Meno:
|
prof. Mgr. Lucia Spálová, PhD. | |
Email:
|
lucia.spalova@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FMK UCM
-
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
|
|
Pracovisko:
|
KDH
-
Katedra digitálnych hier
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
univerzitný profesor/ka | FMK UCM v Trnave | od 2023 |
univerzitný profesor/ka | University College Prague (UCP ) čiastočný úväzok | 2020 - trvá |
docent | UKF v Nitre | 2015 - 2022 |
odborný asistent | UKF v Nitre | 2003 - 2015 |
psychológ | Krajská pedagogicko -psychologická poradňa, Bratislava | 1998 -1999 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Školenie posudzovateľov | Slovenská akreditačná agentúra pre vysoké školstvo | 2020 |
Školenie odborných hodnotiteľov žiadosti o nenávratný finančný príspevok podaných v rámci prioritnej osi č. 1 Vzdelávanie operačného programu ľudské zdroje – Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR, sekcia štrukturálnych fondov v EÚ: Komisia 1: špecifický cieľ 1.1.1. Komisia 2: špecifický cieľ 1.3.1. Komisia 3: špecifický cieľ 1.4.1. | Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR | 2019 |
Certifikát akreditovaného kouča ICF | International Coach Federation, Lexington, Kentucky, USA | 2017 |
Certifikát ACREA: a) štatistické metódy - korešpondenčná analýza b) štatistické metódy - faktorová analýza c) text mining | ACREA , spol. s r.o. | 2016, 2022 |
Osvedčenie o absolvovaní školenia: a) pre užívateľov online portálu a modulov b) pre tvorcov obsahu online modulov | Centre for Modern Education (SK), Bratislava | 2011 |
Certifikát o absolvovaní vzdelávacieho programu „Vnútorný kruh“ | Annwin, Centrum na podporu a rozvoj ľudského potenciálu | 1996 |
Certifikát o absolvovaní seminára programu „Health education projekt“ | Open Society Fund, Bratislava Slovakia | 1996 |
3 × MIKRO-VLNKA: Deepfake speciál, Dopad AI na podnikání s Appliftingem a Ipsosem : workshopy v rámci podujatia AI hub mesic.ai | Česká asociace umělé inteligence z.ú., Praha | 2024 |
Design thinking & Problem based learning - workshop v rámci projektu DT.UNI.-Design Thinking Approach for an Interdisciplinary University. | EU Bratislava | 2024 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
psychológia a sociológia komunikácie | Teória digitálnych hier | I. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
mediálna výchova a digitálne hry | Teória digitálnych hier | I. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
marketingová komunikácia | Teória digitálnych hier | II. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
výskum médií a počítačových hier | Teória digitálnych hier | II. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
sociologické a psychologické pôsobenie hier | Teória digitálnych hier | II. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
vybrané problémy médií a marketingu | Teória digitálnych hier | III. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Teória digitálnych hier | I. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Teória digitálnych hier | II. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Teória digitálnych hier | III. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Digitálny marketing | Medzinárodný manažment a marketing University College Prague | I. profesijne orientovaný program | manažment a marketing |
Spotrebiteľské správanie | Medzinárodný manažment a marketing University College Prague | I. profesijne orientovaný program | manažment a marketing |
2 |
Spálová, L., & Mikulás, P. (2022). Media-migration-politics: Discursive strategies in the current Czech and Slovak context. Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften.
SPÁLOVÁ, L., MIKULÁŠ, P., & PÚCHOVSKÁ, O. (2021). ATTITUDES TOWARDS DIFFERENT INFLUENCER CATEGORIES-EXPLORATION OF GENERATION Z. Communication Today, 12(1).
Peter Szabo, Peter Mikuláš, Lucia Spálová. Comparative Media Discourse Analysis of a Selected Political Event in Slovakia, 2013. In. Studies in Communication and Politics : Political Communication in the Era of New Technologies. - Frankfurt am Main : Peter Lang Verlag, 2013. - ISSN 2197-1684, No. 1 (2013), s. 261-279
Eva Kapsová, Lucia Spálová, 2022. Corona Art Challenge 2020. Strategy Of Re-Interpretation/Creation In Art-Marketing In The Environment Of Participative Culture Of Social Media = Creation in Art-Marketing in the Environment of Participative Culture of Social MediaIn: European Journal of Media, Art and Photography. - ISSN 1339-4940, Roč. 10, č. 1 (2022), s. 74-84.
Fichnová, K., & Spálová, L. (2023). Participative Art Marketing Communication and Creativity of User-generated Content. Central European Journal of Communication, 16(1 (33)), 117-132.
Spálová, L., & Mikulás, P. (2022). Media-migration-politics: Discursive strategies in the current Czech and Slovak context. Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften. (wos)
SPÁLOVÁ, L., MIKULÁŠ, P., & PÚCHOVSKÁ, O. (2021). ATTITUDES TOWARDS DIFFERENT INFLUENCER CATEGORIES-EXPLORATION OF GENERATION Z. Communication Today, 12(1). (wos)
Eva Kapsová, Lucia Spálová, 2022. Corona Art Challenge 2020. Strategy Of Re-Interpretation/Creation In Art-Marketing In The Environment Of Participative Culture Of Social Media = Creation in Art-Marketing in the Environment of Participative Culture of Social MediaIn: European Journal of Media, Art and Photography. - ISSN 1339-4940, Roč. 10, č. 1 (2022), s. 74-84. (wos)
Fichnová, K., & Spálová, L. (2023). Participative Art Marketing Communication and Creativity of User-generated Content. Central European Journal of Communication, 16(1 (33)), 117-132. (wos)
Fichnová, K., & Spálová, L. (2023). Participative Art Marketing Communication and Creativity of User-generated Content. Central European Journal of Communication, 16(1 (33)), 117-132. (wos)
Citovaný dokument
SPÁLOVÁ, L., MIKULÁŠ, P., & PÚCHOVSKÁ, O. (2021). ATTITUDES TOWARDS DIFFERENT INFLUENCER CATEGORIES-EXPLORATION OF GENERATION Z. Communication Today, 12(1), 44-61.
Najvýznamnejšie ohlasy:
Citovaný dokument:
Spálová, L., & Mikulás, P. (2022). Media-migration-politics: Discursive strategies in the current Czech and Slovak context. Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften.
Najvýznamnejšie ohlasy:
Citovaný dokument:
Szabo, Peter - Mikuláš, Peter - Spálová, Lucia. Comparative Media Discourse Analysis of a Selected Political Event in Slovakia. In Studies in Communication and Politics : Political Communication in the Era of New Technologies. - Frankfurt am Main : Peter Lang Verlag, 2013. - ISSN 2197-1684, No. 1 (2013), s. 261-279.
Najvýznamnejšie ohlasy:
Citovaný dokument:
SPÁLOVÁ, Lucia a Zuzana BAČÍKOVÁ. Celebrities in social advertisement: Psychosomatic perspective. In: Economic and Social Development: Book of Proceedings from 20th International Scientific Conference on Economic and Social Development, Prague, 27-28 April 2017. Varazdin: Varazdin Development and Enterpreneurship Agency, 2017, CD-ROM, p. 392-401.
Najvýznamnejšie ohlasy::
Citovaný dokument
SPÁLOVÁ, Lucia - Balážiová, Iveta. Terminological and historical background of guerilla marketing as a marketing communication strategy / Lucia Spálová, Iveta Balážiová, 2020. DOI 10.2478/sc-2020-0009. In: Social Communication. - ISSN 2299-5382, Vol. 6, no. 1 (2020), p. 81-92.
Najvýznamnejšie ohlasy:
Typ projektu: VEGA
Číslo projektu: VEGA 1/0650/22
Názov projektu: Masmediálne komunikáty v digitálnej a printovej forme a ich komprehenzia u rôznych cieľových skupín
Doba riešenia: 4/2022 - 12/2024 ukončený
Riešiteľská pozícia: riešiteľka
Anotácia: Výskumy zo zahraničia uvádzajú rozporné zistenia o miere porozumenia mediálnym textom v printovej a digitálnej podobe, spôsobené dĺžkou textu, typom digitálneho média, cieľovou skupinou samotnou a i. Aktuálna situácia s COVID 19 spôsobila zintenzívnený akcent na digitálne komunikáty a to v médiách a iných oblastiach (vzdelávanie). Uvedené nás inšpirovalo k cieľom prebádať rozdiely v percepcii, porozumení a tvorivej produkcii printového a digitálneho mediálneho textu vo vekových kohortách (adolescenti a dospelí) z rôznych mediálnych prostredí. Použijeme modifikované aj vlastné autorské metódy. Na výskume budú participovať odborníci z popredných univerzít v Poľsku. Vzhľadom na interdisciplinárne presahy výskumu i povahu témy očakávame prínosy vo viacerých rovinách. Objasnením stanovených faktorov sa doplní a rozšíri základná teoretická báza masmediálnej vedy, žurnalistiky, s presahmi do príbuzných disciplín.
Typ projektu : KEGA
Číslo projektu: 041UKF-4/2021 Digitálni influenceri - edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
Doba riešenia: 4/2021 - 12/2023- ukončený
Riešiteľská pozícia: zodpovedná riešiteľka 2021, zástupkyňa od 2022
Anotácia: Cieľom predloženého projektu je identifikovať vplyvy digitálnych ovplyvňovateľov na hodnotový systém generácie Z a vytvoriť výučbový model zameraný na rozvoj kritického myslenia a kritickú apercepciu mediálnych obsahov s následným odstraňovaním rizikového správania vysokoškolských študentov (predsudkov, diskriminácie, nárast extrémistických prejavov, šírenie konšpirácií, a iných)
Typ projektu: APVV
Číslo projektu: APVV-18-0257
Názov projektu: Inkubátor multimediálnej digitálnej produkcie - recipročný transfer vedy, umenia a kreatívnych priemyslov
Doba riešenia: 7/2019 - 12/2022 ukončený
Riešiteľská pozícia: zodpovedná riešiteľka
Anotácia: Cieľom projektu je produkovať a zároveň výskumne verifikovať efektivitu a dopad vytvorených multimediálnych produktov pre kultúrne inštitúcie v nitrianskom regióne na princípoch coworkingu v novom výskumnom centre v spolupráci s významnými marketingovými/komunikačnými agentúrami.
Typ projektu: VEGA
Číslo projektu: 1/0192/18
Názov projektu: Formovanie postojov generácie Y v geografickom priestore V4 k problematike migrantov prostredníctvom digitálnej komunikácie na sociálnych sieťach
Doba riešenia: 4/2018 - 12/2020 ukončený
Riešiteľská pozícia: zodpovedná riešiteľka
Anotácia: Projekt na princípoch transdisciplinárneho vedeckého prístupu (mediálne a komunikačné štúdiá, politológia, psychológia a lingvistika) skúmal spoločenský problém migrácie a jej reflexie na sociálnych sieťach vo višegrádskom priestore (s dôrazom na komparáciu ČR a SR) v období rokov 2015 -2020. Komparačná analýza strojového sentimentu digitálnych médií ČR a SR v rokoch 2018-20 (Spálová a kol, 2021) naznačila výrazne negatívny dlhodobý diskurz migrácie v intenciách kultúrnej hrozby a bezpečnostného rizika v oboch krajinách, v hlbšej analýze sa preukázala výraznejšia snaha SR obohatiť dominantný politický diskurz o atribúty „hlasu migrantov“ a čiastočne tak objektivizovať spravodajstvo. Odmietavý postoj k migrácii sme zaznamenali v mainstreamových médiách a prístup akceptácie bol intenzívnejší v bulvárnych médiách. Identifikovali sme účinný integračný model s aktívnou participáciou občanov s využitím potenciálu sociálnych sietí, alternatívny diskurz „všetci sme migranti“.
Typ projektu: medzinárodný vedecký projekt zahraničnej inštitúcie
Číslo projektu: AGA - CZ 20200415/010
Názov projektu: Nové trendy v marketingovej komunikácii v medzikultúrnych súvislostiach v ČR a SR
Názov inštitúcie, ktorá podporu poskytla: Vysoká škola kreativní komunikace Praha
Doba riešenia: 4/2020 - 12/2022 -ukončený
Riešiteľská pozícia: riešiteľka
Anotácia: Cieľom projektu je reflektovať nové trendy v marketingovej komunikácii v medzikultúrnych súvislostiach v ČR a SR vzhľadom na technologické a sociálno-psychologické zmeny v digitálnej komunikácii v aspekte zvyšujúcich sa participačných modelov marketingovej komunikácie vo vzťahu značka a spotrebiteľ/spolutvorca identity značky.
Typ projektu: (Agentúra na podporu výskumu a vývoja SR) (APVV)
Číslo projektu: APVV-23-0612
Názov projektu: Kreativita ako zdroj profylaxie voči mediálnym hoaxom/ CREativity Against HOaXes
Doba riešenia: 7/2024-12/2027 prebiehajúci
Riešiteľská pozícia: riešiteľka
Riešiteľská pozícia: Anotácia: Výskum by mal priniesť objasnenie mechanizmov a dôvodov šírenia hoaxov v mediálnom priestore, identifikáciu súvislostí medzi kreativitou a náchylnosťou k podliehaniu hoaxom, ako aj vekových a situačných faktorov a faktorov správy. Projekt prinesie i vývoj intervenčného programu pre najohrozenejšie vekové skupiny.
Typ projektu: R4 štipendiá pre excelentných výskumníkov, U NextGenerationEU through the Recovery and Resilience Plan for Slovakia
Názov projektu: "Strategies to Foster Critical Thinking, and Digital Literacy in the Context of Digital Transformation of Education"
Číslo projektu: 09103-03-V04-00370
Doba riešenia: 11/24-12/2026 prebiehajúci
Riešiteľská pozícia: riešiteľka, excelentný výskumník prof. N. Vrabec, Phd.
Typ projektu: EÚ, Európska komisia v rámci výzvy CEF-TC-2020-2
Názov projektu: CEDMO (Európske observatórium digitálnych médií)
Číslo projektu: 2020-EU-IA-0267
Doba riešenia: 01/22 -12/2026 prebiehajúci
Riešiteľská pozícia: riešiteľka
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Členstvo vo vedeckej rade vedeckého ústavu v zahraničí | Centrum pro studium mediální kultury Metropolitní univerzita Praha, Česká republika | 2019 – trvá |
Členstvo vo vedeckej rade vedeckého ústavu v zahraničí | Akademická rada Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha, U Santošky 17, 150 00 Praha 5, Česká republika | 2019 - súčasnosť |
Členstvo v najvýznamnejších výskumných tímoch UKF v Nitre | Názov: Kreativita a digitálne mediálne platformy v interdisciplinárnych súvislostiach | 2018 – 2022 |
Členka odborovej komisie | odborová komisia doktorandského štúdia pre študijný odbor 23 mediálne a komunikačné štúdiá, Filozofická fakulta, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre | 2015 – 2020 2020-2024 |
Členka odborovej komisie | odborová komisia doktorandského štúdia pre študijný odbor 23 mediálne a komunikačné štúdiá Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 2019-trvá |
Členstvo v zahraničných profesijných organizáciách , členka hlavného výboru | Klub učitelů marketingu. Česká marketingová společnost. Praha, Česká republika | 2015 - súčasnosť |
Členstvo v zahraničných profesijných organizáciách | ICF =International Coach Federation, Lexington, Kentucky, USA | 2017 - súčasnosť |
Členstvo v domácich profesijných organizáciách, štatutárka organizácie | Európska akadémia manažmentu, marketingu a médií Bratislava | 2010 - súčasnosť |
Členstvo v domácich profesijných organizáciách | Business Coaching College. Bratislava, Slovenská republika | 2017 - súčasnosť |
Členstvo v pracovných skupinách MŠVVaŠ SR | pracovná skupina odborných posudzovateľov Slovenskej akreditačnej agentúry pre vysoké školy – SAAVS | 2020 - súčasnosť |
Členstvo v pracovných skupinách MŠVVaŠ SR | pracovná skupina odborných hodnotiteľov projektov - Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR - KEGA, VEGA, APVV, sekcia štrukturálnych fondov v EÚ | 2015 - súčasnosť |
Členstvo v pracovných skupinách MŠVVaŠ SR | pracovná skupina supervízorov národného projektu Medzinárodné hodnotenie kompetencií dospelých. NÚCEM | 2019 - 2021 |
Členstvo v redakčných radách vedeckých časopisov | Media Literacy and Academic Research. ISSN 2585-8726 (print version) a ISSN 2585-9188 (online version), UCM Trnava, Slovenská republika | 2019 - súčasnosť |
Členstvo v redakčných radách vedeckých časopisov | Studia de Cultura. ISSN 2083-7275 (print version), ISSN 2391- 4432 (online version). Wydawnictvo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowe, Poľská republika | 2019 - súčasnosť |
Členstvo v redakčných radách vedeckých časopisov | DOT.COMM. ISSN 1339-5181, EAMMM, Slovenská republika | 2014 - súčasnosť |
Členstvo v redakčných radách vedeckých časopisov | Analýza a výskum v marketingovej komunikácii ISSN 1339- 3715, FF UKF v Nitre, Slovenská republika | 2014 - súčasnosť |
Členstvo v medzinárodnom vedeckom výbore kongresu | IV. European Congress on Economic Issues ECOEI 2018, Kocaeli, Turecko V. European Congress on Economic Issues 2019, Baku/ Azer&baijan VI. European Congress on Economic Issues ECOEI 2019, Kocaeli, Turecko | 2018 -2019 |
Členstvo v medzinárodnom vedeckom výbore | Inkubátor multimediálnej tvorby : teória, metodológia, trendy - vedecký projektový seminár Média – migrace – politika: diskurzivní strategie v současném českém a slovenském kontextu – vedecké kolokvium Metropolitná univerzita Praha, Česká republika | 2019 |
Členstvo v medzinárodnom vedeckom výbore | Religia i kultura w cyfrowych mediach - medzinárodná vedecká konferencia Krakov: UK Katovice, Poľsko | 2016 |
Členstvo v medzinárodnom vedeckom výbore | Vedecký projektový seminár – k projektu VEGA Formovanie postojov generácie Y v geografickom priestore V4 k problematike migrantov prostredníctvom digitálnej komunikácie na sociálnych sieťach Pedagogium Wyzsza Szkola Nauk Spolecznych w Warszawie, Poľsko | 2018 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Roger Williams University | 1 Old Ferry Rd, Bristol, RI 02809, Spojené štáty | 2022 pozývací list: Amiee Shelton | Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci projektu APVV Incubator of Multimedia Digital Production |
Boston University College of Communication | Boston University College of Communication ATTN: PRLab | 2022 pozývací list: Justin Joseph a Amy Shanler | Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci projektu APVV Incubator of |
PRLab: Student-Staffed Public Relations Agency | 640 Commonwealth Avenue Boston, MA 02215-2422 | Multimedia Digital Production | |
the St. Pölten University of Applied Sciences Department of Media and Digital Technologies | Campus-Platz 1, A-3100 St. Pölten Austria | 2022 pozývací list: Mag. Dr. Georg Vogt | Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci programu Erazmus + |
University of Bergen | University of Bergen P.O.Box 7800 5020 Bergen Norway | 2019 pozývací list: prof Leif Ove Larsen | Výskumný pobyt v rámci projektu APVV Incubator of Multimedia Digital Production |
Katedra elekronické kultury a sémiotiky, Fakulta humanitních studií, Karlova univerzita Praha | Pátkova 2137/5 182 00 Praha 8 – Libeň Česká republika | 2019, 2022 pozývací list: doc. Jakub Češka – garant programu | Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci programu Ceepus, Erazmus + |
Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | 7. listopadu 2172/15 708 00 Ostrava-Poruba Česká republika | 2022 pozývací list:: Ing. Libor Nečas, PhD. | Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci programu Erazmus + |
Katedra mediální komunikace, Metropolitní univerzita Praha | Učňovská 100/1 190 00 Praha 9 Česká republika | 2018, 2019, 2021, 2022 , 2024 pozývací list: prof. Jirák - garant programu | Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci programu Erazmus +, Ceepus |
Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha | U Santošky 17, Praha 5, 150 00 Česká republika | 2018 pozývací list: PhDr. Jirí Kohoutek, PhD. | Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci programu Ceepus |
UTB v Zlíne Multimediální fakulta | Univerzitní 2431 760 01 Zlín Česká republika | 2017 pozývací list: doc. Jurášková, PhD. | Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci programu Ceepus |
Slezská univerzita v Opave, Filozoficko - přírodovědecká fakulta, Ústav audiovizuálnej tvorby | Masarykova třída 343/37 746 01 Opava Česká republika | 2015 pozvanie: doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D. | Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci programu Erazmus + |
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Katedra lingvistyki kulturowej i komunikacji społecznej, Krakow | ul. Podchorążych 2 30-084 Kraków Poľsko | 2010 pozývací list: dr.hab. Stanislaw Kosiera prof UE | Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci programu Erazmus + |
Vysoká škola kreativní komunikace | Česká republika, Praha | ZS 2023/2024, ZS 2024/2025 | Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci programu Erazmus + 2024; Grant 0311000027, Výzva č. 0311/2023 – Hostování zahraničních lektorů pro výuku vysokých škol v oblasti umělecké a kreativní tvorby. Názov: Kreativní sociální kampaň – sociální aktivismus značek |
Vysoká škola ekonomická v Praze, Katedra mezinárodního podnikání | Česká republika, Praha | ZS 2023,2024 | prednášky v špecilizácii Komerční komunikace, predmet Chování spotřebitele a psychologie trhu, Garant doc. Ing. Přemysl Průša, Ph.D. |
Spolupráca s marketingovou praxou:
• Spoluzakladateľka medzinárodnej študentskej súťaže V4 v reklamnej tvorbe Cirkulátor - spolupráca s VISIBILITY s.r.o., SCR ®,
Zaraguza, TRIAD Advertising v rámci konkrétnych marketingových zadaní od reklamných agentúr a následnej marketingovej
praxe/stáže vybraných študentov.
• Zakladateľka medzinárodnej súťaže ŠOKG (od roku 2014) - kreatívne guerillové marketingové výstupy na základe spolupráce
s neziskovým sektorom,
• Zakladateľka Inkubátora multimediálnej digitálnej produkcie (od roku 2019 na UKF v Nitre). IMDP je fyzický ale aj
virtuálny/digitálny priestor na coworkingovom princípe budovania startupu pre viac cieľových skupín: študentov kreatívcov
a stratégov pripravujúcich sa na povolanie marketingových špecialistov, expertov/mentorov z marketingovej praxe aj
akademickej pôdy a výskumníkov z interdisciplinárnych odborov mediálnych štúdií, vied o umení, digitálneho marketingu
a neuromarketingu. V IMDP môžu členovia navrhovať, produkovať a zároveň výskumne verifikovať efektivitu a dopad
vytvorených multimediálnych produktov pod mentorstvom skúsených odborníkov.
Vzdelávanie širšej odbornej komunity v odbore mediálne a komunikačné štúdiá:
• Lektorka, autorka vstupného testu, spoluautorka vysokoškolskej učebnice pre absolventov zahraničného projektu ESF KIMKA –
Komunikační, informační a marketingové kompetence absolventů vysokých škol / Communication, information and marketing
competencies of graduates, Ostravská univerzita. (2008). Veľmi úspešné vzdelávanie absolventov humanitných odborov v
marketingovej komunikáciii s cieľom lepšieho uplatnenia na trhu práce. Publikácia autorky "Efektivní sociálne-mediální
komunikace" je doteraz súčasťou infolistov (2020) niekoľkých domácich a českých univerzít: napr. Univerzita Jana Evangelisty
Purkyně v Ústí nad Labem (Sociální komunikace), UCM Trnava FMK (Verbálne komunikačné praktikum) a Ostravskej univerzity
(Sociální komunikace), je tiež odporúčanou literatúrou Justičnej akadémie SR (Komunikácia s médiami) a verejným prepravcom
RegioJet v oblasti starostlivosti a komunikácie so zákazníkmi.
Ocenenia:
• Certifikát o excelentnom ukončení projektu : KEGA 35269/07 - Nácvik tolerancie riešenia intolerancie, 2009 – spoluriešiteľka.
KEGA 106-007UKF-4/2010 Tvorba emocionálnej a sociálnej pohody v školskom prostredí, 2011 – spoluriešiteľka., KEGA Ľudské
práva a protipredsudková výchova, 2018 – hlavná riešiteľka.
• Cena rektora UKF v Nitre za medzinárodne akceptovateľnú publikačnú činnosť 2017/2018, 2018/2019, 2021/2022.