UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
doc. PhDr. Viera Kačinová, PhD.
Email:
viera.kacinova@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FMK UCM - Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Pracovisko:
KMEDV - Katedra mediálnej výchovy

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Kačinová
I.2 - Meno
Viera
I.3 - Tituly
doc., PhDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1976
I.5 - Názov pracoviska
Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
I.6 - Adresa pracoviska
Námestie Jozefa Herdu 2, 917 01 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
viera.kacinova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/12095
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Mediálne a komunikačné štúdiá
I.11 - ORCID iD
0000-0003-0965-1961

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave
II.b - Rok
1999
II.c - Odbor a program
72-10-9 knižničná a informačná veda a 75-01-9 pedagogika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
75-01-9 pedagogika
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave
II.b - Rok
2020
II.c - Odbor a program
3.2.3 masmediálne štúdiá
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Docent/zástupca vedúceho Katedry mediálnej výchovy Katedra mediálnej výchovy, Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2011-
Externý vysokoškolský pedagóg Fakulta masmédií Paneurópskej vysokej školy v Bratislave 2010 – 2011
Projekt manager/Lektor Academia Bohemica, o.p.s. v Prahe 2007 – 2011
Výskumno-vývojový zamestnanec Štátny pedagogický ústav v Bratislave 2003 – 2007
Externý vysokoškolský pedagóg Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici 2006
Externý vysokoškolský pedagóg Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2002 – 2004
Učiteľ nemeckého jazyka Gymnázium svätej rodiny v Bratislave 2002
Kultúrny poradca Kultúrne a vzdelávacie centrum Ister v Bratislave 2001 – 2002

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Rigorózne konanie v odbore pedagogika (PhDr.) Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave 2002
Letný jazykový kurz nemeckého jazyka v Regensburgu v rámci projektu TEMPUS Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave 1995
Vyšší kurz nemeckého jazyka Štátna jazyková škola Palisády v Bratislave 1995-1998
Doplňujúce pedagogické štúdium učiteľstva odborných predmetov knižničná a informačná veda a pedagogika; Získanie pedagogickej spôsobilosti Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave 1998/99
Intenzívny kurz španielskeho jazyka II. Ekonomická univerzita vo Viedni 2000
Kurz anglického jazyka Akadémia vzdelávania v Bratislave 2003
Školenie pre doktorandov zamerané na rozvoj schopností mediálne prezentovať výsledky práce doktorandov Spoločnosť Alternatíva, komunikácia, občania (AKO) 2006
Tréningový program pre pedagogických profesionálov Rady Európy Pestalozzi, CoE 2006-06.0 „Politika a médiá“ Saská akadémia pre vzdelávanie učiteľov v Míšeňsku 2006
Vzdelávací kurz ďalšieho vzdelávania pedagogických pracovníkov: „Realizátor distančního vzdělávání“, akreditovaného MŠMT ČR v Prahe Centrum ďalšieho vzdelávania Filozofickej fakulty Univerzity Palackého v Olomouci 2011
Vyšší kurz španielskeho jazyka Štátna jazyková škola Palisády v Bratislave 2016-2017
Design thinking (creative skills for inovation), projekt New Generation of Founders Google 2020
Kurz rozvoja zručnosti Google "Online ihrisko zvané Google" Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2020
Účasť na online konferencii GMIL "International High-Level Event - Media and Information Literate Citizens: Think Critically, Click Wisely!" Belgrade, Serbia 23.,27.,29.4. 2021
Elternguide-Online Workshop Freiwillige Selbstkontrolle Multimedia-Diensteanbieter (FSM e. V.); JFF – Institut für Medienpädagogik in Forschung und Praxis 17.6.2021
Seminár "Inovácie v oblasti digitálneho vzdelávania" Európsky Dialóg 2022
Seminár o využití kvalitatívneho výskumu v mediálnych a marketingových štúdiách IPSOS 14.9.2023

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Teória učenia o médiách I. a II aplikované mediálne štúdiá II. mediálne a komunikačné štúdiá
Ekologické aspekty využívania médií a informácií Aplikované mediálne štúdiá I. mediálne a komunikačné štúdiá
Propedeutika mediálnej výchovy Aplikované mediálne štúdiá I. mediálne a komunikačné štúdiá
Ekológia médií Mediálne a informačné kompetencie III. mediálne a komunikačné štúdiá
Antropológia médií Aplikované mediálne štúdiá II. mediálne a komunikačné štúdiá
Metódy a nástroje rozvoja mediálnych kompetencií Aplikované mediálne štúdiá II. mediálne a komunikačné štúdiá
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Aplikované mediálne štúdiá prvý mediálne a komunikačné štúdiá
Aplikované mediálne štúdiá druhý mediálne a komunikačné štúdiá
Mediálne a informačné kompetencie tretí mediálne a komunikačné štúdiá
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
25
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
49
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Mediálna výchova v rodine aplikované mediálne štúdiá I. mediálne a komunikačné štúdiá
Fact-checking v digitálnych médiách mediálne a informačné kompetencie III. mediálne a komunikačné štúdiá
Didaktika mediálnej výchovy aplikované mediálne štúdiá II mediálne a komunikačné štúdiá
Stratégie pozitívnej mediálnej výchovy aplikované mediálne štúdiá I. mediálne a komunikačné štúdiá

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
75
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
34
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
11
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
9
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
220
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
136
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
73
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
64
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AAB Teória a prax mediálnej výchovy : mediálna výchova ako súčasť všeobecného školského vzdelávania / Viera Kačinová; recenzenti Elena Hradiská, Dana Petranová. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 253 s. - ISBN 978-80-8105-763-2

ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách

Fenomén fake news, hoaxov a konšpiračných teórií v kontexte mediálnej výchovy / Viera Kačinová. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2019. 158 s. ISBN 978-80-572-0019-2. [8,15 AH].  

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Kačinová, V., & Sádaba Chalezquer, M. R. (2022). Conceptualization of media competence as an "augmented competence". In: Revista Latina De Comunicación Social, 80, p. 21-38. ISSN 1138-5820. https://www.doi.org/10.4185/RLCS-2022-1514


ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Media competence as a cross-curricular competence / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Roč. 9, č. 1 (2018), s. 38-57.  

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

From a reductionist to a holistic model of digital competence and media education / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Vol. 10, No. 2 (2019), p. 16-27.  

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách

Fenomén fake news, hoaxov a konšpiračných teórií v kontexte mediálnej výchovy / Viera Kačinová. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2019. 158 s. ISBN 978-80-572-0019-2. [8,15 AH].  

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Kačinová, V., & Sádaba Chalezquer, M. R. Conceptualization of media competence as an "augmented competence". In: Revista Latina De Comunicación Social, 2022,  80, p. 21-38. ISSN 1138-5820. https://www.doi.org/10.4185/RLCS-2022-1514

 

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Media competence as a cross-curricular competence / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Roč. 9, č. 1 (2018), s. 38-57.  

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

From a reductionist to a holistic model of digital competence and media education / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Vol. 10, No. 2 (2019), p. 16-27.  

V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia

Modelos de alfabetización mediática para apoyo a la ciudadanía dentro del ámbito de las desinformaciones: Aplicación en proyectos educativos y plataformas online eslovacas / Viera Kačinová; Norbert Vrabec. In: Redes sociales y ciudadanía: Ciberculturas para el aprendizje / Ignacio Aguaded, Arantxa Vizcaíno-Verdú, Ángel Hernando-Gómez y Mónica Bonilla-del-Río (eds.). Huelva : Grupo Comunicar Ed.; Alfamed, 2022. - ISBN 978-84-937316-9-4, p. 1109-1119. Dostupné na: https://doi.org/10.3916/Alfamed2022.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

AND

Media competence as a cross-curricular competence / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Roč. 9, č. 1 (2018), s. 38-57. ADN Media competence as a cross-curricular competence / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Roč. 9, č. 1 (2018), s. 38-57.

 

Ohlasy:

 

[1] KOZLOVA, O., TKACHENKO, O., ANASHKINA, N. Media Competence in the Structure of Professional Characteristics of Experts in Advertising and Marketing. In Mediaobrazovanie-Media Education. Vol. 58, 2018, No. 4, p. 60. ISSN 1994-4160.

[1] ZEGZULA, D., SMYRNOVA-TRYBULSKA, E. Cooperation of educational institutions with public libraries in the context of ICT-supported media and reading education. In: E-learning and Smart Learning Environment for the Preparation of New Generation Specialists. Katowice: Studio Noa, 2018, s. 265-289.

[1] MAKAROVA, E.A., MAKAROVA, E.L. The Functional Model of Using Visualization and Digitalization for Media Literacy Development in Media Education Process. In: Media Education-Mediaobrazovanie. 2019, 4, pp. 547-556.

[1] HURAJOVÁ, Anna. Contribution of CLIL Methodology to the Development of Bilingualism and Bilingual Language Competence of Slovak Secondary-School Students. DOI 10.12973/eu-jer.8.4.905 In: European Journal of Educational Research. 2019, roč. 8, č. 4, s. 905-919. ISSN 2165-8714. Dostupné na: http://www.eu-jer.com/

[2] FEDOROV, A., MIKHALEVA, G. Current Trends in Media and Information Literacy in Researchand Scientific Publications of the early 21st century. In: International Journal of Media and Information Literacy, 2020, Vol. 5, No.2, p. 154. E-ISSN: 2500-106X

 

AND

From a reductionist to a holistic model of digital competence and media education / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Vol. 10, No. 2 (2019), p. 16-27.

 

ohlasy:

 

[1] UYAR, A et all.. Education, Digitalization and Tax Evasion: International Evidence. In: International Journal of Public Administration. 2022. ISSN 0190-0692. Scopus 

 [1] OREHOVACKI, T., DIKOVIC, M., DAUTOVIC, I. Perceived digital competence of primary and secondary school teachers - a pilot study. In: 2022 45th Jubilee International Convention on Information, Communication and Electronic Technology, MIPRO 2022 - Proceedings. 2022, s. 557-562. ISBN 9789532331035. Scopus

[1] BYUNDYUGOVA, T., BABIKOVA, A., KORNIENKO, E. Analysis of the Use of Visualization in Teaching Subjects of Different Ages. In: International Journal of Media and Information Literacy: scientific E-journal. 2021, roč. 6, č. 2, s. 274-282. ISSN 2500-106X. Scopus

 [1] ANDARI, R.N., ELLA, S. Digital Talent Management Model for Smart Village in Indonesia. In: Proceeding - 2021 2nd International Conference on ICT for Rural Development, IC-ICTRuDev 2021. 2021. ISBN 9781665433754. Scopus

[3] ELISAFENKO, M.K., PROTASOVA, E.E. Devices in the Classroom: Learning Tool or Crib? In: Advances in Social Science, Education and Humanities Research. Atlantis Press, 2020, s. 440.

AAB

Teória a prax mediálnej výchovy : mediálna výchova ako súčasť všeobecného školského vzdelávania / Viera Kačinová; recenzenti Elena Hradiská, Dana Petranová. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 253 s. - ISBN 978-80-8105-763-2


Ohlasy

[2] TOLNAIOVÁ GÁLIKOVÁ, S. To digital literacy and (media) education in context of marketing profesionals´ preparation. In: Marketing Identity: Digital Mirrors - part II. Trnava: FMK UCM, 2018, s. 88-97. 

[2] HOSSOVÁ, Monika. The use of new media and ICT as a tool for development of pupils´ media literacy. In: Marketing Identity: Brands we love - part I. Trnava: FMK UCM, 2016, s. 326, 335. ISBN 978-80-8105-840-0. 

[2] BIELIK, P., VIŠŇOVSKÝ, J. Explanatory Journalism - A New Way how to Communicate in Digital Era. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(1), s. 24-36. WoS

[2] KVETANOVÁ, Z. Nature and critique of the gamification phenomenon. In: Marketing Identity: COVID-2.0 [online]. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 360. ISBN 978-80-572-0107-6. WoS

[3] KOVÁČOVÁ, M., JURKOVÁ, V. Spielfilm als Lernmittel im DaF-Unterricht? In: Aussiger Beiträge. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2019, s. 157-176. ISBN 978-80-7561-227-4. 

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Kačinová, V., & Sádaba Chalezquer, M. R. Conceptualization of media competence as an "augmented competence". In: Revista Latina De Comunicación Social, 2022, 80, p. 21-38. ISSN 1138-5820. https://doi.org/10.4185/RLCS-2022-1514



Ohlasy:


[1] Huamán-Romaní Y.L. (2022). Level of Digital Teaching Competence on the Verge of the Post Pandemic. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 17(14), 187-204.

10.3991/ijet.v17i14.31039

[3] Muschaweck I. (2023) Social science education under digital conditions: The role of creativity in media practices on social networks. In: Journal of Social Science Education, 22(1), 10.11576/jsse-5340

[3] Vera -Gómez, A., Carretón-Ballester, C., y Ramos-Soler, I. (2022 ). Comunicación y perspectiva relacional en la producción científica sobre Crisis, Redmarka. Revista de Marketing Aplicado, vol 26, núm . 2, 61-77. https://doi.org/10.17979/redma.2022.26.2.9

[3] Ocádiz-Amador, V., Robles-Acevedo, M.A, Gómez-Mohedano, G.Y : La Inversión Extranjera Directa en el entorno digital desde una perspectiva ética y empresarial. In: I. Aguaded, A. Vizcaíno-Verdú, Á. Hernando-Gómez, M. Bonilla-del-Rio. (Eds.), Redes sociales y ciudadanía : Ciberculturas par el aprendizaje. Grupo Comunicar Ediciones (pp. 397-403). 

[3] Abelardo-Cortés-Montalvo. J.: Ciber-investigación educativa y mediática. In: I. Aguaded, A. Vizcaíno-Verdú, Á. Hernando-Gómez, M. Bonilla-del-Rio. (Eds.), Redes sociales y ciudadanía : Ciberculturas par el aprendizaje. Grupo Comunicar Ediciones (869-875)


AFB

Mediálna výchova v rodine = Media Education in the Family / Viera Kačinová. In: Rodina a médiá : XXIII. medzinárodný kongres rodiny Ružomberok 5.-7. septembra 2008 : zborník zo svetovej vedeckej konferencie / editor: Terézia Rončáková. - Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku, 2009. - ISBN 978-80-8084-421-9. - S. 377-386.

 

ohlasy:

 

[4] ZASĘPA, T., OLEKŠÁK, P., RONČÁKOVÁ, T. Človek, slovo a obraz v médiách. Ružomberok : Verbum, 2010. ISBN 978-80-8084-641-1. s. 191, 316.

 [4] PETRO, M. a kol. Vplyv médií na sociálne a kultúrne hodnoty súčasnosti I. Prešov : PU, 2010. ISBN 978-80-555-0289-2. s. 121, 122, 125, 127, 128, 130.

 [4] BALÁŽOVÁ, Eva. Rozvíjanie mediálnych kompetencií v etickej výchove. Banská Bystrica: UMB, 2012. ISBN 978-80-557-0458-6. s. 14.

 [4] BÉGEROVÁ, Martina. Mediálna výchova a rodina ako základ pre zrod tolerancie: tolerancia a generačné rozdiely. In: Tolerancia a intolerancia v spoločnosti. Bratislava: Melius, 2010, s. 53. ISBN 978-80-970630-0-9.

 [4] KARASOVÁ, Mária. Médiá a ich účinky na správanie sa žiaka mladšieho školského veku. In: Analýza súčasného stavu v primárnom vzdelávaní v kontexte výskumov mediálneho pôsobenia na správanie žiaka. Ružomberok: Verbum, 2016, s. 56, 64. ISBN 978-80-561-0370-8.  

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

KEGA 010UCM_4/2018 Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom mediálneho strediska na FMK UCM, FMK UCM v Trnave (2018 – 2020), zodpovedná riešiteľka.

Projekt je zameraný na komplexnú materiálno-didaktickú podporu výučby mediálnej výchovy na slovenských základných a stredných školách prostredníctvom aktivít zriadeného školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM. V rámci náplne činnosti strediska budú organizované vzdelávacie kurzy (exkurzie) pre žiakov ťažiskovo zamerané na reflexívno-produktívne učenie sa o médiách, bude vytvorená a prevádzkovaná interaktívna multimediálna učebná platforma so sériou lekcií (e-learnigovým kurzom) pre žiakov z mediálnej výchovy. V náplni odborných aktivít centra bude ďalej realizácia vzdelávacích kurzov pre učiteľov orientovaných na reflexívno-produktívne učenie sa o médiách, ktorých vybrané moduly sa pilotne overia v predkladanom projekte.


https://smc.fmk.sk/


KEGA 014UCM-4/2020 Internacionalizácia vyučovania študentov masmediálnej komunikácie, FMK UCM v Trnave (2020 – 2022). (členka riešiteľského kolektívu).

Cieľom projektu je internacionalizovať, ale zároveň i zmodernizovať a skvalitniť odborne zameranú výučbu študentov odboru masmediálnej komunikácie a príbuzných študijných odborov na prvom stupni vysokoškolského štúdia.

Central European Digital Media Observatory (CEDMO), 2020, CEF TELECOM, Európska komisia, hl. riešiteľ Univerzita Karlova, členka riešiteľského kolektívu.

https://cedmohub.eu/


Kega O25UCM-4/2023 Riziká a príležitosti (online)vzdelávania v čase technologickej interferencie (členka riešiteľského kolektívu).


VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Členka domácej profesijnej spoločnosti Klub tvorcov pre deti a mládež pri Slovenskom syndikáte novinárov 2005-2014
Členka medzirezortnej pracovnej skupiny k príprave Koncepcie mediálnej výchovy v kontexte celoživotného vzdelávania Ministerstvo kultúry SR 2009
Členka odbornej komisie pre mediálnu výchovu Štátny pedagogický ústav 2008-2010
Členka hodnotiacej komisie vzdelávacieho programu Kvalifikačné štúdium predmetu mediálna výchova pre učiteľov stredných škôl Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2014
Predsedníčka Atestačnej komisie na vykonanie atestácie z predmetu mediálna výchova pre kategóriu pedagogických zamestnancov: učiteľ Metodicko-pedagogické centrum, regionálne pracovisko v Trnave 2013-
Člen hodnotiacej komisie projektu e-Školy pre budúcnosť Nadácia Orange 2016-2019
Člen odbornej pracovnej skupiny projektu Komunikácia – Cesta k porozumeniu a úspechu v základných a stredných školách Štátny pedagogický ústav 2019-2020
Členka vedeckého výboru medzinárodnej konferencie Megatrends and Media Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2020, 2021
Členka redakčnej rady vedeckého časopisu Bulletin of National University Lviv Polytechnic. Series: Journalistic Sciences 2020-
Člen redakčnej rady vedeckého časopisu (WOS) Media Literacy and Academic Research - MLAR 2018-
Členka odborovej komisie Katedry žurnalistiky FF UK v Ružomberku 2022-
Členka medzinárodnej vedeckej spoločnosti Die Gesellschaft für Medienpädagogik und Kommunikationskultur (GMK) 2020-
Členka správnej rady, koordinátor za Slovensko Alfamed - Medziuniverzitná euro-americká výskumná sieť o mediálnych kompetenciách pre občianstvo 2022-
Členka medzinárodnej akademickej asociácie International Communication Association 2023

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Česká republika Rokitanského 62, 500 03 Hradec Králové III, Česká republika 09.02-11.02.2016 Erasmus+
Univerzita Jána Amose Komenského, Praha Roháčova 63 building A, 130 00 Praha 3 – Žižkov 10.5.-15.5.2021 Erasmus+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Uznanie a ocenenie vedeckej činnosti

  • Domáce a zahraničné pozvané prednášky: 
  • Hovorme o informačnom vzdelávaní, 8.2.2022, SAK;
  • Mediální výchova v rodině, 29. 5. 2021. Kulturní centrum Pětidomí a ZMŠ Parentes, Praha;
  • Výzvy digitálnej komunikácie; medz. konferencia Výzvy digitálnej komunikácie pre evanjelizáciu, Ružomberok, 12. – 13. 10. 2017;
  • Od čitateľskej k mediálnej gramotnosti – výzva pre súčasnosť a budúcnosť; medzinárodné odborné sympózium Katedry knižničnej a informačnej vedy FF UK v Bratislave a Ústavu svetovej literatúry SAV Staré a nové médiá – starí a mladí recipienti, Bratislava, 18.6.2013;
  • Mit geschärftem Blick durch’s digitale Fenster gucken: Umgang mit dem Info- Dschungel; XV. stredoeurópska študentská konferencia Reality Check - Menschliche Identität in der realen und in der virtuellen Welt, Viedeň, Studentinnenheim und Kulturzentrum Währing, 8. – 11.3. 2013;
  • Ako ďalej s mediálnou výchovou v slovenskom školstve?; medz. konf. Mediálna výchova v otvorenom priestore v rámci 20. ročníka medzinárodného televízneho festivalu programov pre deti a mládež Cena Dunaja, 21. – 22.10.2010;
  • Mediálna výchova v rodine; svetová vedecká konferencia Rodina a médiá XXIII. Medz. kongres rodiny, Ružomberok 5. – 7. 9. 2008; 


Posudz. činnosť:

  • „Výchova a vzdelávanie ako nástroj (de)formovania hodnotového systému spoločnosti III". : Zborník z konferencie. Ružomberok : Verbum, 2013. 88 s.
  • Stála recenzentská činnosť pre vedecký časopis Communication today
  • Vyžiadaná recenzentská činnosť pre vedecký časopis Acta Humanica (2016) a Edukácia (2021)
  • Vyžiadaná posudzovateľská činnosť žiadosti o dotáciu na projekt KEGA (2019);
  • recenzia zahr. monografie: Ambrožová, P. – Junová, I., Stašová, L.: Nové výzvy rodičovství – mediální výchova v digitální době. UHK (2021).


Dátum poslednej aktualizácie
2023-09-21