UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Mgr. Miroslav Macák, PhD.
Email:
macak1@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FMK UCM - Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Pracovisko:
KDH - Katedra digitálnych hier

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Macák
I.2 - Meno
Miroslav
I.3 - Tituly
PhD.
I.4 - Rok narodenia
1994
I.5 - Názov pracoviska
FMK
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu č. 2, 917 01 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
miroslav.macak@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/58424
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Teória digitálnych hier
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-8173-7412

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
FMK UCM
II.c - Odbor a program
Teória digitálnych hier
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
FMK UCM
II.c - Odbor a program
Teória digitálnych hier
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
FMK UCM
II.c - Odbor a program
Teória digitálnych hier
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Depolarizácia #Kritické myslenie a digitálne hry PCDS, mentor Lukáš Zorád 2025
Využitie neurolabu v digitálnych hrách EÚ NextGenerationEU prostredníctvom Plánu obnovy a odolnosti Slovenskej republiky v rámci projektu 09I01-03-V04-00004 „Kritické preskúmanie mediálnych rizík a príležitostí pre deliberatívnu komunikáciu: Scenáre rozvoja slovenského mediálneho prostredia v oblasti reklamnej gramotnosti“ 2025
Didaktika pre pedagógov 4x UCM 2024
Bezpečnosť na školách a Aktívny strelec a mäkké ciele BMSEC, Zvyšovanie bezpečnosti na Vysokých školách, Mgr. Peter Spörer 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Dejiny digitálnych hier Teória digitálnych hier I. mediálne a komunikačné štúdiá
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
7
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
priemysel digitálnych hier I. TEDI I. mediálne a komunikačné štúdiá
priemysel digitálnych hier II. TEDI I. mediálne a komunikačné štúdiá
participačná kultúra a fanúšikovské štúdiá TEDI II. mediálne a komunikačné štúdiá
tvorba príbehov v hrách I. TEDI II. mediálne a komunikačné štúdiá
tvorba príbehov v hrách II. TEDI II. mediálne a komunikačné štúdiá
nezávislé digitálne hry I. TEDI II. mediálne a komunikačné štúdiá
nezávislé digitálne hry II. TEDI II. mediálne a komunikačné štúdiá

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
28
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
27
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
13
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
13
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok – monografia, kritická pramenná edícia, kritický komentovaný preklad, kartografické dielo, katalóg umeleckých diel, editovaná kniha, zborník

Digitalisation as the Tsunami of a New Civilization: Industries, Digital Games, Players / Hana Pravdová, Zora Hudíková, Miroslav Macák ; reviewers: Ľudovít Hajduk, Zuzana Slušná. - 1. vyd. - Praha : Wolters Kluwer, 2024. - Kategória do roku 2021 AAA. - 270 s. - ISBN 978-80-286-0082-2.

V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok – monografia, kritická pramenná edícia, kritický komentovaný preklad, kartografické dielo, katalóg umeleckých diel, editovaná kniha, zborník

Synergia odvetví globalizovaného mediálneho priemyslu [elektronický zdroj] / Jana Radošinská, Zuzana Točená, Miroslav Macák ; recenzenti: Jana Majerová, Peter Kubinyi, Martin Ševčovič. - 1. vyd. - Praha : Wolters Kluwer, 2022. - Kategória do roku 2021 AAA. - 195 s. [14AH] [online]. - ISBN 978-80-7676-586-3 (online).

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia

Digital games, collectors and (artificial) scarcity: the digital future might be a bit pdysical after all / Miroslav Macák, Veronika Šašalová, 2022. - Kategória do roku 2021 ADN.

In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 13, č. 2 (2022), s. 4-23.

AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách

How Pokémon go deals with COVID-19: the lockdown conundrum / Miroslav Macák, 2020. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS CC.

In: Marketing identity COVID-2.0 : conference proceedings from the annual international scientific conference : COVID-2.0 : conference proceedings from the international scientific conference / editors: Zuzana Kvetanová, Zuzana Bezáková, Adam Madleňák. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, 2020. - ISBN 978-80-572-0107-6. - ISSN 2729-7527, s. 374-384 [online].

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia

Pokémon TCG Live: A Game without Monetization and Its Place in the Gaming Industry / Miroslav Macák, 2024. - Kategória do roku 2021 ADF.

In: Acta Ludologica. - ISSN 2585-8599, Roč. 7, č. 1 (2024), s. 74-84.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok – monografia, kritická pramenná edícia, kritický komentovaný preklad, kartografické dielo, katalóg umeleckých diel, editovaná kniha, zborník

Digitalisation as the Tsunami of a New Civilization: Industries, Digital Games, Players / Hana Pravdová, Zora Hudíková, Miroslav Macák ; reviewers: Ľudovít Hajduk, Zuzana Slušná. - 1. vyd. - Praha : Wolters Kluwer, 2024. - Kategória do roku 2021 AAA. - 270 s. - ISBN 978-80-286-0082-2.

V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok – monografia, kritická pramenná edícia, kritický komentovaný preklad, kartografické dielo, katalóg umeleckých diel, editovaná kniha, zborník

Synergia odvetví globalizovaného mediálneho priemyslu [elektronický zdroj] / Jana Radošinská, Zuzana Točená, Miroslav Macák ; recenzenti: Jana Majerová, Peter Kubinyi, Martin Ševčovič. - 1. vyd. - Praha : Wolters Kluwer, 2022. - Kategória do roku 2021 AAA. - 195 s. [14AH] [online]. - ISBN 978-80-7676-586-3 (online).

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia

Digital games, collectors and (artificial) scarcity: the digital future might be a bit pdysical after all / Miroslav Macák, Veronika Šašalová, 2022. - Kategória do roku 2021 ADN.

In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 13, č. 2 (2022), s. 4-23.

AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách

How Pokémon go deals with COVID-19: the lockdown conundrum / Miroslav Macák, 2020. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS CC.

In: Marketing identity COVID-2.0 : conference proceedings from the annual international scientific conference : COVID-2.0 : conference proceedings from the international scientific conference / editors: Zuzana Kvetanová, Zuzana Bezáková, Adam Madleňák. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, 2020. - ISBN 978-80-572-0107-6. - ISSN 2729-7527, s. 374-384 [online].

V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia

Pokémon TCG Live: A Game without Monetization and Its Place in the Gaming Industry / Miroslav Macák, 2024. - Kategória do roku 2021 ADF.

In: Acta Ludologica. - ISSN 2585-8599, Roč. 7, č. 1 (2024), s. 74-84.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

2021  [01] WU, J.H., et al. THE MEDIATING ROLE OF SITUATIONAL ENGAGEMENT IN FACILITATING PLAYER VALUE. In: Journal of Electronic Commerce Research, 2021, roč. 22, č. 4 (2021), s. 382-402. ISSN 1938-9027. Scopus

2025  [01] The Collector's Dilemma: Navigating pleasure and pain in brand communities amidst speculating behavior / Hass, Danielle; Jahari, Siti Aqilah; Hass, Ashley; Tanner, Emily. DOI 10.1016/j.jbusres.2025.115496. In: Journal of Business Research. ISSN 01482963. Roč. 198 (2025). Scopus

2024  [01] Money in Digital Assets / Khan, Jashim; Belk, Russell. DOI 10.4324/9781003425021-2. In: Digital Currency and Consumption: The Meaning of Money in an Era of Digital Currency. Abingdon: Routledge, 2024, s. 15-41. ISBN 978-1-032-54461-8. Scopus

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

2021  [01] WU, J.H., et al. THE MEDIATING ROLE OF SITUATIONAL ENGAGEMENT IN FACILITATING PLAYER VALUE. In: Journal of Electronic Commerce Research, 2021, roč. 22, č. 4 (2021), s. 382-402. ISSN 1938-9027. Scopus

2025  [01] The Collector's Dilemma: Navigating pleasure and pain in brand communities amidst speculating behavior / Hass, Danielle; Jahari, Siti Aqilah; Hass, Ashley; Tanner, Emily. DOI 10.1016/j.jbusres.2025.115496. In: Journal of Business Research. ISSN 01482963. Roč. 198 (2025). Scopus

2024  [01] Money in Digital Assets / Khan, Jashim; Belk, Russell. DOI 10.4324/9781003425021-2. In: Digital Currency and Consumption: The Meaning of Money in an Era of Digital Currency. Abingdon: Routledge, 2024, s. 15-41. ISBN 978-1-032-54461-8. Scopus

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Univerzita Karlova Ovocný trh 560/5 Praha 1, 116 36 Česká republika 30 dní Doktorandská mobilita (online), školiteľ Jaroslav Švelch

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-11-06