UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
doc. PhDr. Ľudmila Čábyová, PhD.
Email:
ludmila.cabyova@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FMK UCM - Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Pracovisko:
KMARK - Katedra marketingovej komunikácie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Čábyová
I.2 - Meno
Ľudmila
I.3 - Tituly
doc. PhDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1979
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita sv. Cyrila a Metoda, Fakulta masmediálnej komunikácie
I.6 - Adresa pracoviska
Námestie J. Herdu 2, 917 01 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
dekanka, funkčné miesto profesora
I.8 - E-mailová adresa
ludmila.cabyova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14235
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
mediálne a komunikačné štúdiá
I.11 - ORCID iD
0000-0002-6008-2883

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave
II.b - Rok
2000
II.c - Odbor a program
masmediálne štúdiá, marketingová komunikácia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave
II.b - Rok
2002
II.c - Odbor a program
masmediálne štúdiá, marketingová komunikácia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Drevárska fakulta TU vo Zvolene
II.b - Rok
2009
II.c - Odbor a program
ekonomika a manažment podniku, odvetvové a prierezové ekonomiky
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
masmediálne štúdiá
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
vysokoškolský pedagóg / odborný asistent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2002-2003
vysokoškolský pedagóg / vedúca katedry Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2007-2008
vysokoškolský pedagóg / prodekanka Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2008-2018
vysokoškolský pedagóg / dekanka Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2019 - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Kurz anglického jazyka Akadémia vzdelávania v Trnave 2002-2003
Jazykový pobyt, Florida, USA Student agency 2016
Európsky vodičský preukaz na počítače IT Akadémia 2014
Digitálne zručnosti - google disk, pdf, Excel FMK UCM v Trnave 2020
Tvorba projektového vyučovania FMK UCM v Trnave 2020
Kurz štatistiky FMK UCM v Trnave 2020
Dizajn thinking Google 2020
Digitálny marketing Digital Marketing Institut 2017
Kurz neuromarketingu FMK UCM v Trnave 2021
Kurz anglického jazyka C1 BEST 2022
Workshop k tvorbe značky FMK FMK UCM 2023
Workshop - analýza mediálnych dát IPSOS 2023
Kurz angličtiny Mike Valek, individuálna výučba 2024
Dizajn thinking FMK UCM 2024
Jazykový kurz BC Spain 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Marketing I., II. Marketingová komunikácia 1. Mediálne a komunikačné štúdiá
Mediálny marketing Marketingová komunikácia 1. Mediálne a komunikačné štúdiá
Výskum spotrebiteľa a spotrebiteľské teórie marketingová komunikácia 2. Mediálne a komunikačné štúdiá
Monitoring médií a mediálne analýzy marketingová komunikácia 3. mediálne a komunikačné štúdiá
Teória a prax marketingovej komunikácie I., II. marketingová komunikácia 1. mediálne a komunikačné štúdiá
Marketingové komunikačné stratégie I, II. marketingová komunikácia 2. mediálne a komunikačné štúdiá
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Marketingová komunukiácia 3. Mediálne a komunikačné štúdiá
Marketingová komunikácia 2. Mediálne a komunikačné štúdiá
Marketingová komunikácia 1. Mediálne a komunikačné štúdiá
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
155
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
174
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
8
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Teória a tvorba Corporate Identity marketingová komunikácia 2. mediálne a komunikačné štúdiá

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
164
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
65
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
42
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
26
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
358
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
302
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
135
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
70
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
3/3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2/3
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok – monografia,

The impact of the groundswell on environmental consumer behaviour and advertising literacy [elektronický zdroj] / Peter Krajčovič, Ľudmila Čábyová, Viktória Hudáková ; reviewers: Zbigniew Widera, Mohamad Saleeh Rahamad, Slavka Pitoňáková. - 1. vyd. - Budapešť : Wolters Kluver Hungary, 2023. - Kategória do roku 2021 AAA. - 124 s. [online]. - ISBN 978-963-594-240-4 (online).

AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách The role of Solomo Marketing and Media in the Communication of Eco Innnovacions./ Ľudmila Čábyová, Krajčovič Peter, recenzenti (Zbigniew Widera, Václav Kupec) – 1. vyd. Budapešť : Wolters Kluwer HU, 2020 (zaslané vydavateľstvu) 

AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách Marketing a marketingová komunikácia v médiách (Marketing and marketing communication in media) / Ľudmila Čábyová ; recenzenti: [Dariusz Rott, Ivana Šindleryová. - 1. vyd. - Łódź : Księży Młyn Dom Wydawniczy Michał Koliński, 2012. - 211 s. [7,51 AH]. - ISBN 978-83-7729-181-8. [Čábyová Ľudmila (100%)] 

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Media images of Slovak and Ukrainian presidents: I/We binary pronominal opposition in political speeches / Halyna Stashko ... [et al.], 2020. In: Lege Artis : Language yesterday, today, tomorrow. - ISSN 2453-8035, Roč. 5, č. 1 (2020), s. 350-389. [Stashko Halyna (5%) - Prykhodchenko Oleksandra (5%) - Čábyová Ľudmila (45%) - Vrabec Norbert (45%)] 

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Digital Literacy and Readership of E-Books in Slovakia / Ľudmila Čábyová, Peter Krajčovič, Jana Paveleková, 2020. DOI DOI 10.13187/ijmil.2020.1.3. In: International Journal of Media and Information Literacy. - ISSN 2500-106X, Roč. 5, č. 1 (2020), s. 3-14. Spôsob prístupu: http://ejournal46.com/en/index.html [Čábyová Ľudmila (34%) - Krajčovič Peter (33%) - Paveleková Jana (33%)] 

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – článok


Legal and Ethical Regulation in Slovakia and Its Relation to Deliberative Communication / Ľudmila Čábyová ... [et al.], 2024. - Kategória do roku 2021 ADM. DOI DOI 10.17645/mac.7257.

In: Media and Communication. - ISSN 2183-2439 (online), Roč. 12 (2024), s. 1-19 [online].

AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách

The role of SoLoMo marketing and media in the communication of eco-innovations [elektronický zdroj] / Ľudmila Čábyová, Peter Krajčovič ; reviewers: Zbigniew Widera, Václav Kupec. - 1. vyd. - Budapešť : Wolters Kluwer, 2020. - 176 s. [7,92AH]. - Online monografia. - ISBN 978-963-295-952-8.

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Media images of Slovak and Ukrainian presidents: I/We binary pronominal opposition in political speeches / Halyna Stashko ... [et al.], 2020. In: Lege Artis : Language yesterday, today, tomorrow. - ISSN 2453-8035, Roč. 5, č. 1 (2020), s. 350-389. [Stashko Halyna (5%) - Prykhodchenko Oleksandra (5%) - Čábyová Ľudmila (45%) - Vrabec Norbert (45%)] 

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Reading Behaviour in the Digital Age: Impact of Covid-19 on Consumer Behaviour / Jana Paveleková, Ľudmila Čábyová, Alena Hrušková, 2021.

In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 4, č. 2 (2021), s. 25-41.

V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok – monografia, kritická pramenná edícia, kritický komentovaný preklad, kartografické dielo, katalóg umeleckých diel, editovaná kniha, zborník

Hypermodern media culture and its audiences / Jana Radošinská, Ľudmila Čábyová, Ján Višňovský ; reviewers: Marián Grupač, Martin Ševčovič. - 1. vyd. - Praha : Wolters Kluwer, 2024. - Kategória do roku 2021 AAA. - 143 s. [10,27AH] [online]. - ISBN 978-80-286-0109-6 (online).

[Radošinská Jana (34 [3,49 AH]%) - Čábyová Ľudmila (33 [3,39 AH]%) - Višňovský Ján (33 [3,39 AH]%)]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách

The role of SoLoMo marketing and media in the communication of eco-innovations [elektronický zdroj] / Ľudmila Čábyová, Peter Krajčovič ; reviewers: Zbigniew Widera, Václav Kupec. - 1. vyd. - Budapešť : Wolters Kluwer, 2020. - 176 s. [7,92AH]. - Online monografia. - ISBN 978-963-295-952-8.

[Čábyová Ľudmila (57,7 [4,57 AH]%) - Krajčovič Peter (42,3 [3,35 AH]%)]

Ohlasy

2022  [02] KUSÁ, A., FAŠIANG, T., KOLLÁROVÁ, D. Retail Marketing Communication and the Consumer Behaviour of Selected Generations. Oxford: Peter Lang, 2022. ISBN 978-1-80079-855-7. s. 182.

2022  [02] OBDRŽÁLKOVÁ, E., MORAVCOVÁ, M. Pros and Cons of Home Office during the Covid-19 Pandemic. In: International Conference on Entrepreneurial Competencies in a Changing World (Volume 135 (2022)). České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2022. SHS Web of Conferences, s. 1-9.

2022  [01] ZAUŠKOVÁ, A., et al. Current state and prediction of the future of digitization as a part of industry 4.0. In: Serbian Journal of Management. 2022, 17(1), pp. 111-123. WoS

2021  [02] JURIŠOVÁ, V. Spoločensky zodpovedné podnikanie. In: Public relations - teória a prax. Trnava: FMK UCM, 2021. ISBN 978-80-572-0218-9. s. 83.

2021  [02] PITOŇÁKOVÁ, Slavka. Úvod so štúdia mediálnych produktov. Žilina: EDIS, 2021. ISBN 978-80-554-1834-6. s. 13, 143.

2021  [2] JANKELOVÁ, N., et al. Vodcovské zručnosti v komunálnej politike. In: Politické vedy. 2021, 24(1), s. 181-201. WoS

2021  [2] SPÁLOVÁ, L., MIKULÁŠ, P., PÚCHOVSKÁ, O. Attitudes towards different influencer categories - exploration of Generation Z. In: Communication Today. 2021, 12(1), s. 44-59. WoS, Scopus

2021  [2] LUKÁČ, M., et al. The interaction between the marketing communications audit and visitors in Museum facilities. In: Communication today. 2021, 12(1), s. 80-95. WoS

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia

Social Media Use and Adolescents' Levels of Advertising Literacy / Ľudmila Čábyová, Viktória Hudáková, 2022. - Kategória do roku 2021 ADN. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 5, č. 2 (2022), s. 147-163.

[Čábyová Ľudmila (50%) - Hudáková Viktória (50%)]

Ohlasy

2025  [02] KUBOVICS, M.; ZAUSKOVA, A. Global Use of Artificial Intelligence for Predicting and Working with. In: Globalization and Its Socio-Economic Consequences. Vol. 1.Berlin: Peter Lang, 2025, s. 264. ISBN 978-3-631-92465-5.

2025  [01] Children and Adolescents' Advertising Literacy in the Face of New Digital Formats / Feijoo, Beatriz; Nunez-Gomez, Patricia; Alvarez-Flores, Erika P. DOI 10.62008/ixc/15/01Laalfa. In: Index comunicacion. ISSN 2444-3239. ISSN (online) 2174-1859. Roč. 15, č. 1 (2025), s. 13-27. WoS

2025  [02] JAVORIK, Denis. Advertising literacy of Gen Z in the context of social media marketing. In: 11th International New York Conference on Evolving Trends in Interdisciplinary Research & Practices: Proceedings Book, 2025, s. 59-66. ISBN 979-8-89695-019-6.

2024  [01] FICHNOVÁ, Katarína. Comprehension of print and digital media texts - anticipation of own comprehension performance. DOI 10.34135/mlar-24-02-10. In: Media Literacy and Academic Research. ISSN 2585-8726. ISSN (online) 2585-9188. Roč. 7, č. 2 (2024), s. 146-156. WoS

2024  [01] How does engagement on social media reinforce life aesthetic literacy? The role of interpersonal and intrapersonal influences / Pan, Ling-Yen; Lee, Crystal T. DOI 10.1016/j.chb.2024.108409. In: COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR. ISSN 0747-5632. ISSN (online) 1873-7692. Roč. 161 (2024). WoS

2024  [02] FERNÁNDEZ-GÓMEZ, E., FEIJOO, B. Children's Advertising Literacy in the Current Digital Landscape. In: Advertising Literacy for Young Audiences in the Digital Age. Springer, 2024. s. 1-14.

2023  [01] KUSÁ, A., et al. The Impact of Visual Product Communication on Customers' Irrational Buying Behaviour. In: Ejmap. 2023, 11(2), s. 1056-115. ISSN 1339-4940. WoS

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia

Legal and Ethical Regulation in Slovakia and Its Relation to Deliberative Communication / Ľudmila Čábyová ... [et al.], 2024. - Kategória do roku 2021 ADC. DOI 10.17645/mac.7257.

In: Media and Communication. - ISSN 2183-2439 (online), Roč. 12 (2024), s. 1-19 [online].

[Čábyová Ľudmila (12.5%) - Krajčovič Peter (25%) - Švecová Magdaléna (12.5%) - Radošinská Jana (25%) - Brník Andrej (12.5%) - Mináriková Juliána (12.5%)]

Ohlasy

2024  [01] Enhancing old age: smart and welfare technologies use among older adults / Šolcová, Jana; Šeben Zaťková, Tímea; Franta, Andrea; Tokovská, Miroslava. DOI 10.18421/TEM141-13. In: TEM Journal: Technology, Education, Management, Informatics. ISSN 2217-8309. ISSN 2217-8333. Roč. 14, č. 1 (2025), s. 139-148. WoS

2024  [02] VIŠŇOVSKÝ, J.; FRANCISTYOVÁ, B.; DÚBRAVSKÁ, O. Profesionalita v televízii: Štandardy, postupy a prax v spravodajstve komerčnej televízie. In: Fenomén 2024. Bratislava: UK, 2024, s. 26-36. ISBN 978-80-223-5957-3.

2024  [01] GREGUŠ, Ľ.; PISOŇOVÁ, N. Gatekeeping in a News Agency - A Way of Influencing News Coverage Across Media. DOI 10.34135/mlar-24-02-13. In: Media Literacy and Academic Research. ISSN 2585-8726. ISSN (online) 2585-9188. Roč. 7, č. 2 (2024), s. 204-220. WoS

2024  [01] Man vs. technology (forms and transformations of virtualisation of everyday life in the era of transhumanism) / Moravčíková, Erika; Jakubovská, Viera; Jakubovská, Kristína. DOI 10.34135/communicationtoday.2024.Vol.15.No.2.1. In: Communication Today. ISSN 1338-130X. Roč. 15, č. 2 (2024), s. 4-15. Scopus

2024  [01] AI IN COMMUNICATION: THEORETICAL PERSPECTIVES, ETHICAL IMPLICATIONS, AND EMERGING COMPETENCIES / Mirek-Rogowska, Aleksandra; Kucza, Wojciech; Gajdka, Krzysztof. DOI 10.34135/communicationtoday.2024.Vol.15.No.2.2. In: Communication Today. ISSN 1338130X. ISSN (online) 2730051X. – Roč. 15, č. 2 (2024), s. 16-28. Scopus

2024  [01] HABIŇÁK, Andrej. Press under pressure: Framing of the Russian-Ukrainian conflict in the Slovak Press. DOI 10.34135/communicationtoday.2024.Vol.15.No.2.12. In: Communication Today. ISSN 1338-130X. – Roč. 15, č. 2 (2024), s. 200-217. WoS, Scopus

2024  [01] LAUK, E., BERGLEZ, P. Can Media Enhance Deliberative Democracy? Exploring Media Monitoring Capabilities in 14 EU - Countries. In: Media and Communication. 2024, 12, art. no. 7888. ISSN 2183-2439. Scopus

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Media images of Slovak and Ukrainian presidents: 'I/We' binary pronominal opposition in political speeches / Halyna Stashko ... [et al.], 2020.

In: Lege Artis : Language yesterday, today, tomorrow. - ISSN 2453-8035, Roč. 5, č. 1 (2020), s. 350-389.

[Stashko Halyna (5%) - Prykhodchenko Oleksandra (5%) - Čábyová Ľudmila (45%) - Vrabec Norbert (45%)]

Ohlasy

2023  [01] ZABUZHANSKA, I., PIEŠ, L. The acoustic image of irony (based on American electoral speeches). In: Lege Artis. 2023, 8(1), pp. 179-193. ISSN 2453-8035. WoS

2022  [01] METAPHORS DESCRIBING AMERICA IN OBAMA'S FIRST PRESIDENTIAL CAMPAIGN - A CASE STUDY OF THE PRESIDENTIAL MEMOIR A PROMISED LAND / Uberman, Agnieszka [Autor]. – WOS CC In: LEGE ARTIS-LANGUAGE YESTERDAY TODAY TOMORROW. – ISSN 2453-8035. – Roč. 7, č. 3 (2022), s. 116-151. WoS

2022  [02] PANASENKO, N., GREGUŠ, Ľ. Media text in the mirror of linguistics. Praha: Wolters Kluwer, 2022. ISBN 978-80-7676-514-6.

2022  [01] ZBUZHANSKA, I., YAMCHYNSKA, T. COMMUNICATIVE SILENCE IN POLITICAL DISCOURSE: A CASE STUDY ON AMERICAN AND UKRAINIAN PRESIDENTIAL SPEECHES. In: LEGE ARTIS-LANGUAGE YESTERDAY TODAY TOMORROW. 2022, roč. 7, č. 2, s. 208-224. ISSN 2453-8035. WoS

2021  [01] LIUBCHENKO, Y., et al. Political communication in the post-truth era: mind mapping values of Ukraine's Volodymyr Zelensky. In: Communication Today. 2021, 12(2), pp. 146-166. WoS

2021  [02] LITKOVIČ, Ju.V., KOVAĽČUK, L.V., LESIK, I.V. Reklamna funkcija anglomovnich gazetnich zagolovkiv. In: Akademični studii. Serija Gumanitarni nauki. 2021, 3, s. 125-131.

2021  [2] VASO, R., ALEKSIIEVETS, O. RHETORICAL PROSODY IN ENGLISH POLITICAL DISCOURSE. In: LEGE ARTIS-LANGUAGE YESTERDAY TODAY TOMORROW. 2021, roč. 6, č. 2, s. 255-291. WoS

2021  [2] POTAPENKO, S., IZOTOVA, N. COGNITIVE RHETORIC OF EFFECT: RESPONSIBILITY IMPRESSION IN RUSSIAN AND UKRAINIAN PRESIDENTS' INAUGURALS. In: LEGE ARTIS-LANGUAGE YESTERDAY TODAY TOMORROW. 2021, roč. 6, č. 2, s. 165-201. WoS

2020  [2] PANASENKO, N., et al. COVID-19 as a media-cum-language event: cognitive, communicative, and cross-cultural aspects. In: Lege Artis: Language yesterday, today, tomorrow. 2020, roč. 5, č. 2, s. 122-210. WoS

2020  [2] GRACOVÁ, S., et al. Comparison Of Television Broadcasting For Children And Youth In A Public Broadcaster In The Slovak And Czech Republic During The Covid-19 Pandemic. In: Media Literacy and Academic Research. 2020, roč. 3, č. 2, s. 48-61. WoS

2020  [2] RUTKOWSKI, M., SKOWRONEK, K. LINGUISTIC CONSTRUCTION OF FEMALE IDENTITY IN POLISH POLITICAL DISCOURSE. In: LEGE ARTIS-LANGUAGE YESTERDAY TODAY TOMORROW. 2020, roč. 5, č. 2, s. 263-300. WoS

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Benchmarking Comparison of Marketing Communication of Universities in Slovakia / Ľudmila Čábyová, Jakub Ptačin, 2014.

In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 5, č. 1 (2014), s. 55-69.

[Čábyová Ľudmila (50%) - Ptačin Jakub (50%)]

Ohlasy

2019  [1] GUNINA, D., KOMARKOVA, L., PRIBYL, V. How to attract university applications: exploring tertiary education advertising patterns in the Czech Republic. In: Tertiary Education and Management. 2019, 25(4), pp. 349-366. WoS

2019  [2] SCHUNOVÁ, Romana. Marketing of education and its specifics in modern society. In: Megatrends and Media: Digital Universe. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 732. ISBN 978-80-572-0015-4. WoS

2017  [1] SIMON, M., et al. Combined Heuristic Attack Strategy on Complex Networks. In: Mathematical Problems in Engineering. 2017, art. no. 6108563. ISSN 1024-123X. WoS

2016  [1] DIRGOVÁ LUPTÁKOVÁ, I., et al. Neural Gas Clustering Adapted for Given Size of Cluster. In: Mathematical Problems in Engineering. 2016, art. no. 9324793. WoS

2016  [1] ZAUŠKOVÁ, A., RYBANSKÝ, R., MIKLENČIČOVÁ, R. Eco Innovations in Slovakia and Their Marketing Communication. In: ICASSR 2015: 3rd International Conference on Applied Social Science Research. 2016, s. 219, 220. ISBN 978-94-6252-148-3. WoS

2016  [01] LUPTÁKOVÁ DIRGOVÁ, I., et al. Neural Gas Clustering Adapted for Given Size of Clusters. In: Mathematical problems in engineering. 2016, art. no. 9324793. WoS

2015  [1] MALAČKA, Lena. Role of marketing communication in applicants ́ choice university. In: Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. 2015, 63 (45), pp. 1311-1322. Scopus

2015  [2] KRAJČOVIČ, Peter. Strategies in media planning. In: Communication Today. 2015, vol. 6, no. 2, p. 22, 29. ISSN 1338-130X. WoS

2015  [1] STRAČIAK, M., BUTORACOVÁ ŠINDLERYOVÁ, I. Model Systems and Models of Public Relations. In Proceedings of the 2015 International Conference on Education Reform and Modern Management (ERMM 2015). 2015, pp. 395-397. ISBN 978-94-62520-66-0. WoS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

NFP 313011ASN4 Riešenie spoločenských ohrození v dôsledku pandémie ochorenia COVID-19, 2020 - 2023, zodpovedný riešiteľ za FMK UCM.

HORIZON 2020 - Research and Innovation Framework Programme - „Critical Exploration of Media Related Risks and Opportunities for Deliberative Communication: Development Scenarios of the European Media Landscape“. Zodpovedný riešiteľ medzinárodnej grantovej úlohy za FMK UCM v Trnave. Hlavný riešiteľ: Halliki Harro-Loit (Estónsko), doba riešenia: 2021 – 2023.

VEGA: Koncepcia Phygital a jej uplatnenie v udržateľnom integrovanom environmentálnom manažmente podnikov (VEGA), spoluriešiteľ projektu



VEGA: Aspekty marketingovej komunikácie v oblasti procesu tvorby hodnoty zákazníka na trhu B2C v kontexte s maximalizáciou trhového podielu v nákupnom spáde maloobchodu, spoluriešiteľ projektu



Cezhraničná spolupráca: Komunikáciou k prosperite Slovensko - Ukrajinského prihraničného regiónu (COPESU) - CBC01021 Doba riešenia: 2016 – 2017, spoluriešiteľ projektu

APVV-21-0115 Hypermoderná mediálna kultúra – Filmová a televízna tvorba ako zrkadlo sociálno-kultúrnych fenoménov 21.storočia, 2022 – 2026, vedúci projektu doc. PhDr. Jana Radošinská, PhD. 

VEGA 1/0458/21 Manažment konceptu "spodnej vlny" zo strany podnikateľských subjektov pri propagácii environmentálne vhodných produktov v čase technologickej interferencie, 2021 – 2023, vedúci projektu: PhDr. Adam Madleňák, PhD.

APVV-22-0469  Cestovná mapa digitálnej platformy zabezpečujúcej AI (Artificial Intelligence) automatizáciu rozhodovacích procesov v oblasti komunikačnej stratégie. (vedúca projektu)

Plán obnovy a odolnosti SR/09I01-03-V04-00004 Kritické skúmanie rizík súvisiace s médiami a príležitosti pre deliberatívnu komunikáciu: scenáre vývoja slovenskej mediálnej krajiny v oblasti reklamnej gramotnosti, doba riešenia 2024 – 2026, zodpovedná riešiteľka: doc. PhDr. Ľudmila Čábyová, PhD.

Plán obnovy a odolnosti SR/09I03-03-V06-00016 Kapitálový booster na podporu tvorby cestovnej mapy digitálnej platformy pre tvorbu komunikačnej stratégie, doba riešenia: 2024 – 2025, zodpovedná riešiteľka: doc. PhDr. Ľudmila Čábyová, PhD.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Členstvo v redakčnej rade časopisu Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas Management (ISSN 1899-8658) 2018 - trvá
Členstvo vo Vedeckej rade vydavateľstva Wolters Kluwer pre oblasť marketingu a marketingovej komunikácie Wolter Kluwer 2018 - trvá
Členstvo v redakčnej rade časopisu Communication Today, EJMAP, MLAR 2010 - súčasnosť
Členstvo vo vedeckej rade UCM, Fakulta ekonomiky a manažmentu UKF, Fakulta humanitných vied, Žilinská univerzita 2016 - súčasnosť, 2019 - súčasnosť
Členstvo v štátnicovej komisii odbor mediálne a komunikačné štúdiá: FMK UCM, FF UKF, FEM SPU 2002-trvá
Členstvo v hablitačnej komisii odbor mediálne a komunikačné štúdiá: FMK UCM, FF UKF, FEM SPU 2018-2020
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii POPAI Central Europe, Klub učitelů marketingu 2019 - trvá
členstvo Členstvo vo vedeckom časopise European Jornal Media and information literacy 2020 - trvá
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii European Social Marketing Association 2022 - trvá
Členstvo vo Vedeckej rade vydavateľstva Wolters Kluwer pre oblasť marketingu a marketingovej komunikácie Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2008-trvá
Členstvo v medzinárodnej organizácii ICA - International Communication Association 2022 - trvá
Členstvo v medzinárodnej organizácii ALFAMED - medzinárodná sieť pre mediálnu výchovu 2023 - trvá

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Vysoká kola finanční a správní Praha Erasmus
Fakulta humanitních vied Krakow Erasmus
Academy of Arts and Culture, University of Osijek, Croatia, Osijek december 2020 Erasmus
University of Malaya Kuala Lumpur jún 2022 Erasmus+
Edward Bernays University College, Záhreb, Chorvátsko Zagreb júl 2022 Erasmus
Business Technology University Tbilisi, Georgia máj 2024 Erasmus
Spain bcn Erasmus, Las Palmas Barcelona, Spain september 2024 Erasmus staff mobility

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

1. Cena Literárneho fondu za trojročný vedecký ohlas v kategórii spoločenské vedy (2017). 2. Zodpovedný riešiteľ (principal investigator) za Slovensko vo Worlds of Journalism Study v rámci 3. vlny výskumu stavu žurnalistiky vo svete: Worlds of Journalism Study (WJS3): 2020 – 2022. Hlavný riešiteľ: Thomas Hanitzsch (Nemecko) Posudzovateľ projektov grantovej schémy KEGA a VEGA. Posudzovanie zahraničných výstupov pre Communication Today (ISSN1338-130X) Recenzent zahraničnej monografie: Marketing processes / Jarmila Šalgovičová, Anna Štefančiková. - Łódź : KSIĘŻY MŁYN Dom Wydawniczy Michał Koliński, 2011. - 194 s. - ISBN 978-83-7729-119-1. 

Dátum poslednej aktualizácie
2025-07-30