Meno:
|
prof. dr. hab. Krzysztof Rubacha | |
Email:
|
krzysztof.rubacha@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FF UCM
-
Filozofická fakulta UCM
|
|
Pracovisko:
|
KPED
-
Katedra pedagogiky
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Profesor | Universita sv. Cyrila a Metoda v Trnave | Od 2011 |
Profesor | Nicolaus Copericus University Torun Poland | Od 2010 |
Docent | Nicolaus Copericus University Torun Poland | 2000-2010 |
Odborný asistent | Nicolaus Copericus University Torun Poland | 1990-2000 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Postgraduate studies for academic teachers | Nicolaus Copericus University Torun Poland | 1989 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
edukačná evaluácia a diagnostika | učiteľstvo a pedagogické vedy | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
metodológia pedagogického výskumu | učiteľstvo a pedagogické vedy | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
informačné a komunikačné technológie v edukačnom procese | učiteľstvo a pedagogické vedy | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
kolokviálna skúška z učiteľského základu | učiteľstvo a pedagogické vedy | I. + II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
záverečná práca s obhajobou | učiteľstvo a pedagogické vedy | I. + II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Základy pedagogiky | učiteľstvo a pedagogické vedy | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár zo základov pedagogiky | učiteľstvo a pedagogické vedy | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Sociológia edukačného prostredia | učiteľstvo a pedagogické vedy | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Základy pedagogického výskumu | učiteľstvo a pedagogické vedy | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Základy pedagogického výskumu | učiteľstvo akademických predmetov | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Metodológia pedagogického výskumu | učiteľstvo akademických predmetov | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár z metodológie pedagogického výskumu | učiteľstvo akademických predmetov | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
AAA BACZALA, Ditta, Piotr BLAJET, Beata PRZYBOROWSKA a Krzysztof RUBACHA. Intymność - rozwój - edukacja. 1. vyd. Toruń: Wydawnictwo naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2019. 170 s. ISBN 978-83-231-4213-3.
ADM RUBACHA, Krzysztof a Mariana SIROTOVÁ. Child-rearing practices in Slovakia - A comparative study. The New Educational Review. Vol. 40, no. 2, pp. 17-25 (2015). ISSN 1732-6729.
ADM RUBACHA, Krzysztof a Mariana SIROTOVÁ. The Sense of Didactic and General Self-efficacy in Literature Teachers in Poland and Slovakia. The New Educational Review. Roč. 55, č. 1 (2019), s. 256-262. ISSN 1732-6729.
AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách Problematizovanie edukačnej reality. Praktická metodológia / Krzysztof Rubacha ; recenzenti: Ján Danek, Viliam Končál. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2014. - 146 s. - ISBN 978-80-8105-622-2.
ADM Educational Self-Efficacy in Teachers of Various Ethical Orientations. The Slovak Research / Krzysztof Rubacha, Mariana Sirotova, Mariola Chomczyńska-Rubacha, 2016. In: The New Educational Review. - ISSN 1732-6729, Vol. 43, no. 1 (2016), pp. 193-200.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu
KKS - KKS-R22 - KSS-22 - trzy kwestionariusze do badania samorealizacji / Krzysztof Mariusz Rubacha, 2022. - Kategória do roku 2021 ADE.
In: Przegląd Badań Edukacyjnych = Educational Research Review = Educational Research Review. - ISSN 1895-4308, č. 39 (2022), s. 7-52.
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Quasi-experiment in the educational reality / Mariana Sirotová, Veronika Michvocíková, Krzysztof Mariusz Rubacha, 2021. DOI DOI 10.15503/jecs2021.1.189.201.
In: Journal of Education Culture and Society. - ISSN 2081-1640, Roč. 12, č. 1 (2021), s. 189-201 [online].
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu
Ethic-related Messages in the Teaching Process within Higher Education Institutions and the Evaluation of University Teachers by Students / Krzysztof Mariusz Rubacha, 2021. - Kategória do roku 2021 ADM. DOI DOI 10.15804/tner.2021.64.2.04.
In: The New Educational Review. - ISSN 1732-6729, Roč. 64, č. 2 (2021), s. 50-59.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu
Educational Reinforcement Strategy by Teachers with Diverse Ethical Orientations / Mariana Sirotová, Krzysztof Mariusz Rubacha, 2023. - Kategória do roku 2021 ADE. DOI 10.12775//PBE.2023.033.
In: Przegląd Badań Edukacyjnych = Educational Research Review = Educational Research Review. - ISSN 1895-4308, č. 43 (2023), s. 165-173.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Teachers in the Private and Public Spheres: Ethical Orientations in Educational Interactions / Michvocíková Veronika, Sirotová Mariana, Rubacha Krzysztof Mariusz, Ksiazek Ewelina 2023. - Kategória do roku 2021 ADM.
In: Journal of education culture and society = JECS = JECS. - ISSN 2081-1640, Roč. 14, č. 1 (2023), s. 76-84 [online].
ADM RUBACHA, Krzysztof a Mariana SIROTOVÁ. Child-rearing practices in Slovakia - A comparative study. The New Educational Review. Vol. 40, no. 2, pp. 17-25. ISSN 1732-6729. Ohlasy: [2] PISONOVA, Maria. Philosophical Explication of Requirements on the Process of Education - Novelty or Relic? In: XLinguae Journal. 2016, vol. 9, iss. 1, p. 90. ISSN 1337-8384.
ADM RUBACHA, Krzysztof, Mariana SIROTOVÁ a Mariola CHOMCZYŃSKA-RUBACHA. Educational Self-Efficacy in Teachers of Various Ethical Orientations. The Slovak Research. The New Educational Review. Vol. 43, no. 1 (2016), pp. 193-200. ISSN 1732-6729. Ohlasy: [2] ORTIZ-COBO, M., GARCIA-MARTIN, J., BIANCO, R. Will the "normality" times come back? L2 learning motivation between immigrants and refugees before Covid-19. In: XLinguae. 2021, Volume 14, Issue 1, pp. 182-196. ISSN 1337-8384.
ADM RUBACHA, Krzysztof, Mariana SIROTOVÁ a Mariola CHOMCZYŃSKA-RUBACHA. Educational Self-Efficacy in Teachers of Various Ethical Orientations. The Slovak Research. The New Educational Review. Vol. 43, no. 1 (2016), pp. 193-200. ISSN 1732-6729. Ohlasy: [2] BINETTI, M.J., SLOBODOVÁ NOVÁKOVÁ, K., PAVLIKOVÁ, M. Multiculturalism or feminism? Arguments about the use of the integral veil. In: XLinguae. 2019, 12(1), pp. 70-79. ISSN 1337-8384.
ADM RUBACHA, Krzysztof, Mariana SIROTOVÁ a Mariola CHOMCZYŃSKA-RUBACHA. Educational Self-Efficacy in Teachers of Various Ethical Orientations. The Slovak Research. The New Educational Review. Vol. 43, no. 1 (2016), pp. 193-200. ISSN 1732-6729. Ohlasy: [2] BITOKOVA, S.Kh., et al. Learning English language and culture through idioms: a case study at Kabardino-Balkarian State University. In: XLinguae. 2018, vol. 11, iss. 3, pp. 28-37. ISSN 1337-8384.
RUBACHA, Krzysztof. Edukacja jako przedmiot pedagogiki i jej subdyscyplin. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. I. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2003, 21–33. Ohlasy: [3] Gawel, A. Szkoła i nauczyciel wobec współczesnych wyzwań promocji zdrowia dzieci i młodzieży. In LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY T. XXXV, z. 3 – 2016. s 137-152. DOI: 10.17951/lrp.2016.35.3.137
KEGA 004UCM-4/2022 Podpora zdravia a pohody študentov prostredníctvom inkluzívnej edukácie na terciárnom stupni, spoluriešiteľ, časové rozpätie projektu: 2022 - 2024. Hlavným cieľom projektu je zhodnotiť kvalitu života súvisiacu so zdravím a pohodu ("wellbeing") študentov (označenie zahŕňa študentky aj študentov súčasne v zmysle rodovej rovnosti) na vysokej škole, najmä s ohľadom na prístup vysokoškolských učiteľov a navrhnúť metodiku inkluzívnej podpory študentov na vysokej škole. Výstupmi projektu sú workshopy pre vysokoškolských učiteľov, vedecká monografia, vedecká konferencia EDUCOM a metodické príručky pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami a pre ich vysokoškolských učiteľov.
KEGA 015UCM-4/2018 Pedagogická prax vysokoškolských študentov s podporou virtuálnej dimenzie, zodpovedný riešiteľ, časové rozpätie projektu: 2018 - 2020, Projekt bol zameraný na vytvorenie a verifikáciu výučbového softvéru, ktorý bude slúžiť v procese prípravy študenta na realizáciu pedagogickej praxe. Vzhľadom na medziodborové zameranie projektu bol riešiteľský tím zložený z vysokoškolských učiteľov z Katedry pedagogiky FF UCM a Katedry aplikovanej informatiky a matematiky FPV UCM v Trnave. Hlavným cieľom projektu bola identifikácia najčastejších pedagogických javov a situácií, s ktorými sa študent počas pedagogickej praxe stretáva, spracovanie identifikovaných javov do podoby počítačovej edukačnej hry a jej následná verifikácia prostredníctvom kváziexperimentu technikou rotácie faktorov. Výstupom projektu je počítačová edukačná hra, konferencia EDUCOM 2020, Zborník vedeckých štúdií Pedagogica Actualis XII : aktuálne trendy pedagogickej praxe v pregraduálnej príprave / editor: Mariana Sirotová, Veronika Michvocíková. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2020. - ISBN 978-80-572-0066-6. AED Komentarze z perspektywy teorii "rozwoju roli indywidualnej nauczyciela" do efektów oraz modulów ksztalcenia pedagogicznego nauczycieli w Polsce / Krzysztof Rubacha, 2020. In: Pedagogica Actualis 12 : aktuálne trendy pedagogickej praxe v pregraduálnej príprave : aktuálne trendy pedagogickej praxe v pregraduálnej príprave / editor: Mariana Sirotová, Veronika Michvocíková ; recenzenti: Dana Kollárová, Tomáš Jablonský. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2020. - ISBN 978-80-572-0066-6, s. 170-179.
Gender w podręczniakach. Gender in the handbook. ICBPT UAM/NORWAY EEA GRANTS 2016-2021 Projekt Gender in Textbooks je kvalitatívnou štúdiou o rodových správach prítomných v takmer 100 školských učebniciach v Poľsku (25% učebníc používaných v Poľsku). Analyzoval sa obsah učebníc a základné osnovy, ako aj právne dokumenty týkajúce sa problematiky rodových stereotypov a predsudkov v školskom vzdelávaní. Výsledkom projektu bola nasledujúca publikacia: https://feminoteka.pl/raport-gender-w-podrecznikach-tom-1-3-publikacja-do-pobrania/?fbclid=IwAR33YEXcT-sJzjgnUQjj095_TcHC1jEqXsbKxx7arFkqpjsRje1PLzIbZ1o
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Clen Polskej akademie vied | Polska Akademia Nauk Warszawa | 2020-2024 |
Predseda Sekcie Metodologie Pedagogickeho Vyskumu | Polska Akademia Nauk Warszawa | 2020-2024 |
Predseda Laboratoria Vyskumneho Vybavenia | Polska Akademia Nauk Warszawa | 2016 po súčasnosť |
Sefredaktor casopisu Przegląd Badań Edukacyjnych | Wydawnictwo Naukowe UMK | 2017 po súčasnosť |
Predseda rady vedeckej dyspliny pedagogika | UMK Toruń | 2020 po súčasnosť |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
UCL Institut of Education IOE | 20 Bedfordway London WC1H OAL GB | 3. 5. -12 . 5. 2014 | Library studies WNP UMK Torun |
Pavel Vlodkovic School of Plock Poland | ul. Geodetów 45 a 07-200 Wyszków | 2012-2016 | employment contract |
University of Humanities and Econimics Science in Lodz | Łódź ul. Sterlinga 26 | 2003-2006 | employment contract |