UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
prof. dr. hab. Krzysztof Rubacha
Email:
krzysztof.rubacha@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FF UCM - Filozofická fakulta UCM
Pracovisko:
KPED - Katedra pedagogiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Rubacha
I.2 - Meno
Krzysztof Mariusz
I.3 - Tituly
Prof. dr. hab.
I.4 - Rok narodenia
1965
I.5 - Názov pracoviska
Filozofická fakulta UCM v Trnave, Katedra pedagogiky
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu 2, Trnava 917 01
I.7 - Pracovné zaradenie
profesor
I.8 - E-mailová adresa
krzysztof.rubacha@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14533
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0002-7447-6736

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Nicolaus Copericus University Torun Poland
II.b - Rok
1989
II.c - Odbor a program
Pedagogika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Nicolaus Copericus University Torun Poland
II.b - Rok
1994
II.c - Odbor a program
Pedagogika
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Nicolaus Copericus University Torun Poland
II.b - Rok
2000
II.c - Odbor a program
Pedagogika
II.5 - Titul profesor
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Nicolaus Copericus University Torun Poland
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
Pedagogika
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Profesor Universita sv. Cyrila a Metoda v Trnave Od 2011
Profesor Nicolaus Copericus University Torun Poland Od 2010
Docent Nicolaus Copericus University Torun Poland 2000-2010
Odborný asistent Nicolaus Copericus University Torun Poland 1990-2000

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Postgraduate studies for academic teachers Nicolaus Copericus University Torun Poland 1989

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
edukačná evaluácia a diagnostika učiteľstvo a pedagogické vedy II. učiteľstvo a pedagogické vedy
metodológia pedagogického výskumu učiteľstvo a pedagogické vedy II. učiteľstvo a pedagogické vedy
informačné a komunikačné technológie v edukačnom procese učiteľstvo a pedagogické vedy II. učiteľstvo a pedagogické vedy
kolokviálna skúška z učiteľského základu učiteľstvo a pedagogické vedy I. + II. učiteľstvo a pedagogické vedy
záverečná práca s obhajobou učiteľstvo a pedagogické vedy I. + II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Základy pedagogiky učiteľstvo a pedagogické vedy I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár zo základov pedagogiky učiteľstvo a pedagogické vedy I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Sociológia edukačného prostredia učiteľstvo a pedagogické vedy I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Základy pedagogického výskumu učiteľstvo a pedagogické vedy I. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
123
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
3
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Základy pedagogického výskumu učiteľstvo akademických predmetov I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Metodológia pedagogického výskumu učiteľstvo akademických predmetov II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár z metodológie pedagogického výskumu učiteľstvo akademických predmetov II. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
75
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
23
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
762
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
494
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
11
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
11
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
21
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
15
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AAA BACZALA, Ditta, Piotr BLAJET, Beata PRZYBOROWSKA a Krzysztof RUBACHA. Intymność - rozwój - edukacja. 1. vyd. Toruń: Wydawnictwo naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2019. 170 s. ISBN 978-83-231-4213-3.

ADM RUBACHA, Krzysztof a Mariana SIROTOVÁ. Child-rearing practices in Slovakia - A comparative study. The New Educational Review. Vol. 40, no. 2, pp. 17-25 (2015). ISSN 1732-6729.

ADM RUBACHA, Krzysztof a Mariana SIROTOVÁ. The Sense of Didactic and General Self-efficacy in Literature Teachers in Poland and Slovakia. The New Educational Review. Roč. 55, č. 1 (2019), s. 256-262. ISSN 1732-6729.

AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách Problematizovanie edukačnej reality. Praktická metodológia / Krzysztof Rubacha ; recenzenti: Ján Danek, Viliam Končál. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2014. - 146 s. - ISBN 978-80-8105-622-2.

ADM Educational Self-Efficacy in Teachers of Various Ethical Orientations. The Slovak Research / Krzysztof Rubacha, Mariana Sirotova, Mariola Chomczyńska-Rubacha, 2016. In: The New Educational Review. - ISSN 1732-6729, Vol. 43, no. 1 (2016), pp. 193-200.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu

KKS - KKS-R22 - KSS-22 - trzy kwestionariusze do badania samorealizacji / Krzysztof Mariusz Rubacha, 2022. - Kategória do roku 2021 ADE.

In: Przegląd Badań Edukacyjnych = Educational Research Review = Educational Research Review. - ISSN 1895-4308, č. 39 (2022), s. 7-52.

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Quasi-experiment in the educational reality / Mariana Sirotová, Veronika Michvocíková, Krzysztof Mariusz Rubacha, 2021. DOI DOI 10.15503/jecs2021.1.189.201.

In: Journal of Education Culture and Society. - ISSN 2081-1640, Roč. 12, č. 1 (2021), s. 189-201 [online].

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu

Ethic-related Messages in the Teaching Process within Higher Education Institutions and the Evaluation of University Teachers by Students / Krzysztof Mariusz Rubacha, 2021. - Kategória do roku 2021 ADM. DOI DOI 10.15804/tner.2021.64.2.04.

In: The New Educational Review. - ISSN 1732-6729, Roč. 64, č. 2 (2021), s. 50-59.

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu

Educational Reinforcement Strategy by Teachers with Diverse Ethical Orientations / Mariana Sirotová, Krzysztof Mariusz Rubacha, 2023. - Kategória do roku 2021 ADE. DOI 10.12775//PBE.2023.033.

In: Przegląd Badań Edukacyjnych = Educational Research Review = Educational Research Review. - ISSN 1895-4308, č. 43 (2023), s. 165-173.

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia

Teachers in the Private and Public Spheres: Ethical Orientations in Educational Interactions / Michvocíková Veronika, Sirotová Mariana, Rubacha Krzysztof Mariusz, Ksiazek Ewelina 2023. - Kategória do roku 2021 ADM.

In: Journal of education culture and society = JECS = JECS. - ISSN 2081-1640, Roč. 14, č. 1 (2023), s. 76-84 [online].



VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

ADM RUBACHA, Krzysztof a Mariana SIROTOVÁ. Child-rearing practices in Slovakia - A comparative study. The New Educational Review. Vol. 40, no. 2, pp. 17-25. ISSN 1732-6729. Ohlasy: [2] PISONOVA, Maria. Philosophical Explication of Requirements on the Process of Education - Novelty or Relic? In: XLinguae Journal. 2016, vol. 9, iss. 1, p. 90. ISSN 1337-8384.

ADM RUBACHA, Krzysztof, Mariana SIROTOVÁ a Mariola CHOMCZYŃSKA-RUBACHA. Educational Self-Efficacy in Teachers of Various Ethical Orientations. The Slovak Research. The New Educational Review. Vol. 43, no. 1 (2016), pp. 193-200. ISSN 1732-6729. Ohlasy: [2] ORTIZ-COBO, M., GARCIA-MARTIN, J., BIANCO, R. Will the "normality" times come back? L2 learning motivation between immigrants and refugees before Covid-19. In: XLinguae. 2021, Volume 14, Issue 1, pp. 182-196. ISSN 1337-8384.

ADM RUBACHA, Krzysztof, Mariana SIROTOVÁ a Mariola CHOMCZYŃSKA-RUBACHA. Educational Self-Efficacy in Teachers of Various Ethical Orientations. The Slovak Research. The New Educational Review. Vol. 43, no. 1 (2016), pp. 193-200. ISSN 1732-6729. Ohlasy: [2] BINETTI, M.J., SLOBODOVÁ NOVÁKOVÁ, K., PAVLIKOVÁ, M. Multiculturalism or feminism? Arguments about the use of the integral veil. In: XLinguae. 2019, 12(1), pp. 70-79. ISSN 1337-8384.

ADM RUBACHA, Krzysztof, Mariana SIROTOVÁ a Mariola CHOMCZYŃSKA-RUBACHA. Educational Self-Efficacy in Teachers of Various Ethical Orientations. The Slovak Research. The New Educational Review. Vol. 43, no. 1 (2016), pp. 193-200. ISSN 1732-6729. Ohlasy: [2] BITOKOVA, S.Kh., et al. Learning English language and culture through idioms: a case study at Kabardino-Balkarian State University. In: XLinguae. 2018, vol. 11, iss. 3, pp. 28-37. ISSN 1337-8384.

RUBACHA, Krzysztof. Edukacja jako przedmiot pedagogiki i jej subdyscyplin. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. I. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2003, 21–33. Ohlasy: [3] Gawel, A. Szkoła i nauczyciel wobec współczesnych wyzwań promocji zdrowia dzieci i młodzieży. In LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY T. XXXV, z. 3 – 2016. s 137-152. DOI: 10.17951/lrp.2016.35.3.137

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

KEGA  004UCM-4/2022 Podpora zdravia a pohody študentov prostredníctvom inkluzívnej edukácie na terciárnom stupni, spoluriešiteľ, časové rozpätie projektu: 2022 - 2024. Hlavným cieľom projektu je zhodnotiť kvalitu života súvisiacu so zdravím a pohodu ("wellbeing") študentov (označenie zahŕňa študentky aj študentov súčasne v zmysle rodovej rovnosti) na vysokej škole, najmä s ohľadom na prístup vysokoškolských učiteľov a navrhnúť metodiku inkluzívnej podpory študentov na vysokej škole. Výstupmi projektu sú workshopy pre vysokoškolských učiteľov, vedecká monografia, vedecká konferencia EDUCOM a metodické príručky pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami a pre ich vysokoškolských učiteľov.

KEGA 015UCM-4/2018 Pedagogická prax vysokoškolských študentov s podporou virtuálnej dimenzie, zodpovedný riešiteľ, časové rozpätie projektu: 2018 - 2020, Projekt bol zameraný na vytvorenie a verifikáciu výučbového softvéru, ktorý bude slúžiť v procese prípravy študenta na realizáciu pedagogickej praxe. Vzhľadom na medziodborové zameranie projektu bol riešiteľský tím zložený z vysokoškolských učiteľov z Katedry pedagogiky FF UCM a Katedry aplikovanej informatiky a matematiky FPV UCM v Trnave. Hlavným cieľom projektu bola identifikácia najčastejších pedagogických javov a situácií, s ktorými sa študent počas pedagogickej praxe stretáva, spracovanie identifikovaných javov do podoby počítačovej edukačnej hry a jej následná verifikácia prostredníctvom kváziexperimentu technikou rotácie faktorov. Výstupom projektu je počítačová edukačná hra, konferencia EDUCOM 2020, Zborník vedeckých štúdií Pedagogica Actualis XII : aktuálne trendy pedagogickej praxe v pregraduálnej príprave / editor: Mariana Sirotová, Veronika Michvocíková. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2020. - ISBN 978-80-572-0066-6. AED Komentarze z perspektywy teorii "rozwoju roli indywidualnej nauczyciela" do efektów oraz modulów ksztalcenia pedagogicznego nauczycieli w Polsce / Krzysztof Rubacha, 2020. In: Pedagogica Actualis 12 : aktuálne trendy pedagogickej praxe v pregraduálnej príprave : aktuálne trendy pedagogickej praxe v pregraduálnej príprave / editor: Mariana Sirotová, Veronika Michvocíková ; recenzenti: Dana Kollárová, Tomáš Jablonský. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2020. - ISBN 978-80-572-0066-6, s. 170-179.

Gender w podręczniakach. Gender in the handbook. ICBPT UAM/NORWAY EEA GRANTS 2016-2021 Projekt Gender in Textbooks je kvalitatívnou štúdiou o rodových správach prítomných v takmer 100 školských učebniciach v Poľsku (25% učebníc používaných v Poľsku). Analyzoval sa obsah učebníc a základné osnovy, ako aj právne dokumenty týkajúce sa problematiky rodových stereotypov a predsudkov v školskom vzdelávaní. Výsledkom projektu bola nasledujúca publikacia: https://feminoteka.pl/raport-gender-w-podrecznikach-tom-1-3-publikacja-do-pobrania/?fbclid=IwAR33YEXcT-sJzjgnUQjj095_TcHC1jEqXsbKxx7arFkqpjsRje1PLzIbZ1o

001UCM-2-1/2022 Inovácia a digitalizácia doplňujúceho pedagogického štúdia a rozširujúceho štúdia, člen riešiteľského kolektívu, časové rozpätie projektu: 2022-2023. Cieľom FF UCM v Trnave je i naďalej realizovať kvalifikačné vzdelávanie v kategóriách: doplňujúce pedagogické štúdium (DPŠ) a rozširujúce štúdium (RŠ). Proces zosúlaďovania študijných programov (ŠP) s novými štandardmi SAA VŠ, ktorý sa v súčasnosti na UCM v Trnave realizuje, umožní implementovať podnety študentov, absolventov a zamestnávateľov aj do realizácie DPŠ a RŠ. Po ukončení procesu zosúlaďovania ŠP a získaní vnútornej univerzitnej akreditácie sa budú inovovať aj študijné plány v rámci poskytovaného kvalifikačného vzdelávania. Podnety budú zapracované aj do samotnej realizácie edukačného procesu, aby sa efektívnejšie zohľadňovali potreby praxe. Pedagogické laboratórium je potrebné vzhľadom k väčšiemu počtu študentov v kvalifikačnom vzdelávaní (v súčasnosti DPŠ 101 a RŠ 82) kapacitne rozšíriť. Súčasné usporiadanie klasického školského sedenia je potrebné zmeniť. Účastníci kvalifikačného vzdelávania, rovnako ako denní študenti, očakávajú aktívne výučbové prostredie, ktoré umožňuje interaktívnu edukáciu. Preto je potrebné vybaviť pedagogické laboratórium mobilnými školskými stoličkami, ktoré umožňujú jednak pohodlie, ale ponúkajú aj úložný priestor a promptnú zmenu zoskupovania študentov pri skupinovej práci alebo pri využívaní interaktívnych metód. Cieľom je zvýšiť kapacitu z 15 na 25 študentov, čo predpokladá aj doplnenie tabletov pre prácu s interaktívnou tabuľou a doplniť knižnicu pre existujúce i novovytvorené edukačné materiály. Počas pandémie bolo DPŠ a RŠ realizované v online priestore prostredníctvom webovej platformy MS Teams a Moodle. Vzhľadom na predpoklad, že by sa opätovne mohla situácia zhoršiť a realizácia DPŠ a RŠ by prešla do online priestoru, je cieľom FF UCM vytvoriť databázu elektronických interaktívnych edukačných materiálov, ktoré by umožnili účastníkom kvalifikačného vzdelávania efektívnu samostatnú prácu s okamžitou spätnou väzbou. V neposlednom rade je cieľom zvýšenie propagácie DPŠ a RŠ v rôznych typoch médií.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Clen Polskej akademie vied Polska Akademia Nauk Warszawa 2020-2024
Predseda Sekcie Metodologie Pedagogickeho Vyskumu Polska Akademia Nauk Warszawa 2020-2024
Predseda Laboratoria Vyskumneho Vybavenia Polska Akademia Nauk Warszawa 2016 po súčasnosť
Sefredaktor casopisu Przegląd Badań Edukacyjnych Wydawnictwo Naukowe UMK 2017 po súčasnosť
Predseda rady vedeckej dyspliny pedagogika UMK Toruń 2020 po súčasnosť

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
UCL Institut of Education IOE 20 Bedfordway London WC1H OAL GB 3. 5. -12 . 5. 2014 Library studies WNP UMK Torun
Pavel Vlodkovic School of Plock Poland ul. Geodetów 45 a 07-200 Wyszków 2012-2016 employment contract
University of Humanities and Econimics Science in Lodz Łódź ul. Sterlinga 26 2003-2006 employment contract

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-01-15