UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
prof. PhDr. Matúš Porubjak, PhD.
Email:
matus.porubjak@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FF UCM - Filozofická fakulta UCM
Pracovisko:
KFAF - Katedra filozofie a aplikovanej filozofie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Porubjak
I.2 - Meno
Matúš
I.3 - Tituly
prof. PhDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1969
I.5 - Názov pracoviska
Katedra filozofie a aplikovanej filozofie
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu 2, 917 01 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
profesor
I.8 - E-mailová adresa
matus.porubjak@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14340
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
filozofia
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-6364-2903

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave * Trnavská univerzita v Trnave
II.b - Rok
1993 * 1998
II.c - Odbor a program
geológia a geochémia * filozofia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Trnavská univerzita v Trnave
II.b - Rok
2003
II.c - Odbor a program
61-01-9 Systematická filozofia
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Palackého v Olomouci, Česká republika
II.b - Rok
2011
II.c - Odbor a program
Filozofie
II.5 - Titul profesor
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.b - Rok
2020
II.c - Odbor a program
systematická filozofia
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
profesor na funkčnom mieste profesora v študijnom odbore filozofia Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave od 2020
docent v odbore 2.1.2 systematická filozofia Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2012 – 2020
odborný asistent Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2002 – 2012
asistent Trnavská univerzita v Trnave 2001 – 2002

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Kurz novogréckeho jazyka Aristotle University of Thessaloniki 2004
Školenie IS HAP (Informační systém pro hodnocení akademických pracovníků) FF UCM 2023
Tradičná thajská masáž tela inprov 2024
Mäkké uvoľňovacie techniky REMAS Piešťany 2025

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Dejiny antickej filozofie filozofia a aplikovaná filozofia I filozofia/Philosophy
Dejiny helenistickej a stredovekej filozofie filozofia a aplikovaná filozofia I filozofia/Philosophy
Seminár k záverečnej práci II filozofia a aplikovaná filozofia I filozofia/Philosophy
Politológia pre filozofov filozofia a aplikovaná filozofia I filozofia/Philosophy
doktorandský seminár 1 systematická filozofia III filozofia/Philosophy
doktorandský seminár 2 systematická filozofia III filozofia/Philosophy
dejiny antickej filozofie učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) I učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
dejiny helenistickej a stredovekej filozofie učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) I učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
dejiny novovekej filozofie 1 učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) I učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
základy religionistiky učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) I učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
dejiny novovekej filozofie 2 učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) I učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
dejiny filozofie 19. a 20. storočia učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) I učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
filozofická antropológia učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) I učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
problémy súčasnej filozofie učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) I učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
bioetika učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) II učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
ľudské práva učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) II učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
globálne výzvy súčasnostI učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) II učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
technika a spoločnosť učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) II učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
predmetová didaktika III. učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) II učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) (denná a externá forma) I učiteľstvo a pedagogické vedy
učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) (denná a externá forma) II učiteľstvo a pedagogické vedy
systematická filozofia (denná a externá forma) III filozofia
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
1
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
16
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
21
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
3
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
počiatky európskeho sociálno-politického myslenia učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) II učiteľstvo a pedagogické vedy
celofakultný doktorandský seminár 1 spoločný seminár pre doktorandov fakulty III filozofia
celofakultný doktorandský seminár 2 spoločný seminár pre doktorandov fakulty III filozofia/Philosophy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
92
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
7
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
12
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
142
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
28
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
34
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
10/5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4/1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

Theognis on Breeding and Learning: Why Socrates Should Have Quoted His Verses in Plato's Meno / Porubjak, Matúš [Autor, 100%]. – DOI 10.1163/20512996-12340234. – WOS CC ; SCOPUS In: Polis [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : The Journal for Ancient Greek and Roman Political Thought. – ISSN 0142-257X. – ISSN (online) 2051-2996. – Roč. 36, č. 3 (2019), s. 488-510 [tlačená forma] [online]

Socrates as the Paradigmatic Figure of Practical Philosophy / Porubjak, Matúš [Autor, 100%] In: Aither [elektronický dokument] : časopis pro studium řecké a latinské filosofické tradice = Journal for the Study of Greek and Latin Philosophical Traditions. – ISSN (online) 1803-7860. – Roč. 10, č. 20 (2018), s. 50-65 [online]

Theognis a sófrosyné / Porubjak Matúš, 2017. In: Filosofický časopis. - ISSN 0015-1831. - Roč. 65, č. 5 (2017), s. 659-672.

Theognis and the Social Role of Measure / Porubjak Matúš, 2013. - Spôsob prístupu: http://www.electryone.gr. In: Electryone [elektronický zdroj]. - ISSN 2241-4061. - Roč. 1, č. 1 (2013), s. 54-65 [online].

Vôľa (k) celku : človek a spoločenstvo rečou Homéra a Theognida / Porubjak Matúš. - Pusté Úľany : Schola Philosophica, 2010. - 168 s. [7 AH]. - ISBN 978-80-969823-9-4.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

 Podiel ženy na poľudštení človeka, alebo zopár poznámok k Pandóre = The Part Played by Woman in the Humanisation of the Man, or Some Notes on Pandora / Matúš Porubjak, 2024. In: Ostium : internetový časopis pre humanitné vedy : internetový časopis pre humanitné vedy. - ISSN 1339-942X, Roč. 20, č. 4 (2024), s. 1-12.

Why Did Theognis Not Leave Respect and Retribution in His "Hope Elegly"? / Porubjak, Matúš [Autor, 100%]. – [recenzované]. – DOI 10.31577/filozofia.2023.78.4.1. – WOS CC ; CCC In: Filozofia [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava (Slovensko) : Slovenská akadémia vied. Pracoviská SAV. Filozofický ústav. – ISSN 0046-385X. – ISSN (online) 2585-7061. – Roč. 78, č. 4 (2023), s. 245-258

Vybrané kapitoly z dejín helenistickej a stredovekej filozofie / Matúš Porubjak ; recenzenti: Jaroslav Cepko, Slavomír Lesňák. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2023, 157 s. [print]. - ISBN 978-80-572-0309-4.

Sókratovská pedagogika v Platónovom dialógu Menón / Porubjak, Matúš [Autor, 100%]. – [recenzované]. – DOI 10.5817/pf22-1-20425

In: Pro-Fil [elektronický dokument] : internetový časopis pro filosofii = an Internet Journal of Philosophy. – Brno (Česko) : Masarykova univerzita. Filozofická fakulta. Katedra filozofie. – ISSN (online) 1212-9097. – Roč. 23, č. 1 (2022), s. 1-15 [online]

Hľadanie duše 1 / Matúš Porubjak, 2024. In: Ostium : internetový časopis pre humanitné vedy : internetový časopis pre humanitné vedy. - ISSN 1339-942X, Roč. 20, č. 2 (2024), s. [1-3] [online]. Rec na: Duše, tělo, smrt od Homéra po Platóna I / Tomáš Vítek. - Přibyslav : Herrmann & synové, 2022.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Porubjak, M. Theognis and the Social Role of Measure. In: Electryone, vol. 1, no. 1 (2013), pp. 54-65.

Ohlasy

van BERKEL, T.A. The Ethical Life of a Fragment: Three Readings of Protagoras' Man Measure Statement. In: Early Greek Ethics. New York: Oxford University Press, 2020. s. 108. ISBN 978-0-19-875867-9.


Porubjak, M. Theognis on Breeding and Learning: Why Socrates Should Have Quoted His Verses in Plato ́s Meno. In: Polis : The Journal for Ancient Greek and Roman Political Thought. Vol. 36, No. 3 (2019), pp. 488–510

Ohlasy:

CONDELLO, Federico. Plat. men. 95d-96e a la tradizione antica dei Theognidea. In: Eikasmos. 2020, 31, pp. 69-100. ISSN 2612-2448. s. 81, 92, 93, 98.

Porubjak, M. Theognis and the Social Role of Measure. In: Electryone, vol. 1, no. 1 (2013), pp. 54-65.

Ohlasy:

CALDERÓN DORDA, Esteban. La piedad teognídea. In: Som per mirar (I): estudis de filologia grega oferts a Carles Miralles. 2015, s. 104, 108. ISBN 978-84-475-3814-0.

Porubjak, M. Socrates as the Paradigmatic Figure of Practical Philosophy In: Aither: časopis pro studium řecké a latinské filosofické tradice. - ISSN 1803-7860. - č. 5 (2018), s. 50-65.

Ohlasy:

BERARDI, E., et al. Aristotele citatore o la riappropriazione da parte della filosofia dei discorsi di sapere anteriori. Alessandria: Edizioni dell'Orso, 2020, s. 502. ISBN 978-88-3613-096-2. (

Porubjak, M.: Plótinovi chlapci, Menónov otrok a etické dilemy = Plotinus' Boys, Meno's Slave Boy and Moral Dilemmas. In: Filozofia. Roč. 69, č. 6 (2014), s. 526-535.

Ohlasy:

CEPKO, Jaroslav. Fronésis v Platónovom dialógu "Menón". In: Filosofický časopis. 2017, roč. 65, č. 5, s. 701. ()

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

2022 – 2025 VEGA 2/0163/22 – Literatúra v bioetike a bioetika v literatúre. Vedúca projektu: Mgr. Bogumiła Suwara, PhD. (ÚSvL SAV)

Zástupkyňa za rezort školstva: doc. Mgr. Jana Tomašovičová, PhD. (FF UCM). Riešiteľ.

Anotácia: Projekt Literatúra v bioetike a bioetika v literatúre je inšpirovaný koncepciou interdiskurzívnych vzťahov, ktorej autorom je popredný francúzsky lingvista D. Maingueneau (2004) a koncepciou naratívnej bioetiky (H. Dubiel 2011). Predmetom skúmania v rámci predloženého projektu je analýza vzťahov medzi literárnym (mediálnym) a bioetickým (filozofickým) diskurzom. Cieľom projektu je posunúť hranice analýzy interdiskurzívnej komunikácie medzi literatúrou (v širšom ponímaní) a bioetikou od tradičnej analýzy zobrazenia vzťahu lekára a pacienta v literatúre smerom k tzv. humanistickému obratu (humanistic turn) v bioetike. Z metodologického hľadiska to znamená, že literatúra a umenie vytvárajú priestor pre obohatenie úzko racionalistického etického diskurzu o humanistické a filozoficko-psychologické aspekty, vrátane fenomenologického a hermeneutického prístupu k aplikovanej etike, obzvlášť k bioetike.

2021 – 2024 VEGA 1/0020/21 Vývoj pojmu hanby v antickej a súčasnej morálnej filozofii s dôrazom na jej etické funkcie. FF UMB, Banská Bystrica, zodpovedný riešiteľ doc. Mgr. Ulrich Wollner, PhD. (riešiteľ).

Anotácia: Kategória „hanba“ bola v antickom období jednou z najdôležitejších v praktickom filozofickom diskurze. V dvadsiatom storočí sa táto kategória, hoc nie dominantne, stáva predmetom úvah psychoanalýzy, fenomenológie a existencializmu. Projekt si kladie za cieľ preskúmať transformácie podôb a funkcií pojmu hanba v antickej a súčasnej morálnej filozofii. Sústredíme sa na rôzne významy starogréckych pojmov „aidós“ a „aischyné“, ktoré možno preložiť ako hanba. Koncentrujeme sa na to, aké obsahy uvedené pojmy (a ich latinské ekvivalenty) nadobúdali od Homéra až po Senecu. V súčasnom morálno-filozofickom uvažovaní traktujúcom kategóriu hanby budeme sledovať dve základné línie: 1) návrat k jej antickým východiskám; 2) skúmanie z hľadiska jej morálne transformačného potenciálu. Preskúmanie problematiky transformácií chápania významov pojmu hanba a reflexiu jej morálnych dôsledkov a asociácií považujeme za prínosné predovšetkým vzhľadom na nedostatočné zastúpenie takéhoto výskumu v domácom filozofickom diskurze.

2018 – 2020: NFP304010C840 Společný vzdělávací program přeshraničního exkurzního vyučování. PdF MU Brno / FF UCM, hlavný koordinátor/riešiteľ za UCM M. Porubjak. https://www.muni.cz/en/research/projects/38244

Popis projektu: Projekt vytvoří podmínky pro zlepšení uplatnitelnosti absolventů učitelství Masarykovy univerzity v Brně a Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnavě. Bude vytvořen, testován a realizován Společný vzdělávací program exkurzního vyučování v přeshraničním regionu Hodonína, Břeclavi, Skalice, Senice a Trnavy. Soustavná spolupráce partnerských univerzit při vzdělávání budoucích učitelů občanské výchovy, občanské náuky, základů společenských věd a výuky těchto předmětů v regionálním školství ČR a SR přispěje k překonávání sociálních a kulturních bariér mezi příhraničními oblastmi. Projekt má dvě cílové skupiny – studenty v prezenčním i celoživotním vzdělávání a učitele. Výstupy projektu budou využitelné i pro veřejnost v oblasti kultury a cestovního ruchu v regionu.

2018 – 2020: VEGA 1/0864/18 Ad Fontes Cynicorum Socraticorum – pramene a interpretácia sokratovského kynizmu. FiF UK, Bratislava, vedúci projektu A. Kalaš, zástupca vedúceho projektu M. Porubjak.

Anotácia: Predmetom výskumného projektu je historicko-filozofická reflexia sokratovského myšlienkového hnutia antických kynikov. Špecifikom projektu je dôsledné aplikovanie klasického princípu "Ad fontes" napĺňaného jednak doplnením v slovenčine existujúcej pramennej základne, jednak novými interpretáciami existujúcej i novovytvorenej pramennej bázy formou vedeckých vydaní ďalších monumentálnych postáv (Kratés, Hipparchia, Cynici minores, Diogenis Epistulae ...) a interpretačných prác. Relevantnosť predkladaného výskumného zámeru potvrdzujú jednak vedecké výsledky doterajšieho bádania jadra vedeckého kolektívu (vedecké vydania Antisthena, Diogena a iné, pozri prílohu), na ktoré plynule nadväzujeme, jednak skutočnosť, že kynizmus bol jedným z najvplyvnejších filozofických smerov (rané kresťanstvo, osvietenci, Nietzsche, Sloterdijk, Foucault). Projekt sa preto zameriava aj na dejiny pôsobenia kynických ideí a dokazuje, že v antike existovala silná neplatónska tradícia inšpirujúca dejiny i súčasnosť.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Member of the Editorial Committee of ELECTRYONE – ΗΛΕΚΤΡΥΩΝΗ (An English-language peer reviewed online journal devoted to ancient historical and philological issues. www.electryone.gr Publisher: University of the Aegean, Dept of Mediterranean Studies, Rhodes, Greece. ISSN 2241-4061 2013 – 2024
Member of Editorial Board of Folia Philosophica Publisher: University of Silesia Press, Poland 2018 – trvá
Člen Vedeckej rady Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2022 – 2026
Člen Vedeckej rady Filozofická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku 2012 – 2015
Člen Vedeckej rady Fakulta sociálnych a ekonomických vied Univerzity Komenského v Bratislave 2011 – 2014
Externý člen Vedeckej rady Filozofického ústavu Slovenskej akadémie vied Slovenská akadémia vied 2024 – 2029

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Institute of Philosophy, Faculty of Social Science, University of Silesia, Poland ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, Poland 22. 02. – 30. 06. 2021 hosťujúci profesor (pracovný kontrakt)
Department of Humanities: Kostanay Social-Technical University, Kazakhstan улица Герцена 27, Kostanay 110000, Kazakhstan 11. 04. – 21. 04. 2019 Pozvané prednášky a plenárna prednáška v rámci riešenia grantov KEGA 002UCM-4/2017 a VEGA 1/0864/18
Department of Mediterranean Studies: Faculty of Humanities, University of the Aegean, Greece Δημοκρατίας 1, 85100 Ρόδος 14. 10. 2024 – 18. 10. 2024; 24. 10. 2022 – 28. 10. 2022; 10. 2014 – 28. 10. 2014 Erasmus+
Cleveland State University (Ohio, U.S.A): College of Liberal Arts and Social Sciences 2121 Euclid Avenue Cleveland, Ohio 44115 31. 03. – 22. 04. 2013 Výskumný pobyt v rámci grantu ESF – NFP26110230002
Ústav filosofie a religionistiky Univerzity Karlovy, Praha nám. Jana Palacha 2, 116 38, Praha 1 5. – 9. 12. 2005 ERASMUS/SOCRATES
Katedra občanské výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy University Brno Poříčí 31 Brno 603 00 28. 3. – 01. 04. 2022 Erasmus+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Člen Špičkového tímu na FF UCM v Trnave: Praktická filozofia s dôrazom na bioetiku; https://ff.ucm.sk/sk/prakticka-filozofia-s-dorazom-na-bioetiku/ (od november 2020)

Posudzovateľ Slovenskej akreditačnej agentúry pre vysoké školstvo (12. 4. 2021 – 11. 4. 2027)

Externí hodnotitel – vnitřní hodnocení návrhu studijních programů Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (Bc. Program) a Učitelství občanské výchovy pro základní školy (Mgr. program); Pedagogická fakulta MU Brno, datum evaluace 14. 9. 2023.

Externý člen Odvolacej komisie v rámci mobilitného programu SAV, STU A UK – SASPRO 2 (2021-2022)

Externí hodnotitel návrhu studijních programů Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání a Učitelství občanské výchovy pro základní školy; Pedagogická fakulta MU Brno, datum evaluace 18. 1. 2018.

Pedagogická fakulta MU Brno, externí hodnotitel – vnitřní hodnocení návrhu studijních programů Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (Bc. Program) a Učitelství občanské výchovy pro základní školy (Mgr. program); datum evaluace 14. 9. 2023.

Dátum poslednej aktualizácie
2025-03-06