|
Meno:
|
doc. PhDr. Viera Kačinová, PhD. | |
|
Email:
|
viera.kacinova@ucm.sk | |
|
Homepage:
|
http:// | |
|
Fakulta/Univerzita:
|
FMK UCM
-
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
|
|
|
Pracovisko:
|
KMEDV
-
Katedra mediálnej výchovy
|
| III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
|---|---|---|
| Docent/zástupca vedúceho Katedry mediálnej výchovy | Katedra mediálnej výchovy, Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 2011- |
| Externý vysokoškolský pedagóg | Fakulta masmédií Paneurópskej vysokej školy v Bratislave | 2010 – 2011 |
| Projekt manager/Lektor | Academia Bohemica, o.p.s. v Prahe | 2007 – 2011 |
| Výskumno-vývojový zamestnanec | Štátny pedagogický ústav v Bratislave | 2003 – 2007 |
| Externý vysokoškolský pedagóg | Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici | 2006 |
| Externý vysokoškolský pedagóg | Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 2002 – 2004 |
| Učiteľ nemeckého jazyka | Gymnázium svätej rodiny v Bratislave | 2002 |
| Kultúrny poradca | Kultúrne a vzdelávacie centrum Ister v Bratislave | 2001 – 2002 |
| IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
|---|---|---|
| Rigorózne konanie v odbore pedagogika (PhDr.) | Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave | 2002 |
| Letný jazykový kurz nemeckého jazyka v Regensburgu v rámci projektu TEMPUS | Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave | 1995 |
| Vyšší kurz nemeckého jazyka | Štátna jazyková škola Palisády v Bratislave | 1995-1998 |
| Doplňujúce pedagogické štúdium učiteľstva odborných predmetov knižničná a informačná veda a pedagogika; Získanie pedagogickej spôsobilosti | Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave | 1998/99 |
| Intenzívny kurz španielskeho jazyka II. | Ekonomická univerzita vo Viedni | 2000 |
| Kurz anglického jazyka | Akadémia vzdelávania v Bratislave | 2003 |
| Školenie pre doktorandov zamerané na rozvoj schopností mediálne prezentovať výsledky práce doktorandov | Spoločnosť Alternatíva, komunikácia, občania (AKO) | 2006 |
| Tréningový program pre pedagogických profesionálov Rady Európy Pestalozzi, CoE 2006-06.0 „Politika a médiá“ | Saská akadémia pre vzdelávanie učiteľov v Míšeňsku | 2006 |
| Vzdelávací kurz ďalšieho vzdelávania pedagogických pracovníkov: „Realizátor distančního vzdělávání“, akreditovaného MŠMT ČR v Prahe | Centrum ďalšieho vzdelávania Filozofickej fakulty Univerzity Palackého v Olomouci | 2011 |
| Vyšší kurz španielskeho jazyka | Štátna jazyková škola Palisády v Bratislave | 2016-2017 |
| Design thinking (creative skills for inovation), projekt New Generation of Founders | 2020 | |
| Kurz rozvoja zručnosti Google "Online ihrisko zvané Google" | Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 2020 |
| Účasť na online konferencii GMIL "International High-Level Event - Media and Information Literate Citizens: Think Critically, Click Wisely!" | Belgrade, Serbia | 23.,27.,29.4. 2021 |
| Elternguide-Online Workshop | Freiwillige Selbstkontrolle Multimedia-Diensteanbieter (FSM e. V.); JFF – Institut für Medienpädagogik in Forschung und Praxis | 17.6.2021 |
| Seminár "Inovácie v oblasti digitálneho vzdelávania" | Európsky Dialóg | 2022 |
| Seminár o využití kvalitatívneho výskumu v mediálnych a marketingových štúdiách | IPSOS | 14.9.2023 |
| Kurz - Akadémia veľkých diel | Akadémia veľkých dieľ | 2024 |
| V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| Ekologické aspekty využívania médií a informácií | Aplikované mediálne štúdiá | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
| Propedeutika mediálnej výchovy | Aplikované mediálne štúdiá | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
| Ekológia médií | Mediálne a informačné kompetencie | III. | mediálne a komunikačné štúdiá |
| Recipienti médií a ich užívateľské návyky | AMES | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
| V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
|---|---|---|
| Aplikované mediálne štúdiá | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
| Aplikované mediálne štúdiá | druhý | mediálne a komunikačné štúdiá |
| Mediálne a informačné kompetencie | tretí | mediálne a komunikačné štúdiá |
| V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| Mediálna výchova v rodine | aplikované mediálne štúdiá | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
| Fact-checking v digitálnych médiách | mediálne a informačné kompetencie | III. | mediálne a komunikačné štúdiá |
| Stratégie pozitívnej mediálnej výchovy | aplikované mediálne štúdiá | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
| Seminár ZP 1 | KOMU | 1. | mediálne a komunikačné štúdiá |
AAB Teória a prax mediálnej výchovy : mediálna výchova ako súčasť všeobecného školského vzdelávania / Viera Kačinová; recenzenti Elena Hradiská, Dana Petranová. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 253 s. - ISBN 978-80-8105-763-2
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
Fenomén fake news, hoaxov a konšpiračných teórií v kontexte mediálnej výchovy / Viera Kačinová. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2019. 158 s. ISBN 978-80-572-0019-2. [8,15 AH].
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Sciencealebo SCOPUS
Conceptualization of media competence as an "augmented competence" / Kačinová, V., & Sádaba Chalezquer, M. R. Príspevok je indexovaný v databáze Scopus Q1.
In: Revista Latina De Comunicación Social, 2022, 80, p. 21-38. ISSN 1138-5820. https://www.doi.org/10.4185/RLCS-2022-1514
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
El consumo crítico de influencers por menores en Eslovaquia. Estudio comparativo de primaria y bachillerato = Critical consumption of influencers by minors in Slovakia. Comparative study of primary and high school / Zozaya-Durazo, L., Kačinová, V. Sádaba Chalezquer, CH. Feijoo-Fernández, B. DOI 10.17502/mrcs.v11i2.624. In: Methaodos : revista de ciencias sociales : revista de ciencias sociales. - ISSN 2340-8413, Roč. 11, č. 2 (2023), s. 1-13 [online]. https://www.methaodos.org/revista-methaodos/index.php/methaodos/article/view/624/976
ADN Vedecképráce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Sciencealebo SCOPUS. Príspevok je indexovaný v databáze Scopus
Media competence as a cross-curricular competence / VieraKačinová.
In: Communication Today.- ISSN 1338-130X. - Roč. 9, č. 1 (2018),s. 38-57.
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Sciencealebo SCOPUS
Conceptualization of media competence as an "augmented competence" / Kačinová, V., & Sádaba Chalezquer, M. R. Príspevok je indexovaný v databáze Scopus Q1.
In: Revista Latina De Comunicación Social, 2022, 80, p. 21-38. ISSN 1138-5820. https://www.doi.org/10.4185/RLCS-2022-1514
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Enfoque transdisciplinar y multimodal de la integración de la educación mediática en los contenidos de la ensenanza superior en Eslovaquia = Transdisciplinary and multimodal approach to the integration of media education into the content of higher education in Slovakia / Viera Kačinová, Sabína Gáliková Tolnaiová, 2025. - Kategória do roku 2021 ADM. (Scopus) DOI 10.32870/cys.v2025.8938.
In: Comunicación y Sociedad. - ISSN 2448-9042 (online), Roč. 22 (2025), s. 1-23 [online].
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
El consumo crítico de influencers por menores en Eslovaquia. Estudio comparativo de primaria y bachillerato = Critical consumption of influencers by minors in Slovakia. Comparative study of primary and high school / Zozaya-Durazo, L., Kačinová, V. Sádaba Chalezquer, CH. Feijoo-Fernández, B. DOI 10.17502/mrcs.v11i2.624. In: Methaodos : revista de ciencias sociales : revista de ciencias sociales. - ISSN 2340-8413, Roč. 11, č. 2 (2023), s. 1-13 [online]. https://www.methaodos.org/revista-methaodos/index.php/methaodos/article/view/624/976
V2 - The Topic Of Media-Disseminated Mis-Information And Dis-Information As An Integral Part Of
General Education In Slovakia / Viera Kačinová, 2020. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726,
Roč. 3, č. 1 (2020), s. 18-31.
V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia
Modelos de alfabetización mediática para apoyo a la ciudadanía dentro del ámbito de las desinformaciones: Aplicación en proyectos educativos y plataformas online eslovacas / Viera Kačinová; Norbert Vrabec. In: Redes sociales y ciudadanía: Ciberculturas para el aprendizje / Ignacio Aguaded, Arantxa Vizcaíno-Verdú, Ángel Hernando-Gómez y Mónica Bonilla-del-Río (eds.). Huelva : Grupo Comunicar Ed.; Alfamed, 2022. - ISBN 978-84-937316-9-4, p. 1109-1119. Dostupné na: https://doi.org/10.3916/Alfamed2022.
AND
Media competence as a cross-curricular competence / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Roč. 9, č. 1 (2018), s. 38-57. ADN Media competence as a cross-curricular competence / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Roč. 9, č. 1 (2018), s. 38-57.
Ohlasy:
[1] ROJAS-ESTRADA, E.G., AGUADED, I., GARCÍA-RUIZ, R. Media and Information Literacy in the Prescribed Curriculum: A Systematic Review on its Integration. In: Eduaction and Information Technologies. 2023. DOI 10.1007/s10639-023-12154-0. ISSN 1360-2357.
[1] KOZLOVA, O., TKACHENKO, O., ANASHKINA, N. Media Competence in the Structure of Professional Characteristics of Experts in Advertising and Marketing. In Mediaobrazovanie-Media Education. Vol. 58, 2018, No. 4, p. 60. ISSN 1994-4160.
[1] ZEGZULA, D., SMYRNOVA-TRYBULSKA, E. Cooperation of educational institutions with public libraries in the context of ICT-supported media and reading education. In: E-learning and Smart Learning Environment for the Preparation of New Generation Specialists. Katowice: Studio Noa, 2018, s. 265-289.
[1] MAKAROVA, E.A., MAKAROVA, E.L. The Functional Model of Using Visualization and Digitalization for Media Literacy Development in Media Education Process. In: Media Education-Mediaobrazovanie. 2019, 4, pp. 547-556. Scopus
[2] FEDOROV, A., MIKHALEVA, G. Current Trends in Media and Information Literacy in Research and Scientific Publications of the early 21st century. In: International Journal of Media and Information Literacy, 2020, Vol. 5, No.2, p. 154. E-ISSN: 2500-106X
AND
From a reductionist to a holistic model of digital competence and media education / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Vol. 10, No. 2 (2019), p. 16-27.
Ohlasy:
[1] UYAR, A et all.. Education, Digitalization and Tax Evasion: International Evidence. In: International Journal of Public Administration. 2022. ISSN 0190-0692. Scopus
[1] OREHOVACKI, T., DIKOVIC, M., DAUTOVIC, I. Perceived digital competence of primary and secondary school teachers - a pilot study. In: 2022 45th Jubilee International Convention on Information, Communication and Electronic Technology, MIPRO 2022 - Proceedings. 2022, s. 557-562. ISBN 9789532331035. Scopus
[1] BYUNDYUGOVA, T., BABIKOVA, A., KORNIENKO, E. Analysis of the Use of Visualization in Teaching Subjects of Different Ages. In: International Journal of Media and Information Literacy: scientific E-journal. 2021, roč. 6, č. 2, s. 274-282. ISSN 2500-106X. Scopus
[1] GARAVAGLIA, A., PETTI, L.,TRIACCA, S. Integration of LifeComp and DigComp 2.2 as a Theoretical Framework for Media Education . In:Communications in Computer and Information Science, 1649 CCIS, pp. 59-70. Scopus
[3] ELISAFENKO, M.K., PROTASOVA, E.E. Devices in the Classroom: Learning Tool or Crib? In: Advances in Social Science, Education and Humanities Research. Atlantis Press, 2020, s. 440.
ADM
Conceptualization of media competence as an "augmented competence". / Kačinová, V., & Sádaba Chalezquer, M. R. Príspevok je indexovaný v databáze Scopus Q1.
In: Revista Latina De Comunicación Social, 2022, 80, p. 21-38. ISSN 1138-5820. https://www.doi.org/10.4185/RLCS-2022-1514
Ohlasy:
[1] Senior TV – producing information as a way of deepening media literacy and defending against misinformation / Pato, Luís Miguel; Fincias, Patrícia Torrijos; Margarido, Cristóvão; Pocinho, Ricardo. DOI 10.15847/obsOBS18520242441. In: Observatorio. – ISSN (online) 16465954. – 2024, s. 107-122. Scopus
[1] A Pre-service Art Teacher Digital Literacy Framework for Digital Literacy in Pre-Service Art Teacher Education in China / Na, Ma; Jill, Lee Sze Seau; Noor, Harrinni Md; Qi, Fu Jia; Ying, Wang. DOI 10.24191/ajue.v20i2.27007. In: Asian Journal of University Education. – ISSN 18237797. – Roč. 20, č. 2 (2024), s. 235-247. Scopus
[1] Media competence in the early, primary and secondary education curriculum: presence and progression in Latin America / Rojas-Estrada, Elizabeth Guadalupe; Aguaded, Ignacio; García-Ruiz, Rosa. DOI 10.1080/00220272.2024.2404047. In: Journal of Curriculum Studies. – ISSN 00220272. – ISSN (online) 13665839. – 2024. Scopus
[1] Social science education under digital conditions: The role of creativity in media practices on social networks / Muschaweck, Isabelle; Falkenstein, David; Kanwischer, Detlef; Engartner, Tim. DOI 10.11576/jsse-5340. In: Journal of Social Science Education. – ISSN (online) 16185293. – Roč. 22, č. 1 (2023). Scopus
[1] Level of Digital Teaching Competence on the Verge of the Post Pandemic / Huamán-Romaní, Yersi Luis; Carrasco-Choque, Freddy; Maquera-Flores, Edwing Alcides; Lázaro-Guillermo, Juan Carlos; Kuaquira-Huallpa, Federico. DOI 10.3991/ijet.v17i14.31039. In: International Journal of Emerging Technologies in Learning. – ISSN 18688799. – ISSN (online) 18630383. – Roč. 17, č. 14 (2022), s. 187-204. Scopus
3. Modelos de alfabetización mediática para apoyo a la ciudadanía dentro del ámbito de las desinformaciones:
Aplicación en proyectos educativos y plataformas online eslovacas / Viera Kačinová; Norbert Vrabec. In: Redes sociales
y ciudadanía: Ciberculturas para el aprendizje / Ignacio Aguaded, Arantxa Vizcaíno-Verdú, Ángel Hernando-Gómez y
Mónica Bonilla-del-Río (eds.). Huelva : Grupo Comunicar Ed.; Alfamed, 2022. - ISBN 978-84-937316-9-4, p. 1109-1119.
Dostupné na: https://doi.org/10.3916/Alfamed2022
Ohlasy:
2025 [01] Ferreras Rodríguez, E. M., & Sancho Belinchón, C. . (2025). Propuestas de alfabetización mediática
desde el fact checking profesional en Latinoamérica. Revista De Comunicación, 24(1), 205–228. https://doi.org/10.26441/
RC24.1-2025-3777
2024 [01] FICHNOVÁ, Katarína. Comprehension of print and digital media texts - anticipation of own
comprehension performance. DOI 10.34135/mlar-24-02-10. In: Media Literacy and Academic Research. ISSN
2585-8726. – ISSN (online) 2585-9188. – Roč. 7, č. 2 (2024), s. 146-156. WoS
2024 [01] PITOŇÁKOVÁ, Slavka. Media production as an option for enhancing cultural (heritage) literacy. DOI
10.34135/mlar-24-02-15. In: Media Literacy and Academic Research. ISSN 2585-8726. – ISSN (online) 2585-9188. –
Roč. 7, č. 2 (2024), s. 242-257. WoS
2024 [02] KRÚPOVÁ, Viera. Podcasts as an Attractive Educational Tool. In: Media Literacy and Academic Research.
2024, 7(1), s. 145-161.
2. El consumo crítico de influencers por menores en Eslovaquia. Estudio comparativo de primaria y bachillerato
= Critical consumption of influencers by minors in Slovakia. Comparative study of primary and high school / Zozaya-
Durazo, L., Kačinová, V. Sádaba Chalezquer, CH. Feijoo-Fernández, B. DOI 10.17502/mrcs.v11i2.624. In: Methaodos :
revista de ciencias sociales : revista de ciencias sociales. - ISSN 2340-8413, Roč. 11, č. 2 (2023), s. 1-13 [online]. https://
www.methaodos.org/revistamethaodos/index.php/methaodos/article/view/624/976
Ohlasy:
2024 [02] DÚO-TERRÓN, P.; LÓPEZ-BELMONTE, J.; MARÍN-MARÍN, J.A.; MORENO-GUERRERO, A.J.
Análisis de redes sociales en 5 de primaria en función del género. In: Explorando la innovación tecno-pedagógica:
Redefiniendo espacios de aprendizaje. Madrid: Dykinson S.L., 2024, s. 45-55. ISBN 978-84-1070-282-0.
2024 [02] GALLEGO GÓMEZ, CH.; CARRASCO POLAINO, R.; ESTABLÉS, M.J.; LLOVET, C. Análisis de la imagen
de top macro influencers en Instagram: la publicidad responsable consigue aumentar el engagement? In: Zer, 29(57), s.
39-64. ISSN 1137-1102.
2023 [02] DÚO-TERRÓN, P.; MORENO-GUERRERO, A.J. Uso de redes sociales e interés por ser influencers en el
alumnado de 6 de primaria de ceuta. In: Estudios sobre y desde la frontera. Madrid: Dykinson S.L., 2023, s. 44-58. ISBN
978-84-1170-537-0.
KEGA 010UCM_4/2018 Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom mediálneho strediska na FMK UCM, FMK UCM v Trnave (2018 – 2020), zodpovedná riešiteľka.
Projekt je zameraný na komplexnú materiálno-didaktickú podporu výučby mediálnej výchovy na slovenských základných a stredných školách prostredníctvom aktivít zriadeného školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM. V rámci náplne činnosti strediska budú organizované vzdelávacie kurzy (exkurzie) pre žiakov ťažiskovo zamerané na reflexívno-produktívne učenie sa o médiách, bude vytvorená a prevádzkovaná interaktívna multimediálna učebná platforma so sériou lekcií (e-learnigovým kurzom) pre žiakov z mediálnej výchovy. V náplni odborných aktivít centra bude ďalej realizácia vzdelávacích kurzov pre učiteľov orientovaných na reflexívno-produktívne učenie sa o médiách, ktorých vybrané moduly sa pilotne overia v predkladanom projekte.
https://smc.fmk.sk/
KEGA 014UCM-4/2020 Internacionalizácia vyučovania študentov masmediálnej komunikácie, FMK UCM v Trnave (2020 – 2022). (členka riešiteľského kolektívu).
Cieľom projektu je internacionalizovať, ale zároveň i zmodernizovať a skvalitniť odborne zameranú výučbu študentov odboru masmediálnej komunikácie a príbuzných študijných odborov na prvom stupni vysokoškolského štúdia.
Central European Digital Media Observatory (CEDMO), 2020, CEF TELECOM, Európska komisia, hl. riešiteľ Univerzita Karlova, členka riešiteľského kolektívu.
https://cedmohub.eu/
Kega O25UCM-4/2023 Riziká a príležitosti (online)vzdelávania v čase technologickej interferencie (členka riešiteľského kolektívu).
El currículum Alfamed: Investigación e implementación de una propuesta de formación docente en educación mediática en Iberoamérica, Proyecto Puente I+D UHU, University of Huelva (Huelva, ES) (2024-01 to 2024-12); členka riešiteľského kolektívu
APVV SK-BG-23-0001 - Media, Social Values and Misinformation in the 21st Century (2024-2025), členka riešiteľského kolektívu
Investigación, diseño e implementación de una propuesta curricular de formación de profesorado en alfabetización mediática en el ámbito euroamericano: EDUCALFAMED (Research, design and implementation of a curriculum proposal for teacher training in media literacy in the Euro-American context: EDUCALFAMED) I+D UHU, University of Huelva (Huelva, ES), schválené španielskym Ministerstvom pre vedu a inovácie (2024-2026), členka riešiteľského kolektívu
| VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
|---|---|---|
| Členka domácej profesijnej spoločnosti | Klub tvorcov pre deti a mládež pri Slovenskom syndikáte novinárov | 2005-2014 |
| Členka medzirezortnej pracovnej skupiny k príprave Koncepcie mediálnej výchovy v kontexte celoživotného vzdelávania | Ministerstvo kultúry SR | 2009 |
| Členka odbornej komisie pre mediálnu výchovu | Štátny pedagogický ústav | 2008-2010 |
| Členka hodnotiacej komisie vzdelávacieho programu Kvalifikačné štúdium predmetu mediálna výchova pre učiteľov stredných škôl | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2014 |
| Predsedníčka Atestačnej komisie na vykonanie atestácie z predmetu mediálna výchova pre kategóriu pedagogických zamestnancov: učiteľ | Metodicko-pedagogické centrum, regionálne pracovisko v Trnave | 2013- |
| Člen hodnotiacej komisie projektu e-Školy pre budúcnosť | Nadácia Orange | 2016-2019 |
| Člen odbornej pracovnej skupiny projektu Komunikácia – Cesta k porozumeniu a úspechu v základných a stredných školách | Štátny pedagogický ústav | 2019-2020 |
| Členka vedeckého výboru medzinárodnej konferencie Megatrends and Media | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2020, 2021 |
| Členka redakčnej rady vedeckého časopisu | Bulletin of National University Lviv Polytechnic. Series: Journalistic Sciences | 2020- |
| Člen redakčnej rady vedeckého časopisu (WOS) | Media Literacy and Academic Research - MLAR | 2018- |
| Členka odborovej komisie | Katedry žurnalistiky FF UK v Ružomberku | 2022- |
| Členka medzinárodnej vedeckej spoločnosti | Die Gesellschaft für Medienpädagogik und Kommunikationskultur (GMK) | 2020-2024 |
| Členka správnej rady, koordinátor za Slovensko | Alfamed - Medziuniverzitná euro-americká výskumná sieť o mediálnych kompetenciách pre občianstvo | 2022- |
| Členka medzinárodnej akademickej asociácie | International Communication Association | 2023- |
| Členka domácej odbornej spoločnosti | Platforma Mediálna gramotnosť + Rady pre mediálne služby | 2023- |
| Členka vedeckej rady časopisu | La Revista de Investigación y Evaluación Educativa (Revie), Dominikánska republika | 2024- |
| VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
|---|---|---|---|
| Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Česká republika | Rokitanského 62, 500 03 Hradec Králové III, Česká republika | 09.02-11.02.2016 | Erasmus+ |
| Univerzita Jána Amose Komenského, Praha | Roháčova 63 building A, 130 00 Praha 3 – Žižkov | 10.5.-15.5.2021 | Erasmus+ |
| Universidad Internacional de La Rioja (UNIR) | Avd. La Paz 137 Logroño (La Rioja) | 05.05.2025 -09.05.2025 | Erasmus+ |
Uznanie a ocenenie vedeckej činnosti
Posudz. činnosť:
Vedecký výbor konferencie