UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
PhDr. Marián Kamenčík, PhD., univ. doc.
Email:
marian.kamencik@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FF UCM - Filozofická fakulta UCM
Pracovisko:
KSJAL - Katedra slovenského jazyka a literatúry

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Kamenčík
I.2 - Meno
Marián
I.3 - Tituly
PhDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1981
I.5 - Názov pracoviska
Katedra slovenského jazyka a literatúry Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
I.6 - Adresa pracoviska
Námestie J. Herdu 2, 917 01 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
univerzitný docent
I.8 - E-mailová adresa
marian.kamencik@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14474?do=filterForm-submit&name=Mari%C3%A1n&surname=Kamen%C4%8D%C3%ADk&university=720000000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
filológia
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-9727-6796

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
II.b - Rok
2005
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov: slovenský jazyk a literatúra - etika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
II.b - Rok
2008
II.c - Odbor a program
teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr, teória a dejiny slovenskej literatúry
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
univerzitný docent (mimoriadny docent) Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2009 - 2015 a 2016 - trvá
knihovník, bibliograf Vlastivedné múzeum v Hlohovci 2015 - trvá

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
teória literatúry učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
dejiny slovenskej literatúry IV učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
svetová literatúra I učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
literatúra pre deti a mládež učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
dejiny slovenskej literatúry I učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
dejiny slovenskej literatúry II učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
dejiny slovenskej literatúry III učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
interpretačný seminár I učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
interpretačný seminár II učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
interpretačný seminár III učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
záverečná práca s obhajobou učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. + II. učiteľstvo a pedagogické vedy
kolokviálna skúška učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. + II. učiteľstvo a pedagogické vedy
poetika básnického a prozaického textu učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
exkurzia učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
svetová literatúra II učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
teória žánrov učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
seminár k záverečnej práci I učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. + II. učiteľstvo a pedagogické vedy
interpretačný seminár IV učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
seminár k záverečnej práci II učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. + II. učiteľstvo a pedagogické vedy
slovenská literatúra 20. storočia I (medzivojnová literatúra) učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy
slovenská literatúra 20. storočia II (literatúra po r. 1945) učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy
súčasná slovenská literatúra (literatúra po r. 1989) učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy
seminár zo slovenskej literatúry 20. storočia I (medzivojnová literatúra) učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy
seminár zo slovenskej literatúry 20. storočia II (literatúra po roku 1945) učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy
seminár zo súčasnej slovenskej literatúry (literatúra po r. 1989) učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy
literárna kritika učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy
svetová literatúra po r. 1945 učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy
najnovšie literárnovedné smery učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy
problémy postmoderny učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. (denná forma) učiteľstvo a pedagogické vedy
učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) I. (externá forma) učiteľstvo a pedagogické vedy
učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) II. (denná forma) učiteľstvo a pedagogické vedy
učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) II. (externá forma) učiteľstvo a pedagogické vedy
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
4
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
23
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
10
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
182
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
53
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
141
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
48
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
9
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
9
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

Slovenský nadrealizmus v korešpondencii (1935 - 1948) / Dušan Teplan, Marián Kamenčík ; recenzenti Jana Juhásová, Jaroslav Šrank, Ján Gavura, Michal Habaj. - 1. vyd. - Fintice : FACE - Fórum alternatívnej kultúry a vzdelávania, 2022. - 846 s. - (MONOLIT : monografie literárnej vedy). - ISBN 978-80-89763-87-0.

Z Hlohovca do Honolulu a späť : Rudolf Dilong a hlohovská literárna avantgarda / Marián Kamenčík ; recenzenti: Jozef Brunclík, Juraj Hladký, Ján Gallik. - 1. vyd. - Hlohovec : Ex libris ad personam, 2019. - 400 s. - ISBN 978-80-971313-6-4.

Vďačná pamiatka fraštackému richtárovi : príspevok ku kultúrnym dejinám a literárnemu životu mesta Hlohovec na začiatku 19. storočia : vydané pri príležitosti 650. výročia udelenia trhových výsad mestečku Hlohovec / Marián Kamenčík ; recenzenti: Peter Liba, Jana Nemcová, Jozef Urminský. - 1. vyd. - Hlohovec : Ex libris ad personam Hlohovec, 2012. - 256 s. [8,7 AH]. - ISBN 978-80-971106-5-9.

Domov ako hrozba, domov ako útecha - priestorové implikácie v súčasnej slovenskej próze / Marián Kamenčík, 2012.

In: Pramene a križovatky : (slovensko-české literárne paralely v súčasnosti) / Emília Nemcová, Ivo Pospíšil (editori) ; recenzenti: Vladimír Patráš, Miloš Zelenka. - 1. vyd. - Trnava : Filozofická fakulta Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2012. - ISBN 978-80-8105-345-0, s. 7-65 [3,8 AH].

Vývin literárnovedného myslenia na Slovensku / Marián Kamenčík. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2011. - 163 s. - ISBN 978-80-8105-214-9.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

Slovenský nadrealizmus v korešpondencii (1935 - 1948) / Dušan Teplan, Marián Kamenčík ; recenzenti Jana Juhásová, Jaroslav Šrank, Ján Gavura, Michal Habaj. - 1. vyd. - Fintice : FACE - Fórum alternatívnej kultúry a vzdelávania, 2022. - 846 s. - (MONOLIT : monografie literárnej vedy). - ISBN 978-80-89763-87-0.

Krajina detstva Jana Vladislava - literárne návraty do rodného mesta / Marián Kamenčík, 2023. - Kategória do roku 2021 AEC. DOI 10.63013/la.2023.01. In: Literární archiv : sborník Památníku národního písemnictví : Jahrbuch des Museums der tschechischen Literatur : Annual of the Museum of Czech Literature : Almanach du Musée de la littérature tchéque / editor Michal Jareš. - 1. vyd. - Praha : Památník národního písemnictví, 2023. - ISBN 978-80-88503-23-1. - ISSN 0231-5904, s. 10-35.

Kazateľ neskoršej bernolákovskej generácie Jozef Blásy a jeho reč pri posvätení ostrihomského chrámu = Preacher of the Later Bernolák Generation, Jozef Blásy and his Speech at the Consecration of the Ostrihom Basilica / Marián Kamenčík, 2024. - Kategória do roku 2021 AFD. In:  Kazateľská tvorba, jej recepcia a stimuly : zborník štúdií z vedeckej konferencie Kazateľská tvorba, jej recepcia a stimuly (Bratislava 21. 11. – 22. 11. 2023) : zborník štúdií z vedeckej konferencie Kazateľská tvorba, jej recepcia a stimuly (Bratislava 21. 11. – 22. 11. 2023) / ed. Erika Brtáňová, Katarína Žeňuchová, Marián Kamenčík ; rec. Šimon Marinčák, Róbert Lapko. - 1. vyd. - Trnava : Filozofická fakulta, 2024. - ISBN 978-80-572-0447-3, s. 142-160 [print].

Básnické začiatky Ivana Kupca. In: Literárny archív 42 / zostavila Karin Šišmišová ; lektorovali Erika Brtáňová, Elena Machajdíková. - 1. vyd. - Martin : Slovenská národná knižnica, 2020. - (Teória a výskum, Vedecké zborníky ; 42). - ISBN 978-80-8149-136-8, s. 11 - 27.

"K tríznivcom mluvím ešte pármi slovy..." - reč Martina Tamaškoviča proti týraniu zvierat = "K tríznivcom mluvím ešte pármi slovy..." - the speech of martin Tamaškovič against animal abuse / Marián Kamenčík, 2024. In: Conversatoria Litteraria : Miedzynarodowy Rocznik Naukowy : Tyrani i tyranie w literaturze, kulturze i jezyku / redakcja naukowa: Ewa Kozak, Adriana Pogoda-Kolodziejak. - 1. vyd. - Siedlce : Uniwersytet w Siedlcach, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2024. - ISSN 1897-1423, s. 61-71.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Z Hlohovca do Honolulu a späť : Rudolf Dilong a hlohovská literárna avantgarda / Marián Kamenčík ; recenzenti: Jozef Brunclík, Juraj Hladký, Ján Gallik. - 1. vyd. - Hlohovec : Ex libris ad personam, 2019. - 400 s. - ISBN 978-80-971313-6-4.


Ohlasy


TOLLAROVIČ, Peter. K novým cestám Hlbinovej poézie. In: Slovenská literatúra. 2021, 68(1), s. 19-39. WoS

Slovenský nadrealizmus v korešpondencii (1935 - 1948) / Dušan Teplan, Marián Kamenčík ; recenzenti Jana Juhásová, Jaroslav Šrank, Ján Gavura, Michal Habaj. - 1. vyd. - Fintice : FACE - Fórum alternatívnej kultúry a vzdelávania, 2022. - 846 s. - (MONOLIT : monografie literárnej vedy). - ISBN 978-80-89763-87-0.


Ohlasy


GAVURA, J. Hľadanie absolútnej poézie (od čistej poézie k ne-poézii: Bremond, Hlbina, Silan a Groch). In: Slovenská literatúra. 2022, 69(5), s. 442-459. Scopus

Domov ako permanencia úniku - stratifikácia literárneho priestoru a jeho modality (na príklade románu Máriusa Kopcsaya Domov) / Marián Kamenčík, 2010.

In: Středoevropský areál ve vnitřních souvislostech : (česko-slovensko-maďarské reflexe) / editoři Ivo Pospíšil, Josef Šaur. - Brno : Masarykova univerzita, 2010. - ISBN 978-80-210-5300-7, S. 273-286.


BADŽGOŇOVÁ, K. Podoby mestského a prírodného prostredia v prózach Máriusa Kopcsaya, Moniky Kompaníkovej a Petra Krištúfka. In: Slovenská literatúra. 2020, 67(2), s. 139-156. WoS

Podoby a premeny lyrického subjektu v kontexte mesianizmu Sama Bohdana Hroboňa / Marián Kamenčík, 2008. - Popis urobený: 10. 12. 2009.

In: Podoby outsiderstva v umeleckej literatúre : zborník z medzinárodnej literárnovednej konferencie usporiadanej Katedrou slovenského jazyka a lierárnej vedy ... / editorky: Zuzana Bariaková, Martina Kubealaková. - Banská Bystrica : Fakulta humanitných vied Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2008. - ISBN 978-80-8083-578-1, S. 21-33.



Ohlasy


BILIŃSKA, I., SCHMARCOVÁ, Ľ. Štylizácie Sama Bohdana Hroboňa ako asketického mesianistu a romantického milovníka. In: Slovenský romantizmus: synopticko-pulzačný model kultúrneho javu. Brno: Host, 2019, s. 400. ISBN 978-80-7491-545-1.

Súčasné prozaické variácie na tému domov. Stratifikácia priestorových kvalít domova vo vybraných textoch slovenskej literatúry poslednej dvojdekády. In: KAMENČÍK, Marián - POSPÍŠIL, Ivo - NEMCOVÁ, Emília (eds.): Kontúry voľnosti. Typológia slovenských a českých literárnych textov na prelome 20. a 21. storočia z hľadiska lingvistiky, štylistiky, poetiky a genológie. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2010, s. 109 - 136. ISBN 978-80-8105-198.


Ohlasy:


KIŠŠOVÁ, Mária: Fasting and feasting on the spiritual path to tranquility and self-recongnition: reading Anita Desal´s novel Fasting, Feasting. In: MADIEVA,G. B. (ed.): Language and intercultural communication. Collected Articles of III International Scientific-Theoretical Conference, Kazan October 3-4 2014. Alma-Ata : Al-Farabi Kazakh National University, 2014, s. 99 - 102. ISBN 978-601-247-474-9.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Názov projektu: Skvalitnenie vysokoškolskej prípravy budúcich učiteľov slovenského jazyka a slovenskej literatúry na ZŠ a SŠ s vyučovacím jazykom národnostných menšín pomocou metód výučby cudzích jazykov na FF UCM v Trnave. Moderné vzdelávanie pre vedomostnú spoločnosť / Projekt bol spolufinancovaný zo zdrojov EÚ ITMS:26110230098. Stručná charakteristika projektu: Hlavným cieľom bolo skvalitniť vysokoškolskú prípravu budúcich učiteľov na výučbu slovenského jazyka a literatúry na školách s vyučovacím jazykom národnostných menšín a dosiahnuť tak vyššiu úroveň súčasného výchovno-vzdelávacieho procesu v základných a stredných školách národnostných menšín. Kvalifikovaní učitelia využívajúci moderné vyučovacie metódy tak dokážu odstrániť jazykové bariéry žiakov patriacich k národnostným menšinám, aby sa tí dokázali uplatniť na trhu práce a prispôsobiť sa požiadavkám vedomostnej spoločnosti. Druh účasti na projekte: člen riešiteľského kolektívu/the member of the research team

Názov projektu: Společný vzdělávací program přeshraničního exkurzního vyučování ITMS2014+ NF304010C840 Program INTERREG V-A Slovenská republika - Česká republika 2014 - 2020 INTERREG A-A SK-CZ/2016/01. Stručná charakteristika: Projekt vytvára podmienky pre zlepšenie uplatnenia absolventov učiteľstva Masarykovej univerzity v Brne a Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Vytvoril sa, testoval a realizoval Spoločný vzdelávací program exkurzného vyučovania v cezhraničnom regióne Hodonína, Břeclavi, Skalice, Senice a Trnavy. Ide o sústavnú spoluprácu partnerských univerzít pri vzdelávaní budúcich učiteľov občianskej výchovy, základov spoločenských vied a výučby týchto predmetov v regionálnom školstve ČR a SR prispeje k prekonávaniu sociálnych a kultúrnych bariér medzi prihraničnými oblasťami. Druh účasti: člen riešiteľského kolektívu/the member of the research team

Názov projektu: Slovenská kázňová spisba v 19. storočí. APVV-19-0158. Stručná charaktristika pojektu: Súčasťou duchovnej kultúry je slovenská kázňová spisba, preto je predmetom záujmu projektu analyzovať z jazykového, literárneho či kultúrneho aspekty kázňovej tvorby aj zapisovanej a vydávanej v 19. storočí. Možno tak skúmať autentický pramenný priestor, v ktorom boli Slováci formovaní, a to nielen duchovne, ale aj morálne, kultúrne, či vlastenecky. Je tu rozsiahly priestor na výskum tejto pramennej spisby: tlačou vydanej literatúry a rukopisných pozostalostí duchovných, ktoré sú uložené v štátnych i súkromných (cirkevných) archívoch. Druh účasti: člen riešiteľského kolektívu/the member of the research team

Inovácia a optimalizácia vzdelávacích nástrojov a prostriedkov výučby slovenčiny mimo územia Slovenska. Projekt Erazmus+ 2021-1-SK01-KA220-HED-000032157.

Dynamika a podoby súčasného naratívneho folklóru. Číslo: VEGA 1/0099/22. Stručná charakteristika projektu: Cieľom predkladaného projektu je systematické štúdium a kritická analýza vybraných prameňov súčasnej slovenskej ľudovej slovesnosti v časovom intervale od 19. storočia po 21. storočie. Projekt sa zameria na výskum aktualizovaných foriem prozaického naratívneho folklóru a na dynamiku jeho vzťahu k súčasnej slovenskej popkultúre. Svojím zameraním sa projekt pokúsi rozšíriť doterajšie výskumy v oblasti súčasného rozprávania (contemporary storytelling), zameria sa na jazykovo-štylistické spracovanie, literárnovednú interpretáciu poetických kvalít a čŕt vybraných naratívnych žánrov, dôraz bude pritom klásť na distribúciu naratívnych žánrov v digitálnom priestore internetu, ktorý sa postupne stáva dominantným prostredím spoločenských interakcií. Do úvahy sa budú brať aj naratívne prejavy preddigitálnej éry a ich vplyv na súčasný naratívny folklór. Tento projektový zámer počíta s interdisciplinárnou poznatkovou bázou, ktorá prepája najmä metodiku literárnej vedy, jazykovedy, folkloristiky a etnolingvistiky.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou
  • člen Akademického senátu FF UCM v Trnave
  • člen Rady vysokých škôl na Slovensku
  • člen Rady pre vnútorné hodnotenie kvality UCM v Trnave
  • organizátor vzdelávaco-populárnych podujatí: Literárne potulky Trnavou, Literárne potulky Hlohovcom
  • člen organizačného tímu pre tvorbu programu Detskej univerzity UCM v Trnave
  • člen redakčnej rady odborného časopisu Hlohoveckom
  • porotca dejepisno-literárnej súťaže Felcánove príbehy
  • recenzent vedeckých časopisov Slovenská literatúra, Litikon, Stredoeurópske pohľady, Trimarium.
Dátum poslednej aktualizácie
2025-01-28