Meno:
|
PaedDr. Timea Šeben Zaťková, PhD. | |
Email:
|
timea.seben.zatkova@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FF UCM
-
Filozofická fakulta UCM
|
|
Pracovisko:
|
KPED
-
Katedra pedagogiky
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
univerzitný docent | Katedra pedagogiky, FF UCM | 1.3. 2022- trvá |
odborný asistent | Katedra pedagogiky, FF UCM | 1.9. 2021 – 28.2. 2022 |
odborný asistent, vedúca katedry (vedúca Centra) | Centrum pedagogiky a psychologického poradenstva FEM SPU v Nitre | 1.10. 2010 - 31.8. 2021 |
odborný asistent | Katedra pedagogiky, FF UCM v Trnave | 2008 - 2010 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
ECDL (Európsky vodičský preukaz na počítače | UCM v Trnave | 2008 |
Osvedčenia za vzdelávaciu aktivitu Semináre a školenia k Programu celoživotného vzdelávania (LLP) a jeho podprogramom v rámci aktivity 2.3 Vzdelávanie zamestnancov v projektovej činnosti | SPU v Nitre | 2011 |
UNIDEV Development Education in Theory and Practice – získanie certifikátu za úspešnú účasťa participáciu v letnej škole „Global Citizenship Education in a Post-2015 Context“ | Summer school held at All Hallows College, Dublin | 2014 |
The Baltic University Teachers´Course on Education for Sustainable Development (ESD) in Higher Education | Centre for Lifelong Learning, Abo Akademi University, Finland | 2020 |
Workshop on the strategic games methodology“ organized within Central European Network for Sustainable an Innovative Economy | Czech University of Life Sciences Prague, Czech Republic | 2021 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Všeobecná didaktika | učiteľstvo | 1. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár zo všeobecnej didaktiky | učiteľstvo | 1. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Základy pedagogiky | učiteľstvo | 1. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár zo základov pedagogiky | učiteľstvo | 1. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Edukačná evaluácia a diagnostika | učiteľstvo | 2. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogika zdravia | učiteľstvo | 1. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Teória výchovy | učiteľstvo | 1. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár z teórie výchovy | učiteľstvo | 1. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Seminár k záverečnej práci II. | učiteľstvo | 1.; 2. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k záverečnej práci I. | učiteľstvo | 1. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
manažment vzdelávania dospelých | učiteľstvo | 2. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
ACB ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea [25 %] - PECHOČIAK, Tomáš [15 %] - ROVNÝ, Patrik [15 %] - PALUCHOVÁ, Johana [25 %] - KAPUSTOVÁ, Zuzana [10 %] - CENKER, Michal [10 %]. Globálne rozvojové vzdelávanie na ekonomických fakultách. 1. vyd. Nitra : Slovenská poľnohospodárska univerzita, 2014. 107 s. ISBN 978-80-552-1266-1. [7, 62 AH]. [2, 54 AH].
ACB ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea [100 %]. Úvod do vysokoškolskej pedagogiky. 1. vyd. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2014. 206 s. ISBN 978-80-8105-611-6. [10, 6 AH]
ACB ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea [18 %] - ČERNÁKOVÁ, Eleonóra [22 %] - POLÁČEK, Miroslav [11 %] - PECHOČIAKOVÁ SVITAČOVÁ, Eva [10 %] - HOSŤOVECKÝ, Marián [12 %] - JAMBOROVÁ, Ľubica [17 %] - BIZOVÁ, Naďa [10 %]. Vybrané kapitoly z vysokoškolskej pedagogiky. 1. vyd. Nitra : Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre, 2015. 169 s. Dostupné na internete: <http://www.slpk.sk/eldo/2018/dl/9788055214375/9788055214375.pdf>. ISBN 978-80-552-1431-3. [13, 46 AH]. [2, 56 AH].
ACB MRAVCOVÁ, Anna [30 %] - PECHOČIAKOVÁ SVITAČOVÁ, Eva [24 %] - PORUBČAN, Peter [5 %] - PALUCHOVÁ, Johana [15 %] - ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea [26 %]. Obraz globálneho občianstva v súčasnom svete. 1. vyd. Nitra : Slovenská poľnohospodárska univerzita, 2018. 145 s. ISBN 978-80--552-1891-5. [13, 34 AH]. [3, 33 AH].
ADE ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea. Education for global citizenship in preparation of teachers of vocational subjects. In R&E-source. ISSN 2313-1640, 2017, vol. 4, special iss., s. [1-7], online. Dostupné na internete: <http://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/issue/view/22>.
AAA ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea [34 %] - MRAVCOVÁ, Anna [33 %] - BARANOVIČ, Štefan [33 %]. Výchova a udržateľný rozvoj. Kraków : Spolok Slovákov v Poľsku, 2020. 174, [1] s. ISBN 978-83-8111-188-1. [12, 5 AH].
ACA ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea [60 %] - ČERNÁKOVÁ, Eleonóra [40 %]. Základy pedagogiky v inžinierskom vzdelávaní. 1. vyd. Praha : Wolters Kluwer Česká republika, 2018. 179 s. ISBN 978-80-7598-182-0. [12, 5 AH].
AAA ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea [100 %]. Vývoj a perspektívy prípravy učiteľov v oblasti pôdohospodárskych vied na Slovensku. 1. vyd. Krakow : Towarzystwo Slowaków w Polsce, 2022. 247 s. ISBN 978-83-8111-250-5. [16 AH].
V3 (do roku 2021 ADM) Tokovská, M., Šeben Zaťková, T., Jamborová, Ľ. 2022. Digital Competencies Development in Higher Education Institutions: A Mixed Methods Research Study. DOI DOI 10.28991/ESJ-2022-SIED-011.
In: Emerging Science Journal. - ISSN 2610-9182, Roč. 6 (2022), s. 150-165.
ADM ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea - AMBROZY, Marián. VET teacher preparation in Slovakia and the new professionals - entrepreneurship trainers for VET. In TEM JOURNAL - technology, education, management, informatics. ISSN 2217-8309, 2019, vol. 8, no. 1, s. 248-254. Dostupné na internete: <http://www.temjournal.com/content/81/TEMJournalFebruary2019_248_254.pdf>.
ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea - AMBROZY, Marián. VET teacher preparation in Slovakia and the new professionals - entrepreneurship trainers for VET. In TEM JOURNAL - technology, education, management, informatics. ISSN 2217-8309, 2019, vol. 8, no. 1, s. 248-254. Dostupné na internete: <https://doi.org/10.18421/TEM81-35>. Indexované v: WoS, SCOPUS
Ohlasy:
1.[1] Kolho, P; Raappana, A; (...); Pihkala, T. 2023. Teacher's Agency and the Cooperation With Entrepreneurs in Entrepreneurship Education. INTERNATIONAL JOURNAL FOR RESEARCH IN VOCATIONAL EDUCATION AND TRAINING IJRVET 10 (3) , pp.318-339 2.[1] Adamec, P. 2023. INTERNATIOTeaching Vocational Subjects in Secondary School: A New Career or a Backup Plan?NAL JOURNAL OF ENGINEERING PEDAGOGY 13 (5) , pp.142-160
3.[1] KURMANBAYEVA, Tolganay - SHAIBAKOVA, Damina - TULEUP, Meirimkul - NURMAKHANOVA, Marzhan - KUBDASHEVA, Karlygash. Teaching the electric power and industry terminology during Coronavirus. In XLinguae, 2021-01-01, 14, 1, pp. 159-169. ISSN 13378384., Registrované v: SCOPUS
4. [1] SUIYERKUL, Botagoz - KURMANALI, Altynshash - SMANOVA, Bakhytgul - AITMUKHAMBETOVA, Kuralay - BAYALIEVA, Gulmira. Teaching somatic idioms during the corona crisis (based on historical and literary texts). In XLinguae, 2021-01-01, 14, 1, pp. 81-90. ISSN 13378384., Registrované v: SCOPUS
5. [1] TOMSIKOVA, Katerina - HUDECKOVA, Helena - TOMSIK, Karel. ENHANCING ATTRACTIVENESS OF SECONDARY AGRICULTURAL EDUCATION IN THE CZECHIA. In PROCEEDINGS OF THE 16TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2019 (ERIE), 2019, vol., no., pp. 302-309. ISSN 2336-744X., Registrované v: WOS
6. [3] GARCÍA GONZÁLEZ, Abel - ROMERO RODRÍGUEZ, José María - RAMÍREZ MONTOYA, María Soledad. Vinculación universitaria para el impacto social: potencialidades formativas orientadas al emprendimiento social. In Inclusión, Technología y Sociedad. Investigación e Innovación en Educación. Madrid : DYKINSON, 2019, pp. 1072-1089. ISBN 978-84-1324-491-4.
7. [3] GARCÍA GONZÁLEZ, Abel - RAMÍREZ MONTOYA, María Soledad. Educación en emprendimiento social desde una mirada transdisciplina. In Memorias CIIE 2020 (Congreso Internacional de Innovación Educativa), 2020, no. 4, pp. 176-181. ISSN 2594-0325.
8. [3] KÁRPÁTI-DARÓCZI, J udit - KARLOVITZ, János Tibor. VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIÁK KOMPARATÍV VIZSGÁLATA ALBÁN ÉS MAGYAR KÖZGAZDÁSZ HALLGATÓK KÖZÖTT. In Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok, 2020, sz. 1, old. 45-60. ISSN 2630-886X. 7. [3] TOMŠÍKOVÁ, Kateřina - TOMŠÍK, Karel - NĚMEJC, Karel. Teacher’s Prestige in Contemporary Czech Society. In Rural Environment. Education. Personality, 13th International Scientific Conference, 2020, vol. 13, pp. 458-465. ISSN2255-5207.
9.[1]Flikingerová, L; Tokovská, M and Petrová, G. 2022. DIVERSITY WITHIN CORPORATE EDUCATION AT THE SLOVAK LABOUR AND WELFARE ADMINISTRATION: A CROSS-SECTIONAL QUESTIONNAIRE SURVEY. AD ALTA-JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH 12 (1) , pp.45-50ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea - POLÁČEK, Miroslav. Social skills as an important pillar of managerial success. In Procedia economics and finance online. ISSN 2212-5671, 2015, vol. 34, s. 587-593, online. Dostupné na internete: <http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(15)01672-X>. Indexované v: WoS
Ohlasy:
1. [1] BHATIA, Shweta Malhotra - PANNEER, Sigamani. Globalization and Its Impact on Business Education in Emerging Economies: A Case of India. In South Asian Journal of Human Resources Management, 2019-01-01, pp. ISSN 23220937., Registrované v: WOS, SCOPUS 2. [1] YANG, Cong - FLAK, Olaf - GRZEGORZEK, Marcin. Representation and Matching of Team Managers: An Experimental Research. In IEEE TRANSACTIONS ON COMPUTATIONAL SOCIAL SYSTEMS, 2018, vol. 5, no. 2, pp. 311-323. ISSN 2329-924X., Registrované v: WOS, SCOPUS
3. [3] CVETIĆ, Tijana G. - MOMČILOVIĆ, Oliver M. - ARSOVSKI, Slavko, M. - TODOROVIĆ, Gordana S. - KOJIĆ, Vladimir, S. Analiza uticaja liderstva u EFQM modelu. In TEHNIKA - MENADŽMENT, 2017, vol. 67, no. 3, pp. 430-435.
4. [3] FLAK, Olaf. System of Organizational Terms as a Theoretical Foundation for Team Management Automation. In Proceedings of the 2020 The 6th International Conference on E-Business and Applications. Kuala Lumpur : Association for Computing Machinery, 2020, pp. 121-127. ISBN 978-1-4503-7735-5.
HOSŤOVECKÝ, Marián - ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea. Supporting the development of digital competences of pupils and teachers. In ICETA 2011. 1. vyd. [Online]. ISBN 978-1-4577-0051-4. ICETA. Budapest : IEEE HS, 2011, s. 75-78. Indexované v: SCOPUS
Ohlasy:
1. [1] HORVATH, R. Software testing in introductory programming courses. In ICETA 2012 10th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, Proceedings, 2012-12-01, pp. 133-134., Registrované v: SCOPUS
2. [1] ÖLVECKÝ, Miroslav - GABRIŠKA, Darja. Motion capture as an extension of web-based simulation. In Applied Mechanics and Materials, 2014-03-12, 513-517, pp. 827-833. ISSN 16609336., Registrované v: SCOPUS
3. [1] PAIVA, Sara. A fuzzy algorithm for optimizing semantic documental searches: A case study with mendeley and IEEExplore. In International Journal of Web Portals, 2014-01-01, 6, 1, pp. 50-63. ISSN 19380194., Registrované v: SCOPUS
4. [1] PRIBILOVA, K. - MISUT, M. E-learning versus face-to-face learning in project oriented education. In ICETA 2012 10th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, Proceedings, 2012-12-01, pp. 313-315., Registrované v: SCOPUS
5. [3] HLAĎO, Petr. Pohledy žáků maturitních a nematuritních oborů středních škol na relevanci vzdělání a profese pro osobní úspěch. In ICOLLE 2013. 1. vyd. 1 CD-ROM (584 s.). ISBN 978-80-7375-825-7. ICOLLE. Brno : Mendelova univerzita, 2013, s. 137-155.
6. [3] VYLEŤAL, Pavel ml. - VYLEŤAL, Pavel st. - RADVÁKOVÁ, Věra. Profesní vzdělávání. In Celoživotní učení v podmínkách středních a vysokých škol. Brno : MZLU, 2013, s. 108-249. ISBN 978-80-7375-918-6.
7. [4] TOTHOVÁ, Darina - GALOVIČOVÁ, Terézia. Websites of Slovak Universities. In International scientific days of agricultural economics. 1. vyd. ISBN 963 214 313 2. Károly Róbert Föiskola. Gyongyos : Károly Róbert Föiskola, 2004, s. 2231-2244, online. Dostupné na internete: <https://doi.org/10.15414/isd2018.s10.13>.
ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea - PETRUŠKOVÁ, Denisa. Globálne rozvojové vzdelávanie v edukačnom procese stredných škôl. In Mládež a spoločnosť. ISSN 1335-1109, 2016, roč. 22, č. 1, s. 43-58.
Ohlasy:
1. [1] AMBROZY, Marián - MENESES, Ramiro Délio Borges. On the relationship between religion and Philosophy with regard to high school education. In European Journal of Science and Theology, 2017-08-01, 13, 4, pp. 23-33. ISSN 18410464., Registrované v: SCOPUS
ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea - ČERNÁKOVÁ, Eleonóra - POLÁČEK, Miroslav - PECHOČIAKOVÁ SVITAČOVÁ, Eva - HOSŤOVECKÝ, Marián - JAMBOROVÁ, Ľubica - BIZOVÁ, Naďa. Vybrané kapitoly z vysokoškolskej pedagogiky. 1. vyd. Nitra : Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre, 2015. 169 s. Dostupné na internete: <http://www.slpk.sk/eldo/2018/dl/9788055214375/9788055214375.pdf>. ISBN 978-80-552-1431-3.
Ohlasy:
1. [4] JEDLIČKOVÁ, Ľubica. Akademická knižnica - informačné vzdelávanie - kľúčové kompetencie: prepojené uzly siete alebo izoláty? In Itlib, 2017, roč. 21, č. 3, s. 46-50. ISSN 1335-793X.
2. [4] ORIEŠKA, Ján - VETRÁKOVÁ, Milota - GAJDOŠÍKOVÁ, Zuzana - MAKOVNÍK, Tomáš. Kultúra prejavu. Banská Bystrica : Belianum, 2018. 193 s. ISBN 978-80-557-1451-6.
3. [3] KŘÍŽ Emil - NĚMEJC, Karel - SMÉKALOVÁ, Lucie. Reflexe pedagogické praxe studentů učitelství z pohledu využívání materiálních didaktických prostředků na středních odborných školách. In Využívání digitální gramotnosti učitelů ve výuce: sborník příspěvků z odborné konference sítě TTnet ČR.Konference se konala 22. – 23. listopadu 2018 v Berouně. Praha : Národní ústav pro vzdělávání, 2019, s. 44-46. ISBN 978-80-7481-201-9.
4. [3] GUBÁŇOVÁ, Monika. Posudzovanie výučby nového predmetu očami študentov a učiteľov. In QUAERE 2019 798 s., 1 CD-ROM. ISBN 978-80-87952-30-6. QUAERE 2019. Hradec Králové Magnanimitas : 2019, s. 651-658, CD ROM.
5. [4] ERNST, Dávid - ŽITNIAK ČURNÁ, Veronika - HOLOVIČOVÁ, Mária - PINČEK, Ondrej. Analýza vzťahu študentov Fakulty agrobiológie a potravinových zdrojov SPU v Nitre k produktom ekologickej rastlinnej výroby [elektronický zdroj].
6. [4] URBÁNOVÁ, Mária. Motivácia ako súčasť talent manažmentu. In Talent manažment ako súčasť rozvoja ľudských zdrojov v moderných podnikoch, jeho prínosy a nedostatky 1 CD-ROM (82 s.). ISBN 978-80-552-2130-4. Talent manažment ako súčasť rozvoja ľudských zdrojov v moderných podnikoch, jeho prínosy a nedostatky. Nitra : Slovenská poľnohospodárska univerzita, 2019, s. 41-47. 7. [3] KRIVOŠÍKOVÁ, Alexandra. Odborná prax - prostriedok rozvíjania profesijných kompetencií vysokoškolských študentov. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 11-23.
8. [3] CIFRANIČ, Michal. Komunikačné zručnosti ako efektívny nástroj vzdelávania. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. s. 24-38.
9. [3] HOLOTOVÁ, Mária - HOLOTA, Tomáš - KOŠIČIAROVÁ, Ingrida - KÁDEKOVÁ, Zdenka - POLÁČEK, Miroslav. Hodnotenie životného štýlu študentov ana Slovenskej poľnohospodárskej univerzite v Nitre. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 39-61.
10. [3] AYDIN, Elena. Preferenčné učebné štýly študentov na Fakulte záhradníctva a krajinného inžinierstva Slovenskej poľnohospodárskej Univerzity v Nitre. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5, s. 63-80.
11. [3] VICIANOVÁ, Mária. Odpisovanie, podvádzanie a plagiátorstvo u vybranej skupiny študentov Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre ako etický problém [elektronický zdroj].
12. [3] ERNST, Dávid - ŽITNIAK ČURNÁ, Veronika. Hodnotenie vzťahu študentov Fakulty agrobiológie a potravinových zdrojov SPU v Nitre k produktom ekologickej rastlinnej výroby. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 166-176.
13. [3] CIFRANIČ, Michal. Komunikačné zručnosti učiteľa ako efektívny nástroj vzdelávania. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 192-207.
14. [3] BAJUSOVÁ, Zuzana. Aplikácia seminárnych prác vo výučbe odborných ekonomických predmetov. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 261-289.
15. [3] GÉCI, Andrej. Motivácia študentov k účasti na súťaži ŠVOČ - jej príprava a realizácia. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 307-323. 16. [3] KOŠIČIAROVÁ, Ingrida - KÁDEKOVÁ, Zdenka - HOLOTOVÁ, Mária - HOLÚBEK, Ivan. Jazyková príprava na Fakulte ekonomiky a manažmentu Slovenskej poľnohospodárskej univerzite v Nitre - zhodnotenie jej úrovne zo strany absolventov. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 335-359.
17. [3] TÁRNÍKOVÁ, Mária. Využitie projektového vyučovania vo výučbe predmetov na Slovenskej poľnohospodárskej univerzite v Nitre. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 393-407.
18. [3] PALKOVIČ, Jozef. Inovácia obsahu vzdelávania v predmetoch Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 408-427.
19. [3] TÁRNÍK, Andrej. Digitálne vzdelávacie prostredie a vzdelávací obsah ako stimuly záujmu o študijný predmet. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 458-471.
20. [3] KALETOVÁ, Tatiana. Využitie učebných pomôcok vo výučbe predmetu hydromechanika. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 472-493.
21. [3] GUBÁŇOVÁ, Monika. Posudzovanie výučby na univerzite očami študentov a učiteľov. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 521-534. 22. [3] HOLOTA, Tomáš - HOLOTOVÁ, Mária. Hodnotenie kvality výučby predmetu potravinárska technika študentmi Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 534-553.
23. [3] KÁDEKOVÁ, Zdenka - KUBICOVÁ, Ľubica - KOŠIČIAROVÁ, Ingrida - HOLOTOVÁ, Mária - POLÁČEK, Miroslav. Vzťah študentov fakulty ekonomiky a manažmentu Sliovenskej poľnohospodárskejuniverzity v Nitre k predmetu strategický manažment. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 577-603.
24. [3] URBÁNOVÁ, Mária. Spokojnosť študentov s výučbou predmetu Podnikové hospodárstvo. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 619-634.
25. [3] AYDIN, Elena. Preferenčné učebné štýly študentov na Fakulte záhradníctva a krajinného inžinierstva Slovenskej poľnohospodárskej Univerzity v Nitre. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 63-80.
26. [3] TÁRNÍK, Andrej. Digitálne vzdelávacie prostredie a vzdelávací obsah ako stimuly záujmu o študijný predmet. In Vybrané otázky terciárnej edukácie na Slovenskej poľnohospodárskej Univerzite v Nitre. 1. vyd. online (664 s.). ISSN 1339-7400. ISBN 978-83-8111-180-5. , s. 458-471.
27. [4] KIKA, Marián. Efektívne vysokoškolské štúdium : (aktuálne študijné zručnosti a postupy). 1. vyd. Banská Bystrica : Belianum, 2020. 143 s. ISBN 978-80-557-1727-2.
28. [3] KŘÍŽ Emil - NĚMEJC, Karel - SMÉKALOVÁ, Lucie. Reflexe pedagogické praxe studentů učitelství z pohledu využívání materiálních didaktických prostředků na středních odborných školách. In Využívání digitální gramotnosti učitelů ve výuce: sborník příspěvků z odborné konference sítě TTnet ČR. Konference se konala 22. – 23. listopadu 2018 v Berouně. Praha : Národní ústav pro vzdělávání, 2019, s. 44-46. ISBN 978-80-7481-201-9.
29. [2] SEJČOVÁ, Ľuboslava. Rozvoj osobnostných a pedagogických kompetencií začínajúcich vysokoškolských učiteľov. In: Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2021. Brno: Mendelova univerzita, 2022, s. 172-183. ISBN 978-80-7509-832-0.
KEGA 004UCM-4/2022 „Podpora zdravia a pohody študentov prostredníctvom inkluzívnej edukácie na terciárnom stupni“ –člen riešiteľského kolektívu
Zámerom projektu je získať nové poznatky o kvalite života súvisiace so zdravím (HRQOL- Health related quality of life) a pohody ("well-being") študentov, vrátane študentov so špecifickými potrebami v terciárnom vzdelávaní, najmä s ohľadom na inkluzívnu edukáciu a interakčný prístup vysokoškolských učiteľov. Inkluzívna univerzita (=univerzita uplatňujúca inkluzívny prístup) by mala fungovať ako prístupná, otvorená a dostupná inštitúcia s kooperujúcimi učiteľmi, ktorí zdieľajú spoločnú víziu. Jedným z dôvodov, prečo by univerzity mali smerovať k inkluzívnemu vzdelávaniu je skutočnosť, že kvalitu života študentov so znevýhodnením výrazne ovplyvňuje aj kvalita ich edukačného prostredia (fyzikálneho aj psychosociálneho). Personálne zdroje, úroveň pripravenosti a pedagogická erudovanosť vysokoškolských učiteľov sú kľúčovými faktormi úspešnej inkluzívnej edukácie na terciárnom stupni. Pripravenosť vysokoškolských učiteľov na vzdelávanie diverzifikovaných skupín študentov a ich inkluzívny prístup patria medzi najdôležitejšie požiadavky. Rozhodujúce sú najmä interpersonálne zručnosti, empatia a flexibilita, ale na druhej strane aj úroveň pedagogických kompetencií. https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/14032
KEGA 033SPU-4/2019 „Inovačný koncept kurikula a metodická "e-podpora" pre prípravu učiteľov profesíjnych poľnohospodárskych a potravinárskych predmetov“ - vedúci riešiteľ (ukončený v roku 2022, projekt ukončený excelentne)
Projekt sa zameriava na inovácie v obsahu a metodickej podpore pedagogicko-psychologickej prípravy a celoživotného vzdelávania učiteľov profesijných predmetov. Okrem obsahovej prestavby vychádzajúcej z analyticko-syntetických štúdií a empirického skúmania aktuálneho stavu v príprave učiteľov profesijných predmetov je zámerom projektu optimalizácia kurikula pedagogicko-psychologických disciplín s využitím elektronickej podpory. V zmysle špecifík didaktík odborných predmetov vyučovaných na úrovni týchto univerzít a vysokých škôl, je aktuálne doplňujúce pedagogické štúdium v poľnohospodárskych a potravinárskych odboroch prevažujúcou možnosťou nadobudnutia kvalifikácie pre výučbu profesijných predmetov. https://www.portalvs.sk/en/prehlad-projektov/kega/12298
BIN SGS02_2021_002 University enhancing active smart aging - responsible researcher (Univerzita podporujúca inteligentné aktívne stárnutie) (2022-2024). https://ff.ucm.sk/sk/eea-grants/ - zodpovedná riešiteľ
Projekt Univerzita podporujúca inteligentné aktívne starnutie získal grant z Nórska v sume 156 366,- €. Projekt bol spolufinancovaný v sume 23 454 € zo štátneho rozpočtu Slovenskej republiky. Cieľom projektu je podpora inteligentného starnutia seniorov. Projekt je orientovaný na oblasť vysokoškolskej pedagogiky so zameraním na propagáciu a implementáciu problematiky aktívneho inteligentného starnutia medzi rôznymi vekovými kategóriami edukantov navštevujúcich univerzity. Hlavný dôraz je kladený na sprostredkovanie a implementáciu konceptu verejnoprospešných technológií v edukačnom procese, ktorý sa člení do oblastí zlepšovania vedomostí a zručností: inteligentná domácnosť; bezpečná komunikácia; technológie pre nezávislý život. Aktivity projektu sú zamerané na viaceré skupiny účastníkov:
- propagácia konceptu a prípravy študentov 1. ročníka bakalárskeho štúdia na aktívne starnutie;
- propagácia konceptu medzi študentmi v študijných programoch pomáhajúcich profesií;
- propagácia konceptu medzi seniormi - účastníkmi záujmového vzdelávania Univerzity tretieho veku (U3V).
Aktivity projektu povedú k realizácií edukačných aktivít v oblasti aktívneho inteligentného starnutia, k rozvoju a implementácii inovatívnych učebných osnov a metodík pre cieľové skupiny, vedeckých štúdií a iných publikácií.
VEGA 1/0502/17 „Osobnosť spotrebiteľa a jej vplyv na iracionálne správanie a rozhodovanie spotrebiteľa –člen riešiteľského kolektívu (ukončený v roku 2019)
Projekt priniesol nový pohľad na spotrebiteľský výskum, ktorý kombinuje poznatky marketingu, psychológie a neurovedy a kombinuje kvantitatívne a kvalitatívne metódy výskumu. Batéria psychometrických testov je navrhnutá tak, aby dokázala odhaliť emotivitu a momentálnu afektivitu skúmaných spotrebiteľov. Navrhnutá metodika môže byť využitá pri ďalšom skúmaní vedomých a podvedomých reakcií spotrebiteľov nielen na trhu potravín; rovnako môže byť aplikovaná pri rôznych typoch komunikačných nástrojov nielen pri audiovizuálnej reklame a pri edukácii spotrebiteľa. Kombinácia klasického marketing, výskumu a neuromarketingu umožňuje zachytiť cenné info- týkajúce sa psychológie spotrebiteľa. Poznanie psychologických procesov a podvedomých reakcií spotrebiteľov umožňuje zlepšenie segmentácie, trhového cielenia a pozicioningu, aj lepšiu implementáciu komunikačných nástrojov, čo v konečnom dôsledku vedie k zníženiu finančných nákladov. Získané poznatky môžu byť využité aj pri výbere zvukových a vizuálnych prvkov do televíznej a internetovej reklamy. http://www.vega.sav.sk/index.php?p=show&id=20
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Člen vedeckého výboru konferencie | Profesijný rozvoj učiteľov vysokých škôl ako nástroj podpory učenia sa študentov- organizované Kpg NHF Ekonomická univerzita v Bratislave | 20. 6. 2022 |
Člen vedeckého a organizačného výboru konferencií EDUCOM 2021; EDUCOM 2022; EDUCOM 2023 | EDUCOM 2021 – Aktuálne trendy vo vzdelávaní v súčasnej spoločnosti a v kontexte trendov otvorenej vedy"; 2022-Aktuálne trendy inkluzívneho vzdelávania a psychosociálnej podpory v edukácii; 2023- Aktuálne trendy psychosociálnej podpory v edukácii a príprava na aktívne starnutie v procese inkluzívneho vzdelávania.- organizované katedrou pedagogiky FF UCM; | 9. 12. 2021; 8. 12. 2022; 7. 12. 2023 |
Člen vedeckého výboru konferencie | EDUCO 2020 - organizované IVP CZU v Praze | 2021 |
Člen vedeckého výboru a organizátor konferencie | UNIVERSITAS MODERNA - Pedagogicko-psychologické vzdelávanie na vysokej škole v retrospektíve a jeho perspektívy“, SPU v Nitre | 2.10. 2019 |
Člen vedeckého výboru a organizátor konferencie | Pedagogika a sociológia vo vysokoškolskom vzdelávaní“, SPU v Nitre | 12. 9. 2014 |
Člen vedeckého výboru konferencie | www. Czlowiek w cyberprzestrzeni konteksty pedagogiczne i spoleczne. Wyzszaszkola biznesu w dabrowie Gorniczej, PL, Dabrowa Gornicza, | 13. 3. 2013 |
Člen vedeckého výboru a organizátor konferencie | Teória a prax v kontexte vysokoškolského vzdelávania“, virtuálna konferencia, SPU v Nitre | máj 2013 |
člen vedeckého výboru konferencií Icolle 2022; ICOLLE 2023 | ICV Mendelu v Brne, | 7. 9. 2022; 12.9. - 13. 9. 2023 |
člen vedeckého výboru medzinárodnej konferencie EDUCO 2023: SKVALITŇOVANIE PRAKTICKEJ PRÍPRAVY BUDÚCICH UČITEĽOV PRÍRODOVEDNÝCH, POĽNOHOSPODÁRSKYCH A PRÍBUZNÝCH ODBOROV | Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre | 12.5.- 13. 5. 2023 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Institut celoživotního vzdělávání, Mendelova univerzita v Brne, | Brno, ČR | 22.4.-26.4.2013 | ERAZMUS - učiteľská mobilita |
Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědelská univerzita v Prahe | Praha, ČR | 26.3.-31.3. 2012 | ERAZMUS - učiteľská mobilita |
Univerzita sv. Cyrila a Metoda | Bulharsko/Veliko Tarnovo | 11.5. – 15. 5. 2011 | ERAZMUS - učiteľská mobilita |
Uniwersitet Mikolaja Kopernika w Toruniu | ul. Gagarina 11, 87-100 Torun, POLAND | 13.-19.5. 2023 | Teaching mobility, ERASMUS+ |
Kristiania University College, Oslo, | Prinsens gate 7-9, 0107 Oslo, Norway | 5.6. 2023 - 11.6. 2023 | Projekt- BIN SGS02_2021_002 Univerzita podporujúca inteligentné aktívne stárnutie (University enhancing active smart aging) |
Kristiania University College, Oslo, | Prinsens gate 7-9, 0107 Oslo, Norway | 17. 3. 2024 - 22. 3. 2024 | Project- BIN SGS02_2021_002 Univerzita podporujúca inteligentné aktívne stárnutie (University enhancing active smart aging) |