UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Mgr. Anna Hurajová, PhD.
Email:
anna.hurajova@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FMK UCM - Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Pracovisko:
KJK - Katedra jazykovej komunikácie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Hurajová
I.2 - Meno
Anna
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1975
I.5 - Názov pracoviska
Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
I.6 - Adresa pracoviska
Námestie J. Herdu 2, 917 01 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborná asistentka
I.8 - E-mailová adresa
anna.hurajova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14499
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
mediálne a komunikačné štúdiá
I.11 - ORCID iD
0000-0003-2838-4838

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta humanitných vied, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
II.b - Rok
1998
II.c - Odbor a program
ŠO učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov ŠP anglický jazyk a literatúra – nemecký jazyk a literatúra
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Pedagogická fakulta, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
II.b - Rok
2017
II.c - Odbor a program
ŠO odborová didaktika ŠP didaktika anglického jazyka a literatúry
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Vysokoškolský pedagóg, odborný asistent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 26.9.2014 - doteraz
Vysokoškolský pedagóg, odborný asistent (čiastkový úväzok) Materiálovotechnologická fakulta STU so sídlom v Trnave 16.9.2014 – 31.1.2018
Vysokoškolský pedagóg, odborný asistent Filozofická fakulta UCM v Trnave 1.10.2010 – 30.6.2014
Lektor anglického jazyka/prekladateľ/korektor SZČO 6.9.2009 – 1.4.2011
Učiteľka anglického jazyka Štátna jazyková škola v Banskej Bystrici 1.9.1998 – 30.6.2009

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Odborné právnické minimum pre znalcov, prekladateľov a tlmočníkov Ústav súdneho inžinierstva, Žilinská univerzita v Žiline 2006
Kurz nemeckého jazyka ukončený jazykovou skúškou Zentrale Mittelstufenprüfung Goethe-Institut, Rothenburg ob der Tauber, Nemecko 2002
Medzinárodná letná škola pre učiteľov angličtiny, certifikát „Learner Independence“ The British Council Slovakia 2001
Školenie "Základy kritického myslenia" Akadémia kritického myslenia 2020
Školenie pokročilej argumentácie Akadémia kritického myslenia 2020
Kurz španielskeho jazyka - certifikát A2 Jazyková škola Venga! Trnava 2018 - doteraz
Metodické kurzy pre učiteľov anglického jazyka Metodicko-pedagogické centrum v Banskej Bystrici v spolupráci The British Council Slovakia 1998 - 2003
ELT Forum (konferencia a metodické workshopy pre učiteľov anglického jazyka) Ekonomická univerzita v Bratislave Každoročne od 2010 - doteraz
Konferencia vydavateľstva Macmillan Education (konferencia a metodické workshopy pre učiteľov anglického jazyka) Vydavateľstvo Macmillan Education priebežne od roku 2003
Design Thinking - Google (metodické školenie zamerané na metódu Design Thinking) spoločnosť Google 2020
„Prečo nie je predpoklad hypotéza a štatistika návšteva zubára“ (školenie zamerané na štatistické metódy v marketingovom výskume) FMK UCM v Trnave 2020
„Kapitán Pert a Grant na kritickej ceste projektu“ (školenie zamerané na oblasť manažmentu projektu) FMK UCM v Trnave 2020
„Online ihrisko zvané Google“ (školenie zamerané na prácu s Google) FMK UCM v Trnave 2020
„7 tajomstiev práce s PDF“ (školenie zamerané na prácu s PDF) FMK UCM v Trnave 2020
Akadémia veľkých diel - metodický kurz zameraný na výučbu prostredníctvom umeleckého diela + certifikát Kolégium Antona Neuwirtha 2021
"The best and free app for teaching online" (metodický workshop zameraný na využívanie učiteľských aplikácií v online vzdelávaní) Edunation Global, Poľsko 2021
"The busy online teacher toolkit" (metodický workshop zameraný na využívanie učiteľských aplikácií v online vzdelávaní) Edunation Global, Poľsko 2021
Učiteľské školenie argumentácie a akademickej debaty (školenie + certifikát) Slovenská debatná asociácia (SDA) 2022
Školenie vedúcich programu Medzinárodnej ceny Vojvodu z Edinburghu (školenie + certifikát) The Duke of Edinburgh´s International Award Slovensko, o.z. 2022
Brainwriting - online nástroj pre študentov VŠ Talentway Academy v spolupráci s Ekonomickou univerzitou v Bratislave 2023
Umelá inteligencia a akademické prostredie FMK UCM v Trnave 2023
Na dezinformácie kompetentne a kriticky - onlinový vzdelávací kurz pre učiteľov základných a stredných škôl Školiace mediálne centrum FMK UCM v Trnave, IMEC - Medzinárodné centrum mediálnej gramotnosti 2023

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Anglický jazyk I masmediálna komunikácia 1. stupeň mediálne a komunikačné štúdiá
Anglický jazyk I marketingová komunikácia 1. stupeň mediálne a komunikačné štúdiá
Anglický jazyk III marketingová komunikácia 1. stupeň mediálne a komunikačné štúdiá
Základy myslenia a argumentácie aplikované mediálne štúdiá/mediálne a informačné kompetencie 1. stupeň mediálne a komunikačné štúdiá
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
5
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
52
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
9
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
39
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
21
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
12
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
7
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
40
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
33
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

V3 HURAJOVÁ, A., KOLLÁROVÁ, D., HURAJ, L.: Trends in education during the pandemic: modern online technologies as a tool for the sustainability of university education in the field of media and communication studies. In Heliyon. - ISSN 2405-8440, Roč. 8, č. 5 (2022), s. 1-17.

OHLASY:

ADM HURAJOVÁ, A.: Contribution of CLIL Methodology to the Development of Bilingualism and Bilingual Language Competence of Slovak Secondary-School Students. In: European Journal of Educational Research. - ISSN 2165-8714, Roč. 8, č. 4 (2019), s. 905-919.

OHLASY:

V3 HURAJOVÁ, A., HLADÍKOVÁ, V.: Educating for Good Character: from Critical Thinking to Intellectual Character Virtues.

In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 5, č. 1 (2022), s. 178-191.

OHLASY:

ADM HURAJOVÁ, A.: Bilingual education in Slovakia on the background of transformation of education system. In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 12, no. 6 (2016), pp. 245-253.

OHLASY:

ADM HURAJOVÁ, A.: Content and language integrated learning as a bilingual educational approach in the European context. In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 11, no. 6 (2015), pp. 219-228.

OHLASY:

ADE HURAJOVÁ, A.: An Overview of Models of Bilingual Education. In: Mediterranean Journal of Social Sciences. - ISSN 2039-9340, Vol. 6, no. 6 S1 (2015), pp. 186-190. In: Mediterranean Journal of Social Sciences. - ISSN 2039-9340, Vol. 6, no. 6 S1 (2015), pp. 186-190.

OHLASY:

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

V3 HURAJOVÁ, A., KOLLÁROVÁ, D., HURAJ, L.: Trends in education during the pandemic: modern online technologies as a tool for the sustainability of university education in the field of media and communication studies. In Heliyon. - ISSN 2405-8440, Roč. 8, č. 5 (2022), s. 1-17.


ADM HURAJOVÁ, A.: Contribution of CLIL Methodology to the Development of Bilingualism and Bilingual Language Competence of Slovak Secondary-School Students. In: European Journal of Educational Research. - ISSN 2165-8714, Roč. 8, č. 4 (2019), s. 905-919.


V3 HURAJOVÁ, A., HLADÍKOVÁ, V.: Educating for Good Character: from Critical Thinking to Intellectual Character Virtues.

In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 5, č. 1 (2022), s. 178-191.


AFC HURAJOVÁ, A.: The media coverage of Pope Francis ́s visit to the UAE in the Slovak print media.

In: de Ágredos-Pascual, M.L., Rusu, I., Plosi, C. (eds.): ESRARC 2019 : 11th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings Book : 11th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation. Torino : Kermes, 2019. - (ISSN 2532-4381, Kermes Books, ISSN 2532-4381). - ISBN 978-88-32029-11-6, s. 292-294.


AEC HURAJOVÁ, A.: The Phenomenon of Bilingualism in Slovakia: Raising a Bilingual Child in a Monolingual Culture - A Family Case Study on International Bilingualism as a Communication Strategy.

In: Gómez-Parra, M., Huertas Abril, C.A. (eds.): Handbook of Research on Bilingual and Intercultural Education - 1. vyd. - Hershey : IGI Global, 2020. - ISBN 978-1-7998-2588-3. - ISSN 2326-8905, s. 338-357.


VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Trends in education during the pandemic: modern online technologies as a tool for the sustainability of university education in the field of media and communication studies


Ohlasy:


(1) Qiao, L., Zhang, Y.: Analysis of MOOC Quality Requirements for Landscape Architecture Based on the KANO Model in the Context of the COVID-19 Epidemic. Sustainability, 2022, 14(23),15775.


(2) Molero Jurado, M.D.M., Simón Márquez, M.D.M., Martos Martínez, Á., (...), Pérez-Fuentes, M.D.C., Gázquez Linares, J.J.: Qualitative Analysis of Use of ICTs and Necessary Personal Competencies (Self-Efficacy, Creativity and Emotional Intelligence) of Future Teachers: Implications for Education. Sustainability, 2022, 14(19),12257.


(3) Stecuła, K., Wolniak, R.: Advantages and Disadvantages of E-Learning Innovations during COVID-19 Pandemic in Higher Education in Poland. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 2022, 8(3),159.


(4) Wang, Z., Jiang, Q., Li, Z.: How to Promote Online Education through Educational Software—An Analytical Study of Factor Analysis and Structural Equation Modeling with Chinese Users as an Example. Systems, 2022, 10(4),100.


(5) Delaney, B.: Designing and Delivering Experiential Journalism Tasks in Online Environments: A Framework Grounded in Cognitive Apprenticeship Theory. Journalism Studies, 2022, 23(16), DOI: 10.1080/1461670X.2022.2150263



Contribution of CLIL methodology to the development of bilingualism and bilingual language competence of slovak secondary-school students


Ohlasy:


(1) Nariman, S., Alzhanov, A., Doguchaeva, S: Teaching the CLIL technology to rising IT teachers. Interactive Learning Environments, 2021, doi: 10.1080/10494820.2021.2012811.


(2) Rošteková, M., Paľová, M: Curricular internationalization in higher education in Slovakia through the integration of content and language – experience with teaching in French | [[l’internationalisation curriculaire dans l’enseignement superieur en slovaquie par l’intégration du contenu et de la langue; le cas des formations en français]]. XLinguae, 2020, 13(1), pp. 204-224.


Content and language integrated learning as a bilingual educational approach in the european context


Ohlasy:


(1) Zábojník, R.: Personal branding and marketing strategies. European Journal of Science and Theology, 2018, 14(6), pp. 159-169.


(2) Hladíková, V., Hulajová, Ľ.:The phenomenon of internet addictive behaviour among slovak youth. European Journal of Science and Theology, 2016, 12(6), pp. 143-153.


(3) Rashtchi, M., Baniardalani, M.: Lexical Reiteration Instruction Through CLIL and L2 Composition Writing of High School Students. Applied Linguistics Research Journal, 2019, 3(4), pp. 45-58. ISSN 2651-2679.

Educating for Good Character: from Critical Thinking to Intellectual Character Virtues


Ohlasy:


(1) Spálová, L., Kapsová, E. Creation in Art-Marketing in the Environment of Participative Culture of Social Media. European Journal of Media, Art and Photography, 2022, 10(1), pp. 74-84. WoS.

An Overview of Models of Bilingual Education


Ohlasy:


(1) Martinez, J.A.: Bilingual Education: A Perennial Cultural Contention. Nonpartisan Education Review. 2021, 18(2).


(2) Sofologi, M., Pliogou, V. Investigating the relationship of working memory and inhibitory control: Bilingual education and pedagogical implications in elementary school. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 2020, 19(11), pp. 163-183. ISSN 1694-2116. Scopus


(3) Bassey, U.F., Tananuraksakul, N.: The Acquisition of Attitudes and Professional Skills for Global Citizenship through Second Language Learning at a Bilingual Education Provider in Thailand. Rangsit Journal of Educational Studies, 2020, 7(2), pp. 62-74.


(4) Szomabatová, V.: The current of English-Slovak bilingual education in Slovakia. Slavonic Pedagogical Studies Journal, 2017, 6(2), pp. 253-265. ISSN 1339-8660.


VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VEGA 1/0611/16 Multiplatformové koncepty žurnalistiky v kontexte vývoja digitálnych technológií v mediálnom prostredí na Slovensku, 2016-2017, členka riešiteľského kolektívu

KEGA 014/UCM-4/2016 Učebnica angličtiny pre študentov masmediálnej komunikácie, 2016-2018, členka riešiteľského kolektívu

KEGA 014/UCM-4/2020 Internacionalizácia vyučovania študentov masmediálnej komunikácie, 2020-2022, členka riešiteľského kolektívu

KEGA 018UCM-4/2021 Umenie v masmédiách - ambientné médiá, 2021-2022, členka riešiteľského kolektívu

KEGA 011UCM-4/2018 Vplyv vzdelávacích hier na kognitívny proces, 2018-2020, členka riešiteľského kolektívu


KEGA 025UCM-4/2023 Riziká a príležitosti (online) vzdelávania v čase technologickej interferencie, 2023 - 2025, členka riešiteľského kolektívu

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
členka redakčnej rady vedeckého časopisu Acta Ludologica FMK UCM v Trnave 2018 - doteraz
členka redakčnej rady vedeckého časopisu EJMAP (European Journal of Media, Art and Photography) FMK UCM v Trnave 2021 - doteraz
organizovanie Jazykovej kaviarne (jazykový event pre študentov FMK a Erazmus študentov) v spolupráci s Katedrou jazykovej komunikáciee FMK FMK UCM v Trnave 2019 - doteraz
Akadémia veľkých diel - diskusné semináre pre študentov FMK, mimoškolská aktivita FMK UCM v Trnave 2021 - doteraz
Koordinátorka miestneho centra a vedúca programu Medzinárodná cena Vojvodu z Edinburghu (DofE) UCM v Trnave september 2022 - doteraz

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
STICHTING SAXION Enschede, Holandsko 13.3. - 17.3.2017 Erazmus+
Djillali Liabés Univerzita v Sidi Bel-Abbés Sidi Bel Abbes, Ažírsko 15.7. - 25.7. 2022 Erazmus+ KA171
Sveučilište u Dubrovnika (Univerzita Dubrovník) Dubrovník, Chorvátsko 25.3. - 29.3. 2019 Erazmus+
Universidad de Matanzas Matanzas, Kuba 5.2.- 27.2.2018 Štipendiá na základe Dohody medzi Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Ministerstvom vysokého školstva Kubánskej republiky o spoločnom slovensko-kubánskom štipendijnom programe
Univerzita v Šanghaji a Univerzita v Pekingu Šanghaj, Peking, Čína 8.6. - 29.6.2016 Štipendium udelené Čínskym centrom Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích; seminár o energetickej politike „The Belt and Road“

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

►Riešiteľka projektu ERASMUS+ K2: Needs of Critical Thinking. Project No 2020-1-SK01-KA204-078371

►Plenary speaker na konferencii ESRARC 2018: European Symposium on Religious Art, Restoration &Conservation. Máj 2018, Praha, ČR. Názov plenárnej prednášky: The visit of Pope Francis in Cuba as reflected by selected Cuban and Slovak media.

► Recenzentka vo vedeckom časopise Media Biznes Kultura, University of Gdansk, 2018 - doteraz

► Recenzentka vo vedeckom časopise Education Sciences (registrovaný v databáze Scopus), od 2019 doteraz

► Medzinárodná pozvaná prednáška na Univerzite v Lorrain (Francúzsko), 15. apríl 2021, názov prednášky "Risk Aspects of Communication in Cyberspace"

► Medzinárodná pozvaná prednáška na Univerzite v Belgorode (Rusko), apríl 2021, názov prednášky "Communication in Cyberspace and Its Specifities"

►Medzinárodná pozvaná prednáška na Kyiv National Lingustic University, Department of Germanic Languages and Translation (Ukrajina), február 2023, názov prednášky "Conducting student research at FMK UCM in Trnava and in Slovakia"

► ŠVOaUK - vedenie prác 2 študentov vo fakultnom kole ŠVOaUK na FMK UCM, roky 2021, 2022

Dátum poslednej aktualizácie
2023-11-26