UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Ing. Tamás Darázs, PhD.
Email:
darazs1@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FMK UCM - Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Pracovisko:
KMARK - Katedra marketingovej komunikácie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Darázs
I.2 - Meno
Tamás
I.3 - Tituly
Ing., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1995
I.5 - Názov pracoviska
FMK UCM
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu, 2, Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
darazs.tamas@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://fmk.sk/profil/ing-tamas-darazs/
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Mediálne a komunikačné štúdiá
I.11 - ORCID iD
0000-0002-1873-6441

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
SPU v Nitre
II.b - Rok
2015
II.c - Odbor a program
Obchodné podnikanie
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
SPU v Nitre
II.b - Rok
2017
II.c - Odbor a program
Agrárny obchod amarketing
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
FMK UCM v Trnave
II.b - Rok
2019
II.c - Odbor a program
Mediálne a komunikačné štúdiá
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Odborná asistent FMK UCM v Nitre 2022-2026
Marketingový manažér Meulbauer technologies s. r. o. 2018
Marketingový manažér Darex, s. r. o. 2014-2019

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Jazykový kurt - Unicert C1 - Nemecký jazyk SPU v Nitre 2017
Creative Skills for Innovation: Design Thinking FMK UCM v Trnave 2021
Štatistické metódy vo výskume, FMK UCM Štatistické metódy vo výskume, FMK UCM 2021
Štatistické metódy vo výskume, FMK UCM FMK UCM 2022
Prvky interaktivity v online výučbe: nástroje Kahoot, Mentimeter, Google Jamboard FMK UCM 2021
Marketing Rulezz 2021 PS DIGITAL 2021
Design Thinking Kick off workshop KIUUB 2021
Pokročilí funkcie MS Teams FMK UCM 2021
Marketing Rulezz 2022 PS DIGITAL 2022
Design Thinking workshopy KIUUB 2022
Hodnotenie študentov v rámci VŠ predmetov – Ako rozvíjať soft skills u študentov? FMK UCM 2022
Školenie Proces výskumu v neurolabe od A po ZET FMK UCM 2023
Workshopy k tvorbe stratégie značky s Pavlom Minárom FMK UCM 2023
Didaktika vo výučbe FMK UCM 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Procesy v marketingu a marketingovej komunikácii Marketingová komunikácia druhý Mediálne a komunikačné štúdiá
Teória a prax marketingového výskumu Marketingová komunikácia prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Marketing a manažment KOMU I. Mediálne a komunikačné štúdiá
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
50
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
30
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
49
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
30
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Marketing Služieb mediálne a komunikačné štúdiá prvý Marketingová komunikcia
Psychologické a etické aspekty reklamy mediálne a komunikačné štúdiá prvý Marketingová komunikácia
Propedeutika marketingu a manažmentu KOMU I. Marketingová komunikácia

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
64
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
64
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
18
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
18
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
240
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
240
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
26
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
26
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
7
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
7
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok – monografia, kritická pramenná edícia, kritický komentovaný preklad, kartografické dielo, katalóg umeleckých diel, editovaná kniha, zborník

Advertising Literacy in the Digital Media Landscape [elektronický zdroj] / Ľudmila Čábyová, Denis Javořík, Tamás Darázs ; reviewers: Slávka Pitoňáková, Viktória Hudáková. - 1. vyd. - Budapešť : Wolters Kluwer, 2025. - Kategória do roku AAA. - 150 s. [10,59AH] [online]. - ISBN 978-963-594-521-4 (online).

V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia

Challenges and perspectives of globalization in the current business world: Analysis of marketing approaches in business organizations / Jarmila Šalgovičová, Tamás Darázs, 2025. - Kategória do roku 2021 AFD.

In: Globalization and its socio-economic consequencess : 23rd international scientific conference proceedings. Volume 2 / ed. Tomas Kliestik, Elvira Nica. - 1. vyd. - Berlin : Peter Lang, 2025. - ISBN 978-3-631-92466-2. DOI DOI 10.3726/b22206, s. 783-793.

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Impact of the corona crisis on marketing communication focused on tourism / Tamás Darázs, Jarmila Šalgovičová, 2021.

In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 12, č. 1 (2021), s. 148-160.

I3 Iný výstup publikačnej činnosti z časopisu – články, ktoré nemožno zaradiť do kategórie V, O, P, U alebo D

Academic Research in Marketing Communication Practice: Luxury or Necessity? / Tamás Darázs, 2025. - Kategória do roku 2021 GII.

In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 16, č. 1 (2025), s. 229-230.

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia

Memes in Marketing: Impact on Advertising Literacy and Emotional Experience Among Adolescents / Ľudmila Čábyová, Tamás Darázs, Viktória Hudáková, 2024. - Kategória do roku 2021 ADE. DOI 10.36941/ajis-2024-0175.

In: Academic journal of interdisciplinary studies. - ISSN 2281-3993, Roč. 13, č. 6 (2024), s. 1-17 [online].

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok – monografia, kritická pramenná edícia, kritický komentovaný preklad, kartografické dielo, katalóg umeleckých diel, editovaná kniha, zborník

Advertising Literacy in the Digital Media Landscape [elektronický zdroj] / Ľudmila Čábyová, Denis Javořík, Tamás Darázs ; reviewers: Slávka Pitoňáková, Viktória Hudáková. - 1. vyd. - Budapešť : Wolters Kluwer, 2025. - Kategória do roku AAA. - 150 s. [10,59AH] [online]. - ISBN 978-963-594-521-4 (online).

V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia

Challenges and perspectives of globalization in the current business world: Analysis of marketing approaches in business organizations / Jarmila Šalgovičová, Tamás Darázs, 2025. - Kategória do roku 2021 AFD.

In: Globalization and its socio-economic consequencess : 23rd international scientific conference proceedings. Volume 2 / ed. Tomas Kliestik, Elvira Nica. - 1. vyd. - Berlin : Peter Lang, 2025. - ISBN 978-3-631-92466-2. DOI DOI 10.3726/b22206, s. 783-793.

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Impact of the corona crisis on marketing communication focused on tourism / Tamás Darázs, Jarmila Šalgovičová, 2021.

In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 12, č. 1 (2021), s. 148-160.

I3 Iný výstup publikačnej činnosti z časopisu – články, ktoré nemožno zaradiť do kategórie V, O, P, U alebo D

Academic Research in Marketing Communication Practice: Luxury or Necessity? / Tamás Darázs, 2025. - Kategória do roku 2021 GII.

In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 16, č. 1 (2025), s. 229-230.

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia

Memes in Marketing: Impact on Advertising Literacy and Emotional Experience Among Adolescents / Ľudmila Čábyová, Tamás Darázs, Viktória Hudáková, 2024. - Kategória do roku 2021 ADE. DOI 10.36941/ajis-2024-0175.

In: Academic journal of interdisciplinary studies. - ISSN 2281-3993, Roč. 13, č. 6 (2024), s. 1-17 [online].

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Shigi, R., & Seo, Y. (2023). Consumer acceptance of genome-edited foods in Japan. Sustainability15(12), 9662.

Harahap, D., Afandi, A., Hasibuan, A. N., & Cahyani, U. E. (2024). Will digital banking transformation affect consumer behavior in the financial sector?. Journal of Applied Structural Equation Modeling8(1), 1-20.

Furtáková, L., Janáčková, Ľ., & Brník, A. (2025). Perspective Chapter: Artificial Intelligence in Slovak Radio Industry–The Present and the Future of Broadcasting.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VEGA č.1/0283/15 „Aspekty marketingovej komunikácie v oblasti procesu tvorby hodnoty zákazníka na trhu B2C v kontexte s maximalizáciou trhového podielu v nákupnom spáde maloobchodu.“

VEGA 1/0078/18 Aspekty marketingovej komunikácie v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky,

VEGA 1/0606/21 - Zmena preferencii v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej

komunikácie, doba riešenia 2021 – 2023, vedúci projektu

VEGA č. 1/0334/24 Význam interakčných väzieb ovplyvňujúcich nákupný rozhodovací proces vybraného spotrebiteľského segmentu v kontexte identifikácie kľúčových komunikačných a výkonnostných metrík B2C trhu. Doba riešenia: 2024 - 2026.

Plán obnovy a odolnosti SR/09I01-03-V04-00004 Kritické skúmanie rizík súvisiace s médiami a príležitosti pre deliberatívnu komunikáciu: scenáre vývoja slovenskej mediálnej krajiny v oblasti reklamnej gramotnosti, doba riešenia 2024 – 2026, zodpovedná riešiteľka: doc. PhDr. Ľudmila Čábyová, PhD.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Česká zemědělská univerzita v Praze Kamýcká 129, 165 00 Praha-Suchdol, Česko 04 - 06/2021 Výskum k odbornej vedeckej práci
Széchenyi István Egyetem - University of Győr Győr Maďarsko 10-11.2024 Pedagogická mobilita

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-11-25