Meno:
|
doc. PhDr. Ján Višňovský, PhD. | |
Email:
|
jan.visnovsky@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FMK UCM
-
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
|
|
Pracovisko:
|
KMASK
-
Katedra masmediálnej komunikácie
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
VŠ pedagóg, profesor | Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 01.09.2019 – do súčasnosti |
VŠ pedagóg, docent | Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 02.01.2016 – 31.08.2019 |
VŠ pedagóg, odborný asistent | Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 01.04.2011 – 01.01.2016 |
vedúci katedry | Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 01.02.2019 - do súčasnosti |
referent | Bodet-Horst Mattress Ticking, k. s. | 01.06.2007 – 31.05.2008 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Kurz New Generation of Founders | Google Slovakia, Bratislava | 2020 |
Kariérové poradenstvo pre 21. storočie | SAAMS - Slovenská akademická asociácia pre medzinárodnú spoluprácu | 2022 |
Absolvovanie odbornej prípravy mediátora a získanie osvedčenia s celoštátnou platnosťou na výkon mediácie | Staker, s. r. o., Bratislava | 2009 |
Jazykový certifikát International Education Society (anglický a nemecký jazyk) | Hotelová akadémia Ľudovíta Wintera v Piešťanoch, Piešťany | 2002 |
Umelá inteligencia a akademické prostredie | FMK, Kreatívne centrum Skladová | 2023 |
Kooperačné partnerstvá - školenie | SAAIC | 2023 |
Webinár pre hodnotiteľov | Národní akreditační úřad pro vysoké školství, Česká republika | 2023 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
dejiny žurnalistiky I., II. | masmediálna komunikácia | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
multiplatformová žurnalistika I., II. | masmediálna komunikácia | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
teória médií I., II. | masmediálna komunikácia | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
teória a prax mediálneho výskumu | masmediálna komunikácia | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
mediálny výskum | masmediálna komunikácia | druhá | mediálne a komunikačné štúdiá |
teoreticko-metodologické východiská mediálnej komunikácie | masmediálna komunikácia | tretí | mediálne a komunikačné štúdiá |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
masmediálna komunikácia | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
masmediálna komunikácia | druhý | mediálne a komunikačné štúdiá |
masmediálna komunikácia | tretí | mediálne a komunikačné štúdiá |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
mediácia a probácia I., II. | masmediálna komunikácia | druhý | mediálne a komunikačné štúdiá |
športová žurnalistika I., II. | masmediálna komunikácia | druhý | mediálne a komunikačné štúdiá |
AAB Aktuálne otázky teórie a praxe žurnalistiky v ére internetu / Ján Višňovský ; recenzenti: Slavomír Gálik, Hana Pravdová, Zora Hudíková. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 349 s. - ISBN 978-80-8105-742-7.
AAB Aktuálne trendy v mediálnej kultúre / Jana Radošinská, Ján Višňovský ; recenzenti: Hana Pravdová, Zuzana Slušná. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2013. - 154 s. - ISBN 978-80-8105-516-4.
ADN Television news as an information source and its perception in Slovakia / Ján Višňovský ... [et al.], 2019.In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 10, č. 1 (2019), s. 40-60.
ADM Explanatory Journalism - A New Way How To Communicate In Digital Era / Pavel Bielik, Ján Višňovský, 2021. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, roč. 4, č. 1 (2021), s. 24-37.
AEC Online Journalism: Current Trends and Challenges / Ján Višňovský, Jana Radošinská, 2017.In: The Evolution of Media Communication / edited by Beatriz Peña Acuña. - 1. vyd. - Rijeka : InTech, 2017. - ISBN 978-953-51-3197-7, s. 3-22 [1,84 AH].
To thrive means to entertain: the nature of todays media industries / Jana Radošinská, Zuzana Kvetanová, Ján Višňovský, 2020. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 11, č. 1 (2020), s. 4-21.
Slovenský mediálny priemysel [elektronický zdroj] / Ján Višňovský, Juliána Mináriková, Miroslav Kapec ; recenzenti: Jana Majerová, Peter Kubinyi, Martin Ševčovič. - 1. vyd. - Praha : Wolters Kluwer, 2022. - Kategória do roku 2021 AAA. - 135 s. [10,27AH] [online]. - ISBN 978-80-7676-596-2 (online).
Television news as an information source and its perception in Slovakia / Ján Višňovský ... [et al.], 2019. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 10, č. 1 (2019), s. 40-60.
Introductory Chapter: Some Notes on Journalism in the Age of Social Media / Ján Višňovský and Jana Radošinská, 2018.In: Social Media and Journalism - Trends, Connections, Implications / edited by Ján Višňovský and Jana Radošinská. - 1. vyd. - London : IntechOpen, 2018. - ISBN 978-1-78984-259-3, S. 3-9.
Introductory Chapter: Journalism Facing Both Pandemic and 'Infodemic' / Ján Višňovský, Jana Radošinská, 2021.
In: Fake News Is Bad News : Hoaxes, Half-truths and the Nature of Today's Journalism : Hoaxes, Half-truths and the Nature of Today's Journalism / edited by Ján Višňovský and Jana Radošinská. - 1. vyd. - Londýn : IntechOpen, 2021. - ISBN 978-1-83962-421-6. DOI DOI 10.5772/intechopen.87790, s. 3-11.
AAB Aktuálne otázky teórie a praxe žurnalistiky v ére internetu / Ján Višňovský ; recenzenti: Slavomír Gálik, Hana Pravdová, Zora Hudíková. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 349 s. - ISBN 978-80-8105-742-7.
ohlasy:
2022 [02] PANASENKO, N., GREGUŠ, Ľ. Media text in the mirror of linguistics. Praha: Wolters Kluwer, 2022. ISBN 978-80-7676-514-6.
2021 [2] PANASENKO, N., KRAJČOVIČ, P., STASHKO, H. Hard news revisited: A case study of various approaches to an incident at a primary school as reflected in the media. In: Communication Today. 2021, 12(1), s. 112-128.
2019 [4] KUBÍNYI, Peter. Page view ako hodnotiace kritérium výkonnosti žurnalistov v printových médiách. In: Fenomén 2019. Bratislava: UK, 2019, s. 38, 39, 41. ISBN 978-80-223-4755-6.
2019 [4] SÁMELOVÁ, Anna. Dejiny verejnoprávnosti: zrod Rozhlasu a televízie Slovenska. Bratislava: UK, 2019. ISBN 978-80-223-4816-4. s. 332.
2019 [2] GÁLIKOVÁ TOLNAIOVÁ, Sabína. Media and truth in the perspective of the practice and life form of the modern "Homo medialis". In: Communication Today. 2019, 10(1), s. 4-19. ISSN 1338-130X. WoS
2018 [2] RADOŠINSKÁ, Jana. Omnivore vs Univore: A Reflection on the Current Knowledge on Cultural Taste and Cultural Consumption. In: ejmap. 2018, 6(2), pp. 98-109. ISSN 1339-4940. WoS
2016 [2] BUČKOVÁ, Z., RUSŇÁKOVÁ, L. The issue of game genre typology in the Slovak online game-magazine Sector. In: Marketing Identity: Brands we love - part I. Trnava: FMK UCM, 2016, s. 281, 293. ISBN 978-80-8105-840-0. WoS
ABB Paralely digitálneho novinárstva a jeho rozmach v kontexte rozvoja informačných a komunikačných technológií v spoločnosti / Ján Višňovský, 2017. In: Koncepty a praktiky multiplatformovej žurnalistiky : Slovensko v sieťach digitálnych diaľnic / vedeckí recenzenti: Slavomír Gálik, Andrej Tušer, Zora Hudíková. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2017. - ISBN 978-80-8105-911-7, s. 183-272 [4,46 AH].
ohlasy:
2022 [02] PANASENKO, N., GREGUŠ, Ľ. Media text in the mirror of linguistics. Praha: Wolters Kluwer, 2022. ISBN 978-80-7676-514-6.
2021 [4] RADOŠINSKÁ, J. Okruhy problémov v štúdiu mediálnej kultúry I. Hypermoderná spoločnosť. Trnava: FMK UCM, 2021. ISBN 978-80-572-0189-2. s. 193.
2021 [4] JONISOVÁ, E. Photography in the era of smartphone journalism. In: Megatrends and Media: Home Officetainment. Trnava: FMK UCM, 2021, s. 104-117. ISBN 978-80-572-0183-0.
2021 [3] KVETANOVÁ, Z., KAČINCOVÁ PREDMERSKÁ, A., ŠVECOVÁ, M. Debunking as a Method of Uncovering Disinformation and Fake News. London: IntechOpen, 2021, s. 77. ISBN 978-1-83962-421-6. 2020 [2] HUDÍKOVÁ, Z., PRAVDOVÁ, H., GAŽICOVÁ, A. The pragmatism of hybridisation logic of television news in Slovakia. In: Communication Today. 2020, 11(1), s. 90-124. ISSN 1338-130X. WoS
2019 [4] KAČINCOVÁ PREDMERSKÁ, A., ŠVECOVÁ, M. Komunikácia novinárov na sociálnych sieťach: vlastná iniciatíva alebo povinnosť? In: Megatrendy a médiá 2019: Digital Universe [online]. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 161. ISBN 978-80-572-0014-7.
2019 [4] HUDÍKOVÁ, Zora. Circular economy and the environment within RTVS news coverage. In: Marketing Identity: Offline Is the New Online. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 62. ISBN 978-80-572-0038-3.
ADN Television news as an information source and its perception in Slovakia / Ján Višňovský ... [et al.], 2019. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 10, č. 1 (2019), s. 40-60.
ohlasy:
2020 [1] HASHIM, S., et al. Students intention to share information via social media: A case study of COVID-19 pandemic. In: Indonesian Journal of Science and Technology. 2020, 5(2), pp. 236-245. Scopus
2020 [1] HARMATIY, Olha V. TV News Coverage of Election-related Public Opinion Data: Media Literacy is Necessary for Their Consuming. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2020, 60(2), pp. 246-254. ISSN 1994-4160.
WoS 2020 [2] KVETANOVÁ, Z., RADOŠINSKÁ, J. Expressions of Postmodernism Within the Dimension of Digital Games. In: Ejmap. 2020, 8(1), s. 84-95. ISSN 1339-4940. WoS 2019
[4] SÁMELOVÁ, Anna. Vplyv dežurnalizácie na profesionálnu žurnalistiku. In: Fenomén 2019. Bratislava: UK, 2019, s. 24, 36. ISBN 978-80-223-4755-6. 2019
[2] KRAJČOVIČ, Peter. Use of media to raise awareness of eco-innovations. In: Comunication today. 2019, 10(2), pp. 120-131. WoS
AEC Introductory Chapter: Some Notes on Journalism in the Age of Social Media / Ján Višňovský and Jana Radošinská, 2018. In: Social Media and Journalism - Trends, Connections, Implications / edited by Ján Višňovský and Jana Radošinská. - 1. vyd. - London : IntechOpen, 2018. - ISBN 978-1-78984-259-3, S. 3-9.
ohlasy:
2021 [3] PRAVDOVÁ, H., KAPEC, M. Terminological chaos in labelling false online content. In: EJTS. 2021, 9(1), s. 5-18.
2021 [4] MATHIASOVÁ, A. Spoplatnenie novinárskeho obsahu. In: Slovník vybraných pojmov z masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: FMK UCM, 2021, s. 118. ISBN 978-80-572-0162-5.
2020 [4] KUBINYI, Peter. Celebrity verzus planéta Zem. In: Otázky žurnalistiky. 2020, č. 3-4, s. 47-56. ISSN 0322-7049.
2020 [2] GREGUŠ, Ľ., KAČINCOVÁ PREDMERSKÁ, A. The foreign news and media image of the European Union in current television news production. In: Communication today. 2020, 11(2), pp. 84-102. WoS
AEC Online Journalism: Current Trends and Challenges / Ján Višňovský, Jana Radošinská, 2017. In: The Evolution of Media Communication / edited by Beatriz Peña Acuña. - 1. vyd. - Rijeka : InTech, 2017. - ISBN 978-953-51-3197-7, s. 3-22 [1,84 AH].
ohlasy:
2022 [02] KUNICH, Z., MUZYKANT, V.L., PANASENKO, N. Formational Features of the Image of Russia on the Serbian Media Platforms. In: RUDN Journal of Studies in Literature and Journalism. 2022, 27(1), s. 171-188. ISSN 2312-9220.
2021 [02] PITOŇÁKOVÁ, S. Koronaslová ako nová súčasť (mediálneho) jazyka. In: Povolžskij pedagogičeskij vestnik. 2021, roč. 9, č. 4, s. 52-58. ISSN 2309-4281.
2021 [3] AUGUSTINE, R., NAIR, R.R. Online journalism during Covid 19: a survey among online journalists in Kerala. In: International Journal of Research Culture Society. 2021, sp. iss. 21, s. 116-126. ISSN 2456-6683.
2021 [3] OMOWALE, A., OKIA, J. Influence of internet on journalism practice. In: Multidisciplinary Journal of Vocational Education & Reseach. 2021, 4(1), pp. 35-46. ISSN 2630-7081.
2021 [3] AUGUSTINE, R., NAIR, R.R. Online journalism during Covid 19: a survey among online journalists in Kerala. In: International Journal of Research Culture Society. 2021, sp. iss. 21, s. 116-126. ISSN 2456-6683.
2021[3] GREENWALD, G., ROSENTHAL, M. Stability, diversity, and ideology in media agenda setting of public policy issues in Israels 2019-20 election period. In: media Frames: Israeli Journal of Communication. 2021, s. 8-32. ISSN 2617-5290. 2019 [3] ADIPRASETIO, Justito. Copywriting dan jurnalisme: tirto.id dan kiat memasarkan berita. In: Eksistensi Promosi di Era Digital. Bitread Publishing, 2019. ISBN 978-623-7109-24-2. s. 56.
2018 [2] ROUBAL, Ondrej. Maximizers and satisficers in consumer culture changes. In: Communication today. 2018, 9(2), pp. 38-54. WoS
VEGA č. 1/0283/20 Synergia odvetví mediálneho priemyslu v kontexte kritickej politickej ekonómie médií (2020), vedúci projektu. Anotácia: Projekt smeruje k hlbšiemu pochopeniu postupov a komerčných imperatívov mediálnej produkcie, ktorá sa šíri v rámci neskoro modernej liberálno-demokratickej spoločnosti. Hlavným cieľom projektu je vytvoriť súbor teoreticko-empirických poznatkov, ktoré rozvíjajú kritickú politickú ekonómiu médií a smerujú k vymedzeniu aktuálneho komerčného potenciálu odvetví mediálneho priemyslu, ako aj sériu vedeckých prác viazaných na jednotlivé odvetvia mediálneho priemyslu a ich ekonomické, resp. komerčné aspekty. Splnenie stanoveného cieľa je podmienené uplatnením výskumných nástrojov kvalitatívneho a kvantitatívneho charakteru a syntézou získaných empirických poznatkov.
Worlds of Journalism, člen riešiteľského kolektívu za Slovenskú republiku. Výskum novinárskej profesie, ktorého sa v tretej vlne (2020-2022) zúčastňuje viac ako 110 krajín z celého sveta. Výskum je podporovaný organizáciou UNESCO a Medzinárodnou federáciou novinárov. Tretia vlna výskumu sa orientuje na žurnalistiku v súčasnosti, neistotu novinárskej profesie a jej riziká. Viac informácií k projektu: https://worldsofjournalism.org/wjs3-2020-2022/
Projekt CEDMO 2020-EU-IA-0267(2015), člen riešiteľského kolektívu. Anotácia: Stredoeurópske observatórium digitálnych médií (CEDMO) je medzinárodný multidisciplinárny projekt podporovaný Európskou komisiou v rámci výzvy CEF-TC-2020-2 (Európske observatórium digitálnych médií). Projekt je zameraný na výskum falošných správ a vývoj a implementáciu nástrojov ich vyvracania. Hlavný riešiteľ: Univerzita Karlova, Praha. Viac informácií k projektu: https://cedmohub-staging.eu/sk/cedmo-in-details/
Projekt VEGA č. 1/0611/16 Multiplatformové koncepty žurnalistiky v kontexte vývoja digitálnych technológií v mediálnom prostredí na Slovensku (2016), člen riešiteľského kolektívu. Anotácia: Súčasné vývojové tendencie súvisiace s tvorbou, distribúciou a recepciou novinárskych prejavov a celkov sú markantne ovplyvnené postupným poklesom záujmu čitateľov o výstupy tlačenej žurnalistiky. Logickým dôsledkom uvedeného trendu sú ekonomické problémy vydavateľov periodickej tlače, ktorí dlhodobo bojujú o zachovanie vlastnej trhovej pozície. Tradičné chápanie novinárstva sa mení najmä pod vplyvom konvergenčných procesov mediálnej kultúry. Poznanie priebehu a jednotlivých dôsledkov týchto procesov je nevyhnutným predpokladom pochopenia, rozšírenia a kritického prehodnotenia existujúcich názorov spojených s meniacim sa charakterom novinárskej tvorby a jej postupnou transformáciou na „multiplatformovú žurnalistiku“. Zodpovedná riešiteľka projektu: prof. PhDr. Hana Pravdová, PhD.
HORIZON 2020 - Research and Innovation Framework Programme - „Critical Exploration of Media Related Risks and Opportunities for Deliberative Communication: Development Scenarios of the European Media Landscape“. Akronym: MEDIADELCOM. Člen riešiteľského kolektívu. Projekt rieši problém mediálnej komunikácie, jej príležitosti a riziká, vo vybraných krajinách Európskej únie. Zapojené štáty: Estónsko, Česká republika, Slovensko, Chorvátsko, Bulharsko, Lotyšsko, Nemecko, Taliansko, Grécko, Rumunsko, Maďarsko, Švédsko, Rakúsko, Belgicko. Hlavný riešiteľ: Halliki Harro-Loit (Estónsko). Viac informácií k projektu: https://www.mediadelcom.eu/
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
člen Vedeckej rady UCM v Trnave | UCM v Trnave | 2022 - do súčasnosti |
člen Vedeckej rady FMK UCM v Trnave | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2016 - do súčasnosti |
člen Odborovej komisie FMK UCM v Trnave | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2018 |
člen Odborovej komisie FiF UK v Bratislave | Filozofická fakulta UK v Bratislave | 2020 |
člen predsedníctva Rady VŠ SR, zástupca UCM v Trnave | RVŠ SR | 2019 - do súčasnosti |
predseda AS FMK UCM v Trnave | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2015 - do súčasnosti |
člen redakčnej rady | Journal of Karadeniz Communication Researches, Turecko | 2021 |
člen redakčnej rady | časopis Communication Today (indexovaný v databázach WoS a Scopus) | 2010 - do súčasnosti |
člen vedeckého výboru a spolugarant sekcie | Medzinárodná vedecká konferencia Megatrends and Media | 2016 - 2022 |
člen vedeckého výboru | International Brand and Brand City Congress, Gumushane, Turecko | 2018 - do súčasnosti |
člen asociácie | European Communication Research and Education Association (ECREA) | 2015 - do súčasnosti |
člen asociácie | International Association for Media Education (IAME) | 2020 - do súčasnosti |
hodnotiteľ projektov | SAAIC | 2023 |
člen asociácie | International Communication Association | 2023 |
člen vedeckého a organizačného výboru | International Conference on Global Politics and Socio-Humanities | október 2023 |
člen redakčnej rady | Advances in Social Behavior Research | 2023 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Edward Bernays University College | Ratkajev Prolaz 8 10000 Zagreb, Croatia | 11. 07. 2022 - 15. 07. 2022 | Erasmus+ |
Pedagogical University Krakow, Institute of Polish Philology | Podchorążych 2 30-084 Krakov, Poľsko | 06. 06. 2022 - 10. 06. 2022 | Ceepus |
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek | Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko | 23. 03. 2022 - 25. 03. 2022 | Erasmus+ |
Asia Pacific University of Technology and Innovation | Jalan Teknologi 5, Taman Teknologi Malaysia, 57000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malajzia | marec 2021 | prednášková činnosť v odbore (pozvaná prednáška) |
Institut für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft, Universität Wien | Währinger Straße 29, 1090 Wien, Rakúsko | 01. 02. 2010 – 30. 03. 2010 | Ceepus |
Univerzita J. A. Komenského Praha | Roháčova 1148, 130 00 Praha 3-Žižkov, Česká republika | 23. 04. 2012 – 27. 04. 2012 | Erasmus |
Univerzita Karlova, Fakulta sociálnych vied | Smetanovo nábř. 6, 110 00 Praha, Česká republika | 26. 05. 2014 – 30. 05. 2014 | Erasmus+ |
Ekonomická univerzita v Katoviciach | 1 Maja 50, 40-287 Katowice, Poľsko | 04. 05.2015 – 07. 05. 2015 | Erasmus+ |
Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta | Rokitanského 62/26, 500 03 Hradec Králové, Česká republika | 21. 03. 2016 – 25. 03. 2016 | Ceepus |
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek | Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko | 03. 05. 2017 – 05. 05. 2017 | Erasmus+ |
Kazimierz Pulaski' University of Technology and Humanities in Radom, Faculty of Philology and Pedagogy | Stefana Żeromskiego 93, 26-600 Radom, Poľsko | 03. 07. 2023 - 07. 07. 2023 | CEEPUS |
Hochschule der Medien | Nobelstraße 10, 70569 Stuttgart, Nemecko | 25. 11. - 29. 11. 2019 | Erasmus+ |
Kazimierz Pulaski' University of Technology and Humanities in Radom, Faculty of Philology and Pedagogy | Stefana Żeromskiego 93, 26-600 Radom, Poľsko | 17. 6. 2019 - 21. 6. 2019 | Ceepus |
Kazimierz Pulaski' University of Technology and Humanities in Radom, Faculty of Philology and Pedagogy | Stefana Żeromskiego 93, 26-600 Radom, Poľsko | 25. 6. 2018 - 29. 6. 2018 | Ceepus |
Doc. Ján Višňovský je autorom, resp. spoluautorom troch monografií, VŠ učebníc (2), skrípt (2), vedeckých kapitol v monografiách (5), vedeckých prác publikovaných v domácich a zahraničných indexovaných časopisoch (13), viac ako 60 prác publikovaných v zborníkoch a encyklopedických hesiel. Editorsky sa podieľal na zostavovaní 12 výstupov. Do súčasnosti má vo WoS indexovaných 27 výstupov a viac ako 130 citácií vo WoS a Scopuse (H-index 5) a jeho práce sú citované autormi z celého sveta (USA, Rusko, Cyprus, Malajzia, Srí Lanka, India, Azerbajdžan a iné). Zúčastnil sa viac ako 50 vedeckých konferencií, a to tak na Slovensku, ale aj v Českej republike, v Poľsku, Chorvátsku, Belgicku, Hong Kongu, Kazachstane a v ďalších krajinách.
Posudzovateľská a expertízna činnosť:
• posudzovanie štúdií pre časopisy Communication Today (ISSN1338-130X, SR), Otázky žurnalistiky (ISSN 0322-7049, SR), Mediterranean Journal of Social Sciences (ISSN 2039-9340, IT), Humanities and Social Sciences (ISSN 2330-8176, USA), Social Communication (ISSN 2299-5382, PL), Scientific Papers of Silesian University of Technology (ISSN 1641-3466, PL), David Publishing Company (New York, USA), Review of Communication Research, Slovenské divadlo (SK), Acta FF ČZU v Plzni (ČR).
• recenzent vedeckých monografií (3), vysokoškolských učebníc (10), skrípt (3) a konferenčných zborníkov (8).
• posudzovateľ projektov KEGA, VEGA, projektov GA UK (od roku 2016, ČR) a tvorivých výstupov UK v Prahe (2020, ČR),
• účasť v porotách novinárskych a iných tvorivých súťaží.
Ocenenia a uznanie vedeckých výstupov:
• Cena rektora UCM v Trnave, 2007,
• Prémia Literárneho fondu v kategórii spoločenských vied za monografiu, 2016.
• Heslo „Ján Višňovský“ je súčasťou Encyklopédie osobností Českej a Slovenskej republiky, VIII. edícia, publikovanej vydavateľstvom BPH – British Publishing House, 2020, s. 1427. ISBN 978-1-912100-40-8.