UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
PhDr. Sabína Gáliková - Tolnaiová, PhD.
Email:
sabina.galikova.tolnaiova@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FMK UCM - Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Pracovisko:
KMASK - Katedra masmediálnej komunikácie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Gáliková Tolnaiová
I.2 - Meno
Sabína
I.3 - Tituly
PhDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1973
I.5 - Názov pracoviska
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave
I.6 - Adresa pracoviska
J. Herdu 2, 917 01 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
sabina.galikova.tolnaiova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10856
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
mediálne a komunikačné štúdiá
I.11 - ORCID iD
0000-0001-5846-5159

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická fakulta UK v Bratislave
II.b - Rok
1997
II.c - Odbor a program
filozofia a pedagogika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická fakulta TU v Trnave
II.b - Rok
2007
II.c - Odbor a program
systematická filozofia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
doktorand, asistent Filozofická fakulta TU v Trnave 1997-2002
asistent Filozofická fakulta UKF v Nitre 2002-2003
odborný asistent FMK UCM v Trnave 2002-2010
odborný asistent Filozofická fakulta UKF v Nitre 2010-2015
odborný asistent FMK UCM v Trnave od 2015 doteraz
docent FMK UCM v Trnave od 2022

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Rigorózne konanie - odbor etika FF UKF v Nitre 2012
Kurz anglického jazyka VAGES Nitra 2015-2018
Školenie - "Google"Creative" FMK UCM 2020
Školenie - "Excel" FMK UCM 2020
Školenie -"Adobe Acrobat" FMK UCM 2020
Školenie - "Google" FMK UCM 2020
Školenie "Design Thinking" Google Slovakia 2020
Školenie/webinár Projektová výuka a projektové řízení - INTERREG V-A / SK-CZ 14-20 FF OU v Ostrave 2022
Soft Skills Standard System: framework for soft skills training and evaluation in online environment ABC-Academic Business Centrum Bratislava 2022
webinár / Profil výskumníka - vedecký vplyv a komunikácia CVTI 2023

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
etika v mediálnej komunikácii aplikované mediálne štúdiá prvý mediálne a komunikačné štúdiá
etika médií masmediálna komunikácia prvý mediálne a komunikačné štúdiá
základy filozofie v kultúrno-mediálnom kontexte aplikované mediálne štúdiá prvý mediálne a komunikačné štúdiá
teória mediálnej komunikácie vzťahy s médiami prvý mediálne a komunikačné štúdiá
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
vzťahy s médiami prvý mediálne a komunikačné štúdiá
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
20
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
30
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
diplomový seminár I. masmediálna komunikácia druhý mediálne a komunikačné štúdiá
diplomový seminár I. teória digitálnych hier druhý mediálne a komunikačné štúdiá
diplomový seminár II masmediálna komunikácia druhý mediálne a komunikačné štúdiá

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
160
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
38 (do r. 2019 vrátane)
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
26
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
12
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
413
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
139
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
136
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
78
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách

Cyberspace as a New Existential Dimension of Man / Slavomír Gálik, Sabína Gáliková Tolnaiová, 2020. DOI 10.5772/intechopen.88156.

In: Cyberspace / edited by Evon Abu-Taieh, Abdelkrim El Mouatasim, Issam H. Al Hadid. - 1. vyd. - Londýn : IntechOpen, 2020. - ISBN 978-1-78985-857-0, s. 13-25 [1,16 AH].

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Media and truth in the perspective of the practice and life form of the modern "Homo medialis" / Sabína Gáliková Tolnaiová, 2019.

In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 10, č. 1 (2019), s. 4-19.

Cyberspace as a New Living World and Its Axiological Contexts / Sabína Gáliková Tolnaiová, Slavomír Gálik, 2020. DOI DOI 10.5772/intechopen.91907.

In: Cyberspace / edited by Evon Abu-Taieh, Abdelkrim El Mouatasim, Issam H. Al Hadid. - 1. vyd. - Londýn : IntechOpen, 2020. - ISBN 978-1-78985-857-0, s. 39-51 [1,26 AH].

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Transformation of education and training system in the context of digital information and communication technology in sociocultural perspective and its axiological and ethical dimension / Sabína Gáliková Tolnaiová, 2020. In: European Journal of Transformation Studies. - ISSN 2298-0997, Roč. 8, č. 2 (2020), s. 89-105.

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

On Perspectives Of Teacher Training And Understanding Of Their Digital Competencies As Determinants Of Digital Education / Sabína Gáliková Tolnaiová, 2021. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 4, č. 1 (2021), s. 118-133.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách

Cyberspace as a New Existential Dimension of Man / Slavomír Gálik, Sabína Gáliková Tolnaiová, 2020. DOI 10.5772/intechopen.88156.

In: Cyberspace / edited by Evon Abu-Taieh, Abdelkrim El Mouatasim, Issam H. Al Hadid. - 1. vyd. - Londýn : IntechOpen, 2020. - ISBN 978-1-78985-857-0, s. 13-25 [1,16 AH].

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Media and truth in the perspective of the practice and life form of the modern "Homo medialis" / Sabína Gáliková Tolnaiová, 2019.

In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 10, č. 1 (2019), s. 4-19.

AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách

Cyberspace as a New Living World and Its Axiological Contexts / Sabína Gáliková Tolnaiová, Slavomír Gálik, 2020. DOI DOI 10.5772/intechopen.91907.

In: Cyberspace / edited by Evon Abu-Taieh, Abdelkrim El Mouatasim, Issam H. Al Hadid. - 1. vyd. - Londýn : IntechOpen, 2020. - ISBN 978-1-78985-857-0, s. 39-51 [1,26 AH].

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Transformation of education and training system in the context of digital information and communication technology in sociocultural perspective and its axiological and ethical dimension / Sabína Gáliková Tolnaiová, 2020. In: European Journal of Transformation Studies. - ISSN 2298-0997, Roč. 8, č. 2 (2020), s. 89-105.

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

On Perspectives Of Teacher Training And Understanding Of Their Digital Competencies As Determinants Of Digital Education / Sabína Gáliková Tolnaiová, 2021. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 4, č. 1 (2021), s. 118-133.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách

Cyberspace as a New Existential Dimension of Man / Slavomír Gálik, Sabína Gáliková Tolnaiová, 2020. DOI 10.5772/intechopen.88156.

In: Cyberspace / edited by Evon Abu-Taieh, Abdelkrim El Mouatasim, Issam H. Al Hadid. - 1. vyd. - Londýn : IntechOpen, 2020. - ISBN 978-1-78985-857-0, s. 13-25 [1,16 AH].

2024  [02] MURPHY-MORGAN, C.; COOPER, C.E. Parapsychology and Cyberpsychology. In: Australian Journal of Parapsychology. 2024, 24(1), s. 17-37. ISSN 1445-2308.

2024  [02] PRAVDOVÁ, H.; HUDÍKOVÁ, Z.; MACÁK, M. Digitalisation as the Tsunami of a New Civilization: Industries, Digital Games, Players. Praha: Wolters Kluwer, 2024. ISBN 978-80-286-0082-2. s. 248.

2024  [02] STEINGARTNER, W; GALINEC, D. National cybersecurity strategy action plan for cyber resilience: qualitative data and achievements. In: Smart Ethics in the Digital World. Logrono: Universidad de la Rioja, 2024, s. 233-236. ISBN 978-84-09-58160-3.

2024  [01] THANGAVEL, K., et al. Artificial Intelligence for Trusted Autonomous Satellite Operations. In: Progress in Aerospace Sciences. 2024, 144, s. 1-36. Scopus

2023  [01] GULEVATAYA, A.N., PENNER, R.V. Language of Existential Experience of a Person in the Digital Age. In: Galactica Media-Journal of Media Studies - Galaktika Media-Zhurnal Media Issledovanij. 2023, 5(1), pp. 179-195. WoS

2023  [02] FUN, J.W.X. Cyberoperations and sovereignty in international law. In: Singapore Law Journal (Lexicon). 2023, 3,s. 105-129.

2022  [01] ARIZON-PERETZ, R., HADAR, I., LURIA, G. The Importance of Security Is in the Eye of the Beholder: Cultural, Organizational, and Personal Factors Affecting the Implementation of Security by Design. In: IEEE Transactions on Software Engineering. 2022, 48(11), pp. 4433-4446. WoS

2022  [02] WONG, J.T. AI-based Cybersecurity: A solution to the emerging cybercrimes threat. 2022. DOI: 10.13140/RG.2.2.35407.15524.

2022  [02] THANGAVEL, K., et al. Understanding and investigating adversary threats and countermeasures in the context of space cybersecurity. In: IEEE/AIAA 41st Digital Avionics System Conference (DASC). 2022, pp. 1-10.

2022  [02] CIGDEM, U. Dijital Donusum Surecinde Metaverse Olgusunu Jean Baudrillard'in Simulasyon Kurami Cercevesinde Degerlendirmek. In: Alfyon Kocatepe University Journal of Social Sciences. 2022, 24(3), s. 1156-1175.

2022  [01] Task-based Autoethnographic Pedagogical Approach: a phenomenological inquiry into online learning of Critical Food Studies courses / Vijayaraghavan, Arya Parakkate [Autor, 50%] ; Chattaraj, Dishari [Autor, 50%]. – DOI 10.1007/s12564-022-09809-x. – WOS CC In: ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW. – ISSN 1598-1037. – ISSN (online) 1876-407X. – 2022. WoS

2022  [02] HOWARD, T.D., da CRUZ, J.A. Like the Sea, So Cyberspace. In: Journal of Advanced Military Studies. 2022, 13(2), s. 142-152.

2022  [02] POPOVENIUC, Bogdan. Personal and moral identity in the 4th space. In: Filozofia i nauka. 2022, 10, s. 184.

2021 [2] VRABEC, N., ODZIOMKOVA, J. Self-presentation as a Component of Personal Identity in Cyberspace. In: Ejmap. 2021, 9(1), pp. 86-96. WoS

2021 [3] McGREGOR, S.L.T., GIBBS, P. Being in the Hidden Third: Insights into Transdisciplinary Ontology. In: Conducting Transdisciplinary Research. ATLAS Publishing, 2021, s. 189. ISBN 978-0-9998733-2-8.

2021 [1] CHATTARAJ, D., VIJAYARAGHAVAN, A.P. The mobility paradigm in higher education: a phenomenological study on the shift in learning space. In: SMART LEARNING ENVIRONMENTS. 2021, roč. 8, č. 1. WoS

2021 [1] ABU-ULBEH, W., et al. Cyberstalking Victimization Model Using Criminological Theory: A Systematic Literature Review, Taxonomies, Applications, Tools, and Validations. In: Electronics. 2021, 10, 1670. WoS, Scopus

2021 [3] TURP GOLBASI, B. Gelecegin Teknolojilerini Yonetmek icin Gerceklestirilen Teknolojik Yeniliklerin incelenmesi. In: 6th International Management and Social Sciences Conference. Proceeding Book. 2021, s. 76-87. ISBN 978-605-65197-9-6.

2020 [2] FEDOROV, A., MIKHALEVA, G. Current trends in Media and Information Literacy in Research and Scientific Publications of the early 21st century. In: International Journal of Media and Information Literacy. 2020, 5(2), pp. 153-163. ISSN 2500-106X. Scopus

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Media and truth in the perspective of the practice and life form of the modern "Homo medialis" / Sabína Gáliková Tolnaiová, 2019.

In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 10, č. 1 (2019), s. 4-19. WoS, Scopus

2024  [01] Challenges for Teaching Journalism: Self-Perception of Media Competencies in Chilean University Teachers / Díaz, Nairbis Sibrian; González, Paulina Loreto Maureira; Betanzo, Claudia Ximena Reyes; Lazcano-Peña, Daniela; Alfaro, Amaranta; Zúñiga, Vanessa. DOI 10.12804/revistas.urosario.edu.co/disertaciones/a.14248. In: Anuario Electronico de Estudios en Comunicacion Social Disertaciones. ISSN 18569536. – Roč. 18, č. 1 (2024). Scopus

2023  [02] SIBRIAN, N., MAUREIRA, P. Disciriminación de género en la autopercepción de competencias mediáticas. In: INCOM IX Congreso 2023.

2023  [01] SAHA, R., KAYAL, S., RAGHUVANSHI, L. Promotional Tool of Indian Academics Through Social Media nad Its Implication on Users. In: Media Education-Mediaobrazovanie. 2023,2, pp. 317-328. WoS

2023  [01] KOVTUNENKO, I., et al. Contextual Variability of Responsive Utterances in Blog Interaction Compared to Face-to-Face Communication. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2023, 19(1), pp. 51-60. ISSN 1994-4195. WoS

2023  [01] SAHA, R., KAYAL, S., RAGHUVANSHI, L. Promotional Tool of Indian Academics Through Social Media. In: Media Eduaction (Mediaobrazovanie). 2023, 19(2), s. 317-328. ISSN 1994-4160. WoS

2023  [01] JUKIĆ, D. Beyond brand image: a neuromarketing perspective. In: Communication Today. 2023, 14(1). Scopus

2022 Petrova, O,, Belyakova, I. SCHOOL COMMUNITIES ON VKONTAKTE AS PART OF THE MEDIA LEARNING ENVIRONMENT: TEACHERS' MEDIA COMPETENCES In: Media education. Медиаобразование, 2022, 18 (3), p. 471-480 

2022  [01] ORBAN, K., PITONAKOVA, S. Cultural Heritage as a Mass Medium. In: Ejmap. 2022, 10(2), pp. 70-78. WoS

2022  [01] KAČINOVÁ, V., SÁDABA CHALEZQUER, Ch. Conceptualization of media competence as an "augmented competence". In: Revista Latina de Communicación Social. 2022, 80, s. 21-38. ISSN 1138-5820. Scopus

2021  [01] SPÁLOVÁ, L., MIKULÁŠ, P., PÚCHOVSKÁ, O. Attitudes towards different influencer categories - exploration of Generation Z. In: Communication Today. 2021, 12(1), s. 44-59. WoS, Scopus

2021 [1] LOZOVITSKAYA, A., et al. Discourse of the Development of Students Media Literacy with Reference to Meta-subject Connections as a Platform for New Didactics: Semantic, Technological, Social Implementation Space. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2021, č. 4, s. 664-674. ISSN 1994-4160. WoS

2021 [1] MIKHALEVA, G. Creating University Students Civic-minded Culture by Analyzing Russian Feature Films. In: MEDIA EDUCATION-MEDIAOBRAZOVANIE. 2021, č. 4, s. 675-683. ISSN 1994-4160. WoS

2021 [2] SÁMELOVÁ, A. The paradigmatic change in the media-mediated communication after the onset of online media technologies. In: Communication Today. 2021, 12(2), s. 21-30. WoS, Scopus

2021 [2] PRAVDOVÁ, H., HUDÍKOVÁ, Z. Correlations of culture, game principles and media productions. In: Communication Today. 2021, 12(2), s. 4-19. WoS, Scopus

2021 [2] GÁLIK, S. [Recenzia] Mathematics and Beauty. In: Ejmap. 2021, 9(2), s. 134-137. ISSN 1339-4940. WoS2021 [2] GRITSAI, L. The Usage of Educational Media Resources for the Development of the Personality of Children in a Family: the Analysis of Parental Opinions. In: Media Eduaction (Mediaobrazovanie). 2021, 17(3), pp. 460-468. ISSN 2729-8132. WoS

2021 [2] PANASENKO, N., KRAJČOVIČ, P., STASHKO, H. Hard news revisited: A case study of various approaches to an incident at a primary school as reflected in the media. In: Communication Today. 2021, 12(1), s. 112-128. WoS, Scopus

2021 [2] TKÁČOVÁ, H., et al. "Media Invasion" Against Islam in the Context of the Slovak Republic. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(1), s. 165-177. WoS

2020 [2] PRIHODKO, A., PRAVDOVÁ, H., HUDÍKOVÁ, Z. Evaluation of Brexit phenomenon in Slovak and English media texts. In: Lege artis. 2020, 5(2), pp. 211-262. ISSN 2453-8035. WoS

2020 [3] ČÁBYOVÁ, Ľ., KRAJČOVIČ, P. The role of SoLoMo marketing and media in the communication of eco-innovations. Budapešť: Wolters Kluwer, 2020. ISBN 978-963-295-952-8. s. 164.

AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách

Cyberspace as a New Living World and Its Axiological Contexts / Sabína Gáliková Tolnaiová, Slavomír Gálik, 2020. DOI 10.5772/intechopen.91907.

In: Cyberspace / edited by Evon Abu-Taieh, Abdelkrim El Mouatasim, Issam H. Al Hadid. - 1. vyd. - Londýn : IntechOpen, 2020. - ISBN 978-1-78985-857-0, s. 39-51 [1,26 AH].

2024  [02] CHELYSHEVA, Irina. The Sociocultural Context and the Main Developing Stages of Family Education in Russian Feature Films. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2024, 20(2), s. 195-205. ISSN 1994-4195. WoS

2024  [02] PETROVA, O.; BELYAKOVA, I. Messaging Apps in Teacher-Parent Digital Communication. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2024, 20(2), s. 261-271. ISSN 1994-4195.WoS

2023  [01] Li, Jianmo, Adnan, Hamedi M. Abdullah, Fadli Between Social Media Use and Health Information-seeking Behaviour During COVID-19 Among Chinese Students / Li, Jianmo [Autor] ; Adnan, Hamedi M. [Autor] ; Abdullah, Fadli [Autor]. – DOI 10.13187/me.2023.4.531. – WOS CC In: MEDIA EDUCATION-MEDIAOBRAZOVANIE. – ISSN 1994-4160. – ISSN (online) 1994-4195. – č. 4 (2023), s. 531-538. WoS

2023  [01] Lomteva, Elena, Demidov, Alexey Features of Preparation of Students of the Secondary Vocational Education System in the Direction of Screen Arts / Lomteva, Elena [Autor] ; Demidov, Alexey [Autor]. – DOI 10.13187/me.2023.4.549. – WOS CC In: MEDIA EDUCATION-MEDIAOBRAZOVANIE. – ISSN 1994-4160. – ISSN (online) 1994-4195. – č. 4 (2023), s. 549-560. WoS

2022  [02] SANJAY KUMAR, Kori. Attribution of Online Delinquencies Impacting Mental Health on Indian Teenagers: Cyberspace Acculturation Lag Theory and Mitigation Strategies. In: IJCRT. 2022, 10(10), s. 749-761. ISSN 2320-2882.

2021 [3] FERRATI, A. Politics and Mass Communication: Rethinking the Interplay of Global Media and Democracy in Post Arab-Spring Morocco. In: ESJ Humanities. 2021, 17(36), s. 116-127. ISSN 1857-7881.

2021 [1] ABU-ULBEH, W., et al. Cyberstalking Victimization Model Using Criminological Theory: A Systematic Literature Review, Taxonomies, Applications, Tools, and Validations. In: Electronics. 2021, 10, 1670. WoS, Scopus

2021  [02] Cyberspace and freedom of expression in post-coup Myanmar. s. 46.

2020 [1] MODRZEJEWSKI, A. Truth in the pandemic and post-pandemic reality. Moral and political consideration. In: European Journal of Trnasformation Studies. 2020, 8, suppl. 1, pp. 221-237. WoS

2020 [2] MURYUKINA, E., VOYCHENKO, V. Generalized Theoretical Model of School Media Education of the Period of "Perestroika" (1984-1991) in the Soviet Russia. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2020, 60(3), pp. 498-506. ISSN 1994-4160. WoS

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Transformation of education and training system in the context of digital information and communication technology in sociocultural perspective and its axiological and ethical dimension / Sabína Gáliková Tolnaiová, 2020. In: European Journal of Transformation Studies. - ISSN 2298-0997, Roč. 8, č. 2 (2020), s. 89-105.

2024  [02] SHARMA, L. et al. Digital Media Literacy Education And Social Development: A Study On The Need Of Digital Media Literacy Education Among The School Students Of Tonk District Of Rajasthan State In India. In: Educational Administration: Theory and Practice. 2024, 30(2), s. 908-920. ISSN 2148-2403.

2022  [01] BYUNDYUGOVA, T.; BABIKOVA, A.; KORNIENKO, E. Development of Educational Motivation of Adults with the Help of Visual Technologies. In: International Journal of Media and Information Literacy. 2022, 7(1), s. 28-37. Scopus

2022  [02] ARISHINA, E.S., et al. Modelo de desarrollo de potential axiologico y su implementacion en el entorno educativo digital de una universidad técnica. In: Revista de Investigaciones Universidad del Quindio. 2022, 34(S3). ISSN 1794-631X.

2022  [02] HAKTANIR, E., et al. A State of the Art Literature Review on Digital Transformation. In: Intelligent Systems in Digital Transformation: Theory and Applications. Cham: Springer, 2022, s. 3-31. ISBN 978-3-031-16598-6.

2021 [1] BYUNDYUGOVA, T., BABIKOVA, A., KORNIENKO, E. Analysis of the Use of Visualization in Teaching Subjects of Different Ages. In: International Journal of Media and Information Literacy. 2021, roč. 6, č. 2, s. 274-282. ISSN 2500-106X. Scopus

2021 [2] CHELYSHEVA, I. The Essence and Character of Student Youth Interethnic Tolerance Development Based on Material of Social Internet Networks. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2021, 17(3), pp. 426-434. ISSN 2729-8132. WoS

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

On Perspectives Of Teacher Training And Understanding Of Their Digital Competencies As Determinants Of Digital Education / Sabína Gáliková Tolnaiová, 2021. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 4, č. 1 (2021), s. 118-133.

2024  [02] PETROVA, O.; BELYAKOVA, I. Messaging Apps in Teacher-Parent Digital Communication. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2024, 20(2), s. 261-271. ISSN 1994-4195. WoS

2023  [01] BYUNDYUGOVA, T., BABIKOVA, A., KORNIENKO, E. Visualization in the Context of Motivation Development Within the Framework of Corporate Training. In: International Journal of Media and Information Literacy. 2023, 8(1), pp. 4-13. ISSN 2500-106X. Scopus

2023  [01] VRABEC, N., et al. Non-formal education focused on the development of critical thinking and media literacy: the role and activities of key stakeholders in Slovakia. In: Journal of education culture and society [elektronický dokument] . – Vroclav (Poľsko) : Fundacja Pro Scientia Publica. – ISSN 2081-1640. – Roč. 14, č. 1 (2023), s. 493-502. WoS, Scopus

2022  [01] LAIA, A., et al. Training management model to improve the competence of counselling guidance teachers. In: Cypriot Journal of Educational Sciences. 2022, 17(12), pp. 4437-4450. Scopus

2022  [01] Schoolchildren's Family Values Formation in Russian National Cinematograph Works: Media Education Aspect / Chelysheva, Irina [Autor]. – [recenzované]. – DOI 10.13187/me.2022.3.342. – WOS CC In: Media Education (Mediaobrazovanie) [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava (Slovensko) : Academic Publishing House Researcher. – ISSN (online) 2729-8132. – ISSN (zrušené) 1994-4195. – ISSN (zrušené) 1994-4160. – Roč. 18, č. 3 (2022), s. 342-348. WoS

2022  [01] MURYUKINA, E., GORBATKOVA, O. Media Educational Technologies in Teaching Schoolchildren and Students in the Age of Digital Transformation. In: MEDIA EDUCATION-MEDIAOBRAZOVANIE. – ISSN 1994-4160. – ISSN (online) 1994-4195. – č. 4 (2022), s. 617-623. WoS

2022  [01] Fichnová, K. Mago, Z. of the Higher Education in Digital Games by Slovak High School Students / Fichnová, Katarína [Autor, 45%] ; Mago, Zdenko [Autor, 35%] ; Lenghart, Patrik [Autor, 20%]. – [recenzované]. – WOS CC In: Media Literacy and Academic Research. – ISSN 2585-8726. – ISSN (online) 2585-9188. – Roč. 5, č. 2 (2022), s. 95-109. WoS

2022  [02] GAINAU, M.B., LABOBAR, K., YOM, A. The Effectiveness of the Discussion Method in Elementary School: A Case in Jayapura District- Indonesia. In: The International Journal of Social Sciences World. 2022, roč. 4, č. 1, s. 181-185. ISSN 2690-5167.

2022  [02] ZAKARIA, B.N.A., et al. Politeness Strategies Employed in Communication with Santri and Ustadz in an Islamic Boarding School in Indonesia. In: Al-Hijr: Journal of Adulearn World. 2022, 1(2), s. 80-88.

2022  [02] SAZONOVA, Y. Inventions in Media Education with the Use of the Innovative Technologies (with the Example of Teaching the discipline "History of Journalism"). In: Media Literacy and Academic Research. 2022, 5(1), s. 192-215. WoS

2021 [1] CHELYSHEVA, I., MIKHALEVA, G. Methodology, Technology and Practice of Organizing Media Education Seminars and Workshops for Teachers on Promoting Interethnic Tolerance in the University Student Community. In: International Journal of Media and Information Literacy. 2021, roč. 6, č. 2, s. 283-298. ISSN 2500-106X. Scopus

2021 [2] SMEYUKHA, V., SHAPOVALOVA, E., ARMASH, V. Media Consumption and Media Literacy of Residents of the Republic of Crimea in the Context of Information Confrontation. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2021, 17(3), pp. 544-552. ISSN 2729-8132. WoS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

APVV (bilaterálne) SK-BG-23-0001: Médiá, sociálne hodnoty a dezinformácie v 21. storočí. Doba riešenia: 2024-2026.

HORIZON 2020 - Research and Innovation Framework Programme - „Critical Exploration of Media Related Risks and Opportunities for Deliberative Communication: Development Scenarios of the European Media Landscape“. Účasť/riešiteľ. Doba riešenia: 2021 – 2024.

Dostupné na: https://www.mediadelcom.eu/

UCM projekt: 313011ASN4. Riešenie spoločenských ohrození v dôsledku pandémie ochorenia COVID-19. Účasť/riešiteľ. Doba riešenia: 2020 – 2023.

Dostupné na: https://www.ucm.sk/sk/projekt-covid-19/

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Členka domácej vedeckej spoločnosti Slovenské filozofické združenie pri SAV (SFZ pri SAV) 1998-
Členka Výboru SFZ pri SAV Slovenské filozofické združenie pri SAV (SFZ pri SAV) 1998-2000; 2000-2002; 2014-2017; 2017-2020
Členka medzinárodnej spoločnosti Central European Philosophy of Education Society 2010-
Členka zahraničnej vedeckej spoločnosti Polish Communication Association 2019-
Členka redakčnej rady domáceho vedeckého časopisu (WoS, Scopus) Communication Today 2018-
Členka - recenzentka zahraničného vedeckého časopisu (WoS) European Journal of Transformation Studies 2015-
Recenzentka domáceho vedeckého časopisu Acta Ludologica 2019-
Posudzovateľka v grantových schémach KEGA, VEGA 2014-
Členka konferenčných výborov (vedeckých, oragnizačných...) SFZ pri SAV, FMK UCM v Trnave; PeTU v Trnave; PeF UHK v Hradci Králové; 2014-
Členka štátnicových komisií pre bc. a mgr. štúdium FMK UCM (+ na predchádzajúcich pracoviskách) od 2015 (+2010)
členka medzinárodnej vedeckej organizácie ALFAMED 2024-
Recenzentka zahraničného vedeckého časopisu Lumina 2025-

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Pedagogická fakulta, UHK Hradec Králové, ČR 26. 4. 2021 - 30. 4. 2021 Erasmus +; Teaching mobility
Faculty of Journalism, University of St. K. Ohridski Sofia, Bulharsko 14. 9. 2022 - 16. 9. 2022 Erasmus +; Training mobility
Faculty of Journalism, University of St. K. Ohridski Sofia, Bulharsko 13. 9. 2022 - 17. 9. 2022 pracovné stretnutie k H 2020 / MEDIADELCOM

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Medzinárodné/zahraničné konferencie:

Aktívna účasť na zahraničnej vedeckej konferencii: VII Miedzynarodove Forum Etyczne „Współczesne oblicza zła“ 27-29. 6. 2012, Poľsko, Kraków, Instytut Filozofii i Socjologii, Uniwersytet Pedagogiczny; s príspevkom Antropological Forms of Evil in the Electronic Media;

Aktívna účasť na zahraničnej vedeckej konferencii: VIII Miedzynarodove Forum Etyczne „Wspólczesne oblicza dobra“ 23-25. 06. 2014, Poľsko, Kraków, Instytut Filozofii i Socjologii, Uniwersytet Pedagogiczny; s príspevkom To the Problem about “the Goodness of Communication”;

Aktívna účasť na medzinárodnej vedeckej konferencii ICASSR 2015: 3rd International Conference on Applied Social Science Research: 22-23, May 2015, Beijing, China; s príspevkom On the Question of Erudition in a Modern Knowledge Society.

Aktívna účasť na 4. medzinárodnej multidisciplinárnej konferencii: SGEM 2017, Albena, 24–30, August 2017; s príspevkom New Media and their Humanizing Effect in Ethical Perspective;

Aktívna spoluúčasť na medzinárodnej konferencii: Bulharsko, Sofia 2022: The Jubilee International Scientific Conference of the Faculty of Journalism and Mass Communication of Sofia University "St. Kliment Ohridski”, on 27th – 28th October, 2022;.

Spoluúčasť na svetovej (medzinárodnej) konferencii: Canada, Toronto 2023: ICA (International Communication Association) Conference, the 73rd Annual Conference, 25-29 May;

Aktívna účasť na medzinárodnej konferencii: Ukrajina, Ľvov 2023: International Scientific and Practical Conference "Problems of Journalism Education and Practice: Ukrainian and International Experience. 27 - 28 September 2023;

Aktívna účasť na medzinárodnej konferencii: Bulharsko, Sofia 2024: The Jubilee International Scientific Conference of the Faculty of Journalism and Mass Communication of Sofia University "St. Kliment Ohridski”, "Media, and Education in the Paradigm of New Technologies and Artificial Intelligence“ October 24th - 25th, 2024;.

Aktívna účasť - pozvaná prednáška - na medzinárodnej konferencii: Bulharsko, Sofia 2024: International Scientific Conference of the Faculty of Journalism and Mass Communication of Sofia University "St. Kliment Ohridski”, "Communication in Times of Global Crises" November 28th and 29th, 2024;.

Ďalšie riešené projekty:

VEGA č. 1/0453/03 Dejiny a aktuálne otázky filozofického personalizmu. Doba riešenia: 2003 – 2005.

VEGA č. 1/0452/08 Filozoficko-antropologické východiská pedagogického myslenia v európskej tradícii a kultúre. Doba riešenia: 2008 - 2010.

VEGA č. 1/0110/11 Teoretické východiská európskeho pedagogického myslenia (prechod od moderny k postmoderne po súčasnosť). Doba riešenia: 2011 – 2013.

VEGA č. 1/0399/11 Možnosti a nebezpečenstvá internetovej mediálnej komunikácie. Doba riešenia: 2011 – 2013.

VEGA č. 1/0284/14 Kyberpriestor ako nová existenciálna dimenzia človeka. Doba riešenia: 2014 – 2016.

VEGA č. 1/0318/16 Problémy tela a telesnosti v kontexte súčasnej slovenskej kultúry. Doba riešenia: 2016-2018.

KEGA č. 010UCM-4/2018 Materiálovo-didaktická podpora vyučovania mediálnej výchovy prostredníctvom mediálneho centra FMK UCM. Doba riešenia: 2018-2020.

Členstvo vo výboroch / radách (vedecký, výkonný, organizačný...) domácich i medzinárodných konferencií organizovaných

SFZ pri SAV (2014-2017; 2017-2020)

FMK UCM

.Quo Vadis, ŠVOUK;

v spolupráci s PeF UHK v Hradci Králové (ERIS21. 28.6.2021)

v spolupráci s PeF TU v Trnave (Náboženstvo v kyberpriestore 28.9. 2023)

Dátum poslednej aktualizácie
2025-04-02