UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
prof. Dr. Ognen Spasovski, PhD.
Email:
ognen.spasovski@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FF UCM - Filozofická fakulta UCM
Pracovisko:
KPSY - Katedra psychológie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Spasovski
I.2 - Meno
Ognen
I.3 - Tituly
prof., d.-r., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1970
I.5 - Názov pracoviska
Faculty of Arts, Department of psychology
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu 2, 91701 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
professor
I.8 - E-mailová adresa
ognen.spasovski@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/33342
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Psychology (1st, 2nd degree), General and Experimental psychology (3rd degree)
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-6039-6946

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
University Ss. Cyril and Methodius in Skopje, North Macedonia, Faculty of Philopsophy, Depart. of Psychology
II.b - Rok
1996
II.c - Odbor a program
Psychology
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
University Ss. Cyril and Methodius in Skopje, North Macedonia, Faculty of Philopsophy, Depart. of Psychology
II.b - Rok
2004
II.c - Odbor a program
Psychology/General psychology
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
University Ss. Cyril and Methodius in Skopje, North Macedonia, Faculty of Philopsophy, Depart. of Psychology
II.b - Rok
2009
II.c - Odbor a program
Psychology/General psychology
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
University Ss. Cyril and Methodius in Skopje, North Macedonia, Faculty of Philopsophy, Depart. of Psychology
II.b - Rok
2014
II.c - Odbor a program
Psychology/General psychology
II.5 - Titul profesor
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
University Ss. Cyril and Methodius in Skopje, North Macedonia, Faculty of Philopsophy, Depart. of Psychology
II.b - Rok
2019
II.c - Odbor a program
Psychology/General psychology
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
professor Department of psychology, Faculty of Arts, University Ss. Cyril and Methodius in Trnava 2020 - lasts

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Course in using digital technologies - Eye tracker and emotional facial recognition StratumR&D, Skopje 2020
Course in using robotics and coding as a tool for development of critical and analytical thinking recognition Skamper Skopje and National Fund for Innovation and technological development 2020
Course in developing standards for qualifications British Council - Skopje, Republic of North Macedonia
Course in methods and tehniques on Inclusive education University of Edinbourgh 2015

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Colloquial Exam Psychology I. Psychology
Thesis Defense Psychology I. Psychology
Thesis Defence Psychology II. Psychology
Seminar for PhD. students I.
Seminar for PhD. students I. General and Experimental Psychology III. Psychology
Seminar for PhD. students II. General and Experimental Psychology III. Psychology
Seminar for PhD. students III. General and Experimental Psychology III. Psychology
Disertation Exam General and Experimental Psychology III. Psychology
Colloquial Exam Psychology II. Psychology
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Všeobecná a experimentálna psychológia / General and Experimental psychology III. Psychology
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
62
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
8
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Positive Psychology Psychology I. Psychology
Psychohygiene and mental health Psychology I. Psychology

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
65
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
19
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
16
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
12
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
90
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
40
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
30
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
22
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
13
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS / Scientific papers in foreign journals registered in Web of Science or SCOPUS databases:Spasovski, O., Pecakovska, S. (2020). The academic profession in North Macedonia: A never ending transition, European Journal of Education 55(4), pp. 501-513. https://doi.org/10.1111/ejed.12419

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS / Scientific papers in foreign journals registered in Web of Science or SCOPUS databases:Spasovski, O., Kenig, N. (2020). Psychological Well-Being in Students during Self-Isolation Due to the Covid-19 Pandemic, Primenjena Psihologija 13(4), pp. 427-447. https://doi.org/10.19090/pp.20.4.427-447

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS / Scientific papers in foreign journals registered in Web of Science or SCOPUS databases:Sulejmanov, F., Spasovski, O., Platt, T. (2018). The development of the Humour Structure Appreciation Scale and its relation to Sensation Seeking Inventory and Need for Closure Scale, European Journal of Humour Research 6 (1) 124–140

AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách / Scientific papers in foreign reviewed scientific collections, monographs:Spasovski, O. (2013). The Relation of Basic Psychological Needs, Intrinsic and Extrinsic Life Goals and Collectivism with Subjective Well-Being: A Case in Macedonia. In: Knoop, H-H., Delle Fave, A. (eds). Well-Being and Cultures: A Positive Psychology Perspective. Springer, pp. 71-81, DOI: 10.1007/978-94-007-4611-4_5

ADC Vedecké práce v zahraničných karentovaných časopisoch / Scientific papers in foreign CC-indexed journals:Spasovski, O (in co-authorship with: Macura M. S., Batarelo K. I., Kristiansen, D. S., Gera, I., Ikonomi, E., Kafedžić, L., Milić, T., Rexhaj, X. & Closs, А.) (2013). Dearth of early education experience: a significant barrier to subsequent educational and social inclusion in the Western Balkans, International Journal of Inclusive Education, pp.36-54, Taylor and Francis

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS / Scientific papers in foreign journals registered in Web of Science or SCOPUS databases:Spasovski, O., Pecakovska, S. (2020). The academic profession in North Macedonia: A never ending transition, European Journal of Education 55(4), pp. 501-513. https://doi.org/10.1111/ejed.12419

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS / Scientific papers in foreign journals registered in Web of Science or SCOPUS databases:Spasovski, O., Kenig, N. (2020). Psychological Well-Being in Students during Self-Isolation Due to the Covid-19 Pandemic, Primenjena Psihologija 13(4), pp. 427-447. https://doi.org/10.19090/pp.20.4.427-447

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia: Chih-Ting Lee ... [et al.], (2023). The eleven-item Alcohol, Smoking and Substance Involvement Screening Test (ASSIST-11): Cross-cultural psychometric evaluation across 42 countries / . - Kategória do roku 2021 ADC. DOI DOI 10.1016/j.jpsychires.2023.06.033. In: Journal of Psychiatric Research. - ISSN 0022-3956, č. 165 (2023), s. 16-27 [print, online].

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS / Scientific papers in foreign journals registered in Web of Science or SCOPUS databases:Démuthová, S., Spasovski, O. (2020). The analysis of drop-out in the potential diagnostic systems for self-harm in the adolescent population. AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research, 10(2), pp. 51-55.

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS / Scientific papers in foreign journals registered in Web of Science or SCOPUS databases:Spasovski, O., Démuthová, S., Kuzmanovic, V. (2021). Anxiety, illusory pattern perception and conspiracy beliefs during the covid-19 pandemic. Teorija in Praksa, 58(4), pp. 1133-1149.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Psychometric properties of the Macedonian version of the Implicit Positive and Negative Affect Test (IPANAT-M) / Filip Sulejmanov and Ognen Spasovski, 2017. In: Review of Psychology : International Journal of Croatian Psychological Association. - ISSN 1330-6812, Roč. 24, č. 1-2 (2017), s. 39-44.

2021 [1] WEIL, A.S., et al. Criterion Validity of the Implicit Positive and negative Affect Test: Prediction of Facial Affect Perception. In: Frontiers in Psychology. 2021, vol. 12, art. 635368.

Principles of the inclusive education and the role of teachers and in-school professional staff / Ognen Spasovski, 2010. In: Defektološka teorija i praktika. - ISSN 1857-663X, Roč. 11, č. 1-2. (2010), s. 67-72

2018 [1] HETTIAARACHI, S., et al. Including all? Perceptions of mainstream teachers on inclusive education in the Western Province of Sri Lanka. In: International Journal of Special Education. 2018, roč. 33, č. 2, s. 427-447.

Sulejmanov, F., Spasovski, O., Platt, T. (2018). The development of the Humour Structure Appreciation Scale and its relation to Sensation Seeking Inventory and Need for Closure Scale, European Journal of Humour Research 6 (1) 124–140;

2018 [1] Shimaya, J., Hanyu, N., Nakamura Y. (2019). Automatic Generation of Homophonic Transformation for Japanese Wordplay Based on Edit Distance and Phrase Breaks, In: Stephanidis, Constantine (Ed.), Human-Computer Interaction - HCI International 2019, Springer

Spasovski, O (in co-authorship with: Macura M. S., Batarelo K. I., Kristiansen, D. S., Gera, I., Ikonomi, E., Kafedžić, L., Milić, T., Rexhaj, X. & Closs, А.) (2013). Dearth of early education experience: a significant barrier to subsequent educational and social inclusion in the Western Balkans, International Journal of Inclusive Education, pp.36-54, Taylor and Francis;

2018 [1] Kakuru, D. M (2018) Reconstructing child caregiving: Perspectives on child headed households in Uganda, in Ebrahim, H.B., Okwany, A. and Barry, O. (eds.) Early Childhood Care and Education at the Margins: African Perspectives on Birth to Three. Routledge.

Spasovski, O (in co-authorship with: Macura M. S., Batarelo K. I., Kristiansen, D. S., Gera, I., Ikonomi, E., Kafedžić, L., Milić, T., Rexhaj, X. & Closs, А.) (2013). Dearth of early education experience: a significant barrier to subsequent educational and social inclusion in the Western Balkans, International Journal of Inclusive Education, pp.36-54, Taylor and Francis;

2019 [1] Jovanovic, T. (2019). Formal Education of Asylum Seeker Children in Belgrade, Serbia: Expanded Meaning of Social Inclusion. Social Sciences, 8 (7), 1–11.; Citation: Pini, Barbara; Carrington, Suzanne; Adie, Lenore (2015). Schooling elsewhere: rurality, inclusion and education - Introduction. International Journal of Inclusive Education, Vol. 19 Issue: 7 Special Issue: SI Pp. 677-684.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Project: “Introducing digital competencies to improve computation thinking and cognitive and socio-emotional development in students”.Principal investigator (expert): prof. d.-r- Ognen Spasovski, PhD.Project characteristic: The project was funded by the National Fund for Innovation and Technological Development. It is responsible for development of a design for implementation of digital tools in teaching and learning, development of instruments to test pre-treatment and post-treatment improvements in students. Duration of the project: 2019-2020

Project: “Developing interactive digital platform “Impala” for eye tracking and emotional facial recognition”. Principal investigator (expert): prof. d.-r- Ognen Spasovski, PhD.Project characteristic: Project funded by the National Fund for Innovation and Technological Development. Responsible to develop design of intervention for early identification of patterns in learning, decision making and human behaviour. The platform can assist teachers’ self-evaluation of teaching-related decisions, and in identifying students’ needs and progress. Presentation of the platform at the World Economic Forum in Davos, January 2020. . Duration of the project: 2019 -2020Hyperlink of the project (outputs, citations, financial support, timeline): https://impala-research.com/team/

Project: European Training Foundation (ETF).Principal investigator (expert): prof. d.-r- Ognen Spasovski, PhD.Project characteristic: The project responsible for mapping and assessment of the state-of-art in validation of non-formal and informal learning in the country, and for development of Inventory report. Author of the first Inventory report on VNFI.Duration of the project: 2018Hyperlink of the project (outputs, citations, financial support, timeline): https://cumulus.cedefop.europa.eu/files/vetelib/2019/european_inventory_validation_2018_North_Macedonia.pdf

Project: Project of the Ministry of Education and Science, supported by UNDP Position consultant: prof. d.-r- Ognen Spasovski, PhD.Project characteristic: The project is responsible for development of innovative modes for primary education programs based on key competencies (recommended by the Council of the European Union). .ČaDuration of the project: 2015-2020

Project: European Commission DG EAC Project: “Preparing Teachers for Diversity: the Role of Initial Teacher Education” (2017)Position of the international expert: prof. d.-r- Ognen Spasovski, PhD.Project characteristic: The project is responsible for the development and preparation of a report on good practice of initial teacher education. Hyperlink of the project (outputs, citations, financial support, timeline): http://publications.europa.eu/resource/cellar/e3defd63-1db4-11e7-aeb3-01aa75ed71a1.0001.01/DOC_1

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Member of a review panel for evaluation of scientific projects in the EU COST (Cooperation in Science and Technology) EU Network, Brussels 2015-2020
Co-founder NAKS - Independent academic union 2015-2021
member of the Supervision Board NAKS - Independent academic union 2015-2021
Country representative in a Positive Psychology Network European Positive Psychology Network 2012-2021
National coordinator Citizenship Education Network, Erasmus Academic Network and Jean Monnet Network 2011-2021
member of the Executive Board Macedónska komora psychológov 2005-2015

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
University of Pennsylvania, Department of Psychology and Positive Psychology Center, Philadelphia, USA 3701 Market, 3701 Market St, Philadelphia, PA 19104, United States 07.2011-06.2012 Fulbright Scholar Award, Post-Doctoral Research Visiting Scholar
London Metropolitan University 166-220 Holloway Rd, London N7 8DB, United Kingdom 02.06-08.06.2015 Erasmus+ Jean Monnet Programme
Universiy of Edinbourgh, School of Education Moray House School of Education and Sport University of, Holyrood Rd, Edinburgh EH8 18.05-24.05.2015 European Union/Council of Europe, Regional Support for Inclusive Education in South East Europe
University in Ljubljana, Republic of Slovenia, Faculty of Education Kardeljeva ploščad 16, 1000 Ljubljana, Slovenia 15.10-22.10.2014 European Union/Council of Europe, Regional Support for Inclusive Education in South East Europe
Palacky University in Olomouc Palacky University, Olomouc, Czech Republic 31.3-04.04.2014 Invitation by Palacky University in Olomouc

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2022-11-30