIM, I., et al. Quality Assurance of Internal Education with The Mission of The Faculty of Humanities and Social Sciences Kamphaeng Phet Rajabhat University. In: Phikun Journal. 2022, vol. 20, no. 1 (2565), s. 329-348.


2022  [02] SZOKOL, I., SZARKA, K., HARGAŠ, J. The functions of educational evaluation. In: R&E-SOURCE. 2022, sp.iss. 24, s. 80-86. ISSN 2313-1640.


2022  [02] ILYAS, I., et al. Implementation of Empowerment Strategy Model for Urban Poor Based on Market Needs at The Public Vocational Trianing Center (BBPLK) Semarang. In: International Journal of Multidisciplinary: Applied Business and Education Research. 2022, 3(3), s. 329-335.


2022  [02] ZÁHOREC, J., HAŠKOVÁ, A., POLIAKOVÁ, A. Is the level of digital skills of pupils and teachers in Slovakia increasing? In: Proceedings of the 19th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2022 [textový dokument (print)] [elektronický dokument] / Fejfar, Jiří [Zostavovateľ, editor] ; Flégl, Martin [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Praha (Česko) : Česká zemědelská univerzita v Praze, 2022. – ISBN 978-80-213-3197-6. – ISSN 2336-744X, s. 173-179.


2022  [01] Bibliometric analysis and science mapping of global scientific publications on technical vocational education training (TVET) / Abd Majid, Mohamad Zuber [Autor] ; Kasavan, Saraswathy [Autor] ; Siron, Rusinah [Autor]. – DOI 10.1108/LHT-12-2021-0485. – WOS CC In: LIBRARY HI TECH. – ISSN 0737-8831. – 2022. WoS, Scopus


2022  [01] Employers Requirements for Graduates of Vocational Education and Training in Study Branches Transport and Automotive Service and Repair / Hašková, Alena [Autor, 35%] ; Zatkalík, Dominik [Autor, 35%] ; Zatkalik, Martin [Autor, 30%] ; International Conference on Interactive Collaborative Learning, 24 [22.09.2021-24.09.2021, Dresden, Nemecko]. – [recenzované]. – DOI 10.1007/978-3-030-93907-6_36. – WOS CC ; SCO In: Mobility for smart cities and regional development - challenges for higher education (2): Proceedings of the 24th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2021). Cham: Springer Nature. Springer, 2022. – (Lecture Notes in Networks and Systems, ISSN 2367-3370, ISSN 2367-3389 ; 390). – ISBN 978-3-030-93906-9. – ISBN (elektronické) 978-3-030-93907-6, s. 331-339. WoS, Scopus


2022  [01] GALARCE-MIRANDA, C., GORMAZ_LOBOS, D., HORTSCH, H. An Analysis of Students' Perceptions of the Educational Use of ICTs and Educational Technologies during the Online Learning. In: International Journal of Engineering Pedagogy. 2022, 12(2), pp. 62-74. WoS, Scopus


2021  [02] DUDARMAJI, H., et al. Pendidikan Vokasi Aviasi: Peluang dan Tantangan. In: Skyhawk. 2021, 1(1), pp. 1-6.


2021  [3] TENTERE, Grieta. Analysis of the Impact Assessment Approaches of Vocational Education and Training Results in European Union Member States. In: Society. Integration. Education: Proceedings of the International Scientific Conference. 2021, pp. 201-212. DOI: 10.1777O/sie2021vol.4.6464.


2021  [3] AYYA, S., MOMO, R., SJAEFUL, A. Reconstruction of Chemistry Curriculum Elements of Vocational School (SMK) of Mechanical Engineering Study Program. In: Journal of Educational Sciences. 2021, 5(4), pp. 622-637. ISSN 2581-1657.


2021  [3] WAFUDU SATUMARI, J., KAMIN BIN, Y. Quality Assurance Framework in Technical and Vocational Education and Training: A Comaparative Study of Nigeria, Malaysia and UK. In: Universal Journal of Educational Research. 2021, 9(8), pp. 1531-1543.


2021  [1] GORMAZ-LOBOS, D., GALARCE-MIRANDA, C., HORTSCH, H. Evaluation of teacher training needs in engineering pedagogy. In: Vysshee Obrazovanie v Rossii. 2021, 30(8-9), pp. 93-103. Scopus


2021  [1] GORMAZ-LOBOS, D., et al. Teacher Training's Needs in University Context: A Case Study of a Chilean University of Applied Sciences. In: International Journal of Emerging Technologies in Learning. 2021, 16(9), pp. 119-132. Scopus


2021  [1] GORMAZ-LOBOS, D., GALARCE-MIRANDA, C., HORTSCH, H. Online engineering education: A proposal for specialization of the teacher training in engineering. In: International Journal of Engineering Pedagogy. 2021, 11(5), pp. 105-121. Scopus


2021  [1] GORMAZ-LOBOS, D., GALARCE-MIRANDA, C., KERSTEN, S. Evaluation results of an online teacher training course specialized in engineering education. In: International Journal of Engineering Pedagogy. 2021, 11(5), pp. 54-69. Scopus


2021  [1] GURIANOV, I.O., et al. Use of distance educational technologies for improving the effectiveness of students' professional formation. In: Revista on line de politica e gestao educacional. 2021, vol. 25, sp. iss. 1, pp. 610-619. ISSN 1519-9029. WoS


2021  [1] HAŠKOVÁ, A., ZATKALÍK, D., ZATKALÍK, M. Requirements on Math and ICT Competences Within the Study Branches Transport and Automotive Service and Repair. In Advances in Intelligent Systems and Computing, vol. 1329, 23rd International Conference on Interactive Collaborative Learning, ICL 2020. Cham: Springer Science, 2021, s. 680. DOI 10.1007/978-3-030-68201-9_66. ISBN 978-303068200-2. ISSN 21945357. Scopus


2021  [1] PLAKSYNA, L., LYZHIN, A., GUZANOV, B. et al. Features of the Implementation of Learning Based on Modular Technology in the Corporate Training Center. In International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP), 2021, vol. 11, no. 2, s. 118. ISSN 2192-4880. WoS


2020  [1] SZŐKÖL, I., HORVÁTH, K. Introducing of New Teaching Methods in Teaching Informatics: Informational Competences in Educating Teachers. In Advances in Intelligent Systems and Computing, 2020, vol. 916, pp. 542-551. ISBN 978-303011931-7. ISSN 21945357. Scopus


2020  [3] PEDRAJA-REJAS, L., HUERTA-RIVEROS, P., MUNOZ-FRITIS, C. Calidad en instituciones de educación superior: Estudio exploratorio del liderazgo y la cultura académica/ Quality in higher education institutions: Exploratory study of leadership and academic culture. In: Revista de Ciencias Sociales. 2020, 26(4), s. 433-449. ISSN 1315-9518.


2020  [3] SUDARSONO, B. Pengembangan media pembelajaran pengelasan model shielded metal arc welding (SMAW) bagi siswa SMK. In Jurnal Taman Vokasi, 2020, vol. 8. no. 2, pp. 17-24. ISSN 2338-1825. Dostupné na <https://jurnal.ustjogja.ac.id/index.php/tamanvokasi/article/view/8441>


2020  [3] SUDARSANO, B., SANTOSA, B., SOFYAN, H. Improving The Competency of Automotive Vocational Teachers with Partnership-Based Training Model (PBK) . In Jurnal Teknologi Pendidikan, 2020, roč. 22, č. 3, s. 200. ISSN 1411-2744.


2020  [3] SZÖKÖL, I., HORVÁTH, K. Influence of educational quality on the level of information literacy. In R&E-SOURCE Online Journal for Research and Education, 2020, Special Issue 18, pp. 149-154. ISSN 2313-1640.


2020  [3] HALIMA, N., MARDIANA, F. Implementation of Headmaster personality competence in developing competitive advantages: A Case Study in East Java, Indonesia. In International Journal of English Literature and Social Sciences, 2020, vol. 5, iss. 5, pp. 1606-1611. ISSN 2456-7620. Dostupné na <https://ijels.com/detail/implementation-of-headmaster-personality-competence-in-developing-competitive-advantages-a-case-study-in-east-java-indonesia/>


2020  [4] BEŇO, P., HAVAN, P., ŠPRINKOVÁ, S. Structured, Analytical and Critical Thinking in the Educational Process of Future Teachers. In Acta Educationis Generalis, 2020, vol. 10, iss. 3, s. 112. ISSN 2585-74X.


2020  [1] GURIANOV, G.I.O., et al. Using of distance educational technologies for improving the effectiveness of students' professional training. In Hamdard Islamicus, 2020, vol. 43, iss.1, pp. 1583-1589. ISSN 0250-7196. Scopus


2020  [1] TUREKOVÁ, I., BILČÍKOVÁ, J. Implementation of environmental issues in teaching the subject of technical education at primary schools. In International Journal of Engineering Pedagogy, 2020, vol. 10, iss. 4, s. 102. ISSN 2192-4880. Scopus


2019  [3] HARGAŠ, J. Dual education in terms of vocational and practical teaching. In R&E-Source, 2019, spec. iss. 17, pp. 141-145. ISSN 2313-1640.


2019  [3] SZOKOL, I. Innovated state educational program fore primary education. In R&E-Source, 2019, spec. iss. 17, pp.256-261. ISSN 2313-1640. Dostupné na <https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/765>


2019  [3] KULTAN, J. et al. Gamification as a feedback form game as a motivation tool of education. In Innovacionnye technologii v sovremennom obrazovanii, sbornik materialov. Moskva: Naučnyj konsultant, 2019, s. 368. ISBN 978-5-907196-64-3.


2019  [3] KULTAN, J. et al. Information technology and innovations in the educational process. Gamification - game as a motivational tool for learning. In Future trends, organisational forms and effectiveness of cooperation development between Russian and foreign universities. Moskva: Naučnyj konsultant, 2019, s. 326 - 337. ISBN 975-5-907196-67-4.


2019  [3] ASTUTI, R.P., MULYA, H. Pengaruh Partisipasi Anggaran, Kejelasan Sasaran Anggaran, dan Kecukupan Anggaran terhadap Kinerja Manajerial (Study pada Smks di Kabupaten Tangerang). In Profita: Komunikasi Ilmiah Akuntansi dan Perpajakan, 2019, vol. 12, no. 2, s. 227. ISSN 2086-7662.


2019  [3] PERDANA, N.S. Analisis Permintaan dan Penawaran Lulusan SMK dalam Pemenuhan Pasar Tenaga Kerja. In Refleksi Edukatika: Jurnal Ilmiah Kependidikan, 2019, vol. 9, no. 2, p. 175. ISSN 2087-9385.


2019  [1] TUREKOVÁ, I., DEPEŠOVÁ, J. Significance of teacher education in the field of occupational health and safety. In EDULEARN19 : proceedings. Valencia Burjassot: IATED-INT Assoc Technology Education & Development, 2019, s. 8576. ISBN 978-84-09-12031-4. ISSN 2340-1117. WoS


2019  [1] ANDRES, P., SVOBODA, P. Development of Digital Competences of Teachers of Social Sciences at Secondary Vocational Schools. In Advances in Intelligent Systems and Computing, 2019, vol. 917, pp. 720-731. ISBN 978-303011934-8. ISSN 21945357. Scopus


2018  [3] SZŐKÖl, I. Modular structure and dynamic adaptive character of teaching. In R&E-Source [online Journal for Research and Education], 2018, spec. iss. 13, pp. 143-147. ISSN 2313-1640.


2018  [3] PASTERNÁKOVÁ, L. GABRHELOVÁ, G. School and teachers Professional. In R&E-Source [online Journal for Research and Education], 2018, spec. iss. 13, pp. 111-118. ISSN 2313-1640.


2018  [3] KULTAN, J., SCHMIDT, P., GABBASSOVA, Z. Adaptive, lectures using feedback. In R&E-Source [online Journal for Research and Education], 2018, spec. iss. 13, pp. 72-79. ISSN 2313-1640.


2018  [3] CHROMÝ, J., OTTOVÁ, E., TURNEROVÁ, L. Convention Tourism as communication medium foe experts - Development of in the Czech republic in Years 2010-2017. In Médiá a vzdělávání 2018 - Media & Education 2018 [CD-ROM]. Praha: Extrasystem, 2018, S. 64-69. ISBN 978-80-87570-41-8.


2018  [1] MAHER, P. A. ...[et al.]. Teaching Process Skills to Pre-Engineers using Situated Learning-A Case Study. In International Journal of Engineering Pedagogy, 2018, vol. 8, iss. 5, p. 123. ISSN 2192-4880. WoS


2018  [3] PASTERNÁKOVÁ, L., GABRHELOVÁ, G. School and Teachers Professional. In R&E-SOURCE, 2018, Special Issue 13, s. 112. ISSN 2313-1640.


2017  [1] ILIEVA, N., BOIADJIEVA, E. Design of an educational technology in engineering ecology. In Chemistry, 2017, vol. 26, no. 5, p. 696. ISSN 0861-9255. Scopus


2017  [2] SZAFRAŃSKI, Maciej. Models of businesses ́support for technical knowledge development in Wielkopolska Region - a qualitology approach. In 6th Central European conference in regional science. Engines of urban and regional development. Banská Bystrica: Faculty of Economics, Matej Bel University in Banská Bystrica. 2017, s. 131. ISBN 978-80-557-1335-9. WoS

Building a Quality System of Technical and Vocational Education in Slovakia Towards a European Labour Market / Roman Hrmo, Lucia Krištofiaková, Juraj Miština, 2015. - Príspevok zapísaný v DB Scopus. In: WEEF 2015 : Proceedings of 2015 International conference on Interactive Collaborative Learning (ICL). - Florencia : IEEE, 2015. - ISBN 978-1-4799-8706-1, S. 237-243.


Ohlasy:


2022  [01] Xu, J., Zheng, Y.D. The Application of Virtual Simulation Technology and Artificial Intelligence in Network Vocational Course. In: 2022 IEEE International Conference on Electrical Engineering, Big Data and Algorithms (EEBDA). 2022, s. 587-590. WoS


2022  [01] Data Analysis and Intelligent Control System of Water Pollutants in Aircraft Hydraulic System / Xie, Daye [Autor, 33.333%] ; Sun, Zhonghai [Autor, 33.334%] ; Liu, Biao [Autor, 33.333%]. – DOI 10.1109/EEBDA53927.2022.9744833. – SCO In: 2022 IEEE International Conference on Electrical Engineering, Big Data and Algorithms, EEBDA 2022 / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – [s.l] (Veľká Británia) : [s.n.], 2022. – ISBN 9781665416061, s. 607-611. Scopus


2022  [01] Mentor’s Perception of the Future Science Teacher’s Teaching Practice / Radulović, Branka [Autor, 15%] ; Jovanovic, Tamara [Autor, 15%] ; Gadušová, Zdenka [Autor, 30%] ; Hašková, Alena [Autor, 30%] ; Pavera, Libor [Autor, 10%]. – [recenzované]. – WOS CC In: Journal of education culture and society [elektronický dokument] . – Vroclav (Poľsko) : Fundacja Pro Scientia Publica. – ISSN 2081-1640. – Roč. 13, č. 1 (2022), s. 145-155. WoS


2022  [01] Xie, D., Sun, Z., Liu, B. Data Analysis and Intelligent Control System of Water Pollutants in Aircraft Hydraulic System. DOI 10.1109/EEBDA53927.2022.9744833. In: 2022 IEEE International Conference on Electrical Engineering, Big Data and Algorithms, EEBDA 2022. – [s.l.] : [s.n.], 2022, pp. 607-611. ISBN 9781665416061. Scopus


2021  [02] SZOKOL, I., BENKOVÁ, S.Traditional Evaluation Methods. DOI 10.21125/inted.2021.0034 In: INTED2021 [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : 15th International Technology, Education and Development Conference : conference proceedings / Chova, Luis Goméz [Zostavovateľ, editor] ; López Martínez, Agustín [Zostavovateľ, editor] ; Candel Torres, Ignacio [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Valencia (Španielsko) : IATED, 2021. – (INTED Proceedings, ISSN 2340-1079). – ISBN 978-84-09-27666-0. – ISSN 2340-1079, s. 96-103.


2021  [02] BRUNNER, J.J., et al. Regímenes de aseguramiento de la calidad en el sector de la educación superior técnico profesional: un análisis de cambio organizacional en el contexto de la nueva Ley de Educación Superior N° 21.091 y de la experiencia internacional comparada. Santiago: Comisión Nacional de Acreditación CNA, 2021. s. 159.


2021  [1] GOULART, V.G., LIBONI, L.B., CEZARINO, L.O. Balancing skills in the digital transformation era: The future of jobs and the role of higher education. In: Industry and Higher Education. 2021. DOI: 10.1177/09504222211029796. Scopus


2021  [3] MONTAZERI, Zahra Sadat, et al. Designing a value creation model of service brand identity with an entrepreneurial approach in educational companies. In Jornal of Entrepreneurship development, 2021, vol. 13, iss. 4, serial no. 50, pp. 501-520. ISSN 2008-2266.


2020  [1] SZŐKÖL, I., HORVÁTH, K. Introducing of New Teaching Methods in Teaching Informatics: Informational Competences in Educating Teachers. In Advances in Intelligent Systems and Computing, 2020, vol. 916, pp. 542-551. ISBN 978-303011931-7. ISSN 21945357. Scopus


2020  [3] MOSINA, N.YU., MASLOVA, E.A. The use of mathematical modeling in the development of a curriculum for the training of specialists. In Informatika, upravljajuščie sistemy, matematičeskoe i kompjuternoe modelirovanije (IUSMKM-2020). Doneck: Doneckij nacionaľnyj techničeskij universitet, 2020, s. 377. ISBN 978-5-9908741-2-1.


2020  [1] TUREKOVÁ, I., BILČÍKOVÁ, J. Implementation of environmental issues in teaching the subject of technical education at primary schools. In International Journal of Engineering Pedagogy, 2020, vol. 10, iss. 4, s. 103. ISSN 2192-4880. Scopus


2019  [3] BEIDOKHTI, A., NAJAFI, M., SHARIATI, F. Studying the challenges of skills training based on the three-dimensional model: Case study of Kurdistan Province. In Iranian Journal of Engineering Education, 2019, vol. 21, iss. 81, pp. 85-97. ISSN 1607-2316.


2018  [4] KMECOVÁ, Iveta. Efficiency of Teaching Based on the Comparison of Textbooks. In Acta Educationis Generalis. 2018, vol. 8, iss. 1, s. 51. ISSN 2585-741X.


2018  [3] AMINBIDAKHTI, A., NAJAFI, M., SHARIATI, F. Identification and exploration of the factors affecting the quality of technical and vocational training: a study with mix method approach. In Journal of Research in teaching, 2018, vol. 6, no. 3, pp. 23-38. ISSN 2476-5686.


2018  [3] ZYKINA, A.V., KANEVA, O.N., MUNKO, V. V. The development of approaches for obtaining automated solution on the formation of the curriculum. In Modern Information Technologies and IT-Education, 2018, vol. 14, no. 4, s. 932. ISSN 2411-1473.


2017  [1] SZOKOL, Istvan. The concepts of evaluation in relation to the concepts of education. In 10th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2017). Valencia, Burjassot: IATED-INT assoc Technology Education & Development. 2017, pp. 7517-7522. ISBN 978-84-697-6957-7. ISSN 2340-1095. WoS


2017  [1] KRPÁLEK, Pavel, KRPÁLKOVÁ-KRELOVÁ, Katarína. Human Resources and Optimization of Evaluation Processes as the Basis of the Quality Management System. In: Rural Environment, Educaqtion, Personality. (REEP) Jelgava: Latvia University of Agriculture. 2017, iss. 10, pp. 107-115. ISSN 2255-808X. ISBN 978-9984-48-259-0. WoS


2016  [1] SZŐKÖL, I. Application Development for Future Teachers in the Programming Environment Imagine. In: INTED2016: 10th International Technology, Education and Development Conference. Valencia: IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION A& DEVELOPMENT. 2016, pp. 5420-5424. ISBN 978-84-608-5617-7. ISSN 2340-1079. WoS


2016  [1] SZŐKÖL, I., HORVÁTHOVÁ, K., DOBAY, B. The Human Factor in the Teaching Process. In: INTED2016: 10th International Technology, Education and Development Conference. Valencia: IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION A& DEVELOPMENT. 2016, pp. 5425-5428. ISBN 978-84-608-5617-7. ISSN 2340-1079. WoS


2015  [3] DOHNANSKÁ, Monika - LAJČIN, Daniel. By the Media as a Way of streamlining the Process of Education in Secondary Schools. In R&E source, 2015, special issue 4, s. 45. ISSN 2313-1640.


2015  [3] GABRHELOVÁ, Gabriela - PORUBČANOVÁ, Dáša - PASTERNÁKOVÁ, Lenka. The importance of activing methods in vocational education. In R&E source, 2015, special issue 4, s. 56. ISSN 2313-1640.

Software Platform for the Secondary technical School E-Learning Course [print, electronic] / Roman Hrmo, Juraj Miština, Jana Jurinová, Lucia Krištofiaková, 2020. - Príspevok indexovaný v Scopus. DOI DOI 10.1007/978-3-030-11932-4_79.

In: The Challenges of the Digital Transformation in Education. 916 : proceedings of the 21st International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2018) : volume 1 : proceedings of the 21st International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2018) : volume 1. 916 / Michael Auer, Thrasyvoulos Tsiatsos. - 1. vyd. - Bern : Springer International Publishing AG, 2020. - (ISSN 2194-5357, ISSN 2194-5365, Advances in Intelligent Systems and Computing = AISC, ISSN 2194-5357). - ISBN 978-3-030-11931-7. DOI DOI 10.1007/978-3-030-11932-4, s. 855-865 [print, online].


Ohlasy:


2022  [02] DALLE, J., et al. Artificial intelligence, learning strategies, and development of vocational skill lessons with multimedia software in Indonesia. In: International Journal of eBusiness and eGovernment Studies. 2023, 14(3), s. 560-585. ISSN 2146-0744.


2022  [02] IRFAN, I., TAMSAH, H., HASBI, H. The Contribution Of Antecedent Variables In Encouraging Teacher Creativity During The Covid-19 Pandemic. In: Journal of Positive School Psychology. 2022, 6(8), pp. 5714-5730. ISSN 2717-7564.


2022  [02] SZOKOL, I. The model of securing IT competences. In: R&E-SOURCE. 2022, sp. iss., s. 74-79. ISSN 2313-1640.


2022  [02] TAMZID, M. The Effects of Different Managerial Levels on Training Effectiveness. In: International Journal of Social Science And Human Research. 2022, 5(8), pp. 3381-3388. ISSN 2644-0679.


2021  [1] KRPÁLEK, P. et al. Formation of professional competences and soft skills of public administration employees for sustainable professional development. In Sustainability [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute, 2021, roč. 13, č. 10, s. 15. ISSN (online) 2071-1050. WoS


2021  [1] URBANCOVÁ, H., VRABCOVÁ, P., HUDÁKOVÁ, M. et al. Effective training evaluation: The role of factors influencing the evaluation of effectiveness of employee training and development. In Sustainability, 2021, roč. 13, č. 5, s. 1-14. ISSN (online) 20711050. Scopus


2021  [01] BEŇO, M., OLVECKÝ, M. The application of knowledge in typical problem situations using computer simulations. In: ICETA 2021: 19th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : proceedings. Denver: Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2021, s. 24-28. ISBN 978-1-6654-2101-0. Scopus


2021  [3] JEŽKOVÁ PETRŮ, G. Preference metod a cílů dalšího vzdělávání z pohledu sociálních pracovníků. In: Lifelong learning [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : celoživotní vzdělávání. – Brno (Česko) : Mendelova univerzita v Brně. Institut celoživotního vzdělávání. – ISSN 1804-526X. – ISSN (online) 1805-8868. – Roč. 11, č. 3 (2021), s. 238 [tlačená forma] [online].


2020  [3] KOŘÁN, Roman. Corporate culture and its implementation in modern education concepts. In: Young Research Exploring Educational Sciences. Karlsruhe: Ste-Con, 2020, s. 92-114. ISBN 978-3-945862-40-7.


2020  [3] BARTOŠOVIČ, Michal. Lifelong learning and career growth of secondary school teachers in the era of digitalization. In: Young Research Exploring Educational Sciences. Karlsruhe: Ste-Con, 2020, s. 39-53. ISBN 978-3-945862-40-7.


2020  [3] ANDRES, Pavel. Comparison of curriculum development in professional subjects in an international context. In: Young Research Exploring Educational Sciences. Karlsruhe: Ste-Con, 2020, s. 6-24. ISBN 978-3-945862-40-7.


2020  [1] TROUSSAS, CH., KROUSKA, A. et al. Redesigning teaching strategies through an information filtering system. In: PCI 2020 : proceedings 24th Pan-Hellenic Conference on Informatics. New York : Association for Computing Machinery, 2020, s. 111. ISBN 9781450388979. Scopus


2020  [3] ČERNÍKOVÁ, I., ŠNÝDROVÁ, I. Motivace a stimulace ke vzdělávání – kategorizace zástupců generace Z podle individuálního přístupu v době krize edukativní interakce = Motivation and stimulation for education – categorization of representatives of Generation Z according to individual approach in times of crisis of educational interaction. In Ekonomické listy, 2020, roč. 11, č. 1-2, s. 6. ISSN 1804-4166.


2020  [3] ŠNÝDROVÁ, M., JEŠKOVÁ PETRŮ, G. E-learning jako příležitost ke vzdělávání generace Y a generace Z : jeho příležitosti a limity. In Lifelong learning: celoživotní vzdělávání, 2020, roč. 10, č. 2, s. 234, 235. ISSN 1804-526X.


2020  [3] ROJŠL, Josef. The influence of school on the formation of moral characteristics of pupils. In: Young Research Exploring Educational Sciences. Karlsruhe: Ste-Con, 2020, s. 165-181. ISBN 978-3-945862-40-7.


2020  [3] MATĚJKA, Michal. Factors influencing the quality of teachers' work lives. In: Young Research Exploring Educational Sciences. Karlsruhe: Ste-Con, 2020, s. 115-134. ISBN 978-3-945862-40-7.


2019  [3] JEŽKOVÁ PETRŮ, G. Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců - kategorizace organizací podle používaných vzdělávacích metod. In Ekonomické listy, 2019, č. 1, s. 4, 8. ISSN 1804-4166.

Design, Development and Implementation of E-learning Course for Secondary Technical and Vocational Schools of Electrical Engineering in Slovakia / Juraj Miština, Jana Jurinová, Roman Hrmo, Lucia Krištofiaková, 2018. - Príspevok indexovaný v databáze Scopus ID: 2-s2.0-85040169309. DOI 10.1007/978-3-319-73210-7_104. In: Teaching and Learning in a Digital World : Proceedings of the 20th International Conference on Interactive Collaborative Learning - Volume 1 / Editors: Michael E. Auer, David Guralnick, Istavan Simonics. - Berlín : Springer International Publishing AG, 2018. - ISBN 978-3-319-73209-1. - ISSN 2194-5357, S. 915-925.


Ohlasy:


2023  [01] SMEKALOVA, L. et al. Satisfaction with acquired transferable competences among university students in Cambodia. In: ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW. – ISSN 1598-1037. – ISSN (online) 1876-407X. – 2023, s. [1-11]. Scopus


2022  [02] RUZAINI AHMAD, A., FARZEEHA ALI, D. Elemen multimedia dalam pembelajaran berasaskan web di abad ke-21: satu kajian literatur. In: Education for 21st century learning. Johor (Malajzia) : Universiti Teknologi Malaysia, 2022. – ISBN 978-629-97531-4-8, s. 36-40.


2022  [01] KUNA, P., HAŠKOVÁ, A., HODÁL, P. Tailor-Made Training for Industrial Sector Employees. In: Sustainability. 2022, roč. 14, č. 4, s. 1-20. ISSN 2071-1050. WoS, Scopus


2020  [3] TKÁČ, B., GABRHELOVÁ, G. Teacher and contemporary society. In: R&E-Source, Online Journal for Research and Education suppl. Enter new engineering pedagogy curriculum , 2020, č. 18 , s. 169. ISSN 2313-1640.


2020  [1] SZŐKÖL, I., HORVÁTH, K. Introducing of New Teaching Methods in Teaching Informatics: Informational Competences in Educating Teachers. In Advances in Intelligent Systems and Computing, 2020, vol. 916, pp. 542-551. ISBN 978-303011931-7. ISSN 21945357. Scopus


2019  [1] KUNA, P., HODÁL, P., HAŠKOVÁ, A. Assessment of the employee education: case study aimed at industrial production practice. In ICERI 2019 Proceedings : 12th International conference of education, research and innovation. Valencia: IATED, 2019, s. 3009. ISBN 978-84-09-14755-7. ISSN 2340-1095. WoS


2019  [1] ANDRES, P., SVOBODA, P. Development of Digital Competences of Teachers of Social Sciences at Secondary Vocational Schools. In Advances in Intelligent Systems and Computing, 2019, vol. 917, pp. 720-731. ISBN 978-303011934-8. ISSN 21945357. Scopus


2019  [1] ZAŤKOVÁ, T., AMBROZY, M. VET teacher preparation in Slovakia and the new professionals - Entrepreneurship trainers for VET [elektronický dokument]. DOI 10.18421/TEM81-35 In: TEM Journal: Technology, Education, Management, Informatics. Novi Pazar: Association for Information Communication Technology Education and Science, 2019, Roč. 8, č. 1, 248-254. ISSN 2217-8309. ISSN (online) 2217-8333 Scopus


2018  [3] JELÍNKOVÁ, Beáta. Implementation of ict into English language teaching children with high fucntioning autism and asperger ́s syndrome. In Médiá a vzdělávání 2018 - Media & Education 2018 [CD-ROM]. Praha: Extrasystem, 2018, S. 92. ISBN 978-80-87570-41-8.


2018  [3] ROMANOVÁ, Iveta. Using Facebook for English language learning and teaching. In Médiá a vzdělávání 2018 - Media & Education 2018 [CD-ROM]. Praha: Extrasystem, 2018, S. 191. ISBN 978-80-87570-41-8.

Informačné a komunikačné technológie vo výučbe cudzích jazykov [elektronický zdroj] / Juraj Miština, Anna Reháková, Dagmar Rusková ; recenzenti: Eva Tandlichová, Ľubica Rovanová. - 1. vyd. - Bratislava : STU v Bratislave, 2006. - 1 CD-ROM (101 s.). - ISBN 80-227-2525-0.


Ohlasy:


2019  [1] CHMELÍKOVÁ, G. Current issues and trends in teaching English for Specific Purposes in higher education area. In 12th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI). Valencia: IATED-INT Assoc Technology Education & Development, 2019, pp. 3247-3250. ISBN:978-84-09-14755-7. ISSN: 2340-1095. WoS


2019  [1] CHMELÍKOVÁ, G., HURAJOVÁ, Ľ. ESP teachers in the world of globalisation and higher education internationalisation. In Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, 2019, vol. 7, iss. 4, pp. 443-452. ISSN 2334-9182. WoS


2018  [3] CHMELÍKOVÁ, G., HURAJOVÁ, Ľ. Fostering Student´s English Competence via University Teacher´s Cooperation. In R&E-Source [online Journal for Research and Education], 2018, spec. iss. 13, pp. 26-30. ISSN 2313-1640.


2018  [1] CHMELÍKOVÁ, G., SOSNOVICH, E., DMITRIEVA, N. Interdisciplinary cooperation - Pillar of engineering study attractiveness. In Elektro 2018, Conference Proceedings [elektronický zdroj]. Piscataway: IEEE, 2018, pp. 1-4. ISBN 978-153864759-2. Scopus


2015  [1] CHMELÍKOVÁ, G. - HURAJOVÁ, Ľ. - SOSNOVITCH, E. - PRAJOVÁ, V. Interactive Teaching at the Slovak University of Technology Using Virtua Simulation and Multimedia. In ICETA 2015 -13th IEEE International Conference on Emerging eLearning technologies and Applications. [Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.], 2015. ISBN 978-146738534-3. Scopus


2015  [1] CHMELÍKOVÁ, Gabriela - TÓTHOVÁ, Mária. ICT for Learning and Teaching Development at Slovak University of Technology. In EDULEARN 15, 7th International Conference on Education and New Learning Technologies. Valencia : IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2015, s. 7560-7565. ISBN 978-84-606-8243-1, ISSN 2340-1117. WoS


2015  [1] CHMELÍKOVÁ, Gabriela. Preparing the postgraduate students for academic environment by specific training and by utilizing technologies. In ICETA 2015 -13th IEEE International Conference on Emerging eLearning technologies and Applications. [Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.], 2015. ISBN 978-146738534-3. Scopus


2013  [3] CHMELÍKOVÁ, G., BOŽEK, P. Utilization of computer-aided teaching and learning of English and other subjects at STU MTF in Trnava. In Proceedings of IAC-ETeL 2013 [CD-ROM]. Praha: MAC Prague consulting, 2013, [s. 4]. ISBN 978-80-905442-1-5.


2011  [3] CHMELÍKOVÁ, Gabriela - BOŽEK, Pavol - HRDLIČKOVÁ, Zuzana. Multimedia Applications - Efficient Tool for Students and Teachers. In ICT for lenguage Learning, 4th International Conference. Florence, 2011, [s.4]. ISBN 8876476776.


2011  [4] HORVÁTHOVÁ, Božena. Stratégie učenia sa odborného jazyka v blended learningu. Nitra : ASPA, 2011, s. 138. ISBN 978-80-89477-05-0.


2011  [2] HORVÁTHOVÁ, Božena. Development of competences of the autonomous student in professional language teaching through e-learning. In XLinguae, 2011, roč. 4, č. 1. ISSN 1337-8384. Scopus


2010  [3] MIRONOVOVÁ, Emília - CHMELÍKOVÁ, Gabriela - FEDIČ, Dušan. Computer-aided teaching and learning of English for science and technology at STU MTF. In Education and technology. Radom : Instytut Technologii Eksploatacji-PIB, 2010, s. 233-236. ISBN 978-83-7204-915-5.


2010  [1] MIRONOVOVÁ, Emília. English for science and technology webpage at MTF STU. In Joint International IGIP-SEFI Annual Conference 2010, Trnava; Slovakia; 19 September 2010 through 22 September 2010. Conference Proceeding. Brusel : European Society for Engineering Education (SEFI), 2010. ISBN 978-2-87352-003-8. Scopus


2010  [1] MIRONOVOVÁ, Emília - CHMELÍKOVÁ, Gabriela - FEDIČ, Dušan. Developing e-learning skills within english language training in the Slovak University of Technology. In IC4E 2010 - 2010 International Conference on e-Education, e-Business, e-Management and e-Learning. Sanya; China; 22 January 2010 through 24 January 2010,art. no. 5432422, pp. 203-206. ISBN 978-076953948-5. SCOPUS


2009  [3] HORVÁTHOVÁ, Božena. Aspekty metodiky CLIL vo vyučovaní cudzieho jazyka pomocou e-learningu spojené s rozvojom učebných stratégií študentov. In Cudzie jazyky a kultúry v modernej škole. Brno : Masarykova univerzita, 2009, s. 151. ISBN 978-80-210-4974-1.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Ženy vo vede a technike - zvyšovanie povedomia študentov a študentiek v oblasti rodovej rovnosti

Projekt KEGA č. 012UCM-4/2024 (obdobie riešenia: 2024 - 2026)

Komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

vedúci projektu

Anotácia projektu: Rovnosť žien a mužov vo výskume a inováciách je prioritou Európskeho výskumného priestoru (ERA) už od roku 1997, kedy Európska komisia vo svojom oznámení Ženy a veda: mobilizácia žien k obohateniu európskeho výskumu vytýčila ako dôležitý strategický cieľ dosiahnutie rodovej rovnosti v oblasti vedy a výskumu. Zároveň je prierezovou prioritou Agendy pre udržateľný rozvoj 2030. Stratégia Európskej komisie pre rovnosť žien a mužov na obdobie 2020-25 definuje víziu, politické ciele a opatrenia na dosiahnutie konkrétneho pokroku v oblasti rodovej rovnosti a na dosiahnutie cieľov udržateľného rozvoja.

Riešiteľský tím postavil na zámer projektu na dokumente schválenom vládou Slovenskej republiky v roku 2021, ktorým je Celoštátna stratégia rovnosti žien a mužov a rovnosti príležitostí a k nej prislúchajúci Akčný plán, ktorý vypracovalo Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, jednou z priorít a strategických oblastí, ktoré celoštátna stratégia pokrýva je vzdelávanie, veda a výskum.

Kľúčovou prekážkou inovácií sú medzery vo vedomostiach, kompetenciách a zručnostiach, ktoré bránia rastu produktivity a hospodárskemu rozvoju. Nedostatok vyškolených odborníkov v disciplínach súvisiacich s vedou, technikou, inžinierskymi disciplínami a matematikou (STEM) môže oslabiť inovačný potenciál spoločnosti. Na všetkých úrovniach odborov STEM na celom svete v priebehu rokov pretrváva široká rodová priepasť. Hoci sa účasť žien na vysokoškolskom vzdelávaní zvýšila, stále sú nedostatočne zastúpené. Slovensko nie je výnimkou. Nevyužitý potenciál kvalifikovaných žien predstavuje dôležitú stratenú príležitosť pre celú spoločnosť. Aj keď sa čoraz viac uznáva dôležitosť tohto problému, Slovensko čelí nedostatku informácií, ktoré bránia výskumníkom prehĺbiť pochopenie tohto javu a tvorcom politík navrhovať účinné kroky. Cieľom tohto projektu je prispieť k akademickej diskusii preskúmaním hlavných faktorov rodovej nerovnosti v disciplínach STEM aj z historického hľadiska a zvýšiť povedomie študentov o rodovej rovnosti, ktoré podľa nášho pilotného prieskumu je vnímané veľmi všeobecne iba cez médiá. Projekt má ambíciu spropagovať celosvetový prínos žien vo vede a technike medzi cieľovou skupinou študentov a študentiek vysokých škôl a spropagovať rodovú rovnosť prostredníctvom graficky príťažlivého webového portálu v anglickom jazyku s interaktívnymi prvkami e-learningu na podporu zvýšenia komunikačných kompetencií v tomto globálnom jazyku. Projekt má ambíciu vytvoriť materiál využiteľný v medzinárodnom prostredí a to je jeden z dôvodov, prečo sa sústreďuje na anglický jazyk. Predvýskum ukázal, že žiaci študenti aj absolventi vysokých škôl sú nedostatočne pripravení v oblasti komunikačných kompetencií v angličtine ako jazyku vedy a techniky, ako aj komunikačných kompetencií na globálneho trhu práce. Preto sme využili kompetencie členov riešiteľského kolektívu a zámer je využiť digitálny priestor webového portálu aj na rozvoj komunikačných kompetencií prostredníctvom zakomponovania didakticky príťažlivých interaktívnych prvkov v kontexte obsahového zámeru projektu. V neposlednom rade reagujeme aj na skúsenosť z pandemického obdobia a nepripravenosť vzdelávacieho prostredia všetkých stupňov škôl na náhly prechod do online vyučovacieho módu, a zahrnutím prvkov e-learningu ho ponúkneme ako obsahový zdroj pre kurikulárne využitie vo vzdelávaní.

Vývoj interaktívneho e-kurzu s využitím „SMART“ technológií na rozvoj algoritmického myslenia a programátorských zručností

Projekt KEGA 017UCM-4/2022 (obdobie riešenia: 2022 - 2023)

komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

riešiteľ

Výsledky projektu umožnia prístup k e-learningovému vzdelávaciemu prostrediu so všetkými jeho výhodami. Vytvára inteligentné prostredie na vzdelávanie s pomocou najnovších informačných technológií a perspektívnu platformu pre dištančné vzdelávanie na základe skúsenosti z pandemickej krízy COVID 19. Pridanú hodnotu projektu tvorí zakomponovanie prvkov CLIL (Content and Language Integrated Learning) – integrovaného vyučovania cudzieho jazyka a odborného predmetu. Súčasťou všetkých materiálov bude aj kreatívna forma vzdelávania v anglickom jazyku formou glosárov odbornej slovnej zásoby, jednoduchých cvičení, audiovizuálnych prvkov a animácií na podporu komunikačných zručností v študijnom odbore. Riešiteľský kolektív je zložený z odborníkov pre tvorbu obsahovej náplne, digitálneho vzdelávacieho obsahu a jeho aplikácie vo výchovno-vzdelávacej činnosti. V neposlednom rade by výsledný produkt mal ponúknuť relevantným inštitúciám ako sú Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR, Štátny pedagogický ústav univerzálny vzdelávací zdroj v kontexte štátneho vzdelávacieho programu pre stredné odborné školy.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Vedecký garant sekcie "Odborná komunikácia v anglickom jazyku" celoslovenskej študentskej konferencie "Aplikované prírodné vedy" odborné vedenie 17 študentov Fakulta prírodných vied UCM 2009-2019
Školiteľ študentky 1. roč. Mgr. KAA Zdenky Polákovej - víťazky 1. miesta v celoslovenskej súťaži ŠVOČ Pedagogická fakulty UKF v Nitre https://ff.ucm.sk/sk/23042013/ 17.04.2013
Recenzent mnohých domácich a zahraničných publikácií a monografií a učebníc Napr.: https://www.ktit.pf.ukf.sk/images/clanky/Dokumenty/Desire/1NewTeachingApproachesinEngineering_rastrovno.pdf 2004-2024
Člen programového výboru a predseda sekcie "Humane Sciences in Technology" 14th International Scientific Conference CO-MAT-TECH 2006 MtF STU v Trnave https://www.mtf.stuba.sk/english/events-news/events/comatech-2006.html?page_id=1750&bw=true 2006
Jazykový redaktor v časopise "ACTA AGRONOMICA ÓVÁRIENSIS" vydavateľ UNIVERSITY OF WEST HUNGARY, Faculty of Agricultural and Food Sciences, Mosonmagyaróvár, Hungary (Scopus) http://real.mtak.hu/17866/1/Acta-54-2-Lohvina-etal-separatum.pdf 2012
Jazykový redaktor v časopise "Nova Biotechnologica et Chimica" FPV UCM, https://internationalscholarsjournals.org/journal/ijerr/editorialboard 2009-trvá
Organizátor a garant odborného seminára Perspektívy výučby cudzích jazykov pre 21. storočie konaného v Týždni vedy a techniky na Slovensku UCM v Trnave pod záštitou Ministerstva školstva Slovenskej republiky 2010
Predseda programového výboru špeciálnej sekcie 21. medzinárodnej konferencie "Interactive Collaborative Learning" ICL 2018 “The Challenges of the Digital Transformation in Education” Kos Island, Greece, 25-28 September 2018 http://icl-conference.org/icl2018/documents/cfp_AEETR.pdf 2018
Predseda programového výboru špeciálnej sekcie 24. medzinárodnej konferencie "Interactive Collaborative Learning" ICL 2021 "Mobility for Smart Cities and Regional Development – Challenges for Higher Education" TU Dresden und HTW Dresden, Germany, 22-24 September 2021 http://icl-conference.org/current/documents/cfp_LOEP.pdf 2021
Člen vedeckej rady konferencie EDUCON (21–23 apríl, 2021) Vienna, Austria http://www.educon-conference.org/current/committees.php 2021
Člen vedeckého a programového výboru International Scientific Conference SCHOLA 2015 / 2016 / 2019 / 2022 Hollabrunn, Rakúsko 2015 / Masarykúv ústav vyšších studií ČVUT Praha, ČR 2016 / Ukrainian Engineering Pedagogic Academy (UEPA), Charkov 2015 - 2022
Predseda organizačného výboru medzinárodnej konferencie Applied Natural Sciences 2017 FPV UCM 2017
Recenzent a posudzovateľ projektov Grantovej agentúry Akadémie vied Českej republiky GAAV, ČR 2006-2012
Expert - hodnotiteľ pedagogických výstupov študentov v projekte MŠMT ČR "Profesní příprava technicky vzdělaných učitelů formou rozšířených pedagogických praxí" Masarykúv ústav vyšších studií ČVUT Praha, ČR 2017-2018
Člen komisie a oponent v rámci habilitačného a inauguračného konania v študijnom odbore odborová didaktika VŠ DTI v Dubnici n/Váhom 2018-2022
Pamätná medaila k 25. výročiu Zväzu vedeckotechnických spoločností ZVTS Bratislava 2015
Predseda Akademického senátu FPV FPV UCM 2013-2020
Predseda Akademického senátu UCM UCM 2016-2017
Členstvo v SAUA / SATE Slovenská asociácia učiteľov angličtiny / Slovak Association of Teachers of English Koordinátor „Teacher Training Special Interest Group“ (1998 – 2003) SAUA/SATE, SR 1995-2005
Členstvo v IGIP (International Society for Engineering Pedagogy) sekcia cudzích jazykov Villach, Rakúsko 2017-2021

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
University Institute of Technology, University of Évry Val d'Essonne Val d'Essonne, Francúzsko 21. 04. – 29. 04. 1999 Erasmus
Herning School of Business Administration and Technology, Herning Herning, Dánsko 28. 11. – 07. 12. 2003 Erasmus
Copenhagen University, School of Technology Kodaň, Dánsko 30. 04. – 06. 05. 2004 Erasmus
Masarykúv ústav vyšších studií, České vysoké učení technické Praha, ČR 17. 04. – 24. 04. 2005 Erasmus
Graz Institute of Technology Graz, Rakúsko 21. 04. – 27. 04. 2005 Erasmus
Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita Praha, ČR 07. 05. – 12. 05. 2006 Erasmus
Pedagogická fakulty, Univerzita Palackého v Olomouci Olomouc, ČR 14. 06. – 21. 06. 2006 Erasmus
Oulu University of Applied Sciences Oulu, Fínsko 15. 03. – 22. 03. 2015 Erasmus+
Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita Praha, ČR 19. 06. – 23. 06. 2017 Erasmus+
Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita Praha, ČR 11. 06. – 15. 06. 2018 Erasmus+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Hosťujúca prednáška na Katedra lingvodidaktiky a interkultúrnych štúdií PF UKF v Nitre

https://www.klis.pf.ukf.sk/public/I.%20%C5%BDemberov%C3%A1%20-%2015%20rokov%20KLI%C5%A0%20PF%20UKF%20v%20Nitre.pdf

(str. 58)


Pozvaný metodický workshop "Songs in the TEFL Classroom" na medzinárodnej vedeckej konferencii spojenej s metodickými workshopmi pre učiteľov cudzích jazykov "FOREIGN LANGUAGES AND CULTURES AT SCHOOL" 13. a 14. apríl 2012

http://old.pf.ukf.sk/dokumenty/ofakulte/DEP/konferencie/cudziejazyky/2012/program.pdf


Vyžiadaná prednáška na 2. ročníku medzinárodnej vedeckej konferencie Doctoral SCHOLA 2021

https://www.dti.sk/a/2-clanky/91-medzinarodna-vedecka-konferencia-doctoral-schola-2021


Ocenenie plaketou - cenou Jána Sambucusa pri príležitosti 20. výročia založenia UCM (2017)

https://www.ucm.sk/sk/plaketa-cena-jana-sambucusa/


Ocenenie plaketou Jána Sambucusa za významný prínos v pedagogickej, vedeckovýskumnej oblasti a rozvoj univerzity (2020)

https://www.ucm.sk/sk/aktuality/detail/2615/


17. 2. 2005: vyžiadaná prednáška „Etiketa kybernetického prostredia“ na vedeckom seminári „Kultúra komunikácie v informačnej spoločnosti“ pod záštitou ministra školstva SR doc. RNDr. Martina Fronca, CSc., rektora UKF v Nitre prof. RNDr. Ing. Daniela Kluvanca, CSc., predsedu SAV v Bratislave prof. IngŠtefana Lubyho, DrSc. Dr.h.c. organizovanom UKF v Nitre, Akademickým klubom UKF v Nitre, SAV v Bratislave a Asociácia UNIVERSU


20. 5. 2009: prednáška „Zásady tvorby vedeckého posteru“ na seminári FPV UCM „Odborná jazyková komunikácia v praxi vysokoškolského pedagóga“


20. – 31. 8. 1995: prednášková činnosť ako lektor na letnom kurze ďalšieho vzdelávania učiteľov anglického jazyka organizovanom Štátnym pedagogickým ústavom a Britskou radou.


25. 5. 1996: prednáškový seminár so Simonom Gillom na Britskej rade v Bratislave „Making friends with OHP“.


1995-1996 séria prednášok a workshopov na metodických kurzoch pre učiteľov základných škôl v Trenčíne a regióne Trenčína organizovaných United States Information Service a Metodickým oddelením v Trenčíne


1996-1998 séria prednášok a workshopov na „British Council Summer School – Understanding and Teaching Spoken and Written English“ v Modre-Harmónii organizovanom Britskou radou v spolupráci s Metodickým centrom mesta Bratislava a Metodickým centrom, Tomašíkova, Bratislava


18. 8. – 28. 8. 1997: prednášková a lektorská činnosť na letnom kurze ďalšieho vzdelávania učiteľov anglického jazyka organizovanom Štátnym pedagogickým ústavom a Britskou radou.


20. 4. 1999: prednáška a vedenie odborno-metodického seminára „Práca s piesňou ako prostriedok vyučovania cudzieho jazyka (AJ)“, organizované Okresným úradom – odborom školstva, mládeže a kultúry v Trenčíne


25. 2. – 4. 3. 2002: séria prednášok a workshopov k výučbe odbornej angličtiny pre účastníkov „Peacekeeping English Project Winter School – an Introduction to the Principles and Practice of Teaching English for Specific Purposes“, Smolenice, organizovanom Britskou radou


2011/2012: Vyžiadané prednášky pre študentov doktorandského študijného programu Didaktika odborných technických predmetov na témy: „Scientific poster – principles of effective design“ a „ Netiquette – principles of correct electronic communication in professional environment“


14. 3. 2012: Metodický workshop "Songs in TEFL Classroom" pre študentov Mgr. štúdia na Katedre lingvodidaktiky a interkultúrnych štúdií Pedagogickej fakulty UKF v Nitre


10. - 11. 12. 2015: Pozvaná prednáška "Teaching Engineering Students to Communicate Effectively" na medzinárodnej konferencii SCHOLA 2015 v Hollabrunne, Rakúsko

Dátum poslednej aktualizácie
2024-03-27