UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
PhDr. Bianka Francistyová, PhD.
Email:
francistyova1@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FMK UCM - Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Pracovisko:
KMASK - Katedra masmediálnej komunikácie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Francistyová
I.2 - Meno
Bianka
I.3 - Tituly
PhDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1998
I.5 - Názov pracoviska
Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu 2, 917 01, Trnava, Slovenská republika
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborná asistentka
I.8 - E-mailová adresa
bianka.francistyova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Mediálne a komunikačné štúdiá
I.11 - ORCID iD
0000-0001-5865-0952

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.b - Rok
2020
II.c - Odbor a program
ŠO masmediálne štúdiá ŠP masmediálna komunikácia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.b - Rok
2022
II.c - Odbor a program
ŠO masmediálne štúdiá ŠP masmediálna komunikácia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.b - Rok
2025
II.c - Odbor a program
ŠO masmediálne štúdiá ŠP masmediálna komunikácia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Odborná asistentka Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 6.10. - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Vedecká integrita a etika UCM 2023
Mendeley – nástroj pre prácu so zoznamom referencií UCM 2023
Formálny boj so záverečnou prácou UCM 2023
SciFlow SciFlow 2023
Všetko, čo ste chceli vedieť o MS 365, ale hanbili ste sa opýtať UCM 2023
Ako postaviť biznis na vede UCM 2023
Ako využiť AI v publikovaní (eticky) UCM 2023
Aesthetics of the Male Body in Korea and Japan Collaboratory - Roundtable Korea Research and Engagement Centre 2023
The “panacea” for successful postgraduate supervision journey Asia Pacific University in Malaysia 2024
Efektívna prezentácia vo vedeckom prostredí UCM 2024
Design Thinking FMK UCM 2024
Moderné prvky dátovej analytiky UCM 2024
Gender Equality in Science and Academia Cogitatio Press 2025
Depolarizácia: Kritické myslenie a digitálne hry FMK UCM 2025

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Theory of Media Communication Vzťahy s médiámi I. mediálne a komunikačné štúdiá
Teória médií I., II. Teória digitálnych hier I. mediálne a komunikačné štúdiá
Žurnalistické žánre I., II. Masmediálna komunikácia I. mediálne a komunikačné štúdiá
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
10
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
31
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
31
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
17
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
17
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

V1 Francistyová, B., & Novanská Škripcová, L. (2024). Korean drama: From Korean TV to worldwide

popularity. Wolters Kluwer.

V3 Furtáková, L., Francistyová, B., Višňovský, J., & Solík, M. (2025). Measuring media political bias in

Slovak TV news programmes during 2023 parliamentary elections. Economics and Culture, 22(1), 58-

69. http://doi.org/10.2478/jec-2025-0005

V3 Francistyová, B., & Šašalová, V. (2024).'I'm Born Nxde, and You Are the Pervert': Paradox of Feminist

Messages in South Korean Society. European Journal of East Asian Studies, 23(3), 245-270.

http://doi.org/10.1163/15700615-02303001

V3 Francistyová, B., & Novanská Škripcová, L. (2024). Emergence of new male leads in Korean dramas.

European Journal of Media, Art and Photography, 12(2), 122-129. https://doi.org/10.34135/ejmap-24-02-

08

V2 Francistyová, B. (2024). Valuing the human interaction: public sentiment towards virtual idols in Kpop.

In M. Prostináková Hossová, M. Solík, & M. Martovič (Eds.), Marketing identity: Human vs. artificial.

Conference proceedingss from the International Scientific Conference (s. 156-165). FMK UCM.

http://doi.org/10.34135/mmidentity-2024-15

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

V1 Francistyová, B., & Novanská Škripcová, L. (2024). Korean drama: From Korean TV to worldwide

popularity. Wolters Kluwer.

V3 Furtáková, L., Francistyová, B., Višňovský, J., & Solík, M. (2025). Measuring media political bias in

Slovak TV news programmes during 2023 parliamentary elections. Economics and Culture, 22(1), 58-

69. http://doi.org/10.2478/jec-2025-0005

V3 Francistyová, B., & Šašalová, V. (2024).'I'm Born Nxde, and You Are the Pervert': Paradox of Feminist

Messages in South Korean Society. European Journal of East Asian Studies, 23(3), 245-270.

http://doi.org/10.1163/15700615-02303001

V3 Francistyová, B., & Novanská Škripcová, L. (2024). Emergence of new male leads in Korean dramas.

European Journal of Media, Art and Photography, 12(2), 122-129. https://doi.org/10.34135/ejmap-24-02-

08

V2 Francistyová, B. (2024). Valuing the human interaction: public sentiment towards virtual idols in Kpop.

In M. Prostináková Hossová, M. Solík, & M. Martovič (Eds.), Marketing identity: Human vs. artificial.

Conference proceedingss from the International Scientific Conference (s. 156-165). FMK UCM.

http://doi.org/10.34135/mmidentity-2024-15

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

V1 Francistyová, B., & Novanská Škripcová, L. (2024). Korean drama: From Korean TV to worldwide popularity. Wolters Kluwer.

2025 [03] FURTÁKOVÁ, Lucia. [Recenzia]. In: European Journal of East Asian Studies. 2025, 24, s. 211-220.

2025 [03] RUSŇÁKOVÁ, Lenka. Korean Drama: From Korean TV to Worldwide Popularity. In: Communication Today. 2025, 16(1), s. 225-226.

V2 Francistyová, B. (2023). Príchod hallyu 5.0? Globálny potenciál kórejskej mediálnej produkcie. In B. Francistyová, & L. Furtáková (eds.), Quo Vadis: <Generated by AI> (pp. 125-134). FMK UCM.

2024 [02] Umjetna inteligencija u radijskome programu: studija slučaja J.O.S.I.P. / Šulentić, Anita; Tomečak, Petra. DOI 10.47960/2303-7431.19.32.2024.7. In: Hum: Journal of the Faculty of Humanities and Social Sciences of the University of Mostar. ISSN 1840-233X. ISSN (online) 2303-7431. Roč. 19, č.32 (2024), s. 7-23.

2023 [01] FURTÁKOVÁ, L.; JANÁČKOVÁ, Ľ. AI in radio: the game changer you did not hear coming. In Marketing Identity: AI - the Future of Today. Trnava: FMK UCM, 2023, s. 95-104. ISBN 978-80-572-0415-2. WoS

2023 [02] DÚBRAVSKÁ, O., VIŠŇOVSKÝ, J. Umelá inteligencia a jej využitie v spravodajskej televízii: etické aspekty. In: Marketing & Media Identity: AI - The Future of Today. Trnava: FMK UCM, 2023, s. 15-21. ISBN 978-80-572-0417-6.

V2 Višňovský, J., & Francistyová, B. (2023). Queer and Slovak society: How Slovak media reported on LGBTIQ people in the context of the terrorist attack in Bratislava. In M. Boero, & D. Boffa (Eds.), Gender differences in language, rights and society (pp. 47-71). Il Sileno Edizioni.

2025 [01] PEPIN-NEFF, Chris. Tolerable Inequality: Understanding Public Policy and LGBTQ+ Politics. Abingdon: Routledge, 2025. ISBN 978-1-032-78657-5. s. 94. Scopus

Francistyová, B., & Višňovský, J. (2023). Journalism in Slovakia five yearss after the murder of Ján Kuciak. Media Literacy and Academic Research, 6(2), 126-128. DOI 10.34135/mlar-23-02-07

2025 [02] MAŤAŠEJE, Paulína. The Evolution of Slovak Politics and Media: Shaping Political Identity and Its Societal Impact in the Post-Bipolar World. In: Exploring the Collapse: of the Bipolar World and the Emergence of a New Identity in Central-Eastern Europe. Kraków: Jagiellonian University, 2025, s. 86- 108. ISBN 978-83-970508-1-5.

2024 [02] FURTÁKOVÁ, Lucia. From the Classroom to the Newsroom: Evaluating the Impact of Media Practice on Digital Competence in Higher Education. In: Media Literacy and Academic Research. 2024, 7(1), s. 72-94.

Francistyová, B. (2024). Characteristics and role of supporting characters in Korean dramas. In Quare 2024 (pp. 437-443). Magnanimitas.

2024 [02] LJAPINA, Elena Sergejevna. Metaphors of pseudo-oral speech in audiovisual translation (on the example of South Korean dramas). In: Vestnik AGU: serija Filologija i iskusstvovedenie. 2024, 4(347), s. 53-62. ISSN 2410-3489.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

APVV-21-0115

Hypermoderná mediálna kultúra – Filmová a televízna tvorba ako zrkadlo sociálno-kultúrnych fenoménov 21. storočia. 2023-2025.

VEGA 1/0014/25

Digitálna transformácia tradičných odvetví mediálneho priemyslu: Ekonomické, sociálno-kultúrne a právne konzekvencie platformovej ekonomiky médií. 2025-doteraz.

NextGenerationEU FPPV-10-2024

Súčasný charakter postáv v kórejských seriáloch. Naratívna analýza. 2024.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Sekretárka pre umelecký odborný časopis (WoS) European Journal of Media, Art and Photography 2022-2025
Členka organizačného výboru Marketing and Media Identity FMK UCM 2024-súčasnosť
Recenzentka Acta Ludologica 2025-súčasnosť
Členka asociácie Association for Asian Studies 2025-súčasnosť
Členka organizačného výboru Quo Vadiss FMK UCM 2023-2024

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
University of Zagreb, Faculty of Political Science Ul. Ivana Lepušića 6, 10000, Zagreb, Croatia 30.09.2024 - 29.10.2024 CEEPUS
Asia Pacific University Jalan Teknologi 5, Taman Teknologi Malaysia, 57000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia 05.02.2024 - 09.02.2024 Erasmus

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Prvé miesto spomedzi najlepších univerzitných projektov podporených Fondom pre podporu výskumu UCM a Plánom obnovy a odolnosti SR.

Pozvaná ako prednášajúca na špecializovanú prednášku na Budapest Business University pre kurz orientujúci sa na hallyu štúdiá.

Pozvaná ako prednášajúca na špecializovanú prednášku o kórejských drámach na Sejongovom inštitúte v Bratislave.

Výskumníčka zastrešujúca Slovensko vo výskume konzumovania hallyu produktov v Európe, ktorý viedla Eva Gajzagó (Maďarsko) a Valentina Marinescu (Rumunsko).

Riešiteľka projektu Worlds of Journalism (WJS) za Slovenskú republiku v rokoch 2021-2025.

Dátum poslednej aktualizácie
2025-10-08