Meno:
|
Mgr. Ľubica Janáčková, PhD. | |
Email:
|
botosova1@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FMK UCM
-
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
|
|
Pracovisko:
|
KMEDV
-
Katedra mediálnej výchovy
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
7205 mediálne a komunikačné štúdiá, študijný program masmediálna komunikácia | Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave | od 20.9.2021 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Projekt LoGaSET, vzdelávanie seniorov pri práci so smartfónmi | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2019 |
Komunikácia | Power Coaching | 2020 |
International High-Level Event - Media and Information Literate Citizens: Think Critically, Click Wisely! | UNESCO | 2021 |
Pozvaná prednáška „Basic Media Training“ | University of Malaya, Kuala Lumpur | 2021 |
‘Kids’ Digital lives in COVID-19 Times’ | IAME Live Webinar | 2021 |
Kurz: Ako sa zbaviť základných chýb v komunikácii (odstráňte svoje komunikačné bariéry) | BPM Slovakia, s.r.o. | 2021 |
Kurz: Konflikty a spôsoby ich riešenia (Ako komunikovať v ťažkých situáciách a efektívne riešiť konflikty) | BPM Slovakia, s.r.o. | 2021 |
EAVI Conversations with Claire Wardle: Disinformation. | EAVI Conversations 2021, Brussels | 2021 |
EAVI Conversations with Prof. Tapio Varis & Prof. Mohamed El-Guindy: Trust in the Media | EAVI Conversations 2021, Brussels | 2021 |
EAVI Conversations with Alexandre Le Voci Sayad: Media Literacy for All | EAVI Conversations 2021, Brussels | 2021 |
Workshop Projektová výuka a projektové řízení | Ostravská univerzita, MS TEAMS | 2022 |
Účasť na zahraničnej konferencii, Konferencja "Edukacja medialna 3.0" | Ośrodek Badań nad Mediami Instytutu Filologii Polskiej w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, MS TEAMS | 2022 |
Workshop START: Bezproblémová interakcia s rôznymi typmi ľudí, jasné myslenie a riešenie problémov pod tlakom | projekt z programu Interreg V-A SK - CZ s akronymom "START" | 2022 |
Seminár: Umelá inteligencia a akademické prostredie | Kreatívne centrum Skladová, FMK UCM v Trnave | 2023 |
AI Act – budúcnosť umelej inteligencie v Európe | ITAPA Digital Talk | 2023 |
MS Teams | FMK UCM v Trnave | 2023 |
AI nástroje, ktoré pomáhajú výskumníkom | FMK UCM v Trnave | 2023 |
Seminár PhDr. Lucie Molnár Satinskej, PhD.: Používanie rodovo citlivého jazyka | Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave v spolupráci s Jazykovedným ústavom Ľudovíta Štúra SAV | 2023 |
Interaktívny tréning: minimalizovanie únavy hlasu | FMK UCM v Trnave | 2023 |
IS HAP (Hodnotenie akademických pracovníkov) | Univerzita Palackého v Olomouci, online | 2023 |
Media and Information Literacy Youth Debate Series | UNESCO | 2024 |
Design Thinking Workshop | FMK UCM v Trnave | 2024 |
Jednoduchý úvod do projektovej činnosti | UCM v Trnave | 2024 |
Využívanie platformy na kontrolu originality prác Turnitin | Jeroen Vanderbiesen, Turnitin | 2024 |
Kybernetická hygiena pre učiteľov | Natia Akhvlediani, odborníčka na vzdelávacie technológie, Business and Technology University v Tbilisi, Gruzínsko | 2024 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
mediálny ateliér - rozhlas I. | Masmediálna komunikácia | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
výcvik prezentačných zručností | Aplikované mediálne štúdiá | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
výcvik prezentačných zručností II. | Vzťahy s médiami | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
recipienti a ich užívateľské návyky | aplikované mediálne štúdiá | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
teória mediálnej komunikácie | vzťahy s médiami | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
kreatívne písanie I. | aplikované mediálne štúdiá | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
mediálny ateliér - rozhlas III. | Masmediálna komunikácia | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
výcvik prezentačných zručností I. | VZME | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
The concept of learning-by-doing in the context of media education and school quality assessment / Norbert Vrabec, Ľubica Bôtošová, 2020.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 11, č. 1 (2020), s. 140-148.
BCI Skriptá a učebné texty
Ako na mediálne výstupy: praktická príručka pre začínajúcich novinárov / Ján Proner, Ľubica Bôtošová, Simona Mičová ; recenzenti: Ján Višňovský, Peter Mikuláš. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2019. - 86 s. - ISBN 978-80-572-0034-5.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Colour in Student Magazine Design / Oľga Škvareninová, Ľubica Janáčková, 2024. - Kategória do roku 2021 ADN. DOI 10.34135/ejmap-24-01-04. In: European Journal of Media, Art and Photography. - ISSN 1339-4940, Roč. 12, č. 1 (2024), s. 86-95.
AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách
Changes in broadcasting to keep a listener in commercial radios in Slovakia / Andrej Brník, Ľubica Bôtošová, Miroslav Kapec, 2021.
In: CER Comparative European Research 2021 : proceedings / research track of the 15th Biannual CER Comparative European Research Conference : proceedings / research track of the 15th Biannual CER Comparative European Research Conference. Roč. 8, č. 1 / editors Michael McGreevy, Robert Rita. - 1. vyd. - London : Sciemcee Publishing, 2021. - ISBN 978-1-9993071-7-2, s. 21-25 [online].
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
Rozhlasová tvorba a prax [elektronický zdroj] / Andrej Brník, Ľubica Bôtošová, Miroslav Kapec ; recenzenti: Ján Višňovský, Anna Sámelová. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2020. - 158 s. [10,6AH] [online, CD-ROM]. - ISBN 978-80-572-0112-0.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Ethical and Legislative Standards in the Environment of Radio Broadcasters and Their Application into Practice / Ľubica Bôtošová ... [et al.], 2023. - Kategória do roku 2021 ADE. DOI DOI 10.11114/smc.v11i1.5743.
In: Studies in Media and Communication. - ISSN 2325-8071, Roč. 11, č. 1 (2023), s. 119-135.
P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka
Rozhlasová reportáž / Ľubica Bôtošová, Lucia Furtáková ; recenzentky: Eva Chudinová, Anna Sámelová. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2023. - Kategória do roku 2021 ACB. - 131 s. [6,38AH]. - ISBN 978-80-572-0349-0.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Significance of the Creation of School Magazines in Secondary Schools in Slovakia / Ľubica Bôtošová, Norbert Vrabec, 2022. - Kategória do roku 2021 ADE. DOI DOI 10.24917/20837275.14.4.1.
In: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis : Studia de Cultura : Studia de Cultura. - ISSN 2083-7275, Roč. 14, č. 4 (2022), s. 4-16 [online].
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Trends in radio news coverage of private broadcasters in the conditions of the Slovak Republic / Ľubica Bôtošová, Andrej Brník, 2022. - Kategória do roku 2021 ADN.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 13, č. 2 (2022), s. 80-93.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
The Role of Student Radio Stations in the Higher Education System / Ľubica Bôtošová, Andrej Brník, Michal Imrovič, 2023. - Kategória do roku 2021 ADF. DOI DOI 10.34135/mlar-23-01-10.
In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 6, č. 1 (2023), s. 174-188 [print, online].
AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách
Application of theoretical knowledge of students of mass media studies in practice / Ľubica Bôtošová, Ján Proner, Simona Mičová, 2019. - Príspevok je indexovaný vo WoS CC.
In: Marketing Identity : Offline Is the New Online : Conference Proceedings from the International Scientific Conference : Offline Is the New Online : Conference Proceedings from the International Scientific Conference / editors: Alena Kusá, Anna Zaušková, Zuzana Bučková. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2019. - ISBN 978-80-572-0038-3 (online), s. 33-44.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
The Role of Student Radio Stations in the Higher Education System / Ľubica Bôtošová, Andrej Brník, Michal Imrovič, 2023. - Kategória do roku 2021 ADF. DOI DOI 10.34135/mlar-23-01-10.
In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 6, č. 1 (2023), s. 174-188 [print, online].
AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách
Genre diversity in journalism in public service broadcasting / Ľubica Bôtošová, 2020.
In: Megatrends and Media : On the Edge : Conference Proceedings from the International Scientific Conference : On the Edge : Conference Proceedings from the International Scientific Conference / editors: Zuzana Kvetanová, Martin Solík. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2020. - ISBN 978-80-572-0062-8. - ISSN 2729-7403, s. 18-29.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Trends in radio news coverage of private broadcasters in the conditions of the Slovak Republic / Ľubica Bôtošová, Andrej Brník, 2022. - Kategória do roku 2021 ADN.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 13, č. 2 (2022), s. 80-93.
AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách
Specifics of the school radio stations and their online presentation in the framework of Slovak Republic / Norbert Vrabec, Ľubica Bôtošová, 2018. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection.
In: Marketing Identity : Digital Mirrors - part II. : Digital Mirrors - part II. / editors: Alena Kusá, Anna Zaušková, Lenka Rusňáková. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2018. - ISBN 978-80-8105-985-8. - ISSN 1339-5726, s. 28-36.
P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka
Rozhlasová reportáž / Ľubica Bôtošová, Lucia Furtáková ; recenzentky: Eva Chudinová, Anna Sámelová. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2023. - Kategória do roku 2021 ACB. - 131 s. [6,38AH]. - ISBN 978-80-572-0349-0.
V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia
AI in radio: the game changer you did not hear coming / Lucia Furtáková, Ľubica Janáčková, 2023. - Kategória do roku 2021 AFD. DOI DOI 10.34135/mmidentity-2023-09.
In: Marketing Identity : AI - The Future of Today : AI - The Future of Today / editors: Monika Prostináková Hossová, Matej Martovič, Martin Solík. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2023. - ISBN 978-80-572-0415-2 (online). - ISSN 2729-7527 (online), s. 95-106 [online].
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Radio News in the Slovak Republic in the 21st Century / Ľubica Janáčková ... [et al.], 2024. - Kategória do roku 2021 ADM. DOI 10.11114/smc.v12i1.6308.
In: Studies in Media and Communication. - ISSN 2325-8071, Roč. 12, č. 1 (2024), s. 420-432.
V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia
AI in radio: the game changer you did not hear coming / Lucia Furtáková, Ľubica Janáčková, 2023. - Kategória do roku 2021 AFD. DOI DOI 10.34135/mmidentity-2023-09.
In: Marketing Identity : AI - The Future of Today : AI - The Future of Today / editors: Monika Prostináková Hossová, Matej Martovič, Martin Solík. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2023. - ISBN 978-80-572-0415-2 (online). - ISSN 2729-7527 (online), s. 95-106 [online].
V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia
The history of student radio broadcasting in Slovakia as part of the cultural heritage of the country / Andrej Brník, Ľubica Bôtošová, 2023. - Kategória do roku 2021 AFC. DOI DOI 10.59014/QLKU8627.
In: European Realities - Power : Conference Proceedings : 5th International Scientific Conference : Conference Proceedings : 5th International Scientific Conference / Iva Buljubašić, Marija Šain, Borko Baraban. - 1. vyd. - Osijek : Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, 2023, s. 30-49.
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
The concept of learning-by-doing in the context of media education and school quality assessment / Norbert Vrabec, Ľubica Bôtošová, 2020.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 11, č. 1 (2020), s. 140-148.
Ohlasy
2023 [01] YINGYING, Li. The Construction of the Network Media as an Ideal model of Public Information Dissemination During the Epidemic of Novel Coronavirus Pneumonia. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2023, 19(2), s. 337-342. ISSN 1994-4160. WoS
2023 [01] SAHA, R., KAYAL, S., RAGHUVANSHI, L. Promotional Tool of Indian Academics Through Social Media. In: Media Eduaction (Mediaobrazovanie). 2023, 19(2), s. 317-328. ISSN 1994-4160. WoS
2023 [01] CHELYSHEVA, I; MIKHALEVA, G. University Students' Readiness for Teaching Media Competence. In: MEDIA EDUCATION-MEDIAOBRAZOVANIE. – ISSN 1994-4160. – ISSN (online) 1994-4195. – č. 1 (2023), s. 17-23. WoS
2023 [01] Formation the Media Literacy of Culture and Arts Universities' Students in the Process of Analyzing the Interactive Environment / Khilko, Nikolay [Autor, 50%] ; Genova, Nina [Autor, 50%]. – DOI 10.13187/me.2023.3.425. – WOS CC In: MEDIA EDUCATION-MEDIAOBRAZOVANIE. – ISSN 1994-4160. – ISSN (online) 1994-4195. – č. 3 (2023), s. 425-435 WoS
2022 [01] MURYUKINA, E., GORBATKOVA, O. Media Educational Technologies in Teaching Schoolchildren and Students in the Age of Digital Transformation. In: MEDIA EDUCATION-MEDIAOBRAZOVANIE. – ISSN 1994-4160. – ISSN (online) 1994-4195. – č. 4 (2022), s. 617-623. WoS
2021 [1] LOZOVITSKAYA, A., et al. Discourse of the Development of Students' Media Literacy with Reference to Meta-subject Connections as a Platform for New Didactics: Semantic, Technological, Social Implementation Space. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2021, 17(4), s. 664-674. WoS
2021 [4] KUPEC, M., JAKUBÍKOVÁ, D., KUPEC, V. Web Personalization and Artificial Intelligence as Tools for Marketing Communications. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(2), s. 100-118. ISSN 2585-8726.
2021 [1] BRNÍK, A., GRACOVÁ, S., GRACA, M. Public opinion on unified TV content rating system. In: Ad Alta. 2021, 11(1), s. 42-49. WoS
2021 [2] SMEYUKHA, V., SHAPOVALOVA, E., ARMASH, V. Media Consumption and Media Literacy of Residents of the Republic of Crimea in the Context of Information Confrontation. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2021, 17(3), s. 544-552. ISSN 1994-4160. WoS
2021 [2] BEZÁKOVÁ, Z., MADLEŇÁK, A., ŠVEC, M. Security of Sharing Content Based on Minors by their Family Members on Social Media in Times of Technology Interference. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(1), s. 53-67. WoS
2021 [2] BIELIK, P., VIŠŇOVSKÝ, J. Explanatory Journalism - A New Way how to Communicate in Digital Era. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(1), s. 24-36. WoS
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
Rozhlasová tvorba a prax [elektronický zdroj] / Andrej Brník, Ľubica Bôtošová, Miroslav Kapec ; recenzenti: Ján Višňovský, Anna Sámelová. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2020. - 158 s. [10,6AH] [online, CD-ROM]. - ISBN 978-80-572-0112-0.
Ohlasy
2023 [02] FURTÁKOVÁ, L.; JANÁČKOVÁ, Ľ. AI in radio: the game changer you did not hear coming. In: Marketing Identity: AI - The Future of Today. Trnava: FMK UCM, 2023, s. 95-104. ISBN 978-80-572-0415-2.
2023 [02] MINÁRIKOVÁ, J., RADOŠINSKÁ, J., VIŠŇOVSKÝ, J. Východiská výskumu v mediálnych a komunikačných štúdiách. Trnava: FMK UCM, 2023. ISBN 978-80-572-0355-1. s. 117.
2023 [02] FURTÁKOVÁ, L. Dokáže ChatGPT nahradiť moderátora spravodajstva v rozhlase? In: Quo Vadis 2023. Trnava: FMK UCM, 2023, s. 27. ISBN 978-80-572-0330-8.
2022 [02] FRANCISTYOVÁ, B., VIŠŇOVSKÝ, J. Neo-acceptance of Hallyu as a result of changes in the film industry: K-pop in Europe and on Slovak radio. Trnava: FMK UCM, 2022, s. 38-48. ISBN 978-80-572-0297-4.
2021 [4] HUDÁKOVÁ, V. Vplyv marketingovej komunikácie na prosperitu rozhlasovej stanice. In: Marketing identity: nové zmeny, nové šance. Trnava: FMK UCM, 2021, s. 52-63. ISBN 978-80-572-0219-6.
2021 [6] SÁMELOVÁ, A. Rozhlasový mediálny ateliér o air. In: Otázky žurnalistiky. 2021, roč. 64, č. 1-2, s. 107-109. ISSN 0322-7049.
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Comparison Of Television Broadcasting For Children And Youth In A Public Broadcaster In The Slovak And Czech Republic During The Covid-19 Pandemic / Sláva Gracová ... [et al.], 2020.
In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 3, č. 2 (2020), s. 48-61.
Ohlasy:
2021 [4] KUPEC, M., JAKUBÍKOVÁ, D., KUPEC, V. Web Personalization and Artificial Intelligence as Tools for Marketing Communications. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(2), s. 100-118. ISSN 2585-8726.
2021 [3] VIŠŇOVSKÝ, J., MATHIASOVÁ, A., MINÁRIKOVÁ, J. Impact of the Covid-19 pandemic on regional and local media - case study. In: NORDSCI International Conference. Sofia: Saima Consult, 2021, s. 215-222. ISBN 978-619-7495-21-8.
2021 [4] KUBINYI, P., VIŠŇOVSKÝ, J. Koronakríza: Iba čerešňička na torte? Kríza novinárskej fotografie v slovenských printových médiách. In: Fenomén 2021: Pandémia covidu-19 a médiá. Bratislava: UK, 2021, s. 325-339. ISBN 978-80-223-5250-5.
BCI Skriptá a učebné texty
Ako na mediálne výstupy: praktická príručka pre začínajúcich novinárov / Ján Proner, Ľubica Bôtošová, Simona Mičová ; recenzenti: Ján Višňovský, Peter Mikuláš. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2019. - 86 s. - ISBN 978-80-572-0034-5.
Ohlasy:
2023 [02] DÚBRAVSKÁ, O., VIŠŇOVSKÝ, J. Implementation of new technologies with elements nad tools of artificial intelligence into the television broadcasting. In: NRDSCI International Conference. Sofia: SAIMA Consult, 2023, s. 299-305. ISBN 978-619-7495-33-1.
2021 [2] BRNÍK, A., KAPEC, M. Impact of the First and Second Waves of Coronavirus on Slovak Radio Audiences. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(2), s. 166-185. ISSN 2585-8726. WoS
AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách
Genre diversity in journalism in public service broadcasting / Ľubica Bôtošová, 2020.
In: Megatrends and Media : On the Edge : Conference Proceedings from the International Scientific Conference : On the Edge : Conference Proceedings from the International Scientific Conference / editors: Zuzana Kvetanová, Martin Solík. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2020. - ISBN 978-80-572-0062-8. - ISSN 2729-7403, s. 18-29.
Ohlasy:
2021 [4] BRNÍK, A., KAPEC, M. Impact of the First and Second Waves of Coronavirus on Slovak Radio Audiences. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(2), s. 166-185. ISSN 2585-8726.
2021 [4] KRÚPOVÁ, V., HUDÍKOVÁ, Z. Podcast - a modern form of original audio formats? In: Megatrends and Media: Home Officetainment. Trnava: FMK UCM, 2021, s. 142-153. ISBN 978-80-572-0183-0.
Projekt FPPV-42-2019 s názvom Edukačné materiály pre rozhlasovú výučbu a prax. Vedúci projektu: Mgr. Andrej Brník, PhD. Anotácia: Cieľom riešenej problematiky je na základe doterajších skúseností autorov, vedeckého bádania a teoretických poznatkov, vytvoriť publikáciu, ktorá má primárne slúžiť ako vzdelávacia pomôcka pre študentov masmediálnej komunikácie v oblasti rozhlasovej žurnalistiky.
Edutainment for seniors - LoGaSET 2017-1-PL01-KA204-038869
KEGA 010UCM_4/2018 Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom mediálneho strediska na FMK UCM, FMK UCM v Trnave (2018 – 2020). Projekt je zameraný na komplexnú materiálno-didaktickú podporu výučby mediálnej výchovy na slovenských základných a stredných školách prostredníctvom aktivít zriadeného školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM.
Projekt FPPV-22-2020 s názvom Koncept learning-by-doing a jeho aplikácia v kontexte mediálnej výchovy v roku 2020 (vedúca projektu). Projekt bol zameraný na získanie relevantných vedeckých dát, ktoré by boli prospešné pre získanie komplexného obrazu o poslaní a funkcii konceptu learning-by-doing v jeho aplikácií v kontexte mediálnej výchovy na stredných školách.
Projekt FPPV-50-2019 s názvom Aplikácia teoretických poznatkov študentov masmediálnych štúdií v mediálnej praxi v roku 2019. Vedúci projektu: Mgr. Ján Proner, PhD. Projekt sa zameriaval na tvorbu edukatívnych materiálov a príručky pre začínajúcich novinárov na základne stáže na Medzinárodnom filmovom festivale v Karlovych Varoch v roku 2019.
Projekt č. FPPV-16-2023 s názvom Mediálne obsahy rozhlasového vysielania. Vedúca projektu: Mgr. Ľubica Janáčková, PhD. Cieľom je na základe získaných vedeckých dát rozpracovať mieru použitia rozhlasových žurnalistických žánrov, ako aj ďalších aspektov vo verejnoprávnom vysielaní, a ďalej zistenia publikovať v relevantných vedeckých časopisoch.
Projekt č. FPPV-17-2023 s názvom Vydanie učebnice pre začínajúcich rozhlasových reportérov. Vedúca projektu: Mgr. Lucia Furtáková. Cieľom je na vytvoriť publikáciu, ktorá má primárne slúžiť ako vzdelávacia pomôcka pre začínajúcich rozhlasových reportérov.
Projekt č. FPPV-32-2024 s názvom Umelá inteligencia v rozhlasovom vysielaní. Vedúca projektu: Mgr. Ľubica Janáčková, PhD.
EU NextGenerationEU prostredníctvom Plánu obnovy a odolnosti Slovenska v rámci projektu č. 09I03-03-V05-00004 s názvom Umelá inteligencia v rozhlasovom vysielaní 2.0. Vedúca projektu: Mgr: Ľubica Janáčková, PhD.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Členka redakcie vedeckého časopisu | Vedecký časopis Media Literacy and Academic Reaseach | september 2018 - súčasnosť |
Členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie Megatrendy a Médiá | Medzinárodná vedecká konferencia Megatrends and Media | apríl 2019, apríl 2020, apríl 2021 |
Členka organizačného výboru konferencie | Vedecká konferencia Quo Vadis Massmedia, Quo Vadis Marketing | apríl 2019 |
Členka organizačného výboru konferencie Marketing and Media Identity | Medzinárodná vedecká konferencia Marketing & Media Identity | október 2022, november 2023 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Sveučilište u Durbovniku, Chorvátsko | Ul. branitelja Dubrovnika 29, 20000, Dubrovnik, Chorvátsko | 15.2.2015-22.6.2015 | Erasmus+ |
Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytet Warszawski | ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, Poľsko | 16.9.2017-7.2.2018 | Erasmus+ |
Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Prahe | Smetanovo nábřeží 6, 110 00 Praha Staré Město, Česká republika | 01. 02. 2021-31. 03. 2021 | CEEPUS |
Televizní studio Ostrava, Česká televize | Dvořákova 18 728 20 Ostrava 1, Česká republika | 1.7.2017-31.8.2017 | Erasmus+ stáž |
University of Malaga, Spain - UMA | C. de León Tolstoi, s/n, Puerto de la Torre, 29010 Málaga, Španielsko | 29.4.2024-3.5.2024 | Erasmus+ Mobility for Teachers |
Sveučilište u Durbovniku, Chorvátsko | Ul. branitelja Dubrovnika 29, 20000, Dubrovnik, Chorvátsko | 9.5.2022-13.5.2022 | Erasmus+ Mobility for Teachers |
Ul. branitelja Dubrovnika 29, 20000, Dubrovnik, Chorvátsko | Ul. branitelja Dubrovnika 29, 20000, Dubrovnik, Chorvátsko | 10.7.2023-14.7.2023 | Erasmus+ Staff Mobility |
Certifikát lektorky výučby seniorov v oblasti smartfónov-LoGaSET (2018)
Doktorka Ľubica Janáčková vyštudovala bakalársky stupeň štúdia v odbore masmediálna komunikácia na FMK UCM. Magisterský stupeň štúdia absolvovala na FiF UK v Bratislave, v študijnom programe žurnalistika. V roku 2021 obhájila dizertačnú prácu na FMK UCM v Trnave s názvom Koncept learning-by-doing a jeho aplikácia v kontexte mediálnej výchovy. Zaujíma sa o tvorbu študentských médií, fungovanie ich redakcií a taktiež o to, aké sú ich výhody a nevýhody, prípadne výzvy, ktorým musia čeliť. V rámci vedeckej činnosti pripravuje workshopy rozhlasového vysielania pre základné a stredné školy. Okrem toho pôsobí v redakčnej rade časopisu Media Literacy and Academic Research ako technická redaktorka. Spravuje webovú stránku Centra mediálnej gramotnosti pri FMK pod názvom medialnavychova.sk. Pôsobila v medzinárodnom projekte LoGaSET ako lektorka a bola členkou riešiteľských kolektívov v projektoch FPPV a KEGA. Podieľa sa aj na príprave a organizácii medzinárodných konferencií na pôde fakulty. Na FMK pracuje vo fakultnom rádiu Aetter a FMK TV, kde sa venuje príprave nových redaktorov a moderátorov. Popri štúdiu získavala skúsenosti aj v rádiu Aetter, v ČT TS Ostrava v oblasti dramaturgie televíznych projektov v tvorcovskej skupine. Pracovala v Rádiu Viva, Rádiu Expres a od roku 2018 je na pozícii externej regionálnej redaktorky v Rádiu Regina Západ v Slovenskom rozhlase. V 2016-2021 sa podieľala na príprave Medzinárodných leteckých dní SIAF v mediálnom tíme a v roku 2019 na podujatí Festival letectva Piešťany. Zúčastnila sa aj na stáži mladých novinárov na Medzinárodnom filmovom festivale v Karlovych Varoch v roku 2019.