|
Meno:
|
Mgr. et Bc. Lucia Novanská Škripcová, PhD. | |
|
Email:
|
lucia.skripcova@ucm.sk | |
|
Homepage:
|
http:// | |
|
Fakulta/Univerzita:
|
FMK UCM
-
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
|
|
|
Pracovisko:
|
KMASK
-
Katedra masmediálnej komunikácie
|
| III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
|---|---|---|
| Vysokoškolský pedagóg / odborný asistent | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 24.9.2018 - súčasnosť |
| IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
|---|---|---|
| Univerzitná sieť globálneho vzdelávania – Rozvoj programov globálneho vzdelávania na vysokých školách pedagogického a nepedagogického zamerania – SAMRS/2017/RV/02. Absolvované 3-denné kurzy: - Cez storytelling k inklúzii (lektorka Janette Maziniová Mottlová) - Techniky tvorby a evaluácie výučbových programov globálneho vzdelávania (lektor Juraj Hipš) - Nenásilná komunikácia v globálnom vzdelávaní (lektor Adam Čajka) - Kľúčové kompetencie moci (lektorka Sylvia Ondrisová) | CEEV Živica – SlovakAid – Technická univerzita vo Zvolene | 2018 |
| International seminar on community media | Fakulta sociálních věd, UK v Prahe | 2019 |
| Fotografický workshop - Robert Vano | Robert Vano Gallery | 2013 |
| Fotografický workshop – Základy fotografie | Stredoeurópsky dom fotografie v Bratislave | 2009-2010 |
| Tips and tricks for effective research paper writing in English | The Charlesworth Author Services | 2020 |
| G Suite Day - #edu | GUG.cz, Google | 2020 |
| Presenting and promoting your research | The Charlesworth Author Services | 2020 |
| Citation booster: Enhancing the reach, readership and visibility of your publication | The Charlesworth Author Services | 2020 |
| Creative skills for Innovation – Design thinking | New Generation of Founders, Grow with Google | 2020 |
| Understanding the publishing process | The Royal Society Publishing | 2020 |
| Prečo nie je predpoklad hypotéza a štatistika návšteva zubára – kurz aplikovanej štatistiky | FMK UCM | 2020 |
| Kapitán Pert a Grant na kritickej ceste projektu – kurz projektového manažmentu | FMK UCM | 2020 |
| Online ihrisko zvané Google – kurz nástrojov Google | FMK UCM | 2020 |
| 7 tajomstiev práce s PDF – kurz Adobe Acrobat | FMK UCM | 2020 |
| Jazyková úroveň - anglický jazyk C1 | Language Cert | 2021 |
| Soft skills - Hodnotenie študentov v rámci VŠ predmetov | TalentWay, EUBA | 2022 |
| Kvalitatívny prieskum v marketingu | IPSOS | 2023 |
| Budovanie značky | Inspirations Minar, FMK UCM | 2023 |
| AI nástroje pre výskumníkov | FMK UCM | 2023 |
| Nástroje na analýzu sociálnych médií | FMK UCM | 2023 |
| Design Thinking Workshop, projekt: Design thinking as a method of soft skills and digital skills development in higher education to increase employability | FMK UCM | 2024 |
| The Journey - 4 webináre o produktivite a efektívnom plánovaní | Kamil Aujeský | 2025 |
| Teaching what we Practice – Open Science in Higher Education (Coffee Lectures on Open Science Education) | ZBW – Leibniz Information Centre for Economics | 2025 |
| Odborný seminár Všímavosť a Ja o všímavosti, múdrosti a súcite so sebou | Vydavateľstvo Portál | 2025 |
| Jazykový kurz - Standard General English, C1 | Malta Lingua | 2025 |
| Vplyv digitálnych technológií na ľudský mozog, lektor: MUDr. Martin Jan Stránský, M.D, FACP | Vydavateľstvo Portál | 2025 |
| V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| Seminár k záverečnej práci I. | Masmediálna komunikácia | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
| Mediálna výchova a digitálne hry | Teória digitálnych hier | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
| Slovenský mediálny systém II. | Masmediálna komunikácia | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
| V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| Nové trendy a médiá I., II. | Masmediálna komunikácia, Teória digitálnych hier | 1. Stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
| Komunitné médiá I., II. | Masmediálna komunikácia | 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
| Protokol a komunikácia I., II. | Masmediálna komunikácia, Marketingová komunikácia | 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
| Kreatívno-experimentálny fotografický ateliér I. – VIII. | Masmediálna komunikácia, Marketingová komunikácia | 1. stupeň, 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
| AI nástroje | Marketingová komunikácia | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok – monografia, kritická pramenná edícia, kritický komentovaný preklad, kartografické dielo, katalóg umeleckých diel, editovaná kniha, zborník
Korean Drama: From Korean TV to Worldwide Popularity [elektronický zdroj] / Bianka Francistyová, Lucia Novanská Škripcová ; reviewers: Byoung Yoong Kang, David Andrew Tizzard. - 1. vyd. - Praha : Wolters Kluwer, 2024. - Kategória do roku 2021 AAA. - 145 s. [9,41 AH] [online]. - ISBN 978-80-286-0084-6 (online).
[Francistyová Bianka (50 [4,70 AH]%) - Novanská Škripcová Lucia (50 [4,70 AH]%)]
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
Komunitné médiá / Lucia Škripcová, Miloš Mistrík ; vedeckí recenzenti: Ján Višňovský, Anna Sámelová. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2021. - 131 s. - ISBN 978-80-572-0193-9.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Media Literacy in Digital Games / Lucia Škripcová, 2022.
In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 5, č. 1 (2022), s. 131-140.
Problematic Short-Form Video Use, Instant Gratification, Impulsivity, and Psychological Distress Among Slovak University Students / Lucia Novanská Škripcová, Lucia Viteková, 2025. DOI 10.11114/smc.v13i4.7776.
In: Studies in Media and Communication. - ISSN 2325-8071, Roč. 13, č. 4 (2025), s. 326-341.
[Novanská Škripcová Lucia (50%) - Viteková Lucia (50%)]
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Motivations and incentives of community media content creators: a case study of SpodNás / Lucia Škripcová, 2017.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 8, no. 2 (2017), pp. 30-41
V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok – monografia, kritická pramenná edícia, kritický komentovaný preklad, kartografické dielo, katalóg umeleckých diel, editovaná kniha, zborník
Korean Drama: From Korean TV to Worldwide Popularity [elektronický zdroj] / Bianka Francistyová, Lucia Novanská Škripcová ; reviewers: Byoung Yoong Kang, David Andrew Tizzard. - 1. vyd. - Praha : Wolters Kluwer, 2024. - Kategória do roku 2021 AAA. - 145 s. [9,41 AH] [online]. - ISBN 978-80-286-0084-6 (online).
[Francistyová Bianka (50 [4,70 AH]%) - Novanská Škripcová Lucia (50 [4,70 AH]%)]
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
Komunitné médiá / Lucia Škripcová, Miloš Mistrík ; vedeckí recenzenti: Ján Višňovský, Anna Sámelová. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2021. - 131 s. - ISBN 978-80-572-0193-9.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Media Literacy in Digital Games / Lucia Škripcová, 2022.
In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 5, č. 1 (2022), s. 131-140.
Problematic Short-Form Video Use, Instant Gratification, Impulsivity, and Psychological Distress Among Slovak University Students / Lucia Novanská Škripcová, Lucia Viteková, 2025. DOI 10.11114/smc.v13i4.7776.
In: Studies in Media and Communication. - ISSN 2325-8071, Roč. 13, č. 4 (2025), s. 326-341.
[Novanská Škripcová Lucia (50%) - Viteková Lucia (50%)]
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Current Social Media Trends and Young Audiences - Risks and Opportunities / Lucia Škripcová, Vladimíra Hladíková, 2022. - Kategória do roku 2021 ADN.
In: ejmap : European Journal of Media, Art & Photography. - ISSN 1339-4940, Roč. 10, č. 2 (2022), s. 90-99.
Media Literacy in Digital Games / Lucia Škripcová, 2022. - Kategória do roku 2021 ADN.
In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 5, č. 1 (2022), s. 131-140.
Ohlasy
2025 [02] Media literacy of future experts in helping professions / Beran Sládkayová, Michaela; Zošáková, Karina. In: Adult Education 2024: Competences for Life. 1. vyd. Praha: Česká andragogická společnost, 2025. (Vzdělávání dospělých, ISSN 2571-385X). ISBN 978-80-908330-8-1, s. 64-70.
2025 [01] Exclusion in the Name of Dissuasion: Framing Moral Panic, Disposable Gamers, and Esport Regulation in China / Chen, Yiming; Dai, Shushan; Xue, Hanhan; Newman, Joshua I. DOI 10.1177/21674795251348156. In: Communication and Sport. ISSN 2167-4795. ISSN (online) 2167-4809. 2025. WoS
2023 [01] GLAS, R., et al. Literacy at play: an analysis of media literacy games used to foster media literacy competencies. DOI 10.3389/fcomm.2023.1155840. In: Frontiers in Communication. Lausanne: Frontiers Media. ISSN (online) 2297-900X. Scopus
2023 [01] JUKIĆ, Dinko. Educational Values in Digital Games. In: Media Literacy and Academic Research. 2023, 6(2), s. 157-175. WoS
2022 [01] KITSA, M., MUDRA, I. Interactive Content as a Mean of Attracting an Audience on TV Sites. DOI 10.18662/po/13.4/503. In: Postmodern Openings. 2022, roč. 13, č. 4, s. 14-41. WoS
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
Komunitné médiá / Lucia Škripcová, Miloš Mistrík ; vedeckí recenzenti: Ján Višňovský, Anna Sámelová. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2021. - 131 s. - ISBN 978-80-572-0193-9.
Ohlasy:
2025 [01] IZRAEL, P.; POLIEVKOVÁ, P. Alternative Media from the Perspective of Journalism Students. In: Media Literacy and Academic Research. 2025, 8(1), s. 258-273. WoS
2023 [02] CENKOVÁ, R. et al. Alternatívne a komunitné médiá na Slovensku: vývoj a súčasný stav. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2023. ISBN 978-80-555-3220-2. s. 121.
2023 [01] VIŠŇOVSKÝ, J., SOLÍK, M., DÚBRAVSKÁ, O. New legal regulation of publications in Slovak media environment. In: Communication Today. 2023, 14(2), s. 4-14. Scopus
2023 [01] BOTOŠOVÁ, Ľ., BRNÍK, A., IMROVIČ, M. The Role of Student Radio Stations in the Higher Education System. In: MLAR. 2023, 6(1), s. 174-187. WoS
2022 [02] VIŠŇOVSKÝ, J., MINÁRIKOVÁ, J., KAPEC, M. Slovenský mediálny priemysel. Praha: Wolters Kluwer, 2022. ISBN 978-80-7575-596-2. s. 119.
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Participative culture in community media / Lucia Škripcová, 2017. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science.
In: ejmap : European Journal of Media, Art & Photography. - ISSN 1339-4940, Vol. 5, no. 1 (2017), pp. 98-101.
Ohlasy:
2022 [01] ORBAN, K., PITONAKOVA, S. Cultural Heritage as a Mass Medium. In: Ejmap. 2022, 10(2), pp. 70-78. WoS
2021 [02] BARYSHEVA, A.A., SEMENOVA, A.A. On culture in Deutschwelle: axiology of the eternal in media. In: PERAET 2021. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences, ISSN 2357-1330. 2021, s. 457.
2021 [3] RUIZ DOMÍNGUEZ, M.A., AREA MOREIRA, M. La transferencia del conocimiento en la red. Anális del portal educativo Yo Soy Tu Profe. In: Edutec. 2021, (7), s. 159-180.
2020 [2] PRIHODKO, A., PRAVDOVÁ, H., HUDÍKOVÁ, Z. Evaluation of brexit phenomenon in Slovak and English media texts. In: Lege Artis. 2020, 5(2), s. 211- 257. ISSN 2453-8035. WoS
2019 [1] VIZCAINO-VERDU, A., CONTRERAS-PULIDO, P., GUZMAN-FRANCO, M.D. Reading and informal learning trends on YoiTube: The booktuber. In: Comunicar. 2019, 27(59), pp. 93-101. ISSN 1134-3478. WoS
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Motivations and incentives of community media content creators: a case study of SpodNás / Lucia Škripcová, 2017.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 8, no. 2 (2017), pp. 30-41.
Ohlasy:
2024 [01] Culinary Storytelling About the Local Cuisine of Phitsanulok, Thailand / Jongsuksomsakul, Panida. DOI 10.1177/21582440241233451. In: SAGE Open. 2024, 14(1), s. 1-13. Scopus, WoS
2023 [02] RAMADHAN, M., RESMADI, I., dan OLIVINE, A.S. Perancangan zine dalam menyajikan perkembangan fashion street-style/subkultur di Bandung. In: e-Proceeding of Art & Design. 2023, 10(6), s. 11932-11951. ISSN 2355-9349.
2022 [02] MAGO, Zdenko. Marketing digitálnych hier. Trnava: UCM, 2022. ISBN 978-80-572-0271-4. s. 150.
2020 [02] HAYS, Anne. A Citation Analysis about Scholarship on Zines. In: JLSC. 2020, 8, p. eP2341. ISSN 2162-3309.
2019 [1] VIŠŇOVSKÝ, J., UNGEROVÁ, M. Religious and Church media and their position in the media system of the Slovak Republic. In: ESRARC 2019. Torino: Kermes, 2019, s. 298. ISBN 978-88-32029-11-6. WoS
Current Social Media Trends and Young Audiences - Risks and Opportunities / Lucia Škripcová, Vladimíra Hladíková, 2022. - Kategória do roku 2021 ADN.
In: ejmap : European Journal of Media, Art & Photography. - ISSN 1339-4940, Roč. 10, č. 2 (2022), s. 90-99.
[Škripcová Lucia (50%) - Hladíková Vladimíra (50%)]
Ohlasy
2025 [01] The Risks and Opportunities of Use of Social Media: Youth Perceptions / Osepashvili, Dali. DOI 10.11114/smc.v13i1.7495. In: Studies in Media and Communication. ISSN 23258071. ISSN (online) 2325808X. Roč. 13, č. 1 (2025), s. 452-461. Scopus
2025 [01] A Bibliometric Analysis of Media Convergence in the Twenty-first Century: Current Status, Hotspots, and Trends / Li, Caiwei; Ali, Mohd Nor Shahizan; Rizal, Ammar Redza Bin Ahmad; Xu, Jingwen. DOI 10.11114/smc.v13i1.7236. In: Studies in Media and Communication. ISSN 2325-8071. ISSN 2325-808X. Roč. 13, č. 1 (2025), s. 313-331. Scopus
2023 [02] KUSÁ, A., et al. The Impact of Visual Product Communication on Customers' Irrational Buying Behaviour. In: Ejmap. 2023, 11(2), s. 106-115. ISSN 1339-4940.
R2 - EÚ NextGenerationEU prostredníctvom Plánu obnovy a odolnosti SR v rámci projektu č. 09I03-03-V04-00368
Posilňovanie mediálnej gramotnosti mladých na prekonanie vplyvu TikTokuAPVV-21-0115
Hypermoderná mediálna kultúra – Filmová a televízna tvorba ako zrkadlo sociálno-kultúrnych fenoménov 21. storočia. 2022-2026. Účasť v riešiteľskom kolektíve.
https://www.apvv.sk/databaza-financovanych-projektov.html?select_index=85&order_by=project_demander-desc&apvv_quick_navigation=YjowOw%3D%3D
VEGA 1/0014/25
Digitálna transformácia tradičných odvetví mediálneho priemyslu: Ekonomické, sociálno-kultúrne a právne konzekvencie platformovej ekonomiky médiíKEGA 025UCM-4/2023
Riziká a príležitosti (online) vzdelávania v čase technologickej interferencie
https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/15084
KEGA 010UCM-4/2018
Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM v Trnave. 2018-2020. Účasť v riešiteľskom kolektíve.
https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/11545
| VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
|---|---|---|
| Členstvo v redakčnej rade – deputy editor-in-chief (WoS) | European Journal of Media, Art and Photography | 2016 - súčasnosť |
| Členstvo v komisiách štátnych skúšok | FMK UCM | 2019 - súčasnosť |
| Recenzent | Acta Ludologica | 2018 – súčasnosť |
| Člen organizačného výboru konferencie Marketing Identity | FMK UCM | 2016-2020 |
| Člen organizačného výboru konferencie Megatrends and Media | FMK UCM | 2016-2020 |
| Člen vedeckého výboru konferencie Quo Vadis | FMK UCM | 2021-súčastnosť |
| Člen komisie, recenzent zborníkov ŠVOaUK | FMK UCM | 2020-súčastnosť |
| Člen organizačného a vedeckého výboru konferencie Marketing and Media Identity | FMK UCM | 2022-2023 |
| Členstvo v redakčnej rade – photo editor (WoS) | Media Literacy and Academic Research | 2023-súčasnosť |
| VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
|---|---|---|---|
| Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Prahe, ČR | Smetanovo nábř. 6, 110 00 Staré Město, Czech Republic | 2/20/2017 - 3/30/2017 | CEEPUS, freemover |
| Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v Opavě | Hauerova 728/4, 746 01 Opava | 25.9.2023 - 29.9.2023 | Erasmus + teaching mobility |
Granátové jablko Mariána Matyáša 2018
Pozvanie na špecializovaný seminár (ako prednášajúci) International seminar on community media – Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Prahe, 2019
Vedúca fotografického ateliéru KEFA – organizovanie Klauzúrnych výstav študentov ateliéru, participácia na Muuze, účasť na všetkých kolektívnych výstavách študentov UCM, fotografické súťaže 35ka, prednášky / workshopy / účasti v porotách pozvaných fotografických osobností pre študentov aj verejnosť (František Konopa, Michal Záhorňácky, Welina, Norbert Šlachta, Antonios Vlachou...), produkcia a realizácia kalendára pedagógov Hrdinovia 2019, spolupráca s profesnými fotografickými organizáciami v Trnave a okolí (FoTToFest, Trnavský objektív atď.)
Tajomníčka komisií štátnych skúšok (2015-2018)
Koordinátorka štúdia (2015 - súčasnosť)
Komisia pre vedecké, pedagogické a umelecké otázky Akademického senátu FMK