Meno:
|
Mgr. et Bc. Lucia Škripcová, PhD. | |
Email:
|
lucia.skripcova@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FMK UCM
-
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
|
|
Pracovisko:
|
KMASK
-
Katedra masmediálnej komunikácie
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Vysokoškolský pedagóg / odborný asistent | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 24.9.2018 - súčasnosť |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Univerzitná sieť globálneho vzdelávania – Rozvoj programov globálneho vzdelávania na vysokých školách pedagogického a nepedagogického zamerania – SAMRS/2017/RV/02. Absolvované 3-denné kurzy: - Cez storytelling k inklúzii (lektorka Janette Maziniová Mottlová) - Techniky tvorby a evaluácie výučbových programov globálneho vzdelávania (lektor Juraj Hipš) - Nenásilná komunikácia v globálnom vzdelávaní (lektor Adam Čajka) - Kľúčové kompetencie moci (lektorka Sylvia Ondrisová) | CEEV Živica – SlovakAid – Technická univerzita vo Zvolene | 2018-2019 |
International seminar on community media | Fakulta sociálních věd, UK v Prahe | 2019 |
Fotografický workshop - Robert Vano | Robert Vano Gallery | 2013 |
Fotografický workshop – Základy fotografie | Stredoeurópsky dom fotografie v Bratislave | 2009-2010 |
Tips and tricks for effective research paper writing in English | The Charlesworth Author Services | 2020 |
G Suite Day - #edu | GUG.cz, Google | 2020 |
Presenting and promoting your research | The Charlesworth Author Services | 2020 |
Citation booster: Enhancing the reach, readership and visibility of your publication | The Charlesworth Author Services | 2020 |
Creative skills for Innovation – Design thinking | New Generation of Founders, Grow with Google | 2020 |
Understanding the publishing process | The Royal Society Publishing | 2020 |
Prečo nie je predpoklad hypotéza a štatistika návšteva zubára – kurz aplikovanej štatistiky | FMK UCM | 2020 |
Kapitán Pert a Grant na kritickej ceste projektu – kurz projektového manažmentu | FMK UCM | 2020 |
Online ihrisko zvané Google – kurz nástrojov Google | FMK UCM | 2020 |
7 tajomstiev práce s PDF – kurz Adobe Acrobat | FMK UCM | 2020 |
Jazyková úroveň - anglický jazyk C1 | Language Cert | 2021 |
Soft skills - Hodnotenie študentov v rámci VŠ predmetov | TalentWay, EUBA | 2022 |
Kvalitatívny prieskum v marketingu | IPSOS | 2023 |
Budovanie značky | Inspirations Minar, FMK UCM | 2023 |
AI nástroje pre výskumníkov | FMK UCM | 2023 |
Nástroje na analýzu sociálnych médií | FMK UCM | 2023 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Seminár k záverečnej práci I. | Masmediálna komunikácia | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Mediálna výchova a digitálne hry | Teória digitálnych hier | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Slovenský mediálny systém II. | Masmediálna komunikácia | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Teória médií I., II. | Masmediálna komunikácia | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Nové trendy a médiá I., II. | Masmediálna komunikácia, Teória digitálnych hier | 1. Stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Komunitné médiá I., II. | Masmediálna komunikácia | 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Protokol a komunikácia I., II. | Masmediálna komunikácia, Marketingová komunikácia | 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Kreatívno-experimentálny fotografický ateliér I. – VIII. | Masmediálna komunikácia, Marketingová komunikácia | 1. stupeň, 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
Komunitné médiá / Lucia Škripcová, Miloš Mistrík ; vedeckí recenzenti: Ján Višňovský, Anna Sámelová. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2021. - 131 s. - ISBN 978-80-572-0193-9.
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Aspects related to community media and its terminology / Lucia Škripcová, 2016.
In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 12, no. 5 (2016), pp. 155-162.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Media Literacy in Digital Games / Lucia Škripcová, 2022.
In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 5, č. 1 (2022), s. 131-140.
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Participative culture in community media / Lucia Škripcová, 2017. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science.
In: ejmap : European Journal of Media, Art & Photography. - ISSN 1339-4940, Vol. 5, no. 1 (2017), pp. 98-101.
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Motivations and incentives of community media content creators: a case study of SpodNás / Lucia Škripcová, 2017.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 8, no. 2 (2017), pp. 30-41
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
Komunitné médiá / Lucia Škripcová, Miloš Mistrík ; vedeckí recenzenti: Ján Višňovský, Anna Sámelová. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2021. - 131 s. - ISBN 978-80-572-0193-9.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Media Literacy in Digital Games / Lucia Škripcová, 2022.
In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 5, č. 1 (2022), s. 131-140.
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Basic pillars of community media typology / Lucia Škripcová, 2017.
In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 13, no. 6 (2017), pp. 35-42.
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Participative culture in community media / Lucia Škripcová, 2017. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science.
In: ejmap : European Journal of Media, Art & Photography. - ISSN 1339-4940, Vol. 5, no. 1 (2017), pp. 98-101.
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Motivations and incentives of community media content creators: a case study of SpodNás / Lucia Škripcová, 2017.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 8, no. 2 (2017), pp. 30-41
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Participative culture in community media / Lucia Škripcová, 2017. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science.
In: ejmap : European Journal of Media, Art & Photography. - ISSN 1339-4940, Vol. 5, no. 1 (2017), pp. 98-101.
OHLASY
2022 [01] ORBAN, K., PITONAKOVA, S. Cultural Heritage as a Mass Medium. In: Ejmap. 2022, 10(2), pp. 70-78. WoS
2021 [02] BARYSHEVA, A.A., SEMENOVA, A.A. On culture in Deutschwelle: axiology of the eternal in media. In: PERAET 2021. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences, ISSN 2357-1330. 2021, s. 457.
2021 [2] PRAVDOVÁ, H., HUDÍKOVÁ, Z. Correlations of Culture, Game Principles and Media Productions. In: Communication Today. 2021, roč. 12, č. 2, s. 4-19. WoS, Scopus
2021 [3] RUIZ DOMÍNGUEZ, M.A., AREA MOREIRA, M. La transferencia del conocimiento en la red. Anális del portal educativo Yo Soy Tu Profe. In: Edutec. 2021, (7), s. 159-180.
2021 [3] RADOŠINSKÁ, J., VIŠŇOVSKÝ, J. Introductory Chapter: Journalism Facing Both Pandemic and "Infodemic". In: Fake News Is Bad News - Hoaxes, Half-truths and the Nature of Today's Journalism. London: IntechOpen, 2021, s. 10. ISBN 978-1-83962-421-6.
2020 [2] PRIHODKO, A., PRAVDOVÁ, H., HUDÍKOVÁ, Z. Evaluation of brexit phenomenon in Slovak and English media texts. In: Lege Artis. 2020, 5(2), s. 211- 257. ISSN 2453-8035. WoS
2020 [2] RADOŠINSKÁ, J., KVETANOVÁ, Z., VIŠŇOVSKÝ, J. To thrive means to entertain: the nature of today's media industries. In: Communication Today. 2020, 11(1), s. 4-21. ISSN 1338-130X. WoS
2019 [1] VIZCAINO-VERDU, A., CONTRERAS-PULIDO, P., GUZMAN-FRANCO, M.D. Reading and informal learning trends on YoiTube: The booktuber. In: Comunicar. 2019, 27(59), pp. 93-101. ISSN 1134-3478. WoS
2018 [3] VIŠŇOVSKÝ, J., RADOŠINSKÁ, J. Introductory Chapter: Some Notes on Journalism in the Age of Social Media. In: Social Media and Journalism - Trends, Connections, Implications. London: IntechOpen, 2018, s. 3-9. ISBN 978-1-78984-259-3.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Media Literacy in Digital Games / Lucia Škripcová, 2022. - Kategória do roku 2021 ADN.
In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 5, č. 1 (2022), s. 131-140.
Ohlasy
2023 [01] GLAS, R., et al. Literacy at play: an analysis of media literacy games used to foster media literacy competencies. DOI 10.3389/fcomm.2023.1155840. – SCO In: Frontiers in Communication [elektronický dokument] . – Lausanne (Švajčiarsko) : Frontiers Media. – ISSN (online) 2297-900X. – Roč. 8 (2023). Scopus
2023 [02] JUKIĆ, D. Educational and marketing values of the digital hero. In: Quo Vadis 2023. Trnava: FMK UCM, 2023, s. 382. ISBN 978-80-572-0330-8.
2022 [01] KOLENČÍK, P., HUDÍKOVÁ, Z. Narrative as an Element of Podcast Production: The Case Study of Nezhasínaj! In: Ejmap. 2022, 10(2), pp. 100-108. WoS
2022 [01] Signs and Values of Mainstream Audio-Visual Content Intended for Children and Youth / Rusňáková, Lenka [Autor, 50%] ; Prostináková Hossová, Monika [Autor, 50%]. – [recenzované]. – WOS CC In: Media Literacy and Academic Research [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Fakulta masmediálnej komunikácie. – ISSN 2585-8726. – ISSN (online) 2585-9188. – Roč. 5, č. 2 (2022), s. 26-53. WoS
2022 [01] Social Media Use and Adolescents' Levels of Advertising Literacy / Čábyová, Ľudmila [Autor, 50%] ; Hudáková, Viktória [Autor, 50%]. – [recenzované]. – WOS CC In: Media Literacy and Academic Research [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Fakulta masmediálnej komunikácie. – ISSN 2585-8726. – ISSN (online) 2585-9188. – Roč. 5, č. 2 (2022), s. 147-163. WoS
2022 [01] One Literacy and Multiple Intelligences? The Case of Media Literacy / Belvončíková, Eva [Autor] ; Čiderová, Denisa [Autor]. – [recenzované] In: Media Literacy and Academic Research [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Fakulta masmediálnej komunikácie. – ISSN 2585-8726. – ISSN (online) 2585-9188. – Roč. 5, č. 2 (2022), s. 54-69. WoS
2022 [01] Perception of the Higher Education in Digital Games by Slovak High School Students / Fichnová, Katarína [Autor, 45%] ; Mago, Zdenko [Autor, 35%] ; Lenghart, Patrik [Autor, 20%]. – [recenzované]. – WOS CC In: Media Literacy and Academic Research [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Fakulta masmediálnej komunikácie. – ISSN 2585-8726. – ISSN (online) 2585-9188. – Roč. 5, č. 2 (2022), s. 95-109. WoS
2022 [01] KITSA, M., MUDRA, I. Interactive Content as a Mean of Attracting an Audience on TV Sites. DOI 10.18662/po/13.4/503. In: Postmodern Openings. 2022, roč. 13, č. 4, s. 14-41. WoS
2022 [02] JUKIČ, D. Why Do We Play Digital Games? Anthropological-philosophical-pedagogical Aspects. In: Acta Ludologica. . 2022, roč. 5, č. 2, s. 30-56.
DN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Motivations and incentives of community media content creators: a case study of SpodNás / Lucia Škripcová, 2017.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 8, no. 2 (2017), pp. 30-41.
OHLASY
2020 [02] HAYS, Anne. A Citation Analysis about Scholarship on Zines. In: JLSC. 2020, 8, p. eP2341. ISSN 2162-3309.
2020 [1] MINÁRIKOVÁ, J., BOTOŠOVÁ, Ľ. Spolok sv. Vojtecha connection between faith and science for 150 years. In: European Journal of Science and Theology. 2020, 16(), pp. 121-129. ISSN 1841-0464. Scopus
2020 [4] VIŠŇOVSKÝ, J., BIELIK, P. Communication of churches and religious communities in Slovakia via social networks. In: Megatrends and Media [online]: On the Edge. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 136. ISBN 978-80-572-0062-8. Dostupné na: https://fmk.sk/veda-a-vyskum/zborniky/
2019 [1] VIŠŇOVSKÝ, J., UNGEROVÁ, M. Religious and Church media and their position in the media system of the Slovak Republic. In: ESRARC 2019. Torino: Kermes, 2019, s. 298. ISBN 978-88-32029-11-6. WoS
2018 [2] HUBINÁKOVÁ, H., MIKULA, M. The Importance of the Internet in the Life of Students of Media Studies. In: Media Literacy and Academic Research. 2018, 1(1), pp. 31-42. WoS
2018 [3] RADOŠINSKÁ, J., VIŠŇOVSKÝ, J., MENDELOVÁ, D. Slovak journalistic sphere: Development tendencies and innovations. In: Mediji i medijska kultura. Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu, 2018, s. 137. ISBN 978-953-8181-09-2.
AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách
Zines - community press / Lucia Škripcová, 2016. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection.
In: Marketing Identity : Brands we love - part I. : Conference Proceedings from International Scientific Conference 8th - 9th November 2016, Congress Hall of the Slovak Academy of Sciences, Smolenice, Slovak Republic / editors: Dana Petranová, Jozef Matúš, Dáša Mendelová. - 1. vyd. - Trnava : Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2016. - ISBN 978-80-8105-840-0. - ISSN 1339-5726, S. 365-372.
OHLASY
2021 [4] VIŠŇOVSKÝ, J. Onlinová žurnalistika. In: Slovník vybraných pojmov z masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: FMK UCM, 2021, s. 90. ISBN 978-80-572-0162-5.
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
Komunitné médiá / Lucia Škripcová, Miloš Mistrík ; vedeckí recenzenti: Ján Višňovský, Anna Sámelová. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2021. - 131 s. - ISBN 978-80-572-0193-9.
Ohlasy
2023 [01] BOTOŠOVÁ, Ľ., BRNÍK, A., IMROVIČ, M. The Role of Student Radio Stations in the Higher Education System. In: MLAR. 2023, 6(1), s. 174-187. WoS
2022 [02] VIŠŇOVSKÝ, J., MINÁRIKOVÁ, J., KAPEC, M. Slovenský mediálny priemysel. Praha: Wolters Kluwer, 2022. ISBN 978-80-7575-596-2. s. 119.
2022 [01] SEDLÁK, J., LANČARIČ, P., JONISOVÁ, E. The Issue of Gallery as a Public and School Space. In: European Journal of Media, Art and Photography. 2022, roč. 10, č. 1, s. 56-65. WoS
2021 [6] SÁMELOVÁ, A. Teoretická reflexia komunitných médií už aj na Slovensku. In: Otázky žurnalistiky. 2021, 64(3-4), s. 148-149.
2021 [4] SÁMELOVÁ, A. Spoločenské kontexty zrodu mediálnej verejnoprávnosti. Poslanie a služby verejnosti. In: Otázky žurnalistiky. 2021, 3-4, s. 14. ISSN 0322-7049.
KEGA 010UCM-4/2018
Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM v Trnave. 2018-2020. Účasť v riešiteľskom kolektíve.
https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/11545
APVV-21-0115
Hypermoderná mediálna kultúra – Filmová a televízna tvorba ako zrkadlo sociálno-kultúrnych fenoménov 21. storočia. 2022-2026. Účasť v riešiteľskom kolektíve.
https://www.apvv.sk/databaza-financovanych-projektov.html?select_index=85&order_by=project_demander-desc&apvv_quick_navigation=YjowOw%3D%3D
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Členstvo v redakčnej rade – managing editor (WoS) | European Journal of Media, Art and Photography | 2016 - súčasnosť |
Členstvo v komisiách štátnych skúšok | FMK UCM | 2019 - súčasnosť |
Recenzent | Acta Ludologica | 2018 – súčasnosť |
Člen organizačného výboru konferencie Marketing Identity | FMK UCM | 2016-2020 |
Člen organizačného výboru konferencie Megatrends and Media | FMK UCM | 2016-2020 |
Člen vedeckého výboru konferencie Quo Vadis | FMK UCM | 2021-súčastnosť |
Člen komisie, recenzent zborníkov ŠVOaUK | FMK UCM | 2020-súčastnosť |
Člen organizačného a vedeckého výboru konferencie Marketing and Media Identity | FMK UCM | 2022-2023 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Prahe, ČR | Smetanovo nábř. 6, 110 00 Staré Město, Czech Republic | 2/20/2017 - 3/30/2017 | CEEPUS, freemover |
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v Opavě | Hauerova 728/4, 746 01 Opava | 25.9.2023 - 29.9.2023 | Erasmus + teaching mobility |
Granátové jablko Mariána Matyáša 2018
Pozvanie na špecializovaný seminár (ako prednášajúci) International seminar on community media – Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Prahe, 2019
Vedúca fotografického ateliéru KEFA – organizovanie Klauzúrnych výstav študentov ateliéru, participácia na Muuze, účasť na všetkých kolektívnych výstavách študentov UCM, fotografické súťaže 35ka, prednášky / workshopy / účasti v porotách pozvaných fotografických osobností pre študentov aj verejnosť (František Konopa, Michal Záhorňácky, Welina, Norbert Šlachta, Antonios Vlachou...), produkcia a realizácia kalendára pedagógov Hrdinovia 2019, spolupráca s profesnými fotografickými organizáciami v Trnave a okolí (FoTToFest, Trnavský objektív atď.)
Tajomníčka komisií štátnych skúšok (2015-2018)
Koordinátorka štúdia (2015 - súčasnosť)
Admin Live-chat FMK (cca 250-300 hodín mesačne)
Komisia pre vedecké, pedagogické a umelecké otázky Akademického senátu FMK