UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Mgr. Sláva Gracová, PhD.
Email:
slava.gracova@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FMK UCM - Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Pracovisko:
KMEDV - Katedra mediálnej výchovy

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Gracová
I.2 - Meno
Sláva
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1987
I.5 - Názov pracoviska
Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu 2, 917 01 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborná asistentka
I.8 - E-mailová adresa
slava.gracova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/24649
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Mediálne a komunikačné štúdiá
I.11 - ORCID iD
0000-0002-3485-4333

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
3.2.3 masmediálne štúdiá, masmediálna komunikácia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
3.2.3 masmediálne štúdiá, masmediálna komunikácia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.b - Rok
2015
II.c - Odbor a program
3.2.3 masmediálne štúdiá, marketingová komunikácia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Vysokoškolská pedagoička/odborná asistentka Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 1.9.2015 - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Design Thinking/New Generation of Founders Grow with Google programme 2020

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
4
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
6
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
35
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
22
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Manažment a marketing mediálnych projektov Aplikované mediálne štúdiá Druhý Mediálne a komunikačné štúdiá
Audiovizuálna tvorba Aplikované mediálne štúdiá Prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Filmová a televízna tvorba pre deti a mládež Aplikované mediálne štúdiá Prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Elektronické médiá Aplikované mediálne štúdiá Prvý Mediálne a komunikačné štúdiá

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
43
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
19
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
15
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
12
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

ADM 001 BRNÍK, Andrej, Sláva GRACOVÁ a Martin GRACA. Public opinion on unified TV content rating system. AD ALTA. Roč. 11, č. 1 (2021), s. 42-49. ISSN 1804-7890

ADN 001 GRACOVÁ, Sláva, Ľubica BÔTOŠOVÁ, Martin GRACA a Andrej BRNÍK. Comparison Of Television Broadcasting For Children And Youth In A Public Broadcaster In The Slovak And Czech Republic During The Covid-19 Pandemic. Media Literacy and Academic Research. Roč. 3, č. 2 (2020), s. 48-61. ISSN 2585-8726

AFC 002 GRACOVÁ, Sláva. The Catholic press distributed by street-selling in Slovakia. In: ESRARC 2019: 11th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings Book. María Luisa Vázquez de Ágredos-Pascual, Iulian Rusu, Claudia Pelosi. Torino: Kermes, 2019, s. 280-282. ISBN 978-88-32029-11-6.

ACB 001 GRACOVÁ, Sláva, Andrej BRNÍK, Martin GRACA a Ján PRONER. Základy audiovizuálnej tvorby. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. 124 s. ISBN 978-80-8105-914-8.

AFC 003 PANASENKO, Nataliya Ivanovna, Slavomír MAGÁL a Sláva MAZÁKOVÁ. Creative Approach to Teaching English as a Foreign Language. In: Creative Education: Advances in Education Sciences. edited by Bin Zhang. Singapore: Singapore Management and Sports Science Institute, 2015, S. 48-53. ISBN 978-981-09-4799-6

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

ADM 001 BRNÍK, Andrej, Sláva GRACOVÁ a Martin GRACA. Public opinion on unified TV content rating system. AD ALTA. Roč. 11, č. 1 (2021), s. 42-49. ISSN 1804-7890

ADN 001 GRACOVÁ, Sláva, Ľubica BÔTOŠOVÁ, Martin GRACA a Andrej BRNÍK. Comparison Of Television Broadcasting For Children And Youth In A Public Broadcaster In The Slovak And Czech Republic During The Covid-19 Pandemic. Media Literacy and Academic Research. Roč. 3, č. 2 (2020), s. 48-61. ISSN 2585-8726

AFC 002 GRACOVÁ, Sláva. The Catholic press distributed by street-selling in Slovakia. In: ESRARC 2019: 11th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings Book. María Luisa Vázquez de Ágredos-Pascual, Iulian Rusu, Claudia Pelosi. Torino: Kermes, 2019, s. 280-282. ISBN 978-88-32029-11-6.

ACB 001 GRACOVÁ, Sláva, Andrej BRNÍK, Martin GRACA a Ján PRONER. Základy audiovizuálnej tvorby. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. 124 s. ISBN 978-80-8105-914-8.

AFC 001 GRACOVÁ, Sláva. Fotografia ako prostriedok prezentácie regiónu = Photography as a means of presentation for the region. In: Communication Towards the Prosperity of the Slovakia-Ukraine Cross-Border Region (COPESU): Conference Proceedings from International Scientific Conference 7th April 2017 Uzhhorod National University Ukraine. editor: Svetlana Pakhomova. Uzhhorod: Uzhhorod National University, 2017, S. 63-71. ISBN 978-617-7333-36-3.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

ACB 001 GRACOVÁ, Sláva, Andrej BRNÍK, Martin GRACA a Ján PRONER. Základy audiovizuálnej tvorby. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. 124 s. ISBN 978-80-8105-914-8.


OHLASY:

2019 VIŠŇOVSKÝ, J., et al. Relevision news as an information source and its perception in Slovakia. In: Communication Today. 2019, 10(1), pp. 41-60. WoS

ADN 001 GRACOVÁ, Sláva, Ľubica BÔTOŠOVÁ, Martin GRACA a Andrej BRNÍK. Comparison Of Television Broadcasting For Children And Youth In A Public Broadcaster In The Slovak And Czech Republic During The Covid-19 Pandemic. Media Literacy and Academic Research. Roč. 3, č. 2 (2020), s. 48-61. ISSN 2585-8726


OHLASY:

2021KUPEC, M., JAKUBÍKOVÁ, D., KUPEC, V. Web Personalization and Artificial Intelligence as Tools for Marketing Communications. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(2), s. 100-118. ISSN 2585-8726. WoS

AFD 004 GRACOVÁ, Sláva. Influenceri a ich obľúbenosť na Slovensku a vo svete = Influencers and their popularity in Slovakia and in the world. In: Megatrendy a médiá 2018: Realita a mediálne bubliny. editori zborníka: Zuzana Bučková, Lenka Rusňáková, Rudolf Rybanský, Martin Solík. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2018, S. 249-257. ISBN 978-80-8105-953-7.


OHLASY:

2020 GRACA, Martin. Rate of use of social network in Catholic media in Slovakia. In: European Journal of Science and Theology. 2020, 16(1), pp. 113-118. WoS


AFD 004 GRACOVÁ, Sláva. Influenceri a ich obľúbenosť na Slovensku a vo svete = Influencers and their popularity in Slovakia and in the world. In: Megatrendy a médiá 2018: Realita a mediálne bubliny. editori zborníka: Zuzana Bučková, Lenka Rusňáková, Rudolf Rybanský, Martin Solík. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2018, S. 249-257. ISBN 978-80-8105-953-7.


OHLASY:

2019 GRACA, Martin. Catholic media in Slovakia and their audience on social networks. In: ESRARC 2019. Torino: Kermes, 2019, s. 288. ISBN 978-88-32029-11-6. WoS


ACB 001 ČERNÁ, Jana, Ľudmila ČÁBYOVÁ, Jakub PTAČIN a Sláva MAZÁKOVÁ. Marketing vzdelávacích inštitúcií: vysokoškolská učebnica. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2015. 150 s. [7,55 AH]. ISBN 978-80-8105-752-6.


OHLASY:

2019 KUBOVICS, M., KABÁT, M. Mobile applications within the possibilities of using principles for marketing in communications in educational institutions. In: Marketing Identity: Offline Is the New Online. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 884. ISBN 978-80-572-0038-3. WoS


VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Nórske granty – Komunikáciou k prosperite Slovensko – Ukrajinského prihraničného regiónu (COPESU) (2015-2017)


KEGA - Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM v Trnave (2018-2020)


KEGA – Implementácia inovatívnych vzdelávacích postupov v odbornej príprave budúcich novinárov so zameraním na spoluprácu s mediálnou praxou (2020-2021)


Interreg – Digitalizácia a inovácia vzdelávania v diagnostike pohybového systému (2021-2023)


VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Univerzita Luciana Blaga Sibiu, Rumunsko 02.03.2015-01.04.2015 CEEPUS+, freemover
Vysoká škola finanční a právni Praha, Česká republika, 2022 február 2022 Erasmus+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Každoročná organizácia Detskej univerzity UCM v rámci dňa Fakulty masmediálnej komunikácie, 

účasť na Veľtrhu vysokých škôl 2016 - 2018, 

podujatie Kam na vysokú 2017-2019, 

Detská mediálna škola - spoluorganizátor,

Člen organizačného tímu Dňa otvorených dverí FMK od roku 2016 - 2021, 

Člen organizačného tímu Dňa otvorených dverí UCM 2016, 

Člen organizačného tímu FMK DAY 2017-2020,

Člen organizačného tímu Welcome day 2017-202, 


FPPV - Vývoj a tvorba metodických materiálov pre praktickú časť výučby v predmete Audiovizuálna tvorba. Reg. číslo projektu: FPPV- 24 -2017, Doba riešenia projektu: 1 rok,

Vedúci projektu: Mgr. Sláva Gracová, PhD., Zástupca vedúceho projektu: Mgr. Andrej Brník, PhD., Členovia riešiteľského kolektívu: Mgr. Sláva Gracová, PhD., Mgr. Andrej Brník, PhD., Mgr. Martin Graca, PhD., Mgr. Ján Proner.

Dátum poslednej aktualizácie
2022-11-15