UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
prof. Mgr. Lucia Spálová, PhD.
Email:
lucia.spalova@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FMK UCM - Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Pracovisko:
KDH - Katedra digitálnych hier

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Spálová
I.2 - Meno
Lucia
I.3 - Tituly
prof. Mgr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1975
I.5 - Názov pracoviska
FMK UCM v Trnave, Katedra digitálnych hier
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu 2, 91701 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
univerzitná profesorka
I.8 - E-mailová adresa
lucia.spalova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10383?do=filterForm-submit&surname=Sp%C3%A1lov%C3%A1&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
mediálne a komunikačné štúdiá
I.11 - ORCID iD
0000-0002-2854-2069

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
II.b - Rok
1998
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov: psychológia – slovenský jazyk a literatúra
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Trnavská univerzita v Trnave
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
psychológia
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
II.b - Rok
2015
II.c - Odbor a program
masmediálne štúdiá
II.5 - Titul profesor
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
II.b - Rok
2023
II.c - Odbor a program
masmediálne štúdiá
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
univerzitný profesor/ka FMK UCM v Trnave od 2023
univerzitný profesor/ka University College Prague (UCP ) čiastočný úväzok 2020 - trvá
docent UKF v Nitre 2015 - 2022
odborný asistent UKF v Nitre 2003 - 2015
psychológ Krajská pedagogicko -psychologická poradňa, Bratislava 1998 -1999

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Školenie posudzovateľov Slovenská akreditačná agentúra pre vysoké školstvo 2020
Školenie odborných hodnotiteľov žiadosti o nenávratný finančný príspevok podaných v rámci prioritnej osi č. 1 Vzdelávanie operačného programu ľudské zdroje – Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR, sekcia štrukturálnych fondov v EÚ: Komisia 1: špecifický cieľ 1.1.1. Komisia 2: špecifický cieľ 1.3.1. Komisia 3: špecifický cieľ 1.4.1. Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR 2019
Certifikát akreditovaného kouča ICF International Coach Federation, Lexington, Kentucky, USA 2017
Certifikát ACREA: a) štatistické metódy - korešpondenčná analýza b) štatistické metódy - faktorová analýza c) text mining ACREA , spol. s r.o. 2016, 2022
Osvedčenie o absolvovaní školenia: a) pre užívateľov online portálu a modulov b) pre tvorcov obsahu online modulov Centre for Modern Education (SK), Bratislava 2011
Certifikát o absolvovaní vzdelávacieho programu „Vnútorný kruh“ Annwin, Centrum na podporu a rozvoj ľudského potenciálu 1996
Certifikát o absolvovaní seminára programu „Health education projekt“ Open Society Fund, Bratislava Slovakia 1996
3 × MIKRO-VLNKA: Deepfake speciál, Dopad AI na podnikání s Appliftingem a Ipsosem : workshopy v rámci podujatia AI hub mesic.ai Česká asociace umělé inteligence z.ú., Praha 2024
Design thinking & Problem based learning - workshop v rámci projektu DT.UNI.-Design Thinking Approach for an Interdisciplinary University. EU Bratislava 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
psychológia a sociológia komunikácie Teória digitálnych hier I. Mediálne a komunikačné štúdiá
mediálna výchova a digitálne hry Teória digitálnych hier I. Mediálne a komunikačné štúdiá
marketingová komunikácia Teória digitálnych hier II. Mediálne a komunikačné štúdiá
výskum médií a počítačových hier Teória digitálnych hier II. Mediálne a komunikačné štúdiá
sociologické a psychologické pôsobenie hier Teória digitálnych hier II. Mediálne a komunikačné štúdiá
vybrané problémy médií a marketingu Teória digitálnych hier III. Mediálne a komunikačné štúdiá
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Teória digitálnych hier I. Mediálne a komunikačné štúdiá
Teória digitálnych hier II. Mediálne a komunikačné štúdiá
Teória digitálnych hier III. Mediálne a komunikačné štúdiá
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
64
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
72
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
4
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Digitálny marketing Medzinárodný manažment a marketing University College Prague I. profesijne orientovaný program manažment a marketing
Spotrebiteľské správanie Medzinárodný manažment a marketing University College Prague I. profesijne orientovaný program manažment a marketing
2

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
104
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
31
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
16
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
16
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
121
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
32
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
22
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
22
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
12
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
12
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

Spálová, L., & Mikulás, P. (2022). Media-migration-politics: Discursive strategies in the current Czech and Slovak context. Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften.

SPÁLOVÁ, L., MIKULÁŠ, P., & PÚCHOVSKÁ, O. (2021). ATTITUDES TOWARDS DIFFERENT INFLUENCER CATEGORIES-EXPLORATION OF GENERATION Z. Communication Today12(1).

Peter Szabo, Peter Mikuláš, Lucia Spálová. Comparative Media Discourse Analysis of a Selected Political Event in Slovakia, 2013. In. Studies in Communication and Politics : Political Communication in the Era of New Technologies. - Frankfurt am Main : Peter Lang Verlag, 2013. - ISSN 2197-1684, No. 1 (2013), s. 261-279

Eva Kapsová, Lucia Spálová, 2022. Corona Art Challenge 2020. Strategy Of Re-Interpretation/Creation In Art-Marketing In The Environment Of Participative Culture Of Social Media = Creation in Art-Marketing in the Environment of Participative Culture of Social MediaIn: European Journal of Media, Art and Photography. - ISSN 1339-4940, Roč. 10, č. 1 (2022), s. 74-84.

Fichnová, K., & Spálová, L. (2023). Participative Art Marketing Communication and Creativity of User-generated Content. Central European Journal of Communication16(1 (33)), 117-132.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

Spálová, L., & Mikulás, P. (2022). Media-migration-politics: Discursive strategies in the current Czech and Slovak context. Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften. (wos)

SPÁLOVÁ, L., MIKULÁŠ, P., & PÚCHOVSKÁ, O. (2021). ATTITUDES TOWARDS DIFFERENT INFLUENCER CATEGORIES-EXPLORATION OF GENERATION Z. Communication Today12(1). (wos)

Eva Kapsová, Lucia Spálová, 2022. Corona Art Challenge 2020. Strategy Of Re-Interpretation/Creation In Art-Marketing In The Environment Of Participative Culture Of Social Media = Creation in Art-Marketing in the Environment of Participative Culture of Social MediaIn: European Journal of Media, Art and Photography. - ISSN 1339-4940, Roč. 10, č. 1 (2022), s. 74-84. (wos)

Fichnová, K., & Spálová, L. (2023). Participative Art Marketing Communication and Creativity of User-generated Content. Central European Journal of Communication16(1 (33)), 117-132. (wos)

Fichnová, K., & Spálová, L. (2023). Participative Art Marketing Communication and Creativity of User-generated Content. Central European Journal of Communication16(1 (33)), 117-132. (wos)

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Citovaný dokument

SPÁLOVÁ, L., MIKULÁŠ, P., & PÚCHOVSKÁ, O. (2021). ATTITUDES TOWARDS DIFFERENT INFLUENCER CATEGORIES-EXPLORATION OF GENERATION Z. Communication Today12(1), 44-61.

Najvýznamnejšie ohlasy:

  1. Van den Bergh, J., De Pelsmacker, P., & Worsley, B. (2024). Beyond labels: segmenting the Gen Z market for more effective marketing. Young Consumers25(2), 188-210.
  2. Bakirtas, H., & Celik, M. O. (2024). Celebrity Credibility by Fuzzy Set Qualitative Comparative Analysis (fsQCA) and Regression Analysis. Global Business Review, 09721509231221982.
  3. Fotova Čiković, K., Keček, D., & Posavec, J. (2023). The Impact Of Influencers And Influencer Marketing On The Formation Of Public Opinion: Perceptions Of Croatian Students.
  4. Jodha, L. V. N. (2022). # Sophia: Reclaiming Our Wisdom from Communication Technology and Social Media: A Hermeneutic Exploration (Doctoral dissertation, California Institute of Integral Studies).
  5. Oteh, O. U., Oloveze, A. O., Emeruem, O. L., & Ahaiwe, E. O. (2023). Celebrity endorsement in African context: TEARS model approach. Revista de Gestao30(4), 334-347.

Citovaný dokument:

Spálová, L., & Mikulás, P. (2022). Media-migration-politics: Discursive strategies in the current Czech and Slovak context. Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften.

Najvýznamnejšie ohlasy:

  1. Fikejzová, M. (2022). Media–Migration–Politics: Discursive Strategies in the Current Czech and Slovak Context. Studies in Communication and Politics17, 17.
  2. Jaworsky, B. N., Klvanova, R., Rétiová, A. S., Božic, I. R., & Krotký, J. K. (2023). A critical cultural sociological exploration of attitudes toward migration in Czechia: What lies beneath the fear of the thirteenth migrant. Rowman & Littlefield.
  3. Štefančík, R. (2022). Radikálny populizmus v ére pandémie COVID-19 a vojny na Ukrajine. Ekonóm.
  4. Levický, M., Papcunová, V., Urbaníková, M., & Kozloková, A. (2024). Development and causes of migration in lagging regions in the years 2017–2021: a case study of the Slovak Republic. Acta Polytechnica CTU Proceedings46, 53-64.
  5. Krotký, J., Jaworský, B. N., & Kaniok, P. (2023). The legitimacy of European Union migration and asylum policy among the Czech public. Sociologicky Casopis59(3), 269-291.

Citovaný dokument:

Szabo, Peter - Mikuláš, Peter - Spálová, Lucia. Comparative Media Discourse Analysis of a Selected Political Event in Slovakia. In Studies in Communication and Politics : Political Communication in the Era of New Technologies. - Frankfurt am Main : Peter Lang Verlag, 2013. - ISSN 2197-1684, No. 1 (2013), s. 261-279.

Najvýznamnejšie ohlasy:

  1. Pavón-Guinea, A. (2018). The empirical factors of Twitter adoption by world governments: the impact of regime type and time on diffusion. The Journal of International Communication24(1), 138-161.
  2. Marshall, P., & Henderson, N. (2016). Political persona 2016-an introduction. Persona Studies2(2), 1-18.
  3. Winiarska-Brodowska, M. (2015). Political communication in the EU: Civic potential of new media (case study: Poland). Central European Journal of Communication8(15), 235-246.
  4. Batista, K. C., & Cerveira, E. (2022). As Redes sociais como ferramentas de comunicação política.
  5. Stuvel, M. (2017). COLORED GLASSES IN FORTRESS EUROPE.

Citovaný dokument:

SPÁLOVÁ, Lucia a Zuzana BAČÍKOVÁ. Celebrities in social advertisement: Psychosomatic perspective. In: Economic and Social Development: Book of Proceedings from 20th International Scientific Conference on Economic and Social Development, Prague, 27-28 April 2017. Varazdin: Varazdin Development and Enterpreneurship Agency, 2017, CD-ROM, p. 392-401.

Najvýznamnejšie ohlasy::

  1. Shamne, A., Dotsevych, T., & Akimova, A. (2019). Psychosemantic peculiarities of promotional videos perception. PSYCHOLINGUISTICS25(1), 384-408.
  2. Kolly-Shamne, A. V., & Tokareva, N. М. (2021). Вікові та ґендерні особливості зв’язку емоційної оцінки рекламних відеороликів і показників інтелекту учнів старших класів та студентів. Insight: the psychological dimensions of society, (6), 41-55.

Citovaný dokument

SPÁLOVÁ, Lucia - Balážiová, Iveta. Terminological and historical background of guerilla marketing as a marketing communication strategy / Lucia Spálová, Iveta Balážiová, 2020. DOI 10.2478/sc-2020-0009. In: Social Communication. - ISSN 2299-5382, Vol. 6, no. 1 (2020), p. 81-92.

Najvýznamnejšie ohlasy:

  1. Gedik, Y. (2020). Gerilla pazarlama: Araçları, avantajları ve stratejileri üzerine teorik bir çerçeve. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi17(2), 68-86.
  2. Hammad, A. A. (2021). The Impact of Adopting Guerrilla Marketing on Increasing the Market Share of EgyptAir Airlines. Journal of Association of Arab Universities for Tourism and Hospitality21(2), 113-128..
  3. Jarašūnienė, A., & Išoraitė, M. (2024). Guerrilla advertising cases study in public transport. Business: Theory and Practice25(2), 625-634.
  4. Ekadjaja, M., & Rose, J. (2022). PELATIHAN TEKNIK GUERILLA MARKETING UNTUK MENINGKATKAN PEMASARAN UMKM X DI JAKARTA SELATAN. Prosiding SENAPENMAS2(1), 229-235.
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Typ projektu: VEGA

Číslo projektu: VEGA 1/0650/22

Názov projektu: Masmediálne komunikáty v digitálnej a printovej forme a ich komprehenzia u rôznych cieľových skupín

Doba riešenia: 4/2022 - 12/2024 ukončený

Riešiteľská pozícia: riešiteľka

Anotácia: Výskumy zo zahraničia uvádzajú rozporné zistenia o miere porozumenia mediálnym textom v printovej a digitálnej podobe, spôsobené dĺžkou textu, typom digitálneho média, cieľovou skupinou samotnou a i. Aktuálna situácia s COVID 19 spôsobila zintenzívnený akcent na digitálne komunikáty a to v médiách a iných oblastiach (vzdelávanie). Uvedené nás inšpirovalo k cieľom prebádať rozdiely v percepcii, porozumení a tvorivej produkcii printového a digitálneho mediálneho textu vo vekových kohortách (adolescenti a dospelí) z rôznych mediálnych prostredí. Použijeme modifikované aj vlastné autorské metódy. Na výskume budú participovať odborníci z popredných univerzít v Poľsku. Vzhľadom na interdisciplinárne presahy výskumu i povahu témy očakávame prínosy vo viacerých rovinách. Objasnením stanovených faktorov sa doplní a rozšíri základná teoretická báza masmediálnej vedy, žurnalistiky, s presahmi do príbuzných disciplín.

Typ projektu : KEGA

Číslo projektu: 041UKF-4/2021 Digitálni influenceri - edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z

Doba riešenia: 4/2021 - 12/2023- ukončený

Riešiteľská pozícia: zodpovedná riešiteľka 2021, zástupkyňa od 2022

Anotácia: Cieľom predloženého projektu je identifikovať vplyvy digitálnych ovplyvňovateľov na hodnotový systém generácie Z a vytvoriť výučbový model zameraný na rozvoj kritického myslenia a kritickú apercepciu mediálnych obsahov s následným odstraňovaním rizikového správania vysokoškolských študentov (predsudkov, diskriminácie, nárast extrémistických prejavov, šírenie konšpirácií, a iných)

Typ projektu: APVV

Číslo projektu: APVV-18-0257

Názov projektu: Inkubátor multimediálnej digitálnej produkcie - recipročný transfer vedy, umenia a kreatívnych priemyslov

Doba riešenia: 7/2019 - 12/2022 ukončený

Riešiteľská pozícia: zodpovedná riešiteľka

Anotácia: Cieľom projektu je produkovať a zároveň výskumne verifikovať efektivitu a dopad vytvorených multimediálnych produktov pre kultúrne inštitúcie v nitrianskom regióne na princípoch coworkingu v novom výskumnom centre v spolupráci s významnými marketingovými/komunikačnými agentúrami.

Typ projektu: VEGA

Číslo projektu: 1/0192/18

Názov projektu: Formovanie postojov generácie Y v geografickom priestore V4 k problematike migrantov prostredníctvom digitálnej komunikácie na sociálnych sieťach

Doba riešenia: 4/2018 - 12/2020 ukončený

Riešiteľská pozícia: zodpovedná riešiteľka

Anotácia: Projekt na princípoch transdisciplinárneho vedeckého prístupu (mediálne a komunikačné štúdiá, politológia, psychológia a lingvistika) skúmal spoločenský problém migrácie a jej reflexie na sociálnych sieťach vo višegrádskom priestore (s dôrazom na komparáciu ČR a SR) v období rokov 2015 -2020. Komparačná analýza strojového sentimentu digitálnych médií ČR a SR v rokoch 2018-20 (Spálová a kol, 2021) naznačila výrazne negatívny dlhodobý diskurz migrácie v intenciách kultúrnej hrozby a bezpečnostného rizika v oboch krajinách, v hlbšej analýze sa preukázala výraznejšia snaha SR obohatiť dominantný politický diskurz o atribúty „hlasu migrantov“ a čiastočne tak objektivizovať spravodajstvo. Odmietavý postoj k migrácii sme zaznamenali v mainstreamových médiách a prístup akceptácie bol intenzívnejší v bulvárnych médiách. Identifikovali sme účinný integračný model s aktívnou participáciou občanov s využitím potenciálu sociálnych sietí, alternatívny diskurz „všetci sme migranti“.

Typ projektu: medzinárodný vedecký projekt zahraničnej inštitúcie

Číslo projektu: AGA - CZ 20200415/010

Názov projektu: Nové trendy v marketingovej komunikácii v medzikultúrnych súvislostiach v ČR a SR

Názov inštitúcie, ktorá podporu poskytla: Vysoká škola kreativní komunikace Praha

Doba riešenia: 4/2020 - 12/2022 -ukončený

Riešiteľská pozícia: riešiteľka

Anotácia: Cieľom projektu je reflektovať nové trendy v marketingovej komunikácii v medzikultúrnych súvislostiach v ČR a SR vzhľadom na technologické a sociálno-psychologické zmeny v digitálnej komunikácii v aspekte zvyšujúcich sa participačných modelov marketingovej komunikácie vo vzťahu značka a spotrebiteľ/spolutvorca identity značky.

Typ projektu: (Agentúra na podporu výskumu a vývoja SR) (APVV)

Číslo projektu: APVV-23-0612

Názov projektu: Kreativita ako zdroj profylaxie voči mediálnym hoaxom/ CREativity Against HOaXes

Doba riešenia: 7/2024-12/2027 prebiehajúci

Riešiteľská pozícia: riešiteľka

Riešiteľská pozícia: Anotácia: Výskum by mal priniesť objasnenie mechanizmov a dôvodov šírenia hoaxov v mediálnom priestore, identifikáciu súvislostí medzi kreativitou a náchylnosťou k podliehaniu hoaxom, ako aj vekových a situačných faktorov a faktorov správy. Projekt prinesie i vývoj intervenčného programu pre najohrozenejšie vekové skupiny.

Typ projektu: R4 štipendiá pre excelentných výskumníkov, U NextGenerationEU through the Recovery and Resilience Plan for Slovakia

Názov projektu: "Strategies to Foster Critical Thinking, and Digital Literacy in the Context of Digital Transformation of Education"

Číslo projektu: 09103-03-V04-00370

Doba riešenia: 11/24-12/2026 prebiehajúci

Riešiteľská pozícia: riešiteľka, excelentný výskumník prof. N. Vrabec, Phd.  

Typ projektu: EÚ, Európska komisia v rámci výzvy CEF-TC-2020-2

Názov projektu: CEDMO (Európske observatórium digitálnych médií)

Číslo projektu: 2020-EU-IA-0267

Doba riešenia: 01/22 -12/2026 prebiehajúci

Riešiteľská pozícia: riešiteľka     

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Členstvo vo vedeckej rade vedeckého ústavu v zahraničí Centrum pro studium mediální kultury Metropolitní univerzita Praha, Česká republika 2019 – trvá
Členstvo vo vedeckej rade vedeckého ústavu v zahraničí Akademická rada Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha, U Santošky 17, 150 00 Praha 5, Česká republika 2019 - súčasnosť
Členstvo v najvýznamnejších výskumných tímoch UKF v Nitre Názov: Kreativita a digitálne mediálne platformy v interdisciplinárnych súvislostiach 2018 – 2022
Členka odborovej komisie odborová komisia doktorandského štúdia pre študijný odbor 23 mediálne a komunikačné štúdiá, Filozofická fakulta, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre 2015 – 2020 2020-2024
Členka odborovej komisie odborová komisia doktorandského štúdia pre študijný odbor 23 mediálne a komunikačné štúdiá Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2019-trvá
Členstvo v zahraničných profesijných organizáciách , členka hlavného výboru Klub učitelů marketingu. Česká marketingová společnost. Praha, Česká republika 2015 - súčasnosť
Členstvo v zahraničných profesijných organizáciách ICF =International Coach Federation, Lexington, Kentucky, USA 2017 - súčasnosť
Členstvo v domácich profesijných organizáciách, štatutárka organizácie Európska akadémia manažmentu, marketingu a médií Bratislava 2010 - súčasnosť
Členstvo v domácich profesijných organizáciách Business Coaching College. Bratislava, Slovenská republika 2017 - súčasnosť
Členstvo v pracovných skupinách MŠVVaŠ SR pracovná skupina odborných posudzovateľov Slovenskej akreditačnej agentúry pre vysoké školy – SAAVS 2020 - súčasnosť
Členstvo v pracovných skupinách MŠVVaŠ SR pracovná skupina odborných hodnotiteľov projektov - Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR - KEGA, VEGA, APVV, sekcia štrukturálnych fondov v EÚ 2015 - súčasnosť
Členstvo v pracovných skupinách MŠVVaŠ SR pracovná skupina supervízorov národného projektu Medzinárodné hodnotenie kompetencií dospelých. NÚCEM 2019 - 2021
Členstvo v redakčných radách vedeckých časopisov Media Literacy and Academic Research. ISSN 2585-8726 (print version) a ISSN 2585-9188 (online version), UCM Trnava, Slovenská republika 2019 - súčasnosť
Členstvo v redakčných radách vedeckých časopisov Studia de Cultura. ISSN 2083-7275 (print version), ISSN 2391- 4432 (online version). Wydawnictvo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowe, Poľská republika 2019 - súčasnosť
Členstvo v redakčných radách vedeckých časopisov DOT.COMM. ISSN 1339-5181, EAMMM, Slovenská republika 2014 - súčasnosť
Členstvo v redakčných radách vedeckých časopisov Analýza a výskum v marketingovej komunikácii ISSN 1339- 3715, FF UKF v Nitre, Slovenská republika 2014 - súčasnosť
Členstvo v medzinárodnom vedeckom výbore kongresu IV. European Congress on Economic Issues ECOEI 2018, Kocaeli, Turecko V. European Congress on Economic Issues 2019, Baku/ Azer&baijan VI. European Congress on Economic Issues ECOEI 2019, Kocaeli, Turecko 2018 -2019
Členstvo v medzinárodnom vedeckom výbore Inkubátor multimediálnej tvorby : teória, metodológia, trendy - vedecký projektový seminár Média – migrace – politika: diskurzivní strategie v současném českém a slovenském kontextu – vedecké kolokvium Metropolitná univerzita Praha, Česká republika 2019
Členstvo v medzinárodnom vedeckom výbore Religia i kultura w cyfrowych mediach - medzinárodná vedecká konferencia Krakov: UK Katovice, Poľsko 2016
Členstvo v medzinárodnom vedeckom výbore Vedecký projektový seminár – k projektu VEGA Formovanie postojov generácie Y v geografickom priestore V4 k problematike migrantov prostredníctvom digitálnej komunikácie na sociálnych sieťach Pedagogium Wyzsza Szkola Nauk Spolecznych w Warszawie, Poľsko 2018

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Roger Williams University 1 Old Ferry Rd, Bristol, RI 02809, Spojené štáty 2022 pozývací list: Amiee Shelton Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci projektu APVV Incubator of Multimedia Digital Production
Boston University College of Communication Boston University College of Communication ATTN: PRLab 2022 pozývací list: Justin Joseph a Amy Shanler Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci projektu APVV Incubator of
PRLab: Student-Staffed Public Relations Agency 640 Commonwealth Avenue Boston, MA 02215-2422 Multimedia Digital Production
the St. Pölten University of Applied Sciences Department of Media and Digital Technologies Campus-Platz 1, A-3100 St. Pölten Austria 2022 pozývací list: Mag. Dr. Georg Vogt Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci programu Erazmus +
University of Bergen University of Bergen P.O.Box 7800 5020 Bergen Norway 2019 pozývací list: prof Leif Ove Larsen Výskumný pobyt v rámci projektu APVV Incubator of Multimedia Digital Production
Katedra elekronické kultury a sémiotiky, Fakulta humanitních studií, Karlova univerzita Praha Pátkova 2137/5 182 00 Praha 8 – Libeň Česká republika 2019, 2022 pozývací list: doc. Jakub Češka – garant programu Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci programu Ceepus, Erazmus +
Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava 7. listopadu 2172/15 708 00 Ostrava-Poruba Česká republika 2022 pozývací list:: Ing. Libor Nečas, PhD. Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci programu Erazmus +
Katedra mediální komunikace, Metropolitní univerzita Praha Učňovská 100/1 190 00 Praha 9 Česká republika 2018, 2019, 2021, 2022 , 2024 pozývací list: prof. Jirák - garant programu Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci programu Erazmus +, Ceepus
Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha U Santošky 17, Praha 5, 150 00 Česká republika 2018 pozývací list: PhDr. Jirí Kohoutek, PhD. Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci programu Ceepus
UTB v Zlíne Multimediální fakulta Univerzitní 2431 760 01 Zlín Česká republika 2017 pozývací list: doc. Jurášková, PhD. Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci programu Ceepus
Slezská univerzita v Opave, Filozoficko - přírodovědecká fakulta, Ústav audiovizuálnej tvorby Masarykova třída 343/37 746 01 Opava Česká republika 2015 pozvanie: doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D. Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci programu Erazmus +
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Katedra lingvistyki kulturowej i komunikacji społecznej, Krakow ul. Podchorążych 2 30-084 Kraków Poľsko 2010 pozývací list: dr.hab. Stanislaw Kosiera prof UE Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci programu Erazmus +
Vysoká škola kreativní komunikace Česká republika, Praha ZS 2023/2024, ZS 2024/2025 Prednáškovo-výskumný pobyt v rámci programu Erazmus + 2024; Grant 0311000027, Výzva č. 0311/2023 – Hostování zahraničních lektorů pro výuku vysokých škol v oblasti umělecké a kreativní tvorby. Názov: Kreativní sociální kampaň – sociální aktivismus značek
Vysoká škola ekonomická v Praze, Katedra mezinárodního podnikání Česká republika, Praha ZS 2023,2024 prednášky v špecilizácii Komerční komunikace, predmet Chování spotřebitele a psychologie trhu, Garant doc. Ing. Přemysl Průša, Ph.D.

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Spolupráca s marketingovou praxou:

• Spoluzakladateľka medzinárodnej študentskej súťaže V4 v reklamnej tvorbe Cirkulátor - spolupráca s VISIBILITY s.r.o., SCR ®,

Zaraguza, TRIAD Advertising v rámci konkrétnych marketingových zadaní od reklamných agentúr a následnej marketingovej

praxe/stáže vybraných študentov.

• Zakladateľka medzinárodnej súťaže ŠOKG (od roku 2014) - kreatívne guerillové marketingové výstupy na základe spolupráce

s neziskovým sektorom,

• Zakladateľka Inkubátora multimediálnej digitálnej produkcie (od roku 2019 na UKF v Nitre). IMDP je fyzický ale aj

virtuálny/digitálny priestor na coworkingovom princípe budovania startupu pre viac cieľových skupín: študentov kreatívcov

a stratégov pripravujúcich sa na povolanie marketingových špecialistov, expertov/mentorov z marketingovej praxe aj

akademickej pôdy a výskumníkov z interdisciplinárnych odborov mediálnych štúdií, vied o umení, digitálneho marketingu

a neuromarketingu. V IMDP môžu členovia navrhovať, produkovať a zároveň výskumne verifikovať efektivitu a dopad

vytvorených multimediálnych produktov pod mentorstvom skúsených odborníkov.

Vzdelávanie širšej odbornej komunity v odbore mediálne a komunikačné štúdiá:

• Lektorka, autorka vstupného testu, spoluautorka vysokoškolskej učebnice pre absolventov zahraničného projektu ESF KIMKA –

Komunikační, informační a marketingové kompetence absolventů vysokých škol / Communication, information and marketing

competencies of graduates, Ostravská univerzita. (2008). Veľmi úspešné vzdelávanie absolventov humanitných odborov v

marketingovej komunikáciii s cieľom lepšieho uplatnenia na trhu práce. Publikácia autorky "Efektivní sociálne-mediální

komunikace" je doteraz súčasťou infolistov (2020) niekoľkých domácich a českých univerzít: napr. Univerzita Jana Evangelisty

Purkyně v Ústí nad Labem (Sociální komunikace), UCM Trnava FMK (Verbálne komunikačné praktikum) a Ostravskej univerzity

(Sociální komunikace), je tiež odporúčanou literatúrou Justičnej akadémie SR (Komunikácia s médiami) a verejným prepravcom

RegioJet v oblasti starostlivosti a komunikácie so zákazníkmi.

Ocenenia:

• Certifikát o excelentnom ukončení projektu : KEGA 35269/07 - Nácvik tolerancie riešenia intolerancie, 2009 – spoluriešiteľka.

KEGA 106-007UKF-4/2010 Tvorba emocionálnej a sociálnej pohody v školskom prostredí, 2011 – spoluriešiteľka., KEGA Ľudské

práva a protipredsudková výchova, 2018 – hlavná riešiteľka.

• Cena rektora UKF v Nitre za medzinárodne akceptovateľnú publikačnú činnosť 2017/2018, 2018/2019, 2021/2022.

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-05