UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Mgr. Dušan Blahút, PhD.
Email:
dusan.blahut@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FMK UCM - Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Pracovisko:
KUK - Katedra umeleckej komunikácie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Blahút
I.2 - Meno
Dušan
I.3 - Tituly
Mgr. et Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1974
I.5 - Názov pracoviska
Fakulta masmediálnej komunikácie
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu 2, 91701 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
dusan.blahut@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14285
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Mediálne a komunikačné štúdiá
I.11 - ORCID iD
0000-0003-1887-6038

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Trnavská univerzita
II.b - Rok
2002, 2017
II.c - Odbor a program
ŠO masmediálne štúdiá ŠP masmediálna komunikácia, ŠO história ŠP História
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Trnavská univerzita
II.b - Rok
2004, 2020
II.c - Odbor a program
ŠO masmediálne štúdiá ŠP masmediálna komunikácia, ŠO história ŠP História
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.b - Rok
2013
II.c - Odbor a program
ŠO masmediálne štúdiá ŠP masmediálna komunikácia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Vysokoškolský pedagóg/ odborný asistent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2006-2014
Vysokoškolský pedagóg/ odborný asistent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2016-
pedagóg odborných predmetov Súkromná škola umeleckého priemyslu animovanej tvorby 2012-2016
Motion graphics designer Alien studio 2010

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Kurz motion capture Súkromná škola umeleckého priemyslu animovanej tvorby 2012
Štúdium v študijnom odbore História Trnavská univerzita 2014-2020

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
7
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
40
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
47
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Základy 3D grafiky a animácie Masmediálna komunikácia 1. Masmesiálne štúdiá
3D grafika a animácia Teória digitálnych hier 1. Masmesiálne štúdiá
Autorské praktikum - kamera, strih Masmediálna komunikácia 1. Masmesiálne štúdiá
Základy multimediálnej komunikácie Masmediálna komunikácia 1. Masmesiálne štúdiá
Kabinet audiovizuálnej tvorby a streamingu Masmediálna komunikácia, Marketingová komunikácia, Teória digitálnych hier 1., 2. Masmesiálne štúdiá

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
22
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
17
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
7
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
18
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
18
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
9
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
9
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

Post-Lockdown Metamorphoses of Television Culture. Media Literacy and Academic Research. Roč. 4, č. 2 (2021), s. 88-99. ISSN 2585-8726.

Hi-Tech And Eye-Catching Alike: Information In The Multiplatform Era. ejmap. Roč. 8, č. 2 (2020), s. 118-126. ISSN 1339-4940.

Presentation of non-exisitng monuments through expanded reality. In: ESRARC 2019 : 11th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings Book: 11th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings Book. María Luisa Vázquez de Ágredos-Pascual, Iulian Rusu, Claudia Pelosi. Torino: Kermes, 2019, s. 254-256. ISBN 978-88-32029-11-6.

Augmented reality and its Application in Tourism Marketing. In: The Poprad economic and management forum 2019: conference proceedings from international scientific conference. editor: Peter Madzík. Ružomberok: VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019, s. 312-318. ISBN 978-80-561-0671-6.

Conservation of cultural heritage in the Trnava self-governing region. In: Megatrends and Media : On the Edge : Conference Proceedings from the International Scientific Conference: On the Edge. editors: Zuzana Kvetanová, Martin Solík. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie, 2020, s. 485-490. ISBN 978-80-572-0062-8.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

Post-Lockdown Metamorphoses of Television Culture. Media Literacy and Academic Research. Roč. 4, č. 2 (2021), s. 88-99. ISSN 2585-8726.

Hi-Tech And Eye-Catching Alike: Information In The Multiplatform Era. ejmap. Roč. 8, č. 2 (2020), s. 118-126. ISSN 1339-4940.

Presentation of non-exisitng monuments through expanded reality. In: ESRARC 2019 : 11th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings Book: 11th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings Book. María Luisa Vázquez de Ágredos-Pascual, Iulian Rusu, Claudia Pelosi. Torino: Kermes, 2019, s. 254-256. ISBN 978-88-32029-11-6.

Augmented reality and its Application in Tourism Marketing. In: The Poprad economic and management forum 2019: conference proceedings from international scientific conference. editor: Peter Madzík. Ružomberok: VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019, s. 312-318. ISBN 978-80-561-0671-6.

Augmented reality and its application for religious objects. In: ESRARC 2018: 10th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation. edited by Slavomír Magál, Dáša Mendelová, Dana Petranová, Nicolae Apostolescu. Torino: Kermes, 2018, S. 155-158. ISBN 978-88-942064-8-7.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Post-Lockdown Metamorphoses of Television Culture. Media Literacy and Academic Research. Roč. 4, č. 2 (2021), s. 88-99. ISSN 2585-8726.

ohlasy:

2022 [01] KASARDA, M. Shocking in popular music: commodification by eccentricity. In: European Journal of Media, Art and Photography. 2022, roč. 10, č. 1, s. 108-117. WoS

2022 [01] MATHIASOVÁ, A., SOLÍK, M., MINÁRIKOVÁ, J. Paid subscriptions and premium content: online news publishers monetisation strategies. In: Communication today. 2022, 13(1), s. 18-27. WoS

2022 [01] GÁLIK, S., GÁLIKOVÁ TOLNAIOVÁ, S. Media coverage and its determinants in the context of the Covid-19 pandemic. In: Communication today. 2022, 13(1), s. 46-58. WoS

2022 [02] MORAVČÍKOVÁ, Erika. The Contexts of Hyperconsumerist Culture and Social Media Platforms. In: Media Literacy and Academic Research. 2022, 5(1), s. 141-160. WoS

2021 [02] SZOMOLÁNYI, A. Visual aspects of composition in web communication: non-verbal subtext of web communication. In: Marketing Identity: New Changes, New Challenges. Trnava: FMK UCM, 2021, s. 619-629. ISBN 978-80-572-0220-2.

Hi-Tech And Eye-Catching Alike: Information In The Multiplatform Era. ejmap. Roč. 8, č. 2 (2020), s. 118-126. ISSN 1339-4940.

ohlasy:

2021 [2] PANASENKO, N., KRAJČOVIČ, P., STASHKO, H. Hard news revisited: A case study of various approaches to an incident at a primary school as reflected in the media. In: Communication Today. 2021, 12(1), s. 112-128. WoS, Scopus

2021 [2] GÁLIKOVÁ TOLNAIOVÁ, S. On Perspectives of Teacher Training and Understanding of their Digital Competencies as Determinants of Digital Education. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(1), s. 118-132. WoS

Augmented reality and its application for religious objects. In: ESRARC 2018: 10th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation. edited by Slavomír Magál, Dáša Mendelová, Dana Petranová, Nicolae Apostolescu. Torino: Kermes, 2018, S. 155-158. ISBN 978-88-942064-8-7.

ohlasy:

2019 [1] ČÁBYOVÁ, Ľ., HRUŠKOVÁ, A. Marketing specifics for organizing religious festivals. In: ESRARC 2019. Torino: Kermes, 2019, s. 48. ISBN 978-88-32029-11-6. WoS 2019 [1] BRNÍK, Andrej. Sound. Its aspects and acoustics in connection with sacral buildings. In: ESRARC 2019. Torino: Kermes, 2019, s. 259. ISBN 978-88-32029-11-6. WoS

Rozšírená realita a kultúrne dedičstvo. In: Marketing Identity 2017: onlinové pravidlá. editori: Vladimíra Jurišová, Martin Klementis, Jana Radošinská. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2017, S. 198-204. ISBN 978-80-8105-919-3.

ohlasy:

2020 [4] MACÁK, M. How Pokémon go deals with Covid-19: the lockdown conundrum. In: Marketing Identity: COVID-2.0 [online]. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 382. ISBN 978-80-572-0107-6. 2020 [3] RADOŠINSKÁ, J., KVETANOVÁ, Z., RUSŇÁKOVÁ, L. Globalizovaný filmový priemysel. Praha: Wolters Kluwer, 2020. ISBN 978-80-7598-950-5. s. 268.

Case study - 3D animácia v reklame = Case study - 3D animation advertising. In: Megatrendy a médiá 2019 : Digital Universe: Digital Universe. editori zborníka: Zuzana Bučková, Anna Kačincová Predmerská, Lenka Rusňáková. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2019

ohlasy:

RADOŠINSKÁ, J., KVETANOVÁ, Z., RUSŇÁKOVÁ, L. Globalizovaný filmový priemysel. Praha: Wolters Kluwer, 2020. ISBN 978-80-7598-950-5. s. 268

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

010UCM-4/2018 Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM

313011ASN4 - Riešenie spoločenských ohrození v dôsledku pandémie ochorenia COVID-19

Posudzovateľ projektu - 006TTU-4/2019 Digitálne technológie v historických vedách a archeológii - vytvorenie koncepcie a infraštruktúry interdisciplinárneho predmetu

Posudzovateľ projektu - 006VŠMU-4/2019 Náš deň

Posudzovateľ projektu 013TTU-4/2020 - Digital Humanities v historických vedách a archeológii - príprava nového univerzitného predmetu

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Člen redakčnej rady vedeckého časopisu (WoS) Ejmap 2019-
Člen komisie ŠVOaUK FMK 2019, 2020, 2022
Člen organizačného tímu FMK DAY 2019

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Vysoká škola finanční a správní Praha 25.10-29.10.2021 Erasmus+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Posudzovateľ projektov grantovej schémy KEGA, člen poroty súťaže amatérskych filmov CINEAMA

Dátum poslednej aktualizácie
2022-11-07