Meno:
|
Mgr. Monika Prostináková Hossová, PhD. | |
Email:
|
monika.prostinakova.hossova@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FMK UCM
-
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
|
|
Pracovisko:
|
KMEDV
-
Katedra mediálnej výchovy
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
vysokoškolský pedagóg/odborný asistent | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 12.8.2017-súčasnosť |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Symposium on Democracy, Global Citizenship and Transformative Education: New Perspectives to Understand, Engage and Act Together | UNESCO | 2021 |
UNESCO MIL Curriculum: Media and Information Literate Citizens: Think Critically, Click Wisely! | UNESCO | 2021 |
IAME Live Webinar "Meet Media Educators all around the world and their challenges during Covid crisis – Teaching Media Literacy" | IAME | 2021 |
Inovácie v oblasti digitálneho vzdelávania | Európsky Dialóg | 2022 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Odborná prax | Aplikované mediálne štúdiá | bakalársky | mediálne a komunikačné štúdiá |
Preddiplomová prax | aplikované mediálne štúdiá | magisterský | mediálne a komunikačné štúdiá |
Mediálne kompetencie I., II. | masmediálna komunikácia | magisterský | mediálne a komunikačné štúdiá |
Teória a dejiny mediálnej komunikácie I. | aplikované mediálne štúdiá | bakalársky | mediálne a komunikačné štúdiá |
Propedeutika mediálnych štúdií | aplikované mediálne štúdiá, teória digitálnych hier | bakalársky | mediálne a komunikačné štúdiá |
Seminár k záverečnej práci I. | aplikované mediálne štúdiá | bakalársky | mediálne a komunikačné štúdiá |
Diplomový seminár I. | aplikované mediálne štúdiá | magisterský | mediálne a komunikačné štúdiá |
Žurnalistické žánre | aplikované mediálne štúdiá | bakalársky | mediálne a komunikačné štúdiá |
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
ADN Challenges And Limits Of Current Student Magazine Production - Case Study / Prostináková Hossová, Monika - Švecová, Magdaléna, 2019.In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 2, č. 2 (2019), s. 34-51.
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách ACB 001 HOSSOVÁ, Monika a Marija HEKELJ. Mediálna výchova a mediálna gramotnosť v kontexte televíznej tvorby pre deti a mládež. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. 83 s. [4,5AH]. ISBN 978-80-8105-945-2.
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUSADN PETRANOVÁ, Dana, Monika HOSSOVÁ a Peter VELICKÝ. Current development trends of media literacy in European Union countries. Communication Today. Vol. 8, no. 1 (2017), pp. 52-65. ISSN 1338-130X.
RUSŇÁKOVÁ, L., PROSTINÁKOVÁ HOSSOVÁ, M.: Signs and Values of Mainstream Audio-Visual Content Intended for Children and Youth. In Media Literacy and Academic Research, 2022, Vol. 5, No. 2, p. 26-53. ISSN 2585-9188.
AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciáchAFC 002 PETRANOVÁ, Dana a Monika HOSSOVÁ. Non-formal media education in Europe. In: SGEM 2017: 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts. Sofia: STEF92 Technology, 2017, S. 213-220. ISBN 978-619-7408-23-2.
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUSADN Challenges And Limits Of Current Student Magazine Production - Case Study / Prostináková Hossová, Monika - Švecová, Magdaléna, 2019.In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 2, č. 2 (2019), s. 34-51.
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstváchACB 001 HOSSOVÁ, Monika a Marija HEKELJ. Mediálna výchova a mediálna gramotnosť v kontexte televíznej tvorby pre deti a mládež. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. 83 s. [4,5AH]. ISBN 978-80-8105-945-2.
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUSADN PETRANOVÁ, Dana, Monika HOSSOVÁ a Peter VELICKÝ. Current development trends of media literacy in European Union countries. Communication Today. Vol. 8, no. 1 (2017), pp. 52-65. ISSN 1338-130X.
RUSŇÁKOVÁ, L., PROSTINÁKOVÁ HOSSOVÁ, M.: Signs and Values of Mainstream Audio-Visual Content Intended for Children and Youth. In Media Literacy and Academic Research, 2022, Vol. 5, No. 2, p. 26-53. ISSN 2585-9188.
AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciáchAFC 002 PETRANOVÁ, Dana a Monika HOSSOVÁ. Non-formal media education in Europe. In: SGEM 2017: 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts. Sofia: STEF92 Technology, 2017, S. 213-220. ISBN 978-619-7408-23-2.
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
ADN 001 PETRANOVÁ, Dana, Monika HOSSOVÁ a Peter VELICKÝ. Current development trends of media literacy in European Union countries. Communication Today. Vol. 8, no. 1 (2017), pp. 52-65. ISSN 1338-130X.
OHLASY:
2017 [1] WOJCIECHOWSKI, L.P. (No)future notes on media. In: European Journal of Science and Theology. 2017, vol. 13, no. 6, pp. 101-106. ISSN 1841-0464. Scopus
2017 [1] SOLÍK, M., VIŠŇOVSKÝ, J. The issue of media reflection on socio-cultural recognition and global change. In: European Journal of Science and Theology. 2017, vol. 13, no. 6, pp. 249-260. ISSN 1841-0464. Scopus
2020 [1] VERBITSKAYA, O. Suggestive Impact of Linguocultural Phenomena in Media Communication. In: Media Education-Mediaobrazovanie. 2020, 2, pp. 333-344. WoS
2019 [1] DEMIDOV, A., et al. The Organization of Ecological Education of Per-school Children by Means of Media Literacy Education: Theory, National Policy, Scientrometrics and Vectors of Development. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2019, 59(4), pp. 470-481. ISSN 1994-4160. WoS
2018 [2] GÁLIK, Slavomír. Temporalita (nových) médií. In: Filozofia. 2018, roč. 73, č. 5, s. 416, 417. WoS
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
ADN 001 PROSTINÁKOVÁ HOSSOVÁ, Monika a Magdaléna ŠVECOVÁ. Challenges And Limits Of Current Student Magazine Production - Case Study. Media Literacy and Academic Research. Roč. 2, č. 2 (2019), s. 34-51. ISSN 2585-8726.
OHLASY:
2020 [2] VRABEC, N., BOTOŠOVÁ, Ľ. The concept of learning-by-doing in the context of media education and school quality assessment. In: Communication Today. 2020, 11(1), s. 140-148. ISSN 1338-130X. WoS
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
ACB 001 HOSSOVÁ, Monika a Marija HEKELJ. Mediálna výchova a mediálna gramotnosť v kontexte televíznej tvorby pre deti a mládež. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. 83 s. [4,5AH]. ISBN 978-80-8105-945-2.
OHLASY:
2020 [2] RADOŠINSKÁ, J., KVETANOVÁ, Z., VIŠŇOVSKÝ, J. To thrive means to entertain: the nature of todays media industries. In: Communication Today. 2020, 11(1), s. 4-21. ISSN 1338-130X. WoS
2022 [01] ŠKRIPCOVÁ, Lucia. Media Literacy in Digital Games. In: Media Literacy and Academic Research. 2022, 5(1), s. 131-139. WoS
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
ADN 002 HOSSOVÁ, Monika. Fake News and Disinformation: Phenomenons of Post-Factual Society. Media Literacy and Academic Research. Roč. 1, č. 2 (2018), s. 27-35. ISSN 2585-8726.
OHLASY:
2022 [02] HURAJOVÁ, A., HLADÍKOVÁ, V. Educating for Good Character: from Critical Thinking to Intellectual Character Virtues. In: Media Literacy and Academic Research. 2022, 5(1), s. 178-191.
2021 [3] RADOŠINSKÁ, J., VIŠŇOVSKÝ, J. Introductory Chapter: Journalism Facing Both Pandemic and "Infodemic". In: Fake News Is Bad News - Hoaxes, Half-truths and the Nature of Today's Journalism. London: IntechOpen, 2021, s. 10. ISBN 978-1-83962-421-6.
2021 [2] BIELIK, P., VIŠŇOVSKÝ, J. Explanatory Journalism - A New Way how to Communicate in Digital Era. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(1), s. 24-36. WoS
2021 [2] HARMATIY, O., KRAVČÁK, P. Self-Government Ac tivity on Social Media as an Information Source to Cover local Issues: Slovak and Ukrainian Journalists' Views. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(1), s. 134-144 WoS
2021 [2] JORMAND, H., et al. A Qualitative Study on People's Experiences of Covid-19 Media Literacy. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(1), s. 33-49 WoS
2020 [2] MAGO, Zdenko. Fake-vertising and mobile games: Case study of 'pull the pin' ADS. In: Communication today. 2020, 11(2), pp. 132-147. WoS
2020 [2] KAČINOVÁ, Viera. The Topic Of Media-Disseminated Mis-Information And Dis-Information As An Integral Part Of General Education In Slovakia. In: Media Literacy and Academic Research. 2020, 3(1), pp. 18-31. WoS
2020 [2] VRABEC, N., BOTOŠOVÁ, Ľ. The concept of learning-by-doing in the context of media education and school quality assessment. In: Communication Today. 2020, 11(1), s. 140-148. ISSN 1338-130X. WoS
AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách
AFD 004 HOSSOVÁ, Monika. Gramotnosti 21. storočia = 21st century literacies. In: Megatrendy a médiá 2016: Kritika v médiách, kritika médií I: médiá a gramotnosť. editori zborníka: Dana Petranová, Martin Solík, Jana Radošinská. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2016, S. 65-80. ISBN 978-80-8105-797-7.
OHLASY:
2020 [2] RADOŠINSKÁ, J., KVETANOVÁ, Z., VIŠŇOVSKÝ, J. To thrive means to entertain: the nature of todays media industries. In: Communication Today. 2020, 11(1), s. 4-21. ISSN 1338-130X. WoS
KEGA 010UCM-4/2018 Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM v Trnavedoba riešenia: 2018-2020, vedúci projektu: doc. PhDr. Viera Kačinová, PhD.druh účasti: riešiteľ
VEGA 1/0283/20 Synergia odvetví mediálneho priemyslu v kontexte kritickej politickejekonómie médiídoba riešenia: 2020-2022, vedúci projektu: doc. PhDr. Ján Višňovský, PhD.druh účasti: riešiteľ
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Člen redakcie vedeckého časopisu | Vedecký časopis Media literacy and Academic Research (indexovaný vo WoS) | 2018-súčasnosť |
Člen organizačného výboru konferencie Megatrendy a médiá | FMK UCM | 2014-2021 |
Člen organizačného výboru konferencie Marketing Identity | FMK UCM | 2015 - 2019 |
Člen organizačného výboru konferencie Marketing and Media Identity | FMK UCM | 2022 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
University of Wroclaw, Institute of Pedagogy, Poland | pl. University 1 (main building), 50-137 Wrocław | 10.02.2016 - 10.03.2016 | CEEPUS, doktorand-freemover |
J. J. Strossmayer University of Osijek | Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko | 11.6.2018-14.6.2018 | Erasmus+ |
1. Realizácia inštitucionálnych projektov podporených z Fondu pre podporu výskumu UCM (FPPV)
• FPPV-03-2016: Praktická príručka príkladov dobrej praxe využívania nových médií a IKT vo vyučovaní za účelom rozvoja vybraných druhov gramotností
• FPPV-05-2018: Mediálna výchova a mediálna gramotnosť – učebné texty
• FPPV-32-2022 Detský recipient v globalizovanej spoločnosti: vybrané problémy mediálnej produkcie (s Mgr. Lenka Rusňáková, PhD.)
2. Člen organizačného výboru konferencie Marketing Identity (2015-2019)
3. Člen organizačného výboru konferencie Megatrendy a médiá (2014-2021)
4. Člen organizačného výboru konferencie Marketing and Media Identity 2022)
5. Člen organizačného výboru konferencie Quo Vadis massmedia, quo vadis marketing (2015)
6. Člen realizačného tímu Medzinárodného centra mediálnej gramotnosti (IMEC) pri FMK UCM v Trnave: spravovanie webovej stránky a facebookového profilu (2016-2020), organizácia podujatí pre základné školy (Deň detí, mediálny deň, Detská univerzita)
7. Člen realizačného tímu Školiaceho mediálneho centra (ŠMC) pri FMK UCM v Trnave