Meno:
|
Mgr. Andrej Brník, PhD. | |
Email:
|
andrej.brnik@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FMK UCM
-
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
|
|
Pracovisko:
|
KUK
-
Katedra umeleckej komunikácie
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Vysokoškolský pedagóg/ odborný asistent | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 1.9.2015 až 31.1.2022 |
Media manažér | Slovenská letecká agentúra | 1.9.2012 - 31.8.2015 |
Prodekan pre rozvoj a vzťahy s verejnosťou | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 1.2.2019 - 31.5.2022 |
funkčné miesto docenta | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 1.2.2022 až súčasnosť |
Prorektor pre rozvoj a vzťahy s verejnosťou | Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 1.6.2022 až súčasnosť |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Cyklošport, turizmus a kultúrne dedičstvo, týždňový akadémia v Slovisnku | Franja Academy | 2016 |
New Generation of Founders - metóda design thinking | Grow up with Google | 2020 |
Google aplikácie | FMK UCM v Trnave | 2020 |
Kurz anglického jazyka | Language Siesta | 2022 - súčasnosť |
Futur:ED - Kvalitatívne analytické metódy a kreatívne techniky | Žilinská univerzita v Žiline | 2021 |
Využívanie Microsoft TEAMS na vyučovanie | FMK UCM v Trnave | 2023 |
Týždenný jazykový kurz - Anglický jazyk | SpainBcn-Programs in Barcelona | 2024 |
Implementácia design thinking metód do vyučovania | FMK UCM v Trnave | 2024 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Digitálna komunikácie v PR | Media Relations | 1. stupeň, Bc. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Správa mediálnych obsahov | Masmediálna komunikácia | 1. stupeň, Bc. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Zodpovedný za ŠP media relations | Bc. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Mediálny ateliér rozhlas III., IV. | Masmediálna komunikácia | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
AAB BRNÍK, A.: Násilie na televíznej obrazovke v kontexte jednotného systému označovania. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2020. 90 s. - ISBN 978-80-572-0072-7.
V3 (ADN) BÔTOŠOVÁ, BRNÍK, A: Trends in radio news coverage of private broadcasters in the conditions of the Slovak Republic / Ľubica Bôtošová, Andrej Brník, 2022. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 13, č. 2 (2022), s. 80-93.
ADN BRNÍK, A, KAPEC, M.: Impact of the First and Second Waves of Coronavirus on Slovak Radio Audiences, In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 4, č. 2 (2021), s. 166-186.
V3 BÔTOŠOVÁ, Ľ., BRNÍK A., LEVAK T., KUPEC V.,. Ethical and Legislative Standards in the Environment of Radio Broadcasters and Their Application into Practice. DOI 10.11114/smc.v11i1.5743 Studies in Media and Communication. Roč. 11, č. 1 (2023), s. 119-135. ISSN 2325-8071.
ADM BRNÍK, A., GRACOVÁ S., GRACA, M.: Public opinion on unified TV content rating system, In: AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. - ISSN 2464-6733 (ONLINE). Vol. 11, Issue 01 (11/01), June, 2021.
AAB BRNÍK, A.: Násilie na televíznej obrazovke v kontexte jednotného systému označovania. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2020. 90 s. - ISBN 978-80-572-0072-7.
ČÁBYOVÁ, Ľudmila, Peter KRAJČOVIČ, Magdaléna ŠVECOVÁ, Jana RADOŠINSKÁ, Andrej BRNÍK a Juliána MINÁRIKOVÁ. Legal and Ethical Regulation in Slovakia and Its Relation to Deliberative Communication. DOI 10.17645/mac.7257 Media and Communication. Roč. 12 (2024), s. 1-19 [online]. ISSN 2183-2439 (online).
V3 (ADN) BÔTOŠOVÁ, BRNÍK, A: Trends in radio news coverage of private broadcasters in the conditions of the Slovak Republic / Ľubica Bôtošová, Andrej Brník, 2022. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 13, č. 2 (2022), s. 80-93.
ADM BRNÍK, A., GRACOVÁ S., GRACA, M.: Public opinion on unified TV content rating system, In: AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. - ISSN 2464-6733 (ONLINE). Vol. 11, Issue 01 (11/01), June, 2021.
ADN BRNÍK, A, KAPEC, M.: Impact of the First and Second Waves of Coronavirus on Slovak Radio Audiences, In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 4, č. 2 (2021), s. 166-186.
ADN 001 GRACOVÁ, Sláva, Ľubica BÔTOŠOVÁ, Martin GRACA a Andrej BRNÍK. Comparison Of Television Broadcasting For Children And Youth In A Public Broadcaster In The Slovak And Czech Republic During The Covid-19 Pandemic. Media Literacy and Academic Research. Roč. 3, č. 2 (2020), s. 48-61. ISSN 2585-8726.
Ohlasy:
2022 [02] KOPECKA-PIECH, K.; LÓDZKI, B. Introduction. In: The Covid-19 Pandemic as a Challenge for Media and Communication Studies. Londýn: Routledge, 2022. ISBN 978-1-032-13441-3.
2021 [2] KUPEC, M., JAKUBÍKOVÁ, D., KUPEC, V. Web Personalization and Artificial Intelligence as Tools for Marketing Communications. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(2), s. 100-118. ISSN 2585-8726. WoS
2021 [3] VIŠŇOVSKÝ, J., MATHIASOVÁ, A., MINÁRIKOVÁ, J. Impact of the Covid-19 pandemic on regional and local media - case study. In: NORDSCI International Conference. Sofia: Saima Consult, 2021, s. 215-222. ISBN 978-619-7495-21-8.
2021 [4] KUBINYI, P., VIŠŇOVSKÝ, J. Koronakríza: Iba čerešňička na torte? Kríza novinárskej fotografie v slovenských printových médiách. In: Fenomén 2021: Pandémia covidu-19 a médiá. Bratislava: UK, 2021, s. 325-339. ISBN 978-80-223-5250-5.
ACB 003 BRNÍK, Andrej, Ľubica BÔTOŠOVÁ a Miroslav KAPEC. Rozhlasová tvorba a prax[elektronický zdroj]. 1. vyd. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2020. 158 s. [10,6AH] [online, CD-ROM]. ISBN 978-80-572-0112-0.
Ohlasy:
2024 [02] Umjetna inteligencija u radijskome programu: studija slučaja J.O.S.I.P. / Šulentić, Anita; Tomečak, Petra. DOI 10.47960/2303-7431.19.32.2024.7. In: Hum: Journal of the Faculty of Humanities and Social Sciences of the University of Mostar. ISSN 1840-233X. ISSN (online) 2303-7431. Roč. 19, č. 32 (2024), s. 7-23.
2024 [02] ŠTOFIROVÁ, A.; FURTÁKOVÁ, L. Plnia lokálne rádiá funkciu lokálnosti? Prípadová štúdia rádia Aetter. In: ŠVOAUK 2024. Trnava: FMK UCM, 2024, s. 97-110. ISBN 978-80-572-0478-7.
2023 [01] FURTÁKOVÁ, L.; JANÁČKOVÁ, Ľ. AI in radio: the game changer you did not hear coming. In: Marketing Identity: AI - The Future of Today. Trnava: FMK UCM, 2023, s. 95-104. ISBN 978-80-572-0415-2. WoS
2023 [02] MINÁRIKOVÁ, J., RADOŠINSKÁ, J., VIŠŇOVSKÝ, J. Východiská výskumu v mediálnych a komunikačných štúdiách. Trnava: FMK UCM, 2023. ISBN 978-80-572-0355-1. s. 117.
2023 [02] FURTÁKOVÁ, L. Dokáže ChatGPT nahradiť moderátora spravodajstva v rozhlase? In: Quo Vadis 2023. Trnava: FMK UCM, 2023, s. 27. ISBN 978-80-572-0330-8.
2022 [02] FRANCISTYOVÁ, B., VIŠŇOVSKÝ, J. Neo-acceptance of Hallyu as a result of changes in the film industry: K-pop in Europe and on Slovak radio. Trnava: FMK UCM, 2022, s. 38-48. ISBN 978-80-572-0297-4.
2021 [4] HUDÁKOVÁ, V. Vplyv marketingovej komunikácie na prosperitu rozhlasovej stanice. In: Marketing identity: nové zmeny, nové šance. Trnava: FMK UCM, 2021, s. 52-63. ISBN 978-80-572-0219-6.
2021 [6] SÁMELOVÁ, A. Rozhlasový mediálny ateliér o air. In: Otázky žurnalistiky. 2021, roč. 64, č. 1-2, s. 107-109. ISSN 0322-7049.
ADN BRNÍK, A, KAPEC, M.: Impact of the First and Second Waves of Coronavirus on Slovak Radio Audiences, In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 4, č. 2 (2021), s. 166-186.
Ohlasy:
2022 [01] SPÁLOVÁ, L., KAPSOVÁ, E. Creation in Art-Marketing in the Environment of Participative Culture of Social Media. In: European Journal of Media, Art and Photography. 2022, roč. 10, č. 1, s. 74-84. WoS
V3 004 ČÁBYOVÁ, Ľudmila, Peter KRAJČOVIČ, Magdaléna ŠVECOVÁ, Jana RADOŠINSKÁ, Andrej BRNÍK a Juliána MINÁRIKOVÁ. Legal and Ethical Regulation in Slovakia and Its Relation to Deliberative Communication. DOI 10.17645/mac.7257 Media and Communication. Roč. 12 (2024), s. 1-19 [online]. ISSN 2183-2439 (online).
Ohlasy:
2024 [01] Enhancing old age: smart and welfare technologies use among older adults / Šolcová, Jana; Šeben Zaťková, Tímea; Franta, Andrea; Tokovská, Miroslava. DOI 10.18421/TEM141-13. In: TEM Journal: Technology, Education, Management, Informatics. ISSN 2217-8309. ISSN 2217-8333. Roč. 14, č. 1 (2025), s. 139-148. WoS
2024 [02] VIŠŇOVSKÝ, J.; FRANCISTYOVÁ, B.; DÚBRAVSKÁ, O. Profesionalita v televízii: Štandardy, postupy a prax v spravodajstve komerčnej televízie. In: Fenomén 2024. Bratislava: UK, 2024, s. 26-36. ISBN 978-80-223-5957-3.
2024 [01] GREGUŠ, Ľ.; PISOŇOVÁ, N. Gatekeeping in a News Agency - A Way of Influencing News Coverage Across Media. DOI 10.34135/mlar-24-02-13. In: Media Literacy and Academic Research. ISSN 2585-8726. ISSN (online) 2585-9188. Roč. 7, č. 2 (2024), s. 204-220. WoS
2024 [01] Man vs. technology (forms and transformations of virtualisation of everyday life in the era of transhumanism) / Moravčíková, Erika; Jakubovská, Viera; Jakubovská, Kristína. DOI 10.34135/communicationtoday.2024.Vol.15.No.2.1. In: Communication Today. ISSN 1338-130X. Roč. 15, č. 2 (2024), s. 4-15. Scopus
2024 [01] AI IN COMMUNICATION: THEORETICAL PERSPECTIVES, ETHICAL IMPLICATIONS, AND EMERGING COMPETENCIES / Mirek-Rogowska, Aleksandra; Kucza, Wojciech; Gajdka, Krzysztof. DOI 10.34135/communicationtoday.2024.Vol.15.No.2.2. In: Communication Today. ISSN 1338130X. ISSN (online) 2730051X. – Roč. 15, č. 2 (2024), s. 16-28. Scopus
2024 [01] HABIŇÁK, Andrej. Press under pressure: Framing of the Russian-Ukrainian conflict in the Slovak Press. DOI 10.34135/communicationtoday.2024.Vol.15.No.2.12. In: Communication Today. ISSN 1338-130X. – Roč. 15, č. 2 (2024), s. 200-217. WoS, Scopus
2024 [01] LAUK, E., BERGLEZ, P. Can Media Enhance Deliberative Democracy? Exploring Media Monitoring Capabilities in 14 EU - Countries. In: Media and Communication. 2024, 12, art. no. 7888. ISSN 2183-2439. Scopus
AAB 001 BRNÍK, Andrej. Násilie na televíznej obrazovke v kontexte jednotného systému označovania. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2020. 90 s. ISBN 978-80-572-0072-7.
Ohlasy:
2024 [02] WALCZUK, K.; BAJDA, P. Ochrona praw maloletnich uzytkowników mediów elektronicznych na Slowacji. In: The Prison Systems Review. 123(2), s. 267-280.
2024 [02] DOLNIAKOVÁ, Mária. Ratingové hodnotenie digitálnych hier na Slovensku. In: Quo Vadis 2024: Community. Trnava: FMK UCM, 2024, s. 26-35. ISBN 978-80-572-0450-3.
2022 [02] MAGALOVÁ, Lucia. Fenomén morbidity v animovanom epizodickom diele Tom & Jerry. In: Quo vadis massmedia, quo vadis marketing. Trnava: FMK UCM, 2022, s. 222-238.
2021 [03] BIELIK, Pavel. Violence on the Television Screen within the Context of a Unified Labelling System. In: Communication Today. ISSN 1338-130X. – Roč. 12, č. 1 (2021), s. 181-183.
2021 [4] BOTOŠOVÁ, Ľ. Prezentácia konceptu learning-by-doing v prostredí stredných škôl. In: Marketing identity: nové zmeny, nové šance. Trnava: FMK UCM, 2021, s. 16-25. ISBN 978-80-572-0219-6.
2021 [2] ŠVECOVÁ, M., KAČINCOVÁ PREDMERSKÁ, A., KAŇUKOVÁ, N. Digital Skills and the Awareness of Seniors about Virtual Reality. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(2), s. 119-130. ISSN 2585-8726. WoS
2021 [2] PAVELEKOVÁ, J., ČÁBYOVÁ, Ľ., HRUŠKOVÁ, A. Reading Behaviour in the Digital Age: Impact of Covid-19 on Consumer Behaviour. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(2), s. 25-40. ISSN 2585-8726. WoS
Horizont 2020 Kritický prieskum mediálnych rizík a príležitostí pre deliberatívnu komunikáciu: vývojové scenáre európskeho mediálneho prostredia (MEDIADELCOM). Člen. Cieľom výskumného projektu MEDIADELCOM (2021 – 2024) je diagnostikovať riziká a príležitosti súvisiace s vplyvom médií na sociálnu súdržnosť v Európe, ako aj identifikovať potenciálne scenáre vývoja mediálnych trhov v Európskej únii. Pomocou kvantitatívnych a kvalitatívnych metód budú vedci testovať nástroj vyvinutý v priebehu štúdie na vyhodnotenie potenciálu mediálnej politiky, verejných médií, digitálnych kompetencií a ďalšieho využívania metadát.Výsledky výskumu budú prezentované vo vedeckých publikáciách, správach určených zástupcom médií a tvorcom politík v jednotlivých krajinách a na európskej úrovni.Horizont 2020 je najväčším programom Európskej únie v oblasti výskumu a inovácií. Považuje sa za prostriedok na podporu hospodárskeho rastu a vytváranie pracovných miest, ako aj zabezpečenie globálnej konkurenciescho
APVV-0754-12, 2013 - 2015 Implementácia kvantitatívnych a kvalitatívnych výskumných stratégií monitorovania a evaluácie úrovne mediálnej gramotnosti v Slovenskej republike. Člen riešiteľského kolektívu.
CBC01021 , 2015 - 2017 Komunikáciou k prosperite Slovensko – Ukrajinského prihraničného regiónu (COPESU), Člen riešiteľského tímu
KEGA 010UCM-4/2018 , 2018-2020 Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM v Trnave. Člen. Cieľom projektu bolo vypracovanie materiálno-didaktickej podpory výučby mediálnej výchovy na školách, resp. výchovno-vzdelávacích procesov, v ktorých sa médiá stávajú objektmi, ale aj prostriedkami učenia a učenia sa.
Riešenie spoločenských ohrození v dôsledku pandémie ochorenia COVID-19, kód projektu 313011ASN4, účasť. Projekt má interdisciplinárny charakter, ktorý reaguje na výzvy spôsobené pandémiou COVID-19 v oblasti prírodných, zdravotníckych, sociálnych, humanitných a ekonomických vied. Integruje znalosti a zručnosti tvorivých pracovníkov UCM v Trnave a dáva odpovede na dva zásadné problémy: navýšenie kapacity infraštruktúry a ľudských zdrojov pre diagnostiku a zdravotnícku pomoc v reálnom čase a riešenie vážnych sociálnych problémov v dôsledku izolácie jednotlivcov populácie.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Člen vedeckej rady | Vedecká rada FMK UCM | 2019 - 2022 |
Člen redakčnej rady | Redakčná rada časopisu Media Literacy and Academical Journal | 2018 až súčasnosť |
Člen predsedníctva | Predsedníctvo Asociácie Rádií Slovenska | 2020 až súčasnosť |
Vedúci kreatívny kabinetov a ateliérov na FMK UCM | Kreatívne kabinety a ateliéry na FMK UCM | 2019 až 2022 |
Vedúci rádia Aetter | Rádio Aetter | 2011 až 2022 |
Podpredseda rady kvality FMK | Rada kvality FMK | 2020 až súčasnosť |
Člen štátnicových komisií | FMK UCM | 2015 až súčasnosť |
Člen eitickej komicie UCM | Etická komisia UCM | 2022 až 2023 |
Člen poroty | Zázračný oriešok – rozhlasová súťaž RTVS pre dramatickú tvorbu | 2024 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
J. J. Strossmayer University of Osijek | OSIJEK, Chorvátsko | 3.5.2017 - 5.5. 2017 | ERASMUS+ |
J. J. Strossmayer University of Osijek | OSIJEK, Chorvátsko | 11.6. 2018 - 14.6. 2018 | ERASMUS+ |
University of Havanna, Kuba | HAVANA, Kuba | 10.10.2017 - 31.10.2017 | Štipendiá na základe Dohody medzi Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Ministerstvom vysokého školstva Kubánskej republiky o spoločnom Slovensko-kubánskom štipendijnom programe |
FRANJA ACADEMY | Ljublana, Slovinsko | 6.6.2016 - 11.6.2016 | Slovenský cyklistický zväz |
Hochschule der Medien | Stuttgart, Nemecko | 22.11.2021 - 26.11.2021 | ERASMUS+ |
Vysoká škola finanční a správní | Praha , Česká Republika | 25.10.2021 - 29.10.2021 | ERASMUS+ |
University Sidi Bel Abbes | Sidi Bel Abbes, Alžírsko | 16.7.2022 - 26.7.2022 | ERASMUS K107 |
Universidad de Málaga | Avda. Cervantes, 2. 29071 Málaga | 17. 4. - 21. 4. 2023 | ERASMUS+ |
Svoju vedeckú aktivitu smerujem v rámci domácich a zahraničných spoluprác na prípravu moderátorov a redaktorov pre rozhlasové vysielanie a na možnosti rozhlasového vysielania v súčasnosti. Pravidlne konzutujeme svoje výsledky s Universita of Malaya v Malajzii, kde si spoločne vymieňame skúsenosti. Okrem toho sa aktívne venujeme aj legislatívnej úprave rozhlasového vysielania v zmysle pôsobenia v Asociácii rádií Slovenska. Organizačne pomáhame zabezpečiť medzinárodnú súťaž Rádio Rallye zmeranú na študentské rozhlasové vysielanie.
Za posledné roky sme zdokonalili výchovu nových moderátorov v rámci prípravy na vysielanie a stále vyvýjame nové spôsoby pre ich prípravu. V súčasnosti realizujeme aj fungovanie vlastného rádia Aetter na frekvencii 107,2 FM pre Trnavu a okolie. V rámci študentského vysielania pratríme medzi lídrov na Slovensku a naši študenti pripravujú plnohodnotné vysielanie regionálneho rádia na vysokej úrovni.
Dobré vzťahy v rámci rozhlasového vysielania máme aj s univerzitou Josif Strosmayer University v Chorvátsku, kde sme už niekoľkokrát boli prezentovať naše výsledky v rámci rozhlasovej prípravy.
Spolu so svojimi kolegami sme vydali aj učebnicu k rozhlasovej praxi a pripravujem monografiu o študnetskom vysielaní na Slovensku. Okrem toho plánujeme náš výskum prípravy moderátorov rozšíriť a pripraviť monografiu v anglickom jazyku, nakoľko sme zistili, že o tieto poznatky je veľký záujem z praxe.