Meno:
|
Mgr. Juraj Kovalčík, PhD. | |
Email:
|
kovalcik.juraj@gmail.com | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FMK UCM
-
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
|
|
Pracovisko:
|
KDH
-
Katedra digitálnych hier
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
VŠ učiteľ / odborný asistent | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 12. 10. 2020 - súčasnosť |
Živnosť / Produkčný a dramaturg | Kultúrne centrum Malý Berlín | 09. 2015 – 08. 2020 |
VŠ učiteľ / odborný asistent | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 10. 2012 – 06. 2015 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Design Thinking | New Generation of Founders | 2020 |
LanguageCert Level 3 Certificate in ESOL International (Mastery C2) | LanguageCert | 2021 |
Inovácie v oblasti digitálneho vzdelávania mládeže | Európsky dialóg | 2022 |
WS Mäkké zručnosti a váš predmet | Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave | 2022 |
Rozvoj profesijných kompetencií vysokoškolského učiteľa I. | Filozofická fakulta UCM | 2022 |
Rozvoj profesijných kompetencií vysokoškolského učiteľa II. | Filozofická fakulta UCM | 2023 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Herné mechaniky | Teória digitálnych hier | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Dejiny digitálnych hier | Teória digitálnych hier | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Naratívny dizajn | Teória digitálnych hier | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Procesy produkcie a postprodukcie hier | Teória digitálnych hier | 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Kľúčové digitálne hry | Teória digitálnych hier | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Kľúčové české a slovenské hry | Teória digitálnych hier | 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách
Diskurzívne problémy v masmediálnych štúdiách / Juliana Laluhová ... [et al.] ; recenzenti: Zora Hudíková, Hana Pravdová. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2012. - 124 s. - ISBN 978-80-8105-465-5.
V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia
The communist tycoon / Juraj Kovalčík, Michal Kabát, Miroslav Neumann, 2025. - Kategória do roku 2021 AEC. DOI 10.4324/9781003461326-9.
In: Central and Eastern European Histories and Heritages in Video Games / Michal Mochocki, Pawel Schreiber, Jakub Majewski. - 1. vyd. - Abingdon : Routledge, Routledge, 2025. - (Routledge Advances in Game Studies). - ISBN 978-1-032-60967-6. DOI DOI 10.4324/9781003461326, s. 156-173.
P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka
Teória herného dizajnu I. Herné mechaniky [elektronický zdroj] / Juraj Kovalčík ; recenzenti: Zdeněk Záhora, Peter Pšenák. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2023. - Kategória do roku 2021 ACB. - 170 s. [7AH] [online]. - ISBN 978-80-572-0413-8 (online).
AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách Dangerous Zone: Games Caught Between Education and Indoctrination / Michal Kabát, Juraj Kovalčík, 2021. - Príspevok je indexovaný vo WoS a Scopus. DOI DOI 10.34190/GBL.21.100.In: Proceedings of the 15th European Conference on Game Based Learning ECGBL 2021 / ed. Panagiotis Fotaris. - 1. vyd. - Reading : Academic Conferences International Limited, 2021. - ISBN 978-1-914587-12-2. - ISSN 2049-0992, s. 396-403.
V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia
The origins of formal distribution of local digital games in the 1990s in Slovakia / Adam Kysler, Andrej Trnka, Juraj Kovalčík, 2023. - Kategória do roku 2021 AFD. príspevok je indexovaný vo WoS CC. DOI DOI 10.34135/mmidentity-2023-29.
V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia
The communist tycoon / Juraj Kovalčík, Michal Kabát, Miroslav Neumann, 2025. - Kategória do roku 2021 AEC. DOI 10.4324/9781003461326-9.
In: Central and Eastern European Histories and Heritages in Video Games / Michal Mochocki, Pawel Schreiber, Jakub Majewski. - 1. vyd. - Abingdon : Routledge, Routledge, 2025. - (Routledge Advances in Game Studies). - ISBN 978-1-032-60967-6. DOI DOI 10.4324/9781003461326, s. 156-173.
P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok – učebnica pre vysoké školy, učebnica pre stredné školy, učebnica pre základné školy, skriptum, učebný text, pracovný zošit, didaktická príručka
Teória herného dizajnu I. Herné mechaniky [elektronický zdroj] / Juraj Kovalčík ; recenzenti: Zdeněk Záhora, Peter Pšenák. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2023. - Kategória do roku 2021 ACB. - 170 s. [7AH] [online]. - ISBN 978-80-572-0413-8 (online).
AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách Dangerous Zone: Games Caught Between Education and Indoctrination / Michal Kabát, Juraj Kovalčík, 2021. - Príspevok je indexovaný vo WoS a Scopus. DOI DOI 10.34190/GBL.21.100.In: Proceedings of the 15th European Conference on Game Based Learning ECGBL 2021 / ed. Panagiotis Fotaris. - 1. vyd. - Reading : Academic Conferences International Limited, 2021. - ISBN 978-1-914587-12-2. - ISSN 2049-0992, s. 396-403.
V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia
The origins of formal distribution of local digital games in the 1990s in Slovakia / Adam Kysler, Andrej Trnka, Juraj Kovalčík, 2023. - Kategória do roku 2021 AFD. príspevok je indexovaný vo WoS CC. DOI DOI 10.34135/mmidentity-2023-29.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia Viability of Using Digital Games for Improving Team Cohesion: A Systematic Review of the Literature / Juraj Kovalčík, Magda Švecová, Michal Kabát, 2023. In: Acta Ludologica. - ISSN 2585-8599, Roč. 6, č. 1 (2023), s. 46-65.
AAB Diskurzívne problémy v masmediálnych štúdiách / Juliana Laluhová ... [et al.] ; recenzenti: Zora Hudíková, Hana Pravdová. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2012. - 124 s. - ISBN 978-80-8105-465-5
OHLASY:
2016 [1] VIŠŇOVSKÝ, J., RADOŠINSKÁ, J. Journalism in the Era of New Media. In: ICASSR 2015: 3rd International Conference on Applied Social Science Research. 2016, s. 221, 224. ISBN 978-94-6252-148-3. WoS
2015 [3] VIŠŇOVSKÝ, Ján. Súčasnosť a budúcnosť verejnoprávneho vysielania vo Veľkej Británii. In: Autor - Vize - Meze - Televize. Praha: Česká televize, 2015, s. 119. ISBN 978-80-7404-176-1.
2015 [3] VIŠŇOVSKÝ, Ján. New Media and Their Impact on Traditional Journalism. In: Media and Globalization: Different Cultures, Societies, Political Systems. Lublin: Maria Curie-Skłodowska University Press, 2015, s. 91, 99. ISBN 978-83-7784-701-5.
2015 [3] MENDELOVÁ, Dáša. Inovácie v mediálnom prostredí. In: GIBARTI, J., ed. Otázky médií dnešní doby. 2015, s. 104. ISBN 978-80-7342-282-0.
2014 [4] VIŠŇOVSKÝ, Ján. Televízia v Spojených štátoch amerických : história, fakty, súvislosti. Trnava : FMK UCM, 2014. ISBN
EDI Felvidék - Horná zem / Juraj Kovalčík, 2014. In: CinemaView : filmový magazín. - ISSN 1336-8478, 2. 4. 2014, [3 s.] [online].
Rec na: Felvidék / réžia: Vladislava Plančíková, 2014.
OHLASY:
2020 VLČEK, Miroslav. Rola symbolického kapitálu v štátom dotovanom poli slovenského dokumentárneho filmu. In: Mediální studia. 2020, 14(2), s. 216-241. ISSN 2464-4846. Scopus
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Pen & Paper & Xerox: Early History of Tabletop RPGs in Czechoslovakia / Michal Kabát ... [et al.], 2022. - Kategória do roku 2021 ADF.
In: Acta Ludologica. - ISSN 2585-8599, Roč. 5, č. 1 (2022), s. 102-117.
OHLASY:
2022 [01] FICHNOVÁ, K., MAGO, Z., LENGHART, P. Perception of the Higher Education in Digital Games by Slovak High School Students. In: Media Literacy and Academic Research [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Fakulta masmediálnej komunikácie. – ISSN 2585-8726. – ISSN (online) 2585-9188. – Roč. 5, č. 2 (2022), s. 95-109. WoS
VEGA 1/0489/23 Inovatívny model monetizácie digitálnych hier v oblasti kreatívneho priemyslu - účasť / riešiteľ
VEGA 1/0038/22 Využitie kompetitívnych digitálnych hier na rozvoj tímovej kohézie a sociálnej adaptácie Generácie Z - účasť / riešiteľ
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
recenzent, prispievateľ | Acta Ludologica | od 2021 |
člen organizačného tímu | Unicon - festival hier, hráčov a hrania | 2020 |
člen organizačného tímu | YouTopia - festival videa a hudby | 2019-2021 |
člen organizačného tímu | Frejm - študentský festival filmu a videa | od 2021 |
člen komisie | ŠVOaUK | 2021 |
člen komisie | štátne skúšky | od 2021 |
recenzent | European Historical Game Studies | od 2/2024 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Asia Pacific University of of Technology & Innovation | Kuala Lumpur | 5. - 9. 2. 2024 | Erasmus+ training mobility |
Člen pracovnej skupiny v programe COST v schéme CA21141 - Grassroots of Digital Europe: from Historic to Contemporary Cultures of Creative Computing (GRADE)
Vyše 250 filmových recenzií a iných článkov publikovaných v internetovom filmovom magazíne cinemaview.sk medzi rokmi 2008-2020. Tvorba filmových recenzií a publicistických príspevkov pre RTVS - Rádio Devín (od marca 2022) a Rádio Litera (od septembra 2023)
Projekty:
Erasmus + KA2 WeGame - A STEAM-based methodology for increasing womens participation in gaming. Partneri: Sineglossa, Italy (NGO) , AllDigital, Belgium, (NGO), Changemaker Educations, Vocational training, Sweden
Pravidelná participácia na podávaní projektov v schéme VEGA, V4 a iné.