UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Mgr. Lenka Selecká, PhD.
Email:
ocenasova.lenka@gmail.com
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FF UCM - Filozofická fakulta UCM
Pracovisko:
KPSY - Katedra psychológie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Selecká
I.2 - Meno
Lenka
I.3 - Tituly
Mgr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1986
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Sv. Cyrila a Metoda v Trnave
I.6 - Adresa pracoviska
Námestie J. Herdu 2, Trnava, 91701
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborná asistentka
I.8 - E-mailová adresa
lenka.selecka@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/21321?mode=full&do=filterForm-submit&name=Lenka&surname=Seleck%C3%A1&university=720000000&faculty=720030000&sort=surname&employment_state=no&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Psychológia
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0001-5974-1418

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.b - Rok
2008
II.c - Odbor a program
Psychológia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
Psychológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.b - Rok
2013
II.c - Odbor a program
Sociálna psychológia a psychológia práce
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Odborná asistentka Univerzita Sv. Cyrila a Metoda v Trnave september 2021 - trvá
Odborná asistentka Univerzita Sv. Cyrila a Metoda v Trnave September 2013 - Apríl 2018
Doktorandka Univerzita Sv. Cyrila a Metoda v Trnave September 2010 - August 2013
Asistentka terapeuta a výskumná pracovníčka Centrum pre liečbu drogových závislostí v Bratislave November 2009 - Máj 2010

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Sebaskúsenostný výcvik pre pracovníkov v pomáhajúcich profesiách - adlerovský prístup Mansio, Brno, Česká republika 2018
Autogénny tréning 1. Pro mente sana, Bratislava 2017
Kurz Jacobsonovej progresívnej relaxácie Pro mente sana, Bratislava 2017
MBSR - Zvládanie stresu pomocou všímavosti Mindful, Bratislava 2016
Kontakt z Gestalt psychoterapiou Krajské osvetové stredisko, Nitra 2016
Cesta rieky - Úvod do procesovej práce POPI - Slovensko, Bratislava 2015
Proces facilitátora: Objavovanie svojho jedinčného štýlu POPI - Slovensko, Bratislava 2015
BAUM test - kurz používania metodiky Person, Banská Bystrica 2010
MedStat Slovenská štatistická a demogafická asociácia, Donovaly 2010

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Základy štatistiky I. Psychológia Bakalársky Psychológia
Základy štatistiky II. Psychológia Bakalársky Psychológia
Multivariačná štatistika Psychológia Magisterský Psychológia
Seminár k záverečnej práci II. Psychológia Bakalársky Psychológia
Seminár k záverečnej práci II. Psychológia Magisterský Psychológia
Bakalársky seminár Psychológia Bakalársky Psychológia
Diplomový seminár Psychológia Magisterský Psychológia
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
7
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
53
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
49
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Regresná a faktorová analýza Psychológia Magisterský Psychológia
Odborné aktivity IV Psychológia Bakalársky Psychológia
Štatistika Všeobecná a experimentálna psychológia Doktorandský Psychológia

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
62
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
16
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
12
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
57
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
36
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
25
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
24
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

Démuthová, S., Selecká, L. & Démuth, A., 2019. Human facial attractiveness in psychological research: an evolutionary approach. 1. vyd. - Berlin: Peter Lang, 2019. 211 s. [13,82AH]. (Spectrum Slovakia, ISSN 2195-1845; volume 21). ISBN 978-3-631-79772-3.

Selecká, L., Václaviková, I., Blatný, M. & Hrdlička, M., 2017. Typológia antisociálneho správania: špecifiká prejavov adolescentných chlapcov a dievčat vo vzťahu k rizikovému sexuálnemu správaniu. Česká a slovenská psychiatrie. ISSN 1212-0383, Roč. 113, č. 6 (2017), s. 258-267.

Selecká, L. & Démuthová, S., 2017. Human face attractiveness assessment: the role of extraversion and verbal intelligence on the side of the assessor and the assessed. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. ISSN 1804-7890, Vol. 7, iss. 2 (2017), pp. 185-189 [CD-ROM].

Václaviková, I., Selecká, L., Démuthová, S., Blatný, M. & Hrdlička, M. 2020. The Predictive Importance of Selected Protective Factors against Different Types of Antisocial Behavior Manifested by Adolescent Boys and Girls. Studia Psychologica : An International Journal for Research and Theory in Psychology. ISSN 0039-3320, Roč. 62, č. 2 (2020), s. 138-147.

Selecká, L. & Démuthová, L. 2016. The relation of personal characteristics and brain dimorphism of women to masculine/feminine men face preference. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. ISSN 1804-7890, Vol. 6 (2), pp. 104-107.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

Václaviková, I., Selecká, L., Démuthová, S., Blatný, M. & Hrdlička, M. 2020. The Predictive Importance of Selected Protective Factors against Different Types of Antisocial Behavior Manifested by Adolescent Boys and Girls. Studia Psychologica : An International Journal for Research and Theory in Psychology. ISSN 0039-3320, Roč. 62, č. 2 (2020), s. 138-147.

Démuthová, S., Selecká, L. & Démuth, A., 2019. Human facial attractiveness in psychological research: an evolutionary approach. 1. vyd. - Berlin: Peter Lang, 2019. 211 s. [13,82AH]. (Spectrum Slovakia, ISSN 2195-1845; volume 21). ISBN 978-3-631-79772-3.

Demuthova, S., Vaclavikova, I., Selecka, L., & Blatny, M. (2020). The problem of self-disclosure of self-harming behaviour in adolescence. Postmodern Openings11(4), 01-19.

Kurajda, D., Selecká, L., & Doktorová, D. (2022). THE PREDICTIVE IMPORTANCE OF EXECUTIVE FUNCTIONS AND INTERNET USE TO IDENTIFY ACADEMIC PROCRASTINATION DURING ADOLESCENCE. Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research12(2).

Krys, K., Yeung, J. C., Capaldi, C. A., Lun, V. M. C., Torres, C., van Tilburg, W. A., ... & Vignoles, V. L. (2022). Societal emotional environments and cross-cultural differences in life satisfaction: A forty-nine country study. The Journal of Positive Psychology17(1), 117-130.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Václaviková, I., Selecká, L., Démuthová, S., Blatný, M. & Hrdlička, M. 2020. The Predictive Importance of Selected Protective Factors against Different Types of Antisocial Behavior Manifested by Adolescent Boys and Girls. Studia Psychologica : An International Journal for Research and Theory in Psychology. ISSN 0039-3320, Roč. 62, č. 2 (2020), s. 138-147.

Ohlasy:

2021  [02] SANTANA MEDINA, S. La conducta antisocial en adolescentes con y sin medidas judiciales. In: IPSE-ds. 2021, 14, s. 69-79. ISSN 2013-2352.

2020 [4] ROJKOVÁ, Z., KUNDRÁT, J. Možnosti využitia dotazníka SMF alkoholového správania ako indikátora problémového pitia. In: Kondášove dni 2020. Trnava: FF UCM, 2020, s. 68-80. ISBN 978-80-572-0100-7.

2020 [3] ROJKOVÁ, Z., MIČKOVÁ, Z. Risk and protective factors of drug-using behaviour among adolescents in Slovakia. In: Quaere 2020 [online]. Hradec Králové: Magnanimitas, 2020, s. 991, 999. ISBN 978-80-87952-32-0. Dostupné na: http://vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2020.pdf

Selecká, L. & Vaclaviková, I., 2017. Protektívne faktory voči antisociálnym prejavom u adolescentných chlapcov a dievčat. Sociálne procesy a osobnosť 2016: zborník príspevkov: Nový Smokovec, 12.-14. september 2016/ editor: Lukáš Pitel; recenzenti: Kateřina Bartošová, Jana Bašnáková. Bratislava: Ústav experimentálnej psychológie, Centrum spoločenských a psychologických vied SAV, 2017. ISBN 978-80-88910-55-8, s. 419-427.

Ohlasy:

2019  [02] DEMUTHOVA, S. Factors in the school and family environment affecting delinquent behaviour with respect to the severity of delinquency and gender. In: Conference of the International Journal of Arts & Sciences. 2019, 12(1), s. 123-133.ISSN 1943-6114.

2019 [4] MIČKOVÁ, Zuzana. Vzťah rodinných faktorov, alkoholového správania, fajčenia a symptomatológie somatických problémov adolescentov. In: Sociálne procesy a osobnosť 2018. Košice: SVÚ CSPV SAV, 2019. ISBN 978-80-89524-40-2.

2019 [4] ROJKOVÁ, Zuzana. Nárazové pitie u adolescentov: protektívne a rizikové faktory (SAHA). In: Sociálne procesy a osobnosť 2018. Košice: SVÚ CSPV SAV, 2019. ISBN 978-80-89524-40-2.

2019 [4] ROJKOVÁ, Z., DÉMUTHOVÁ, S., MISOFOVÁ, C. Rodinné faktory v období dospievania ako determinanty delikvencie v dospelosti. In: Kondášove dni 2019 [CD-ROM]. Trnava: UCM, 2019, s. 98. ISBN 978-80-572-0020-8.

2019 [1] MIČKOVÁ, Zuzana. The relationship of trust and communication in adolescents towards parents in a post-divorce family arrangement. In: Ad Alta. 2019, 9(1), s. 192, 195. ISSN 1804-7890. WoS

2019 [3] DEMUTHOVA, Slavka. The School Environment as a Source of Somatic Problems in Adolescents. In: Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 2019, 11(2), pp. 59-71. ISSN 2066-7329.

2018 [3] DÉMUTHOVÁ, Slávka. The influence of the school environment on teenage delinquency. In: Journal of Teaching and Education. 2018, 8(2), pp. 293-300. ISSN 2165-6266.

Demuthova, S., Vaclavikova, I., Selecka, L., & Blatny, M. (2020). The problem of self-disclosure of self-harming behaviour in adolescence. Postmodern Openings11(4), 01-19.

Ohlasy:

2024  [01] You're not alone: imagery rescripting for adolescents who self-harm / Schmied, Elisa; Hack, Lisa; Connemann, Bernhard; Sosic-Vasic, Zrinka; Kroener, Julia. DOI 10.3389/fpsyg.2024.1395603. In: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY. 2024. ISSN 1664-1078. Roč. 15, s. 1-12. WoS

2024  [02] HARAHAP, A.M., DRAJAT KUNCORO, R.Z.I. "Curhat" sebagai bentuk pendampingan sebaya kepada remaja putri pelaku "ngebarcode". In: ADAPTASI: Jurnal Sosial Humaniora Dan Keagamaan. 2024, 1(1), s. 95-115. ISSN 3032-386X.

2024  [01] RAN, M.S., XIAO, Y., ROHLOF, H. Editorial: The impact of COVID-19 on internet addiction, suicidal behavior, and study behavior in adolescents in various cultural contexts. DOI 10.3389/fpsyt.2024.1375244 In: Frontiers in Psychiatry. 2024, roč. 15, no. 1375244. ISSN 1664-0640. WoS

2023  [01] BRANJERDPORN, G., et al. What Is Helpful and What Is Challenging for the Caregivers of Young People Receiving Interventions to Prevent Suicide? Caregivers' Perspectives - A Rapid Scoping Review. In: Children. 2023,10, 1801. DOI 10.3390/children10111801. WoS

2023  [01] DO, R., et al. Korean adolescents' coping strategies on self-harm, ADHD, insomnia during COVID-19: text mining of social media big data. In: Frontiers in Psychiatry. 2023. DOI 10.3389/fpsyt.2023.1192123. WoS

2023  [01] FAN, K., et al. Neighborhood resources, discrimination, and mental health treatment access for youth engaging in self-injury. In: Stigma and Health. 2023, 10(4). WoS

2023  [01] BUGAWA, A., AYOUB, A. The Role of Regulatory Foci and Information Seeking Behavior on Self-Disclosure on Social Media In: Information Sciences Letters : An International Journal. – [s.l.] (USA) : Natural Sciences Publishing. – ISSN 20909551. – ISSN (online) 2090956X. – Roč. 12, č. 6 (2023), s. 2551-2566. Scopus

2023  [01] RHEINBERGER, D., et al. Parents of Adolescents Who Experience Suicidal Phenomena - A Scoping Review of Their Experience. In: Environmental Research and Public Health. 2023, 20, s. 1-17. ISSN 1660-4601. Scopus

2023  [01] YANG, J., et al. Relationship between mental health literacy and professional psychological help-seeking attitudes in China: a chain mediation model. In: BMC Psychiatry [elektronický dokument] . – Londýn (Veľká Británia) : Springer Nature. BioMed Central. – ISSN (online) 1471-244X. – Roč. 23, č. 1 (2023). Scopus

2022  [01] ROJKOVÁ, Z., VAVROVÁ, M., OZIMÁ, T. Personality factors of tobacco behavior in university students: comparison of cigarette vs. smokeless products user and non-smokers. In: AD ALTA. 2022, roč. 12, č. 1, s. 182-186. ISSN 1804-7890. WOS

2021  [3] AMITA, N., WAHYUNINGSIH, H. Facilitative Parenting of Adolescent Self Disclosure. In: Altruistik. 2021, 1(2), s. 102-110. ISSN 2798-3765.

2021  [3] NERUBASSKA, A.O., SARNAVSKA, O.V., PAĽŠKOV, K.E. Parametričnij analiz sistemi "komunikacija". In: Aktuaľni problemi filosofii ta sociologii. 2021, 28, s. 14-18.

2020  [4] ŠEFAROVÁ, I. Pacienti s automutiláciou - reflexie z klinickopsychologickej praxe. In: Kondášove dni 2020. Trnava: FF UCM, 2020, s. 81-86. ISBN 978-80-572-0100-7.

ADM Selecká, L., Václaviková, I., Blatný, M. & Hrdlička, M., 2017. Typológia antisociálneho správania: špecifiká prejavov adolescentných chlapcov a dievčat vo vzťahu k rizikovému sexuálnemu správaniu. Česká a slovenská psychiatrie. ISSN 1212-0383, Roč. 113, č. 6 (2017), s. 258-267.

Ohlasy:

2022  [02] ROJKOVÁ, Z., VAVROVÁ, M., OZIMÁ, T. Personality factors of tobacco behavior in university students: comparison of cigarette vs. smokeless products user and non-smokers. In: AD ALTA. 2022, roč. 12, č. 1, s. 182-186. ISSN 1804-7890.

2020  [3] PETRIKOVÁ, F., LICHNER, V., ŽIAKOVÁ, E. Risk Behavior Versus Self-Care in Adolescents. In: European Journal of Social Science Education and Research . 2020, 5(3), s. 89-100. ISSN 2411-9563.

2019 [4] MIČKOVÁ, Zuzana. Vzťah rodinných faktorov, alkoholového správania, fajčenia a symptomatológie somatických problémov adolescentov. In: Sociálne procesy a osobnosť 2018. Košice: SVÚ CSPV SAV, 2019. ISBN 978-80-89524-40-2.

2019 [3] DÉMUTHOVÁ, Slávka. The School Environment as a Source of Somatic Problems in Adolescents. In: Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 2019, 11(2), pp. 59-71. ISSN 2066-7329.

2018 [3] DÉMUTHOVÁ, Slávka. The influence of the school environment on teenage delinquency. In: Journal of Teaching and Education. 2018, 8(2), pp. 293-300. ISSN 2165-6266.

Krys, K., Yeung, J. C., Capaldi, C. A., Lun, V. M. C., Torres, C., van Tilburg, W. A., ... & Vignoles, V. L. (2022). Societal emotional environments and cross-cultural differences in life satisfaction: A forty-nine country study. The Journal of Positive Psychology17(1), 117-130.

Ohlasy:

2023  [01] Being sensitive in their own way: parental ethnotheories of caregiver sensitivity and child emotion regulation across five countries / Song, Ju-Hyun; Cho, Sook In; Trommsdorff, Gisela; Cole, Pamela; Niraula, Shanta, Mishra, Ramesh. DOI 10.3389/fpsyg.2023.1283748. In: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY. – ISSN 1664-1078. – Roč. 14 (2023). WoS

2023  [02] ROYSAMB, E., et al. Worldwide Well-Being: Simulated Twins Reveal Genetic and (Hidden) Environmental Influences. In: Perspectives on Psychological Science. 2023, s. 1-13.

2023  [01] DRYJANSKA, L. Proculturation shaped by social representations of academic migrants from Italy to the United States. In: Frontiers in psychology [elektronický dokument] . – Lausanne (Švajčiarsko) : Frontiers Media. – ISSN (online) 1664-1078. – Roč. 14 (2023). WoS, Scopus

2023  [01] MOSANYA, M., KWIATKOWSKA, A. Multicultural Identity Integration versus Compartmentalization as Predictors of Subjective Well-Being for Third Culture Kids: The Mediational Role of Self-Concept Consistency and Self-Efficacy. In: International journal of environmental research and public health [elektronický dokument] [textový dokument (print)] : open access journal. – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN 1661-7827. – ISSN (online) 1660-4601. – Roč. 20, č. 5 (2023). Scopus

2022  [01] DENOUX, P., PARASKEVI, S. Cross-Cultural Psychology à la française: An Overview of Interdisciplinary Intercultural Studies and Intercultural Psychology. In: Journal of cross-cultural psychology [textový dokument (print)] . – BeverlyHills (USA) : SAGE Publications. – ISSN 0022-0221. – ISSN (online) 1552-5422. – Roč. 53 (2022), s. 817-846. WoS, Scopus

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Projekt: APVV-17-0123 "Sebapoškodzovanie: vymedzenie, prevalencia, ovplyvňujúce faktory a implikácie pre klinické intervencie" (člen riešiteľského tímu)

Charakteristika projektu: Úmyselné spôsobovanie zranení sebe samému v adolescentnej populácii je natoľko nežiadúcim a z mnohých (zdravotných i psychologických) ohľadov rizikovým správaním, že jeho skúmanie psychológmi je nevyhnutné. Doposiaľ bolo sebapoškodzovanie chápané predovšetkým ako symptóm prítomný pri niektorých psychiatrických diagnózach, prípadne pri disharmonickom vývine osobnosti, a tak sa vzťahovalo predovšetkým na klinickú populáciu. Najnovšie zistenia zo zahraničia, ako i tendencie zaznamenané v domácom prostredí však upozorňujú na skutočnosť, že v oblasti sebapoškodzovania došlo k zmenám v prevalencii, formách, účeloch, ale i viazanosti na klinické syndrómy. Aktuálnosť témy reflektuje aj najnovšia, 5. revízia Diagnostického a štatistického manuálu duševných porúch, ktorá v závere kapitoly "Conditions for Further Study" spomína práve problematiku nesuicidálneho sebapoškodzovania ako oblasti vyžadujúcej intenzívny výskum. Predložený projekt plánuje realizovať základný výskum, ktorý poskytne dáta týkajúce sa prevalencie sebapoškodzovania v populácii, jeho foriem a dôvodov, chápania pojmu samotnou ohrozenou skupinou, vymedzenia tohto pojmu v kontexte výskytu nových foriem a spolupôsobiacich faktorov, ako aj etablovania relevantnej metodiky na zisťovanie výskytu a špecifických súvislostí tohto javu. Neoddeliteľnou súčasťou bude sprístupnenie získaných výsledkov čo najširšiemu okruhu profesionálov, formulácia implikácií pre prípadné klinické intervencie a publikovanie výsledkov výskumu na relevantných vedeckých fórach.

Hyperlink projektu (výstupy, ohlasy, finančná dotácia, časové rozpätie): http://kpsych.ff.ucm.sk/sk/2021/

Projekt: VEGA 1/0042/17 "Rizikové správanie v adolescencii, jeho incidencia a ovplyvňujúce faktory" (Člen riešiteľského kolektívu)

Charakteristika projektu: Typológia antisociálneho správania umožňuje identifikovať špecifické skupiny osôb v populácii (Del Bove, Mackay, 2011; Smart a kol., 2004). Budeme verifikovať pôvodnú českú verziu (Blatný a kol., v tlači; Sobotková a kol., 2009) a možnosti jej replikácie v SR. Predpokladáme podobnosť novej typológie v možnosti odlíšiť skupiny adolescentov v závažnosti antisociálneho správania. Typy budú charakterizované na základe definovaných rizikových faktorov. Budú použité: dotazník SAHA a metódy zisťujúce osobnostné črty (BFI) a mieru sebakontroly (BSCS). Identifikujeme vplyv interných faktorov na antisociálne správanie, nakoľko podľa General Theory of Crime (Gottfredson, Hirschi, 1990) je kľúčovým faktorom pre rozvoj antisociálného správania miera sebakontroly. Vzhľadom k predpokladanej veľkosti súboru (1000os.) je cieľom vytvoriť štrukturálny model zisťujúci interakcie medzi mierou sebakontroly, spôsobom výchovy, dispozičnými vlastnosťami a ďalšími environmentálnymi faktormi v ich vplyve na antisociálne správanie.

Hyperlink projektu (výstupy, ohlasy, finančná dotácia, časové rozpätie): http://kpsych.ff.ucm.sk/sk/2019/

Projekt: VEGA 1/0251/21 "Atraktivita ľudskej tváre - kľúčové charakteristiky a psychologické mechanizmy jej posudzovania" (člen riešiteľského tímu)

Charakteristika projektu: Percepcia ľudskej tváre a jej atribútov predstavuje kľúčový moment sociálnej interakcie. Hodnotenie atraktivity a jej vplyv na prežívanie a správanie jedinca boli a sú predmetom dlhodobého skúmania mnohých vedných oblastí - estetiky, kunsthistórie, filozofie, biológie a pod. Psychologické vedy však v tomto kontexte neponúkajú jen deskripciu sledovaného fenoménu, ale disponujú potenciálom explanácie interných mechanizmov a dôvodov takéhoto posudzovania jedincom. Aktuálne možnosti výpočtovej techniky (konkrétne možnosť generovania počítačových tvárových kompozitov a cielená úprava ich špecifických atribútov) umožňujú veľmi presne sledovať dôsledky špecifických zmien v atribútoch percipovanej tváre na jej vnímanie a hodnotenie jedincom. Hlavným cieľom projektu je identifikácia kľúčových charakteristík ovplyvňujúcich percepciu atraktivity ľudskej tváre (na strane percipovaného objektu aj na strane percipienta) a psychologických mechanizmov, ktoré sa na percepcii a hodnotení atraktivity ľudskej tváre podieľajú.

Hyperlink projektu (výstupy, ohlasy, finančná dotácia, časové rozpätie): http://kpsych.ff.ucm.sk/sk/2021/

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Univerzita v Ljubljane, Filozofická fakulta, Katedra psychológie/University of Ljubljana, Faculty of Arts, Psychology department Aškerčeva cesta 2, 1000 Ljubljana, Slovinsko/Slovenia 16.5. - 19.5. 2017 Mobilita Erasmus+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

V akademických rokoch 2021/22 a 2022/23 som vykonávala činnosť koordinátorky externého štúdia.

Dátum poslednej aktualizácie
2024-06-30