UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
PhDr. Katarína Hincová, PhD.
Email:
katarina.hincova@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FF UCM - Filozofická fakulta UCM
Pracovisko:
KSJAL - Katedra slovenského jazyka a literatúry

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Hincová
I.2 - Meno
Katarína
I.3 - Tituly
PhDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1967
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Filozofická fakulta, Katedra slovenského jazyka a literatúry
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu 2, 91701 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborná asistentka
I.8 - E-mailová adresa
katarina.hincova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/sk/uzivatel/moj-ucet
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry
I.11 - ORCID iD
0000-0002-3237-2576

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzity Komenského v Bratislave
II.b - Rok
1990
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov – slovenský jazyk a literatúra – dejepis
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského
II.b - Rok
1990
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov – slovenský jazyk a literatúra – dejepis
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského
II.b - Rok
2000
II.c - Odbor a program
slovenské dejiny
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborná asistentka Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2002 - súčasnosť
vedúca oddelenia výskumu Štátny pedagogický ústav, Bratislava 2001 - 2002
stredoškolská učiteľka, vedúca predmetovej komisie Gymnázium na Metodovej ulici č. 2, v Bratislave 1990 - 2003

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
predmetová didaktika slovenského jazyka a literatúry I Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
predmetová didaktika slovenského jazyka a literatúry II Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
predmetová didaktika slovenského jazyka a literatúry III Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
štylistika slovenského jazyka I Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
štylistika slovenského jazyka II Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
praktická štylistika Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
konštruktivistický prístup k vyučovaniu slovenského jazyka a literatúry Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
systém slovenského jazyka V - štylistika Nemecký jazyk a kultúra v odbornej komunikácii I. Filológia
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
26
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
58
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
čítanie s porozumením na hodinách slovenského jazyka a literatúry Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
tvorba didaktických testov Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
109
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
35
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
16
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách

HINCOVÁ, Katarína, 2015. Niekoľko pohľadov na didaktiku slovenského jazyka a literatúry vo svetle realizovanej kurikulárnej prestavby predmetu. Recenzenti: Ján Danek, Jana Skladaná. 1. vyd. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. 110 s. (5,6 AH). ISBN 978-80-8105-662-8.

ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách

HINCOVÁ, Katarína, 2014. Didaktické testy zo slovenského jazyka a literatúry - tvorba a využitie. Recenzenti: Jana Skladaná, Jana Tomášková. 1. vyd. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2014. 102 s. ISBN 978-80-8105-629-1.

P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka

Beňo, Miroslav - Kumorová, Zdenka - Hincová, Katarína - Gregorík, Peter - Vadkertiová, Andrea, 2022. Akadémia lexikológie (electronic) : digitalizované interaktívne médium k predmetu lexikológia slovenského jazyka s metodickou a používateľskou príručkou. Recenzenti: Roman Horváth, Jana Tomášková. 1. vyd. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. Kategória do roku 2021 BCI. 551 s. (CD-ROM). ISBN 978-80-572-0279-0.



BCB Učebnice pre stredné a základné školy

HINCOVÁ, Katarína - HÚSKOVÁ, Alexandra, 2007. Slovenský jazyk : pre 1. - 4. ročník stredných škôl. 1. vyd. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateľstvo - Mladé letá, 2007. ISBN 978-80-10-01772-0 vyšlo v roku 2009 2. vyd.; s ISBN 978-80-10-02173-4 vyšlo v roku 2011 3. vyd. ISBN 978-80-10-00690-8.

P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka

HINCOVÁ, Katarína... (et al.), 2022. Interaktívne médium k predmetu lexikológia slovenského jazyka - metodická a používateľská príručka (electronic). Recenzentky: Jana Tomášková, Eva Tóblová. 1. vyd. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. Kategória do roku 2021 BCI. 195 s. (CD-ROM). ISBN 978-80-572-0278-3 (online).

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka

Beňo, Miroslav - Kumorová, Zdenka - Hincová, Katarína - Gregorík, Peter - Vadkertiová, Andrea, 2022. Akadémia lexikológie (electronic) : digitalizované interaktívne médium k predmetu lexikológia slovenského jazyka s metodickou a používateľskou príručkou. Recenzenti: Roman Horváth, Jana Tomášková. 1. vyd. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. Kategória do roku 2021 BCI. 551 s. (CD-ROM). ISBN 978-80-572-0279-0.



P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka

HINCOVÁ, Katarína... (et al.), 2022. Interaktívne médium k predmetu lexikológia slovenského jazyka - metodická a používateľská príručka (electronic). Recenzentky: Jana Tomášková, Eva Tóblová. 1. vyd. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. Kategória do roku 2021 BCI. 195 s. (CD-ROM). ISBN 978-80-572-0278-3 (online).

P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka

HINCOVÁ, Katarína - BARKOVÁ, Iveta - ANDREJČÁKOVÁ, Monika, 2022. Slovenský jazyk 5 : pre 5. ročník základných škôl : pracovná učebnica. 1. diel. 1. vyd. Bratislava : Expol pedagogika, 2022. Kategória do roku 2021 BCB. 138 s. ISBN 978-80-8280-213-2.





P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka

HINCOVÁ, Katarína - BARKOVÁ, Iveta - ANDREJČÁKOVÁ, Monika, 2022. Slovenský jazyk 5 : pre 5. ročník základných škôl : pracovná učebnica. 2. diel. 1. vyd. Bratislava : Expol pedagogika, 2022. Kategória do roku 2021 BCB. 108 s. - ISBN 978-80-8280-208-8.

V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia

HINCOVÁ, Katarína, 2022. Výber východiskových textov do didaktických testov zo slovenského jazyka a literatúry. Kategória do roku 2021 AED.

In: Pedagogica Actualis XIII : vybrané aspekty vzdelávania v kontexte otvorenej vedy : vybrané aspekty vzdelávania v kontexte otvorenej vedy. Editori Tímea Šebeň Zaťková, Veronika Michvocíková; recenzenti Krzysztof Mariusz Rubacha, Milan Slávik. - 1. vyd. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. ISBN 978-80-572-0243-1, s. 121-131.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

2016 (4) SLANČOVÁ, Daniela. Dynamika žánru v súčasnej komunikácii. In: Slovenčinár. 2016, roč. 3, č. 1, s. 9, 14. ISSN 1339-4908.utput and the corresponding citation.

2014 (4) GAJDOŠOVÁ, K., ĽOS IVORÍKOVÁ, H. Slovenský národný korpus a možnosti jeho využitia v školskej praxi. In Slovenčinár, 2014, roč. 1, č. 1, s. 44, 49, 51, 53, 60.

2014 (3) GREGORÍK, Peter. Problémy s určovaním vetnočlenskej platnosti v školskej praxi a maturitnom testovaní. In Jazyk - literatura - komunikace (online). 2014, roč. 3, č. 1 (2015-03-25). Dostupné na internete: <http://www.jazyk-literatura-komunikace.cz/>. ISSN 1805-689X.

2016 (4) LIGOŠ, Milan. Vyučovanie slovenčiny ako materinského jazyka v kontexte nových výzev a perspektív. In: Jazyk a literatúra. 2016, roč. 3, č. 3-4, s. 5, 10, 18, 30. ISSN 1339-7184.

2016 (3) POKRIVČÁK, A., POKRIVČÁKOVÁ, S. Teaching Hungarian language and literature in Hungary. In: Teaching of national languages in the V4 countries. Prague: Faculty of Education of Charles University, 2016, s. 146, 159, 161. ISBN 978-80-7290-913-1.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Označenie a číslo projektu: KEGA 013UCM‐4/2020.

Názov projektu: Inovácia v príprave budúcich učiteľov slovenčiny pomocou didaktickej transformácie prvkov učiva z lexikológie do elektronickej podoby a vytvorenie interaktívneho média s metodickou príručkou

Stručná charakteristika projektu: Vzdelávanie pomocou multimediálneho učiva uplatňuje prirodzenosť, názornosť a funkčnosť vo vyučovacom procese, preto je zámerom projektu integrovať elektronickú podobu učiva z lexikológie do príprav budúcich učiteľov slovenského jazyka a literatúry. Hlavnou úlohou projektu je inovovať prípravu budúcich učiteľov slovenčiny vytvorením korpusu didakticky transformovaných prvkov učiva z lexikológie v elektronickej podobe s podporou pracoviska aplikovanej informatiky. Súčasťou portfólia úloh v podobe interaktívneho média bude aj metodická príručka odkazujúca na postupy pomáhajúce učiteľom pri implementácii elektronického didaktického materiálu na výučbu lexikológie slovenského jazyka do vyučovania vo vysokoškolskom pregraduálnom vzdelávaní učiteľov. Druh účasti: člen riešiteľského kolektívu/the member of the research team

Označenie a číslo projektu: APVV‐19‐0158

Názov projektu: Slovenská kázňová spisba v 19. storočí

Stručná charakteristika projektu: Súčasťou duchovnej kultúry je slovenská kázňová spisba, preto je predmetom záujmu projektu analyzovať z jazykového, literárneho či kultúrneho aspekty kázňovej tvorby aj zapisovanej a vydávanej v 19. storočí. Možno tak skúmať autentický pramenný priestor, v ktorom boli Slováci formovaní, a to nielen duchovne, ale aj morálne, kultúrne, či vlastenecky. Je tu rozsiahly priestor na výskum tejto pramennej spisby: tlačou vydanej literatúry a rukopisných pozostalostí duchovných, ktoré sú uložené v štátnych i súkromných (cirkevných) archívoch.

Druh účasti: člen riešiteľského kolektívu/the member of the research team

Doba riešenia: 01.07.2020 – 30.06.2024

Označenie a číslo projektu: Erasmus+ KA220; 2021-1-SK01-KA220-HED-000032157

Názov projektu: Inovácia a optimalizácia vzdelávacích nástrojov a prostriedkov výučby slovenčiny mimo územia Slovenska

Partneri projektu: Univerzita Nový Sad (Srbsko), Univerzita v Ľubľane (Slovinsko)

Stručná charakteristika projektu: Projekt je založený na partnerskej spolupráci troch vysokoškolských inštitúcií – FF UCM v Trnave, FF Univerzity v Novom Sade (Srbsko) a FF Univerzity v Ľubľane (Slovinsko). Cieľom projektu je zefektívniť vysokoškolskú výučbu slovenčiny mimo územia Slovenska v prostredí partnerských univerzít, kde je nevyhnutná potreba kontaktu s prirodzene sa rozvíjajúcou slovenčinou, ktorá pokrýva všetky funkčné oblasti. Projekt nadväzuje na už realizovaný výskum na FF UCM v Trnave a jeho výsledky v oblasti výučby slovenčiny v prostredí národnostných menšín žijúcich na Slovensku. Proces generovania optimálneho funkčného modelu vysokoškolskej výučby slovenčiny mimo územia Slovenska, materiály, ktoré v priebehu riešenia projektu vzniknú, budú obojstranne prínosné a môžu byť implementované aj pri vyučovaní slovenčiny pre cudzincov prichádzajúcich na štúdium na UCM v Trnave. Druh účasti: člen riešiteľského kolektívu/the member of the research team

Obdobie riešenia projektu: 2022 – 2025

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-04-29