Meno:
|
doc. PhDr. Ján Višňovský, PhD. | |
Email:
|
jan.visnovsky@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FMK UCM
-
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
|
|
Pracovisko:
|
KMASK
-
Katedra masmediálnej komunikácie
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
VŠ pedagóg, profesor | Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 01.09.2019 – do súčasnosti |
VŠ pedagóg, docent | Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 02.01.2016 – 31.08.2019 |
VŠ pedagóg, odborný asistent | Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 01.04.2011 – 01.01.2016 |
vedúci katedry | Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 01.02.2019 - do súčasnosti |
referent | Bodet-Horst Mattress Ticking, k. s. | 01.06.2007 – 31.05.2008 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Kurz New Generation of Founders | Google Slovakia, Bratislava | 2020 |
Kariérové poradenstvo pre 21. storočie | SAAMS - Slovenská akademická asociácia pre medzinárodnú spoluprácu | 2022 |
Absolvovanie odbornej prípravy mediátora a získanie osvedčenia s celoštátnou platnosťou na výkon mediácie | Staker, s. r. o., Bratislava | 2009 |
Jazykový certifikát International Education Society (anglický a nemecký jazyk) | Hotelová akadémia Ľudovíta Wintera v Piešťanoch, Piešťany | 2002 |
Umelá inteligencia a akademické prostredie | FMK, Kreatívne centrum Skladová | 2023 |
Kooperačné partnerstvá - školenie | SAAIC | 2023 |
Webinár pre hodnotiteľov | Národní akreditační úřad pro vysoké školství, Česká republika | 2023 |
Kooperačné partnerstvá - školenie | SAAIC | 2024 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
dejiny žurnalistiky I., II. | masmediálna komunikácia | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
multiplatformová žurnalistika I., II. | masmediálna komunikácia | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
teória médií I., II. | masmediálna komunikácia | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
teória a prax mediálneho výskumu | masmediálna komunikácia | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
mediálny výskum | masmediálna komunikácia | druhá | mediálne a komunikačné štúdiá |
teoreticko-metodologické východiská mediálnej komunikácie | masmediálna komunikácia | tretí | mediálne a komunikačné štúdiá |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
masmediálna komunikácia | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
masmediálna komunikácia | druhý | mediálne a komunikačné štúdiá |
masmediálna komunikácia | tretí | mediálne a komunikačné štúdiá |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
mediácia a probácia I., II. | masmediálna komunikácia | druhý | mediálne a komunikačné štúdiá |
AAB Aktuálne otázky teórie a praxe žurnalistiky v ére internetu / Ján Višňovský ; recenzenti: Slavomír Gálik, Hana Pravdová, Zora Hudíková. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 349 s. - ISBN 978-80-8105-742-7.
AAB Aktuálne trendy v mediálnej kultúre / Jana Radošinská, Ján Višňovský ; recenzenti: Hana Pravdová, Zuzana Slušná. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2013. - 154 s. - ISBN 978-80-8105-516-4.
ADN Television news as an information source and its perception in Slovakia / Ján Višňovský ... [et al.], 2019.In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 10, č. 1 (2019), s. 40-60.
ADM Explanatory Journalism - A New Way How To Communicate In Digital Era / Pavel Bielik, Ján Višňovský, 2021. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, roč. 4, č. 1 (2021), s. 24-37.
AEC Online Journalism: Current Trends and Challenges / Ján Višňovský, Jana Radošinská, 2017.In: The Evolution of Media Communication / edited by Beatriz Peña Acuña. - 1. vyd. - Rijeka : InTech, 2017. - ISBN 978-953-51-3197-7, s. 3-22 [1,84 AH].
To thrive means to entertain: the nature of todays media industries / Jana Radošinská, Zuzana Kvetanová, Ján Višňovský, 2020. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 11, č. 1 (2020), s. 4-21.
Slovenský mediálny priemysel [elektronický zdroj] / Ján Višňovský, Juliána Mináriková, Miroslav Kapec ; recenzenti: Jana Majerová, Peter Kubinyi, Martin Ševčovič. - 1. vyd. - Praha : Wolters Kluwer, 2022. - Kategória do roku 2021 AAA. - 135 s. [10,27AH] [online]. - ISBN 978-80-7676-596-2 (online).
Television news as an information source and its perception in Slovakia / Ján Višňovský ... [et al.], 2019. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 10, č. 1 (2019), s. 40-60.
Das Mediensystem der Slowakei - in der Hand von politischen oder wirtschaftlichen Interessen? / Ján Višňovský, Juliána Mináriková, Bianka Francistyová, 2023. - Kategória do roku 2021 AEC. DOI 10.1007/978-3-658-42633-0_7.
In: Das politische System der Slowakei : Konstante Kurswechsel in der Mitte Europas : Konstante Kurswechsel in der Mitte Europas / Astrid Lorenz, Dirk Dalberg. - 1. vyd. - Wiesbaden : Springer VS, 2023. - ISBN 978-3-658-42632-3. DOI DOI 10.1007/978-3-658-42633-0, s. 121-140.
Introductory Chapter: Journalism Facing Both Pandemic and 'Infodemic' / Ján Višňovský, Jana Radošinská, 2021.
In: Fake News Is Bad News : Hoaxes, Half-truths and the Nature of Today's Journalism : Hoaxes, Half-truths and the Nature of Today's Journalism / edited by Ján Višňovský and Jana Radošinská. - 1. vyd. - Londýn : IntechOpen, 2021. - ISBN 978-1-83962-421-6. DOI DOI 10.5772/intechopen.87790, s. 3-11.
AAB Aktuálne otázky teórie a praxe žurnalistiky v ére internetu / Ján Višňovský ; recenzenti: Slavomír Gálik, Hana Pravdová, Zora Hudíková. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 349 s. - ISBN 978-80-8105-742-7.
ohlasy:
2022 [02] PRAVDOVÁ, H. From homo ludens to homo medialis: cultural dimensions of game principles and media. Praha: Wolters Kluwer, 2022. ISBN 978-80-7676-542-9. s. 128.
2022 [02] PANASENKO, N., GREGUŠ, Ľ. Media text in the mirror of linguistics. Praha: Wolters Kluwer, 2022. ISBN 978-80-7676-514-6.
2021 [4] BOTOŠOVÁ, Ľ. Prezentácia konceptu learning-by-doing v prostredí stredných škôl. In: Marketing identity: nové zmeny, nové šance. Trnava: FMK UCM, 2021, s. 16-26. ISBN 978-80-572-0219-6.
2021 [3] KOLLÁROVÁ, D., KOLIŠČÁKOVÁ, M. Spotrebiteľské recenzie v nových médiách a ich vplyv na spotrebiteľské správanie. In: Sociální dilema 2021. Brno: Právní institut, 2021, s. 144-153. ISBN 978-80-908357-0-2.
2021 [4] RADOŠINSKÁ, J. Okruhy problémov v štúdiu mediálnej kultúry I. Hypermoderná spoločnosť. Trnava: FMK UCM, 2021. ISBN 978-80-572-0189-2. s. 189.
2021 [4] KRAJČOVIČ, P. Inovácie v médiách. In: Slovník vybraných pojmov z masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: FMK UCM, 2021, s. 49. ISBN 978-80-572-0162-5.
2021 [4] MATHIASOVÁ, A. Spoplatnenie novinárskeho obsahu. In: Slovník vybraných pojmov z masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: FMK UCM, 2021, s. 118. ISBN 978-80-572-0162-5.
2021 [2] PANASENKO, N., KRAJČOVIČ, P., STASHKO, H. Hard news revisited: A case study of various approaches to an incident at a primary school as reflected in the media. In: Communication Today. 2021, 12(1), s. 112-128. WoS, Scopus
2020 [4] MATHIASOVÁ, Alexandra. Prístupnosť onlinového spravodajstva v čase pandémie Covid-19. In: Marketing identity 2020: Covid-2.0. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 109. ISBN 978-80-572-0108-3.
2020 [2] GREGUŠ, Ľ., KAČINCOVÁ PREDMERSKÁ, A. The foreign news and media image of the European Union in current television news production. In: Communication today. 2020, 11(2), pp. 84-102. WoS
2020 [3] GÁLIK, S, GÁLIKOVÁ TOLNAIOVÁ, S. Cyberspace as a New Existential Dimension of Man. In: Cyberspace. IntechOpen, 2020, pp. 1-13. ISBN 978-1-78985-857-0.
2020 [4] PRAVDOVÁ, Hana. Covid 19 and the threat of periodical press mortality. In: Megatrends and Media [online]: On the Edge. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 621. ISBN 978-80-572-0062-8. Dostupné na: https://fmk.sk/veda-a-vyskum/zborniky/
2020 [4] GREGUŠ, Ľ., BUDOVÁ, D. Súčasné televízne spravodajstvo a gatekeeping v kontexte Slovenskej republiky. In: Quo vadis massmedia. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 72. ISBN 978-80-572-0053-6.
2019 [1] PRAVDOVÁ, Hana. Trends in media globalization and oligarchization. In: European Journal of Science and Theology. 2019, 15(3), pp. 109-119. WoS
2019 [4] SÁMELOVÁ, Anna. Dejiny verejnoprávnosti: zrod Rozhlasu a televízie Slovenska. Bratislava: UK, 2019. ISBN 978-80-223-4816-4. s. 332.
2019 [4] PRAVDOVÁ, Hana. Development trends of management in periodical publishing houses. In: Marketingová komunikácia v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky II. [CD-ROM]. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 95. ISBN 978-80-572-0041-3.
2019 [4] GÁLIK, Slavomír. Zmena myslenia pod vplyvom digitálnych médií. In: Megatrendy a médiá 2019: Digital Universe [online]. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 216. ISBN 978-80-572-0014-7.
2019 [4] PRAVDOVÁ, Hana. Remake as a commercial media strategy. In: Marketing Identity: Offline Is the New Online. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 1077. ISBN 978-80-572-0038-3.
2019 [4] KUBÍNYI, Peter. Page view ako hodnotiace kritérium výkonnosti žurnalistov v printových médiách. In: Fenomén 2019. Bratislava: UK, 2019, s. 38, 39, 41. ISBN 978-80-223-4755-6.
2019 [4] RUSŇÁKOVÁ, Lenka. Naratívna analýza a jej miesto vo vedeckom diskurze mediálnych štúdií. In: Empirické aspekty filmov o superhrdinoch. Trnava: FMK UCM, 2019. ISBN 978-80-8105-954-4. s. 82.
2019 [4] RADOŠINSKÁ, Jana. Propedeutika (mas)mediálnych štúdií [CD-ROM]. Trnava: FMK UCM, 2019. ISBN 978-80-572-0006-2. s. 141.
2019 [4] GREGUŠ, Ľuboš. Etnocentrizmus a televízne spravodajstvo - vzťahy a súvislosti. In: Quo vadis massmedia & marketing. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 35, 40. ISBN 978-80-572-0010-9.
2019 [1] RIGO, F., MINÁRIKOVÁ, J. Katolícke noviny - traditional news of contemporary Christians with 170-year history. In: ESRARC 2019. Torino: Kermes, 2019, s. 308. ISBN 978-88-32029-11-6. WoS
2019 [2] GÁLIKOVÁ TOLNAIOVÁ, Sabína. Media and truth in the perspective of the practice and life form of the modern "Homo medialis". In: Communication Today. 2019, 10(1), s. 4-19. ISSN 1338-130X. WoS
2018 [1] PANASENKO, N., GROCHALOVA, L. Topic wedding in British and Slovak journalism of emotional type. In: European Journal of Science and Theology. 2018, 14(3), pp. 63-75. WoS
2018 [4] HALUŠČÍKOVÁ, R., ŠVECOVÁ, M. Postavenie novinára v redakcii a spoločnosti 21. storočia. In: ŠVOAUK 2018 [online] : sekcia masmediálnej komunikácie. Trnava: FMK UCM, 2018, s. 153 [2019-04-08]. ISBN 978-80-8105-981-0. Dostupné na: https://fmk.sk/download/SVOaUK-2018-Sekcia-masmedialnej-komunikacie.pdf
2018 [4] KUBÍKOVÁ, Karina. Význam interaktivity v onlinovej žurnalistike. In: Megatrendy a médiá 2018: Realita a mediálne bubliny. Trnava: FMK UCM, 2018, s. 100. ISBN 978-80-8105-953-7.
2018 [4] ŠVECOVÁ, M., DANKOVÁ, V. Žurnalistika a natívna inzercia. In: Quo vadis massmedia, quo vadis marketing [online]. Trnava: FMK UCM, 2018, s. 122 [2019-02-18]. ISBN 978-80-8105-974-5. Dostupné na: https://fmk.sk/download/Quo-Vadis-Massmedia-Quo-Vadis-Marketing_2018_SVK.pdf
2018 [4] PRAVDOVÁ, H., UNGEROVÁ, M. Periodical Press and Media in the Online Environment. Trnava: FMK UCM, 2018. ISBN 978-80-8105-946-9. s. 144.
2018 [4] GREGUŠ, Ľuboš. Televízia pod vplyvom internetu - zmeny, trendy a výzvy. In: Vývoj a inovácie v súčasnej praxi onlinového novinárstva. Trnava: UCM, 2018, s. 31, 44, 57. ISBN 978-80-8105-965-0.
2018 [2] RADOŠINSKÁ, Jana. Omnivore vs Univore: A Reflection on the Current Knowledge on Cultural Taste and Cultural Consumption. In: ejmap. 2018, 6(2), pp. 98-109. ISSN 1339-4940. WoS
2018 [1] HURAJOVÁ, Anna. The visit of Pope Francis in Cuba as reflected by selected Cuban and Slovak media. In: ESRARC 2018: 10th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation. Torino: Kermes, 2018, s. 15, 16. ISBN 978-88-942064-8-7. WoS
2017 [2] RADOŠINSKÁ, Jana. New trends in production and distribution of episodic television drama: brand Marvel-Netflix in the post-television era. In: Communication Today. 2017, vol. 8, no. 1, pp. 4-29. ISSN 1338-130X. Scopus
2017 [4] RADOŠINSKÁ, Jana. Multiplatformové novinárstvo v kontexte mediálnej kultúry. In: Koncepty a praktiky multiplatformovej žurnalistiky. Trnava: FMK UCM, 2017, s. 181. ISBN 978-80-8105-911-7.
2017 [4] PRAVDOVÁ, Hana. Mediálne a kultúrne rámce multiplatformovej žurnalistiky. In: Koncepty a praktiky multiplatformovej žurnalistiky. Trnava: FMK UCM, 2017, s. 106. ISBN 978-80-8105-911-7.
2017 [1] RADOŠINSKÁ, Jana. Cultural aspects of the post-television era: television in terms of today ́s media culture. SGEM 2017: Science & Humanities. Sofia: STEF92 Technology, 2017, s. 143, 148. Vol. I. ISBN 978-619-7408-23-2. WoS
2017 [3] KUBÍKOVÁ, Karin. Vývoj onlinovej žurnalistiky v prihraničnom regióne. In: Communication towards the prosperity of the Slovakia-Ukraine cross-border region (COPESU). Uzhorod: Uzhorod National University, 2017, s. 147. ISBN 978-617-7333-36-3.
2016 [3] OBERTOVÁ, Erika. Inovácie v slovenských regionálnych a lokálnych médiách. In: MMK 2016 [CD-ROM]. Hradec Králové, 2016, s. 1471, 1473. ISBN 978-80-87952-17-7.
2016 [3] KUBÍKOVÁ, Karin. Vplyv emócií ako manipulačný prvok médií na internete. In: MMK 2016 [CD-ROM]. Hradec Králové: Magnanimitas, 2016, s. 244, 248. ISBN 978-80-87952-17-7.
2016 [2] PANASENKO, Nataliya. Functional-semantic types of speech in journalistic messages. In: Megatrends and Media: Critique in Media, Critique of Media. Trnava: FMK UCM, 2016, s. 53, 67. ISBN 978-80-8105-796-0. WoS
2016 [1] RADOŠINSKÁ, Jana. Media audiences and the entertainment industry: new perspectives. In: SGEM 2016. Sofia: STEF92 Technology, 2016, s. 631. Psychology and psychiatry, sociology and healthcare, education, vol. 2. ISBN 978-619-7105-71-1. WoS
ABB Paralely digitálneho novinárstva a jeho rozmach v kontexte rozvoja informačných a komunikačných technológií v spoločnosti / Ján Višňovský, 2017. In: Koncepty a praktiky multiplatformovej žurnalistiky : Slovensko v sieťach digitálnych diaľnic / vedeckí recenzenti: Slavomír Gálik, Andrej Tušer, Zora Hudíková. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2017. - ISBN 978-80-8105-911-7, s. 183-272 [4,46 AH].
ohlasy:
2023 [02] DÚBRAVSKÁ, O. Žánrová hybridizácia v spravodajských formátoch televízie TA3 a TV Markíza. In: Quo Vadis 2023. Trnava: FMK UCM, 2023, s. 124. ISBN 978-80-572-0330-8.
2022 [02] PANASENKO, N., GREGUŠ, Ľ. Media text in the mirror of linguistics. Praha: Wolters Kluwer, 2022. ISBN 978-80-7676-514-6.
2021 [4] RADOŠINSKÁ, J. Okruhy problémov v štúdiu mediálnej kultúry I. Hypermoderná spoločnosť. Trnava: FMK UCM, 2021. ISBN 978-80-572-0189-2. s. 193.
2021 [4] JONISOVÁ, E. Photography in the era of smartphone journalism. In: Megatrends and Media: Home Officetainment. Trnava: FMK UCM, 2021, s. 104-117. ISBN 978-80-572-0183-0.
2021 [3] KVETANOVÁ, Z., KAČINCOVÁ PREDMERSKÁ, A., ŠVECOVÁ, M. Debunking as a Method of Uncovering Disinformation and Fake News. London: IntechOpen, 2021, s. 77. ISBN 978-1-83962-421-6.
2021 [4] ŠKRIPCOVÁ, L., MISTRÍK, M. Komunitné médiá. Trnava: FMK UCM, 2021. ISBN 978-80-572-0193-9. s. 128.
2020 [4] TAMÁŠ, Július. Úskalia mediálnej produkcie v čase pandémie koronavírusu Covid-19. In: Marketing identity 2020: Covid-2.0. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 157. ISBN 978-80-572-0108-3.
2020 [4] KRÚPOVÁ, V., HUDÍKOVÁ, Z. Podcast - new communication phenomenon. In: Marketing Identity: COVID-2.0 [online]. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 319. ISBN 978-80-572-0107-6.
2020 [3] HUDÍKOVÁ, Z., PRAVDOVÁ, H. Current trends in journalistic practice. In: Sovremennyj diskurs-analiz. 2020, s. 6.
2020 [2] HUDÍKOVÁ, Z., PRAVDOVÁ, H., GAŽICOVÁ, A. The pragmatism of hybridisation logic of television news in Slovakia. In: Communication Today. 2020, 11(1), s. 90-124. ISSN 1338-130X. WoS
2019 [4] KAČINCOVÁ PREDMERSKÁ, A., ŠVECOVÁ, M. Komunikácia novinárov na sociálnych sieťach: vlastná iniciatíva alebo povinnosť? In: Megatrendy a médiá 2019: Digital Universe [online]. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 161. ISBN 978-80-572-0014-7.
2019 [4] HUDÍKOVÁ, Zora. Circular economy and the environment within RTVS news coverage. In: Marketing Identity: Offline Is the New Online. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 62. ISBN 978-80-572-0038-3.
ADN Television news as an information source and its perception in Slovakia / Ján Višňovský ... [et al.], 2019. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 10, č. 1 (2019), s. 40-60.
ohlasy:
2022 [01] GÁLIK, S., GÁLIKOVÁ TOLNAIOVÁ, S. Media coverage and its determinants in the context of the Covid-19 pandemic. In: Communication today. 2022, 13(1), s. 46-58. WoS
2022 [02] Doan Viet Phuong, N., Thanh Binh, P. Television - social network sites multiplatform identity credibility: a bibliographic analysis. In: Science, Education and Innovations in the context of modern problems. 2022, 5(3), s. 217-235.
2021 [3] BRNÍK, A., BOTOŠOVÁ, Ľ., KAPEC, M. Current trends in the news service of commercial radio stations in Slovakia. In: Diskursologija i mediakritika sredstv massovoj informacii. Belgorod: Politerra, 2021, s. 205. ISBN 978-5-98242-337-7.
2021 [3] KVETANOVÁ, Z., KAČINCOVÁ PREDMERSKÁ, A., ŠVECOVÁ, M. Debunking as a Method of Uncovering Disinformation and Fake News. London: IntechOpen, 2021, s. 77. ISBN 978-1-83962-421-6.
2021 [2] KULTYSHEVA, O.M. On the Question of the Oratory of a Television Journalist (On the Example of Journalist and TV Presenter O. Skabeeva, Program "60 Minutes", TV Channel "Russia"). In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2021, 17(2), pp. 308-322. ISSN 1994-4160. WoS
2020 [4] GREGUŠ, Ľuboš. Deepfake a jeho riziká v kontexte (televízneho) spravodajstva - iný pohľad na realitu. In: Megatrendy a médiá 2020: On the Edge. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 34-44. ISBN 978-80-572-0063-5.
2020 [1] HASHIM, S., et al. Students' intention to share information via social media: A case study of COVID-19 pandemic. In: Indonesian Journal of Science and Technology. 2020, 5(2), pp. 236-245. Scopus
2020 [4] KRAJČOVIČ, P., URMÍNOVÁ, M. Reflection of the 30th anniversary of the velvet revolution in the media. In: Megatrends and Media [online]: On the Edge. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 341. ISBN 978-80-572-0062-8. Dostupné na: https://fmk.sk/veda-a-vyskum/zborniky/
2020 [2] HARMATIY, Olha V. TV News Coverage of Election-related Public Opinion Data: Media Literacy is Necessary for Their Consuming. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2020, 60(2), pp. 246-254. ISSN 1994-4160. WoS
2020 [2] HUDÍKOVÁ, Z., PRAVDOVÁ, H., GAŽICOVÁ, A. The pragmatism of hybridisation logic of television news in Slovakia. In: Communication Today. 2020, 11(1), s. 90-124. ISSN 1338-130X. WoS
2020 [2] KVETANOVÁ, Z., RADOŠINSKÁ, J. Expressions of Postmodernism Within the Dimension of Digital Games. In: Ejmap. 2020, 8(1), s. 84-95. ISSN 1339-4940. WoS
2020 [2] KRAJČOVIČ, P., URMÍNOVÁ, M. Media in the time of the pandemic. In: Marketing Identity: COVID-2.0 [online]. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 299. ISBN 978-80-572-0107-6. WoS
2019 [4] KRAJČOVIČ, P., ČÁBYOVÁ, Ľ. Význam tradičných a digitálnych médií pri zvyšovaní povedomia o ekoinováciách a environmentálnych témach. In: Výskumné štúdie a analýzy súvisiace s uplatnením komunikačných aktivít prezentujúcich environmentálne inovácie prostredníctvom konceptu SoLoMo [CD-ROM]. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 170. ISBN 978-80-572-0037-6.
2019 [4] SÁMELOVÁ, Anna. Vplyv dežurnalizácie na profesionálnu žurnalistiku. In: Fenomén 2019. Bratislava: UK, 2019, s. 24, 36. ISBN 978-80-223-4755-6.
2019 [3] SÁMELOVÁ, A., STANKOVÁ, M. Dedziennikarstwo i jego wplyw na jezyk mediów. In: Acta Universitatis Lodziensis. 2019, 53, s. 121. ISSN 0208-6077.
2019 [2] KRAJČOVIČ, Peter. Use of media to raise awareness of eco-innovations. In: Comunication today. 2019, 10(2), pp. 120-131. WoS
AEC Introductory Chapter: Some Notes on Journalism in the Age of Social Media / Ján Višňovský and Jana Radošinská, 2018. In: Social Media and Journalism - Trends, Connections, Implications / edited by Ján Višňovský and Jana Radošinská. - 1. vyd. - London : IntechOpen, 2018. - ISBN 978-1-78984-259-3, S. 3-9.
ohlasy:
2022 [02] MOHD NOR, N.H. Challenges of Malaysian journalists in reporting and misinformation on COVID-19 (2021 - 2022). In: SEARCH Journal of Media and Communication Research. 2022, 14(3), s. 105-116. ISSN 2672-7080.
2022 [02] PANASENKO, N., GREGUŠ, Ľ. Media text in the mirror of linguistics. Praha: Wolters Kluwer, 2022. ISBN 978-80-7676-514-6.
2021 [3] PRAVDOVÁ, H., KAPEC, M. Terminological chaos in labelling false online content. In: EJTS. 2021, 9(1), s. 5-18.
2021 [4] MATHIASOVÁ, A. Spoplatnenie novinárskeho obsahu. In: Slovník vybraných pojmov z masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: FMK UCM, 2021, s. 118. ISBN 978-80-572-0162-5.
2020 [4] KUBINYI, Peter. Celebrity verzus planéta Zem. In: Otázky žurnalistiky. 2020, č. 3-4, s. 47-56. ISSN 0322-7049.
2020 [2] GREGUŠ, Ľ., KAČINCOVÁ PREDMERSKÁ, A. The foreign news and media image of the European Union in current television news production. In: Communication today. 2020, 11(2), pp. 84-102. WoS
AEC Online Journalism: Current Trends and Challenges / Ján Višňovský, Jana Radošinská, 2017. In: The Evolution of Media Communication / edited by Beatriz Peña Acuña. - 1. vyd. - Rijeka : InTech, 2017. - ISBN 978-953-51-3197-7, s. 3-22 [1,84 AH].
ohlasy:
2023 [02] SEDANA YASA, G.E., SETIAWAN, B. Analisis kualitas pemberitaan akun instagram info singaraja (periode 1 januari-31 januari 2021). In: Lektur: Jurnal ilmu komunikasi. 2023, 6(2), s. 123-133. ISSN 2988-344X.
2023 [02] ISMAIL NAWANG, N., MUSTAFFA, A., MOHAMED, A.M.T. Regulating online news portals in the era of IR 4.0 - should Malaysia consider self-regulation? In: Russian Law Journal. 2023, 9(4), s. 390-398.
2022 [02] GALLARDO, N.P., et al. Digital Writing Platform of School Publications: Basis for School Online Journalism. In: American Journal of Educational Research. 2022, 10(4), s. 174-178.
2022 [01] KUNICH, Z., MUZYKANT, V.L., PANASENKO, N. Formational Features of the Image of Russia on the Serbian Media Platforms. In: RUDN Journal of Studies in Literature and Journalism. 2022, 27(1), s. 171-188. ISSN 2312-9220. Scopus
2022 [02] OBRAZTSOVA, A. YU., SERDOTETSKY, F. A. Journalistic content on the Twitch streaming platform: Genre-thematic features. In: Modern humanities success. Belgorod (Ruská federácia) : Klûeva M.M., 2022, 10(7), s. 45-52. ISSN 2618-7175.
2021 [02] PITOŇÁKOVÁ, S. Koronaslová ako nová súčasť (mediálneho) jazyka. In: Povolžskij pedagogičeskij vestnik. 2021, roč. 9, č. 4, s. 52-58. ISSN 2309-4281.
2021 [2] SÁMELOVÁ, A. The paradigmatic change in the media-mediated communication after the onset of online media technologies. In: Communication Today. 2021, 12(2), s. 21-30. WoS
2021 [3] WATI, Midia. The challenges of journalism in the digital era. 2021. Dostupné na : https://www.academia.edu/50322277/THE_CHALLENGES_OF_JOURNALISM_IN_THE_DIGITAL_ERA
2021 [3] KVETANOVÁ, Z., KAČINCOVÁ PREDMERSKÁ, A., ŠVECOVÁ, M. Debunking as a Method of Uncovering Disinformation and Fake News. London: IntechOpen, 2021, s. 77. ISBN 978-1-83962-421-6.
2021 [3] CHRISTINA. Theoritikés prosengíseis sti diadiktyakí dimosiografía. Me tin parousía tou diadiktýou, i dimosiografía archízei na exlíssetai kai na allázei. 2021, 27. april [2021-08-12]. Dostupné na: https://lifeinmediamagazine.com/%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%B5%CE%B3%CE%B3%CE%AF%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%84/
2021 [3] AUGUSTINE, R., NAIR, R.R. Online journalism during Covid 19: a survey among online journalists in Kerala. In: International Journal of Research Culture Society. 2021, sp. iss. 21, s. 116-126. ISSN 2456-6683.
2021 [3] GREENWALD, G., ROSENTHAL, M. Stability, diversity, and ideology in media agenda setting of public policy issues in Israel's 2019-20 election period. In: media Frames: Israeli Journal of Communication. 2021, s. 8-32. ISSN 2617-5290.
2021 [4] ŠKARBA, T. Hoax. In: Slovník vybraných pojmov z masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: FMK UCM, 2021, s. 101. ISBN 978-80-572-0162-5.
2021 [3] OMOWALE, A., OKIA, J. Influence of internet on journalism practice. In: Multidisciplinary Journal of Vocational Education & Reseach. 2021, 4(1), pp. 35-46. ISSN 2630-7081.
2021 [3] AVER ADIKPO, J. Fake Online News: Rethinking News Credibility for the Changing Media Environment. In: Research Anthology on Fake News, Political Warfare, and Combatting the Spread of Misinformation. Hershey: IGI Global, 2021, s. 96. ISBN 97817998729.
2020 [3] Siti Nor Amalina Ahmad Tajuddin, Roslan Ali. The Risks and Challenges for Professional Journalism in the Digital Age: A Malaysian Perspective. In: Handbook of Research on Combating Threats to Media Freedom and Journalist Safety. ISBN 9781799812982.
2020 [3] IKEGBUNAM, P.CH., AGUDOSY, F.I. Approving or mortifying online and citizen journalism by mainstream journalists: a case for credibility transfer hypothesis. In: Journal of Communication and Media Studies. 2020, 1(1), pp. 1-18.
2020 [4] ŠKARBA, Tomáš. Pandemické hoaxy - nebezpečné dezinformácie o Covide-19 ohrozujúce život. In: Marketing identity 2020: Covid-2.0. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 142. ISBN 978-80-572-0108-3.
2020 [4] MATHIASOVÁ, Alexandra. Prístupnosť onlinového spravodajstva v čase pandémie Covid-19. In: Marketing identity 2020: Covid-2.0. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 109. ISBN 978-80-572-0108-3.
2020 [3] AMARASINGHE, H. Investigation on the influence of Transposition as a Translation Strategy in the Field of Online Journalism in Sri Lanka. In: American Journal of Humanities and Social Sciences Research. 2020, 4(10), pp. 145-148. ISSN 2378-703X.
2020 [3] PANASENKO, N., PRAVDOVÁ, H., KRYACHKOV, D. Category of Modality in Belles-lettres and Journalistic Styles. In: Journal of History Culture and Art Research. 2020, 9(3), pp. 197-208. ISSN 2147-0626.
2020 [3] GADIROVA, Nigar. Mapping the digital media formats used in Azerbaijan. In: Studia Ephemerides. 2020, 65(1), pp. 55-84. ISSN 1224-872X.
2020 [4] PRAVDOVÁ, Hana. Covid 19 and the threat of periodical press mortality. In: Megatrends and Media [online]: On the Edge. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 621. ISBN 978-80-572-0062-8. Dostupné na: https://fmk.sk/veda-a-vyskum/zborniky/
2020 [3] AKMAL ABDULLAH, N.A., RAHMAT, N.H., ZAWAWI, F.Z. Interactional discourse analysis of Malaysian and South Korean newspaper articles on online learning during COVID-19. In: European Journal of Applied Linguistics Studies. 2020, 3(1), s. 3, 15. ISSN 2602-0254.
2020 [2] HUDÍKOVÁ, Z., PRAVDOVÁ, H., GAŽICOVÁ, A. The pragmatism of hybridisation logic of television news in Slovakia. In: Communication Today. 2020, 11(1), s. 90-124. ISSN 1338-130X. WoS
2019 [3] ADIPRASETIO, Justito. Copywriting dan jurnalisme: tirto.id dan kiat memasarkan berita. In: Eksistensi Promosi di Era Digital. Bitread Publishing, 2019. ISBN 978-623-7109-24-2. s. 56.
2019 [3] SITI, A.J., HABIBAH, I. A Corpus-assisted Discourse Analysis of The Star Online Columns. In: Change and preservation in language and culture in Asia. Penang: Universiti Sains Malaysia, 2019, s. 61, 65. ISBN 978-967-461-436-2.
2019 [3] AVER ADIKPO, Janet. Fake Online News: Rethinking News Credibility for the Changing Media Environment. In: Handbook of Research on Deception, Fake News, and Misinformation Online. 2019, s. 153. ISSN 2475-6814.
2019 [3] AVDONINA, N.S., BOGATYRJOVA, V.N. Aktuaľnye tendencii cifrovoj žurnalistiki i novych media. In: Vestnik Priamurskogo godudarstvennogo universiteta im. Šolom-Alejchema. 2019, 1(34), s. 9-18. ISSN 2227-1384.
2018 [4] KUBÍKOVÁ, Karina. Význam interaktivity v onlinovej žurnalistike. In: Megatrendy a médiá 2018: Realita a mediálne bubliny. Trnava: FMK UCM, 2018, s. 100. ISBN 978-80-8105-953-7.
2018 [4] KUBÍKOVÁ, Karin. Inovácie v prostredí onlinovej žurnalistiky. In: Vývoj a inovácie v súčasnej praxi onlinového novinárstva [CD-ROM]. Trnava: UCM, 2018, s. 61, 75. ISBN 978-80-8105-965-0.
2018 [2] ROUBAL, Ondrej. Maximizers and satisficers in consumer culture changes. In: Communication today. 2018, 9(2), pp. 38-54. WoS
Výskumný projekt podporovaný Agentúrou na podporu výskumu a vývoja (APVV) č. APVV-21-0115 s názvom „Hypermoderná mediálna kultúra – Filmová a televízna tvorba ako zrkadlo sociálno-kultúrnych fenoménov 21. storočia“. Člen riešiteľského kolektívu.
Worlds of Journalism, člen riešiteľského kolektívu za Slovenskú republiku. Výskum novinárskej profesie, ktorého sa v tretej vlne (2020-2022) zúčastňuje viac ako 110 krajín z celého sveta. Výskum je podporovaný organizáciou UNESCO a Medzinárodnou federáciou novinárov. Tretia vlna výskumu sa orientuje na žurnalistiku v súčasnosti, neistotu novinárskej profesie a jej riziká. Viac informácií k projektu: https://worldsofjournalism.org/wjs3-2020-2022/
Projekt CEDMO 2020-EU-IA-0267(2015), člen riešiteľského kolektívu. Anotácia: Stredoeurópske observatórium digitálnych médií (CEDMO) je medzinárodný multidisciplinárny projekt podporovaný Európskou komisiou v rámci výzvy CEF-TC-2020-2 (Európske observatórium digitálnych médií). Projekt je zameraný na výskum falošných správ a vývoj a implementáciu nástrojov ich vyvracania. Hlavný riešiteľ: Univerzita Karlova, Praha. Viac informácií k projektu: https://cedmohub-staging.eu/sk/cedmo-in-details/
Projekt VEGA 1/0489/23 s názvom „Inovatívny model monetizácie digitálnych hier v oblasti kreatívneho priemyslu", člen riešiteľského kolektívu. Zodpovedná riešiteľka projektu: prof. PhDr. Hana Pravdová, PhD.
HORIZON 2020 - Research and Innovation Framework Programme - „Critical Exploration of Media Related Risks and Opportunities for Deliberative Communication: Development Scenarios of the European Media Landscape“. Akronym: MEDIADELCOM. Člen riešiteľského kolektívu. Projekt rieši problém mediálnej komunikácie, jej príležitosti a riziká, vo vybraných krajinách Európskej únie. Zapojené štáty: Estónsko, Česká republika, Slovensko, Chorvátsko, Bulharsko, Lotyšsko, Nemecko, Taliansko, Grécko, Rumunsko, Maďarsko, Švédsko, Rakúsko, Belgicko. Hlavný riešiteľ: Halliki Harro-Loit (Estónsko). Viac informácií k projektu: https://www.mediadelcom.eu/
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
člen Vedeckej rady UCM v Trnave | UCM v Trnave | 2022 - do súčasnosti |
člen Vedeckej rady FMK UCM v Trnave | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2016 - do súčasnosti |
člen Odborovej komisie FMK UCM v Trnave | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2018 |
predseda AS FMK UCM v Trnave | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2018 - do súčasnosti |
člen redakčnej rady | Journal of Karadeniz Communication Researches, Turecko | 2021 |
člen redakčnej rady | časopis Communication Today (indexovaný v databázach WoS a Scopus) | 2010 - do súčasnosti |
člen vedeckého výboru a spolugarant sekcie | Medzinárodná vedecká konferencia Megatrends and Media | 2016 - 2022 |
člen vedeckého výboru | International Brand and Brand City Congress, Gumushane, Turecko | 2018 - do súčasnosti |
člen asociácie | European Communication Research and Education Association (ECREA) | 2015 - do súčasnosti |
člen asociácie | International Association for Media Education (IAME) | 2020 - do súčasnosti |
hodnotiteľ projektov | SAAIC | 2023 |
člen asociácie | International Communication Association | 2023 |
člen vedeckého a organizačného výboru | International Conference on Global Politics and Socio-Humanities | október 2023 |
člen redakčnej rady | Advances in Social Behavior Research | 2023 |
člen redakčnej rady | Konya Art Journal | 2023 |
člen redakčnej rady | Journal of Applied Economics and Policy Studies | 2023 |
člen redakčnej rady | İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi (İSAÜİÇDER) | 2024 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Edward Bernays University College | Ratkajev Prolaz 8 10000 Zagreb, Croatia | 11. 07. 2022 - 15. 07. 2022 | Erasmus+ |
Pedagogical University Krakow, Institute of Polish Philology | Podchorążych 2 30-084 Krakov, Poľsko | 06. 06. 2022 - 10. 06. 2022 | Ceepus |
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek | Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko | 23. 03. 2022 - 25. 03. 2022 | Erasmus+ |
Asia Pacific University of Technology and Innovation | Jalan Teknologi 5, Taman Teknologi Malaysia, 57000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malajzia | marec 2021 | prednášková činnosť v odbore (pozvaná prednáška) |
Institut für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft, Universität Wien | Währinger Straße 29, 1090 Wien, Rakúsko | 01. 02. 2010 – 30. 03. 2010 | Ceepus |
Univerzita J. A. Komenského Praha | Roháčova 1148, 130 00 Praha 3-Žižkov, Česká republika | 23. 04. 2012 – 27. 04. 2012 | Erasmus |
Univerzita Karlova, Fakulta sociálnych vied | Smetanovo nábř. 6, 110 00 Praha, Česká republika | 26. 05. 2014 – 30. 05. 2014 | Erasmus+ |
Ekonomická univerzita v Katoviciach | 1 Maja 50, 40-287 Katowice, Poľsko | 04. 05.2015 – 07. 05. 2015 | Erasmus+ |
Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta | Rokitanského 62/26, 500 03 Hradec Králové, Česká republika | 21. 03. 2016 – 25. 03. 2016 | Ceepus |
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek | Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko | 03. 05. 2017 – 05. 05. 2017 | Erasmus+ |
Kazimierz Pulaski' University of Technology and Humanities in Radom, Faculty of Philology and Pedagogy | Stefana Żeromskiego 93, 26-600 Radom, Poľsko | 03. 07. 2023 - 07. 07. 2023 | CEEPUS |
Hochschule der Medien | Nobelstraße 10, 70569 Stuttgart, Nemecko | 25. 11. - 29. 11. 2019 | Erasmus+ |
Kazimierz Pulaski' University of Technology and Humanities in Radom, Faculty of Philology and Pedagogy | Stefana Żeromskiego 93, 26-600 Radom, Poľsko | 17. 6. 2019 - 21. 6. 2019 | Ceepus |
Kazimierz Pulaski' University of Technology and Humanities in Radom, Faculty of Philology and Pedagogy | Stefana Żeromskiego 93, 26-600 Radom, Poľsko | 25. 6. 2018 - 29. 6. 2018 | Ceepus |
Shinawatra University | Bangkok, Thajsko | 22. 04. 2024-01. 05. 2024 | KA131 International programe |
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Economics | Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko | 08. 04. 2024 - 12. 04. 2024 | Erasmus+ |
Cardinal Stefan Wyszyński University in Warsaw, Faculty of Theology | Dewajtis 5, 01-815 Warsaw | 03. 06. 2024 - 07. 06, 2024 | CEEPUS |
Doc. Ján Višňovský je autorom, resp. spoluautorom troch monografií, VŠ učebníc (2), skrípt (2), vedeckých kapitol v monografiách (6), vedeckých prác publikovaných v domácich a zahraničných indexovaných časopisoch (13), viac ako 80 prác publikovaných v zborníkoch a encyklopedických hesiel. Editorsky sa podieľal na zostavovaní 12 výstupov. Jeho práce sú citované autormi z celého sveta (USA, Rusko, Cyprus, Malajzia, Srí Lanka, India, Azerbajdžan a iné). Zúčastnil sa viac ako 50 vedeckých konferencií, a to tak na Slovensku, ale aj v Českej republike, v Poľsku, Chorvátsku, Belgicku, Hong Kongu, Kazachstane a v ďalších krajinách.
Posudzovateľská a expertízna činnosť:
• posudzovanie štúdií pre časopisy Communication Today (ISSN1338-130X, SR), Otázky žurnalistiky (ISSN 0322-7049, SR), Mediterranean Journal of Social Sciences (ISSN 2039-9340, IT), Humanities and Social Sciences (ISSN 2330-8176, USA), Social Communication (ISSN 2299-5382, PL), Scientific Papers of Silesian University of Technology (ISSN 1641-3466, PL), David Publishing Company (New York, USA), Review of Communication Research, Slovenské divadlo (SK), Acta FF ČZU v Plzni (ČR).
• recenzent vedeckých monografií (3), vysokoškolských učebníc (10), skrípt (3) a konferenčných zborníkov (8).
• posudzovateľ projektov KEGA, VEGA, projektov GA UK (od roku 2016, ČR) a tvorivých výstupov UK v Prahe (2020, ČR),
• účasť v porotách novinárskych a iných tvorivých súťaží.
Ocenenia a uznanie vedeckých výstupov:
• Cena rektora UCM v Trnave, 2007,
• Prémia Literárneho fondu v kategórii spoločenských vied za monografiu, 2016.
• Heslo „Ján Višňovský“ je súčasťou Encyklopédie osobností Českej a Slovenskej republiky, VIII. edícia, publikovanej vydavateľstvom BPH – British Publishing House, 2020, s. 1427. ISBN 978-1-912100-40-8.