Meno:
|
Mgr. et Bc. Dáša Franić, PhD. | |
Email:
|
dasa.franic@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FMK UCM
-
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
|
|
Pracovisko:
|
KMARK
-
Katedra marketingovej komunikácie
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
VŠ pedagóg, odborný asistent | Katedra marketingovej komunikácie, FMK UCM v Trnave | 24.9.2014 - 1.4.2019 |
VŠ pedagóg, prodekan pre výchovno-vzdelávací proces | FMK UCM v Trnave | 1.4.2019 - 31.1.2021 |
VŠ pedagóg, prodekanka pre akreditáciu, kvalitu a doktorandské štúdium | FMK UCM v Trnave | 1.2.2021 - trvá |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Workshop Project-based learning | TalentWay.net | 2019 |
Desing thinking tools | TalentWay.net | 2019 |
Conversation course - "Zdieľam C", level B1 | Harmony Academy - jazyková škola | 2014 |
Štatistické metódy v SW IB SPSS | Acrea | 2013 |
Prvky interaktivity v online výučbe: nástroje Kahoot, Mentimeter, Google Jamboard | FMK UCM v Trnave | 2021 |
Anglický jazyk – certifikáty úrovne B2 | Anglická jazyková škola Dolinec – BEST | 2021 |
Prečo nie je predpoklad hypotéza a štatistika návšteva zubára | FMK UCM v Trnave | 2020 |
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe | FMK UCM v Trnave | 2021 |
Pokročilé funkcie MS Teams | FMK UCM v Trnave | 2022 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Public Relations | vzťahy s médiami | prvý | 7205 mediálne a komunikačné štúdiá |
marketingová komunikácia | vzťahy s médiami | prvý | 7205 mediálne a komunikačné štúdiá |
Spotrebiteľské správanie | marketingová komunikácia | prvý | 7205 mediálne a komunikačné štúdiá |
Teória a prax marketingovej komunikácie I. | marketingová komunikácia | prvý | 7205 mediálne a komunikačné štúdiá |
Teória a prax marketingovej komunikácie II. | marketingová komunikácia | prvý | 7205 mediálne a komunikačné štúdiá |
AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách
Inovácie v slovenskej reklame / Dáša Mendelová, Anna Zaušková ; recenzenti: Anna Križanová, Ľudmila Čábyová, Aleš Hes. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 142 s. - ISBN 978-80-8105-782-3.
ABC Kapitoly vo vedeckých monografiách vydané v zahraničných vydavateľstvách
Inovácie v mediálnom prostredí / Dáša Mendelová, 2015.
In: Otázky médií dnešní doby / Jana Gibarti (Ed) ; recenzenti: Zora Hudíková, Eva Jandová, Vladimír Bačišin. - 1. vyd. - Ostrava : ANAGRAM, 2015. - ISBN 978-80-7342-282-0, s. 81-105 [1,82 AH].
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
Praktická implementácia nástrojov marketingovej komunikácie / Peter Krajčovič, Matej Martovič, Dáša Mendelová ; recenzenti: Katarína Ďurková, Martin Klepek. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, 2019. - 164 s. - ISBN 978-80-572-0033-8.
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
The birth of American advertising / Dáša Mendelová, 2018.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 9, č. 2 (2018), s. 4-19.
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Innovation in the Slovak advertising environment / Dáša Mendelová, Anna Zaušková, 2015.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 6, no. 1 (2015), pp. 39-56.
ACD Kapitoly vo vysokoškolských učebniciach vydané v domácich vydavateľstvách
Úvod do problematiky PR / Dáša Franić, 2021.
In: Public relations - teória a prax / editori: Katarína Ďurková, Dáša Franić ; recenzenti: Andrej Brník, Kateřina Matušínská. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2021. - ISBN 978-80-572-0218-9, s. 6-19 [1 AH] [CD-ROM].
ACD Kapitoly vo vysokoškolských učebniciach vydané v domácich vydavateľstvách
Lobing / Dáša Franić, 2021.
In: Public relations - teória a prax / editori: Katarína Ďurková, Dáša Franić ; recenzenti: Andrej Brník, Kateřina Matušínská. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2021. - ISBN 978-80-572-0218-9, s. 85-98 [1 AH] [CD-ROM].
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
Praktická implementácia nástrojov marketingovej komunikácie / Peter Krajčovič, Matej Martovič, Dáša Mendelová ; recenzenti: Katarína Ďurková, Martin Klepek. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, 2019. - 164 s. - ISBN 978-80-572-0033-8.
P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka
Spotrebiteľ a spotrebiteľské správanie / editori: Alena Kusá, Dáša Franić ; recenzenti: Erika Loučanová, Margaréta Nadányiová. - 1. vyd. - Bratislava : Letra Edu, 2023. - Kategória do roku 2021 FAI. - 161 s. [print]. - ISBN 978-80-69021-07-5.
AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách
The possibilities of using social media and social networks in religion / Zuzana Bezáková, Dáša Mendelová, 2019. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection.
In: ESRARC 2019 : 11th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings Book : 11th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings Book / María Luisa Vázquez de Ágredos-Pascual, Iulian Rusu, Claudia Pelosi. - Torino : Kermes, 2019. - (ISSN 2532-4381, Kermes Books, ISSN 2532-4381). - ISBN 978-88-32029-11-6, s. 309-311.
AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách
Inovácie v slovenskej reklame / Dáša Mendelová, Anna Zaušková ; recenzenti: Anna Križanová, Ľudmila Čábyová, Aleš Hes. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 142 s. - ISBN 978-80-8105-782-3.
2016 [1] MINÁR, Pavol. Abundance vs. deficit in contemporary advertising. In: European Journal of Science and Theology. 2016, vol. 12, no. 5, pp. 237-248. ISSN 1841-0464. Scopus
2019 [4] RADOŠINSKÁ, Jana. Propedeutika (mas)mediálnych štúdií [CD-ROM]. Trnava: FMK UCM, 2019. ISBN 978-80-572-0006-2. s. 139.
2019 [4] RYBANSKÝ, F., ČAMBÁL, M. Inovácie v kontexte kruhovej ekonomiky. In: Marketingová komunikácia v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky II. [CD-ROM]. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 101. ISBN 978-80-572-0041-3.
2020 [4] JONISOVÁ, E. Quarantine - the modern camera obscura? Aspects of the medium of photography within the context of the pandemic. In: Marketing Identity: COVID-2.0 [online]. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 224. ISBN 978-80-572-0107-6.
ABC Kapitoly vo vedeckých monografiách vydané v zahraničných vydavateľstvách
Inovácie v mediálnom prostredí / Dáša Mendelová, 2015.
In: Otázky médií dnešní doby / Jana Gibarti (Ed) ; recenzenti: Zora Hudíková, Eva Jandová, Vladimír Bačišin. - 1. vyd. - Ostrava : ANAGRAM, 2015. - ISBN 978-80-7342-282-0, s. 81-105 [1,82 AH].
2017 [3] VIŠŇOVSKÝ, J., RADOŠINSKÁ, J. Online Journalism: Current Trends and Challenges. In: The evolution of media communication. Rijeka: InTech, 2017, s. 18, 20. ISBN 978-953-51-3197-7.
2017 [4] RADOŠINSKÁ, Jana. Multiplatformové novinárstvo v kontexte mediálnej kultúry. In: Koncepty a praktiky multiplatformovej žurnalistiky. Trnava: FMK UCM, 2017, s. 178. ISBN 978-80-8105-911-7.
2015 [4] VIŠŇOVSKÝ, Ján. Diferencie vo vnímaní novinárskych celkov v tlači a na internete. In: Marketing identity 2015: Digitálne hry & Digitálne médiá. 2015, s. 207, 217. ISBN 978-80-8105-777-9.
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
Praktická implementácia nástrojov marketingovej komunikácie / Peter Krajčovič, Matej Martovič, Dáša Mendelová ; recenzenti: Katarína Ďurková, Martin Klepek. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, 2019. - 164 s. - ISBN 978-80-572-0033-8.
2022 [02] KUSÁ, A., FAŠIANG, T., KOLLÁROVÁ, D. Retail Marketing Communication and the Consumer Behaviour of Selected Generations. Oxford: Peter Lang, 2022. ISBN 978-1-80079-855-7. s. 184.
2021 [02] ĎURKOVÁ, K. Sponzoring. In: Public relations - teória a prax. Trnava: FMK UCM, 2021. ISBN 978-80-572-0218-9. s. 65.
2021 [02] ĎURKOVÁ, K. Vzťahy s médiami. In: Public relations - teória a prax. Trnava: FMK UCM, 2021. ISBN 978-80-572-0218-9. s. 35.
2020 [4] KLEMENTIS, Martin. Praktikum reklamnej tvorby. Trnava: UCM, 2020. ISBN 978-80-572-0078-9.
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
The birth of American advertising / Dáša Mendelová, 2018.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 9, č. 2 (2018), s. 4-19.
2019 [2] KOSZEMBAR-WIKLIK, M. Sensory marketing - sensory communication and its social perception. In: Communication today. 2019, 10(2), s. 156. ISSN 1338-130X. WoS
2018 [4] HULAJOVÁ, Ľ., UNGEROVÁ, M. Media, Marketing Communication and Politics. Trnava: FMK UCM, 2018. s. 40. ISBN 978-80-8105-970-4.
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Innovation in the Slovak advertising environment / Dáša Mendelová, Anna Zaušková, 2015.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 6, no. 1 (2015), pp. 39-56.
2016 [1] ČÁBYOVÁ, Ľ., KRAJČOVIČ, P. The Impact of the Internet on the Readership of Periodical Press. In: ICASSR 2015: 3rd International Conference on Applied Social Science Research. 2016, s. 236-239. ISBN 978-94-6252-148-3. WoS
2018 [1] MURÁR, Peter. Slovak Catholic media on Facebook: are they following recent trends? In: ESRARC 2018: 10th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation. Torino: Kermes, 2018, s. 207, 209. ISBN 978-88-942064-8-7. WoS
2019 [1] ČÁBYOVÁ, Ľ., HRUŠKOVÁ, A. Marketing specifics for organizing religious festivals. In: ESRARC 2019. Torino: Kermes, 2019, s. 48. ISBN 978-88-32029-11-6. WoS
2016 [1] KUSÁ, A., ZÁZIKOVÁ, Z. Influence of the social networking website Snapchat on the Generation Z. In: European Journal of Science and Theology. 2016, vol. 12, no. 5, pp. 145-154. ISSN 1841-0464. Scopus
2016 [2] MIKULÁŠ, P., SVĚTLÍK, J. Execution of advertising and celebrity endorsement. In: Communication Today. 2016, vol. 7, no. 1, p. 94, 103. ISSN 1338-130X. WoS
CEDMO (Central European Digital Media Observatory) - členka riešiteľského kolektívu. Medzinárodný projekt, ktorého cieľom je zrýchliť a zefektívniť overovanie faktov s využitím umelej inteligencie, ako aj odhaľovať, skúmať a znižovať šírenie tzv. informačných porúch vrátane dezinformácií. Konzorcium CEDMO pod vedením Fakulty sociálnych vied Karlovej univerzity v Prahe zahŕňa osem partnerov a štyroch subdodávateľov. Projekt je spolufinancovaný Európskou komisiou prostredníctvom Nástroja na prepájanie Európy (CEF). Hlavným koordinátorom je PhDr. Václav Moravec, Ph.D.
SVK: VEGA 1/0708/18 Aspekty využívania koncepcie SoLoMo marketingu na zvýšenie povedomia o ekoinováciách (2018) , členka riešiteľského kolektívu
Anotácia: Prínos predkladaného vedeckého projektu spočíva v tvorbe teoretického aparátu a uceleného metodologického modelu pre využitie SoLoMo marketingu v environmentálnom manažmente v podnikateľskom prostredí. Primárnym cieľom riešiteľského kolektívu je systematické popísanie konvergencie troch princípov, a to sociálnych médií, geolokačných služieb a mobilných zariadení v kontexte marketingovej komunikácie prezentujúcej inovatívne riešenia environmentálnych problémov. Zodpovedná riešiteľka projektu: prof. Ing. Anna Zaušková, PhD.
ENG: VEGA 1/0708/18 Aspects of using the concept of SoLoMo marketing to raise awareness of eco-innovation, member of the research team.
Projekt Vega č. 1/0606/21 Zmena preferencii v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej komunikácie, členka riešiteľského kolektívu. Anotácia projektu: Hlavným vedeckým cieľom projektu je identifikácia zmeny trendov spotrebiteľského správania v oblasti realizácie on-line a in-store nákupov vo vzťahu integrácie komunikačných aktivít maloobchodných subjektov ovplyvňujúcich nákupné rozhodovania a preferencie cieľových skupín, ako aj návrh modelov predikcie sklonov spotrebiteľov pri realizácii budúcich nákupov ovplyvnených multiplikačným efektom on-line a in-store marketingovej komunikácie, vrátane návrhov komunikačných modelov prepojujúcich in-store komunikáciu s cielenou on-line komunikáciou v reálnom čase založených na princípoch technológii využívajúcich princípy umelej inteligencie. Zodpovedný riešiteľ projektu: Ing. Tomáš Fašiang, PhD.
Projekt Vega č. 1/0334/24 Význam interakčných väzieb ovplyvňujúcich nákupný rozhodovací proces vybraného spotrebiteľského segmentu v kontexte identifikácie kľúčových komunikačných a výkonnostných metrík B2C trhu, členka riešiteľského kolektívu.
Hlavným cieľom je identifikácia a skúmanie väzieb v nákupnom rozhodovacom procese spotrebiteľa so zameraním na vybrané spotrebiteľské segmenty v kontexte trendových kľúčových komunikačných a výkonnostných metrík prepojujúcich offlinovú komunikáciu s cielenou onlinovou komunikáciou v reálnom čase s akceptáciou nových technológií využívajúcich princípy umelej inteligencie. Zodpovedná riešiteľka projektu: doc. PhDr. Daniela Kollárová, PhD.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
členka Vedeckej rady FMK UCM v Trnave | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2019 - súčasnosť |
predsedníčka Rady kvality FMK UCM v Trnave | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2021 - súčasnosť |
zástupca šéfredaktora časopisu Communication Today | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2019 - súčasnosť |
členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie | Marketing Identity | 2011 - 2021 |
členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie | Megatrendy a médiá | 2014 - 2020 |
členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie ESRARC 2015 a ESRARC 2018 | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave (spoluorganizátor konferencie) | 2015, 2018 |
členka štátnicových komisií pre bakalárske a magisterské štátne skúšky | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | od r. 2011 |
členka zahraničnej profesijnej asociácie | Česká marketingová společnost | 2020 - súčasnosť |
členka zahraničnej profesijnej asociácie | Klub učitelů marketingu | 2020 - súčasnosť |
členka zahraničnej profesijnej asociácie | POPAI Central Europe | 2020 - súčasnosť |
členka zahraničnej profesijnej asociácie | European Social Marketing Association | 2021 - súčasnosť |
členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie | Marketing & Media Identity | 2022 - súčasnosť |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Salzburg Academy on Media and Global Change | Schloss Leopoldskron Leopoldskronstrasse 56-58 A-5020 Salzburg, Austria | 21. 07. 2013 - 10. 08. 2013 | Salzburg Global Seminar |
University of Dubrovnik | Branitelja Dubrovnika 29 20000 Dubrovnik, Chorvátsko | 05. 05. 2015 - 07. 05. 2015 | Erasmus+ |
Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta | Rokitanského 62/26, 500 03 Hradec Králové, Česká republika | 21. 03. 2016 – 25. 03. 2016 | Ceepus |
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek | Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko | 03. 05. 2017 – 05. 05. 2017 | Erasmus+ |
University of Matanazas | Autopista a Varadero, km 3.5, Matanzas, Cuba | 10.10. 2017 - 31.10. 2017 | SAIA |
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek | Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko | 11. 06. 2018 - 14. 06. 2018 | Erasmus+ |
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek | Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko | 28.03.2022 - 01.04.2022 | Erasmus+ |
Vybrané zahraničné medzinárodné konferencie:
- Medzinárodná vedecká konferencia Marketingová komunikace a společnost, 2014, Praha, ČR
- Medzinárodná vedecká konferencia (Ko)media, 2014, Praha, ČR
- Medzinárodná vedecká konferencia ESRARC 2016, Viterbo, Taliansko
- Medzinárodná vedecká konferencia Media and Media Culture - European Realities, 2017, Osijek, Chorvátsko
- Medzinárodná vedecká konferencia ESRARC 2017, Iasi, Rumunsko
- Medzinárodná vedecká konferencia ESRARC 2018, Praha, ČR
- Medzinárodná vedecká konferencia ESRARC 2019, Valencia, Španielsko
Ocenenie: Daniel Mareci´ Young Researcher Award - konferencia ESRARC 2017, Rumunsko