UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Mgr. Alexandra Rysuľová, PhD.
Email:
rysulova1@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FMK UCM - Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Pracovisko:
KDH - Katedra digitálnych hier

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Rysuľová
I.2 - Meno
Alexandra
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1994
I.5 - Názov pracoviska
Katedra digitálnych hier, Fakulta masmediálnej komunikácie
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu 2, 917 01, Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
Fakulta masmediálnej komunikácie, UCM v Trnave
I.8 - E-mailová adresa
alexandra.rysulova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/34468
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Mediálne a komunikačné štúdiá
I.11 - ORCID iD
0000-0003-2821-9138

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave
II.b - Rok
2016
II.c - Odbor a program
Masmediálne štúdiá - Media Relations
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave
II.b - Rok
2018
II.c - Odbor a program
Masmediálne štúdiá - Teória digitálnych hier
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave
II.b - Rok
2021
II.c - Odbor a program
Masmediálne štúdiá - Teória digitálnych hier
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Vysokoškolský pedagóg / Odborný asistent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 9/2021 - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Photoshop Samouk od 2015
Projekt LoGaSET, vzdelávanie seniorov pri práci so smartfónmi / LoGaSET project, education of seniors at working with smartphones Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave / Faculty of Mass Media Communication UCM in Trnava 2018
Learn to Coach Pixel Federation (Martina Gallová) / Leaf (Viera Lasáková) 2021
Certifikát ESOL - C1 Anglický jazyk Language Cert 2021
Lektorka seniorov v oblasti digitálnych zručností Učiaca sa Trnava 2021
Interaktívny vzdelávací seminár pre pracovníkov s mládežou a učiteľov zameraný na inovácie v oblasti digitálneho vzdelávania mládeže Digi Youth 2022
Začíname s fundraisingom Česká spořitelna, České centrum fundraisingu 2022

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
5
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
17
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
10
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Mediálna Informatika / Media Informatics Masmediálna komunikácia / Mass Media Communication I. Mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Prípadové štúdie I. / Case Studies I. Vzťahy s médiami / Media Relations I. Mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Prípadové štúdie II. / Case Studies II. Vzťahy s médiami / Media Relations I. Mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Herné siete I. / Gaming Networks I. Teória digitálnych hier / Theory of Digital Games II. Mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Herné siete II. / Gaming Networks II. Teória digitálnych hier / Theory of Digital Games II. Mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Výskum médií a počítačových hier Teória digitálnych hier / Theory of Digital Games II. Mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
14
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
14
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Image of a PR Manager / Oľga Škvareninová, Alexandra Alföldiová, 2018.

In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 1, č. 1 (2018), s. 63-74.

AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách

Ecocommunity in the virtual world second life / Anna Zaušková, Alexandra Alföldiová, 2018. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection.

AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách

Virtual Reality Games and Environmental Awareness / Michal Kabát, Alexandra Alföldiová, 2019. - Príspevok je indexovaný v databáze Scopus a WoS CC.

In: The Proceedings of the 13th International Conference on Game Based Learning ECGBL 2019 / edited by Lars Elbaek, Gunver Majgaard, Andrea Valente. - Reading : Academic Conferences and Publishing International, 2019. - ISBN 978-1-912764-38-9. - ISSN 2049-0992, s. 363-370.

AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách

How the COVID-19 pandemic has affected the virtual economy in second life / Alexandra Alföldiová, Andrej Trnka, 2020. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS CC.

AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách

Game jams as a source of creativity in promoting eco-innovations / Zdenko Mago, Michal Kabát, Alexandra Alföldiová, 2019. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS Core Collection.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Image of a PR Manager / Oľga Škvareninová, Alexandra Alföldiová, 2018.

In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 1, č. 1 (2018), s. 63-74.

AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách

Ecocommunity in the virtual world second life / Anna Zaušková, Alexandra Alföldiová, 2018. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection.

In: Marketing Identity : Digital Mirrors - part I. : Digital Mirrors - part I. / editors: Ľudmila Čábyová, Rudolf Rybanský, Zuzana Bezáková. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2018. - ISBN 978-80-8105-984-1. - ISSN 1339-5726, s. 220-229.

AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách

Virtual Reality Games and Environmental Awareness / Michal Kabát, Alexandra Alföldiová, 2019. - Príspevok je indexovaný v databáze Scopus a WoS CC.

In: The Proceedings of the 13th International Conference on Game Based Learning ECGBL 2019 / edited by Lars Elbaek, Gunver Majgaard, Andrea Valente. - Reading : Academic Conferences and Publishing International, 2019. - ISBN 978-1-912764-38-9. - ISSN 2049-0992, s. 363-370.

AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách

How the COVID-19 pandemic has affected the virtual economy in second life / Alexandra Alföldiová, Andrej Trnka, 2020. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS CC.

AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách

Game jams as a source of creativity in promoting eco-innovations / Zdenko Mago, Michal Kabát, Alexandra Alföldiová, 2019. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS Core Collection.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách

Virtual Reality Games and Environmental Awareness / Michal Kabát, Alexandra Alföldiová, 2019. - Príspevok je indexovaný v databáze Scopus a WoS CC.

In: The Proceedings of the 13th International Conference on Game Based Learning ECGBL 2019 / edited by Lars Elbaek, Gunver Majgaard, Andrea Valente. - Reading : Academic Conferences and Publishing International, 2019. - ISBN 978-1-912764-38-9. - ISSN 2049-0992, s. 363-370.


OHLASY:

2019 [4] MAGO, Z., ŠIMONOVIČOVÁ, N. Inovácie v oblasti propagácie zalesňovania a ochrany stromov s využitím SoLoMo herného dizajnu. In: Výskumné štúdie a analýzy súvisiace s uplatnením komunikačných aktivít prezentujúcich environmentálne inovácie prostredníctvom konceptu SoLoMo [CD-ROM]. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 133. ISBN 978-80-572-0037-6.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VEGA 1/0708/18: Aspekty využívanie koncepcie SoLoMo marketingu na zvýšenie povedomia o ekoinováciách. Doba riešenia: 2018 – 2020. Vedúca projektu: prof. Ing. Anna Zaušková, PhD. - účasť : riešiteľ projektu 

KEGA 023UCM-4/2020: Rozvoj digitálnoherných štúdií a dizajnu. Doba riešenia: 2020 – 2022. Vedúci projektu: Mgr. Zdenko Mago, PhD. - účasť : riešiteľ projektu 

Projekt FPPV-23-2020 s názvom Virtuálna Fakulta masmediálnej komunikácie v Second Life. Doba riešenia: 2020. Vedúca projektu: Mgr. Alexandra Alföldiová (Rysuľová)

V4: Increasing Digital Competencies - The Growth of Education in Society. Doba riešenia: 2020 - 2021. Vedúci projektu: Mgr. Peter Krajčovič, PhD. - účasť : riešiteľ projektu

Kreatívne centrum 302031ACX4 - adaptácia priestorov UCM FMK pre účely vytvorenia kreatívneho centra. 2021 - 2023. - Účasť: riešiteľ projektu

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Člen organizačného výboru medzinárodnej konferencie / Member of Organising Committee of International Conference Medzinárodná vedecká konferencia Megatrends and Media / International scientific conference Megatrends and Media 2019 - 2021
Lektorka LogaSET - vzdelávanie seniorov v oblasti smartfónov 2018
Organizátorka Herný festival UniCon 2020 - súčasnosť
Organizátorka Týždeň vedy a techniky 2020 - súčasnosť
Členka organizačného výboru konferencie / Member of Organising Committee of International Conference Vedecká konferencia Quo Vadis Massmedia, Quo Vadis Marketing / Scientific conference Quo Vadis Massmedia, Quo Vadis Marketing 2019-2020
Tajomníčka katedry Katedra digitálnych hier 2020 - súčasnosť
Člen komisie študentskej vedeckej odbornej a umeleckej konferencie Fakulta masmediálnej komunikácie 2022

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Charles University in Prague Smetanovo nábř. 6, 110 00 Staré Město - Praha, Česká republika 2021 - 1 mesiac Ceepus

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Recenzentka abstraktov pre medzinárodnú vedeckú konferencie Central and Eastern European Game Studies 2023


Recenzentka výstupov pre časopis Acta Ludologica (ISSN 2585-8599)


Aplikačný výstup školenej DP práce Lukáša Grašúra postúpil na svetový Game Jam + v Brazílii a získal ocenenie dekanky.


Stakeholder mesta Trnava v rámci projektu Intensify - Interreg Europe Project


Vzdelávanie pedagógov GAM v programe Photoshop


Vystúpenie na medzinárodnej konferencii ECGBL 2019 v Odense / Dánsko - Virtual Reality Games and Environmental Awareness


Získané ocenenia – Cena dekanky FMK za vynikajúce výsledky v štúdiu na vysokej škole (2016)


V rámci vedeckej činnosti sa Alexandra Rysuľová venuje viacerým témam, primárne inováciám v prostredí digitálnych hier a virtuálnych svetov so zreteľom na vzdelávanie. Ako lektorka bola zapojená do medzinárodného projektu LoGaSET, ktorý vzdelával seniorov v oblasti dotykových telefónov a mobilných aplikácií. Vytvorila virtuálnu verziu Fakulty masmediálnej komunikácie vo virtuálnom prostredí Second Life, ktorú využíva v rámci dištančnej výučby a prezentáciu práce a aktivít študentov.


Momentálne pôsobí ako tajomníčka Katedry digitálnych hier a koordinátorka štúdia pre vybrané skupiny študijného programu teória digitálnych hier. Na FMK bola členkou organizačného výboru konferencií Quo Vadis 2020, Megatrendy a Médiá a podieľala sa na organizovaní a Welcome Day, Týždňa vedy a techniky a festivalu Unicon.

Dátum poslednej aktualizácie
2023-06-30