UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Mgr. Andrej Brník, PhD.
Email:
andrej.brnik@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FMK UCM - Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Pracovisko:
KUK - Katedra umeleckej komunikácie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Brník
I.2 - Meno
Andrej
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1987
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, Katedra umeleckej komunikácie
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu 2, 917 01 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
andrej.brnik@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/24647
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Mediálne a komunikačné štúdiá
I.11 - ORCID iD
0000-0003-2876-1429

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Faculty of Mass Media Communication UCM in Trnava
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
Mediálne a komunikačné štúdiá, Masmediálna komunikácia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Faculty of Mass Media Communication UCM in Trnava
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
Media and Communication Studies, Mass Media Communication
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Faculty of Mass Media Communication UCM in Trnava
II.b - Rok
2015
II.c - Odbor a program
Media and Communication Studies, Mass Media Communication
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Vysokoškolský pedagóg/ odborný asistent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 1.9.2015 až 31.1.2022
Media manažér Slovenská letecká agentúra 1.9.2012 - 31.8.2015
Prodekan pre rozvoj a vzťahy s verejnosťou Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 1.2.2019 - 31.5.2022
funkčné miesto docenta Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 1.2.2022 až súčasnosť
Prorektor pre rozvoj a vzťahy s verejnosťou Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 1.6.2022 až súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Cyklošport, turizmus a kultúrne dedičstvo, týždňový akadémia v Slovisnku Franja Academy 2016
New Generation of Founders - metóda design thinking Grow up with Google 2020
Google aplikácie FMK UCM v Trnave 2020
Kurz anglického jazyka Language Siesta 2022 - súčasnosť
Futur:ED - Kvalitatívne analytické metódy a kreatívne techniky Žilinská univerzita v Žiline 2021
Využívanie Microsoft TEAMS na vyučovanie FMK UCM v Trnave 2023
Týždenný jazykový kurz - Anglický jazyk SpainBcn-Programs in Barcelona 2024
Implementácia design thinking metód do vyučovania FMK UCM v Trnave 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Digitálna komunikácie v PR Media Relations 1. stupeň, Bc. Mediálne a komunikačné štúdiá
Správa mediálnych obsahov Masmediálna komunikácia 1. stupeň, Bc. Mediálne a komunikačné štúdiá
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Zodpovedný za ŠP media relations Bc. Mediálne a komunikačné štúdiá
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
6
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
54
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
36
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Mediálny ateliér rozhlas III., IV. Masmediálna komunikácia 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
46
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
28
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
53
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
35
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
20
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
16
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AAB BRNÍK, A.: Násilie na televíznej obrazovke v kontexte jednotného systému označovania. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2020. 90 s. - ISBN 978-80-572-0072-7.

V3 (ADN) BÔTOŠOVÁ, BRNÍK, A: Trends in radio news coverage of private broadcasters in the conditions of the Slovak Republic / Ľubica Bôtošová, Andrej Brník, 2022. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 13, č. 2 (2022), s. 80-93.

ADN BRNÍK, A, KAPEC, M.: Impact of the First and Second Waves of Coronavirus on Slovak Radio Audiences, In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 4, č. 2 (2021), s. 166-186.


V3 BÔTOŠOVÁ, Ľ., BRNÍK A., LEVAK T., KUPEC V.,. Ethical and Legislative Standards in the Environment of Radio Broadcasters and Their Application into Practice. DOI 10.11114/smc.v11i1.5743 Studies in Media and Communication. Roč. 11, č. 1 (2023), s. 119-135. ISSN 2325-8071.

ADM BRNÍK, A., GRACOVÁ S., GRACA, M.: Public opinion on unified TV content rating system, In: AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. - ISSN 2464-6733 (ONLINE). Vol. 11, Issue 01 (11/01), June, 2021.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

AAB BRNÍK, A.: Násilie na televíznej obrazovke v kontexte jednotného systému označovania. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2020. 90 s. - ISBN 978-80-572-0072-7.

ČÁBYOVÁ, Ľudmila, Peter KRAJČOVIČ, Magdaléna ŠVECOVÁ, Jana RADOŠINSKÁ, Andrej BRNÍK a Juliána MINÁRIKOVÁ. Legal and Ethical Regulation in Slovakia and Its Relation to Deliberative Communication. DOI 10.17645/mac.7257 Media and Communication. Roč. 12 (2024), s. 1-19 [online]. ISSN 2183-2439 (online).

V3 (ADN) BÔTOŠOVÁ, BRNÍK, A: Trends in radio news coverage of private broadcasters in the conditions of the Slovak Republic / Ľubica Bôtošová, Andrej Brník, 2022. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 13, č. 2 (2022), s. 80-93.

ADM BRNÍK, A., GRACOVÁ S., GRACA, M.: Public opinion on unified TV content rating system, In: AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. - ISSN 2464-6733 (ONLINE). Vol. 11, Issue 01 (11/01), June, 2021.

ADN BRNÍK, A, KAPEC, M.: Impact of the First and Second Waves of Coronavirus on Slovak Radio Audiences, In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 4, č. 2 (2021), s. 166-186.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

ADN 001 GRACOVÁ, Sláva, Ľubica BÔTOŠOVÁ, Martin GRACA a Andrej BRNÍK. Comparison Of Television Broadcasting For Children And Youth In A Public Broadcaster In The Slovak And Czech Republic During The Covid-19 Pandemic. Media Literacy and Academic Research. Roč. 3, č. 2 (2020), s. 48-61. ISSN 2585-8726.

Ohlasy:

2022  [02] KOPECKA-PIECH, K.; LÓDZKI, B. Introduction. In: The Covid-19 Pandemic as a Challenge for Media and Communication Studies. Londýn: Routledge, 2022. ISBN 978-1-032-13441-3.

2021  [2] KUPEC, M., JAKUBÍKOVÁ, D., KUPEC, V. Web Personalization and Artificial Intelligence as Tools for Marketing Communications. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(2), s. 100-118. ISSN 2585-8726. WoS

2021  [3] VIŠŇOVSKÝ, J., MATHIASOVÁ, A., MINÁRIKOVÁ, J. Impact of the Covid-19 pandemic on regional and local media - case study. In: NORDSCI International Conference. Sofia: Saima Consult, 2021, s. 215-222. ISBN 978-619-7495-21-8.

2021  [4] KUBINYI, P., VIŠŇOVSKÝ, J. Koronakríza: Iba čerešňička na torte? Kríza novinárskej fotografie v slovenských printových médiách. In: Fenomén 2021: Pandémia covidu-19 a médiá. Bratislava: UK, 2021, s. 325-339. ISBN 978-80-223-5250-5.

ACB 003 BRNÍK, Andrej, Ľubica BÔTOŠOVÁ a Miroslav KAPEC. Rozhlasová tvorba a prax[elektronický zdroj]. 1. vyd. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2020. 158 s. [10,6AH] [online, CD-ROM]. ISBN 978-80-572-0112-0.

Ohlasy:

2024  [02] Umjetna inteligencija u radijskome programu: studija slučaja J.O.S.I.P. / Šulentić, Anita; Tomečak, Petra. DOI 10.47960/2303-7431.19.32.2024.7. In: Hum: Journal of the Faculty of Humanities and Social Sciences of the University of Mostar. ISSN 1840-233X. ISSN (online) 2303-7431. Roč. 19, č. 32 (2024), s. 7-23.

2024  [02] ŠTOFIROVÁ, A.; FURTÁKOVÁ, L. Plnia lokálne rádiá funkciu lokálnosti? Prípadová štúdia rádia Aetter. In: ŠVOAUK 2024. Trnava: FMK UCM, 2024, s. 97-110. ISBN 978-80-572-0478-7.

2023  [01] FURTÁKOVÁ, L.; JANÁČKOVÁ, Ľ. AI in radio: the game changer you did not hear coming. In: Marketing Identity: AI - The Future of Today. Trnava: FMK UCM, 2023, s. 95-104. ISBN 978-80-572-0415-2. WoS

2023  [02] MINÁRIKOVÁ, J., RADOŠINSKÁ, J., VIŠŇOVSKÝ, J. Východiská výskumu v mediálnych a komunikačných štúdiách. Trnava: FMK UCM, 2023. ISBN 978-80-572-0355-1. s. 117.

2023  [02] FURTÁKOVÁ, L. Dokáže ChatGPT nahradiť moderátora spravodajstva v rozhlase? In: Quo Vadis 2023. Trnava: FMK UCM, 2023, s. 27. ISBN 978-80-572-0330-8.

2022  [02] FRANCISTYOVÁ, B., VIŠŇOVSKÝ, J. Neo-acceptance of Hallyu as a result of changes in the film industry: K-pop in Europe and on Slovak radio. Trnava: FMK UCM, 2022, s. 38-48. ISBN 978-80-572-0297-4.

2021  [4] HUDÁKOVÁ, V. Vplyv marketingovej komunikácie na prosperitu rozhlasovej stanice. In: Marketing identity: nové zmeny, nové šance. Trnava: FMK UCM, 2021, s. 52-63. ISBN 978-80-572-0219-6.

2021  [6] SÁMELOVÁ, A. Rozhlasový mediálny ateliér o air. In: Otázky žurnalistiky. 2021, roč. 64, č. 1-2, s. 107-109. ISSN 0322-7049.

ADN BRNÍK, A, KAPEC, M.: Impact of the First and Second Waves of Coronavirus on Slovak Radio Audiences, In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 4, č. 2 (2021), s. 166-186.

Ohlasy:

2022  [01] SPÁLOVÁ, L., KAPSOVÁ, E. Creation in Art-Marketing in the Environment of Participative Culture of Social Media. In: European Journal of Media, Art and Photography. 2022, roč. 10, č. 1, s. 74-84. WoS

V3 004 ČÁBYOVÁ, Ľudmila, Peter KRAJČOVIČ, Magdaléna ŠVECOVÁ, Jana RADOŠINSKÁ, Andrej BRNÍK a Juliána MINÁRIKOVÁ. Legal and Ethical Regulation in Slovakia and Its Relation to Deliberative Communication. DOI 10.17645/mac.7257 Media and Communication. Roč. 12 (2024), s. 1-19 [online]. ISSN 2183-2439 (online).

Ohlasy:

2024  [01] Enhancing old age: smart and welfare technologies use among older adults / Šolcová, Jana; Šeben Zaťková, Tímea; Franta, Andrea; Tokovská, Miroslava. DOI 10.18421/TEM141-13. In: TEM Journal: Technology, Education, Management, Informatics. ISSN 2217-8309. ISSN 2217-8333. Roč. 14, č. 1 (2025), s. 139-148. WoS

2024  [02] VIŠŇOVSKÝ, J.; FRANCISTYOVÁ, B.; DÚBRAVSKÁ, O. Profesionalita v televízii: Štandardy, postupy a prax v spravodajstve komerčnej televízie. In: Fenomén 2024. Bratislava: UK, 2024, s. 26-36. ISBN 978-80-223-5957-3.

2024  [01] GREGUŠ, Ľ.; PISOŇOVÁ, N. Gatekeeping in a News Agency - A Way of Influencing News Coverage Across Media. DOI 10.34135/mlar-24-02-13. In: Media Literacy and Academic Research. ISSN 2585-8726. ISSN (online) 2585-9188. Roč. 7, č. 2 (2024), s. 204-220. WoS

2024  [01] Man vs. technology (forms and transformations of virtualisation of everyday life in the era of transhumanism) / Moravčíková, Erika; Jakubovská, Viera; Jakubovská, Kristína. DOI 10.34135/communicationtoday.2024.Vol.15.No.2.1. In: Communication Today. ISSN 1338-130X. Roč. 15, č. 2 (2024), s. 4-15. Scopus

2024  [01] AI IN COMMUNICATION: THEORETICAL PERSPECTIVES, ETHICAL IMPLICATIONS, AND EMERGING COMPETENCIES / Mirek-Rogowska, Aleksandra; Kucza, Wojciech; Gajdka, Krzysztof. DOI 10.34135/communicationtoday.2024.Vol.15.No.2.2. In: Communication Today. ISSN 1338130X. ISSN (online) 2730051X. – Roč. 15, č. 2 (2024), s. 16-28. Scopus

2024  [01] HABIŇÁK, Andrej. Press under pressure: Framing of the Russian-Ukrainian conflict in the Slovak Press. DOI 10.34135/communicationtoday.2024.Vol.15.No.2.12. In: Communication Today. ISSN 1338-130X. – Roč. 15, č. 2 (2024), s. 200-217. WoS, Scopus

2024  [01] LAUK, E., BERGLEZ, P. Can Media Enhance Deliberative Democracy? Exploring Media Monitoring Capabilities in 14 EU - Countries. In: Media and Communication. 2024, 12, art. no. 7888. ISSN 2183-2439. Scopus

AAB 001 BRNÍK, Andrej. Násilie na televíznej obrazovke v kontexte jednotného systému označovania. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2020. 90 s. ISBN 978-80-572-0072-7.

Ohlasy:

2024  [02] WALCZUK, K.; BAJDA, P. Ochrona praw maloletnich uzytkowników mediów elektronicznych na Slowacji. In: The Prison Systems Review. 123(2), s. 267-280.

2024  [02] DOLNIAKOVÁ, Mária. Ratingové hodnotenie digitálnych hier na Slovensku. In: Quo Vadis 2024: Community. Trnava: FMK UCM, 2024, s. 26-35. ISBN 978-80-572-0450-3.

2022  [02] MAGALOVÁ, Lucia. Fenomén morbidity v animovanom epizodickom diele Tom & Jerry. In: Quo vadis massmedia, quo vadis marketing. Trnava: FMK UCM, 2022, s. 222-238.

2021  [03] BIELIK, Pavel. Violence on the Television Screen within the Context of a Unified Labelling System. In: Communication Today. ISSN 1338-130X. – Roč. 12, č. 1 (2021), s. 181-183.

2021  [4] BOTOŠOVÁ, Ľ. Prezentácia konceptu learning-by-doing v prostredí stredných škôl. In: Marketing identity: nové zmeny, nové šance. Trnava: FMK UCM, 2021, s. 16-25. ISBN 978-80-572-0219-6.

2021  [2] ŠVECOVÁ, M., KAČINCOVÁ PREDMERSKÁ, A., KAŇUKOVÁ, N. Digital Skills and the Awareness of Seniors about Virtual Reality. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(2), s. 119-130. ISSN 2585-8726. WoS

2021  [2] PAVELEKOVÁ, J., ČÁBYOVÁ, Ľ., HRUŠKOVÁ, A. Reading Behaviour in the Digital Age: Impact of Covid-19 on Consumer Behaviour. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(2), s. 25-40. ISSN 2585-8726. WoS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Horizont 2020 Kritický prieskum mediálnych rizík a príležitostí pre deliberatívnu komunikáciu: vývojové scenáre európskeho mediálneho prostredia (MEDIADELCOM). Člen. Cieľom výskumného projektu MEDIADELCOM (2021 – 2024) je diagnostikovať riziká a príležitosti súvisiace s vplyvom médií na sociálnu súdržnosť v Európe, ako aj identifikovať potenciálne scenáre vývoja mediálnych trhov v Európskej únii. Pomocou kvantitatívnych a kvalitatívnych metód budú vedci testovať nástroj vyvinutý v priebehu štúdie na vyhodnotenie potenciálu mediálnej politiky, verejných médií, digitálnych kompetencií a ďalšieho využívania metadát.Výsledky výskumu budú prezentované vo vedeckých publikáciách, správach určených zástupcom médií a tvorcom politík v jednotlivých krajinách a na európskej úrovni.Horizont 2020 je najväčším programom Európskej únie v oblasti výskumu a inovácií. Považuje sa za prostriedok na podporu hospodárskeho rastu a vytváranie pracovných miest, ako aj zabezpečenie globálnej konkurenciescho

APVV-0754-12, 2013 - 2015 Implementácia kvantitatívnych a kvalitatívnych výskumných stratégií monitorovania a evaluácie úrovne mediálnej gramotnosti v Slovenskej republike. Člen riešiteľského kolektívu.

CBC01021 , 2015 - 2017 Komunikáciou k prosperite Slovensko – Ukrajinského prihraničného regiónu (COPESU), Člen riešiteľského tímu

KEGA 010UCM-4/2018 , 2018-2020 Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM v Trnave. Člen. Cieľom projektu bolo vypracovanie materiálno-didaktickej podpory výučby mediálnej výchovy na školách, resp. výchovno-vzdelávacích procesov, v ktorých sa médiá stávajú objektmi, ale aj prostriedkami učenia a učenia sa. 

Riešenie spoločenských ohrození v dôsledku pandémie ochorenia COVID-19, kód projektu 313011ASN4, účasť. Projekt má interdisciplinárny charakter, ktorý reaguje na výzvy spôsobené pandémiou COVID-19 v oblasti prírodných, zdravotníckych, sociálnych, humanitných a ekonomických vied. Integruje znalosti a zručnosti tvorivých pracovníkov UCM v Trnave a dáva odpovede na dva zásadné problémy: navýšenie kapacity infraštruktúry a ľudských zdrojov pre diagnostiku a zdravotnícku pomoc v reálnom čase a riešenie vážnych sociálnych problémov v dôsledku izolácie jednotlivcov populácie.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Člen vedeckej rady Vedecká rada FMK UCM 2019 - 2022
Člen redakčnej rady Redakčná rada časopisu Media Literacy and Academical Journal 2018 až súčasnosť
Člen predsedníctva Predsedníctvo Asociácie Rádií Slovenska 2020 až súčasnosť
Vedúci kreatívny kabinetov a ateliérov na FMK UCM Kreatívne kabinety a ateliéry na FMK UCM 2019 až 2022
Vedúci rádia Aetter Rádio Aetter 2011 až 2022
Podpredseda rady kvality FMK Rada kvality FMK 2020 až súčasnosť
Člen štátnicových komisií FMK UCM 2015 až súčasnosť
Člen eitickej komicie UCM Etická komisia UCM 2022 až 2023
Člen poroty Zázračný oriešok – rozhlasová súťaž RTVS pre dramatickú tvorbu 2024

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
J. J. Strossmayer University of Osijek OSIJEK, Chorvátsko 3.5.2017 - 5.5. 2017 ERASMUS+
J. J. Strossmayer University of Osijek OSIJEK, Chorvátsko 11.6. 2018 - 14.6. 2018 ERASMUS+
University of Havanna, Kuba HAVANA, Kuba 10.10.2017 - 31.10.2017 Štipendiá na základe Dohody medzi Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Ministerstvom vysokého školstva Kubánskej republiky o spoločnom Slovensko-kubánskom štipendijnom programe
FRANJA ACADEMY Ljublana, Slovinsko 6.6.2016 - 11.6.2016 Slovenský cyklistický zväz
Hochschule der Medien Stuttgart, Nemecko 22.11.2021 - 26.11.2021 ERASMUS+
Vysoká škola finanční a správní Praha , Česká Republika 25.10.2021 - 29.10.2021 ERASMUS+
University Sidi Bel Abbes Sidi Bel Abbes, Alžírsko 16.7.2022 - 26.7.2022 ERASMUS K107
Universidad de Málaga Avda. Cervantes, 2. 29071 Málaga 17. 4. - 21. 4. 2023 ERASMUS+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Svoju vedeckú aktivitu smerujem v rámci domácich a zahraničných spoluprác na prípravu moderátorov a redaktorov pre rozhlasové vysielanie a na možnosti rozhlasového vysielania v súčasnosti. Pravidlne konzutujeme svoje výsledky s Universita of Malaya v Malajzii, kde si spoločne vymieňame skúsenosti. Okrem toho sa aktívne venujeme aj legislatívnej úprave rozhlasového vysielania v zmysle pôsobenia v Asociácii rádií Slovenska. Organizačne pomáhame zabezpečiť medzinárodnú súťaž Rádio Rallye zmeranú na študentské rozhlasové vysielanie. 


Za posledné roky sme zdokonalili výchovu nových moderátorov v rámci prípravy na vysielanie a stále vyvýjame nové spôsoby pre ich prípravu. V súčasnosti realizujeme aj fungovanie vlastného rádia Aetter na frekvencii 107,2 FM pre Trnavu a okolie. V rámci študentského vysielania pratríme medzi lídrov na Slovensku a naši študenti pripravujú plnohodnotné vysielanie regionálneho rádia na vysokej úrovni. 


Dobré vzťahy v rámci rozhlasového vysielania máme aj s univerzitou Josif Strosmayer University v Chorvátsku, kde sme už niekoľkokrát boli prezentovať naše výsledky v rámci rozhlasovej prípravy. 


Spolu so svojimi kolegami sme vydali aj učebnicu k rozhlasovej praxi a pripravujem monografiu o študnetskom vysielaní na Slovensku. Okrem toho plánujeme náš výskum prípravy moderátorov rozšíriť a pripraviť monografiu v anglickom jazyku, nakoľko sme zistili, že o tieto poznatky je veľký záujem z praxe. 


Dátum poslednej aktualizácie
2025-04-07