UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Ing. Tomáš Fašiang, PhD., MSc.
Email:
tomas.fasiang@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FMK UCM - Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Pracovisko:
KMARK - Katedra marketingovej komunikácie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Fašiang
I.2 - Meno
Tomáš
I.3 - Tituly
Ing., PhD., MSc.
I.4 - Rok narodenia
1985
I.5 - Názov pracoviska
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
I.6 - Adresa pracoviska
Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda, Nám. J. Herdu 2 917 01 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
tomas.fasiang@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/18656
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Mediálne a komunikačné štúdiá
I.11 - ORCID iD
0000-0001-9176-9939

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Obchodná fakulta Ekonomická univerzita v Bratislave
II.b - Rok
2009
II.c - Odbor a program
Obchod a marketing
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
Marketingová komunikácia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Vysokoškolský pedagóg/ odborný asistent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 10/2012 - 04/2023
Vysokoškolský pedagóg/univerzitný docent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 05/2023 - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Statistical analysis in practice ACREA CR, s.r.o. Prague 2013
Design thinking - Google Google 2020
G Suite: Online výučba cez Google Meet FMK UCM 2020
Creative Skills for Innovation Google Slovensko 2020
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe - Method Lab FMK UCM 2021
Workshopy k tvorbe stratégie značky s Pavlom Minárom FMK UCM 05/2023
Staff Training Week SpainBcn-Programs 2025

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Diplomový seminár I. Marketingová komunikácia 2. stupeň
Všeobecná ekonomická teória Marketingová komunikácia 1. stupeň
Ekonomika a podnikanie Marketingová komunikácia 1. stupeň
Základy ekonómie Media relations 1. stupeň
Marketingová informatika Marketingová komunikácia 1. stupeň
Spotrebiteľské správanie Marketingová komunikácia 1. stupeň
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
5
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
5
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
68
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
73
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
56
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
21
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
14
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
12
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
42
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
13
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
30
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
12
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

Beyond data: Strategically leveraging consumer metrics and market signals of business prosperity in the context of marketing communications / Tomáš Fašiang, Pavel Gežík, 2024. - Kategória do roku 2021 ADN. DOI 10.34135/communicationtoday.2024.Vol.15.No.1.7. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 15, č. 1 (2024), s. 98-114.

Výskum spotrebiteľského správania / Tomáš Fašiang, Patrícia Beličková, 2023. - Kategória do roku 2021 ACD. In: Spotrebiteľ a spotrebiteľské správanie / editori: Alena Kusá, Dáša Franić ; recenzenti: Erika Loučanová, Margaréta Nadányiová. - 1. vyd. - Bratislava : Letra Edu, 2023. - ISBN 978-80-69021-07-5, s. 121-143 [print].

Retail Marketing Communication and the Consumer Behaviour of Selected Generations / Alena Kusá, Tomáš Fašiang, Daniela Kollárová. - 1. vyd. - Oxford : Peter Lang, 2022. - Publikácia je indexovaná v databáze Scopus. Kategória do roku 2021 AAA. - 192 s. [9,64AH]. - ISBN 978-1-80079-855-7.

Úloha marketingovej komunikácie v oblasti procesu tvorby hodnoty zákazníka v maloobchode / Alena Kusá, Tomáš Fašiang, Petra Grešková ; recenzenti: Jarmila Šalgovičová, Dagmar Hrašková, Ladislav Mura. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2017. - 210 s. - ISBN 978-80-8105-906-3.

Using heuristic methods in the process of retail shops placement in the context of marketing communication effect maximisation / Tomáš Fašiang, Pavel Gežík, 2017. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 8, no. 2 (2017), pp. 42-57.

ECO-ECO Recycling Models and Application of their Principles into the Circular Economy / Alena Kusá ... [et al.], 2020. In:  Acta Polytechnica Hungarica. - ISSN 1785-8860, Roč. 17, č. 9 (2020), s. 85-107.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

Beyond data: Strategically leveraging consumer metrics and market signals of business prosperity in the context of marketing communications / Tomáš Fašiang, Pavel Gežík, 2024. - Kategória do roku 2021 ADN. DOI 10.34135/communicationtoday.2024.Vol.15.No.1.7. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 15, č. 1 (2024), s. 98-114.

Retail Marketing Communication and the Consumer Behaviour of Selected Generations / Alena Kusá, Tomáš Fašiang, Daniela Kollárová. - 1. vyd. - Oxford : Peter Lang, 2022. - Publikácia je indexovaná v databáze Scopus. Kategória do roku 2021 AAA. - 192 s. [9,64AH]. - ISBN 978-1-80079-855-7.

ECO-ECO Recycling Models and Application of their Principles into the Circular Economy / Alena Kusá ... [et al.], 2020. In:  Acta Polytechnica Hungarica. - ISSN 1785-8860, Roč. 17, č. 9 (2020), s. 85-107.

Simulation reverse models for assessing the economic viability of retail service management processes / Tomáš Fašiang, Pavel Gežík, 2023. - Kategória do roku 2021 AFD. Príspevok je indexovaný vo WoS CC. DOI DOI 10.34135/mmidentity-2023-07. In:  Marketing Identity : AI - The Future of Today : AI - The Future of Today / editors: Monika Prostináková Hossová, Matej Martovič, Martin Solík. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2023. - ISBN 978-80-572-0415-2 (online). - ISSN 2729-7527 (online), s. 80-87 [online].

Ekonómia : základ pre strategické myslenie marketéra / Jaroslav Bednárik, Tomáš Fašiang, Denisa Jánošová ; recenzenti: Elena Kašťáková, Róbert Štefko. - 1. vyd. - Bratislava : Letra Edu, 2024. - Kategória do roku 2021 ACB. - 239 s. [print]. - ISBN 978-80-69021-09-9.

Aplikácia štatistických metód v primárnom výskume / Tomáš Fašiang ; recenzenti: Pavel Gežík, Václav Kupec. - 1. vyd. - Bratislava : Letra Edu, 2023. - Kategória do roku 2021 ACB. - 117 s. [print, online]. - ISBN 978-80-974443-8-9.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Retail Marketing Communication and the Consumer Behaviour of Selected Generations / Alena Kusá, Tomáš Fašiang, Daniela Kollárová. - 1. vyd. - Oxford : Peter Lang, 2022. - Kategória do roku 2021 AAA. Publikácia je indexovaná v databáze Scopus. - 192 s. [9,64AH]. - ISBN 978-1-80079-855-7.

ECO-ECO Recycling Models and Application of their Principles into the Circular Economy / Alena Kusá ... [et al.], 2020. In:  Acta Polytechnica Hungarica. - ISSN 1785-8860, Roč. 17, č. 9 (2020), s. 85-107.

Beyond data: Strategically leveraging consumer metrics and market signals of business prosperity in the context of marketing communications / Tomáš Fašiang, Pavel Gežík, 2024. - Kategória do roku 2021 ADN. DOI 10.34135/communicationtoday.2024.Vol.15.No.1.7. In:  Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 15, č. 1 (2024), s. 98-114.

Vzťah vybraných ekonomických ukazovateľov k vývoju mediálnych výdavkov v segmente nešpecializovaného maloobchodu = Connection of chosen economical indicators with development of medial expenses in non specified retail segment / Tomáš Fašiang, 2012. - Indexované vo WoS CC. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 3, č. 1 (2012), s. 85-96.

Sunday christian significance and the saints days shopping behaviour / Ľudmila Čábyová ... [et al.], 2014. In:  European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 10, no. 1 (2014), pp. 43-54.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

APVV-22-0469 - Cestovná mapa digitálnej platformy zabezpečujúcej AI (Artificial Intelligence) automatizáciu rozhodovacích procesov v oblasti komunikačnej stratégie.

VEGA 1/0606/21 - Zmena preferencii v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej

komunikácie, doba riešenia 2021 – 2023, vedúci projektu

VEGA 1/0334/24 - Význam interakčných väzieb ovplyvňujúcich nákupný rozhodovací proces vybraného spotrebiteľského segmentu v kontexte identifikácie kľúčových komunikačných a výkonnostných metrík B2C trhu

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Člen odborových a profesných organizácií Česká marketingová společnost (ČMS), z.s. 2020 - súčasnosť
Člen odborových a profesných organizácií POPAI CENTRAL EUROPE 2020 - súčasnosť
Člen odborových a profesných organizácií Klub učitelů marketingu 2019 - súčasnosť
Člen štátnicovej komisie FMK UCM 2012 - súčasnosť
Člen Akademického senátu FMK UCM FMK UCM 2018 - súčasnosť
Predseda finančno-legislatívnej komisie Akademického senátu FMK UCM FMK UCM 2018 - súčasnosť
Člen Akademického senátu UCM UCM 2025 - súčasnosť

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Vysoká škola finanční a správní Estonská 500 101 00 Prague 10 21. 3. - 25. 3. 2022 Erasmus+, lucie.ektilahova@vsfs.cz, +420 210 088 819

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Posudzovanie zahraničných výstupov pre Communication Today (ISSN1338-130X).

Posudzovanie projektov VEGA.

Dátum poslednej aktualizácie
2025-05-15