Meno:
|
Mgr. Rastislav Zábojník, PhD. | |
Email:
|
rastislav.zabojnik@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FMK UCM
-
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
|
|
Pracovisko:
|
KMASK
-
Katedra masmediálnej komunikácie
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
VŠ pedagóg, odborný asistent | Ústav mediálnej komunikácie, Fakulta masmédií, Vysoká škola práva | 01.10.2006 – 30.09.2008 |
VŠ pedagóg, vedúci útvaru | Ústav mediálnej komunikácie, Fakulta masmédií, Vysoká škola práva | 01.10.2008 – 30.06.2011 |
VŠ pedagóg, odborný asistent | Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 1.10.2001 – 30.6.2015 |
VŠ pedagóg, odborný asistent , asistent | Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 24.9.2018 po súčasnosť |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Program TRAIN the TRAINER | AmCham Slovakia, Google Slovakia | 2013 |
Filmový campus na MFF Berlinale | Berlinale, Berlín, DEU | 2011 |
Workshop BBC: Tvorba televíznej programovej štruktúry | STV, Bratislava | 2003 |
Jazykový certifikát TOEFL, Anglický jazyk | Lockesburg HS, AR, USA | 1991 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Dejiny filmu I, II | masmediálna komunikácia / marketingová komunikácia | prvý / Bc. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Produkcia a distribúcia AV diela | masmediálna komunikácia | prvý / Mgr. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Kultový film I, II | masmediálna komunikácia | prvý / Mgr. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Produkcia propagačných materiálov | marketingová komunikácia | druhý / Mgr. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Praktikum reklamnej tvorby I, II | marketingová komunikácia | prvý / Mgr. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Systém práce v mediálnej agentúre (ENG) | vzťahy s médiami | tretí / Bc. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Produkcia a distribúcia mediálneho diela I, II | masmediálna komunikácia | prvý / Mgr. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Budovanie osobnej značky I, II | masmediálna komunikácia | prvý / Mgr. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Systém práce komunikačných agentúr | tretí / Bc. | vzťahy s médiami |
AFD Zábojník, Rastislav (100%): Implementácia inovatívnych modelov vysokoškolského vzdelávania s nástupom technologických inovácií priemyslu 4.0. 2022 Trnava : ISBN 978-80-572-0294-3
AFD Zábojník, Rastislav (100%): Transformácia vybraných segmentov kreatívneho priemyslu v kontexte problematiky transmediálnej značky. 2016 Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2016. ISBN 978-80-8105-839-4
ADM Personal Branding and Marketing Strategies / Rastislav Zábojník. In: European Journal of Science and Theology. ISSN ISSN 1841 - 0464. - Roč. 14, č. 6 (2018) s. 159-169.
AEC Magál, Slavomír (34%); Zábojník, Rastislav (33%); Kraľovičová, Denisa (33%): Elearning and innovative forms of its application at the Faculty of mass media communication, UCM in Trnava. 2012 Poznań : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeeństwa, 2012. ISBN 978-83-61304-50-0
ACB Magál, Slavomír (34%); Valentovičová, Dagmar (33%); Zábojník, Rastislav (33%); Burčík, Vladimír (0%); Trnka, Andrej (0%): Filmový a mediálny manažment - vybrané kapitoly z manažérskej komunikácie I.. 2011
AFD Zábojník, Rastislav (100%): Implementácia inovatívnych modelov vysokoškolského vzdelávania s nástupom technologických inovácií priemyslu 4.0. 2022 Trnava : ISBN 978-80-572-0294-3
.AFD Zábojník, Rastislav (100%): Riešenie medzigeneračného konfliktu v kontexte stratégie nástupníctva v praxi rodinného podnikania na Slovensku. 2022 Trnava : ISBN 978-80-572-0294-3
AFD Stabilita a kontinuita rodinného podnikania s nástupom ekonomickej recesie v podmienkach slovenského trhu. 2022 Trnava : ISBN 978-80-572-0294-3
AFD Faktory úspešnej generačnej výmeny v rodinných podnikoch / Zábojník, Rastislav. In: Covid 2.0 - Marketing Identity 2020 / editori zborníka: Zuzana Kvetanová, Igor Piatrov, Matej Martovič. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2020. - ISBN 978-80-572-0108-3, s. 187 - 196.
AFD Význam interakcie osobnej značky podnikateľa a korporátnej značky v malom a strednom podnikaní / Zábojník, Rastislav. In: Digital Universe - Marketing a médiá 2019 / editori zborníka: Zuzana Bučková, Anna Kačincová Predmerská, Lenka Rusňáková. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2019. - ISBN 978-80-572-0014-7, s. 602 - 614.
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
Film : vybrané kapitoly z teórie a dejín / Rastislav Zábojník, Dagmar Valentovičová. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2007. - 113 s. - (Mediálne kompetencie ; zv. III). - ISBN 978-80-8105-000-8.
2019 [4] DEMETEROVÁ, P., SOLÍK, M. Reflexia rómskej tematiky a jej obraz v slovenskom dokumentárnom filme. In: Megatrendy a médiá 2019: Digital Universe. Trnava: FMK, 2019, s. 30. ISBN 978-80-572-0014-7.
2016 [4] CHRENKOVÁ, Lenka. Vývojové tendencie amerického mainstreamového filmu v tvorbe Walta Disneyho. In: Media Literacy Student Magazine. 2016, roč. 3, č. 1, s. 9, 10. ISSN 1339-6692.
2016 [4] BUČKOVÁ, Zuzana. Mediálna realita - žáner sitkom. In: Media Literacy Student Magazine. 2016, roč. 3, č. 1, s. 27. ISSN 1339-6692.
2010 [4] DARMO, Jozef. Žurnalistika v priestoroch umení : (náčrt metodologických východísk skúmania problematiky). In MAGÁL, S., MATÚŠ, J., SOLÍK, M. (eds.). K problémom mediálnej komunikácie II. 2010, s. 232.
2009 [4] PRAVDOVÁ, Hana. Determinanty kreovania mediálnej kultúry. Trnava : FMK UCM, 2009, s. 358.
ADM Personal Branding and Marketing Strategies / Rastislav Zábojník. In: European Journal of Science and Theology. ISSN ISSN 1841 - 0464. - Roč. 14, č. 6 (2018) s. 159-169.
2021 [3] KOLODEZNIKOVA, S.I., NEUSTROEVA, E.N., TIMOFEEVA, E.K. Personal brand of university teachers in the Arctic regions in the context of digitalization of education. In: ICTP 2021. SHS Web of Conferences, 113.
2021 [1] SEMENOVA, L.M., KAČAN, V.Ja. Funkcii technologii obrazovateľnogo imidž-forsajta v modelirovanii konkurentosposobnosti vypusk ikov vuza na rynke truda. In: Obrazovanie i nauka. 2021, 23(9), s. 11-44. WoS
2020 [1] BALULA, A., VASCONCELOS, S. Personal branding and storytelling: Tales from the tourism ESP classroom. In: Journal of Tourism and Development. 2020, č. 34, s. 129-138. Scopus
2020 [1] PETROVA, E.A., et al. HIGH SCHOOL STUDENTS PERCEPTIONS OF THE MODERN TEACHER IMAGE. In: Obrazovanije i nauka. 2020, roč. 22, č. 2, s. 97-119. ISSN 1994-5639. WoS
2019 [1] FRUNZA, S. STORYTELLING IN THE ORGANIZATIONAL BRAND DEVELOPMENT AND PERSONAL BRAND CONSTRUCTION IN THE PERSPECTIVE OF SYMBOLIC CONSCIENCE. In: European Journal of Science and Theology. 2019, roč. 15, č. 6, s. 129-143. WoS, Scopus
Projekt ESF 26110230062 Implementácia inovatívnych modelov hodnotenia, monitoringu a zabezpečenia kvality v podmienkach FMK UCM v Trnave. Člen riešiteľského kolektívu, ktorého výstupom bol súbor štidijných textov, aktívna úpčasť na medzinárodných vedeckých konferenciách a realizácia coworkingového centra Pointt.
Projekt ESF 1/0858/09 Návrh a implementácia Open Source infraštruktúry a inovačných technológii novej generácie na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Člen riešiteľského kolektívu, ktorého výstupom bolo vypracovanie obsahovej náplne multimediálnych učebných textoch v kontexte problematiky teórie marketingovej a masmediálnej komunikácie s dôrazom na požiadavky eLearningového prostredia Moodle.
KEGA č. 6/6543/07 Tvorba a rozvoj filmového a mediálneho manažmentu vo vzdelávacom procese vysokoškolského štúdia v súlade s požiadavkami mediálneho trhu práce. Zástupca vedúceho projektu. Projektové výstupy: Filmový a mediálny manažment - Manažérska komunikácia II. / Magál, Slavomír - Valentovičová, Dagmar - Zábojník, Rastislav. Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2011, 237 s. ISBN 978-80-8105-387-0. Filmový a mediálny manažment - vybrané kapitoly z manažérskej komunikácie I. / Magál, Slavomír - Valentovičová, Dagmar - Zábojník, Rastislav. Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2011, 239 s. ISBN 978-80-8105-388-7. Filmvý festival: Handcuff, Digitálny knižnica: www.artcinema.sk.
FAGA č. 5/2010 Budovanie novej koncepcie a obsahovej náplne program filmovej a mediálne teórie vo vzdelávacom procese vysokoškolského štúdia v odbore Masmediálne štúdia. Člen riešiteľského kolektívu, ktorého výstupom bol návrh digitálnej koncepcie výučby v kontexte problematiky filmovej a mediálnej teórie a súbor multimediálnych učebných textov zameraných na problematiku filmovej teórie dostupných v online prostredí / www.estudy.sk.
KEGA č. 3/4253/06 Mediálne kompetencie. Projekt zameraný na rozvoj mediálnych kompetencií poslucháčov vysokoškolského štúdia s dôrazom na požiadavky trhu práce. Člen projektového tímu. Projektové výstupy: Vybrané kapitoly z teórie a dejín. Študijné texty k projektu KEGA č. 3/4253/06 Mediálne kompetencie : zväzok III / Dagmar Valentovičová, Rastislav Zábojník. Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2007, 113 s. ISBN 9788081050008
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Člen organizačného výboru konferencie | IADIS International Conference on Internet Technologies & Society, Curtin University, Perth, Australia. | 2010 |
Účasť v panelovej diskusii | The Visegrad Young Film Days | 15-18.6.2021 |
Prednášajúci hosť, účasť v panelovej diskusii na konferencii Next Gen AI: Aké zmeny so sebou prináša umelá inteligencia? | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 01.09.2023 - |
Recenzent karentovaného vedeckého časopisu Communication Today | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 01.09.2023 - |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta | Kamýcká 959, 165 00 Praha-Suchdol, Česká republika | 01. 06. 2018 – 30. 06. 2018 | Ceepus |
Vysoká škola finanční a správní, Fakulta ekonomických studií | Estonská 500, 101 00 Praha 10, Česká republika | 03. 07. 2018 – 07.12. 2018 | Erasmus+ |
University of Dubrovnik, Department of Economics and Business economics. | Ul. branitelja Dubrovnika 29, 20000, Dubrovnik, Croatia | 25. 03. 2019 – 29.03. 2019 | Erasmus+ |
University of Applied Sciences, Hochschule der Medien | Nobelstrasse 10 70569 Stuttgart, Germany | 26. 11.2019 – 30. 11. 2019 | Erasmus+ |
Lithuania Business University of Applied Sciences | Turgaus St. 21, Klaipėda, LT-91249 | 26. 05. 2021 – 27. 05. 2021 | Erasmus+ |
Business and Technology University | 82, Ilia Chavchavadze Avenue, Tbilisi, Georgia | 30. 11. 2021 - 03. 1 2. 2021 | Erasmus+ |
Lucian Blaga University of Sibiu | 17, Calea Dumbravii St., 550324, Sibiu | 23. 05. 2022 - 27. 05. 2022 | Erasmus+ |
- Expert v oblasti E-learningového vzdelávania a metodického implementovania platformy Moodle. Aktívne sa podielal na vedeckých projektoch v oblasti inovačných technológii vo vzdelávaní a elearningu: KEGA č. 6/6543/07, ESF č. 1/0858/09. Je spoluatorom metodického riešenia e-Learningového systému Moodle na UCM v Trnave.
- Pôsobenie a spolupráca so vzdelávacími inštitúciami na vzdelávacom procese:
• Akadémia Vzdelávania v Bratislave
• Akadémia Istropolitána v Bratislave
• Európska vzdelávacia agentúra v Bratislave
• Slovenská vzdelávacia akadémia v Bratislave
• Slovenský rozhlas
• Národné osvetové centrum
- Účasť na projektoch
• Film a médiá: The Peacemaker, réžia: Mimi Leader,
• Film a médiá: IOSIS, réžia: Jasen Nanini
• Film a médiá: La Dolce Vita, réžia: Juraj Štepka
• Film a médiá: 100 % čistá láska, réžia: Vladimír Sruhár
• Film a médiá: dokumentárna produkcia: Kathmandu, Pokhara
• Film a médiá: dokumentárna produkcia: Mexiko, Venezuela,
• Film a médiá: Istropolitána denné spoty, réžia: kol. Autorov
• Film a médiá: Goya, spoločnosť: David Devine Entertainment, Ltd.
• Film a médiá: Rembrant, spoločnosť: David Devine Entertainment, Ltd.
• Film a médiá: Dážď padá na naše duše, réžia: Vlado Balco
• Film a médiá: dokumentárna produkcia: Lumbini
• Film a médiá: dokumentárna produkcia: Titicaca, Cuzsko
• Film a médiá: transmediálny festival zameraný na problematiku ľudksých práv: Handcuff ( KEGA č. 6/6543/07, FMK UCM)
• Projekt letnej filmovej školy ArtMediale2011 zameraného na podporu a rozvoj manažérsky, marketingových a tvorivých zručností vo filmovom a mediálnom priemysle (realizované
pod záštitou FMK UCM v Trnave)