UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
PaedDr. Timea Šeben Zaťková, PhD.
Email:
timea.seben.zatkova@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FF UCM - Filozofická fakulta UCM
Pracovisko:
KPED - Katedra pedagogiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Šeben Zaťková
I.2 - Meno
Tímea
I.3 - Tituly
PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1981
I.5 - Názov pracoviska
Katedra pedagogiky
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu 2, Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
univerzitný docent
I.8 - E-mailová adresa
timea.seben.zatkova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/6907
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-9698-4846

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2005
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov: pedagogika v špecializácii etická výchova – anglický jazyk a literatúra; rozširujúce štúdium- učiteľstvo hudobnej výchovy (ukončené 2006)
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2008
II.c - Odbor a program
Pedagogika a vychovávateľstvo/ pedagogika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
univerzitný docent Katedra pedagogiky, FF UCM 1.3. 2022- trvá
odborný asistent Katedra pedagogiky, FF UCM 1.9. 2021 – 28.2. 2022
odborný asistent, vedúca katedry (vedúca Centra) Centrum pedagogiky a psychologického poradenstva FEM SPU v Nitre 1.10. 2010 - 31.8. 2021
odborný asistent Katedra pedagogiky, FF UCM v Trnave 2008 - 2010

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
ECDL (Európsky vodičský preukaz na počítače UCM v Trnave 2008
Osvedčenia za vzdelávaciu aktivitu Semináre a školenia k Programu celoživotného vzdelávania (LLP) a jeho podprogramom v rámci aktivity 2.3 Vzdelávanie zamestnancov v projektovej činnosti SPU v Nitre 2011
UNIDEV Development Education in Theory and Practice – získanie certifikátu za úspešnú účasťa participáciu v letnej škole „Global Citizenship Education in a Post-2015 Context“ Summer school held at All Hallows College, Dublin 2014
The Baltic University Teachers´Course on Education for Sustainable Development (ESD) in Higher Education Centre for Lifelong Learning, Abo Akademi University, Finland 2020
Workshop on the strategic games methodology“ organized within Central European Network for Sustainable an Innovative Economy Czech University of Life Sciences Prague, Czech Republic 2021

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Všeobecná didaktika učiteľstvo 1. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár zo všeobecnej didaktiky učiteľstvo 1. učiteľstvo a pedagogické vedy
Základy pedagogiky učiteľstvo 1. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár zo základov pedagogiky učiteľstvo 1. učiteľstvo a pedagogické vedy
Edukačná evaluácia a diagnostika učiteľstvo 2. učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogika zdravia učiteľstvo 1. učiteľstvo a pedagogické vedy
Teória výchovy učiteľstvo 1. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár z teórie výchovy učiteľstvo 1. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
19
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
16
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Seminár k záverečnej práci II. učiteľstvo 1.; 2. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k záverečnej práci I. učiteľstvo 1. učiteľstvo a pedagogické vedy
manažment vzdelávania dospelých učiteľstvo 2. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
153
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
70
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
7
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
175
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
65
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
20
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
18
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0/4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0/3
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

ACB ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea [25 %] - PECHOČIAK, Tomáš [15 %] - ROVNÝ, Patrik [15 %] - PALUCHOVÁ, Johana [25 %] - KAPUSTOVÁ, Zuzana [10 %] - CENKER, Michal [10 %]. Globálne rozvojové vzdelávanie na ekonomických fakultách. 1. vyd. Nitra : Slovenská poľnohospodárska univerzita, 2014. 107 s. ISBN 978-80-552-1266-1. [7, 62 AH]. [2, 54 AH].

ACB ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea [100 %]. Úvod do vysokoškolskej pedagogiky. 1. vyd. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2014. 206 s. ISBN 978-80-8105-611-6. [10, 6 AH]

ACB ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea [18 %] - ČERNÁKOVÁ, Eleonóra [22 %] - POLÁČEK, Miroslav [11 %] - PECHOČIAKOVÁ SVITAČOVÁ, Eva [10 %] - HOSŤOVECKÝ, Marián [12 %] - JAMBOROVÁ, Ľubica [17 %] - BIZOVÁ, Naďa [10 %]. Vybrané kapitoly z vysokoškolskej pedagogiky. 1. vyd. Nitra : Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre, 2015. 169 s. Dostupné na internete: <http://www.slpk.sk/eldo/2018/dl/9788055214375/9788055214375.pdf>. ISBN 978-80-552-1431-3. [13, 46 AH]. [2, 56 AH].

ACB MRAVCOVÁ, Anna [30 %] - PECHOČIAKOVÁ SVITAČOVÁ, Eva [24 %] - PORUBČAN, Peter [5 %] - PALUCHOVÁ, Johana [15 %] - ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea [26 %]. Obraz globálneho občianstva v súčasnom svete. 1. vyd. Nitra : Slovenská poľnohospodárska univerzita, 2018. 145 s. ISBN 978-80--552-1891-5. [13, 34 AH]. [3, 33 AH].

ADE ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea. Education for global citizenship in preparation of teachers of vocational subjects. In R&E-source. ISSN 2313-1640, 2017, vol. 4, special iss., s. [1-7], online. Dostupné na internete: <http://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/issue/view/22>.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

AAA ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea [34 %] - MRAVCOVÁ, Anna [33 %] - BARANOVIČ, Štefan [33 %]. Výchova a udržateľný rozvoj. Kraków : Spolok Slovákov v Poľsku, 2020. 174, [1] s. ISBN 978-83-8111-188-1. [12, 5 AH].

ACA ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea [60 %] - ČERNÁKOVÁ, Eleonóra [40 %]. Základy pedagogiky v inžinierskom vzdelávaní. 1. vyd. Praha : Wolters Kluwer Česká republika, 2018. 179 s. ISBN 978-80-7598-182-0. [12, 5 AH].

AAA ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea [100 %]. Vývoj a perspektívy prípravy učiteľov v oblasti pôdohospodárskych vied na Slovensku. 1. vyd. Krakow : Towarzystwo Slowaków w Polsce, 2022. 247 s. ISBN 978-83-8111-250-5. [16 AH].

V3 (do roku 2021 ADM) Tokovská, M., Šeben Zaťková, T., Jamborová, Ľ. 2022. Digital Competencies Development in Higher Education Institutions: A Mixed Methods Research Study. DOI DOI 10.28991/ESJ-2022-SIED-011.

In: Emerging Science Journal. - ISSN 2610-9182, Roč. 6 (2022), s. 150-165.

ADM ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea - AMBROZY, Marián. VET teacher preparation in Slovakia and the new professionals - entrepreneurship trainers for VET. In TEM JOURNAL - technology, education, management, informatics. ISSN 2217-8309, 2019, vol. 8, no. 1, s. 248-254. Dostupné na internete: <http://www.temjournal.com/content/81/TEMJournalFebruary2019_248_254.pdf>.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea - AMBROZY, Marián. VET teacher preparation in Slovakia and the new professionals - entrepreneurship trainers for VET. In TEM JOURNAL - technology, education, management, informatics. ISSN 2217-8309, 2019, vol. 8, no. 1, s. 248-254. Dostupné na internete: <https://doi.org/10.18421/TEM81-35>. Indexované v: WoS, SCOPUS

Ohlasy:

1.[1] Kolho, P; Raappana, A; (...); Pihkala, T. 2023. Teacher's Agency and the Cooperation With Entrepreneurs in Entrepreneurship Education. INTERNATIONAL JOURNAL FOR RESEARCH IN VOCATIONAL EDUCATION AND TRAINING IJRVET 10 (3) , pp.318-339 2.[1] Adamec, P. 2023. INTERNATIOTeaching Vocational Subjects in Secondary School: A New Career or a Backup Plan?

NAL JOURNAL OF ENGINEERING PEDAGOGY 13 (5) , pp.142-160


3.[1] KURMANBAYEVA, Tolganay - SHAIBAKOVA, Damina - TULEUP, Meirimkul - NURMAKHANOVA, Marzhan - KUBDASHEVA, Karlygash. Teaching the electric power and industry terminology during Coronavirus. In XLinguae, 2021-01-01, 14, 1, pp. 159-169. ISSN 13378384., Registrované v: SCOPUS

4. [1] SUIYERKUL, Botagoz - KURMANALI, Altynshash - SMANOVA, Bakhytgul - AITMUKHAMBETOVA, Kuralay - BAYALIEVA, Gulmira. Teaching somatic idioms during the corona crisis (based on historical and literary texts). In XLinguae, 2021-01-01, 14, 1, pp. 81-90. ISSN 13378384., Registrované v: SCOPUS

5. [1] TOMSIKOVA, Katerina - HUDECKOVA, Helena - TOMSIK, Karel. ENHANCING ATTRACTIVENESS OF SECONDARY AGRICULTURAL EDUCATION IN THE CZECHIA. In PROCEEDINGS OF THE 16TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2019 (ERIE), 2019, vol., no., pp. 302-309. ISSN 2336-744X., Registrované v: WOS

6. [3] GARCÍA GONZÁLEZ, Abel - ROMERO RODRÍGUEZ, José María - RAMÍREZ MONTOYA, María Soledad. Vinculación universitaria para el impacto social: potencialidades formativas orientadas al emprendimiento social. In Inclusión, Technología y Sociedad. Investigación e Innovación en Educación. Madrid : DYKINSON, 2019, pp. 1072-1089. ISBN 978-84-1324-491-4.

7. [3] GARCÍA GONZÁLEZ, Abel - RAMÍREZ MONTOYA, María Soledad. Educación en emprendimiento social desde una mirada transdisciplina. In Memorias CIIE 2020 (Congreso Internacional de Innovación Educativa), 2020, no. 4, pp. 176-181. ISSN 2594-0325.

8. [3] KÁRPÁTI-DARÓCZI, J udit - KARLOVITZ, János Tibor. VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIÁK KOMPARATÍV VIZSGÁLATA ALBÁN ÉS MAGYAR KÖZGAZDÁSZ HALLGATÓK KÖZÖTT. In Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok, 2020, sz. 1, old. 45-60. ISSN 2630-886X. 7. [3] TOMŠÍKOVÁ, Kateřina - TOMŠÍK, Karel - NĚMEJC, Karel. Teacher’s Prestige in Contemporary Czech Society. In Rural Environment. Education. Personality, 13th International Scientific Conference, 2020, vol. 13, pp. 458-465. ISSN2255-5207.

9.[1]Flikingerová, L; Tokovská, M and Petrová, G. 2022. DIVERSITY WITHIN CORPORATE EDUCATION AT THE SLOVAK LABOUR AND WELFARE ADMINISTRATION: A CROSS-SECTIONAL QUESTIONNAIRE SURVEY. AD ALTA-JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH 12 (1) , pp.45-50

ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea - POLÁČEK, Miroslav. Social skills as an important pillar of managerial success. In Procedia economics and finance online. ISSN 2212-5671, 2015, vol. 34, s. 587-593, online. Dostupné na internete: <http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(15)01672-X>. Indexované v: WoS

Ohlasy:

1. [1] BHATIA, Shweta Malhotra - PANNEER, Sigamani. Globalization and Its Impact on Business Education in Emerging Economies: A Case of India. In South Asian Journal of Human Resources Management, 2019-01-01, pp. ISSN 23220937., Registrované v: WOS, SCOPUS 2. [1] YANG, Cong - FLAK, Olaf - GRZEGORZEK, Marcin. Representation and Matching of Team Managers: An Experimental Research. In IEEE TRANSACTIONS ON COMPUTATIONAL SOCIAL SYSTEMS, 2018, vol. 5, no. 2, pp. 311-323. ISSN 2329-924X., Registrované v: WOS, SCOPUS

3. [3] CVETIĆ, Tijana G. - MOMČILOVIĆ, Oliver M. - ARSOVSKI, Slavko, M. - TODOROVIĆ, Gordana S. - KOJIĆ, Vladimir, S. Analiza uticaja liderstva u EFQM modelu. In TEHNIKA - MENADŽMENT, 2017, vol. 67, no. 3, pp. 430-435.

4. [3] FLAK, Olaf. System of Organizational Terms as a Theoretical Foundation for Team Management Automation. In Proceedings of the 2020 The 6th International Conference on E-Business and Applications. Kuala Lumpur : Association for Computing Machinery, 2020, pp. 121-127. ISBN 978-1-4503-7735-5.

HOSŤOVECKÝ, Marián - ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea. Supporting the development of digital competences of pupils and teachers. In ICETA 2011. 1. vyd. [Online]. ISBN 978-1-4577-0051-4. ICETA. Budapest : IEEE HS, 2011, s. 75-78. Indexované v: SCOPUS

Ohlasy:

1. [1] HORVATH, R. Software testing in introductory programming courses. In ICETA 2012 10th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, Proceedings, 2012-12-01, pp. 133-134., Registrované v: SCOPUS

2. [1] ÖLVECKÝ, Miroslav - GABRIŠKA, Darja. Motion capture as an extension of web-based simulation. In Applied Mechanics and Materials, 2014-03-12, 513-517, pp. 827-833. ISSN 16609336., Registrované v: SCOPUS

3. [1] PAIVA, Sara. A fuzzy algorithm for optimizing semantic documental searches: A case study with mendeley and IEEExplore. In International Journal of Web Portals, 2014-01-01, 6, 1, pp. 50-63. ISSN 19380194., Registrované v: SCOPUS

4. [1] PRIBILOVA, K. - MISUT, M. E-learning versus face-to-face learning in project oriented education. In ICETA 2012 10th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, Proceedings, 2012-12-01, pp. 313-315., Registrované v: SCOPUS

5. [3] HLAĎO, Petr. Pohledy žáků maturitních a nematuritních oborů středních škol na relevanci vzdělání a profese pro osobní úspěch. In ICOLLE 2013. 1. vyd. 1 CD-ROM (584 s.). ISBN 978-80-7375-825-7. ICOLLE. Brno : Mendelova univerzita, 2013, s. 137-155.

6. [3] VYLEŤAL, Pavel ml. - VYLEŤAL, Pavel st. - RADVÁKOVÁ, Věra. Profesní vzdělávání. In Celoživotní učení v podmínkách středních a vysokých škol. Brno : MZLU, 2013, s. 108-249. ISBN 978-80-7375-918-6.

7. [4] TOTHOVÁ, Darina - GALOVIČOVÁ, Terézia. Websites of Slovak Universities. In International scientific days of agricultural economics. 1. vyd. ISBN 963 214 313 2. Károly Róbert Föiskola. Gyongyos : Károly Róbert Föiskola, 2004, s. 2231-2244, online. Dostupné na internete: <https://doi.org/10.15414/isd2018.s10.13>.

ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea - PETRUŠKOVÁ, Denisa. Globálne rozvojové vzdelávanie v edukačnom procese stredných škôl. In Mládež a spoločnosť. ISSN 1335-1109, 2016, roč. 22, č. 1, s. 43-58.

Ohlasy:

1. [1] AMBROZY, Marián - MENESES, Ramiro Délio Borges. On the relationship between religion and Philosophy with regard to high school education. In European Journal of Science and Theology, 2017-08-01, 13, 4, pp. 23-33. ISSN 18410464., Registrované v: SCOPUS

ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea - ČERNÁKOVÁ, Eleonóra - POLÁČEK, Miroslav - PECHOČIAKOVÁ SVITAČOVÁ, Eva - HOSŤOVECKÝ, Marián - JAMBOROVÁ, Ľubica - BIZOVÁ, Naďa. Vybrané kapitoly z vysokoškolskej pedagogiky. 1. vyd. Nitra : Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre, 2015. 169 s. Dostupné na internete: <http://www.slpk.sk/eldo/2018/dl/9788055214375/9788055214375.pdf>. ISBN 978-80-552-1431-3.

Ohlasy:

1. [4] JEDLIČKOVÁ, Ľubica. Akademická knižnica - informačné vzdelávanie - kľúčové kompetencie: prepojené uzly siete alebo izoláty? In Itlib, 2017, roč. 21, č. 3, s. 46-50. ISSN 1335-793X.

2. [4] ORIEŠKA, Ján - VETRÁKOVÁ, Milota - GAJDOŠÍKOVÁ, Zuzana - MAKOVNÍK, Tomáš. Kultúra prejavu. Banská Bystrica : Belianum, 2018. 193 s. ISBN 978-80-557-1451-6.

3. [3] KŘÍŽ Emil - NĚMEJC, Karel - SMÉKALOVÁ, Lucie. Reflexe pedagogické praxe studentů učitelství z pohledu využívání materiálních didaktických prostředků na středních odborných školách. In Využívání digitální gramotnosti učitelů ve výuce: sborník příspěvků z odborné konference sítě TTnet ČR.Konference se konala 22. – 23. listopadu 2018 v Berouně. Praha : Národní ústav pro vzdělávání, 2019, s. 44-46. ISBN 978-80-7481-201-9.

4. [3] GUBÁŇOVÁ, Monika. Posudzovanie výučby nového predmetu očami študentov a učiteľov. In QUAERE 2019 798 s., 1 CD-ROM. ISBN 978-80-87952-30-6. QUAERE 2019. Hradec Králové Magnanimitas : 2019, s. 651-658, CD ROM.

5. [4] ERNST, Dávid - ŽITNIAK ČURNÁ, Veronika - HOLOVIČOVÁ, Mária - PINČEK, Ondrej. Analýza vzťahu študentov Fakulty agrobiológie a potravinových zdrojov SPU v Nitre k produktom ekologickej rastlinnej výroby [elektronický zdroj].

6. [4] URBÁNOVÁ, Mária. Motivácia ako súčasť talent manažmentu. In Talent manažment ako súčasť rozvoja ľudských zdrojov v moderných podnikoch, jeho prínosy a nedostatky 1 CD-ROM (82 s.). ISBN 978-80-552-2130-4. Talent manažment ako súčasť rozvoja ľudských zdrojov v moderných podnikoch, jeho prínosy a nedostatky. Nitra : Slovenská poľnohospodárska univerzita, 2019, s. 41-47. 7. [3] KRIVOŠÍKOVÁ, Alexandra. Odborná prax - prostriedok rozvíjania profesijných kompetencií vysokoškolských študentov. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 11-23.

8. [3] CIFRANIČ, Michal. Komunikačné zručnosti ako efektívny nástroj vzdelávania. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. s. 24-38.

9. [3] HOLOTOVÁ, Mária - HOLOTA, Tomáš - KOŠIČIAROVÁ, Ingrida - KÁDEKOVÁ, Zdenka - POLÁČEK, Miroslav. Hodnotenie životného štýlu študentov ana Slovenskej poľnohospodárskej univerzite v Nitre. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 39-61.

10. [3] AYDIN, Elena. Preferenčné učebné štýly študentov na Fakulte záhradníctva a krajinného inžinierstva Slovenskej poľnohospodárskej Univerzity v Nitre. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5, s. 63-80.

11. [3] VICIANOVÁ, Mária. Odpisovanie, podvádzanie a plagiátorstvo u vybranej skupiny študentov Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre ako etický problém [elektronický zdroj].

12. [3] ERNST, Dávid - ŽITNIAK ČURNÁ, Veronika. Hodnotenie vzťahu študentov Fakulty agrobiológie a potravinových zdrojov SPU v Nitre k produktom ekologickej rastlinnej výroby. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 166-176.

13. [3] CIFRANIČ, Michal. Komunikačné zručnosti učiteľa ako efektívny nástroj vzdelávania. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 192-207.

14. [3] BAJUSOVÁ, Zuzana. Aplikácia seminárnych prác vo výučbe odborných ekonomických predmetov. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 261-289.

15. [3] GÉCI, Andrej. Motivácia študentov k účasti na súťaži ŠVOČ - jej príprava a realizácia. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 307-323. 16. [3] KOŠIČIAROVÁ, Ingrida - KÁDEKOVÁ, Zdenka - HOLOTOVÁ, Mária - HOLÚBEK, Ivan. Jazyková príprava na Fakulte ekonomiky a manažmentu Slovenskej poľnohospodárskej univerzite v Nitre - zhodnotenie jej úrovne zo strany absolventov. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 335-359.

17. [3] TÁRNÍKOVÁ, Mária. Využitie projektového vyučovania vo výučbe predmetov na Slovenskej poľnohospodárskej univerzite v Nitre. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 393-407.

18. [3] PALKOVIČ, Jozef. Inovácia obsahu vzdelávania v predmetoch Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 408-427.

19. [3] TÁRNÍK, Andrej. Digitálne vzdelávacie prostredie a vzdelávací obsah ako stimuly záujmu o študijný predmet. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 458-471.

20. [3] KALETOVÁ, Tatiana. Využitie učebných pomôcok vo výučbe predmetu hydromechanika. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 472-493.

21. [3] GUBÁŇOVÁ, Monika. Posudzovanie výučby na univerzite očami študentov a učiteľov. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 521-534. 22. [3] HOLOTA, Tomáš - HOLOTOVÁ, Mária. Hodnotenie kvality výučby predmetu potravinárska technika študentmi Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 534-553.

23. [3] KÁDEKOVÁ, Zdenka - KUBICOVÁ, Ľubica - KOŠIČIAROVÁ, Ingrida - HOLOTOVÁ, Mária - POLÁČEK, Miroslav. Vzťah študentov fakulty ekonomiky a manažmentu Sliovenskej poľnohospodárskejuniverzity v Nitre k predmetu strategický manažment. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 577-603.

24. [3] URBÁNOVÁ, Mária. Spokojnosť študentov s výučbou predmetu Podnikové hospodárstvo. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 619-634.

25. [3] AYDIN, Elena. Preferenčné učebné štýly študentov na Fakulte záhradníctva a krajinného inžinierstva Slovenskej poľnohospodárskej Univerzity v Nitre. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 63-80.

26. [3] TÁRNÍK, Andrej. Digitálne vzdelávacie prostredie a vzdelávací obsah ako stimuly záujmu o študijný predmet. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 458-471.

27. [4] KIKA, Marián. Efektívne vysokoškolské štúdium : (aktuálne študijné zručnosti a postupy). 1. vyd. Banská Bystrica : Belianum, 2020. 143 s. ISBN 978-80-557-1727-2.

28. [3] KŘÍŽ Emil - NĚMEJC, Karel - SMÉKALOVÁ, Lucie. Reflexe pedagogické praxe studentů učitelství z pohledu využívání materiálních didaktických prostředků na středních odborných školách. In Využívání digitální gramotnosti učitelů ve výuce: sborník příspěvků z odborné konference sítě TTnet ČR. Konference se konala 22. – 23. listopadu 2018 v Berouně. Praha : Národní ústav pro vzdělávání, 2019, s. 44-46. ISBN 978-80-7481-201-9.

29. [2] SEJČOVÁ, Ľuboslava. Rozvoj osobnostných a pedagogických kompetencií začínajúcich vysokoškolských učiteľov. In: Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2021. Brno: Mendelova univerzita, 2022, s. 172-183. ISBN 978-80-7509-832-0.


VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

KEGA 004UCM-4/2022 „Podpora zdravia a pohody študentov prostredníctvom inkluzívnej edukácie na terciárnom stupni“ –člen riešiteľského kolektívu

Zámerom projektu je získať nové poznatky o kvalite života súvisiace so zdravím (HRQOL- Health related quality of life) a pohody ("well-being") študentov, vrátane študentov so špecifickými potrebami v terciárnom vzdelávaní, najmä s ohľadom na inkluzívnu edukáciu a interakčný prístup vysokoškolských učiteľov. Inkluzívna univerzita (=univerzita uplatňujúca inkluzívny prístup) by mala fungovať ako prístupná, otvorená a dostupná inštitúcia s kooperujúcimi učiteľmi, ktorí zdieľajú spoločnú víziu. Jedným z dôvodov, prečo by univerzity mali smerovať k inkluzívnemu vzdelávaniu je skutočnosť, že kvalitu života študentov so znevýhodnením výrazne ovplyvňuje aj kvalita ich edukačného prostredia (fyzikálneho aj psychosociálneho). Personálne zdroje, úroveň pripravenosti a pedagogická erudovanosť vysokoškolských učiteľov sú kľúčovými faktormi úspešnej inkluzívnej edukácie na terciárnom stupni. Pripravenosť vysokoškolských učiteľov na vzdelávanie diverzifikovaných skupín študentov a ich inkluzívny prístup patria medzi najdôležitejšie požiadavky. Rozhodujúce sú najmä interpersonálne zručnosti, empatia a flexibilita, ale na druhej strane aj úroveň pedagogických kompetencií. https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/14032

KEGA 033SPU-4/2019 „Inovačný koncept kurikula a metodická "e-podpora" pre prípravu učiteľov profesíjnych poľnohospodárskych a potravinárskych predmetov“ - vedúci riešiteľ (ukončený v roku 2022, projekt ukončený excelentne)

Projekt sa zameriava na inovácie v obsahu a metodickej podpore pedagogicko-psychologickej prípravy a celoživotného vzdelávania učiteľov profesijných predmetov. Okrem obsahovej prestavby vychádzajúcej z analyticko-syntetických štúdií a empirického skúmania aktuálneho stavu v príprave učiteľov profesijných predmetov je zámerom projektu optimalizácia kurikula pedagogicko-psychologických disciplín s využitím elektronickej podpory. V zmysle špecifík didaktík odborných predmetov vyučovaných na úrovni týchto univerzít a vysokých škôl, je aktuálne doplňujúce pedagogické štúdium v poľnohospodárskych a potravinárskych odboroch prevažujúcou možnosťou nadobudnutia kvalifikácie pre výučbu profesijných predmetov. https://www.portalvs.sk/en/prehlad-projektov/kega/12298

BIN SGS02_2021_002 University enhancing active smart aging - responsible researcher (Univerzita podporujúca inteligentné aktívne stárnutie) (2022-2024). https://ff.ucm.sk/sk/eea-grants/ - zodpovedná riešiteľ

Projekt Univerzita podporujúca inteligentné aktívne starnutie získal grant z Nórska v sume 156 366,- €. Projekt bol spolufinancovaný v sume 23 454 € zo štátneho rozpočtu Slovenskej republiky. Cieľom projektu je podpora inteligentného starnutia seniorov. Projekt je orientovaný na oblasť vysokoškolskej pedagogiky so zameraním na propagáciu a implementáciu problematiky aktívneho inteligentného starnutia medzi rôznymi vekovými kategóriami edukantov navštevujúcich univerzity. Hlavný dôraz je kladený na sprostredkovanie a implementáciu konceptu verejnoprospešných technológií v edukačnom procese, ktorý sa člení do oblastí zlepšovania vedomostí a zručností: inteligentná domácnosť; bezpečná komunikácia; technológie pre nezávislý život. Aktivity projektu sú zamerané na viaceré skupiny účastníkov:

- propagácia konceptu a prípravy študentov 1. ročníka bakalárskeho štúdia na aktívne starnutie;

- propagácia konceptu medzi študentmi v študijných programoch pomáhajúcich profesií;

- propagácia konceptu medzi seniormi - účastníkmi záujmového vzdelávania Univerzity tretieho veku (U3V).

Aktivity projektu povedú k realizácií edukačných aktivít v oblasti aktívneho inteligentného starnutia, k rozvoju a implementácii inovatívnych učebných osnov a metodík pre cieľové skupiny, vedeckých štúdií a iných publikácií.




VEGA 1/0502/17 „Osobnosť spotrebiteľa a jej vplyv na iracionálne správanie a rozhodovanie spotrebiteľa –člen riešiteľského kolektívu (ukončený v roku 2019)

Projekt priniesol nový pohľad na spotrebiteľský výskum, ktorý kombinuje poznatky marketingu, psychológie a neurovedy a kombinuje kvantitatívne a kvalitatívne metódy výskumu. Batéria psychometrických testov je navrhnutá tak, aby dokázala odhaliť emotivitu a momentálnu afektivitu skúmaných spotrebiteľov. Navrhnutá metodika môže byť využitá pri ďalšom skúmaní vedomých a podvedomých reakcií spotrebiteľov nielen na trhu potravín; rovnako môže byť aplikovaná pri rôznych typoch komunikačných nástrojov nielen pri audiovizuálnej reklame a pri edukácii spotrebiteľa. Kombinácia klasického marketing, výskumu a neuromarketingu umožňuje zachytiť cenné info- týkajúce sa psychológie spotrebiteľa. Poznanie psychologických procesov a podvedomých reakcií spotrebiteľov umožňuje zlepšenie segmentácie, trhového cielenia a pozicioningu, aj lepšiu implementáciu komunikačných nástrojov, čo v konečnom dôsledku vedie k zníženiu finančných nákladov. Získané poznatky môžu byť využité aj pri výbere zvukových a vizuálnych prvkov do televíznej a internetovej reklamy. http://www.vega.sav.sk/index.php?p=show&id=20

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Člen vedeckého výboru konferencie Profesijný rozvoj učiteľov vysokých škôl ako nástroj podpory učenia sa študentov- organizované Kpg NHF Ekonomická univerzita v Bratislave 20. 6. 2022
Člen vedeckého a organizačného výboru konferencií EDUCOM 2021; EDUCOM 2022; EDUCOM 2023 EDUCOM 2021 – Aktuálne trendy vo vzdelávaní v súčasnej spoločnosti a v kontexte trendov otvorenej vedy"; 2022-Aktuálne trendy inkluzívneho vzdelávania a psychosociálnej podpory v edukácii; 2023- Aktuálne trendy psychosociálnej podpory v edukácii a príprava na aktívne starnutie v procese inkluzívneho vzdelávania.- organizované katedrou pedagogiky FF UCM; 9. 12. 2021; 8. 12. 2022; 7. 12. 2023
Člen vedeckého výboru konferencie EDUCO 2020 - organizované IVP CZU v Praze 2021
Člen vedeckého výboru a organizátor konferencie UNIVERSITAS MODERNA - Pedagogicko-psychologické vzdelávanie na vysokej škole v retrospektíve a jeho perspektívy“, SPU v Nitre 2.10. 2019
Člen vedeckého výboru a organizátor konferencie Pedagogika a sociológia vo vysokoškolskom vzdelávaní“, SPU v Nitre 12. 9. 2014
Člen vedeckého výboru konferencie www. Czlowiek w cyberprzestrzeni konteksty pedagogiczne i spoleczne. Wyzszaszkola biznesu w dabrowie Gorniczej, PL, Dabrowa Gornicza, 13. 3. 2013
Člen vedeckého výboru a organizátor konferencie Teória a prax v kontexte vysokoškolského vzdelávania“, virtuálna konferencia, SPU v Nitre máj 2013
člen vedeckého výboru konferencií Icolle 2022; ICOLLE 2023 ICV Mendelu v Brne, 7. 9. 2022; 12.9. - 13. 9. 2023
člen vedeckého výboru medzinárodnej konferencie EDUCO 2023: SKVALITŇOVANIE PRAKTICKEJ PRÍPRAVY BUDÚCICH UČITEĽOV PRÍRODOVEDNÝCH, POĽNOHOSPODÁRSKYCH A PRÍBUZNÝCH ODBOROV Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre 12.5.- 13. 5. 2023

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Institut celoživotního vzdělávání, Mendelova univerzita v Brne, Brno, ČR 22.4.-26.4.2013 ERAZMUS - učiteľská mobilita
Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědelská univerzita v Prahe Praha, ČR 26.3.-31.3. 2012 ERAZMUS - učiteľská mobilita
Univerzita sv. Cyrila a Metoda Bulharsko/Veliko Tarnovo 11.5. – 15. 5. 2011 ERAZMUS - učiteľská mobilita
Uniwersitet Mikolaja Kopernika w Toruniu ul. Gagarina 11, 87-100 Torun, POLAND 13.-19.5. 2023 Teaching mobility, ERASMUS+
Kristiania University College, Oslo, Prinsens gate 7-9, 0107 Oslo, Norway 5.6. 2023 - 11.6. 2023 Projekt- BIN SGS02_2021_002 Univerzita podporujúca inteligentné aktívne stárnutie (University enhancing active smart aging)
Kristiania University College, Oslo, Prinsens gate 7-9, 0107 Oslo, Norway 17. 3. 2024 - 22. 3. 2024 Project- BIN SGS02_2021_002 Univerzita podporujúca inteligentné aktívne stárnutie (University enhancing active smart aging)

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2024-06-17