UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
doc. PhDr. Slávka Démuthová, PhD., univ. prof.
Email:
slavka.demuthova@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FF UCM - Filozofická fakulta UCM
Pracovisko:
KPSY - Katedra psychológie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Démuthová
I.2 - Meno
Slávka
I.3 - Tituly
doc., PhDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1976
I.5 - Názov pracoviska
Katedra psychológie, Filozofická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Námestie J. Herdu 2, 917 01 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
profesor
I.8 - E-mailová adresa
slavka.demuthova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14315
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
psychológia
I.11 - ORCID iD
0000-0003-1879-6871

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Trnavská univerzita v Trnave
II.b - Rok
spojené štúdium
II.c - Odbor a program
psychológia, psychológia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Trnavská univerzita v Trnave
II.b - Rok
2000
II.c - Odbor a program
psychológia, psychológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Trnavská univerzita v Trnave
II.b - Rok
2007
II.c - Odbor a program
psychológia, psychológia
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Masarykova univerzita, Brno, Česká republika
II.b - Rok
2015
II.c - Odbor a program
psychológia, všeobecná psychológia
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
vysokoškolský učiteľ - odborný asistent Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 04.10.2000 - 28.02.2015
vysokoškolský učiteľ - docent Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 01.03.2015 - 30.06.2019
vysokoškolský učiteľ - profesor Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 01.07.2019 - 30.09.2020
vysokoškolský učiteľ - docent Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 01.10.2020 - 30.09.2021
vysokoškolský učiteľ - profesor Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 01.10.2021 - trvá

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
autogénny tréning - kurz Trnavská univerzita v Trnave 2000
ECDL (European Computer Driving Licence) Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2008
PhDr. (rigorózna skúška) Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2009
Kurz anglického jazyka so skúškou TOIC Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2010
školiaci a výcvikový kurz pre psychodiagnostickú metodiku "Figure Drawing Test" Hogrefe - Testcentrum, s.r.o., Praha, Česká republika 2023
školiaci a výcvikový kurz pre psychodiagnostickú metodiku "Mayer-Salovey-Caruso Emotional Intelligence Test" Hogrefe - Testcentrum, s.r.o., Praha, Česká republika 2023
školiaci a výcvikový kurz pre psychodiagnostickú metodiku "Snijders-Oomen Nonverbal Intelligence Test for children between 2 years 6 months and 7-years-old" Hogrefe - Testcentrum, s.r.o., Praha, Česká republika 2023
školiaci a výcvikový kurz pre psychodiagnostickú metodiku a terapiu "Scénotest a terapie/diagnostika hrou" Hogrefe - Testcentrum, s.r.o., Praha, Česká republika 2023
Školiaci kurz: "Jak reagovat v případě mimořádné události – aktivní útočník" Masarykova univerzita v Brne, Česká republika 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Vývinová psychológia I., II. psychológia prvý psychológia
prax I., II. psychológia prvý psychológia
seminár k záverečnej práci II psychológia prvý psychológia
kolokviálna skúška psychológia prvý psychológia
kolokviálna skúška psychológia druhý psychológia
záverečná práca s obhajobou psychológia prvý psychológia
diplomový seminár psychológia druhý psychológia
dizertačná skúška psychológia tretí psychológia
príprava vedeckej štúdie všeobecná a experimentálna psychológia tretí psychológia
doktorandský seminár I., II., III. všeobecná a experimentálna psychológia tretí psychológia
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
psychológia prvý psychológia
psychológia druhý psychológia
všeobecná a experimentálna psychológia tretí psychológia
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
3
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
56
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
48
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
2
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Tanatológia Psychológia druhý Psychológia
Vedecké aktivity IV psychológia druhý psychológia

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
218
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
98
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
33
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
28
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
271
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
165
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
69
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
59
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
11
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách: Self-Harming Behaviour in Adolescent Age / Slávka Démuthová ; reviewers: Iva Burešová, Elena Lisá. - 1. vyd. - Berlin ; Bratislava : Peter Lang, Veda, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied, 2023. - Kategória do roku 2021 AAA. Indexované v databáze Wos, Scopus. - 298 s. - ISBN 978-3-631-89835-2. DOI DOI 10.3726/b2060.

ADD Vedecké práce v domácich karentovaných časopisoch: The Predictive Importance of Selected Protective Factors against Different Types of Antisocial Behavior Manifested by Adolescent Boys and Girls / Ivana Václaviková, Lenka Selecká, Slávka Démuthová, Marek Blatný, Michal Hrdlička, 2020. DOI DOI 10.31577/sp.2020.02.796. In: Studia Psychologica : An International Journal for Research and Theory in Psychology. - ISSN 0039-3320, Roč. 62, č. 2 (2020), s. 138-147.

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia: „A Semantic Analysis of the Concept of Beauty (Güzellik) in Turkish Language: Mapping the Semantic Domains“ / Andrej Démuth, Slávka Démuthová, Yasin Kaceli, 2022. - Príspevok je indexovaný vo WoS. DOI DOI 10.3389/fcomm.2022.797316. In: Frontiers in Communication. - ISSN 2297-900X, Roč. 7, č. 20. máj (2022), s. 1-11.

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia

Kresba ľudskej postavy - interpretačné paradigmy = Humane figure drawing test - interpretive paradigms / Peter Jurovatý, Slávka Démuthová, 2022. - Príspevok je indexovaný v Scopus. DOI DOI 10.51561/cspsych.66.1.46. In: Československá psychologie : časopis pro psychologickou teorii a praxi. - ISSN 0009-062X, Roč. 66, č. 1 (2022), s. 46-58.

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

The Problem of Self-Disclosure of Self-Harming Behaviour in Adolescence / Slávka Démuthová ... [et al.], 2020. DOI DOI 10.18662/po/11.4/220. In: Postmodern Openings : a LUMEN Peer Reviewed Open Access Journal. - ISSN 2068-0236, Roč. 11, č. 4 (2020), s. 1-19.


VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách: Self-Harming Behaviour in Adolescent Age / Slávka Démuthová ; reviewers: Iva Burešová, Elena Lisá. - 1. vyd. - Berlin ; Bratislava : Peter Lang, Veda, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied, 2023. - Kategória do roku 2021 AAA. Indexované v databáze Scopus. - 298 s. - ISBN 978-3-631-89835-2. DOI DOI 10.3726/b2060.

ADD Vedecké práce v domácich karentovaných časopisoch: The Predictive Importance of Selected Protective Factors against Different Types of Antisocial Behavior Manifested by Adolescent Boys and Girls / Ivana Václaviková, Lenka Selecká, Slávka Démuthová, Marek Blatný, Michal Hrdlička, 2020. DOI DOI 10.31577/sp.2020.02.796. In: Studia Psychologica : An International Journal for Research and Theory in Psychology. - ISSN 0039-3320, Roč. 62, č. 2 (2020), s. 138-147.

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia

„A Semantic Analysis of the Concept of Beauty (Güzellik) in Turkish Language: Mapping the Semantic Domains“ / Andrej Démuth, Slávka Démuthová, Yasin Kaceli, 2022. - Príspevok je indexovaný vo WoS. DOI DOI 10.3389/fcomm.2022.797316. In: Frontiers in Communication. - ISSN 2297-900X, Roč. 7, č. 20. máj (2022), s. 1-11.


V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia

Kresba ľudskej postavy - interpretačné paradigmy = Humane figure drawing test - interpretive paradigms / Peter Jurovatý, Slávka Démuthová, 2022. - Príspevok je indexovaný v Scopus. DOI DOI 10.51561/cspsych.66.1.46. In: Československá psychologie : časopis pro psychologickou teorii a praxi. - ISSN 0009-062X, Roč. 66, č. 1 (2022), s. 46-58.

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

The Problem of Self-Disclosure of Self-Harming Behaviour in Adolescence / Slávka Démuthová ... [et al.], 2020. DOI DOI 10.18662/po/11.4/220. In: Postmodern Openings : a LUMEN Peer Reviewed Open Access Journal. - ISSN 2068-0236, Roč. 11, č. 4 (2020), s. 1-19.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Anxiety, illusory pattern perception and conspiracy beliefs during the Covid-19 pandemic / Ognen Spasovski, Slávka Démuthová, Vesna Kuzmanović, 2021. DOI DOI 10.51936/tip.58.3.1333-1149. In: Teorija in Praksa. - ISSN 0040-3598, Roč. 58, č. 4 (2021), s. 1133-1149.

Ohlasy:

2024  [01] A study of some psychological variables as predictors of COVID-19 vaccination anxiety among Faculty Members of Ain Shams University / Al Baseer, Nashwa Abdel Monem; Shaheen, Hayam Saber. DOI 10.1038/s41598-024-75360-x. In: SCIENTIFIC REPORTS. – ISSN 2045-2322. – Roč. 14, č. 1 (2024). WoS

2024  [01] VÁCLAVIKOVÁ, I.; VITEKOVÁ, L. Populist Attitudes and Conspiracy Beliefs in Slovak Society: Pandemic vs Post-pandemic Data. In: Politické vedy. 2024, 27(2), s. 80-100. ISSN 1335-2741. WoS2022  [01] Intuition, reason, and conspiracy beliefs / Binnendyk, Jabin [Autor] ; Pennycook, Gordon [Autor]. – [recenzované]. – DOI 10.1016/j.copsyc.2022.101387. – WOS CC ; SCO In: Current Opinion in Psychology. – Berlín (Nemecko) : Elsevier. – ISSN 2352-250X. – č. 47 (2022), s. [1-6]. WoS, Scopus

2022  [01] Intuition, reason, and conspiracy beliefs / Binnendyk, Jabin [Autor] ; Pennycook, Gordon [Autor]. – [recenzované]. – DOI 10.1016/j.copsyc.2022.101387. – WOS CC ; SCO In: Current Opinion in Psychology. – Berlín (Nemecko) : Elsevier. – ISSN 2352-250X. – č. 47 (2022), s. [1-6]. WoS, Scopus

2022  [01] YELBUZ, B.E., MADAN, E., ALPER, S. Reflective thinking predicts lower conspiracy beliefs: A meta-analysis. In: Judgment and Decision Making. 2022, roč. 17, č. 4, s. 720-744. ISSN 1930-2975. Scopus

2021  [02] VÁCLAVIKOVÁ, I., GAŽOVIČOVÁ, L. Dôvera v nepodložené medicínske informácie a emocionálne prežívanie v období pandémie Covid-19. In: Kondášove dni 2021. Trnava: FF UCM, 2021, s. 87-97. ISBN 978-80-572-0197-7.

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

The Problem of Self-Disclosure of Self-Harming Behaviour in Adolescence / Slávka Démuthová ... [et al.], 2020. DOI DOI 10.18662/po/11.4/220. In: Postmodern Openings : a LUMEN Peer Reviewed Open Access Journal. - ISSN 2068-0236, Roč. 11, č. 4 (2020), s. 1-19.

Ohlasy:

2024  [01] Characteristics of Disclosure of Suicidal and Nonsuicidal Behaviors in a Clinical Sample of Adolescents / Brausch, Amy M.; Kalgren, Taylor; Howd, Chelsea. DOI 10.1007/s10802-024-01269-8. In: RESEARCH ON CHILD AND ADOLESCENT PSYCHOPATHOLOGY. – ISSN 2730-7166. – ISSN (online) 2730-7174. – 2024. WoS

2024  [01] You're not alone: imagery rescripting for adolescents who self-harm / Schmied, Elisa; Hack, Lisa; Connemann, Bernhard; Sosic-Vasic, Zrinka; Kroener, Julia. DOI 10.3389/fpsyg.2024.1395603. In: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY. 2024. ISSN 1664-1078. Roč. 15, s. 1-12. WoS

2024  [01] RAN, M.S., XIAO, Y., ROHLOF, H. Editorial: The impact of COVID-19 on internet addiction, suicidal behavior, and study behavior in adolescents in various cultural contexts. DOI 10.3389/fpsyt.2024.1375244 In: Frontiers in Psychiatry. 2024, roč. 15, no. 1375244. ISSN 1664-0640. WoS

2023  [01] BRANJERDPORN, G., et al. What Is Helpful and What Is Challenging for the Caregivers of Young People Receiving Interventions to Prevent Suicide? Caregivers' Perspectives - A Rapid Scoping Review. In: Children. 2023,10, 1801. DOI 10.3390/children10111801. WoS

2023  [01] DO, R., et al. Korean adolescents' coping strategies on self-harm, ADHD, insomnia during COVID-19: text mining of social media big data. In: Frontiers in Psychiatry. 2023. DOI 10.3389/fpsyt.2023.1192123. WoS

ADC Vedecké práce v zahraničných karentovaných časopisoch

Krása v kontexte evolučných prístupov = Beauty in the Context of Evolutionary Approaches / Slávka Démuthová, 2019. In: Filosofický časopis. - ISSN 0015-1831, Roč. 67, č. 4 (2019), s. 591-603.

Ohlasy:

2021 [2] TOMAŠOVIČOVÁ, Jana. Parallels between two worlds: Literary science-fiction imagery and transhumanist visionsIn: World Literature Studies. 2021, roč. 13, č. 1, s. 31-42. WoS

2020 [2] DÉMUTH, Andrej. K problematike geometrizovania krásy a estetických pojmov. In: Filozofia. 2020, 75(2), s. 121-132. WoS

AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách

Human facial attractiveness in psychological research : an evolutionary approach / Slávka Démuthová, Lenka Selecká, Andrej Démuth. - 1. vyd. - Berlin : Peter Lang, 2019. - Publikácia je indexovaná v databáze Scopus. - 211 s. [13,82AH]. - (Spectrum Slovakia, ISSN 2195-1845 ; volume 21). - ISBN 978-3-631-79772-3.

Ohlasy

2023 [01] KIŠOŇOVÁ, R. The beauty of the human face in contemporary interdisciplinary discourse. DOI 10.5281/zenodo.10500937 In: ESPES [elektronický dokument] : Electronic Magazine of the Society for Aesthetics in Slovakia : Journal of Society for Aesthetics in Slovakia and Institute of Aesthetics and Art Culture = Elektronický časopis Spoločnosti pre estetiku na Slovensku. – Prešov (Slovensko) : Prešovská univerzita v Prešove. Filozofická fakulta. Inštitút estetiky a umeleckej kultúry. – ISSN (online) 1339-1119. – Roč. 12, č. 1 (2023), s. 103-116. Scopus

2021 [2] TOMAŠOVIČOVÁ, Jana. Andrej Démuth: Krása, estetická skúsenosť a emocionálne afektívne stavy. In: Filozofia. 2021, 76(3), s. 223-226. WoS

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Self-harm in adolescence as maladaptive coping / Slavka Demuthova, Andrej Demuth, 2020. - Indexované vo WoS CC. DOI DOI 10.18662/brain/11.2Sup1/92. In: Brain : broad research in artificial intelligence and neuroscience. - ISSN 2068-0473, Roč. 11, č. 2, sup. 1 (2020), s. 37-47.

Ohlasy:

2023  [02] NURHALISA, A., HANDAYANI, E. Strategi Coping dan Kebahagiaan pada Remaja Selama Pandemi COVID-19. In: Proyeksi: Jurnal Psikologi. 2023, 18(2), s. 144-156. ISSN 1907-8455.

2023  [02] MAURITS, R.H., HATTA, M.I., SUHANA, S. The application of logotherapy to improve the meaning of life in emerging adults with self-injury. In: Jurnal Ilmiah Psikologi Terapan. 2023, 11(2), pp. 91-104. ISSN 2301-8267.

2023  [01] ZHANG, Y., et al. When Mindfulness is Insufficient: The Moderated Moderating Effects of Self-Harm and Negotiable Fate Beliefs on the Association Between Mindfulness and Adolescent Psychological Distress in Disasters. In: School Psychology International. 2023. DOI 10.1177/01430343231187108, s. 1-23. WoS

2022  [01] DOKTOROVÁ, D., ŠOMODIOVÁ, P. Detecting of interrelationships between eating disorders and self-harm in girls during adolescence. DOI 10.18662/po/13.3/473 In: Postmodern Openings [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : a LUMEN Peer Reviewed Open Access Journal. – Iasi (Rumunsko) : Lumen publishing house. – ISSN 2068-0236. – ISSN (online) 2069-9387. – Roč. 13, č. 3 (2022), s. 13-25. WoS

2022  [01] Examining coping and nonsuicidal self-injury among adolescents: A profile analysis / Giordano, Amanda L. [Autor] ; Prosek, Elizabeth A. [Autor] ; Schmit, Erika L. [Autor] ; Schmit, Michael K. [Autor]. – DOI 10.1002/jcad.12459. – WOS CC In: JOURNAL OF COUNSELING AND DEVELOPMENT. – ISSN 0748-9633. – ISSN (online) 1556-6676. – 2022. WoS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Projekt: APVV-17-0123 "Sebapoškodzovanie: vymedzenie, prevalencia, ovplyvňujúce faktory a implikácie pre klinické intervencie"

Zodpovedný (hlavný) riešiteľ: doc. PhDr. Slávka Démuthová, PhD.

Charakteristika projektu: Úmyselné spôsobovanie zranení sebe samému v adolescentnej populácii je natoľko nežiadúcim a z mnohých (zdravotných i psychologických) ohľadov rizikovým správaním, že jeho skúmanie psychológmi je nevyhnutné. Doposiaľ bolo sebapoškodzovanie chápané predovšetkým ako symptóm prítomný pri niektorých psychiatrických diagnózach, prípadne pri disharmonickom vývine osobnosti, a tak sa vzťahovalo predovšetkým na klinickú populáciu. Najnovšie zistenia zo zahraničia, ako i tendencie zaznamenané v domácom prostredí však upozorňujú na skutočnosť, že v oblasti sebapoškodzovania došlo k zmenám v prevalencii, formách, účeloch, ale i viazanosti na klinické syndrómy. Aktuálnosť témy reflektuje aj najnovšia, 5. revízia Diagnostického a štatistického manuálu duševných porúch, ktorá v závere kapitoly "Conditions for Further Study" spomína práve problematiku nesuicidálneho sebapoškodzovania ako oblasti vyžadujúcej intenzívny výskum. Predložený projekt plánuje realizovať základný výskum, ktorý poskytne dáta týkajúce sa prevalencie sebapoškodzovania v populácii, jeho foriem a dôvodov, chápania pojmu samotnou ohrozenou skupinou, vymedzenia tohto pojmu v kontexte výskytu nových foriem a spolupôsobiacich faktorov, ako aj etablovania relevantnej metodiky na zisťovanie výskytu a špecifických súvislostí tohto javu. Neoddeliteľnou súčasťou bude sprístupnenie získaných výsledkov čo najširšiemu okruhu profesionálov, formulácia implikácií pre prípadné klinické intervencie a publikovanie výsledkov výskumu na relevantných vedeckých fórach.

Hyperlink projektu (výstupy, ohlasy, finančná dotácia, časové rozpätie): http://kpsych.ff.ucm.sk/sk/granty/

Project: APVV-17-0123 "Self-harm: definition, prevalence, influencing factors and implications for clinical interventions"

Principal investigator: assoc. prof. Slavka Demuthova, Ph.D.

Project annotation: Intentional self-injury in the adolescent population is so undesirable and out of many (not only medical but also psychological) aspects, it can be understood as a risk behaviour that its exploration by psychologists is necessary. Until now, self-harm has been primarily understood as a symptom present in some psychiatric diagnoses or diagnoses of disharmonic personality development and thus primarily related to the clinical population. Up-to-date finding from abroad as well as the trends revealed in the domestic context, however, point to the fact that there have been changes in prevalence, forms, purposes, and binding to clinical syndromes in the field of self-harm. The recentness of the chosen topic is also reflected in the latest worldwide accepted review of the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5 2013), which at the end of the chapter "Conditions for Further Study" refers to the problem of non-suicidal self-injury as to an area requiring intensive research. Presented project plans to execute the basic research providing data on the prevalence of self-harm in the population, on its forms and reasons, on the understanding of the concept by target group itself, on defining this concept in the context of the emergence of new forms and intervening factors, as well as on establishing a relevant methodology able to detect the occurrence and specific context of this phenomenon. An integral part of the project is a subsequent accessibility of the results obtained to the wide range of professionals, the formulation of implications for the clinical intervention and a publication of research results in the relevant scientific and professional forums.

Hyperlink of the project (outputs, citations, financial support, timeline): http://kpsych.ff.ucm.sk/sk/granty/

Projekt: VEGA 1/0042/17 "Rizikové správanie v adolescencii, jeho incidencia a ovplyvňujúce faktory"

Zodpovedný (hlavný) riešiteľ: doc. PhDr. Slávka Démuthová, PhD.

Charakteristika projektu: Typológia antisociálneho správania umožňuje identifikovať špecifické skupiny osôb v populácii (Del Bove, Mackay, 2011; Smart a kol., 2004). Budeme verifikovať pôvodnú českú verziu (Blatný a kol., v tlači; Sobotková a kol., 2009) a možnosti jej replikácie v SR. Predpokladáme podobnosť novej typológie v možnosti odlíšiť skupiny adolescentov v závažnosti antisociálneho správania. Typy budú charakterizované na základe definovaných rizikových faktorov. Budú použité: dotazník SAHA a metódy zisťujúce osobnostné črty (BFI) a mieru sebakontroly (BSCS). Identifikujeme vplyv interných faktorov na antisociálne správanie, nakoľko podľa General Theory of Crime (Gottfredson, Hirschi, 1990) je kľúčovým faktorom pre rozvoj antisociálného správania miera sebakontroly. Vzhľadom k predpokladanej veľkosti súboru (1000os.) je cieľom vytvoriť štrukturálny model zisťujúci interakcie medzi mierou sebakontroly, spôsobom výchovy, dispozičnými vlastnosťami a ďalšími environmentálnymi faktormi v ich vplyve na antisociálne správanie.

Hyperlink projektu (výstupy, ohlasy, finančná dotácia, časové rozpätie): http://kpsych.ff.ucm.sk/sk/granty/

Project. VEGA 1/0042/17 "Risk behavior in adolescence, the incidence and influencing factors" 

Principal investigator: assoc. prof. Slavka Demuthova, Ph.D.

Project annotation: Typology of antisocial behavior allows the identification of specific groups in the population (Del Bove, Mackay, 2011; Smart et al., 2004). We will verify the possibility of Czech version typology (Blatný et al., in press; Sobotková et al., 2009) replication in Slovakia. We assume new typology will be similar in distinguishing different groups of adolescents according to the severity of their antisocial behavior. Types will be characterized by risk factors. Methods: SAHA questionnaire, the personality traits identification method (BFI) and BSCS, a method assessing dispositional self-control. The focus in on internal factors. By General Theory of Crime (Gottfredson, Hirschi, 1990), self-control level is a key factor for the antisocial behavior development. Due to the expected size of the research sample (N=1000), the aim is to create a structural model detecting the interactions among self-control, educational style, inherited characteristics and environmental factors in their effect on antisocial behavior.

Hyperlink of the project (outputs, citations, financial support, timeline): http://kpsych.ff.ucm.sk/sk/granty/

Projekt: VEGA 1/0251/21 "Atraktivita ľudskej tváre - kľúčové charakteristiky a psychologické mechanizmy jej posudzovania"

Zodpovedný (hlavný) riešiteľ: doc. PhDr. Slávka Démuthová, PhD.

Charakteristika projektu: Percepcia ľudskej tváre a jej atribútov predstavuje kľúčový moment sociálnej interakcie. Hodnotenie atraktivity a jej vplyv na prežívanie a správanie jedinca boli a sú predmetom dlhodobého skúmania mnohých vedných oblastí - estetiky, kunsthistórie, filozofie, biológie a pod. Psychologické vedy však v tomto kontexte neponúkajú jen deskripciu sledovaného fenoménu, ale disponujú potenciálom explanácie interných mechanizmov a dôvodov takéhoto posudzovania jedincom. Aktuálne možnosti výpočtovej techniky (konkrétne možnosť generovania počítačových tvárových kompozitov a cielená úprava ich špecifických atribútov) umožňujú veľmi presne sledovať dôsledky špecifických zmien v atribútoch percipovanej tváre na jej vnímanie a hodnotenie jedincom. Hlavným cieľom projektu je identifikácia kľúčových charakteristík ovplyvňujúcich percepciu atraktivity ľudskej tváre (na strane percipovaného objektu aj na strane percipienta) a psychologických mechanizmov, ktoré sa na percepcii a hodnotení atraktivity ľudskej tváre podieľajú.

Hyperlink projektu (výstupy, ohlasy, finančná dotácia, časové rozpätie): http://kpsych.ff.ucm.sk/sk/granty/


Project: VEGA 1/0251/21 "Human Facial Attractiveness – the Key Characteristics and Psychological Mechanisms of Its Assessment"

Principal investigator: assoc. prof. Slavka Demuthova, Ph.D. 

Project summary: The perception of a human face and its attributes represents a key moment in any social interaction. The assessment of attractiveness, its impact on human behaviour and the way it is experienced have long been the subject of many areas of science. However, various areas of psychology not only provide a description of this phenomenon, but have the potential to explain the internal mechanisms and reasons for the assessments. The possibilities provided by contemporary IT (the ability to generate digital facial composites) allow detailed observations of the consequences of specific modifications of facial attributes on the perception and assessment of these by individuals. The principal objective of the project is to identify those key characteristics which have an impact on the perception of the attractiveness of a human face (both from the viewpoint of the perceived and perceiver) as well as the psychological mechanisms that contribute to the perception and assessment of human facial attractiveness. 

Hyperlink of the project (outputs, citations, financial support, timeline): http://kpsych.ff.ucm.sk/sk/granty/

Projekt: APVV-23-0181 "Klinické a právne aspekty sebapoškodzovania v adolescencii"

Zodpovedný (hlavný) riešiteľ: doc. PhDr. Slávka Démuthová, PhD. 

Charakteristika projektu: Cieľom projektu je vykonať analýzu estetických a morálnych emócií, porovnať ich a zvážiť potenciál kognitívneho vysvetlenia oboch typov emócií. Hlavným cieľom projektu je vyvinúť a objasniť koncepciu estetických a morálnych emócií a otestovať hypotézu, že estetické a morálne emócie sú vo svojej podstate somatickými nosičmi informácií, ktoré je možné kognitívne analyzovať, čo umožňuje dôkladnejšiu analýzu a identifikáciu základných osobných, kultúrnych, evolučných a historických determinantov subjektívnych aj interpersonálnych skúseností. Realizácia projektu pomôže vytvoriť platformu pre širšiu interdisciplinárnu vedeckú a odbornú diskusiu o hermeneutických a kognitívnych aspektoch estetických a morálnych emócií a odôvodniť kognitívny a filozofický výskum emocionality. Projekt je zameraný na podporu integrácie filozofických a ďalších vedeckých prístupov používaných pri skúmaní estetických a morálnych skúseností, niektorých ich konkrétnych typov, ako aj (prostredníctvom vyššie uvedených vybraných druhov skúseností) na komplexnejší rámec systematického a interdisciplinárneho výskumu subjektívnych a intersubjektívnych skúseností. 

Hyperlink projektu (výstupy, ohlasy, finančná dotácia, časové rozpätie): http://kpsych.ff.ucm.sk/sk/granty/

Project: APVV-17-0123 "Self-harm: definition, prevalence, influencing factors and implications for clinical interventions"

Principal investigator: assoc. prof. Slavka Demuthova, Ph.D.

Project annotation: Self-harm in adolescence has become pandemic (45.5% of adolescents in Slovakia are affected) and poses serious risks both psychologically and somatically (a quarter of adolescents report self-harm, including suicide attempts). The difficulties associated with self-harm, the fact that it is often concealed from close relatives and its taboo nature in society significantly limit the ability of affected young people to seek help. Two factors limit the necessary professional help – the lack of data on important clinical aspects of self-harm and ethical/legal limitations in providing interventions for minors. The proposed project aims to provide missing data on 1/ psychological difficulties/complications associated with self-harm and 2/ possibilities/limitations of care for adolescents within the existing Slovak and European legislation. Through a detailed analysis of data collected from clinical, school and counselling psychologists as well as from adolescents, it will be possible to provide information on the most common psychological difficulties, complications or disorders associated with self-harm, as well as the nature of their relationship to it. Providing this information will help develop the knowledge base on this topic (in response to the American Psychological Association's global call), make important data accessible to practitioners, contribute to a better understanding of this high-risk behaviour, and create more effective intervention and prevention measures. The analysis and interpretation of the legal frameworks of the current Slovak and European legislation and relevant documents (ethical codes) will provide professionals with a practical guide for possible courses of action in individual cases, thereby eliminating numerous barriers to providing help from psychologists. The planned outputs ensure visibility of the results not only in the scientific field but also directly anticipate the provision and distribution of materials for practitioners.

Hyperlink of the project (outputs, citations, financial support, timeline): http://kpsych.ff.ucm.sk/sk/granty/

Projekt: APVV-19-0166 "Analýza konceptuálnych a kvalitatívnych domén estetických a morálnych emócií"

Zodpovedný riešiteľ za spoluriešiteľské pracovisko a zástupca vedúceho projektu: doc. PhDr. Slávka Démuthová, PhD. 

Charakteristika projektu: Cieľom projektu je vykonať analýzu estetických a morálnych emócií, porovnať ich a zvážiť potenciál kognitívneho vysvetlenia oboch typov emócií. Hlavným cieľom projektu je vyvinúť a objasniť koncepciu estetických a morálnych emócií a otestovať hypotézu, že estetické a morálne emócie sú vo svojej podstate somatickými nosičmi informácií, ktoré je možné kognitívne analyzovať, čo umožňuje dôkladnejšiu analýzu a identifikáciu základných osobných, kultúrnych, evolučných a historických determinantov subjektívnych aj interpersonálnych skúseností. Realizácia projektu pomôže vytvoriť platformu pre širšiu interdisciplinárnu vedeckú a odbornú diskusiu o hermeneutických a kognitívnych aspektoch estetických a morálnych emócií a odôvodniť kognitívny a filozofický výskum emocionality. Projekt je zameraný na podporu integrácie filozofických a ďalších vedeckých prístupov používaných pri skúmaní estetických a morálnych skúseností, niektorých ich konkrétnych typov, ako aj (prostredníctvom vyššie uvedených vybraných druhov skúseností) na komplexnejší rámec systematického a interdisciplinárneho výskumu subjektívnych a intersubjektívnych skúseností. 

Hyperlink projektu (výstupy, ohlasy, finančná dotácia, časové rozpätie): http://kpsych.ff.ucm.sk/sk/granty/

Project APVV-19-0166 "Analysis of the Conceptual and Qualitative Domains of Aesthetic and Moral Emotion"

Principal investigator of the cooperating organization and deputy of the principal investigator: assoc. prof. Slavka Demuthova, Ph.D.

Project annotation: The project aims to carry out an analysis of aesthetic and moral emotions, compare them and consider the potential for a cognitive explanation of both types of emotions. The main objective of the project is to develop and clarify the concept of aesthetic and moral emotions and to test the hypothesis that aesthetic and moral emotions are, in their essence, the somatic bearers of information that can be analyzed cognitively, enabling a more thorough analysis and identification of the fundamental personal, cultural, evolutionary and historical determinants of both subjective and inter-subjective experience. The implementation of the project will help to create a platform for a broader interdisciplinary scientific and expert discussion on the hermeneutic and cognitive aspects of aesthetic and moral emotions and on the substantiation of cognitive science and philosophical research on emotionality. The project is focused on supporting the integration of the scientific and philosophical approaches used in the examination of aesthetic and moral experience, of some of their specific types, as well as (through the previously mentioned selected types of experience) on a more complex framework of systematic and interdisciplinary research into the subjective and inter-subjective experience. 

Hyperlink of the project (outputs, citations, financial support, timeline): http://kpsych.ff.ucm.sk/sk/granty/"

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
podpredseda Akademický senát Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2017 - trvá
člen Akademický senát Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2009 - 2011, 2017 - trvá
podpredseda Správna rada Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2019 - 2022
člen Vedecká rada Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2022 - trvá
člen Vedecká rada Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2018 - trvá
predseda Rada študijného programu psychológia na Filozofickej fakulte Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2021 - trvá
člen Odborová komisia študijného programu Všeobecná a experimentálna psychológia, Filozofická fakulta Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2018 - trvá
vedúca Katedra psychológie, Filozofická fakulta Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2015 - 2021
riaditeľka Centrum psychologického poradenstva a výskumu pri Katedre psychológie, Filozofická fakulta Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2022 - trvá
člen vedecký a organizačný výbor konferencie "Kondášove dni" 2005 - trvá (každoročne)
člen Redakčná rada časopisu "Grant Journal" 2017 - trvá
člen Redakčná rada časopisu "Ostium" 2006 - trvá
člen Redakčná rada vydavateľstva "Schola Philosophica" 2006 - trvá
člen Redakčná rada časopisu "Slovak Journal of Health Sciences" 2015 - trvá
spoluorganizátor výstava optických ilúzií KLAMÁRIUM, Steelpark Košice 2018 - 2019
hlavný riešiteľ (vedúci) Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, grant č. FPPV/67/10VVČ „Vývoj a implementácia celoplošného inovatívneho modelu cielenej penitenciárnej intervencie pre populáciu juvenilných delikventov v SR“ 2010 - 2011
hlavný riešiteľ (vedúci) Filozofická fakulta Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, grant č. FF UCM/Dem/2015 „2D:4D ratio a jeho vzťah k vybraným psychickým charakteristikám“ 2015 - 2016
hlavný riešiteľ (vedúci) Filozofická fakulta Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, grant č. FF UCM/Dem/2013 „Chápanie smrti v ontogenéze“ 2013
kľúčový vedecký pracovník Európsky sociálny fond, grant č. ITMS 313011ASN4 „Riešenie spoločenských ohrození v dôsledku pandémie ochorenia COVID-19“ 2020 - 2023
hlavný (zodpovedný) riešiteľ za spoluriešiteľské pracovisko Erasmus+ EU programme for education, training, youth and sport, grant č. 2020-1-PL01-KA204-082037 „The Pursuit of Wisdom in Adult Education“ 2020 - 2023
zástupca vedúceho projektu Vedecká grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied, grant č. 1/0203/20 „Vývoj a štandardizácia skríningovej metodiky na identifikáciu výskytu a rizika problémového užívania legálnych drog u adolescentov“ 2020 - 2021
hlavný (zodpovedný) riešiteľ za spoluriešiteľské pracovisko Agentúra na podporu výskumu a vývoja Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied, grant č. 15-0294 „Kognitívne prehodnotenie krásy: Zjednotenie filozofie a kognitívnych štúdií estetického vnímania“ 2016 - 2018
hlavný (zodpovedný) riešiteľ za spoluriešiteľské pracovisko Kultúrna a edukačná grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied, grant č. 004TTU-4/2015 „Kognitívne aspekty estetickej skúsenosti“ 2015 - 2017
hlavný (zodpovedný) riešiteľ za spoluriešiteľské pracovisko Vedecká grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied, grant č. 1/0234/03 „Kvalita života: jej osobnostné a sociálne zdroje u intaktných a hanidcapovaných detí a adolescentov“ 2003 - 2005
spoluriešiteľ Vedecká grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied, grant č. 1/2535/05 „Psychoteritorialita v ľudskom správaní“ 2005 - 2007
spoluriešiteľ Vedecká grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied, grant č. 1/0691/08 „Filozofia ako terapia“ 2008 - 2010
spoluriešiteľ Európsky sociálny fond, grant č. ITMS: 26110230098 „Skvalitnenie vysokoškolskej prípravy budúcich učiteľov slovenského jazyka a slovenskej literatúry na ZŠ a SŠ s vyučovacím jazykom národnostných menšín pomocou metód výučby cudzích jazykov na FF UCM v Trnave“ 2013 - 2015
spoluriešiteľ Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky, výskumná úloha „Prevencia kriminality v prostredí detí a mládeže“ 2006 - 2007

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Uludag University Gorukle Kampusu, TR-16059, Bursa, Turkey 8.-14.9.2010 výskumný pobyt
Lunds Universitet Allhelgona Kyrkogata 14, Lund, Sweden 9.-18.10.2010 prednáškový pobyt
The University od Edinburgh 7 George Square, Edinburgh EH8 9JZ, Scotland, Great Britain 31.1.-11.2.2011 prednáškový pobyt
Trinity College Dublin College Green, Dublin 2, Ireland 18.-27.10.2013 výskumný pobyt
Tallinn University Narva Mnt 25, 10120 Tallinn, Estonia 24.-29.4.2014 výskumný pobyt - projekt ESF: 26110230098
Tartu University Ulikooli 18, 50090 Tartu, Estonia 29.4.-3.5.2014 výskumný pobyt - projekt ESF: 26110230098
University of Ljubljana Aškrčeva 2, 1000 Ljubljana, Slovenia 16.-21.6.2014 učiteľská mobilita v rámci ERASMUS+
Tel-Aviv University Gilman 305A, Ramat Aviv 69978 Tel Aviv, Israel 26.-31.10.2014 výskumný pobyt - projekt ESF: 26110230098
The Hebrew University of Jerusalem Mount Scopus, Jerusalem 91905, Israel 31.10-5.11.2014 výskumný pobyt - projekt ESF: 26110230098
Uppsala University Thunbergsvagen 3H, SE-751 26 uppsala, Sweden 1.-10.2.2015 výskumný pobyt - projekt ESF: 26110230098
Pražská vysoká škola psychosiálních studií Hekrova 805, 149 00 Praha 11-Háje, Česká republika 22.-28.4.2015 učiteľská mobilita v rámci ERASMUS+
Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw Woycickiego 1/3, 01-938 Warsaw, Poland 21.-25.11.2016 prednáškový pobyt-kontrakt
Uppsala Universitet Thunbergsvagen 3H, SE-751 26 uppsala, Sweden 1.- 6.5.2017 výskumný pobyt - projekt APVV-15-0294
Freie Universitat Berlin Habelschwerdter Allee 45, 14195 Berlin, Germany 23.-27.5.2017 výskumný pobyt -projekt: KEGA 004TTU-4/2015
Lunds Universitet Kungshuset, 222 22 Lund, Sweden 15.-19.12.2017 výskumný pobyt - projekt APVV-15-0294
University of Zadar Ul. Mihovila Pavlinovića, 23000, Zadar, Croatia 4.-8.9.2017 mobilita školenie v rámci ERASMUS+
Max-Planck-Institut fur empirische Asthetik Gruneburgweg 14, 660322 Frankfurt am Main, Germany 13.-16.12.2017 výskumný pobyt - projekt APVV-15-0294
Masaryk University Arne Nováka 1, 602 00 Brno, České republika 20.-21.9.2018 výskumný pobyt-projekt APVV-17-0123
University of Ljubljana Aškrčeva 2, 1000 Ljubljana, Slovenia 24.-29.9.2018 mobilita školenie v rámci ERASMUS+
Pražská vysoká škola psychosiálních studií Hekrova 805, 149 00 Praha 11-Háje, Česká republika 6.-11.5.2019 učiteľská mobilita v rámci ERASMUS+
Masaryk University Arne Nováka 1, 602 00 Brno, České republika 27.-29.11.2019 výskumný pobyt - projekt APVV-17-0123
University of Ljubljana Aškrčeva 2, 1000 Ljubljana, Slovenia 16.-21.12.2019 učiteľská mobilita v rámci ERASMUS+
University of Ljubljana Aškrčeva 2, 1000 Ljubljana, Slovenia 6.-11.7.2021 kombinovaná mobilita v rámci ERASMUS+
Masaryk University Arne Nováka 1, 602 00 Brno, České republika 26.-31.7.2021 mobilita školenie v rámci ERASMUS+
Masaryk University Arne Nováka 1, 602 00 Brno, České republika 2013-trvá každoročný semestrálny kurz Thanatologie v anglickom jazyku - pracovný kontrakt
Pražská vysoká škola psychosiálních studií Hekrova 805, 149 00 Praha 11-Háje, Česká republika 22.-27.11.2021 kombinovaná mobilita v rámci ERASMUS+
Fundacja Family Center Jainty 18/1, Skr Poczt 52, Bytom 20.-23.9.2022 mobilita v rámci projektu ERASMUS+ 2020-1-PL01-KA204-082037
Instituti Principe Real - Associacao Para A Inovacao E Desenvolvimento Rua da Terronha 16, 5210 198 Miranda do Douro, Portugal 10.-14.10.2022 mobilita v rámci projektu ERASMUS+ 2020-1-PL01-KA204-082037
Burgas Free University 62 San Stefano Street, 8001, Burgas, Bulgaria 6.6.-10.6.2022 mobilita školenie v rámci ERASMUS+
University of Pennsylvania, Penn Center for Neuroaesthetics Goddard Laboratories, 3710 Hamilton Walk, Philadelphia PA 19104, Pennsylvania, U.S.A. 10.-17.11.2022 výskumný pobyt - projekt APVV-19-0166
Lunds Universitet Kungshuset, 222 22 Lund, Sweden 1 2.-6.8.2021 výskumný pobyt - projekt APVV-19-0166
Foundation for the Promotion of Social Inclusion in Malta (Fopsim) 295B, Constitution Street, Mosta, Malta 15. - 19. 2. 2023 mobilita v rámci projektu ERASMUS+ 2020-1-PL01-KA204-082037
University of Ljubljana Aškrčeva 2, 1000 Ljubljana, Slovenia 15. - 19.5.2023 kombinovaná mobilita v rámci ERASMUS+
Ostravská univerzita v Ostrave Reální 5, 701 03 Ostrava, Česká republika 12. - 16.12.2022 kombinovaná mobilita v rámci ERASMUS+
University of Ljubljana Aškrčeva 2, 1000 Ljubljana, Slovenia 15. - 19.5.2023 mobilita v rámci ERASMUS+
Burgas Free University 62 San Stefano Street, 8001, Burgas, Bulgaria 11. - 16.9.2023 mobilita v rámci ERASMUS+
Masarykova univerzita Arne Nováka 1, 602 00 Brno, České republika 11. - 15.12.2023 mobilita v rámci ERASMUS+
University of Ss. Cyril and Methodius in Skopje Boulevard Goce Delchev 9, Skopje 1000, Severné Macedónsko 6. - 12.5.2024 mobilita v rámci ERASMUS+
The University of Algarve, Portugal Estr. da Penha, 8005 -139 Faro, Portuga 23. - 29.9.2024 mobilita v rámci ERASMUS+
Masarykova Univerzita v Brne, Česká republika A. Nováka 1 600 00 Brno 2. - 6.12.2024 mobilita v rámci ERASMUS+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Domáce pozvané prednášky:

1. 10.11.2010 – prednáška „Praktická tanatológia – chápanie smrti v ontogenéze a zvládanie letálneho ochorenia“ – Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety, n.o., Bratislava

2. 28.3.2019 – prednáška „Tanatológia v praxi – potreby umierajúcich a dôsledky ich deprivácie“ – Slovenská asociácia študentov a absolventov psychológie, Bratislava

3. 19.10.2011 – prednáška „Vývinové aspekty zvládania letálneho ochorenia u detí a adolescentov“ – Filozofická fakulta, Katolícka univerzita v Ružomberku

4. 14.10.2011 – prednáška „Psychologická starostlivosť o dieťa s letálnym ochorením“ – Inštitút fyzioterapie, balneológie a liečebnej rehabilitácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

5. 24.04.2010 – prednáška „Dekompenzačné psychologické činitele v paliatívnej starostlivosti o deti“ – Medzinárodná konferencia hospicovej a paliatívnej starostlivosti, Fakulta zdravotníctva a sociálnej práce, Trnavská univerzita, Trnava 

6. 4.4.2011 – prednáška „Limity účinkov obmedzovania slobody právom u páchateľov trestnej činnosti“ – Trnavská univerzita, Trnava

Dátum poslednej aktualizácie
2025-03-02