Meno:
|
prof. PhDr. Hana Pravdová, PhD. | |
Email:
|
hana.pravdova@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FMK UCM
-
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
|
|
Pracovisko:
|
KJK
-
Katedra jazykovej komunikácie
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
modelár, operátor, vedúci oddelenia kultúry, zástupca šéfredaktora pre publicistiku, šéfredaktor redakcie spravodajstva a publicistiky | Československá televízia/ Slovenská televízia | 1980-1998 |
redaktor, manažér reklamy | Dovina, reklamná agentúra | 1999-2000 |
redaktor, vedúci oddelenia vnútra, šéfredaktor denníka | Nový deň | 2000-2004 |
odborný asistent | Materiálovotechnologická fakulta STU v Trnave | 2006 |
docent | Univerzita Jana Amose Komenského, Praha | 2010-2012 |
odborný asistent | Filozofická fakulta Univerzity J. A. Komenského v Bratislave | 2007-2015 |
docent | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM | 2010-2015 |
profesor | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM | 2015 - súčastnosť |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Manažment kultúry, postgraduálne štúdium | Johannes Kepler Universität, Linz, Institut fur Kulturmanagement, Salzburg | 1990-1993 |
Anglický jazyk | Odborná komunikácia, kurz FMK UCM | 2018-súčasnosť |
Online webinár - Dištančné online vzdelávanie prostredníctvom G-Suite | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2020 |
Excel - Strašiak či pomocník pedagóga? | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2020 |
Kurz rozvoja zručnosti Google "Online ihrisko zvané Google" | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2020 |
AKO DOSTAŤ DO ONLINE VÝUČBY VIAC INTERAKCIE? - NÁSTROJE KAHOOT, MENTIMETER & GOOGLE JAMBOARD | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2020 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
hry v dejinách kultúry | teória digitálnych hier | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
dejiny digitálnych hier | teória digitálnych hier | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
kultúrne kontexty digitálnych hier | teória digitálnych hier | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
herná žurnalistika | teória digitálnych hier | druhý | mediálne a komunikačné štúdiá |
masová a mediálna kultúra | teória digitálnych hier | druhý | mediálne a komunikačné štúdiá |
metodologické aspekty výskumu mediálnej kultúry | teória digitálnych hier | tretí | mediálne a komunikačné štúdiá |
žurnalistické žánre I., II. | masmediálna komunikácia/ aplikované mediáne štúdiá | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
masová a populárna kultúra | masmediálna komunikácia | druhý | mediálne a komunikačné štúdiá |
teoreticko-metodologické východiská mediálnej komunikácie | masmediálna komunikácia | tretí | mediálne a komunikačné štúdiá |
metodológia a etika vedeckej práce | teória digitálnych hier | tretí | mediálne a komunikačné štúdiá |
masová a mediálna kultúra | teória digitálnych hier | druhý | mediálne a komunikačné štúdiá |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
teória digitálnych hier | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
teória digitálnych hier | druhý | mediálne a komunikačné štúdiá |
teória digitálnych hier | tretí | mediálne a komunikačné štúdiá |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Metodológia a etika vedeckej práce | masmediálna komunikácia | tretí | mediálne a komunikačné štúdiá |
metodologické aspekty výskumu mediálnej kultúry | teória digitálnych hier | tretí | mediálne a komunikačné štúdiá |
teoreticko-metodologické východiská mediálnej komunikácie | masmediálna komunikácia | tretí | mediálne a komunikačné štúdiá |
metodológia a etika vedeckej práce | marketingová komunikácia | tretí | mediálne a komunikačné štúdiá |
AAB Determinanty kreovania mediálnej kultúry / Hana Pravdová; recenzent Viera Gažová, Slavomír Gálik, Zora Hudíková. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2009. - 359 s. - ISBN 978-80-8105-113-5.
ACA Marketing wydawniczy / Zbigniew Widera, Hana Pravdová; recenzent Mariusz Kolczyński. - 1. vyd. - Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowiciach, 2016. - 223 s. - ISBN 978-83-7875-312-4.
ABB Mediálne a kultúrne rámce multiplatformovej žurnalistiky / Hana Pravdová. In: Pravdová, H., Radošinská, J., Višňovský, J.: Koncepty a praktiky multiplatformovej žurnalistiky : Slovensko v sieťach digitálnych diaľnic / vedeckí recenzenti: Slavomír Gálik, Andrej Tušer, Zora Hudíková. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2017. - ISBN 978-80-8105-911-7. - s. 13-106 [5,36 AH].
ADM PANASENKO, N. I., PRAVDOVÁ, H., KRYACHOV, D.: Category of Modality in Belles-lettres and Journalistic Styles. In: Journal of History Culture and Art Research [elektronický zdroj] . - ISSN 2147-0626. - Roč. 9, č. 3 (2020), s. 197-208.
ADN PRIHODKO, A., PRAVDOVÁ, H., HUDÍKOVÁ, Z.: Evaluation of Brexit phenomenon in Slovak and English media texts. In: Lege Artis [elektronický zdroj] : Language yesterday, today, tomorrow. - ISSN 2453-8035. - Roč. 5, č. 2 (2020), s. 211-262.
V1 From homo ludens to homo medialis : cultural dimensions of game principles and media / Hana Pravdová; reviewers:
Slavomír Gálik, Zbigniew Widera, Zuzana Slušná. - Číslo projektu: APVV 21-0115 Hypermodern Media Culture - Film
and Television Production as Mirror of Sociocultural Phenomena of the 21st Century. - 1. vyd. - Praha : Wolters Kluwer,
2022. - 129 s. - ISBN 978-80-7676-542-9, 978-80-7676-543-6 (online).
V3 Contemporary Media Culture in the Coordinates of Game Principles / Hana Pravdová, Zora Hudíková.
In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726. - Roč. 5, č. 2 (2022), s. 71-81.
ADM Terminological chaos in labelling false online content / Hana Pravdová, Miroslav Kapec.
In: European Journal of Transformation Studies [elektronický zdroj] . - ISSN 2298-0997. - Roč. 9, č. 1 (2021), s. 5-18
[online]. - Spôsob prístupu: https://www.journal-transformation.org/docs/EJTS_2021_9_1/EJTS_2021_vol_9_no_1.pdf.
ADN Correlations of Culture, Game Principles and Media Productions / Hana Pravdová, Zora Hudíková, 2021. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 12, č. 2 (2021), s. 4-19.
ADNHomo corporalis as the communicated muse and centrepiece of commercialized culture / Hana Pravdová, Zora Hudíková, Nataliya Ivanovna Panasenko.In: ejmap : European Journal of Media, Art & Photography. - ISSN 1339-4940. - Roč. 8, č. 1 (2020), s. 68-81.
AAB
Determinanty kreovania mediálnej kultúry / Hana Pravdová. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2009. - 359 s. - ISBN 978-80-8105-113-5.
Ohlasy:
MODRZEJEWSKI, Arkadiusz. Universalism and global media world. In: Journal of Geography, Politics and Society. 2012, 2(4), s. 33. ISSN 2084-0497.
KINTLER, J. The development of the unemployment, salary and labour productivity in the national economy
SR. In: Economic development and management region. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010, s. 178-182. ISBN
978-80-7435-040-5.
RADOŠINSKÁ, Jana. Media culture as a part of globalization processes. In: Media and globalization: different cultures,
societies, political systems. Lublin: Maria Curie-Skłodowska University Press, 2015, s. 30. ISBN 978-83-7784-701-5.
ADM
Category of Modality in Belles-lettres and Journalistic Styles / Nataliya Ivanovna Panasenko, Hana Pravdová, Dmitry
Kryachkov.
In: Journal of History Culture and Art Research [elektronický zdroj] . - ISSN 2147-0626. - Roč. 9, č. 3 (2020), s. 197-208. -
Spôsob prístupu: http://kutaksam.karabuk.edu.tr/index.php/ilk.
Ohlasy:
VIŠŇOVSKÝ, J., MINÁRIKOVÁ, J. Pandémia Covid-19 a slovenský mediálny trh. In: Marketing identity
2020: Covid-2.0. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 185. ISBN 978-80-572-0108-3.
ERMAKOVA, L.V. Jazykovaja reprezentacija kategorii modaľnosti v novostnom diskurse. In: Teoretičeskaja
i prikladnaja lingvistika. 2021, 7(4), s. 47-55.
JANUSHEVA, V. Lexical Means for Expressing Modality in the Macedonian Standard Language. In:
MUNDO ESLAVO-JOURNAL OF SLAVIC STUDIES. 2021, 20, pp. 31-49. ISSN 1579-8372.
[2] VASKO, R., ALEKSIIEVET
ADN
Correlations of Culture, Game Principles and Media Productions / Hana Pravdová, Zora Hudíková.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Roč. 12, č. 2 (2021), s. 4-19.
Ohlasy:
MATHIASOVÁ, A., SOLÍK, M., MINÁRIKOVÁ, J. Paid subscriptions and premium content: online news
publishers' monetisation strategies. In: Communication today. 2022, 13(1), s. 18-27.
[RADOŠINSKÁ, J., RUSŇÁKOVÁ, L., TOČENÁ, Z. Biographical Drama Becoming a Blockbuster: The Case
Study of Bohemian Rhapsody. In: European Journal of Media, Art and Photography. 2022, roč. 10, č. 1 (2022), s.
98-107.
ŠKARBA, T., VIŠŇOVSKÝ, J. Deliberative communication in the context of authoritarian sentimentalism
and disinformation chaos. In: Communication Today. 2022, roč. 13, č. 1, s. 4-16.
ACA
Marketing wydawniczy / Zbigniew Widera, Hana Pravdová; recenzent Mariusz Kolczyński. - 1. vyd. - Katowice :
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowiciach, 2016. - 223 s. - ISBN 978-83-7875-312-4.
Ohlasy:
WIDERA, Wiktor. Internet jako interaktywne nerzedzie pozycjonowania ofert politycnych. In: Political
Preferences. 2016, č. 12, s. 228.
[WIDERA, Wiktor. Model public relations w komunikacji marketingowej. In: Zeszyty Naukowe Wyzszej
Szkoly Humanitas. Zarzadzanie. 2016, č. 2, s. 422. ISSN 1899-8658.
SPÁLOVÁ, L., MIKULÁŠ, P., PÚCHOVSKÁ, O. Attitudes towards different influencer categories -
exploration of generation Z. In: Communication today. 2021, 12(1), s. 52..
ADN
Evaluation of Brexit phenomenon in Slovak and English media texts / Anna Prihodko, Hana Pravdová, Zora Hudíková.
In: Lege Artis [elektronický zdroj] : Language yesterday, today, tomorrow. - ISSN 2453-8035. - Roč. 5, č. 2 (2020), s.
211-262. - Spôsob prístupu: http://lartis.sk/.
Ohlasy:
PANASENKO, N., KRAJČOVIČ, P., STASHKO, H. Hard news revisited: A case study of various approaches
to an incident at a primary school as reflected in the media. In: Communication Today. 2021, 12(1), s. 112-128.
HAMEED, A., JABEEN, I., AFZAL, N. Towards an eco-friendly future: a corpus-based analysis of media
discourse on "Saudi green initiative". In: Lege artis. 2022, 7(1), pp. 84-119. ISSN 2453-8035.
PANASENKO, N., GREGUŠ, Ľ. Media text in the mirror of linguistics. Praha: Wolters Kluwer, 2022. ISBN
978-80-7676-514-6.
1. SVK: HORIZON 2020 - Research and Innovation Framework Programme - „Critical Exploration of Media Related Risks and Opportunities for Deliberative Communication: Development Scenarios of the European Media Landscape“. Akronym: MEDIADELCOM. Členka riešiteľského kolektí. Projekt rieši problém mediálnej komunikácie, jej príležitosti a riziká, vo vybraných krajinách Európskej únie Zapojené štáty: Estónsko, Česká republika, Slovensko, Chorvátsko, Bulharsko, Lotyšsko, Nemecko, Taliansko, Grécko, Rumunsko, Maďarsko, Švédsko, Rakúsko, Belgicko. Hlavný riešiteľ: Halliki Harro-Loit (Estónsko).ENG: HORIZON 2020 - Research and Innovation Framework Program - "Critical Exploration of Media Related Risks and Opportunities for Deliberative Communication: Development Scenarios of the European Media Landscape". Acronym: MEDIADELCOM. Member of the research team. The project solves the problem of media communication, its opportunities and risks in selected countries of the European Union.
2. SVK: Projekt VEGA č. 1/0489/23 Inovatívny model monetizácie digitálnych hier v oblasti kreatívneho priemyslu, vedúca riešiteľka. Anotácia: Zámerom projektu je prostredníctvom analýzy situácie na slovenskom trhu produkcie, distribúcie a predaja digitálnych hier, ako i na významných medzinárodných trhoch, stanoviť inovatívny strategický model monetizácie na podporu efektívneho rozvoja kreatívneho priemyslu v tomto sektore. Predkladaný výskumný projekt predstavuje rozšírenie vedeckého skúmania v sektore digitálnych hier a kreatívneho priemyslu s dôrazom na skúmanie možností monetizácie jeho produkcie, distribúcie a užitia, ako aj skúmania potenciálu digitálnych hier v rámci skvalitňovania ľudského potenciálu na pracovnom trhu. Riešiteľský kolektív reflektuje nastupujúce trendy,
spočívajúce v digitálnej transformácii, robotizácii priemyslu a nástupe umelej inteligencie do procesov výroby i služieb, tzn. nástup priemyslu 4.0. Kreatívny priemysel v tomto sektore má potenciál vytvárať obsahy pre tú časť spoločnosti, ktorá stratí zamestnanie a bude sa musieť rekvalifikovať a rozvíjať svoje tvorivé schopnosti. Zamýšľaným výstupom projektu sú parciálne štúdie analyzujúce jednotlivé kľúčové oblasti a publikované v databázových časopisoch, ako aj tri monografie, ktoré systematicky analyzujú súčasnú situáciu v predmetnej oblasti a zároveň ponúkajú možnosti jej riešenia.
3. SVK: Medzinárodný projekt s názvom Komunikáciou k prosperite slovensko-ukrajinského prihraničného regiónu COPESU (Norwegian Funds, 2017), šéfredaktorka časopisu European Journal of Slovak-Ukrainian Crossborder Communication.Anotácia: Projekt Komunikáciou k prosperite slovensko-ukrajinského prihraničného regiónu (COPESU) sa zameriava na zníženie existujúcich bariér cezhraničnej spolupráce a zlepšenie cezhraničného toku informácií. Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave v spolupráci so slovenskými partnermi RRA Svidník a Sario ponúka svoje kapacity a know-how v oblasti masmediálnej a marketingovej komunikácie regiónov, školiacich programov pre podnikateľské subjekty a neziskové organizácie. Partnermi na Ukrajine v rámci projektu sú Národná univerzita v Užhorode s Regionálna rozvojová agentúra v Rachove.SVK: International project entitled Communication for the Prosperity of the Slovak-Ukrainian Border Region COPESU (Norwegian Funds, 2016 - 2017), Editor-in-Chief of the Europ
4. SVK: VEGA č. 1/0283/20 Synergia odvetví mediálneho priemyslu v kontexte kritickej politickej ekonómie médií (2020).Anotácia: Projekt smeruje k hlbšiemu pochopeniu postupov a komerčných imperatívov mediálnej produkcie, ktorá sa šíri v rámci neskoro modernej liberálno-demokratickej spoločnosti. Hlavným cieľom projektu je vytvoriť súbor teoreticko-empirických poznatkov, ktoré rozvíjajú kritickú politickú ekonómiu médií a smerujú k vymedzeniu aktuálneho komerčného potenciálu odvetví mediálneho priemyslu, ako aj sériu vedeckých prác viazaných na jednotlivé odvetvia mediálneho priemyslu a ich ekonomické, resp. komerčné aspekty. Splnenie stanoveného cieľa je podmienené uplatnením výskumných nástrojov kvalitatívneho a kvantitatívneho charakteru a syntézou získaných empirických poznatkov.SVK: VEGA no. 1/0283/20 Synergies of the media industry in the context of the critical political economy of the media (2020).
Európsky fond regionálneho rozvoja 30203 ACX 04 Kreatívne centrum - adaptácia priestorov UCM FMK pre účely vytvorenia kreatívneho centra (FMK UCM, 2020-2025), Cieľom je stimulovať potrebu udržateľnej zamestnanosti prostredníctvom vytvárania podmienok pre kreatívne aktivity jednotlivcov i tvorivých tímov. Projekt je primárne zameraný na oblasť herného priemyslu v sektore digitálnych hier, na vytváranie zručností a schopností frekventantov kurzov uplatniť sa v najprosperujúcejšom sektore v rámci kreatívneho a kultúrneho priemyslu. Projekt sa sústredí na vytvorenie platforiem získavania potrebných poznatkov, zručností a schopností frekventantov tak, aby sa mohli uplatniť na trhu práce.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Prodekanka pre vedu a výskum | Fakulta masmediálnej komunikácie | 2006-2009, 2010-2018 |
Vedúca Katedry jazykovej komunikácie | Fakulta masmediálnej komunikácie | 2018-súčasnosť |
člen domácej vedeckej spoločnosti | Cultural Association | 2004-2015 |
Člen Vedeckej rady | Fakulta masmediálnej komunikácie | 2006-súčasnosť |
Členka Vedeckej rady | University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava | 2006-súčasnosť |
Členka odborovek komisie/ | Fakulta masmediálnej komunikácie | 2010-súčasnosť |
Členka odborovej komisie | Constantine the Philosopher University in Nitra | 2012-súčasnosť |
Členka odborovej komisie | Comenius University in Bratislava | 2012-2020 |
členstvo v komisii na štátne skúšky v odbore mediálne štúdiá (mediálne a komunikačné štúdiá) | FMK UCM, FF UKF v Nitre, FF UK v Bratislave, PF TRUNI v Trnave | 2004-súčasnosť |
člen komisie pre KEGA | člen komisie KEGA pre spoločenské vedy | 2012-2020 |
Vysoká škola finanční a správní | posudzovateľka, členka hodnotiacej komisie menovanej Ministerstvom školstva Českej republiky | 1.3. 2020-30.11. 2020 |
Council for Internal Quality Assessment at University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava | Rada pre vnútorné hodnotenie kvality UCM | 2021 -- súčasnosť |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Univerzita v Katoviciach | 1 Maja, 50, 40-287, Katowice, Poľsko | 10.4. 2012-14.4. 2021 | Erasmus+, pedagogická mobilita |
Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Prahe | Praha/Roháčova 1148, 130 00 Praha 3-Žižkov, Česká republika | 23. 04. 2012 – 27. 04. 2012 | Erasmus+, pedagogická mobilita |
Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Prahe | Smetanovo nábř. 6, 110 00 Praha, Česká republika | 26. 05. 2014 – 30. 05. 2014 | Erasmus+ |
Univerzita Karlova v Prahe | Smetanovo nábř. 6, 110 00 Praha, Česká republika | 5.12. 2017-7.12. 2017 | Erasmus+ |
Vysoká škola finanční a správní | Estonská 500, 101 00 Praha 10-Vršovice, Česko/ | 10.11-17.11.2013 | Erasmus+ |
Asia Pacific University of Technology and Innovation | Jalan Teknologi 5, Taman Teknologi Malaysia, 57000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malajzia / Malaysia | 2021 | prednášková činnosť v odbore |
Belgorod National Research university | Ulitsa Pobedy, 85, 308015 Belgorod, Rusko | 2021 | prednášková činnosť v odbore |
Universite de Sidi bel-Abbes Djillali Liabes | 6958 RMS, Alžírsko | 16.7. 2022-25.7.2022 | zamestnanecká mobilita |
Jagelovská univerzita v Krakowe | Golebia 24, 31-007 Kraków, Poľsko | 2011 | pedagogická mobilita |
Vysoká škola kreativní komunikace | Na Pankráci, 420, 14 00, Praha 4- Nusle, Česko | 2021 - súčasnosť | hosťujúca profesorka, vybrané prednášky z masovej komunikácie a mediálnej kultúry |
Prof. PhDr. Hana Pravdová, PhD. sa vo svojej pedagogickej a vedecko-výskumnej činnosti venuje problematike masovej, populárne a mediálnej kultúre, hrám v dejinách kultúry, kultúrnym kontextom digitálnych hier, systému mediálnej produkcie, herným a žurnalistickým žánrom, ako aj metodológii výskumu v odbore mediálnych a informačných štúdií. Záujem o uvedené oblasti vedeckého záujmu súvisí súvisí s jej predchádzajúcou profesionálnou činnosťou v médiách a reklamnej agentúre. V rámci mediálnej praxe zastávala viaceré manažérske pozície v televíznom médiu (Slovenská televízia) ako vedúca oddelenia kultúry, zástupkyňa šéfredaktora pre publicistiku a šéfredaktorka Hlavnej redakcie spravodajstva a publicistiky. V printovom denníku (Nový deň) -- zastávala pozíciu vedúcej vnútropolitického oddelenia a šéfredaktorky, v reklamnej agentúre (Dovina) pracovala na pozícii manažéra reklamy a redaktorky. Výsledkom tvorivej činnosti v médiách je celý rad spravodajských a publicistických výstupov (periodická tlač), dokumentárno-publicistických relácií a filmov (scenár, réžia) či moderovania publicistických relácií (televízia). V rámci akademického prostredia pôsobila na viacerých univerzitách a výskumných pracoviskách. Výsledkom jej skúseností z praxe a vedecko-pedagogickej činnosti, je celý rad vedeckých článkoch publikovaných v renomovaných vedeckých časopisoch, vysokoškolských skriptách a učebniciach, ako i vedeckých monografiách.