Meno:
|
PhDr. Katarína Hincová, PhD. | |
Email:
|
katarina.hincova@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FF UCM
-
Filozofická fakulta UCM
|
|
Pracovisko:
|
KSJAL
-
Katedra slovenského jazyka a literatúry
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborná asistentka | Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 2002 - súčasnosť |
vedúca oddelenia výskumu | Štátny pedagogický ústav, Bratislava | 2001 - 2002 |
stredoškolská učiteľka, vedúca predmetovej komisie | Gymnázium na Metodovej ulici č. 2, v Bratislave | 1990 - 2003 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
predmetová didaktika slovenského jazyka a literatúry I | Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
predmetová didaktika slovenského jazyka a literatúry II | Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
predmetová didaktika slovenského jazyka a literatúry III | Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
štylistika slovenského jazyka I | Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
štylistika slovenského jazyka II | Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
praktická štylistika | Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
konštruktivistický prístup k vyučovaniu slovenského jazyka a literatúry | Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
systém slovenského jazyka V - štylistika | Nemecký jazyk a kultúra v odbornej komunikácii | I. | Filológia |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
čítanie s porozumením na hodinách slovenského jazyka a literatúry | Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
tvorba didaktických testov | Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách
HINCOVÁ, Katarína, 2015. Niekoľko pohľadov na didaktiku slovenského jazyka a literatúry vo svetle realizovanej kurikulárnej prestavby predmetu. Recenzenti: Ján Danek, Jana Skladaná. 1. vyd. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. 110 s. (5,6 AH). ISBN 978-80-8105-662-8.
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
HINCOVÁ, Katarína, 2014. Didaktické testy zo slovenského jazyka a literatúry - tvorba a využitie. Recenzenti: Jana Skladaná, Jana Tomášková. 1. vyd. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2014. 102 s. ISBN 978-80-8105-629-1.
P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka
Beňo, Miroslav - Kumorová, Zdenka - Hincová, Katarína - Gregorík, Peter - Vadkertiová, Andrea, 2022. Akadémia lexikológie (electronic) : digitalizované interaktívne médium k predmetu lexikológia slovenského jazyka s metodickou a používateľskou príručkou. Recenzenti: Roman Horváth, Jana Tomášková. 1. vyd. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. Kategória do roku 2021 BCI. 551 s. (CD-ROM). ISBN 978-80-572-0279-0.
BCB Učebnice pre stredné a základné školy
HINCOVÁ, Katarína - HÚSKOVÁ, Alexandra, 2007. Slovenský jazyk : pre 1. - 4. ročník stredných škôl. 1. vyd. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateľstvo - Mladé letá, 2007. ISBN 978-80-10-01772-0 vyšlo v roku 2009 2. vyd.; s ISBN 978-80-10-02173-4 vyšlo v roku 2011 3. vyd. ISBN 978-80-10-00690-8.
P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka
HINCOVÁ, Katarína... (et al.), 2022. Interaktívne médium k predmetu lexikológia slovenského jazyka - metodická a používateľská príručka (electronic). Recenzentky: Jana Tomášková, Eva Tóblová. 1. vyd. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. Kategória do roku 2021 BCI. 195 s. (CD-ROM). ISBN 978-80-572-0278-3 (online).
P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka
Beňo, Miroslav - Kumorová, Zdenka - Hincová, Katarína - Gregorík, Peter - Vadkertiová, Andrea, 2022. Akadémia lexikológie (electronic) : digitalizované interaktívne médium k predmetu lexikológia slovenského jazyka s metodickou a používateľskou príručkou. Recenzenti: Roman Horváth, Jana Tomášková. 1. vyd. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. Kategória do roku 2021 BCI. 551 s. (CD-ROM). ISBN 978-80-572-0279-0.
P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka
HINCOVÁ, Katarína... (et al.), 2022. Interaktívne médium k predmetu lexikológia slovenského jazyka - metodická a používateľská príručka (electronic). Recenzentky: Jana Tomášková, Eva Tóblová. 1. vyd. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. Kategória do roku 2021 BCI. 195 s. (CD-ROM). ISBN 978-80-572-0278-3 (online).
P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka
HINCOVÁ, Katarína - BARKOVÁ, Iveta - ANDREJČÁKOVÁ, Monika, 2022. Slovenský jazyk 5 : pre 5. ročník základných škôl : pracovná učebnica. 1. diel. 1. vyd. Bratislava : Expol pedagogika, 2022. Kategória do roku 2021 BCB. 138 s. ISBN 978-80-8280-213-2.
P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka
HINCOVÁ, Katarína - BARKOVÁ, Iveta - ANDREJČÁKOVÁ, Monika, 2022. Slovenský jazyk 5 : pre 5. ročník základných škôl : pracovná učebnica. 2. diel. 1. vyd. Bratislava : Expol pedagogika, 2022. Kategória do roku 2021 BCB. 108 s. - ISBN 978-80-8280-208-8.
V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia
HINCOVÁ, Katarína, 2022. Výber východiskových textov do didaktických testov zo slovenského jazyka a literatúry. Kategória do roku 2021 AED.
In: Pedagogica Actualis XIII : vybrané aspekty vzdelávania v kontexte otvorenej vedy : vybrané aspekty vzdelávania v kontexte otvorenej vedy. Editori Tímea Šebeň Zaťková, Veronika Michvocíková; recenzenti Krzysztof Mariusz Rubacha, Milan Slávik. - 1. vyd. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. ISBN 978-80-572-0243-1, s. 121-131.
2016 (4) SLANČOVÁ, Daniela. Dynamika žánru v súčasnej komunikácii. In: Slovenčinár. 2016, roč. 3, č. 1, s. 9, 14. ISSN 1339-4908.utput and the corresponding citation.
2014 (4) GAJDOŠOVÁ, K., ĽOS IVORÍKOVÁ, H. Slovenský národný korpus a možnosti jeho využitia v školskej praxi. In Slovenčinár, 2014, roč. 1, č. 1, s. 44, 49, 51, 53, 60.
2014 (3) GREGORÍK, Peter. Problémy s určovaním vetnočlenskej platnosti v školskej praxi a maturitnom testovaní. In Jazyk - literatura - komunikace (online). 2014, roč. 3, č. 1 (2015-03-25). Dostupné na internete: <http://www.jazyk-literatura-komunikace.cz/>. ISSN 1805-689X.
2016 (4) LIGOŠ, Milan. Vyučovanie slovenčiny ako materinského jazyka v kontexte nových výzev a perspektív. In: Jazyk a literatúra. 2016, roč. 3, č. 3-4, s. 5, 10, 18, 30. ISSN 1339-7184.
2016 (3) POKRIVČÁK, A., POKRIVČÁKOVÁ, S. Teaching Hungarian language and literature in Hungary. In: Teaching of national languages in the V4 countries. Prague: Faculty of Education of Charles University, 2016, s. 146, 159, 161. ISBN 978-80-7290-913-1.
Označenie a číslo projektu: KEGA 013UCM‐4/2020.
Názov projektu: Inovácia v príprave budúcich učiteľov slovenčiny pomocou didaktickej transformácie prvkov učiva z lexikológie do elektronickej podoby a vytvorenie interaktívneho média s metodickou príručkou
Stručná charakteristika projektu: Vzdelávanie pomocou multimediálneho učiva uplatňuje prirodzenosť, názornosť a funkčnosť vo vyučovacom procese, preto je zámerom projektu integrovať elektronickú podobu učiva z lexikológie do príprav budúcich učiteľov slovenského jazyka a literatúry. Hlavnou úlohou projektu je inovovať prípravu budúcich učiteľov slovenčiny vytvorením korpusu didakticky transformovaných prvkov učiva z lexikológie v elektronickej podobe s podporou pracoviska aplikovanej informatiky. Súčasťou portfólia úloh v podobe interaktívneho média bude aj metodická príručka odkazujúca na postupy pomáhajúce učiteľom pri implementácii elektronického didaktického materiálu na výučbu lexikológie slovenského jazyka do vyučovania vo vysokoškolskom pregraduálnom vzdelávaní učiteľov. Druh účasti: člen riešiteľského kolektívu/the member of the research team
Označenie a číslo projektu: APVV‐19‐0158
Názov projektu: Slovenská kázňová spisba v 19. storočí
Stručná charakteristika projektu: Súčasťou duchovnej kultúry je slovenská kázňová spisba, preto je predmetom záujmu projektu analyzovať z jazykového, literárneho či kultúrneho aspekty kázňovej tvorby aj zapisovanej a vydávanej v 19. storočí. Možno tak skúmať autentický pramenný priestor, v ktorom boli Slováci formovaní, a to nielen duchovne, ale aj morálne, kultúrne, či vlastenecky. Je tu rozsiahly priestor na výskum tejto pramennej spisby: tlačou vydanej literatúry a rukopisných pozostalostí duchovných, ktoré sú uložené v štátnych i súkromných (cirkevných) archívoch.
Druh účasti: člen riešiteľského kolektívu/the member of the research team
Doba riešenia: 01.07.2020 – 30.06.2024
Označenie a číslo projektu: Erasmus+ KA220; 2021-1-SK01-KA220-HED-000032157
Názov projektu: Inovácia a optimalizácia vzdelávacích nástrojov a prostriedkov výučby slovenčiny mimo územia Slovenska
Partneri projektu: Univerzita Nový Sad (Srbsko), Univerzita v Ľubľane (Slovinsko)
Stručná charakteristika projektu: Projekt je založený na partnerskej spolupráci troch vysokoškolských inštitúcií – FF UCM v Trnave, FF Univerzity v Novom Sade (Srbsko) a FF Univerzity v Ľubľane (Slovinsko). Cieľom projektu je zefektívniť vysokoškolskú výučbu slovenčiny mimo územia Slovenska v prostredí partnerských univerzít, kde je nevyhnutná potreba kontaktu s prirodzene sa rozvíjajúcou slovenčinou, ktorá pokrýva všetky funkčné oblasti. Projekt nadväzuje na už realizovaný výskum na FF UCM v Trnave a jeho výsledky v oblasti výučby slovenčiny v prostredí národnostných menšín žijúcich na Slovensku. Proces generovania optimálneho funkčného modelu vysokoškolskej výučby slovenčiny mimo územia Slovenska, materiály, ktoré v priebehu riešenia projektu vzniknú, budú obojstranne prínosné a môžu byť implementované aj pri vyučovaní slovenčiny pre cudzincov prichádzajúcich na štúdium na UCM v Trnave. Druh účasti: člen riešiteľského kolektívu/the member of the research team
Obdobie riešenia projektu: 2022 – 2025