Meno:
|
Mgr. Anna Hurajová, PhD. | |
Email:
|
anna.hurajova@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FMK UCM
-
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
|
|
Pracovisko:
|
KJK
-
Katedra jazykovej komunikácie
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Vysokoškolský pedagóg, odborný asistent | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 26.9.2014 - doteraz |
Vysokoškolský pedagóg, odborný asistent (čiastkový úväzok) | Materiálovotechnologická fakulta STU so sídlom v Trnave | 16.9.2014 – 31.1.2018 |
Vysokoškolský pedagóg, odborný asistent | Filozofická fakulta UCM v Trnave | 1.10.2010 – 30.6.2014 |
Lektor anglického jazyka/prekladateľ/korektor | SZČO | 6.9.2009 – 1.4.2011 |
Učiteľka anglického jazyka | Štátna jazyková škola v Banskej Bystrici | 1.9.1998 – 30.6.2009 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Odborné právnické minimum pre znalcov, prekladateľov a tlmočníkov | Ústav súdneho inžinierstva, Žilinská univerzita v Žiline | 2006 |
Kurz nemeckého jazyka ukončený jazykovou skúškou Zentrale Mittelstufenprüfung | Goethe-Institut, Rothenburg ob der Tauber, Nemecko | 2002 |
Medzinárodná letná škola pre učiteľov angličtiny, certifikát „Learner Independence“ | The British Council Slovakia | 2001 |
Školenie "Základy kritického myslenia" | Akadémia kritického myslenia | 2020 |
Školenie pokročilej argumentácie | Akadémia kritického myslenia | 2020 |
Kurz španielskeho jazyka - certifikát A2 | Jazyková škola Venga! Trnava | 2018 - doteraz |
Metodické kurzy pre učiteľov anglického jazyka | Metodicko-pedagogické centrum v Banskej Bystrici v spolupráci The British Council Slovakia | 1998 - 2003 |
ELT Forum (konferencia a metodické workshopy pre učiteľov anglického jazyka) | Ekonomická univerzita v Bratislave | Každoročne od 2010 - doteraz |
Konferencia vydavateľstva Macmillan Education (konferencia a metodické workshopy pre učiteľov anglického jazyka) | Vydavateľstvo Macmillan Education | priebežne od roku 2003 |
Design Thinking - Google (metodické školenie zamerané na metódu Design Thinking) | spoločnosť Google | 2020 |
„Prečo nie je predpoklad hypotéza a štatistika návšteva zubára“ (školenie zamerané na štatistické metódy v marketingovom výskume) | FMK UCM v Trnave | 2020 |
„Kapitán Pert a Grant na kritickej ceste projektu“ (školenie zamerané na oblasť manažmentu projektu) | FMK UCM v Trnave | 2020 |
„Online ihrisko zvané Google“ (školenie zamerané na prácu s Google) | FMK UCM v Trnave | 2020 |
„7 tajomstiev práce s PDF“ (školenie zamerané na prácu s PDF) | FMK UCM v Trnave | 2020 |
Akadémia veľkých diel - metodický kurz zameraný na výučbu prostredníctvom umeleckého diela + certifikát | Kolégium Antona Neuwirtha | 2021 |
"The best and free app for teaching online" (metodický workshop zameraný na využívanie učiteľských aplikácií v online vzdelávaní) | Edunation Global, Poľsko | 2021 |
"The busy online teacher toolkit" (metodický workshop zameraný na využívanie učiteľských aplikácií v online vzdelávaní) | Edunation Global, Poľsko | 2021 |
Učiteľské školenie argumentácie a akademickej debaty (školenie + certifikát) | Slovenská debatná asociácia (SDA) | 2022 |
Školenie vedúcich programu Medzinárodnej ceny Vojvodu z Edinburghu (školenie + certifikát) | The Duke of Edinburgh´s International Award Slovensko, o.z. | 2022 |
Brainwriting - online nástroj pre študentov VŠ | Talentway Academy v spolupráci s Ekonomickou univerzitou v Bratislave | 2023 |
Umelá inteligencia a akademické prostredie | FMK UCM v Trnave | 2023 |
Na dezinformácie kompetentne a kriticky - onlinový vzdelávací kurz pre učiteľov základných a stredných škôl | Školiace mediálne centrum FMK UCM v Trnave, IMEC - Medzinárodné centrum mediálnej gramotnosti | 2023 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Anglický jazyk I | masmediálna komunikácia | 1. stupeň | mediálne a komunikačné štúdiá |
Anglický jazyk I | marketingová komunikácia | 1. stupeň | mediálne a komunikačné štúdiá |
Anglický jazyk III | marketingová komunikácia | 1. stupeň | mediálne a komunikačné štúdiá |
Základy myslenia a argumentácie | aplikované mediálne štúdiá/mediálne a informačné kompetencie | 1. stupeň | mediálne a komunikačné štúdiá |
V3 HURAJOVÁ, A., KOLLÁROVÁ, D., HURAJ, L.: Trends in education during the pandemic: modern online technologies as a tool for the sustainability of university education in the field of media and communication studies. In Heliyon. - ISSN 2405-8440, Roč. 8, č. 5 (2022), s. 1-17.
OHLASY:
ADM HURAJOVÁ, A.: Contribution of CLIL Methodology to the Development of Bilingualism and Bilingual Language Competence of Slovak Secondary-School Students. In: European Journal of Educational Research. - ISSN 2165-8714, Roč. 8, č. 4 (2019), s. 905-919.
OHLASY:
V3 HURAJOVÁ, A., HLADÍKOVÁ, V.: Educating for Good Character: from Critical Thinking to Intellectual Character Virtues.
In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 5, č. 1 (2022), s. 178-191.
OHLASY:
ADM HURAJOVÁ, A.: Bilingual education in Slovakia on the background of transformation of education system. In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 12, no. 6 (2016), pp. 245-253.
OHLASY:
ADM HURAJOVÁ, A.: Content and language integrated learning as a bilingual educational approach in the European context. In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 11, no. 6 (2015), pp. 219-228.
OHLASY:
ADE HURAJOVÁ, A.: An Overview of Models of Bilingual Education. In: Mediterranean Journal of Social Sciences. - ISSN 2039-9340, Vol. 6, no. 6 S1 (2015), pp. 186-190. In: Mediterranean Journal of Social Sciences. - ISSN 2039-9340, Vol. 6, no. 6 S1 (2015), pp. 186-190.
OHLASY:
V3 HURAJOVÁ, A., KOLLÁROVÁ, D., HURAJ, L.: Trends in education during the pandemic: modern online technologies as a tool for the sustainability of university education in the field of media and communication studies. In Heliyon. - ISSN 2405-8440, Roč. 8, č. 5 (2022), s. 1-17.
ADM HURAJOVÁ, A.: Contribution of CLIL Methodology to the Development of Bilingualism and Bilingual Language Competence of Slovak Secondary-School Students. In: European Journal of Educational Research. - ISSN 2165-8714, Roč. 8, č. 4 (2019), s. 905-919.
V3 HURAJOVÁ, A., HLADÍKOVÁ, V.: Educating for Good Character: from Critical Thinking to Intellectual Character Virtues.
In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 5, č. 1 (2022), s. 178-191.
AFC HURAJOVÁ, A.: The media coverage of Pope Francis ́s visit to the UAE in the Slovak print media.
In: de Ágredos-Pascual, M.L., Rusu, I., Plosi, C. (eds.): ESRARC 2019 : 11th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings Book : 11th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation. Torino : Kermes, 2019. - (ISSN 2532-4381, Kermes Books, ISSN 2532-4381). - ISBN 978-88-32029-11-6, s. 292-294.
AEC HURAJOVÁ, A.: The Phenomenon of Bilingualism in Slovakia: Raising a Bilingual Child in a Monolingual Culture - A Family Case Study on International Bilingualism as a Communication Strategy.
In: Gómez-Parra, M., Huertas Abril, C.A. (eds.): Handbook of Research on Bilingual and Intercultural Education - 1. vyd. - Hershey : IGI Global, 2020. - ISBN 978-1-7998-2588-3. - ISSN 2326-8905, s. 338-357.
Trends in education during the pandemic: modern online technologies as a tool for the sustainability of university education in the field of media and communication studies
Ohlasy:
(1) Qiao, L., Zhang, Y.: Analysis of MOOC Quality Requirements for Landscape Architecture Based on the KANO Model in the Context of the COVID-19 Epidemic. Sustainability, 2022, 14(23),15775.
(2) Molero Jurado, M.D.M., Simón Márquez, M.D.M., Martos Martínez, Á., (...), Pérez-Fuentes, M.D.C., Gázquez Linares, J.J.: Qualitative Analysis of Use of ICTs and Necessary Personal Competencies (Self-Efficacy, Creativity and Emotional Intelligence) of Future Teachers: Implications for Education. Sustainability, 2022, 14(19),12257.
(3) Stecuła, K., Wolniak, R.: Advantages and Disadvantages of E-Learning Innovations during COVID-19 Pandemic in Higher Education in Poland. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 2022, 8(3),159.
(4) Wang, Z., Jiang, Q., Li, Z.: How to Promote Online Education through Educational Software—An Analytical Study of Factor Analysis and Structural Equation Modeling with Chinese Users as an Example. Systems, 2022, 10(4),100.
(5) Delaney, B.: Designing and Delivering Experiential Journalism Tasks in Online Environments: A Framework Grounded in Cognitive Apprenticeship Theory. Journalism Studies, 2022, 23(16), DOI: 10.1080/1461670X.2022.2150263
Contribution of CLIL methodology to the development of bilingualism and bilingual language competence of slovak secondary-school students
Ohlasy:
(1) Nariman, S., Alzhanov, A., Doguchaeva, S: Teaching the CLIL technology to rising IT teachers. Interactive Learning Environments, 2021, doi: 10.1080/10494820.2021.2012811.
(2) Rošteková, M., Paľová, M: Curricular internationalization in higher education in Slovakia through the integration of content and language – experience with teaching in French | [[l’internationalisation curriculaire dans l’enseignement superieur en slovaquie par l’intégration du contenu et de la langue; le cas des formations en français]]. XLinguae, 2020, 13(1), pp. 204-224.
Content and language integrated learning as a bilingual educational approach in the european context
Ohlasy:
(1) Zábojník, R.: Personal branding and marketing strategies. European Journal of Science and Theology, 2018, 14(6), pp. 159-169.
(2) Hladíková, V., Hulajová, Ľ.:The phenomenon of internet addictive behaviour among slovak youth. European Journal of Science and Theology, 2016, 12(6), pp. 143-153.
(3) Rashtchi, M., Baniardalani, M.: Lexical Reiteration Instruction Through CLIL and L2 Composition Writing of High School Students. Applied Linguistics Research Journal, 2019, 3(4), pp. 45-58. ISSN 2651-2679.
Educating for Good Character: from Critical Thinking to Intellectual Character Virtues
Ohlasy:
(1) Spálová, L., Kapsová, E. Creation in Art-Marketing in the Environment of Participative Culture of Social Media. European Journal of Media, Art and Photography, 2022, 10(1), pp. 74-84. WoS.
An Overview of Models of Bilingual Education
Ohlasy:
(1) Martinez, J.A.: Bilingual Education: A Perennial Cultural Contention. Nonpartisan Education Review. 2021, 18(2).
(2) Sofologi, M., Pliogou, V. Investigating the relationship of working memory and inhibitory control: Bilingual education and pedagogical implications in elementary school. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 2020, 19(11), pp. 163-183. ISSN 1694-2116. Scopus
(3) Bassey, U.F., Tananuraksakul, N.: The Acquisition of Attitudes and Professional Skills for Global Citizenship through Second Language Learning at a Bilingual Education Provider in Thailand. Rangsit Journal of Educational Studies, 2020, 7(2), pp. 62-74.
(4) Szomabatová, V.: The current of English-Slovak bilingual education in Slovakia. Slavonic Pedagogical Studies Journal, 2017, 6(2), pp. 253-265. ISSN 1339-8660.
VEGA 1/0611/16 Multiplatformové koncepty žurnalistiky v kontexte vývoja digitálnych technológií v mediálnom prostredí na Slovensku, 2016-2017, členka riešiteľského kolektívu
KEGA 014/UCM-4/2016 Učebnica angličtiny pre študentov masmediálnej komunikácie, 2016-2018, členka riešiteľského kolektívu
KEGA 014/UCM-4/2020 Internacionalizácia vyučovania študentov masmediálnej komunikácie, 2020-2022, členka riešiteľského kolektívu
KEGA 018UCM-4/2021 Umenie v masmédiách - ambientné médiá, 2021-2022, členka riešiteľského kolektívu
KEGA 011UCM-4/2018 Vplyv vzdelávacích hier na kognitívny proces, 2018-2020, členka riešiteľského kolektívu
KEGA 025UCM-4/2023 Riziká a príležitosti (online) vzdelávania v čase technologickej interferencie, 2023 - 2025, členka riešiteľského kolektívu
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
členka redakčnej rady vedeckého časopisu Acta Ludologica | FMK UCM v Trnave | 2018 - doteraz |
členka redakčnej rady vedeckého časopisu EJMAP (European Journal of Media, Art and Photography) | FMK UCM v Trnave | 2021 - doteraz |
organizovanie Jazykovej kaviarne (jazykový event pre študentov FMK a Erazmus študentov) v spolupráci s Katedrou jazykovej komunikáciee FMK | FMK UCM v Trnave | 2019 - doteraz |
Akadémia veľkých diel - diskusné semináre pre študentov FMK, mimoškolská aktivita | FMK UCM v Trnave | 2021 - doteraz |
Koordinátorka miestneho centra a vedúca programu Medzinárodná cena Vojvodu z Edinburghu (DofE) | UCM v Trnave | september 2022 - doteraz |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
STICHTING SAXION | Enschede, Holandsko | 13.3. - 17.3.2017 | Erazmus+ |
Djillali Liabés Univerzita v Sidi Bel-Abbés | Sidi Bel Abbes, Ažírsko | 15.7. - 25.7. 2022 | Erazmus+ KA171 |
Sveučilište u Dubrovnika (Univerzita Dubrovník) | Dubrovník, Chorvátsko | 25.3. - 29.3. 2019 | Erazmus+ |
Universidad de Matanzas | Matanzas, Kuba | 5.2.- 27.2.2018 | Štipendiá na základe Dohody medzi Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Ministerstvom vysokého školstva Kubánskej republiky o spoločnom slovensko-kubánskom štipendijnom programe |
Univerzita v Šanghaji a Univerzita v Pekingu | Šanghaj, Peking, Čína | 8.6. - 29.6.2016 | Štipendium udelené Čínskym centrom Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích; seminár o energetickej politike „The Belt and Road“ |
►Riešiteľka projektu ERASMUS+ K2: Needs of Critical Thinking. Project No 2020-1-SK01-KA204-078371
►Plenary speaker na konferencii ESRARC 2018: European Symposium on Religious Art, Restoration &Conservation. Máj 2018, Praha, ČR. Názov plenárnej prednášky: The visit of Pope Francis in Cuba as reflected by selected Cuban and Slovak media.
► Recenzentka vo vedeckom časopise Media Biznes Kultura, University of Gdansk, 2018 - doteraz
► Recenzentka vo vedeckom časopise Education Sciences (registrovaný v databáze Scopus), od 2019 doteraz
► Medzinárodná pozvaná prednáška na Univerzite v Lorrain (Francúzsko), 15. apríl 2021, názov prednášky "Risk Aspects of Communication in Cyberspace"
► Medzinárodná pozvaná prednáška na Univerzite v Belgorode (Rusko), apríl 2021, názov prednášky "Communication in Cyberspace and Its Specifities"
►Medzinárodná pozvaná prednáška na Kyiv National Lingustic University, Department of Germanic Languages and Translation (Ukrajina), február 2023, názov prednášky "Conducting student research at FMK UCM in Trnava and in Slovakia"
► ŠVOaUK - vedenie prác 2 študentov vo fakultnom kole ŠVOaUK na FMK UCM, roky 2021, 2022