UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
prof. PhDr. Slavomír Gálik, PhD.
Email:
slavomir.galik@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FMK UCM - Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Pracovisko:
KMASK - Katedra masmediálnej komunikácie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Gálik
I.2 - Meno
Slavomír
I.3 - Tituly
prof. PhDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1965
I.5 - Názov pracoviska
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave
I.6 - Adresa pracoviska
J. Herdu 2, 917 01 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
profesor
I.8 - E-mailová adresa
slavomir.galik@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10722?do=filterForm-submit&university=720000000&faculty=720010000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
mediálne a komunikačné štúdiá
I.11 - ORCID iD
0000-0002-1547-8483

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická fakulta UK v Bratislave
II.b - Rok
1995
II.c - Odbor a program
filozofia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta humanistiky TU v Trnave
II.b - Rok
1999
II.c - Odbor a program
systematická filozofia
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická fakulta TU v Trnave
II.b - Rok
2005
II.c - Odbor a program
systematická filozofia
II.5 - Titul profesor
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická fakulta UKF v Nitre
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
etika
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
profesor Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2004-2005, 2007 - súčasnosť
docent, profesor Filozofická fakulta UKF v Nitre 2008-2013
odborný asistent, docent Filozofická fakulta TU v Trnave 1995-2008
docent Fakulta humanitných vied UMB 2006-2008

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Kurz anglického jazyka Akadémia vzdelávania v Trnave 2000-2006
Kurz anglického jazyka Vages Nitra 2010 - súčasnosť
Creative Skills for Innovation (Design Thinking) Google Slovakia 2020
Školenie k Adobe Acrobat FMK UCM v Trnave 2020
Školenie k programu Excel FMK UCM v Trnave 2021
Soft Skills Standard System: framework for soft skills training and evaluation in online enviroment Academic Business Centrum, Bratislava 2022
Profil výskumníka - vedecký vplyv a komunikácia CVTI 2023

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Dejiny mediálnej komunikácie I., II. masmediálna komunikácia prvý mediálne a komunikčné štúdiá
Filozofia médií masmediálna komunikácia druhý mediálne a komunikačné štúdiá
Filozofia médií a komunikácia masmediálna komunikácia tretí mediálne a komunikačné štúdiá
slovenský mediálny systém I., II. masmediálne komunikácia prvý mediálne a komunikačné štúdiá
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
masmediálna komunikácia prvý mediálne a komunikačné štúdiá
masmediálna komunikácia druhý mediálne a komunikačné štúdiá
masmediálna komunikácia tretí mediálne a komunikačné štúdiá
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
5
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
30
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
44
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
8
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Filozofia 20. storočia I., II. masmediálna komunikácia prvý mediálne a komunikačné štúdiá
Základy filozofie v kultúrno-mediálnom kontexte aplikované mediálne štúdiá prvý mediálne a komunikačné štúdiá

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
228
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
39
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
46 - WoS
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
36 - WoS
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
550
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
250
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
227
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
153
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
3/3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3/2
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách

Cyberspace as a New Existential Dimension of Man / Slavomír Gálik, Sabína Gáliková Tolnaiová, 2020. DOI DOI 10.5772/intechopen.88156.

In: Cyberspace / edited by Evon Abu-Taieh, Abdelkrim El Mouatasim, Issam H. Al Hadid. - 1. vyd. - Londýn : IntechOpen, 2020. - ISBN 978-1-78985-857-0, s. 13-25 [1,16 AH].


ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Philosophical Reflection of the Influence of Digital Media on Current Education / Slavomír Gálik, 2020. DOI DOI 10.13187/me.2020.1.100.

In: Media Education (Mediaobrazovanie). - ISSN 1994-4160, č. 60(1) (2020), s. 100-106.


ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

On human identity in cyberspace of digital media / Slavomír Gálik, 2019.

In: European Journal of Transformation Studies. - ISSN 2298-0997 (online), Roč. 7, č. 2 (2019), s. 33-44.


ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Influence of the internet on the cognitive abilities of man. Phenomenological and hermeneutical approach / Slavomír Gálik, Sabína Gáliková Tolnaiová, 2015.

In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 6, no. 1 (2015), pp. 5-15.

AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách

Filozofia a médiá : K filozofickej reflexii vplyvu médií na utváranie (súčasnej) kultúry / Slavomír Gálik ; recenzent : Dalimír Hajko, Milan Potančok. - 1. vyd. - Bratislava : IRIS, 2012. - 102 s. - ISBN 978-80-89256-86-0.


VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Temporal changes under the influence of digital media / Slavomír Gálik, Branislav Oprala, 2021.

In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 12, č. 1 (2021), s. 4-12.



AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách

Cyberspace as a New Existential Dimension of Man / Slavomír Gálik, Sabína Gáliková Tolnaiová, 2020. DOI DOI 10.5772/intechopen.88156.

In: Cyberspace / edited by Evon Abu-Taieh, Abdelkrim El Mouatasim, Issam H. Al Hadid. - 1. vyd. - Londýn : IntechOpen, 2020. - ISBN 978-1-78985-857-0, s. 13-25 [1,16 AH].



ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Philosophical Reflection of the Influence of Digital Media on Current Education / Slavomír Gálik, 2020. DOI DOI 10.13187/me.2020.1.100.

In: Media Education (Mediaobrazovanie). - ISSN 1994-4160, č. 60(1) (2020), s. 100-106.

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Thinking in the Network / Slavomír Gálik, 2020. DOI DOI 10.51480/1899-5101.13.3(27).9.

In: Central European Journal of Communication : an official journal of the Polish Communication Association. - ISSN 1899-5101, Roč. 13, č. 3(27) (2020), s. 446-459.

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

On human identity in cyberspace of digital media / Slavomír Gálik, 2019.

In: European Journal of Transformation Studies. - ISSN 2298-0997 (online), Roč. 7, č. 2 (2019), s. 33-44.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách

Cyberspace as a New Existential Dimension of Man / Slavomír Gálik, Sabína Gáliková Tolnaiová, 2020. DOI DOI 10.5772/intechopen.88156.

In: Cyberspace / edited by Evon Abu-Taieh, Abdelkrim El Mouatasim, Issam H. Al Hadid. - 1. vyd. - Londýn : IntechOpen, 2020. - ISBN 978-1-78985-857-0, s. 13-25 [1,16 AH].


Ohlasy:


2023  [01] GULEVATAYA, A.N., PENNER, R.V. Language of Existential Experience of a Person in the Digital Age. In: Galactica Media-Journal of Media Studies - Galaktika Media-Zhurnal Media Issledovanij. 2023, 5(1), pp. 179-195. WoS


2023  [02] FUN, J.W.X. Cyberoperations and sovereignty in international law. In: Singapore Law Journal (Lexicon). 2023, 3,s. 105-129.


2022  [01] ARIZON-PERETZ, R., HADAR, I., LURIA, G. The Importance of Security Is in the Eye of the Beholder: Cultural, Organizational, and Personal Factors Affecting the Implementation of Security by Design. In: IEEE Transactions on Software Engineering. 2022, 48(11), pp. 4433-4446. WoS


2022  [02] WONG, J.T. AI-based Cybersecurity: A solution to the emerging cybercrimes threat. 2022. DOI: 10.13140/RG.2.2.35407.15524.


2022  [02] THANGAVEL, K., et al. Understanding and investigating adversary threats and countermeasures in the context of space cybersecurity. In: IEEE/AIAA 41st Digital Avionics System Conference (DASC). 2022, pp. 1-10.


2022  [02] CIGDEM, U. Dijital Donusum Surecinde Metaverse Olgusunu Jean Baudrillard'in Simulasyon Kurami Cercevesinde Degerlendirmek. In: Alfyon Kocatepe University Journal of Social Sciences. 2022, 24(3), s. 1156-1175.


2022  [01] Task-based Autoethnographic Pedagogical Approach: a phenomenological inquiry into online learning of Critical Food Studies courses / Vijayaraghavan, Arya Parakkate [Autor, 50%] ; Chattaraj, Dishari [Autor, 50%]. – DOI 10.1007/s12564-022-09809-x. – WOS CC In: ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW. – ISSN 1598-1037. – ISSN (online) 1876-407X. – 2022. WoS


2022  [02] HOWARD, T.D., da CRUZ, J.A. Like the Sea, So Cyberspace. In: Journal of Advanced Military Studies. 2022, 13(2), s. 142-152.


2022  [02] POPOVENIUC, Bogdan. Personal and moral identity in the 4th space. In: Filozofia i nauka. 2022, 10, s. 184.


2021  [01] VRABEC, N., PRONER, J. Data journalism in the context of important political events: the case of Slovakia. In: Medijske studije. 2021, roč. 12, č. 24, s. 40-54. ISSN 1847-9758. WoS


2021  [2] VRABEC, N., ODZIOMKOVA, J. Self-presentation as a Component of Personal Identity in Cyberspace. In: Ejmap. 2021, 9(1), pp. 86-96. WoS


2021  [3] McGREGOR, S.L.T., GIBBS, P. Being in the Hidden Third: Insights into Transdisciplinary Ontology. In: Conducting Transdisciplinary Research. ATLAS Publishing, 2021, s. 189. ISBN 978-0-9998733-2-8.

2021 [1] CHATTARAJ, D., VIJAYARAGHAVAN, A.P. The mobility paradigm in higher education: a phenomenological study on the shift in learning space. In: SMART LEARNING ENVIRONMENTS. 2021, roč. 8, č. 1. WoS


2021 [1] ABU-ULBEH, W., et al. Cyberstalking Victimization Model Using Criminological Theory: A Systematic Literature Review, Taxonomies, Applications, Tools, and Validations. In: Electronics. 2021, 10, 1670. WoS, Scopus


2021 [3] TURP GOLBASI, B. Gelecegin Teknolojilerini Yonetmek icin Gerceklestirilen Teknolojik Yeniliklerin incelenmesi. In: 6th International Management and Social Sciences Conference. Proceeding Book. 2021, s. 76-87. ISBN 978-605-65197-9-6.


2020 [1] MURYUKINA, E., VOYCHENKO, V. The Synthesized Theoretical Model of National Media Education at Higher Education and Leisure Institutions in 1984-1991 (the Period of "Perestroika"). In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2020, 60(4), pp. 721-729. ISSN 1994-4160.


2020 [3] McGREGOR, S.L.T., GIBBS, P. Being in the Hidden Third: Insights into Transdisciplinary Ontology. In: Transdisciplinary journal of engineering & science. 2020, 11, pp. 142-157. ISSN 1949-0569.

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Philosophical Reflection of the Influence of Digital Media on Current Education / Slavomír Gálik, 2020. DOI DOI 10.13187/me.2020.1.100.

In: Media Education (Mediaobrazovanie). - ISSN 1994-4160, č. 60(1) (2020), s. 100-106.


Ohlasy:


2023  [01] Yi, L., Lan, L., Khan, S.A. Evaluating the scope of digital media art education using the decision support system. In: Soft Computing. 2023. WoS


2021  [2] CHELYSHEVA, I., MIKHALEVA, G. Programs and Projects for Fostering Interethnic Tolerance Among Youth: Foreign and Russian Experience. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2021, 17(1), s. 45-53. ISSN 2729-8132. WoS

 

2021  [2] CEPKOVÁ,P., LANČARIČ, P., SEDLÁK, J. Empiricism of the medium of Photography and theInterflow of Realities of Vision. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2021,17(1), s. 37-44. ISSN 2729-8132. WoS

 

2021  [01] VRABEC,N., PRONER, J. Data journalism in the context of important political events:the case of Slovakia. In: Medijske studije. 2021, roč. 12, č. 24, s. 40-54.ISSN 1847-9758. WoS

 

2021  [2] VRABEC,N., ODZIOMKOVA, J. Self-presentation as a Component of Personal Identity in Cyberspace. In: Ejmap. 2021, 9(1), pp. 86-96. WoS

 

2021  [2] LEVITSKAYA, A. FEDOROV, A. Criteria and methods for assessing the effectiveness of activities, contributing to the development of students' media competence in the process of analyzing media manipulative influences. In: International

Journal of Media and Information Literacy. 2021, roč. 6, č. 1, s. 129-145. Scopus


2021 [2] KHANINA, A., ZIMOVETS, A., MAKSIMENKO, T. The Role of Media and Information Literacy during COVID-19 Pandemic and Post-Pandemic Period. In: International Journal of Media and Information Literacy. 2021, 6(1), s. 111-118. ISSN 2500-106X. Scopus


2021 [2] BYUNDYUGOVA, T.V., BABIKOVA, A.V., KORNIENKO, E.V. Formation and Development of Digital Literacy of the Population Based on Visualization Technologies. In: International Journal of Media and Information Literacy. 2021, 6(1), s. 57-65. ISSN 2500-106X. Scopus


2021 [2] KATERYNYCH, P. Professional Competencies of a Modern Education Journalist. In: Media Education. 2021, 17(2), s. 267-276. ISSN 1994-4160. WoS


2020 [3] SKOWRON, B. Zmagania ze zdalna edukacja w akademii, szkole i przedszkolu. In: Nauczanie po pandemii. Warszawa: Wydawnictwo SGGW, 2020, s. 125-146. ISBN 978-83-89871-43-5.


2020 [2] GORBATKOVA, O., KATRICH, A. Representation of the Concept "School Violence" in the Mirror of Contemporary American Cinema (1992-2020). In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2020, 60(3), pp. 375-385. ISSN 1994-4160. WoS

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Thinking in the Network / Slavomír Gálik, 2020. DOI DOI 10.51480/1899-5101.13.3(27).9.

In: Central European Journal of Communication : an official journal of the Polish Communication Association. - ISSN 1899-5101, Roč. 13, č. 3(27) (2020), s. 446-459.


Ohlasy:


2023  [01] LINGZHI, Lai. Journalistic Education in Higher Educational Institutions of China. In: Media Education-Mediaobrazovanie. 2023, 2, pp. 310-316. WoS


2023  [01] BYUNDYUGOVA, T., BABIKOVA, A., KORNIENKO, E. Visualization in the Context of Motivation Development Within the Framework of Corporate Training. In: International Journal of Media and Information Literacy. 2023, 8(1), pp. 4-13. ISSN 2500-106X. Scopus


2022  [01] Media School "Media Education and Media Literacy for All" as a System Model of Continuous Mass Media Education / Chelysheva, Irina [Autor, 50%] ; Mikhaleva, Galina [Autor, 50%]. – DOI 10.13187/me.2022.2.147. – WOS CC In: Media Education (Mediaobrazovanie) [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava (Slovensko) : Academic Publishing House Researcher. – ISSN (online) 2729-8132. – ISSN (zrušené) 1994-4195. – ISSN (zrušené) 1994-4160. – č. 2 (2022), s. 147-156. WoS


2022  [01] School Communities on VKontakte as Part of the Media Learning Environment: Teachers' Media Competences / Petrova, Olga [Autor] ; Belyakova, Irina [Autor]. – [recenzované]. – DOI 10.13187/me.2022.3.471. – WOS CC In: Media Education (Mediaobrazovanie) [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava (Slovensko) : Academic Publishing House Researcher. – ISSN (online) 2729-8132. – ISSN (zrušené) 1994-4195. – ISSN (zrušené) 1994-4160. – Roč. 18, č. 3 (2022), s. 471-480. WoS


2022  [01] Portrayal of Schoolteachers Presented by Newspaper Izvestia in Late Soviet Union and Contemporary Russia / Pechinkina, Olga [Autor] ; Vepreva, Tatiana [Autor]. – [recenzované]. – DOI 10.13187/me.2022.3.459. – WOS CC In: Media Education (Mediaobrazovanie) [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava (Slovensko) : Academic Publishing House Researcher. – ISSN (online) 2729-8132. – ISSN (zrušené) 1994-4195. – ISSN (zrušené) 1994-4160. – Roč. 18, č. 3 (2022), s. 459-470. WoS


2022  [01] Analysis of Media Literacy Among Students of the Journalism Training Program / Avdonina, Natalia [Autor] ; Zaitseva, Lidiya [Autor] ; Kuprikov, Nikita [Autor] ; Kuprikov, Mikhail [Autor]. – [recenzované]. – DOI 10.13187/me.2022.3.327. – WOS CC In: Media Education (Mediaobrazovanie) [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava (Slovensko) : Academic Publishing House Researcher. – ISSN (online) 2729-8132. – ISSN (zrušené) 1994-4195. – ISSN (zrušené) 1994-4160. – Roč. 18, č. 3 (2022), s. 327-335. WoS


2022  [01] The Implications of Instructors’ Digital Literacy Skills for their Attitudes to Teach Critical Media Literacy in EFL Classrooms / Afrilyasanti, Rida [Autor, 33.333%] ; Basthomi, Yazid [Autor, 33.334%] ; Zen, Evynurul Laily [Autor, 33.333%]. – DOI 10.13187/ijmil.2022.2.283. – SCO In: International Journal of Media and Information Literacy [elektronický dokument] : scientific E-journal. – Bratislava (Slovensko) : Academic Publishing House Researcher. – ISSN (online) 2500-106X. – Roč. 7, č. 2 (2022), s. 283-292. Scopus


2022  [01] MURYUKINA, E., GORBATKOVA, O. Media Educational Technologies in Teaching Schoolchildren and Students in the Age of Digital Transformation. In: MEDIA EDUCATION-MEDIAOBRAZOVANIE. – ISSN 1994-4160. – ISSN (online) 1994-4195. – č. 4 (2022), s. 617-623. WoS


2022  [01] Media Center as a Resource for the Development of General Competencies of College Students / Lomteva, Elena [Autor, 33.333%] ; Vorobyeva, Natalia [Autor, 33.334%] ; Demidov, Alexei [Autor, 33.333%]. – DOI 10.13187/me.2022.2.266. – WOS CC In: Media Education (Mediaobrazovanie) [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava (Slovensko) : Academic Publishing House Researcher. – ISSN (online) 2729-8132. – ISSN (zrušené) 1994-4195. – ISSN (zrušené) 1994-4160. – č. 2 (2022), s. 266-276. WoS


2022  [01] Media Consumption and Media Literacy Level of Uzbek Youth / Djumanova, Sanobar [Autor, 100%]. – DOI 10.13187/me.2022.2.157. – WOS CC In: Media Education (Mediaobrazovanie) [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava (Slovensko) : Academic Publishing House Researcher. – ISSN (online) 2729-8132. – ISSN (zrušené) 1994-4195. – ISSN (zrušené) 1994-4160. – č. 2 (2022), s. 157-168. WoS


2021  [1] MIKHALEVA, G. Creating University Students' Civic-minded Culture by Analyzing Russian Feature Films. In: MEDIA EDUCATION-MEDIAOBRAZOVANIE. 2021, č. 4, s. 675-683. ISSN 1994-4160. WoS


2021  [1] BYUNDYUGOVA, T., BABIKOVA, A., KORNIENKO, E. Analysis of the Use of Visualization in Teaching Subjects of Different Ages. In: International Journal of Media and Information Literacy. 2021, roč. 6, č. 2, s. 274-282. ISSN 2500-106X. Scopus


2021  [2] CHELYSHEVA, I. The Essence and Character of Student Youth Interethnic Tolerance Development Based on Material of Social Internet Networks. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2021, 17(3), pp. 426-434. ISSN 2729-8132. WoS


2021  [2] SMEYUKHA, V., SHAPOVALOVA, E., ARMASH, V. Media Consumption and Media Literacy of Residents of the Republic of Crimea in the Context of Information Confrontation. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2021, 17(3), pp. 544-552. ISSN 2729-8132. WoS


ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

On human identity in cyberspace of digital media / Slavomír Gálik, 2019.

In: European Journal of Transformation Studies. - ISSN 2298-0997 (online), Roč. 7, č. 2 (2019), s. 33-44.


Ohlasy:


2023  [01] WILKINS, C. Intangibility and Selfhood: Westworld as Allegory for Adaptation in the Digital Age. In: Adaptation - The Journal of Literature on Screen Studies. 2023. WoS


2021  [2] CEPKOVÁ, P., LANČARIČ, P., SEDLÁK, J. Empiricism of the medium of Photography and the Interflow of Realities of Vision. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2021, 17(1), s. 37-44. ISSN 2729-8132. WoS


2021  [2] KHANINA, A., ZIMOVETS, A., MAKSIMENKO, T. The Role of Media and Information Literacy during COVID-19 Pandemic and Post-Pandemic Period. In: International Journal of Media and Information Literacy. 2021, 6(1), s. 111-118. ISSN 2500-106X. Scopus


2021  [2] BYUNDYUGOVA, T.V., BABIKOVA, A.V., KORNIENKO, E.V. Formation and Development of Digital Literacy of the Population Based on Visualization Technologies. In: International Journal of Media and Information Literacy. 2021, 6(1), s. 57-65. ISSN 2500-106X. Scopus


2021  [2] LEVITSKAYA, A., FEDOROV, A.Theoretical Model of Media Competence's Development of Teachers-to-be in the Process of the Analysis of Manipulative Media Influences. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2021, 17(2), s. 323-332. ISSN 1994-4160. WoS


2021  [2] KATERYNYCH, P. Professional Competencies of a Modern Education Journalist. In: Media Education. 2021, 17(2), s. 267-276. ISSN 1994-4160. WoS


2021  [2] CHELYSHEVA, I., MIKHALEVA, G. Programs and Projects for Fostering Interethnic Tolerance Among Youth: Foreign and Russian Experience. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2021, 17(1), s. 45-53. ISSN 2729-8132. WoS


2020  [2] FEDOROV, A., MIKHALEVA, G. Current trends in Media and Information Literacy in Research and Scientific Publications of the early 21st century. In: International Journal of Media and Information Literacy. 2020, 5(2), pp. 153-163. ISSN 2500-106X. Scopus


2020  [2] VORONTSOV, S., et al. The Use of Artificial Intelligence to Combat Corruption. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2020, 60(4), pp. 757-763. ISSN 1994-4160. WoS


2020  [2] MURYUKINA, E., VOYCHENKO, V. The Synthesized Theoretical Model of National Media Education at Higher Education and Leisure Institutions in 1984-1991 (the Period of "Perestroika"). In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2020, 60(4), pp. 721-729. ISSN 1994-4160. WoS


2020  [2] LEVITSKAYA, A., FEDOROV, A. Analysis of Manipulative Media Texts: World Media Literacy Education Experience. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2020, 60(3), pp. 430-442. ISSN 1994-4160. WoS


2020  [2] GORBATKOVA, O., KATRICH, A. Representation of the Concept "School Violence" in the Mirror of Contemporary American Cinema (1992-2020). In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2020, 60(3), pp. 375-385. ISSN 1994-4160. WoS


2020  [2] MURYUKINA, E., VOYCHENKO, V. Generalized Theoretical Model of School Media Education of the Period of "Perestroika" (1984-1991) in the Soviet Russia. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2020, 60(3), pp. 498-506. ISSN 1994-4160. WoS


2020  [2] KVETANOVÁ, Z., RADOŠINSKÁ, J. Expressions of Postmodernism Within the Dimension of Digital Games. In: Ejmap. 2020, 8(1), s. 84-95. ISSN 1339-4940. WoS


2020  [1] MURYUKINA, E., PEVNEVA, M., POLIAKOVA, T. Distance learning: integration of media education into teaching of social-pedagogical disciplines. In: INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN SCIENCE AND EDUCATION (ITSE-2020). 2020. ISSN 2267-1242. WoS


2019  [1] HLADÍKOVÁ, V., GÁLIKOVÁ TOLNAIOVÁ, S. Cyber aggressor, their motives, emotions and behavioural tendencies in the process of cyberbullying. In: Ad Alta. 2019, 9(2), s. 71-76. WoS

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Temporal changes under the influence of digital media / Slavomír Gálik, Branislav Oprala, 2021.

In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 12, č. 1 (2021), s. 4-12.

 

Ohlasy


2023  [01] LINGZHI, Lai. Journalistic Education in Higher Educational Institutions of China. In: Media Education-Mediaobrazovanie. 2023, 2, pp. 310-316. WoS


2023  [01] BYUNDYUGOVA, T., BABIKOVA, A., KORNIENKO, E. Visualization in the Context of Motivation Development Within the Framework of Corporate Training. In: International Journal of Media and Information Literacy. 2023, 8(1), pp. 4-13. ISSN 2500-106X. Scopus


2022  [01] Media Consumption and Media Literacy Level of Uzbek Youth / Djumanova, Sanobar [Autor, 100%]. – DOI 10.13187/me.2022.2.157. – WOS CC In: Media Education (Mediaobrazovanie) [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava (Slovensko) : Academic Publishing House Researcher. – ISSN (online) 2729-8132. – ISSN (zrušené) 1994-4195. – ISSN (zrušené) 1994-4160. – č. 2 (2022), s. 157-168. WoS


2022  [01] Media School "Media Education and Media Literacy for All" as a System Model of Continuous Mass Media Education / Chelysheva, Irina [Autor, 50%] ; Mikhaleva, Galina [Autor, 50%]. – DOI 10.13187/me.2022.2.147. – WOS CC In: Media Education (Mediaobrazovanie) [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava (Slovensko) : Academic Publishing House Researcher. – ISSN (online) 2729-8132. – ISSN (zrušené) 1994-4195. – ISSN (zrušené) 1994-4160. – č. 2 (2022), s. 147-156. WoS


2022  [01] Analysis of Media Literacy Among Students of the Journalism Training Program / Avdonina, Natalia [Autor] ; Zaitseva, Lidiya [Autor] ; Kuprikov, Nikita [Autor] ; Kuprikov, Mikhail [Autor]. – [recenzované]. – DOI 10.13187/me.2022.3.327. – WOS CC In: Media Education (Mediaobrazovanie) [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava (Slovensko) : Academic Publishing House Researcher. – ISSN (online) 2729-8132. – ISSN (zrušené) 1994-4195. – ISSN (zrušené) 1994-4160. – Roč. 18, č. 3 (2022), s. 327-335. WoS


2022  [01] The Usage of Digital Media in Society / Hassan, Abdulsadek [Autor] ; Gunied, Hanan [Autor] ; Seyadi, Abdulrahman Yaqoob [Autor] ; Alkhaja, Abdulla Mahmood [Autor]. – DOI 10.1007/978-3-031-17746-0_12. – SCO In: Lecture Notes in Networks and Systems. – 557. vyd., [s.l.] : [s.n.], 2023. – ISBN 9783031177453. – ISSN 23673370. – ISSN (online) 23673389, s. 135-146. Scopus


2022  [01] The Implications of Instructors’ Digital Literacy Skills for their Attitudes to Teach Critical Media Literacy in EFL Classrooms / Afrilyasanti, Rida [Autor] ; Basthomi, Yazid [Autor] ; Zen, Evynurul Laily [Autor]. – DOI 10.13187/ijmil.2022.2.283. – SCO In: International Journal of Media and Information Literacy. – ISSN (online) 2500106X. – Roč. 7, č. 2 (2022), s. 283-292. Scopus


2022  [02] MORAVČÍKOVÁ, Erika. The Contexts of Hyperconsumerist Culture and Social Media Platforms. In: Media Literacy and Academic Research. 2022, 5(1), s. 141-160.


2022  [01] Schoolchildren's Family Values Formation in Russian National Cinematograph Works: Media Education Aspect / Chelysheva, Irina [Autor]. – [recenzované]. – DOI 10.13187/me.2022.3.342. – WOS CC In: Media Education (Mediaobrazovanie) [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava (Slovensko) : Academic Publishing House Researcher. – ISSN (online) 2729-8132. – ISSN (zrušené) 1994-4195. – ISSN (zrušené) 1994-4160. – Roč. 18, č. 3 (2022), s. 342-348. WoS


2022  [01] ŠKRIPCOVÁ, L., HLADÍKOVÁ, V. Current Social Media Trends and Young Audiences - Risks and Opportunities. In: Ejmap. 2022, 10(2), pp. 90-99. WoS


2022  [01] MURYUKINA, E., GORBATKOVA, O. Media Educational Technologies in Teaching Schoolchildren and Students in the Age of Digital Transformation. In: MEDIA EDUCATION-MEDIAOBRAZOVANIE. – ISSN 1994-4160. – ISSN (online) 1994-4195. – č. 4 (2022), s. 617-623. WoS


2022  [01] Media Center as a Resource for the Development of General Competencies of College Students / Lomteva, Elena [Autor, 33.333%] ; Vorobyeva, Natalia [Autor, 33.334%] ; Demidov, Alexei [Autor, 33.333%]. – DOI 10.13187/me.2022.2.266. – WOS CC In: Media Education (Mediaobrazovanie) [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava (Slovensko) : Academic Publishing House Researcher. – ISSN (online) 2729-8132. – ISSN (zrušené) 1994-4195. – ISSN (zrušené) 1994-4160. – č. 2 (2022), s. 266-276. WoS


2021  [1] BYUNDYUGOVA, T., BABIKOVA, A., KORNIENKO, E. Analysis of the Use of Visualization in Teaching Subjects of Different Ages. In: International Journal of Media and Information Literacy. 2021, roč. 6, č. 2, s. 274-282. ISSN 2500-106X. Scopus


2021  [2] PRAVDOVÁ, H., HUDÍKOVÁ, Z. Correlations of culture, game principles and media productions. In: Communication Today. 2021, 12(2), s. 4-19. WoS


2021  [01] SOLÍK, M. International scientific conference: "Megatrends and media 2021: Home officetainment. In: Politické vedy. 2021, 24(3), s. 258-261. WoS


2021  [2] GRITSAI, L. The Usage of Educational Media Resources for the Development of the Personality of Children in a Family: the Analysis of Parental Opinions. In: Media Eduaction (Mediaobrazovanie). 2021, 17(3), pp. 460-468. ISSN 2729-8132. WoS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VEGA 1/0284/14  Kyberpriestor ako nová existenciálna dimenzia človeka. Vedúci projektu: prof. PhDr. Slavomír Gálik, PhD. Dĺžka trvania: 2014 – 2016 (FMK UCM).

APVV-0754-12 “Implementation of Quantitative and Qualitative Research Strategies of Monitoring and Evaluation of Media Literacy Rate in Slovakia”. Doba riešenia: 2012 – 2016. Vedúca projektu: prof. Iwonna Hofman.

VEGA 1/0283/20 Synergia odvetví mediálneho priemyslu v kontexte kritickej politickej ekonómie médií, doba riešenia: 2020 – 2022, vedúci projektu: doc. PhDr. Ján Višňovský, PhD.

WORLDS OF JOURNALISM STUDY (WJS3): 2020 – 2022. Zodpovedný riešiteľ za Slovensko v rámci 3. vlny výskumu stavu žurnalistiky vo svete. Hlavný riešiteľ: Thomas Hanitzsch (Nemecko).

HORIZON 2020 - Research and Innovation Framework Programme - „Critical Exploration of Media Related Risks and Opportunities for Deliberative Communication: Development Scenarios of the European Media Landscape“. Zodpovedný riešiteľ medzinárodnej grantovej úlohy za FMK UCM v Trnave. Hlavný riešiteľ: Halliki Harro-Loit (Estónsko), doba riešenia: marec 2021 – marec 2024.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Vedúci Katedry masmediálnej komunikácie Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2014 - 2018
Prodekan pre vedu, výskum a zahraničné vzťahy Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2019 - 2022
Člen domácej vedeckej spoločnosti Slovenské filozofické združenie pri SAV 2000 - súčasnosť
Člen medzinárodnej vedeckej spoločnosti Central European Philosophy of Education Society 2010 - súčasnosť
Člen medzinárodnej vedeckej spoločnosti Polish Communication Association 2019 - súčasnosť
Člen svetovej organizácie a zároveň zodpovedný riešiteľ za Slovensko The Worlds of Journalism Study 2019 - súčasnosť
Člen svetovej organizácie WJS Association 2019 - súčasnosť
Člen redakčnej rady domáceho vedeckého časopisu (WoS, Scopus Spirituality Studies 2015 - súčasnosť
Člen redakčnej rady domáceho vedeckého časopisu (WoS, Scopus) Communication Today 2018 - súčasnosť
Člen rady pre spoločenské vedy APVV 2021 - súčasnosť
Člen medzinárodnej vedeckej spoločnosti AlfaMed 2024 - súčasnosť

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Vysoká škola finanční a správní Praha 30. 11. 2020 – 4. 12. 2020 Erasmus+ Teaching Mobility
2019 Worlds of Journalism Meeting Madrid 5. – 6. júla 2019 Príprava dotazníka na celosvetový výskum 3. vlny WJS
Lesia Ukrainian Volyn National University Lutsk 28. decembra 2021 Oponent na obhajobe dizertačnej práce
IUC Dubrovník Dubrovník 11. - 14. apríla 2022 Pracovné stretnutie z projektu Mediadelcom
Faculty of Journalism, University of St. Kliment Ohridski Sofia 14. - 16. septembra 2022 Erasmus+ Training Mobility
Faculty of Journalism, University of St. Kliment Ohridski Sofia 13. - 17. septembra 2022 Pracovné stretnutie z projektu Mediadelcom
Centrum pre nezávislú žurnalistiku Bukurešt 4- - 6. októbra 2023 Pracovné stretnutie k projektu Mediadelcom

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Pozvané prednášky:

1. Pozvaná prednáška na vedeckej konferencii s názvom “Informačné kompetencie pre znalostnú spoločnosť”, ktorá sa konala dňa 14. 10. 2014 na FF UK v Bratislave s témou “K niektorým rizikám vedomostnej spoločnosti”.

2. Pozvaná prednáška na medzinárodnej konferencii “Oblicza mistyki”, ktorá sa konala v dňoch 23. – 24. 4. 2015 na Teologickom inštitúte v Katowiciach s témou "Mystika sv. Terézie Avilskej v kontexte súčasného medzináboženského dialógu"

3. Pozvaná prednáška (key note speaker za Slovensko) s témou Media and Communication – the Powerfull Weapons of the New Era na 4. medzinárodnej multidisciplinárnej konferencii SGEM 2017, Albena, 24. augusta 2017. Garant sekcie: Media and Communication.

4. Pozvaná prednáška na medzinárodnej vedeckej konferencii Media Power: People – Organisations – Technologies, ktorá sa konala v dňoch 19. – 21. septembra 2019 vo Varšave s príspevkom To the Problem of Media Truth and the Role of Media.

5. Pozvaná prednáška na vedeckej konferencii s názvom Filozofia, vzdelanie, kultúra vo výzvach súčasnosti, ktorá sa konala v dňoch 9. 10. - 11. 10. 2019 v Košiciach s príspevkom Vplyv digitálnych médií na súčasnú vzdelanosť - aktuálna výzva pre filozofiu. 

6. Pozvaná prednáška na vedeckej konferencii s medzinárodnou účasťou s názvom "Možnosti a riziká tradičnej a netradičnej spirituality v kyberpriestore", ktorá sa konala dňa 28. septembra 2023 na PdF TU v Trnave.


Najvýznamnejšie ocenenia a uznanie vedeckých výsledkov:

1. Cena Literárneho fondu za trojročný vedecký ohlas v kategórii spoločenské vedy (2017).

2. Cena rektora UCM v Trnave za vedeckovýskumnú činnosť (2019).

3. Cena dekanky FMK UCM v Trnave za vedeckovýskumnú činnosť (2020).

4. Cena dekanky FMK UCM v Trnave za vedeckovýskumnú činnosť (2021).

Dátum poslednej aktualizácie
2024-02-04