UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Mgr. Lucia Magalová, PhD.
Email:
magalova1@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FMK UCM - Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Pracovisko:
KUK - Katedra umeleckej komunikácie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Magalová
I.2 - Meno
Lucia
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1994
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu 2, 91701 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
lucia.magalova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
mediálne a komunikačné štúdiá
I.11 - ORCID iD
0000-0002-9391-3647

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie
II.b - Rok
2014 - 2017
II.c - Odbor a program
ŠO masmediálne štúdiá ŠP masmediálna komunikácia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie
II.b - Rok
2017 - 2019
II.c - Odbor a program
ŠO masmediálne štúdiá ŠP masmediálna komunikácia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie
II.b - Rok
2020 - 2023
II.c - Odbor a program
ŠO mediálne a komunikačné štúdiá ŠP masmediálna komunikácia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Vysokoškolský pedagóg / odborný asistent Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie 18. 9. 2023 - súčasnosť
Majster odborného výcviku Stredná odborná škola elektrotechnická Trnava 2019 - 2020

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Workshop „Budovanie značky FMK“ Fakulta masmediálnej komunikácie v Trnave 2023
The Journey - 4 webináre o produktivite a efektívnom plánovaní Kamil Aujeský 2025
Jazykový kurz - Standard General English, B2 Malta Lingua 2025

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
teória médií I., II. masmediálna komunikácia I. mediálne a komunikačné štúdiá
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
7
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
22
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
5
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Základy AV. tvorby I., II. Masmediálna komunikácia 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Mediálna informatika Masmediálna komunikácia I. Mediálne a komunikačné štúdiá
Mediálny priemysel Masmediálna komunikácia I. mediálne a komunikačné štúdiá
Kreatívno-experimentálny fotografický ateliér I. – VIII. Masmediálna komunikácia, Marketingová komunikácia I.+II. mediálne a komunikačné štúdiá

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
21
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
20
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
10
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
10
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

P1 Magalová, L. (2024). Netflix: Globalizácia a platformizácia televíznej produkcie. 1. vyd. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2024. 114 s. [7,50AH] [print]. ISBN 978-80-572-0462-6.

V3 Magalová, L., Radošinská, J.(2022). Supes, Inc.: Episodic television drama The Boys, antiheroism and society of performance. Media Literacy and Academic Research, 5(1), 28-52.

V2 Magalová, L. (2022). Funkcionalita webového rozhrania a aplikácií internetom distribuovanej televízie Netflix. In MMK 2022 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference (pp. 364-376). Magnanimitas akademické sdružení. ISBN 978-80-87952-37-5.

V2 Magalová, L., Francistyová, B. (2023) Distribúcia a produkcia produktov internetom distribuovanej televízie Netflix. In QUAERE 2023 : recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů : recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů (pp. 519-528). Magnanimitas akademické sdružení. ISBN 978-80-87952-38-2.


AFD Magalová, L. (2021). Trhové postavenie spoločnosti Netflix v období pandémie ochorenia Covid-19. In Brník, A., Graca, M., Prostináková Hossová, M., Solík, M., Megatrendy a médiá 2021: Home Officetainment (pp. 79-91). Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. ISBN 978-80-572-0184-7.

ADF Magalová, L. (2020). Trhové postavenie internetovej televízie Netflix v čase pandémie Covid-19. In Kvetanová, Z., Piatrov, I., Martovič, M., Marketing identity 2020: COVID-2.0 : zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie (pp. 82-97). Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. ISBN 978-80-572-0108-3.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

P1 Magalová, L. (2024). Netflix: Globalizácia a platformizácia televíznej produkcie. 1. vyd. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2024. 114 s. [7,50AH] [print]. ISBN 978-80-572-0462-6.

V2 Magalová, L., Francistyová, B. (2023) Distribúcia a produkcia produktov internetom distribuovanej televízie Netflix. In QUAERE 2023 : recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů : recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů (pp. 519-528). Magnanimitas akademické sdružení. ISBN 978-80-87952-38-2.

V3 Magalová, L., Radošinská, J.(2022). Supes, Inc.: Episodic television drama The Boys, antiheroism and society of performance. Media Literacy and Academic Research, 5(1), 28-52.

AFD Magalová, L. (2021). Trhové postavenie spoločnosti Netflix v období pandémie ochorenia Covid-19. In Brník, A., Graca, M., Prostináková Hossová, M., Solík, M., Megatrendy a médiá 2021: Home Officetainment (pp. 79-91). Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. ISBN 978-80-572-0184-7.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

V3 Radošinská, J., Magalová, L. (2022). Supes, Inc.: Episodic television drama The Boys, antiheroism and society of performance. Media Literacy and Academic Research, 5(1), 28-52.

Ohlasy:

2024  [02] Emergence of New Male Leads in Korean Dramas / Francistyová, Bianka; Novanská Škripcová, Lucia. In: European Journal of Media, Art and Photography. ISSN 1339-4940. – ISSN (online) 2989-3224. – Roč. 12, č. 2 (2024), s. 122-129.

2024  [02] MAGO, Zdenko. Determinants of the reception of recent superhero digital game adaptations in an era of "superhero fatigue". In: Dot.comm. 2024, 12(1), s. 23-33. ISSN 1339-5181.

2024  [02] MAGO, Zdenko. Suicide squad: kill the justice league. In: Acta Ludologica. 2024, 7(1), s. 164-166.

2024  [02] DOLNIAKOVÁ, Mária. Archetypy v súčasnej audiovizuálnej produkcii. In: Quaere 2024. Hradec Králové: Magnanimitas, 2024, s. 807-817. ISBN 978-80-87952-40-5.

2023  [02] ERDAL, C. Televizyon Anlatisinda Anti (Kadin) Kahramanin Yukselisi ve Nitelikli Televizyon: Netflix 'Kus Ucusu' Dizisi. In: Mevzu: Sosyal Bilimler Dergisi. 2023, 9, s. 113-140. ISSN 2667-8772.

2022  [01] Signs and Values of Mainstream Audio-Visual Content Intended for Children and Youth / Rusňáková, Lenka; Prostináková Hossová, Monika. – WOS CC In: Media Literacy and Academic Research. – ISSN 2585-8726. – ISSN (online) 2585-9188. – Roč. 5, č. 2 (2022), s. 26-53. WoS

P1 Magalová, L. (2024). Netflix: Globalizácia a platformizácia televíznej produkcie. 1. vyd. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2024. 114 s. [7,50AH] [print]. ISBN 978-80-572-0462-6.

Ohlasy:

2024  [03] DOLNIAKOVÁ, Mária. Netflix: Globalisation and Platformisation of Television Production. In: Communication Today. 2024, 15(2), s. 234-235.

V2 Magalová, L., Francistyová, B. (2023). Distribúcia a produkcia produktov internetom distribuovanej televízie Netflix = Distribution and production of products on internet distributed television Netflix. In: QUAERE 2023 : recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů : recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů (pp. 519-528). Magnanimitas akademické sdružení, ISBN 978-80-87952-38-2

Ohlasy:

2023 [02] DÚBRAVSKÁ, O., VIŠŇOVSKÝ, J. (2023). Implementation of new technologies with elements nad tools of artificial intelligence into the television broadcasting. In: NRDSCI International Conference (pp. 299-305). SAIMA Consult, ISBN 978-619-7495-33-1.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VEGA 1/0014/25

Digitálna transformácia tradičných odvetví mediálneho priemyslu: Ekonomické, sociálno-kultúrne a právne konzekvencie platformovej ekonomiky médií

Projekt VEGA č. 1/0283/20 s názvom Synergia odvetví mediálneho priemyslu v kontexte kritickej politickej ekonómie médií (2020 – 2022), zástupkyňa zodpovedného riešiteľa projektu. Zodpovedný riešiteľ projektu: doc. PhDr. Ján Višňovský, PhD. Anotácia: Projekt smeruje k hlbšiemu pochopeniu postupov a komerčných imperatívov mediálnej produkcie, ktorá sa šíri v rámci neskoro modernej liberálno-demokratickej spoločnosti. Hlavným cieľom projektu je vytvoriť súbor teoreticko-empirických poznatkov, ktoré rozvíjajú kritickú politickú ekonómiu médií a smerujú k vymedzeniu aktuálneho komerčného potenciálu odvetví mediálneho priemyslu, ako aj sériu vedeckých prác viazaných na jednotlivé odvetvia mediálneho priemyslu a ich ekonomické, resp. komerčné aspekty. Splnenie stanoveného cieľa je podmienené uplatnením výskumných nástrojov kvalitatívneho a kvantitatívneho charakteru a syntézou získaných empirických poznatkov. Realizácia projektu vychádza z predpokladu, že ekonomická, technologická a kultúrna konvergencia odvetví mediálneho priemyslu prináša nielen koncentráciu vlastníctva a vytváranie mediálnych oligarchií, ale aj synergiu technológií, zdrojov, príbehov, ideí a tém založenú na masívnom získavaní licencií a formovaní transmediálnych naratívov.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Členka redakcie vedeckého časopisu Communication Today (indexovaný v databázach Web of Science Core Collection a Scopus) od 2023
Člen Doktorandskej akadémie UCM UCM od 2025
Členstvo v komisiách štátnych skúšok FMK UCM od 2024 po súčasnosť
Členka redakcie vedeckého časopisu European Journal of Media, Art and Photography 2021 - 2024
Členka organizačného výboru konferencie Quo Vadis FMK UCM 2022
Člen vedeckého a organizačného výboru konferencie Marketing and Media Identity FMK UCM od 2022 po súčasnosť
Člen organizačného výboru konferencie Megatrends and Media FMK UCM 2021

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Prahe, ČR Smetanovo nábř. 6, 110 00 Staré Město, Czech Republic 30.5.2022 - 30.6.2022 CEEPUS, freemover

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Členka disciplinárnej komisie (2020 - 2023)

Tajomníčka komisií štátnych skúšok (2020 - 2022)

Koordinátorka štúdia (od 2020 po súčasnosť)

Dátum poslednej aktualizácie
2023-10-18