UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Mgr. Veronika Michvocíková, PhD.
Email:
veronika.michvocikova@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FF UCM - Filozofická fakulta UCM
Pracovisko:
KPED - Katedra pedagogiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Michvocíková
I.2 - Meno
Veronika
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1991
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu 2, 917 01
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
veronika.michvocikova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/30491?do=filterForm-submit&name=Veronika&surname=Michvocikova&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0003-4199-7225

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
II.b - Rok
2013
II.c - Odbor a program
sociológia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
II.b - Rok
2015
II.c - Odbor a program
sociológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.b - Rok
2018
II.c - Odbor a program
etnológia a mimoeurópske štúdia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Katedra pedagogiky - Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2018-trvá
vedúca katedry katedra pedagogiky - Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2022 - trvá

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Oracle Academic Day Oracle Academy 2020
Rozvoj profesijných kompetencií vysokoškolského učiteľa I. UCM 2023
Rozvoj profesijných kompetencií vysokoškolského učiteľa II. UCM 2023
Ako pracovať so študentom so špecifickými výchovno-vzdelávacími potrebami UCM 2023
Ako napísať úspešný projekt MSCA Postdoctoral Fellowship Horizont-europa.sk 2022
Ako na KA2 projekty Európsky dialóg, o.z. 2023

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
stratégie a metódy rozvoja osobnosti učiteľstvo I. učiteľstvo a pedagogické vedy
seminár zo stratégií a metód rozvoja osobnosti učiteľstvo I. učiteľstvo a pedagogické vedy
pedagogická komunikácia učiteľstvo I. učiteľstvo a pedagogické vedy
seminár z pedagogickej komunikácie učiteľstvo I. učiteľstvo a pedagogické vedy
riešenie a zvládanie konfliktov v prostredí školy učiteľstvo II. učiteľstvo a pedagogické vedy
sociálna pedagogika učiteľstvo I. učiteľstvo a pedagogické vedy
výchovné problémy v škole učiteľstvo I. učiteľstvo a pedagogické vedy
sociológia edukačného prostredia učiteľstvo I. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
5
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
14
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
9
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
pedagogika voľného času učiteľstvo I. učiteľstvo a pedagogické vedy
seminár k záverečnej práci II. učiteľstvo I učiteľstvo a pedagogické vedy
seminár k záverečnej práci II. učiteľstvo II. učiteľstvo a pedagogické vedy
multikultúrna výchova učiteľstvo I. učiteľstvo a pedagogické vedy
práca triedneho učiteľa učiteľstvo II. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
64
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
55
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
7
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
73
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
73
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
22
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
22
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AAA Sirotová, M. – Michvocíková, V. – Hosťovecký, M. 2020 Supervised teaching practice of university students in virtual dimension. Berlin: PeterLang. ISBN 978-3-631-84579-0

ADN SIROTOVÁ, M.- MICHVOCÍKOVÁ, V. Virtual Reality – Part of Supervised Teaching Practice for University Students – Future Teachers?. DOI DOI 10.13187/ejced.2021.1.127 European Journal of Contemporary Education. Roč. 10, č. 1 (2021), s. 127-136 [online]. ISSN 2305-6746.

SIROTOVÁ, M. - MICHVOCÍKOVÁ, V. 2019. The importance of supervised practice teaching in university study of university students - future teachers of Slovak and foreign languages = Význam pedagogickej praxe v pregraduálnej príprave učiteľov slovenského jazyka a cudzích jazykov. XLinguae. Roč. 12, č. 3 (2019), s. 228-239. ISSN 1337-8384.

MICHVOCÍKOVÁ, V. - SIROTOVÁ, M. - RUBACHA, K- a KSIAZEK, E. Teachers in the Private and Public Spheres: Ethical Orientations in Educational Interactions. Journal of education culture and society = JECS. = JECS Roč. 14, č. 1 (2023), s. 76-84 [online]. ISSN 2081-1640 (ADM)

ADM SIROTOVÁ, M.- MICHVOCÍKOVÁ, V.- RUBACHA, K. Quasi-experiment in the educational reality. DOI DOI 10.15503/jecs2021.1.189.201 Journal of Education Culture and Society. Roč. 12, č. 1 (2021), s. 189-201 [online]. ISSN 2081-1640

MICHVOCÍKOVÁ, V. 2022. Vybrané aspekty pedagogickej komunikácie v edukačnej realite. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. 71 s. ISBN 978-80-572-0272-1.

MICHVOCÍKOVÁ, V. 2021. Anticipácia rozširovania národného populizmu prostredníctvom národnej ideológie vo vysokoškolskej edukácii. In: Fenomén pravicového populizmu v edukačnej realite. editor: Mariana Sirotová, Veronika Michvocíková. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2021, s. 7-26 [1 AH]. ISBN 978-80-572-0123-6.

MICHVOCÍKOVÁ, V. 2022. Selected ways of nonverbal communication in university education = Vybrané spôsoby neverbálnej komunikácie vo vysokoškolskej edukácii. DOI DOI 10.18355/PG.2022.11.1.8 Slavonic Pedagogical Studies Journal. Roč. 11, č. 1 (2022), s. 119-128. ISSN 1339-8660.

SIROTOVÁ, M. - MICHVOCÍKOVÁ. V. Slovak Citizenship Culture According to the National Ideology of Slovakian University Students. In: Citizenship, Culture and Coexistence: Trends and Dynamics. edited by Clara Ines Pardo Martinez, Alexander Cotte Poveda. Boca Raton: Taylor & Francis Group. CRC Press, 2024, s. 22-40. ISBN 9781040043240. DOI DOI 10.1201/9781003326502.

SIROTOVÁ, M. - MICHVOCÍKOVÁ, V. ŠEBEN ZAŤKOVÁ, T. Poradenstvo a podpora wellbeingu študenstva vo vysokoškolskej edukácii. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2024. 186 s. [print]. ISBN 978-80-572-0455-8.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

AAA Sirotová, M. – Michvocíková, V. – Hosťovecký, M. 2020 Supervised teaching practice of university students in virtual dimension. Berlin: PeterLang. ISBN 978-3-631-84579-0

MICHVOCÍKOVÁ, V. - SIROTOVÁ, M. - RUBACHA, K- a KSIAZEK, E. Teachers in the Private and Public Spheres: Ethical Orientations in Educational Interactions. Journal of education culture and society = JECS. = JECS Roč. 14, č. 1 (2023), s. 76-84 [online]. ISSN 2081-1640

ADM SIROTOVÁ, M.- MICHVOCÍKOVÁ, V.- RUBACHA, K. Quasi-experiment in the educational reality. DOI DOI 10.15503/jecs2021.1.189.201 Journal of Education Culture and Society. Roč. 12, č. 1 (2021), s. 189-201 [online]. ISSN 2081-1640.

ADN SIROTOVÁ, M.- MICHVOCÍKOVÁ, V. Virtual Reality – Part of Supervised Teaching Practice for University Students – Future Teachers?. DOI DOI 10.13187/ejced.2021.1.127 European Journal of Contemporary Education. Roč. 10, č. 1 (2021), s. 127-136 [online]. ISSN 2305-6746.

SIROTOVÁ, M. - MICHVOCÍKOVÁ, V. 2019. The importance of supervised practice teaching in university study of university students - future teachers of Slovak and foreign languages = Význam pedagogickej praxe v pregraduálnej príprave učiteľov slovenského jazyka a cudzích jazykov. XLinguae. Roč. 12, č. 3 (2019), s. 228-239. ISSN 1337-8384.

MICHVOCÍKOVÁ, V. 2022. Vybrané aspekty pedagogickej komunikácie v edukačnej realite. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. 71 s. ISBN 978-80-572-0272-1.

ŠEBEN ZAŤKOVÁ, T. - MICHVOCÍKOVÁ, V. 2022. Study counselling and social support in higher education - a case study from Slovakia. In: EDULEARN2214th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma de Mallorca, 4th - 6th of July, 2022. ed. Luis Goméz Chova, Augustín López Martínez, Joanna Lees. Barcelona: IATED, 2022, s. 8132-8141. ISBN 978-84-09-42484-9. DOI DOI doi.org/10.21125/edulearn.2022.

SIROTOVÁ, M. - MICHVOCÍKOVÁ. V. Slovak Citizenship Culture According to the National Ideology of Slovakian University Students. In: Citizenship, Culture and Coexistence: Trends and Dynamics. edited by Clara Ines Pardo Martinez, Alexander Cotte Poveda. Boca Raton: Taylor & Francis Group. CRC Press, 2024, s. 22-40. ISBN 9781040043240. DOI DOI 10.1201/9781003326502.

SIROTOVÁ, M. - MICHVOCÍKOVÁ, V. ŠEBEN ZAŤKOVÁ, T. Poradenstvo a podpora wellbeingu študenstva vo vysokoškolskej edukácii. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2024. 186 s. [print]. ISBN 978-80-572-0455-8.

SIROTOVÁ, M. - MICHVOCÍKOVÁ, V. University students' reflection on chosen characteristics of national populism in Slovakia. Journal of Education Culture and Society. Roč. 13, č. 1 (2022), s. 341-349 [online]. ISSN 2081-1640.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

AAA SIROTOVÁ, Mariana, Veronika MICHVOCÍKOVÁ a Marián HOSŤOVECKÝ. Serious Games in University Education of Future Teachers. 1. vyd. Berlin: Peter Lang, 2021. 213 s. ISBN 978-3-631-84579-0. ISSN 0723-7464.

Ohlasy:

2022  [01] TOKOVSKA, M., ŠEBEN ZAŤKOVÁ, T., JAMBOROVÁ, Ľ. Digital Competencies Development in Higher Education Institutions: A Mixed Methods Research Study. 2022, 6 (sp. iss.), s. 150-161. ISSN 2610-9182. Scopus

2022  [01] BUHLER, M.M., JELINEK, T., NUBEL, K. Training and Preparing Tomorrow's Workforce for the Fourth Industrial Revolution. In: Education Sciences. 2022, 12. Scopus

2022  [02] KUMOROVÁ, Z. An innovation in the preparation of teachers of language using multimedia based education. In: EDULEARN22: 14th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma de Mallorca, 4th - 6th of July, 2022. Barcelona: IATED, 2022, s. 1191-1197. ISBN 978-84-09-42484-9.

2021  [02] SIGAZY, A.K., et al. Syntactic explication in synchronic translation in modern theory of translation. In: Vestnik Nacionaľnoj akademii nauk respubliki Kazachstan. 2021, roč. 6, č. 394, s. 140-145. ISSN 1991-3494.

2021  [3] SELKEBAYEVA, A., et al. Conceptual approach in teaching methods of the discipline "History of Kazakhstan". In: Vestnik Nacionaľnoj akademii nauk respubliki Kazachstan. 2021, roč. 6, č. 394 (2021), s. 237-244. ISSN 1991-3494.

2021  [2] BAKLASHOVA, T.A., et al. Linking theory and practice in teacher training: pandemic lessons from three countries (Russia, Kazakhstan and Slovakia). In: XLinguae. 2021, 14(4), s. 186-207. ISSN 1337-8384. Scopus

ADM SIROTOVÁ, Mariana, Veronika MICHVOCÍKOVÁ a Krzysztof Mariusz RUBACHA. Quasi-experiment in the educational reality. DOI DOI 10.15503/jecs2021.1.189.201 Journal of Education Culture and Society. Roč. 12, č. 1 (2021), s. 189-201 [online]. ISSN 2081-1640.

Ohlasy:

2024  [02] ABD MANAN, M.S.; WANG, X.; bin RAMLI, S.H.; MOHD PUAD, M.H. Developing A Teaching Method for Animation Creation: A Quasi-Experiment to Assess Creativity Performance During the Animation Pre-Production Process. In: International Journal of Religion. 2024, 5(11), s. 2978-2997. ISSN 2633-352X.

2024  [02] NURMALIATI; AKMALI, A.U.; ASRA, A. Using Assessment As Learning Active Feedback: Effect On Student Achievement. In: Indonesia Journal of Engineering and Education Technology. 2024, 2(1), s. 246-256. ISSN 3026-7544.

2024  [01] Peer Instruction’s Impact on EFL Writing Proficiency: A Quasi-experiment in a Chinese University / Zefu, Huang; Arumugam, Nalini; Shaoxia, Liu; Fangfang, Wang. DOI 10.61707/k0pbhf75. In: International Journal of Religion. – ISSN 2633352X. – ISSN (online) 26333538. – Roč. 5, č. 7 (2024), s. 926-940. Scopus

2023  [01] KAZU, I.Y., KUVVETLI, M. A triangulation method on the effectiveness of digital game-based language learning for vocabulary acquisition. In: Education and information technologies: the official journal of the IFIP technical committee on education. – New York (USA) : Kluwer Academic Publishers. – ISSN 1360-2357. – ISSN (online) 1573-7608. – 2023. WoS

2022  [02] WANG, X., et al. A Quasiexperimental Study on Process Verification of the Animation Teaching System under thr Backround of Animation-Related Majors. In: Hidawi Scientific Programming. 2022, s. 1-14.

2022  [02] NURLELI, R., AMIRUDDIN, M. Pemanfaatan aplikasi mindjet mindmanager dalam meningkatan literasi materi pembelajaran IPS. In: JINop. 2022, 8(2), s. 256-267. ISSN 2443-1591.

2022  [01] WASKITO, et al. The Adventure of Formative Assessment with Active Feedback in The Vocational Learning: The Empirical Effect for Increasing Students' Achievement. In: Journal of Technical Education and Training. 2022, roč. 14, č. 1, s. 54-63. Scopus

2021  [02] SIGAZY, A.K., et al. Syntactic explication in synchronic translation in modern theory of translation. In: Vestnik Nacionaľnoj akademii nauk respubliki Kazachstan. 2021, roč. 6, č. 394, s. 140-145. ISSN 1991-3494.

2021  [3] SELKEBAYEVA, A., et al. Conceptual approach in teaching methods of the discipline "History of Kazakhstan". In: Vestnik Nacionaľnoj akademii nauk respubliki Kazachstan. 2021, roč. 6, č. 394 (2021), s. 237-244. ISSN 1991-3494.

ADN SIROTOVÁ, Mariana a Veronika MICHVOCÍKOVÁ. Multicultural society from view of university students. Journal of Language and Cultural Education. Vol. 4, iss. 3 (2016), pp. 32-45. ISSN 1339-4045.

Ohlasy:

2022  [02] KUMOROVÁ, Zdenka. Radicalization of Language in Political Speech and its Position in Media Communication. In: Politické vedy. 2022, roč. 25, č. 2, s. 54-81.

2021  [2] LENOVSKY, L., TUSKOVA, T. Language - identity - minority (Sociolinguistic analysis of situational use of a minority language on the example of Slovak university youth in Hungaria). In: XLinguae. 2021, 14(2), s. 227-242. ISSN 1337-8384. Scopus

2020  [1] DANEK, Ján. Obobščenie opyta i voprosy immigracii na territorii Zapadnoj Slovakii kak impuľsy k realizacii prosociaľnogo vospitanija. In: Science for Education Today. 2020, 10(2), s. 91-103. ISSN 2658-6762. Scopus

2019  [2] DANEK, Ján. Philosophical and societal elements of human upbringing. In: XLinguage. 2019, 12(4), s. 75. ISSN 1337-8384. Scopus

ADN SIROTOVÁ, Mariana a Veronika MICHVOCÍKOVÁ. The importance of supervised practice teaching in university study of university students - future teachers of Slovak and foreign languages = Význam pedagogickej praxe v pregraduálnej príprave učiteľov slovenského jazyka a cudzích jazykov. XLinguae. Roč. 12, č. 3 (2019), s. 228-239. ISSN 1337-8384.

Ohlasy:

2021  [02] SIGAZY, A.K., et al. Syntactic explication in synchronic translation in modern theory of translation. In: Vestnik Nacionaľnoj akademii nauk respubliki Kazachstan. 2021, roč. 6, č. 394, s. 140-145. ISSN 1991-3494.

2021  [3] SELKEBAYEVA, A., et al. Conceptual approach in teaching methods of the discipline "History of Kazakhstan". In: Vestnik Nacionaľnoj akademii nauk respubliki Kazachstan. 2021, roč. 6, č. 394 (2021), s. 237-244. ISSN 1991-3494.

2021  [3] ŠEBEN ZAŤKOVÁ, T., AMBROZY, M. VET teachers in Slovakia and challenges for their competences improvement. In: Ad Alta. 2021, 11(2), s. 244-248.

2021  [3] KOBYLAREK, A., PLAVČAN, P., GOLESTANI, T.A. Educational priorities in a post pandemic world. In: Journal of Education Culture and Society. 2021, 2, s. 1-11.

2021  [2] LENOVSKY, L., TUSKOVA, T. Language - identity - minority (Sociolinguistic analysis of situational use of a minority language on the example of Slovak university youth in Hungaria). In: XLinguae. 2021, 14(2), s. 227-242. ISSN 1337-8384. Scopus

2020  [01] NIKITINA, T., ROGALEVA, E. Regional Aspects In The Professional Competence Formation Of Russian Language Teachers. In: Professional Culture of the Specialist of the Future & Communicative Strategies of Information Society. 2020, pp. 200-211. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences, vol. 98. WoS

2020  [4] DANEK, Ján. Pedagogická prax študentov - výchovná brána k lepšiemu poznaniu profesie učiteľa. In: Pedagogica actualis 12. Trnava: UCM, 2020, s. 60. ISBN 978-80-572-0066-6.

ADN SIROTOVÁ, Mariana a Veronika MICHVOCÍKOVÁ. Virtual Reality – Part of Supervised Teaching Practice for University Students – Future Teachers?. DOI DOI 10.13187/ejced.2021.1.127 European Journal of Contemporary Education. Roč. 10, č. 1 (2021), s. 127-136 [online]. ISSN 2305-6746.

Ohlasy:

2023  [02] GHOLAMZADEH, Z., KHAMSEH, A. Determining the priorities of Industry 4.0 from the view og technology acquisition using Fuzzy TOPSIS method. In: Technology of Education Journal. 2023, 17(3), pp. 541-560.

2023  [01] KOVALCHUK, N.V., TIMASHOVA, M.V., SHCHERBAKOVA, I.V. Application of the project method using modern IT technologies. In: E3S Web Conferences. 2023, 413, 06003. Scopus

2023  [02] ANDRUCH, A.O. Pedagogičeskie uslovija podgotovki buduščich ekonomistov k antikrizisnoj delovoj kommunikacii. In: Bulletin of the South Ural State University. Serija Education. 2023, 15(2), pp. 56-64.

2022  [01] NAZARBEKOVA, A., et al. Pedagogical foundations of teaching ethnocultural units in the education system. In: Cypriot Journal of Educational Sciences. 2022, 17(3), s. 691-701. Scopus

2022  [02] TOKOVSKÁ, M., ŠEBEN ZAŤKOVÁ, T., JAMBOROVÁ, Ľ. Digital Competencies Development in Higher Education Institutions: A Mixed Methods Research Study. DOI 10.28991/ESJ-2022-SIED-011 In: Emerging Science Journal. Suppl. Current Issues, Trends, and New Ideas in Education. 2022, roč. 6, s. 150-165.

2022  [02] AKAS, O., BARAK, B. Turkiye'de Yapimis Artirilmis Gerceklil ve Sanal Gerceklik. Uygulamalarina Yonelik Arastirmalarm Incelenmesi. In: EJERcongress 2022. Haziran: Ege Üniversitesi, 2022, s. 1235-1253. ISBN 978-605-170-787-7.

2022  [01] BRASLAVSKA, O., et al. Application of modern innovative practices in professional training of future teachers. In: Ad Alta. 2022, 12(1), s. 6-11. WoS

2021  [02] SIGAZY, A.K., et al. Syntactic explication in synchronic translation in modern theory of translation. In: Vestnik Nacionaľnoj akademii nauk respubliki Kazachstan. 2021, roč. 6, č. 394, s. 140-145. ISSN 1991-3494.

2021  [01] BARAKINA, E.Y., et al. Digital Technologies and Artificial Intelligence Technologies in Education. In: European Journal of Contemporary Education. 2021, roč. 10, č. 2, s. 285-296. ISSN 2305-6746. WoS, Scopus

2021  [02] SMIRNOVA, E.A., DONINA, I.A., VODNEVA, S.N. Modern Approaches To Professional Training Of Future Teachers (The Personnel Reserve Project). In: Perishable and eternal [elektronický dokument] : mythologies and social technologies of digital civilization. London: European Publisher, 2021, s. 816-823. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences, ISSN 2357-1330, Volume 120. ISBN 978-1-80296-119-5.

2021  [01] KHONAMRI, F., et al. The Role of Scaffolding through Peer Collaborative Feedback in EFL Literature Students’ Oral Presentation of Short Stories. In: European journal of contemporary education. 2021, roč. 10, č. 4, s. 958-968. ISSN 2305-6746. WoS, Scopus

2021  [3] SELKEBAYEVA, A., et al. Conceptual approach in teaching methods of the discipline "History of Kazakhstan". In: Vestnik Nacionaľnoj akademii nauk respubliki Kazachstan. 2021, roč. 6, č. 394 (2021), s. 237-244. ISSN 1991-3494.

2021  [2] BAKLASHOVA, T.A., et al. Linking theory and practice in teacher training: pandemic lessons from three countries (Russia, Kazakhstan and Slovakia). In: XLinguae. 2021, 14(4), s. 186-207. ISSN 1337-8384. Scopus

2021  [3] KOBYLAREK, A., PLAVČAN, P., GOLESTANI, T.A. Educational priorities in a post pandemic world. In: Journal of Education Culture and Society. 2021, 2, s. 1-11.

2021  [3] SARBUNAN, T., LATUSAWAULE, W.J. Nusantara (I Wish). In: South Asian Research Journal of Humanities and Social Sciences. 2021, roč. 3, č. 5, s. 258-276. ISSN 2664-4002.

P1 MICHVOCÍKOVÁ, Veronika. Vybrané aspekty pedagogickej komunikácie v edukačnej realite. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. 71 s. ISBN 978-80-572-0272-1.

Ohlasy:

2023  [01] PONDELÍKOVÁ, I. Design thinking for specific purposes: Comparative study of design thinking technique to enhance educational process for students of English and teachers of various academic fields. In: The Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. 2023, 11(3), s. 633-650. WoS, Scopus

2023  [02] TIŠŤANOVÁ, Katarína. Komunikácia učiteľa a žiaka ako prostriedok tvorby bezpečného školského prostredia. In: Vybrané aspekty tvorby bezpečného školského prostredia. Ružomberok: Verbum, 2023, s. 127. ISBN 978-80-561-1026-3.

2023  [02] PONDELÍKOVÁ, Ivana. Blended education for university of 21st century. Trnava: UCM, 2023. ISBN 978-80-572-0369-8. s. 120.

V3 MICHVOCÍKOVÁ, Veronika, Mariana SIROTOVÁ, Krzysztof Mariusz RUBACHA a Ewelina KSIAZEK. Teachers in the Private and Public Spheres: Ethical Orientations in Educational Interactions. Journal of education culture and society = JECS. = JECS Roč. 14, č. 1 (2023), s. 76-84 [online]. ISSN 2081-1640.

Ohlasy:

2023  [01] PAVLIKOVA, M; TKACOVA, H; TIMOR, T. Grief of the bereaved in a social media environment as one of the prominent consequences of the Covid-19 pandemic. In: Acta Missiologica. 2023, 17(12), s. 75-84. ISSN 1337-7515. WoS

2023  [01] AMBROZY, M., KUBĚNOVÁ, Z. The struggle for higher job positions as an ethical problem. In: AD ALTA: journal of interdisciplinary research. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 13, č. 2 (2023), s. 8-12. WoS

2023  [02] TKACOVA, H., et al. Oversharing of content online by children during the holidays and parental control. In: Acta Missiologica. 2023, 17(2), s. 60-74.

V3 SIROTOVÁ, Mariana a Veronika MICHVOCÍKOVÁ. University students' reflection on chosen characteristics of national populism in Slovakia. Journal of Education Culture and Society. Roč. 13, č. 1 (2022), s. 341-349 [online]. ISSN 2081-1640.

Ohlasy:

2022  [02] ŠTEFANČÍK, R. Radikálny populizmus v ére pandémie COVID-19 a vojny na Ukrajine. Bratislava: Ekonóm, 2022. ISBN 978-80-225-4955-4. s. 210.

V2 ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea, Mariana SIROTOVÁ, Veronika MICHVOCÍKOVÁ a Kristína PRIELOŽNÁ. Vyučovacie metódy podporujúce inkluzívne vzdelávanie. DOI 10.11118/978-80-7509-922-8-0233 In: Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2022"Omnes, omnia, omnio" pro 21. století : 14. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE : "Omnes, omnia, omnio" for the 21st century? : 14th International Conference of Lifelong Learning. Lenka Kamanová, Petr Adamec, Michal Šimáně (Eds.). = Proceedings of International Conference ICOLLE 2022 Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023, s. 233-243 [online]. ISBN 978-80-7509-922-8 (online). DOI DOI 10.11118/978-80-7509-922-8.

Ohlasy:

2023  [02] GABRHELOVÁ, G., ČEPELOVÁ, S. Koncept udržateľnej inkluzívnej edukácie. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok. 2023, 22(5), s. 52-58. ISSN 1336-2232.

2023  [02] KRÁSNA, S., BARNOVÁ, S. Aktualizované požiadavky inkluzívnej edukácie na terciárnom stupni vzdelávania. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok. 2023, 22(5), s. 101-108. ISSN 1336-2232.

2023  [02] GABRHELOVÁ, G., ČEPELOVÁ, S. Udržateľná inkluzívna edukácia ako koncept modernej pregraduálnej prípravy učiteľov. In: Didakticko-odborové súvislosti pregraduálnej prípravy II. Dubnica nad Váhom: Vysoká škola DTI, 2023, s. 116-120. ISBN 978-80-8222-048-6.

2023  [02] KRÁSNA, S., BARNOVÁ, S. Prvky inkluzívnej edukácie v terciárnom stupni vzdelávania. In: Didakticko-odborové súvislosti pregraduálnej prípravy II. Dubnica nad Váhom: Vysoká škola DTI, 2023, s. 121-126. ISBN 978-80-8222-048-6.

AFD SIROTOVÁ, Mariana a Veronika MICHVOCÍKOVÁ. Pedagogická prax v prostredí vysokoškolskej prípravy budúcich učiteľov = Supervised practice teaching in university education of future teachers. In: Pedagogicko-psychologické vzdelávanie na vysokej škole v retrospektíve a jeho perspektívy55 rokov pedagogicko-psychologického vzdelávania na Slovenskej poľnohospodárskej univerzite : recenzovaný zborník vedeckých prác. editor Tímea Šeben Zaťková ; recenzenti Peter Porubčan, Pavol Barát. Nadlac: Vydavateľstvo - Editura Ivan Krasko, 2019, s. 131-135. ISBN 978-973-107-149-7.

Ohlasy:

2024  [02] VOCHOZKA, M.; GABRHELOVÁ, G. Video microteaching a jeho využitie v rámci pregraduálnej prípravy budúcich učiteľov. In: Miscellanea: historico-philologico-iuridica. Brno: Vysoká škola Danubius,m 2024, s. 85-92. ISBN 978-80-7392-419-5.

2020  [4] BARNOVÁ, S., GERŠICOVÁ, Z., KRÁSNA, S. Video microteaching v inovácii pedagogických praxí vysokoškolských študentov. In: Pedagogica actualis 12. Trnava: UCM, 2020, s. 28. ISBN 978-80-572-0066-6.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

KEGA 015UCM-4/2018 Pedagogická prax vysokoškolských študentov s podporou virtuálnej dimenzie, člen riešiteľského kolektívu, časové rozpätie projektu: 2018 - 2020, Projekt bol zameraný na vytvorenie a verifikáciu výučbového softvéru, ktorý bude slúžiť v procese prípravy študenta na realizáciu pedagogickej praxe. Vzhľadom na medziodborové zameranie projektu bol riešiteľský tím zložený z vysokoškolských učiteľov z Katedry pedagogiky FF UCM a Katedry aplikovanej informatiky a matematiky FPV UCM v Trnave. Hlavným cieľom projektu bola identifikácia najčastejších pedagogických javov a situácií, s ktorými sa študent počas pedagogickej praxe stretáva, spracovanie identifikovaných javov do podoby počítačovej edukačnej hry a jej následná verifikácia prostredníctvom kváziexperimentu technikou rotácie faktorov. 

KEGA 004UCM-4/2022. Podpora zdravia a pohody študentov prostredníctvom inkluzívnej edukácie na terciárnom stupni - zástupca hlavnej riešiteľky projektu.

Zámerom projektu je získať nové poznatky o kvalite života súvisiace so zdravím (HRQOL- Health related quality of life) a pohody ("well-being") študentov, vrátane študentov so špecifickými potrebami v terciárnom vzdelávaní, najmä s ohľadom na inkluzívnu edukáciu a interakčný prístup vysokoškolských učiteľov.

APVV-17-0128 Komparácia jazykových stratégií pravicového populizmu (Nemecko - Rakúsko - Česko - Slovensko): lexika – texty – diskurzy, člen riešiteľského kolektívu, časové rozpätie projektu: 2018 - 2021, Projekt sa venuje porovnávaniu jazykových špecifík a jazykových stratégií pravicových populistov na Slovensku, v Česku, Rakúsku a Nemecku. S týmto cieľom budú v úvodnej fáze projektu vytvorené korpusy s reprezentatívnym textovým materiálom. Na základe zozbieraného materiálu sa v nasledujúcom kroku identifikuje typická lexika. Z pedagogicko-didaktického hľadiska budú výsledky výskumu vyhodnocované vzhľadom na ich ďalšiu využiteľnosť a možnosť transferu do oblasti výchovy a vzdelávania. Vďaka komplexnému zameraniu projektu majú výsledky výskumu prispieť k rozvoju kompetencie identifikovať a dekonštruovať jazykové stratégie pravicového populizmu.

COST CA22121 - Rising nationalisms, shifting geopolitics and the future of European higher education/research openness (Member of Management Committee). Časové rozpätie: 2023-2027.

Projekt spája interdisciplinárnu skupinu výskumníkov s cieľom preskúmať meniacu sa dynamiku medzi univerzitou, národným štátom a projektom európskej integrácie. Prostredníctvom výmeny poznatkov a spolupráce bude zbližovať rôzne celoeurópske a interdisciplinárne pohľady na vzťah neonacionalizmu a vysokoškolského vzdelávania a sprievodné geopolitické tlaky. Projekt bude posilňovať a prezentovať európske vedecké poznatky a nadväzovať kontakty so zainteresovanými stranami v oblasti vysokoškolského vzdelávania a výskumu s cieľom vytvárať nápady na riešenie a zmiernenie rastúcich hrozieb pre otvorenosť univerzít a ich schopnosti globálnej spolupráce. Projekt pritom vytvorí udržateľné a prenosné analytické a koncepčné rámce pre budúce štúdie a spoluprácu vrátane mentorských programov pre začínajúcich vedeckých pracovníkov.

VEGA 1/0383/18 Dynamika a revitalizácia kultúrneho dedičstva v kontexte transformácie kolektívnej identity, člen riešiteľského kolektívu, časové rozpätie 2018 - 2020. Hlavným vedeckým cieľom projektu bolo identifikovať, definovať a objasniť vzťah medzi dynamikou kultúrneho dedičstva a transformáciou kolektívnej identity prostredníctvom sledovania procesov zmien regionálneho a lokálneho kultúrneho dedičstva v kontexte stability kolektívnej identity jeho nositeľov.

APVV -22-0221: Manipulatívne reprezentácie v časoch krízy: Jazykové stratégie konšpiračných teórií a alternatívnych právd v nemeckom a slovenskom jazykovom priestore - člen riešiteľského kolektívu. Časové rozpätie: 2023-2026.

Projekt je venovaný skúmaniu lingvistických stratégií konšpiračných teórií a alternatívnych právd. Prvým zásadným cieľom projektu je vytvorenie platných a reprezentatívnych korpusov textov na tieto témy z elektronických médií, najmä zo sociálnych sietí. Analýza lexiky bude vychádzať z daného korpusového materiálu. Účelom je identifikovať lexiku (vrátane frazeologických jednotiek) typickú pre konšpiračné teórie a alternatívne fakty. Určený materiál bude zoskupený podľa viacerých relevantných kritérií (slovný druh, tematická referencia, pragmatickopersuasívna funkcia) a tým okrem iného zaradený do tematických okruhov. Ďalej sa určia príznakové slová, ako sú napr. vlajkové a stigmatizujúce slová, ktoré majú osobitný význam v konšpiračnom diskurze. Výsledky analyzované v rámci nemeckej jazykovej oblasti budú porovnané so slovenskou jazykovou oblasťou. Typické argumentačné vzorce budú identifikované na základe komplexnej textovej analýzy. Charakteristické diskurzy, v ktorých sa objavujú konšpiračné teórie a alternatívne pravdy, možno skúmať a pochopiť na základe hĺbkových analýz diskurzu a porovnania špecifických diskurzov z pohľadu viacerých interdisciplinárnych aspektov. Na základe tohto porovnania bude možné poukázať na podobnosti a rozdiely šírenia konšpiračných teórií a alternatívnych právd v rôznych kultúrnych kontextoch. Významným aspektom celého výskumu je preto multidisciplinárny prístup. Výsledky projektu budú prezentované nielen komplexne vo viacerých článkoch v databázovaných a recenzovaných časopisoch, ale predovšetkým v kolektívnej monografii. Výsledky výskumu môžu poslúžiť vedeckej verejnosti v rôznych odboroch tak na Slovensku, ako aj v medzinárodnom kontexte ako východisko pre ďalšiu vedeckú diskusiu.

KEGA 020UCM-4/2021 Výchova v teórii a praxi, zástupca hlavného riešiteľa projektu, časové rozpätie projektu: 2021-2022.

Cieľom projektu je spracovanie vysokoškolskej učebnice Výchova v teórii a praxi. V texte budú spracované podstatné poznatky o teórii výchovy ako vednej disciplíne pedagogiky, charakteristika a význam výchovy v procese utvárania osobnosti človeka v reálnych spoločenských podmienkach, jej obsah a proces. Aktualizované budú podnety z globálnej výchovy a výchovy v podmienkach Európskej únie do procesov výchovy v aktuálnych podmienkach Slovenskej republiky. Učebnica bude určená pre študentov študijného odboru učiteľstvo a pedagogické vedy, ale aj pre učiteľov v základných a stredných školách. V texte učebnice budú uplatnené poznatky z reálnych literárnych zdrojov, výsledkov výskumnej činnosti a skúsenosti z pedagogickej práce žiadateľa o podporu projektu.

BIN SGS02_2021_002 Univerzita podporujúca inteligentné aktívne starnutie (University enhancing active smart aging)

časové rozpätie projektu: 2022-2024, člen riešiteľského kolektívu

Projekt je orientovaný na oblasť vysokoškolskej pedagogiky so zameraním na propagáciu a implementáciu problematiky aktívneho inteligentného starnutia medzi rôznymi vekovými kategóriami edukantov navštevujúcich univerzity. Hlavný dôraz je kladený na sprostredkovanie a implementáciu konceptu verejnoprospešných technológií v edukačnom procese, ktorý sa člení do oblastí zlepšovania vedomostí a zručností: inteligentná domácnosť; bezpečná komunikácia; technológie pre nezávislý život.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
členka pracovnej skupiny pre rodovú rovnosť FF UCM v Trnave 2021-trvá
Členka rady pre vnútorné hodnotenie kvality UCM v Trnave 2024 - trvá
členka komisie pre vybavovanie podnetov FF UCM v Trnave 2023 - trvá
členka redakčnej rady časopisu PEGAS Journal www.pegasjournal.eu 2018 - 2023

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Akademia Ignatianum w Krakowie, Poľsko Akademia Ignatianum w Krakowie, ul. Kopernika 26, 31-501 Kraków, Poland 27.2.2019 – 1.3.2019 Erasmus+
České vysoké učení technické, Masarykuv ústav vyšších studií, Praha České vysoké učení technické, Masarykuv ústav vyšších studií, Kolejní 2637, 160 00 Praha 6-Dejvice, Česká republika 8.4.2019 – 12.4.2019 Erasmus+
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu ul. Gagarina 11, 87-100 Torun, POLAND 13.-19.5. 2023 Erasmus+
Universisad del Rosario Cll. 12C No. 6 -25 , Bogotá , Colombia 31.3.-11.4. 2024 Erasmus+
Vysoká škola chemicko-technologická v Praze Technická 5, 166 28 Praha 6 – Dejvice 10.6.-14.6. 2024 Erasmus+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-09