UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
doc. PhDr. Viera Kačinová, PhD.
Email:
viera.kacinova@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FMK UCM - Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Pracovisko:
KMEDV - Katedra mediálnej výchovy

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Kačinová
I.2 - Meno
Viera
I.3 - Tituly
doc., PhDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1976
I.5 - Názov pracoviska
Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
I.6 - Adresa pracoviska
Námestie Jozefa Herdu 2, 917 01 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
viera.kacinova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/12095
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Mediálne a komunikačné štúdiá
I.11 - ORCID iD
0000-0003-0965-1961

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave
II.b - Rok
1999
II.c - Odbor a program
72-10-9 knižničná a informačná veda a 75-01-9 pedagogika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
75-01-9 pedagogika
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave
II.b - Rok
2020
II.c - Odbor a program
3.2.3 masmediálne štúdiá
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Docent/zástupca vedúceho Katedry mediálnej výchovy Katedra mediálnej výchovy, Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2011-
Externý vysokoškolský pedagóg Fakulta masmédií Paneurópskej vysokej školy v Bratislave 2010 – 2011
Projekt manager/Lektor Academia Bohemica, o.p.s. v Prahe 2007 – 2011
Výskumno-vývojový zamestnanec Štátny pedagogický ústav v Bratislave 2003 – 2007
Externý vysokoškolský pedagóg Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici 2006
Externý vysokoškolský pedagóg Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2002 – 2004
Učiteľ nemeckého jazyka Gymnázium svätej rodiny v Bratislave 2002
Kultúrny poradca Kultúrne a vzdelávacie centrum Ister v Bratislave 2001 – 2002

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Rigorózne konanie v odbore pedagogika (PhDr.) Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave 2002
Letný jazykový kurz nemeckého jazyka v Regensburgu v rámci projektu TEMPUS Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave 1995
Vyšší kurz nemeckého jazyka Štátna jazyková škola Palisády v Bratislave 1995-1998
Doplňujúce pedagogické štúdium učiteľstva odborných predmetov knižničná a informačná veda a pedagogika; Získanie pedagogickej spôsobilosti Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave 1998/99
Intenzívny kurz španielskeho jazyka II. Ekonomická univerzita vo Viedni 2000
Kurz anglického jazyka Akadémia vzdelávania v Bratislave 2003
Školenie pre doktorandov zamerané na rozvoj schopností mediálne prezentovať výsledky práce doktorandov Spoločnosť Alternatíva, komunikácia, občania (AKO) 2006
Tréningový program pre pedagogických profesionálov Rady Európy Pestalozzi, CoE 2006-06.0 „Politika a médiá“ Saská akadémia pre vzdelávanie učiteľov v Míšeňsku 2006
Vzdelávací kurz ďalšieho vzdelávania pedagogických pracovníkov: „Realizátor distančního vzdělávání“, akreditovaného MŠMT ČR v Prahe Centrum ďalšieho vzdelávania Filozofickej fakulty Univerzity Palackého v Olomouci 2011
Vyšší kurz španielskeho jazyka Štátna jazyková škola Palisády v Bratislave 2016-2017
Design thinking (creative skills for inovation), projekt New Generation of Founders Google 2020
Kurz rozvoja zručnosti Google "Online ihrisko zvané Google" Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2020
Účasť na online konferencii GMIL "International High-Level Event - Media and Information Literate Citizens: Think Critically, Click Wisely!" Belgrade, Serbia 23.,27.,29.4. 2021
Elternguide-Online Workshop Freiwillige Selbstkontrolle Multimedia-Diensteanbieter (FSM e. V.); JFF – Institut für Medienpädagogik in Forschung und Praxis 17.6.2021
Seminár "Inovácie v oblasti digitálneho vzdelávania" Európsky Dialóg 2022
Seminár o využití kvalitatívneho výskumu v mediálnych a marketingových štúdiách IPSOS 14.9.2023
Kurz - Akadémia veľkých diel Akadémia veľkých dieľ 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Ekologické aspekty využívania médií a informácií Aplikované mediálne štúdiá I. mediálne a komunikačné štúdiá
Propedeutika mediálnej výchovy Aplikované mediálne štúdiá I. mediálne a komunikačné štúdiá
Ekológia médií Mediálne a informačné kompetencie III. mediálne a komunikačné štúdiá
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Aplikované mediálne štúdiá prvý mediálne a komunikačné štúdiá
Aplikované mediálne štúdiá druhý mediálne a komunikačné štúdiá
Mediálne a informačné kompetencie tretí mediálne a komunikačné štúdiá
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
3
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
26
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
49
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Mediálna výchova v rodine aplikované mediálne štúdiá I. mediálne a komunikačné štúdiá
Fact-checking v digitálnych médiách mediálne a informačné kompetencie III. mediálne a komunikačné štúdiá
Stratégie pozitívnej mediálnej výchovy aplikované mediálne štúdiá I. mediálne a komunikačné štúdiá
Seminár ZP 1 KOMU 1. mediálne a komunikačné štúdiá

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
80
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
39
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
12
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
10
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
225
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
141
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
78
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
64
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
9
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AAB Teória a prax mediálnej výchovy : mediálna výchova ako súčasť všeobecného školského vzdelávania / Viera Kačinová; recenzenti Elena Hradiská, Dana Petranová. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 253 s. - ISBN 978-80-8105-763-2

ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách

Fenomén fake news, hoaxov a konšpiračných teórií v kontexte mediálnej výchovy / Viera Kačinová. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2019. 158 s. ISBN 978-80-572-0019-2. [8,15 AH].  

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Sciencealebo SCOPUS

Conceptualization of media competence as an "augmented competence" / Kačinová, V., & Sádaba Chalezquer, M. R.  Príspevok je indexovaný v databáze Scopus Q1.

In: Revista Latina De Comunicación Social, 2022, 80, p. 21-38. ISSN 1138-5820. https://www.doi.org/10.4185/RLCS-2022-1514

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

El consumo crítico de influencers por menores en Eslovaquia. Estudio comparativo de primaria y bachillerato = Critical consumption of influencers by minors in Slovakia. Comparative study of primary and high school / Zozaya-Durazo, L., Kačinová, V.  Sádaba Chalezquer, CH. Feijoo-Fernández, B.  DOI 10.17502/mrcs.v11i2.624. In: Methaodos : revista de ciencias sociales : revista de ciencias sociales. - ISSN 2340-8413, Roč. 11, č. 2 (2023), s. 1-13 [online]. https://www.methaodos.org/revista-methaodos/index.php/methaodos/article/view/624/976

ADN Vedecképráce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Sciencealebo SCOPUS. Príspevok je indexovaný v databáze Scopus

Media competence as a cross-curricular competence / VieraKačinová.

In: Communication Today.- ISSN 1338-130X. - Roč. 9, č. 1 (2018),s. 38-57.  

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách

Fenomén fake news, hoaxov a konšpiračných teórií v kontexte mediálnej výchovy / Viera Kačinová. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2019. 158 s. ISBN 978-80-572-0019-2. [8,15 AH].  

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Sciencealebo SCOPUS

Conceptualization of media competence as an "augmented competence" / Kačinová, V., & Sádaba Chalezquer, M. R.  Príspevok je indexovaný v databáze Scopus Q1.

In: Revista Latina De Comunicación Social, 2022, 80, p. 21-38. ISSN 1138-5820. https://www.doi.org/10.4185/RLCS-2022-1514

 

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

El consumo crítico de influencers por menores en Eslovaquia. Estudio comparativo de primaria y bachillerato = Critical consumption of influencers by minors in Slovakia. Comparative study of primary and high school / Zozaya-Durazo, L., Kačinová, V.  Sádaba Chalezquer, CH. Feijoo-Fernández, B.  DOI 10.17502/mrcs.v11i2.624. In: Methaodos : revista de ciencias sociales : revista de ciencias sociales. - ISSN 2340-8413, Roč. 11, č. 2 (2023), s. 1-13 [online]. https://www.methaodos.org/revista-methaodos/index.php/methaodos/article/view/624/976

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

From a reductionist to a holistic model of digital competence and media education / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Vol. 10, No. 2 (2019), p. 16-27.  

V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia

Modelos de alfabetización mediática para apoyo a la ciudadanía dentro del ámbito de las desinformaciones: Aplicación en proyectos educativos y plataformas online eslovacas / Viera Kačinová; Norbert Vrabec. In: Redes sociales y ciudadanía: Ciberculturas para el aprendizje / Ignacio Aguaded, Arantxa Vizcaíno-Verdú, Ángel Hernando-Gómez y Mónica Bonilla-del-Río (eds.). Huelva : Grupo Comunicar Ed.; Alfamed, 2022. - ISBN 978-84-937316-9-4, p. 1109-1119. Dostupné na: https://doi.org/10.3916/Alfamed2022.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

AND

Media competence as a cross-curricular competence / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Roč. 9, č. 1 (2018), s. 38-57. ADN Media competence as a cross-curricular competence / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Roč. 9, č. 1 (2018), s. 38-57.

 

Ohlasy:

 

[1] ROJAS-ESTRADA, E.G., AGUADED, I., GARCÍA-RUIZ, R. Media and Information Literacy in the Prescribed Curriculum: A Systematic Review on its Integration. In: Eduaction and Information Technologies. 2023. DOI 10.1007/s10639-023-12154-0. ISSN 1360-2357.

[1] KOZLOVA, O., TKACHENKO, O., ANASHKINA, N. Media Competence in the Structure of Professional Characteristics of Experts in Advertising and Marketing. In Mediaobrazovanie-Media Education. Vol. 58, 2018, No. 4, p. 60. ISSN 1994-4160.

[1] ZEGZULA, D., SMYRNOVA-TRYBULSKA, E. Cooperation of educational institutions with public libraries in the context of ICT-supported media and reading education. In: E-learning and Smart Learning Environment for the Preparation of New Generation Specialists. Katowice: Studio Noa, 2018, s. 265-289.

 [1] MAKAROVA, E.A., MAKAROVA, E.L. The Functional Model of Using Visualization and Digitalization for Media Literacy Development in Media Education Process. In: Media Education-Mediaobrazovanie. 2019, 4, pp. 547-556. Scopus

[2] FEDOROV, A., MIKHALEVA, G. Current Trends in Media and Information Literacy in Research and Scientific Publications of the early 21st century. In: International Journal of Media and Information Literacy, 2020, Vol. 5, No.2, p. 154. E-ISSN: 2500-106X

 

AND

From a reductionist to a holistic model of digital competence and media education / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Vol. 10, No. 2 (2019), p. 16-27.

 

Ohlasy:

 

[1] UYAR, A et all.. Education, Digitalization and Tax Evasion: International Evidence. In: International Journal of Public Administration. 2022. ISSN 0190-0692. Scopus 

 [1] OREHOVACKI, T., DIKOVIC, M., DAUTOVIC, I. Perceived digital competence of primary and secondary school teachers - a pilot study. In: 2022 45th Jubilee International Convention on Information, Communication and Electronic Technology, MIPRO 2022 - Proceedings. 2022, s. 557-562. ISBN 9789532331035. Scopus

[1] BYUNDYUGOVA, T., BABIKOVA, A., KORNIENKO, E. Analysis of the Use of Visualization in Teaching Subjects of Different Ages. In: International Journal of Media and Information Literacy: scientific E-journal. 2021, roč. 6, č. 2, s. 274-282. ISSN 2500-106X. Scopus

[1] GARAVAGLIA, A., PETTI, L.,TRIACCA, S. Integration of LifeComp and DigComp 2.2 as a Theoretical Framework for Media Education . In:Communications in Computer and Information Science, 1649 CCIS, pp. 59-70. Scopus

[3] ELISAFENKO, M.K., PROTASOVA, E.E. Devices in the Classroom: Learning Tool or Crib? In: Advances in Social Science, Education and Humanities Research. Atlantis Press, 2020, s. 440.

ADM

Conceptualization of media competence as an "augmented competence". / Kačinová, V., & Sádaba Chalezquer, M. R. Príspevok je indexovaný v databáze Scopus Q1.

In: Revista Latina De Comunicación Social, 2022, 80, p. 21-38. ISSN 1138-5820. https://www.doi.org/10.4185/RLCS-2022-1514

Ohlasy:

[1] Senior TV – producing information as a way of deepening media literacy and defending against misinformation / Pato, Luís Miguel; Fincias, Patrícia Torrijos; Margarido, Cristóvão; Pocinho, Ricardo. DOI 10.15847/obsOBS18520242441. In: Observatorio. – ISSN (online) 16465954. – 2024, s. 107-122. Scopus

[1] A Pre-service Art Teacher Digital Literacy Framework for Digital Literacy in Pre-Service Art Teacher Education in China / Na, Ma; Jill, Lee Sze Seau; Noor, Harrinni Md; Qi, Fu Jia; Ying, Wang. DOI 10.24191/ajue.v20i2.27007. In: Asian Journal of University Education. – ISSN 18237797. – Roč. 20, č. 2 (2024), s. 235-247. Scopus

[1] Media competence in the early, primary and secondary education curriculum: presence and progression in Latin America / Rojas-Estrada, Elizabeth Guadalupe; Aguaded, Ignacio; García-Ruiz, Rosa. DOI 10.1080/00220272.2024.2404047. In: Journal of Curriculum Studies. – ISSN 00220272. – ISSN (online) 13665839. – 2024. Scopus

[1] Social science education under digital conditions: The role of creativity in media practices on social networks / Muschaweck, Isabelle; Falkenstein, David; Kanwischer, Detlef; Engartner, Tim. DOI 10.11576/jsse-5340. In: Journal of Social Science Education. – ISSN (online) 16185293. – Roč. 22, č. 1 (2023). Scopus

[1] Level of Digital Teaching Competence on the Verge of the Post Pandemic / Huamán-Romaní, Yersi Luis; Carrasco-Choque, Freddy; Maquera-Flores, Edwing Alcides; Lázaro-Guillermo, Juan Carlos; Kuaquira-Huallpa, Federico. DOI 10.3991/ijet.v17i14.31039. In: International Journal of Emerging Technologies in Learning. – ISSN 18688799. – ISSN (online) 18630383. – Roč. 17, č. 14 (2022), s. 187-204. Scopus

ADF

Terminologické problémy mediálnej výchovy = Terminological problems of media education / Viera Kačinová, 2012. - Indexované vo WoS CC. In Communication Today, 2012, roč. 3, č. 2, s. 25 – 39. ISSN 1338-130X.

Ohlasy:

[1] ORVENJO, D. O. (2021). Beyond English: Multilingualism and Education in Kenya. Africa Education Review18(3–4), 112–141. https://doi.org/10.1080/18146627.2022.2147559

[1] PETRANOVÁ, D., HOSSOVÁ, M. Critical Thinking as a Key Competency. In ICASSR 2015: 3rd International Conference on Applied Social Science Research, 2016, p. 244, 248. ISBN 978-94-6252-148-3.

[2] ORBAN, K., PITONAKOVA, S. Cultural Heritage as a Mass Medium. In: Ejmap. 2022, 10(2), pp. 70-78. 

[4] HRADISKÁ, E., SPUCHĽÁK, J., BOHUNICKÝ, J. Edukácia alebo kvázi edukácia médiami.In Otázky žurnalistiky, 2015, roč. 58, č. 1 – 2, s. 105, 118.

[4] LOMNICKÝ, Igor a kol. Tvorivé a kritické mysleniev príprave učiteľovetickej výchovy. Nitra:UKF, 2019. s. 82.  

AFB

Mediálna výchova v rodine = Media Education in the Family / Viera Kačinová. In: Rodina a médiá : XXIII. medzinárodný kongres rodiny Ružomberok 5.-7. septembra 2008 : zborník zo svetovej vedeckej konferencie / editor: Terézia Rončáková. - Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku, 2009. - ISBN 978-80-8084-421-9. - S. 377-386.

 

ohlasy:

 

[4] ZASĘPA, T., OLEKŠÁK, P., RONČÁKOVÁ, T. Človek, slovo a obraz v médiách. Ružomberok : Verbum, 2010. ISBN 978-80-8084-641-1. s. 191, 316.

 [4] PETRO, M. a kol. Vplyv médií na sociálne a kultúrne hodnoty súčasnosti I. Prešov : PU, 2010. ISBN 978-80-555-0289-2. s. 121, 122, 125, 127, 128, 130.

 [4] BALÁŽOVÁ, Eva. Rozvíjanie mediálnych kompetencií v etickej výchove. Banská Bystrica: UMB, 2012. ISBN 978-80-557-0458-6. s. 14.

 [4] BÉGEROVÁ, Martina. Mediálna výchova a rodina ako základ pre zrod tolerancie: tolerancia a generačné rozdiely. In: Tolerancia a intolerancia v spoločnosti. Bratislava: Melius, 2010, s. 53. ISBN 978-80-970630-0-9.

 [4] KARASOVÁ, Mária. Médiá a ich účinky na správanie sa žiaka mladšieho školského veku. In: Analýza súčasného stavu v primárnom vzdelávaní v kontexte výskumov mediálneho pôsobenia na správanie žiaka. Ružomberok: Verbum, 2016, s. 56, 64. ISBN 978-80-561-0370-8.  

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

KEGA 010UCM_4/2018 Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom mediálneho strediska na FMK UCM, FMK UCM v Trnave (2018 – 2020), zodpovedná riešiteľka.

Projekt je zameraný na komplexnú materiálno-didaktickú podporu výučby mediálnej výchovy na slovenských základných a stredných školách prostredníctvom aktivít zriadeného školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM. V rámci náplne činnosti strediska budú organizované vzdelávacie kurzy (exkurzie) pre žiakov ťažiskovo zamerané na reflexívno-produktívne učenie sa o médiách, bude vytvorená a prevádzkovaná interaktívna multimediálna učebná platforma so sériou lekcií (e-learnigovým kurzom) pre žiakov z mediálnej výchovy. V náplni odborných aktivít centra bude ďalej realizácia vzdelávacích kurzov pre učiteľov orientovaných na reflexívno-produktívne učenie sa o médiách, ktorých vybrané moduly sa pilotne overia v predkladanom projekte.


https://smc.fmk.sk/


KEGA 014UCM-4/2020 Internacionalizácia vyučovania študentov masmediálnej komunikácie, FMK UCM v Trnave (2020 – 2022). (členka riešiteľského kolektívu).

Cieľom projektu je internacionalizovať, ale zároveň i zmodernizovať a skvalitniť odborne zameranú výučbu študentov odboru masmediálnej komunikácie a príbuzných študijných odborov na prvom stupni vysokoškolského štúdia.

Central European Digital Media Observatory (CEDMO), 2020, CEF TELECOM, Európska komisia, hl. riešiteľ Univerzita Karlova, členka riešiteľského kolektívu.

https://cedmohub.eu/


Kega O25UCM-4/2023 Riziká a príležitosti (online)vzdelávania v čase technologickej interferencie (členka riešiteľského kolektívu).


El currículum Alfamed: Investigación e implementación de una propuesta de formación docente en educación mediática en Iberoamérica, Proyecto Puente I+D UHU, University of Huelva (Huelva, ES) (2024-01 to 2024-12); členka riešiteľského kolektívu

APVV SK-BG-23-0001 - Media, Social Values and Misinformation in the 21st Century (2024-2025), členka riešiteľského kolektívu

Investigación, diseño e implementación de una propuesta curricular de formación de profesorado en alfabetización mediática en el ámbito euroamericano: EDUCALFAMED (Research, design and implementation of a curriculum proposal for teacher training in media literacy in the Euro-American context: EDUCALFAMED) I+D UHU, University of Huelva (Huelva, ES), schválené španielskym Ministerstvom pre vedu a inovácie (2024-2026), členka riešiteľského kolektívu

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Členka domácej profesijnej spoločnosti Klub tvorcov pre deti a mládež pri Slovenskom syndikáte novinárov 2005-2014
Členka medzirezortnej pracovnej skupiny k príprave Koncepcie mediálnej výchovy v kontexte celoživotného vzdelávania Ministerstvo kultúry SR 2009
Členka odbornej komisie pre mediálnu výchovu Štátny pedagogický ústav 2008-2010
Členka hodnotiacej komisie vzdelávacieho programu Kvalifikačné štúdium predmetu mediálna výchova pre učiteľov stredných škôl Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2014
Predsedníčka Atestačnej komisie na vykonanie atestácie z predmetu mediálna výchova pre kategóriu pedagogických zamestnancov: učiteľ Metodicko-pedagogické centrum, regionálne pracovisko v Trnave 2013-
Člen hodnotiacej komisie projektu e-Školy pre budúcnosť Nadácia Orange 2016-2019
Člen odbornej pracovnej skupiny projektu Komunikácia – Cesta k porozumeniu a úspechu v základných a stredných školách Štátny pedagogický ústav 2019-2020
Členka vedeckého výboru medzinárodnej konferencie Megatrends and Media Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2020, 2021
Členka redakčnej rady vedeckého časopisu Bulletin of National University Lviv Polytechnic. Series: Journalistic Sciences 2020-
Člen redakčnej rady vedeckého časopisu (WOS) Media Literacy and Academic Research - MLAR 2018-
Členka odborovej komisie Katedry žurnalistiky FF UK v Ružomberku 2022-
Členka medzinárodnej vedeckej spoločnosti Die Gesellschaft für Medienpädagogik und Kommunikationskultur (GMK) 2020-2024
Členka správnej rady, koordinátor za Slovensko Alfamed - Medziuniverzitná euro-americká výskumná sieť o mediálnych kompetenciách pre občianstvo 2022-
Členka medzinárodnej akademickej asociácie International Communication Association 2023-
Členka domácej odbornej spoločnosti Platforma Mediálna gramotnosť + Rady pre mediálne služby 2023-
Členka vedeckej rady časopisu La Revista de Investigación y Evaluación Educativa (Revie), Dominikánska republika 2024-

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Česká republika Rokitanského 62, 500 03 Hradec Králové III, Česká republika 09.02-11.02.2016 Erasmus+
Univerzita Jána Amose Komenského, Praha Roháčova 63 building A, 130 00 Praha 3 – Žižkov 10.5.-15.5.2021 Erasmus+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Uznanie a ocenenie vedeckej činnosti

  • Domáce a zahraničné pozvané prednášky: 
  • „Solving the Global Communications Crises in Reflection of the Concept of the Interdisciplinary Study Programme at the Faculty of Mass Media Communication UCM in Trnava“, International conference “Communication in Times of Global Crises”, organized by “Communication, Public Relations and Advertisement” Chair of the Faculty of Journalism and Mass Communication of Sofia University “St. Kliment Ohridski” on the 28th and 29th of November, 2024 (spoluprednášajúci Slavomír Gálik)
  • Currículum Alfamed de Formación de Profesores en Educación Mediática, Cyklus Webinárov – Alfamed, 13.6.2024 (spoluprednášajúci Jorge Cortés (Mexiko)
  • Hovorme o informačnom vzdelávaní, 8.2.2022, SAK;
  • Mediální výchova v rodině, 29. 5. 2021. Kulturní centrum Pětidomí a ZMŠ Parentes, Praha;
  • Výzvy digitálnej komunikácie; medz. konferencia Výzvy digitálnej komunikácie pre evanjelizáciu, Ružomberok, 12. – 13. 10. 2017;
  • Od čitateľskej k mediálnej gramotnosti – výzva pre súčasnosť a budúcnosť; medzinárodné odborné sympózium Katedry knižničnej a informačnej vedy FF UK v Bratislave a Ústavu svetovej literatúry SAV Staré a nové médiá – starí a mladí recipienti, Bratislava, 18.6.2013;
  • Mit geschärftem Blick durch’s digitale Fenster gucken: Umgang mit dem Info- Dschungel; XV. stredoeurópska študentská konferencia Reality Check - Menschliche Identität in der realen und in der virtuellen Welt, Viedeň, Studentinnenheim und Kulturzentrum Währing, 8. – 11.3. 2013;
  • Ako ďalej s mediálnou výchovou v slovenskom školstve?; medz. konf. Mediálna výchova v otvorenom priestore v rámci 20. ročníka medzinárodného televízneho festivalu programov pre deti a mládež Cena Dunaja, 21. – 22.10.2010;
  • Mediálna výchova v rodine; svetová vedecká konferencia Rodina a médiá XXIII. Medz. kongres rodiny, Ružomberok 5. – 7. 9. 2008; 

Posudz. činnosť:

  • „Výchova a vzdelávanie ako nástroj (de)formovania hodnotového systému spoločnosti III". : Zborník z konferencie. Ružomberok : Verbum, 2013. 88 s.
  • Stála recenzentská činnosť pre vedecký časopis Communication today
  • Vyžiadaná recenzentská činnosť pre vedecký časopis Acta Humanica (2016) a Edukácia (2021)
  • Vyžiadaná posudzovateľská činnosť žiadosti o dotáciu na projekt KEGA (2019);
  • Recenzia zahr. monografie: Ambrožová, P. – Junová, I., Stašová, L.: Nové výzvy rodičovství – mediální výchova v digitální době. UHK (2021).
  • Recenzentská činnosť pre vedecký časopis Cogent education Scopus Q2 (2023)
Dátum poslednej aktualizácie
2025-01-28