UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Mgr. Ivana Pondelíková, PhD., univ. doc.
Email:
pondelikova1@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FF UCM - Filozofická fakulta UCM
Pracovisko:
KAA - Katedra anglistiky a amerikanistiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Pondelíková
I.2 - Meno
Ivana
I.3 - Tituly
doc., Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1981
I.5 - Názov pracoviska
Katedra anglistiky a amerikanistiky, Filozofická fakulta, UCM Trnava
I.6 - Adresa pracoviska
J. Herdu 2, 917 01 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
ivana.pondelikova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/31315?do=filterForm-submit&name=Ivana&surname=Pondel%C3%ADkov%C3%A1&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
filológia
I.11 - ORCID iD
0000-0003-4557-0616

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta humanitných vied, Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica
II.b - Rok
2006
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov - špecializácia anglický jazyk a literatúra – etická výchova
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická fakulta, Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica
II.b - Rok
2019
II.c - Odbor a program
Európske kultúrne štúdiá, Cudzie jazyky a kultúry
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická fakulta, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.b - Rok
2025
II.c - Odbor a program
Cudzie jazyky a kultúry
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
docent Katedra anglistiky a amerikanistiky, Filozofická fakulta, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave od júl 2024 - súčasnosť
odborná asistentka, vysokoškolská pedagogička Katedra anglistiky a amerikanistiky, Filozofická fakulta, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave od septembra 2021 - do jún 2024
odborná asistentka, vysokoškolská pedagogička Katedra európskych kultúrnych štúdií, Filozofická fakulta, Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica september 2019 – august 2021
lektorka anglického jazyka a prekladateľka SZČO jún 2012 – október 2015
marketingový poradca a brand manažérka Kinstellar, s.r.o., Hviezdoslavovo nám. 13, 811 02 Bratislava január 2011 – september 2011
marketingová asistentka Kinstellar, s.r.o. (Linklaters, s.r.o.), Hviezdoslavovo nám. 13, 811 02 Bratislava november 2008 – december 2010
asistentka v advokátskej kancelárii Linklaters, s.r.o., Hviezdoslavovo nám. 13, 811 02 Bratislava júl 2007 – november 2008

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
lntegrating Artificial Intelligence in Education Dorea Educational Institute 2025
Design Thinking New Generation of Founders – Grow with Google 2021, 2022
Presentations Skills Training and Train the Trainer Training – tréning zameraný na prezentácie, koučing a mentoring Kinstellar Bratislava 2009
Advisory Skills Training - tréning zameraný na poskytovanie poradenstva a rozvoj týchto zručností Linklaters London 2009
Sprievodca cestovného ruchu Ekonomická fakulta, Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica 2004

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Americká literatúra anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii I. filológia
Tvorba a prezentacia odbornych projektov anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii I. filológia
História a kultúra USA anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii I. filológia
História a kultúra anglicky hovoriacich krajín anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii II. filológia
Dejiny a reálie USA anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii I. filológia
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii I. filológia
anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii II. filológia
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
5
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
22
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
50
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
37
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
70
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
62
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
9
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
9
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

V2 Pondelíková, I. - Tökölyová, T. 2022. Work From Home and Stress in the Slovak Academic Environment. In: Handbook of Research on the Complexities and Strategies of Occupational Stress. (editor Adnan Ul Haque). Hershey: IGI Global, 2022. pp. 200-222. ISBN 9781668439371, s. 200-222. DOI 10.4018/978-1-6684-3937-1.ch012. Scopus

V1 Pondelíková, I. 2025. Enhancing University Education in Slovakia. Pioneering AI Tools for Achieving Excellence in the Educational Process of English Language and Anglophone Cultures. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2025. 196 s. ISBN 978-80-572-0489-3.

V2 Pondelíková, I. 2023. Design thinking for specific purposes: Comparative study of design thinking technique to enhance educational process for students of English and teachers of various academic fields. In: Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. Roč. 11, č., s. 633-650. ISSN 2334-9182. WoS/Scopus

ACB Pondelíková, I. 2020. Úvod do medzinárodných kultúrnych vzťahov a interkultúrnej komunikácie. Banská Bystrica: DALI-BB, 2020. 95 s. ISBN 978-80-8141-243-1.

V1 Pondelíková, I. Blended education for university of 21st century. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. 131 s. ISBN ISBN 978-80-572-0369-8.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

V2 Pondelíková, I. - Tökölyová, T. 2022. Work From Home and Stress in the Slovak Academic Environment. In: Handbook of Research on the Complexities and Strategies of Occupational Stress. (editor Adnan Ul Haque). Hershey: IGI Global, 2022. pp. 200-222. ISBN 9781668439371, s. 200-222. DOI 10.4018/978-1-6684-3937-1.ch012. Scopus

V1 Pondelíková, I. 2025. Enhancing University Education in Slovakia. Pioneering AI Tools for Achieving Excellence in the Educational Process of English Language and Anglophone Cultures. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2025. 196 s. ISBN 978-80-572-0489-3.

V2 Pondelíková, I. 2023. Design thinking for specific purposes: Comparative study of design thinking technique to enhance educational process for students of English and teachers of various academic fields. In: Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. Roč. 11, č., s. 633-650. ISSN 2334-9182. WoS/Scopus

ACB Pondelíková, I. 2020. Úvod do medzinárodných kultúrnych vzťahov a interkultúrnej komunikácie. Banská Bystrica: DALI-BB, 2020. 95 s. ISBN 978-80-8141-243-1.

V1 Pondelíková, I. Blended education for university of 21st century. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. 131 s. ISBN ISBN 978-80-572-0369-8.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

AED Pondelíková, I. - Pecníková, J. 2020. Inovatívne metódy na univerzite súčasnosti a rozvoj digitálnej identity študentov. In: Jazykovedné, literárnovedné a didaktické kolokvium = Linguistic, Literary and Didactic Colloquium L-7. Bratislava : Z-F LINGUA, 2020. pp. 66-77. ISBN 978-80-8177-076-0.


ul Haque, A. No One Wants to be a Host of Ghost Sessions: Techniques to Improve Student Engagement and Active Participation. In: Teaching in the Post COVID-19 Era. Springer Nature, 2021, s. 433. 978-3-030-74088-7. Scopus


Strategic Management Through Digital Platforms for Remote Working in the Higher Education Industry During and After the YAMOH, F.A., Ul HAQUE, A. COVID-19 Pandemic. DOI 10.23762/FSO_VOL10_NO2_6. In: Forum scientiae oeconomia. 2022, roč. 10, č. 2, s. 111-128. Scopus

ACB Pondelíková, I. 2020. Úvod do medzinárodných kultúrnych vzťahov a interkultúrnej komunikácie. Banská Bystrica : DALI-BB, 2020. 95 s. ISBN 978-80-8141-243-1.


PECNÍKOVÁ, J. On migration, identity and literature in French language teaching. In: E-revista de estudos interculturais. São Mamede de Infesta: Center for Intercultural Studies, 2021, s. 1-9. ISSN 2182-6439. Scopus

AEC Pondelíková, I. 2020. Exploring intercultural differences between east and west throughout cultural dimensions and literature. In: Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska : SectionN - Educatio Nova. pp. 343-357. ISSN 2451-049. DOI 10.17951/en.2020.5.343-357.


HUŤKA, M. The triggers which caused the founding of medieval mendicant monasteries in Slovakia (An introduction to the issue). In: Kultúrne Dejiny. 2021, roč. 12, s. 31-49. Scopus

V2 Pondelíková, I. - Tökölyová, T. 2022. Work From Home and Stress in the Slovak Academic Environment. In: Handbook of Research on the Complexities and Strategies of Occupational Stress. (editor Adnan Ul Haque). Hershey: IGI Global, 2022. pp. 200-222. ISBN 9781668439371, s. 200-222. DOI 10.4018/978-1-6684-3937-1.ch012. Scopus


JURINOVÁ, J., MIŠTINA, J. Open-book versus closed-book exams as a part of hybrid education in computer science and humanities in the post-COVID era. In: ICETA 2023 [elektronický dokument] : 21st Year of International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : proceedings : October 26 – 27, 2023 Grand Hotel Starý Smokovec, High Tatras, Slovakia / Fejedelem, Štefan [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Piscataway (USA) : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2023. ISBN 979-8-3503-7068-3, s. 258-263. Scopus

AEC Pondelíková, I. 2019. Reflection of muslim culture in literature. In: Radomskie Studia Filologiczne. Radom : Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu, 2019. pp. 177-192. ISSN 2299-1131.


CHAUDHARY, P. Layers of discourse and gender relation in Khaled Hosseini's a Thousand Splendid Suns. In: Humanitgies & Social Sciences Reviews. 2020, 8(3), pp. 1464-1471. ISSN 2395-6518.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VETAssIst – Umelá inteligencia ako asistent učiteľa odborného vzdelávania a prípravy, č. 2024-1-HU01-KA220-VET-000253387, Erasmus+, 2024 - 2027, členka riešiteľského tímu

Ženy vo vede a technike – zvyšovanie povedomia študentov a študentiek v oblasti rodovej rovnosti č. 012UCM-4/2024, KEGA, 2024 - 2026, členka riešiteľského tímu

Kultúrna pamäť európskych veľkomiest č. 1/0538/21, VEGA, 2021 - 2023, členka riešiteľského tímu

Shaping of the European citizenship in the post-totalitarian societies: Reflections after 15 years of EU enlargement, Europe for Citizens / Share EU, 2019 - 2021, členka riešiteľského tímu

Inovatívne metódy vo výučbe kultúrnych štúdií č. 033UMB-4/2018, KEGA, 2018 - 2020, zástupkyňa vedúcej projektu

(E)migrácia ako politický, kultúrny a jazykový fenomén v ére globalizácie č. 033UMB-4/2017, KEGA, 2017 - 2019, členka riešiteľského tímu

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
členka Central European Association for Canadian Studies, Slovakia Central European Association for Canadian Studies, Slovakia od 2016
posudzovateľka odborného vedeckého časopisu registrovaného v databáze Scopus Slovak Journal of Political Sciences, Slovakia 2021
posudzovateľka odborného vedeckého časopisu Nová filologická revue, Filozofická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici od 2022
posudzovateľka KEGA KEGA 2021, 2023
posudzovateľka APVV APVV 2023
posudzovateľka vedeckého časopisu registrovaného v databáze Scopus Environment and Social Psychology 2024

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Univesidade da Madeira Funchal Colégio dos Jesuítas, Rua dos Ferreiros, 9000-082 Funchal, Portugalsko 27. 4. 2025 - 4. 5. 2025 STA
Dorea Educational Institution 16 Iouniou 1943 st. 9, Office 201, 3022 Limassol, Cyprus 6. 4. 2025 - 12. 4. 2025 STT
Univesidade da Madeira Funchal Colégio dos Jesuítas, Rua dos Ferreiros, 9000-082 Funchal, Portugalsko 13. 4. 2024 - 20. 4. 2024 STA

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie