|
Meno:
|
Mgr. Veronika Michvocíková, PhD. | |
|
Email:
|
veronika.michvocikova@ucm.sk | |
|
Homepage:
|
http:// | |
|
Fakulta/Univerzita:
|
FF UCM
-
Filozofická fakulta UCM
|
|
|
Pracovisko:
|
KPED
-
Katedra pedagogiky
|
| III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
|---|---|---|
| docent | Katedra pedagogiky - Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 2025-trvá |
| vedúca katedry | katedra pedagogiky - Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 2022 - trvá |
| odborný asistent | Katedra pedagogiky - Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 2018-2025 |
| IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
|---|---|---|
| Oracle Academic Day | Oracle Academy | 2020 |
| Rozvoj profesijných kompetencií vysokoškolského učiteľa I. | UCM | 2023 |
| Rozvoj profesijných kompetencií vysokoškolského učiteľa II. | UCM | 2023 |
| Ako pracovať so študentom so špecifickými výchovno-vzdelávacími potrebami | UCM | 2023 |
| Ako napísať úspešný projekt MSCA Postdoctoral Fellowship | Horizont-europa.sk | 2022 |
| Ako na KA2 projekty | Európsky dialóg, o.z. | 2023 |
| Rodový tréning: podporu kultúry tolerancie, rovnosti príležitostí a vzájomného rešpektu | Možnosť voľby | 2025 |
| kurz anglického jazyka | MaltaLingua | 2025 |
| V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| stratégie a metódy rozvoja osobnosti | učiteľstvo | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| seminár zo stratégií a metód rozvoja osobnosti | učiteľstvo | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| pedagogická komunikácia | učiteľstvo | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| seminár z pedagogickej komunikácie | učiteľstvo | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| riešenie a zvládanie konfliktov v prostredí školy | učiteľstvo | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| sociálna pedagogika | učiteľstvo | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| výchovné problémy v škole | učiteľstvo | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| sociológia edukačného prostredia | učiteľstvo | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| pedagogika voľného času | učiteľstvo | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| seminár k záverečnej práci II. | učiteľstvo | I | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| seminár k záverečnej práci II. | učiteľstvo | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| multikultúrna výchova | učiteľstvo | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
| práca triedneho učiteľa | učiteľstvo | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
AAA Sirotová, M. – Michvocíková, V. – Hosťovecký, M. 2020 Supervised teaching practice of university students in virtual dimension. Berlin: PeterLang. ISBN 978-3-631-84579-0
ADN SIROTOVÁ, M.- MICHVOCÍKOVÁ, V. Virtual Reality – Part of Supervised Teaching Practice for University Students – Future Teachers?. DOI DOI 10.13187/ejced.2021.1.127 European Journal of Contemporary Education. Roč. 10, č. 1 (2021), s. 127-136 [online]. ISSN 2305-6746.
SIROTOVÁ, M. - MICHVOCÍKOVÁ, V. 2019. The importance of supervised practice teaching in university study of university students - future teachers of Slovak and foreign languages = Význam pedagogickej praxe v pregraduálnej príprave učiteľov slovenského jazyka a cudzích jazykov. XLinguae. Roč. 12, č. 3 (2019), s. 228-239. ISSN 1337-8384.
MICHVOCÍKOVÁ, V. - SIROTOVÁ, M. - RUBACHA, K- a KSIAZEK, E. Teachers in the Private and Public Spheres: Ethical Orientations in Educational Interactions. Journal of education culture and society = JECS. = JECS Roč. 14, č. 1 (2023), s. 76-84 [online]. ISSN 2081-1640 (ADM)
ADM SIROTOVÁ, M.- MICHVOCÍKOVÁ, V.- RUBACHA, K. Quasi-experiment in the educational reality. DOI DOI 10.15503/jecs2021.1.189.201 Journal of Education Culture and Society. Roč. 12, č. 1 (2021), s. 189-201 [online]. ISSN 2081-1640
MICHVOCÍKOVÁ, V. 2022. Vybrané aspekty pedagogickej komunikácie v edukačnej realite. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. 71 s. ISBN 978-80-572-0272-1.
MICHVOCÍKOVÁ, V. 2021. Anticipácia rozširovania národného populizmu prostredníctvom národnej ideológie vo vysokoškolskej edukácii. In: Fenomén pravicového populizmu v edukačnej realite. editor: Mariana Sirotová, Veronika Michvocíková. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2021, s. 7-26 [1 AH]. ISBN 978-80-572-0123-6.
MICHVOCÍKOVÁ, V. 2022. Selected ways of nonverbal communication in university education = Vybrané spôsoby neverbálnej komunikácie vo vysokoškolskej edukácii. DOI DOI 10.18355/PG.2022.11.1.8 Slavonic Pedagogical Studies Journal. Roč. 11, č. 1 (2022), s. 119-128. ISSN 1339-8660.
SIROTOVÁ, M. - MICHVOCÍKOVÁ. V. Slovak Citizenship Culture According to the National Ideology of Slovakian University Students. In: Citizenship, Culture and Coexistence: Trends and Dynamics. edited by Clara Ines Pardo Martinez, Alexander Cotte Poveda. Boca Raton: Taylor & Francis Group. CRC Press, 2024, s. 22-40. ISBN 9781040043240. DOI DOI 10.1201/9781003326502.
SIROTOVÁ, M. - MICHVOCÍKOVÁ, V. ŠEBEN ZAŤKOVÁ, T. Poradenstvo a podpora wellbeingu študenstva vo vysokoškolskej edukácii. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2024. 186 s. [print]. ISBN 978-80-572-0455-8.
AAA Sirotová, M. – Michvocíková, V. – Hosťovecký, M. 2020 Supervised teaching practice of university students in virtual dimension. Berlin: PeterLang. ISBN 978-3-631-84579-0
MICHVOCÍKOVÁ, V. - SIROTOVÁ, M. - RUBACHA, K- a KSIAZEK, E. Teachers in the Private and Public Spheres: Ethical Orientations in Educational Interactions. Journal of education culture and society = JECS. = JECS Roč. 14, č. 1 (2023), s. 76-84 [online]. ISSN 2081-1640
ADM SIROTOVÁ, M.- MICHVOCÍKOVÁ, V.- RUBACHA, K. Quasi-experiment in the educational reality. DOI DOI 10.15503/jecs2021.1.189.201 Journal of Education Culture and Society. Roč. 12, č. 1 (2021), s. 189-201 [online]. ISSN 2081-1640.
ADN SIROTOVÁ, M.- MICHVOCÍKOVÁ, V. Virtual Reality – Part of Supervised Teaching Practice for University Students – Future Teachers?. DOI DOI 10.13187/ejced.2021.1.127 European Journal of Contemporary Education. Roč. 10, č. 1 (2021), s. 127-136 [online]. ISSN 2305-6746.
MICHVOCÍKOVÁ, V. 2022. Vybrané aspekty pedagogickej komunikácie v edukačnej realite. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. 71 s. ISBN 978-80-572-0272-1.
ŠEBEN ZAŤKOVÁ, T. - MICHVOCÍKOVÁ, V. 2022. Study counselling and social support in higher education - a case study from Slovakia. In: EDULEARN22: 14th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma de Mallorca, 4th - 6th of July, 2022. ed. Luis Goméz Chova, Augustín López Martínez, Joanna Lees. Barcelona: IATED, 2022, s. 8132-8141. ISBN 978-84-09-42484-9. DOI DOI doi.org/10.21125/edulearn.2022.
SIROTOVÁ, M. - MICHVOCÍKOVÁ. V. Slovak Citizenship Culture According to the National Ideology of Slovakian University Students. In: Citizenship, Culture and Coexistence: Trends and Dynamics. edited by Clara Ines Pardo Martinez, Alexander Cotte Poveda. Boca Raton: Taylor & Francis Group. CRC Press, 2024, s. 22-40. ISBN 9781040043240. DOI DOI 10.1201/9781003326502.
SIROTOVÁ, M. - MICHVOCÍKOVÁ, V. ŠEBEN ZAŤKOVÁ, T. Poradenstvo a podpora wellbeingu študenstva vo vysokoškolskej edukácii. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2024. 186 s. [print]. ISBN 978-80-572-0455-8.
SIROTOVÁ, M. - MICHVOCÍKOVÁ, V. University students' reflection on chosen characteristics of national populism in Slovakia. Journal of Education Culture and Society. Roč. 13, č. 1 (2022), s. 341-349 [online]. ISSN 2081-1640.
SIROTOVÁ, M. - MICHVOCÍKOVÁ, V. The position of the university teacher in inclusive education in the Slovak Republic. DOI 10.21125/inted.2024.0954 In: INTED2024 Proceedings : 18th International Technology, Education and Development Conference: 18th International Technology, Education and Development Conference. eds. Luis Goméz Chova, Chelo González Martínez, Joanna Lees. Barcelona: IATED, 2024, s. 3596-3603 [online]. ISBN 978-84-09-59215-9. DOI DOI 10.21125/inted.2024.
AAA SIROTOVÁ, Mariana, Veronika MICHVOCÍKOVÁ a Marián HOSŤOVECKÝ. Serious Games in University Education of Future Teachers. 1. vyd. Berlin: Peter Lang, 2021. 213 s. ISBN 978-3-631-84579-0. ISSN 0723-7464.
Ohlasy:
2024 [01] HANNANDEH, A.; AYASRAH, S.; AL EID, W. Impact of ‘Help! Serious Game’ on Motivation and Achievement: A Study on Undergraduate Students Majoring in Special Education. DOI 10.18178/ijiet.2024.14.9.2161. In: International Journal of Information and Education Technology. – ISSN (online) 20103689. – Roč. 14, č. 9 (2024), s. 1306-1316. Scopus
ADM SIROTOVÁ, Mariana, Veronika MICHVOCÍKOVÁ a Krzysztof Mariusz RUBACHA. Quasi-experiment in the educational reality. DOI DOI 10.15503/jecs2021.1.189.201 Journal of Education Culture and Society. Roč. 12, č. 1 (2021), s. 189-201 [online]. ISSN 2081-1640.
Ohlasy:
2024 [01] Peer Instruction’s Impact on EFL Writing Proficiency: A Quasi-experiment in a Chinese University / Zefu, Huang; Arumugam, Nalini; Shaoxia, Liu; Fangfang, Wang. DOI 10.61707/k0pbhf75. In: International Journal of Religion. – ISSN 2633352X. – ISSN (online) 26333538. – Roč. 5, č. 7 (2024), s. 926-940. Scopus
ADN SIROTOVÁ, Mariana a Veronika MICHVOCÍKOVÁ. Multicultural society from view of university students. Journal of Language and Cultural Education. Vol. 4, iss. 3 (2016), pp. 32-45. ISSN 1339-4045.
Ohlasy:
2021 [2] LENOVSKY, L., TUSKOVA, T. Language - identity - minority (Sociolinguistic analysis of situational use of a minority language on the example of Slovak university youth in Hungaria). In: XLinguae. 2021, 14(2), s. 227-242. ISSN 1337-8384. Scopus
ADN SIROTOVÁ, Mariana a Veronika MICHVOCÍKOVÁ. The importance of supervised practice teaching in university study of university students - future teachers of Slovak and foreign languages = Význam pedagogickej praxe v pregraduálnej príprave učiteľov slovenského jazyka a cudzích jazykov. XLinguae. Roč. 12, č. 3 (2019), s. 228-239. ISSN 1337-8384.
Ohlasy:
2020 [01] NIKITINA, T., ROGALEVA, E. Regional Aspects In The Professional Competence Formation Of Russian Language Teachers. In: Professional Culture of the Specialist of the Future & Communicative Strategies of Information Society. 2020, pp. 200-211. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences, vol. 98. WoS
ADN SIROTOVÁ, Mariana a Veronika MICHVOCÍKOVÁ. Virtual Reality – Part of Supervised Teaching Practice for University Students – Future Teachers?. DOI DOI 10.13187/ejced.2021.1.127 European Journal of Contemporary Education. Roč. 10, č. 1 (2021), s. 127-136 [online]. ISSN 2305-6746.
Ohlasy:
2023 [01] Information technologies in teaching English at ecological and environmental protection faculties / Shcherbakova, Irina; Kovalchuk, Nadezhda. DOI 10.1051/e3sconf/202345806004. In: International Scientific Conference Energy Management of Municipal Facilities and Environmental Technologies, EMMFT 2023. Les Ulis: Édition Diffusion Presse Sciences, 2023. (E3S Web of Conferences, ISSN 2267-1242, ISSN 2555-0403 ; 458), s. [1-6]. Scopus
P1 MICHVOCÍKOVÁ, Veronika. Vybrané aspekty pedagogickej komunikácie v edukačnej realite. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. 71 s. ISBN 978-80-572-0272-1.
Ohlasy:
2023 [01] PONDELÍKOVÁ, I. Design thinking for specific purposes: Comparative study of design thinking technique to enhance educational process for students of English and teachers of various academic fields. In: The Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. 2023, 11(3), s. 633-650. WoS, Scopus.
V3 MICHVOCÍKOVÁ, Veronika, Mariana SIROTOVÁ, Krzysztof Mariusz RUBACHA a Ewelina KSIAZEK. Teachers in the Private and Public Spheres: Ethical Orientations in Educational Interactions. Journal of education culture and society = JECS. = JECS Roč. 14, č. 1 (2023), s. 76-84 [online]. ISSN 2081-1640.
Ohlasy:
2023 [01] PAVLIKOVA, M; TKACOVA, H; TIMOR, T. Grief of the bereaved in a social media environment as one of the prominent consequences of the Covid-19 pandemic. In: Acta Missiologica. 2023, 17(12), s. 75-84. ISSN 1337-7515. WoS
V3 SIROTOVÁ, Mariana a Veronika MICHVOCÍKOVÁ. University students' reflection on chosen characteristics of national populism in Slovakia. Journal of Education Culture and Society. Roč. 13, č. 1 (2022), s. 341-349 [online]. ISSN 2081-1640.
Ohlasy:
2024 [01] Life Orientations of Migrant Students under Martial Law / Falko, Natalia; Serbin, Iyuriy; Hurtovenko, Nataliia; Tylnyi, Ivan. DOI 10.32999/2663-970X/2024-12-16. In: Insight. ISSN 2663970X. ISSN (online) 26646005. – č. 12 (2024), s. 378-399. Scopus
V2 ŠEBEN ZAŤKOVÁ, Tímea, Mariana SIROTOVÁ, Veronika MICHVOCÍKOVÁ a Kristína PRIELOŽNÁ. Vyučovacie metódy podporujúce inkluzívne vzdelávanie. DOI 10.11118/978-80-7509-922-8-0233 In: Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2022: "Omnes, omnia, omnio" pro 21. století : 14. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE : "Omnes, omnia, omnio" for the 21st century? : 14th International Conference of Lifelong Learning. Lenka Kamanová, Petr Adamec, Michal Šimáně (Eds.). = Proceedings of International Conference ICOLLE 2022 Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023, s. 233-243 [online]. ISBN 978-80-7509-922-8 (online). DOI DOI 10.11118/978-80-7509-922-8.
Ohlasy:
2023 [02] GABRHELOVÁ, G., ČEPELOVÁ, S. Koncept udržateľnej inkluzívnej edukácie. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok. 2023, 22(5), s. 52-58. ISSN 1336-2232.
AFD SIROTOVÁ, Mariana a Veronika MICHVOCÍKOVÁ. Pedagogická prax v prostredí vysokoškolskej prípravy budúcich učiteľov = Supervised practice teaching in university education of future teachers. In: Pedagogicko-psychologické vzdelávanie na vysokej škole v retrospektíve a jeho perspektívy: 55 rokov pedagogicko-psychologického vzdelávania na Slovenskej poľnohospodárskej univerzite : recenzovaný zborník vedeckých prác. editor Tímea Šeben Zaťková ; recenzenti Peter Porubčan, Pavol Barát. Nadlac: Vydavateľstvo - Editura Ivan Krasko, 2019, s. 131-135. ISBN 978-973-107-149-7.
Ohlasy:
2024 [02] VOCHOZKA, M.; GABRHELOVÁ, G. Video microteaching a jeho využitie v rámci pregraduálnej prípravy budúcich učiteľov. In: Miscellanea: historico-philologico-iuridica. Brno: Vysoká škola Danubius, 2024, s. 85-92. ISBN 978-80-7392-419-5.
KEGA 015UCM-4/2018 Pedagogická prax vysokoškolských študentov s podporou virtuálnej dimenzie, člen riešiteľského kolektívu, časové rozpätie projektu: 2018 - 2020, Projekt bol zameraný na vytvorenie a verifikáciu výučbového softvéru, ktorý bude slúžiť v procese prípravy študenta na realizáciu pedagogickej praxe. Vzhľadom na medziodborové zameranie projektu bol riešiteľský tím zložený z vysokoškolských učiteľov z Katedry pedagogiky FF UCM a Katedry aplikovanej informatiky a matematiky FPV UCM v Trnave. Hlavným cieľom projektu bola identifikácia najčastejších pedagogických javov a situácií, s ktorými sa študent počas pedagogickej praxe stretáva, spracovanie identifikovaných javov do podoby počítačovej edukačnej hry a jej následná verifikácia prostredníctvom kváziexperimentu technikou rotácie faktorov.
KEGA 004UCM-4/2022. Podpora zdravia a pohody študentov prostredníctvom inkluzívnej edukácie na terciárnom stupni - zástupca hlavnej riešiteľky projektu.
Zámerom projektu je získať nové poznatky o kvalite života súvisiace so zdravím (HRQOL- Health related quality of life) a pohody ("well-being") študentov, vrátane študentov so špecifickými potrebami v terciárnom vzdelávaní, najmä s ohľadom na inkluzívnu edukáciu a interakčný prístup vysokoškolských učiteľov.
APVV-17-0128 Komparácia jazykových stratégií pravicového populizmu (Nemecko - Rakúsko - Česko - Slovensko): lexika – texty – diskurzy, člen riešiteľského kolektívu, časové rozpätie projektu: 2018 - 2021, Projekt sa venuje porovnávaniu jazykových špecifík a jazykových stratégií pravicových populistov na Slovensku, v Česku, Rakúsku a Nemecku. S týmto cieľom budú v úvodnej fáze projektu vytvorené korpusy s reprezentatívnym textovým materiálom. Na základe zozbieraného materiálu sa v nasledujúcom kroku identifikuje typická lexika. Z pedagogicko-didaktického hľadiska budú výsledky výskumu vyhodnocované vzhľadom na ich ďalšiu využiteľnosť a možnosť transferu do oblasti výchovy a vzdelávania. Vďaka komplexnému zameraniu projektu majú výsledky výskumu prispieť k rozvoju kompetencie identifikovať a dekonštruovať jazykové stratégie pravicového populizmu.
COST CA22121 - Rising nationalisms, shifting geopolitics and the future of European higher education/research openness (Member of Management Committee). Časové rozpätie: 2023-2027.
Projekt spája interdisciplinárnu skupinu výskumníkov s cieľom preskúmať meniacu sa dynamiku medzi univerzitou, národným štátom a projektom európskej integrácie. Prostredníctvom výmeny poznatkov a spolupráce bude zbližovať rôzne celoeurópske a interdisciplinárne pohľady na vzťah neonacionalizmu a vysokoškolského vzdelávania a sprievodné geopolitické tlaky. Projekt bude posilňovať a prezentovať európske vedecké poznatky a nadväzovať kontakty so zainteresovanými stranami v oblasti vysokoškolského vzdelávania a výskumu s cieľom vytvárať nápady na riešenie a zmiernenie rastúcich hrozieb pre otvorenosť univerzít a ich schopnosti globálnej spolupráce. Projekt pritom vytvorí udržateľné a prenosné analytické a koncepčné rámce pre budúce štúdie a spoluprácu vrátane mentorských programov pre začínajúcich vedeckých pracovníkov.
VEGA 1/0383/18 Dynamika a revitalizácia kultúrneho dedičstva v kontexte transformácie kolektívnej identity, člen riešiteľského kolektívu, časové rozpätie 2018 - 2020. Hlavným vedeckým cieľom projektu bolo identifikovať, definovať a objasniť vzťah medzi dynamikou kultúrneho dedičstva a transformáciou kolektívnej identity prostredníctvom sledovania procesov zmien regionálneho a lokálneho kultúrneho dedičstva v kontexte stability kolektívnej identity jeho nositeľov.
APVV -22-0221: Manipulatívne reprezentácie v časoch krízy: Jazykové stratégie konšpiračných teórií a alternatívnych právd v nemeckom a slovenskom jazykovom priestore - člen riešiteľského kolektívu. Časové rozpätie: 2023-2026.
Projekt je venovaný skúmaniu lingvistických stratégií konšpiračných teórií a alternatívnych právd. Prvým zásadným cieľom projektu je vytvorenie platných a reprezentatívnych korpusov textov na tieto témy z elektronických médií, najmä zo sociálnych sietí. Analýza lexiky bude vychádzať z daného korpusového materiálu. Účelom je identifikovať lexiku (vrátane frazeologických jednotiek) typickú pre konšpiračné teórie a alternatívne fakty. Určený materiál bude zoskupený podľa viacerých relevantných kritérií (slovný druh, tematická referencia, pragmatickopersuasívna funkcia) a tým okrem iného zaradený do tematických okruhov. Ďalej sa určia príznakové slová, ako sú napr. vlajkové a stigmatizujúce slová, ktoré majú osobitný význam v konšpiračnom diskurze. Výsledky analyzované v rámci nemeckej jazykovej oblasti budú porovnané so slovenskou jazykovou oblasťou. Typické argumentačné vzorce budú identifikované na základe komplexnej textovej analýzy. Charakteristické diskurzy, v ktorých sa objavujú konšpiračné teórie a alternatívne pravdy, možno skúmať a pochopiť na základe hĺbkových analýz diskurzu a porovnania špecifických diskurzov z pohľadu viacerých interdisciplinárnych aspektov. Na základe tohto porovnania bude možné poukázať na podobnosti a rozdiely šírenia konšpiračných teórií a alternatívnych právd v rôznych kultúrnych kontextoch. Významným aspektom celého výskumu je preto multidisciplinárny prístup. Výsledky projektu budú prezentované nielen komplexne vo viacerých článkoch v databázovaných a recenzovaných časopisoch, ale predovšetkým v kolektívnej monografii. Výsledky výskumu môžu poslúžiť vedeckej verejnosti v rôznych odboroch tak na Slovensku, ako aj v medzinárodnom kontexte ako východisko pre ďalšiu vedeckú diskusiu.
KEGA 020UCM-4/2021 Výchova v teórii a praxi, zástupca hlavného riešiteľa projektu, časové rozpätie projektu: 2021-2022.
Cieľom projektu je spracovanie vysokoškolskej učebnice Výchova v teórii a praxi. V texte budú spracované podstatné poznatky o teórii výchovy ako vednej disciplíne pedagogiky, charakteristika a význam výchovy v procese utvárania osobnosti človeka v reálnych spoločenských podmienkach, jej obsah a proces. Aktualizované budú podnety z globálnej výchovy a výchovy v podmienkach Európskej únie do procesov výchovy v aktuálnych podmienkach Slovenskej republiky. Učebnica bude určená pre študentov študijného odboru učiteľstvo a pedagogické vedy, ale aj pre učiteľov v základných a stredných školách. V texte učebnice budú uplatnené poznatky z reálnych literárnych zdrojov, výsledkov výskumnej činnosti a skúsenosti z pedagogickej práce žiadateľa o podporu projektu.
BIN SGS02_2021_002 Univerzita podporujúca inteligentné aktívne starnutie (University enhancing active smart aging)
časové rozpätie projektu: 2022-2024, člen riešiteľského kolektívu
Projekt je orientovaný na oblasť vysokoškolskej pedagogiky so zameraním na propagáciu a implementáciu problematiky aktívneho inteligentného starnutia medzi rôznymi vekovými kategóriami edukantov navštevujúcich univerzity. Hlavný dôraz je kladený na sprostredkovanie a implementáciu konceptu verejnoprospešných technológií v edukačnom procese, ktorý sa člení do oblastí zlepšovania vedomostí a zručností: inteligentná domácnosť; bezpečná komunikácia; technológie pre nezávislý život.
COST CA22121 - CA23126 - AlertHub: Warning Communication Knowledge Network (AlertHub) (Member of Management Committee). Časové rozpätie: 2024-2028.
Cieľom projektu je vytvoriť európsku interdisciplinárnu sieť na podporu medzinárodnej spolupráce a prenosu poznatkov medzi vedcami a odborníkmi, ktorých práca sa týka varovnej komunikácie a riadenia katastrof. Akcia využíva pohľad na komunikáciu v oblasti rizík a krízových situácií na rozvoj poznatkov, podporu spolupráce a prispievanie k znižovaniu rizík a škôd, ktoré verejnosti spôsobujú katastrofy súvisiace so zmenou klímy. Akcia sa zameriava na zvýšenie celkovej účinnosti opatrení na reakciu na katastrofy a podporu cezhraničnej spolupráce medzi vedcami a odborníkmi v tejto kľúčovej oblasti.
| VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
|---|---|---|
| členka pracovnej skupiny pre rodovú rovnosť | FF UCM v Trnave | 2021-trvá |
| Členka rady pre vnútorné hodnotenie kvality | UCM v Trnave | 2024 - trvá |
| členka komisie pre vybavovanie podnetov | FF UCM v Trnave | 2023 - trvá |
| členka redakčnej rady časopisu PEGAS Journal | www.pegasjournal.eu | 2018 - 2023 |
| recenzentka | Journal of International Education and Practice | 2025-2025 |
| VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
|---|---|---|---|
| Akademia Ignatianum w Krakowie, Poľsko | Akademia Ignatianum w Krakowie, ul. Kopernika 26, 31-501 Kraków, Poland | 27.2.2019 – 1.3.2019 | Erasmus+ |
| České vysoké učení technické, Masarykuv ústav vyšších studií, Praha | České vysoké učení technické, Masarykuv ústav vyšších studií, Kolejní 2637, 160 00 Praha 6-Dejvice, Česká republika | 8.4.2019 – 12.4.2019 | Erasmus+ |
| Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu | ul. Gagarina 11, 87-100 Torun, POLAND | 13.-19.5. 2023 | Erasmus+ |
| Universisad del Rosario | Cll. 12C No. 6 -25 , Bogotá , Colombia | 31.3.-11.4. 2024 | Erasmus+ |
| Vysoká škola chemicko-technologická v Praze | Technická 5, 166 28 Praha 6 – Dejvice | 10.6.-14.6. 2024 | Erasmus+ |
| University of Dar es Salaam | DUCE Campus, P.O. BOX 2329, Dar es Salaam, United Kingdom of Tanzania | 10.2-21.2.2025 | Erasmus+ |
| Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu | ul. Gagarina 11, 87-100 Torun, POLAND | 3.-10.5.2025 | Erasmus+ |
| Západočeská univerzita v Plzni | Univerzitní 2732/8, 301 00 Plzeň, Česká republika | 5.-15.8. 2025 | COST - STSM |