Meno:
|
doc. Mgr. Lukasz Wojciechowski, PhD. | |
Email:
|
lukasz.wojciechowski@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FMK UCM
-
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
|
|
Pracovisko:
|
KMASK
-
Katedra masmediálnej komunikácie
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Vysokoškolský pedagóg/ docent | Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 2019 – t.č |
Vysokoškolský pedagóg/ odborný asistent | Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 2015 – 2019 |
VŠ učiteľ mimo prac. Pomer/ odborný asistent | Paneurópska vysoká škola | 2016 – 2016 |
Vysokoškolský pedagóg/ odborný asistent | Univerzita Konštantína filozofa v Nitra | 2007 – 2015 |
Hosťujúci profesor / odbor - žurnalistika a sociálna komunikácia | Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Informatyki i Komunikacji, Poľsko | marec - máj 2012 |
Učiteľ počítačovej grafiky | Základná umelecká škola Tralaškola | 2008 – 2010 |
Grafik | CD Photo Design | 2007 – 2008 |
Filmový fotograf | CinemArt SK, IN Film Praha, Magic Seven Slovakia | 2020 |
Asistent produkcie, fotograf a tlmočník | Trigon Production, Magic Seven | 2005 – 2009, 2007 |
Asistent réžie, fotograf | Apple Film Production | 2005 – 2008 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Cerifikát – kurz Data Mining | Centrum výuky Acrea, Praha, Česka republika | 2022 |
Diplom zo štúdia francúzskeho jazyka – úroveň DELF A1 [Diplôme d ́études en langue française DEFL A1] | République Française, Ministède l ́éducation nationale, Francúzsko | 2013 |
Tvorba – online modulov | Centre for Modern Education Bratislava, Slovenska republika | 2011-2012 |
Certifikát Web Joomla | Lapis. s.r.o. Nitra, Slovensko | 2011 |
Osvedčenie - aktívny jazyk [Certificat–Actilangue] | Ecole Privée de Langue Fr., Nice, Francúzsko | 2011 |
Cerifikát – kurz faktorovej analýzy v štatistickom programe SPSS | Centrum výuky SPSS ČR, Praha, Česka republika | 2010 |
Certifikát Web HTML | Lapis. s.r.o. Nitra, Slovensko | 2005 |
Prevention of Sexual Exploitation and Abuse (PSEA) | Unicef | 2023 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Propedeutika mediálnych štúdií | aplikované mediálne štúdiá | 1 | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Teória a dejiny mediálnej komunikácie II | Aplikované mediálne štúdiá | 1 | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Správa mediálneho obsahu | masmediálna komunikácia | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
Estetika médií | masmediálna komunikácia | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
produkcia a distribúcia mediálneho diela | masmediálne komunikácia | druhý | mediálne a komunikačné štúdiá |
mediálne a komunikačné stratégie | masmediálna komunikácia | druhý | mediálne a komunikačné štúdiá |
teoreticko-metodologické východiská mediálnej komunikácie | masmediálna komunikácia | tretí | mediálne a komunikačné štúdiá |
Teória masovej komunikácie | Marketingová komunikácia | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Masmediálna komunikácia | prvý | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Masmediálna komunikácia | druhý | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Masmediálna komunikácia | tretí | Mediálne a komunikačné štúdiá |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Dejiny filmu I a II | Masmediálna komunikácia | prvý | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Dejiny masovej komunikácie | Teória digitálnych hier | prvý | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Semiotika v marketingovej komunikácii | Vzťahy s médiami | prvý | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Výrazové prostriedky digitálnych hier | Teória digitálnych hier | prvý | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Kľúčové digitálne hry | Teória digitálnych hier | Prvý | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Kľúčové české a slovenské hry | Teória digitálnych hier | druhý | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Teória masovej komunikácie | Marketingová komunikácia | prvý | Mediálne a komunikačné štúdiá |
AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách WOJCIECHOWSKI, Łukasz Pawel. Ambient marketing: + case studies in V4. 1. vyd. Kraków: Towarzystwo Słowaków w Polsce, 2016. 149 s. ISBN 978-83-7490-953-2. Kategória podľa SAAVŠ: A+
AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých monografiách FICHNOVÁ, Katarína, WOJCIECHOWSKI, Lukasz a Mikuláš, Peter. Trust and Marketing. In: Intuition, Trust and Analytics. Abingdon Oxfordshire: CRC Press - Taylor & Francis Group, 2018, P. 143-172 [2,17 AH]. ISBN 978-1-138-71912-5. Indexované v databáze Scopus Kategória podľa SAAVŠ: A+
AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách SZYSZKA, Michał a Łukasz Pawel WOJCIECHOWSKI. Formovanie obrazu inštitúcií sociálnej pomoci v médiách. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. 236 s. [12,11 AH]. ISBN 978-80-8105-987-2. Kategória podľa SAAVŠ: A
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS FICHNOVÁ, Katarína, Łukasz Pawel WOJCIECHOWSKI a Peter SZABO. A reflection on the citizens ́ attitudes to the political situation (and their creative renditions). Communication today. Roč. 10, č. 1 (2019), s. 76-92. ISSN 1338-130X. Kategória podľa SAAVŠ: A+
AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých monografiách FICHNOVÁ, Katarína, WOJCIECHOWSKI, Lukasz a Edita ŠTRBOVÁ. Ambient, Guerilla and Event Marketing in Education of Marketers, and Development of creative abilities: A Case Study. In: Digital Transformation, Perspective Development, and Value Creation: Research case studies: Routlege- Taylor & Francis Group, 2023. ISBN 978-10-324-534-08. Október 2023. https://www.routledge.com/Digital-Transformation-Perspective-Development-and-Value-Creation-Research/Pankowska/p/book/9781032453408. Kategória podľa SAAVŠ: A+
V2 Vedecký výstup p.č. ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, ...
Trust and the Economic Performance of Creative Industry Entities and Artificial Intelligence Technology / Fichnová, Katarína - Wojciechowski, Łukasz Paweł - Štrbová, Edita - Anna Sołtysik-Piorunkiewicz, 2025.In: Trust, Media and the Economy Mutual Relations / edited by Joanna Paliszkiewicz, Jerzy Gołuchowski, Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak, Kuanchin Chen. - 1. vyd. - New York : Routledge, 2025. - (Routledge Studies in Trust Research). - ISBN 978-103-2874-73-9
V2 Trust and the Economic Performance of Creative Industry Entities and Artificial Intelligence Technology / Fichnová, Katarína - Wojciechowski, Łukasz Paweł - Štrbová, Edita - Anna Sołtysik-Piorunkiewicz, 2025.In: Trust, Media and the Economy Mutual Relations / edited by Joanna Paliszkiewicz, Jerzy Gołuchowski, Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak, Kuanchin Chen. - 1. vyd. - New York : Routledge, 2025. - (Routledge Studies in Trust Research). - ISBN 978-103-2874-73-9
AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých monografiách FICHNOVÁ, Katarína, WOJCIECHOWSKI, Lukasz a Edita ŠTRBOVÁ. Ambient, Guerilla and Event Marketing in Education of Marketers, and Development of creative abilities: A Case Study. In: Digital Transformation, Perspective Development, and Value Creation: Research case studies: Routlege- Taylor & Francis Group, 2023. ISBN 978-10-324-534-08. Október 2023. https://www.routledge.com/Digital-Transformation-Perspective-Development-and-Value-Creation-Research/Pankowska/p/book/9781032453408. Kategória podľa SAAVŠ: A+
P1 Marketing & Public Relations for Business Communication / SHELTON, Amiee - WOJCIECHOWSKI, Łukasz Paweł : Case Studies ; reviewers: Peter Mikuláš, Edita Štrbová. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2024. - Kategória do roku 2021 ACA. - 304 s. [14,32AH] [print]. - ISBN 978-80-572-0397-1
ADN MAGO, Zdenko, Łukasz Paweł WOJCIECHOWSKI, Magdaléna BALÁŽIKOVÁ a Amiee SHELTON. Learning by Playing: A Case Study of the Education in Photography by Digital Games. Journal of education culture and society = JECS. roč. 14, č. 1 (2023), s. 465-479 [online]. ISSN 2081-1640.
ADN FICHNOVÁ, Katarína, Łukasz Paweł WOJCIECHOWSKI a Peter SZABO. A reflection on the citizens ́ attitudes to the political situation (and their creative renditions). Communication today. Roč. 10, č. 1 (2019), s. 76-92. ISSN 1338-130X.
V3 Application of Virtual and Augmented Reality in the Context of the Development of Art Marketing Communication in the Space of Selected Cultural Institutions / Spálová, Lucia - Štosel, Marek - Wojciechowski, Łukasz Paweł, 2023. - Kategória do roku 2021 ADN.
In: European Journal of Media, Art and Photography. - ISSN 1339-4940, Roč. 11, č. 1 (2023), s. 108-115.
ABC 001 FICHNOVÁ, Katarína, Łukasz Pawel WOJCIECHOWSKI a Peter MIKULÁŠ. Trust and Marketing. In: Intuition, Trust, and Analytics. edited by Jay Liebowitz, Joanna Paliszkiewicz, Jerzy Gołuchowski. Boca Raton: CRC Press Taylor & Francis Group, 2018, s. 143-172 [2,17 AH]. ISBN 978-1387-1912-5.
ohlasy:
2019 [1] STERNADORI, M., ABITBOL, A. Support for women´s rights and feminist self-identification as antecedents of attitude toward femvertising. In: Journal of Consumer Marketing. 2019, DOI 10.1108/JCM-05-2018-2661. WoS 2018 [3] SPÁLOVÁ, L., SZABO, P. Migration Policy in the European Union - Methodological Modification of Psychosemantic Methods. In: ICEI 2018: Proceedings of the 4th International Conference on European Integration 2018. Ostrava: VŠB, 2018, s. 1338, 1341. ISBN 978-80-248-4169-4.
ADE 002 WOJCIECHOWSKI, Łukasz Pawel a Viktória BABJAKOVÁ. Necromarketing in the Media and Marketing Communications. Social Communication. Vol. 2 (2015), pp. 15-29 [online]. ISSN 2299-5382.
ohlasy:
2018 [3] OCHOA DAZA, P.E. Necromarketing digital. Una mirada a la publicidad que gira en torno a la muerte. In: Publicidad dinámica y contextual. Colombia: Faundación Universidad de Bogotá Jorge Tadeo Lozano Carrera, 2018, s. 80-96. ISSN 2619-5321.
ADM 001 FICHNOVÁ, Katarína a Łukasz Pawel WOJCIECHOWSKI. Election Opinion Polls and Their Impacts on Voting Preferences of Slovak and Polish Voters. European Journal of Science and Theology. Vol. 11, no. 6 (2015), pp. 261-272. ISSN 1841-0464.
ohlasy:
2017 [3] BAHNSEN, Oke. An Agent-Based Approach to Estimate Social Interaction Effects on Government Satisfaction in Germany [online]. 2017. Dostupné na: https://okebahnsen.netlify.app/publication/abm/ 2017 [1] MIKULÁŠ, P., CHALÁNYOVÁ, O. Celebritization of religious leaders in contemporary culture. In: European Journal of Science and Theology. 2017, vol. 13, no. 6, pp. 43-52. Scopus
AFD 001 MIKULÁŠ, Peter a Łukasz Pawel WOJCIECHOWSKI. Celebrity naecromarketing: Nonliving celebrities in media communication. In: Marketing Identity: Digital Life - part I.. editors: Ľudmila Čábyová, Dana Petranová. Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2015, S. 192-207. ISBN 978-80-8105-779-3.
ohlasy:
2022 [01] Perception of the Higher Education in Digital Games by Slovak High School Students / Fichnová, Katarína [Autor, 45%] ; Mago, Zdenko [Autor, 35%] ; Lenghart, Patrik [Autor, 20%]. – [recenzované]. – WOS CC In: Media Literacy and Academic Research [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Fakulta masmediálnej komunikácie. – ISSN 2585-8726. – ISSN (online) 2585-9188. – Roč. 5, č. 2 (2022), s. 95-109. WoS
2018 [3] OCHOA DAZA, P.E. Necromarketing digital. Una mirada a la publicidad que gira en torno a la muerte. In: Publicidad dinámica y contextual. Colombia: Faundación Universidad de Bogotá Jorge Tadeo Lozano Carrera, 2018, s. 80-96. ISSN 2619-5321.
2017 [3] BULANDA, I., CHALANYOVA, O., KOPRDA, T. Adolescents ́ perception of celebrities in social advertising: activation of transactional analysis ego states. In: Economic and Social Development: Book of Proceedings. Varazdin: Varazdin Development and Enterpreneurship Agency, 2017, s. 343-353. ISSN 1849-7535.
2017 [3] LABERSCHEK, Marcin. Nekromarketingowe strategie pozycjonowania produktów informacyjnych w serwisach internetowych. In: Zarządzanie mediami. 2017, 5(2), s. 45, 59
ADN 001 SHELTON, Amiee J., Łukasz Pawel WOJCIECHOWSKI a Jamie WARNER. Ambient Marketing Practices in the United States: A Professional View. Communication Today. Vol. 7, no. 1 (2016), pp. 66-81. ISSN 1338-130X.
ohlasy:
2021 [3] HAMMAD, A.A. The Impact of Adopting Guerilla Marketing on Increasing the Market Share of EgyptAir Airlines. 2021, 21(2), pp. 113-128.
2020 [3] GOLUBKOVA, E. The Urban Environment Transformation Through Ambient Media in the Estimates of the Yekaterinburg Asvertising Community. In: XXIII International Conference "Culture, Personality, Society in the Conditions of Digitalization: Methodology and Experience of Empirical Research" named after professor L.N. Kogan. Jekaterinburg: Ural Federal University named after the first President of Russia B.N. Yeltsin, 2020, s. 364-373. ISBN 978-5-91256-474-1.
2019 [3] GOLUBKOVA, E.A., GRUNT, E.V. Ambient Media as a New Trend in Socio-Cultural Space of Russian City. In: Russian Man and Power in the Context of Dramatic Changes in Today's World. Yekaterinburg: Liberal Arts University - University for Humanities, 2019, s. 355-363.
2019 [1] ROUX, T. Drifting between Counting Atoms and Telling Stories: Quantitative and Qualitative Ambient OOH Media Planning Guidelines for Emerging Economies. In: Journal of Global Marketing. 2019, 32(1), pp. 49-63. Scopus
2019 [3] GOLUBKOVA, E.A. Nestandartnye kommunikacii v ocenkach professionaľnogo reklamnogo soobščestva Jekaterinburga. In: Tempus et Memoria. 2019, 14(4/194).
2019 [3] MONFARED, N., HAGHBIN, F. Resemioticisation of the Context of Situation in Ambient Billboards (A Case Study of Teheran). In: Iranian Journal of Sociolinguistics. 2019.
2019 [1] GRUNT, E., GOLUBKOVA, E. Ambient media in the modern information society. In: III Post mass media in the modern informational society (PMMIS 2019) journalistic text in a new technological environment: achievements and problems. Nicosia: Future Acad, 2019, pp. 573-583. WoS
2019 [3] GOLUBKOVA, E.A. Vozmožnosti kuľturnoj identifikacii posredstvom innovacionnych mediakommunikacij (Ambient media). In: Kuľtura, ličnosť, obščestvo v sovremennom mire: metodologija, opyt empiričeskogo issledovanija. Jekaterinburg: Uraľskij Federaľnyj universitet, 2019, s. 697-705. ISBN 978-5-91256-440-6.
2018 [1] STOENESCU, A.O. The Impact of Unconventional Marketing Communications. In: International conference on marketing and business development. Bucharest: Bucharest Univ Economic Studies Publishing House, 2018, pp. 85-94. WoS
KEGA 018UCM-4/2021: Umenie v masmédiách – ambientné média Art in mass media - ambient media. Úloha v projekte: hlavný riešiteľ. 1/2020 - 1/2022 Hodnotený ako excelentný.
KEGA 023UCM-4/2020: Rozvoj digitálny herných štúdií a dizajnu. Úloha v projekte: spoluriešiteľ. 1/2020 - 1/2022
APVV-18-0257: Inkubátor multimediálnej digitálnej produkcie – recipročný transfer vedy, umenia a kreatívnych priemyslov. Úloha v projekte: spoluriešiteľ. 3/2020 - 3/2022
KEGA 017UKF-4/2015: Ambientná komunikácia ako nová alternatíva marketingovej komunikácie v štátoch Vyšehradskej skupiny príprava modernej vysokoškolskej učebnice. Úloha v projekte: Zodpovedný riešiteľ 9/2015 - 12/2016 Hodnotený ako excelentný
APVV-23-0612 Kreativita ako zdroj profylaxie voči mediálnym hoaxom: CREativity Against HOaXes Akronym: CREATHOX. Úloha v projekte: Zodpovedný riešiteľ spolupracujúceho pracoviska 2024-2026
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach | Katowice, Poľsko | 25.04. - 30.04.2022 | Ceepus |
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach | Katowice, Poľsko | 06.05. - 11.05.2019 | Erasmus+ |
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach | Katowice, Poľsko | 23.04. - 28.04.2018 | Erasmus+ |
Univerzita Karlova v Prahe | Praha, Česko | 1.04. – 30.04.2017 | Ceepus |
Wyższa Szkoła Administracji | Bielsko - Biała, Poľsko | 16.06. - 22.06.2014 | Erazmus |
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisiji Edukacji Narodowej w Krakowie | Kraków, Poľsko | 02.03. - 08.03.2014 | Erazmus |
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach | Katowice, Poľsko | 21.04. - 28.4.2013 | Erazmus |
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Fakulta informatiky a komunikácie | Katovice, Poľsko | marec - máj 2012 | Visiting Professor |
Mykolas Romeris University | Vilnius, Litva | 12.06. 2023 - 16.06.2023 | Erasmus+ |
1. Visiting Professor na Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Fakulta informatiky a komunikácie. 2. Pozvané prednášky na Roger Williams University v USA. Téma: Ambient marketing. 3. Pozvaný blok prednášok na Janáčkovej Akadémii múzických umění v Brne. Témy: Marketingové intervencie do verejného priestoru a Self Promotion v Art marketingu. 4. Pozvaná prednáška – Konferencia: Religia i kultura w mediach cyfrowych. Téma: Digital and conventional form of ambient marketing of cultural and educational institutions and their subjective perception of youth. 5. Pozvané prednášky na Štátnom pedagogickom ústave v Bratislave. Téma: Príprava učiteľov mediálnej výchovy. 6. Pozvaná prednáška - Medzinárodný školský projekt v spolupráci s UNESCO. Téma: Kultúra v priebehu času. 7. Pozvaná prednáška – Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie. Téma: Media masowe i ich postrzeganie przez młodzież. 8. Expertíza pre The Modern Poland Foundation projektu: Media and information literacy competencies catalogue, 2013 (PL). 9. Člen rady záverečnej oponentúry projektu: KEGA 008UMB-4/2015 Ľudské práva a protipredsudková výchova. 10. Expertný posudok pre Karlovu univerzitu v Prahe: Mediálni studia. 11. Recenzia monografie autorov Michał Szyszka, Katarzyna Walotek-Ściańska, Arkadiusz Wąsiński, Danuta Smołucha: New media in the social spaces. Strategies of influence, Praha: Verbum. 12. Momentálne neučím predm., ktoré priamo súvisia s praktickou tvorbou a nemôžem vykazovať v CREUČ. Napriek tomu som držiteľom ceny Grand Prix Divadelnej fotografie, ceny na festivele filmov Emigra. Moja tvorba je prezentovaná na filmových plagátoch, filmových web stránkach (o.i. IMDB.com), službách VoD (Netflix), aj na obálkach knižných publikácii (napr. Jánošík vyd. Ikar) či časopisoch.