Meno:
|
doc. PhDr. Zora Hudíková, PhD. | |
Email:
|
zora.hudikova@ucm.sk | |
Homepage:
|
http:// | |
Fakulta/Univerzita:
|
FMK UCM
-
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
|
|
Pracovisko:
|
KUK
-
Katedra umeleckej komunikácie
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
vedúca Katedry umeleckej komunikácie // Šéfredaktorka vedecko-umeleckého časopisu European Journal of Media, Art and Photography (EJMAP) (2018 – súčasnosť)// Pedagogička – výučba predmetov: Rozhlasová žurnalistika a žurnalistické postupy, Žurnalistické žánre, Psychológia a sociológia masmediálnej komunikácie, Sociokultúrne aspekty trhového prostredia, Verbálna a vizuálna komunikácia (mediálny prejav), Interpretačný prejav v masmediálnej komunikácii | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2016 - súčasnosť |
Od roku 2009 – vedúca Ústavu mediálnych produkcií (predtým nazvaného Ústavu mediálnej tvorby, neskôr multimediálnej tvorby, teraz Ústavu mediálnych produkcií) // šéfredaktorka UNINOVA, neskôr PANEUROUNI – časopis BVŠP / PEVŠ (zanikol) // Pedagogička – výučba predmetov: Psychológia médií, Mediálny prejav I, II., Praktikum sociálnej interakcie, Komunikácia s klientom a prezentácia projektov (2008, 2009), Osobnosť manažéra, Vedenie tvorivých tímov, Projekt mediálnej akcie, Mediálna tvorba III, Dramaturgia a moderovania diskusných relácií, Analýza mediálnych obsahov, Sociálna psychológia v médiách a marketingu (doktorandské štúdium) | Fakulta masmédií, Paneurópska vysoká škola (predtým Bratislavská vysoká škola práva) | 2008 – 2016 |
konzultantka, lektorka, trenérka kurzov, hodnotiteľka odbornej spôsobilosti firmy pre oblasti manažérske vzdelávanie, komunikačné tréningy, tréningy vedenia ľudí, tímovej spolupráce, zákazníckej orientácie // v rokoch 1992 – 2003 a po roku 2008 – externá spolupráca | ibis partner, s. r. o./ ibis partner Slovakia, s. r. o. | 2003 -- 2008 |
Odbor ďalšieho vzdelávania zamestnancov STV, Komunikačný odbor STV // psychologička, metodička pre vzdelávanie tvorivých profesií, interná lektorka / trénerka, / konzultantka, hodnotiteľka odbornej spôsobilosti (vyše 500 odborných posudkov) // – špecializácia: • vzdelávanie redaktorov, moderátorov a umeleckých pracovníkov • interná trénerka a konzultantka pre vystupovanie pred kamerou (tvorba obsahu a interpretácia textov v obraze i mimo obrazu), vedenia efektívnych rozhovorov a diskusií, moderovanie rôznych televíznych formátov • pôsobenie programu na recipienta // 2018 -- súčasnosť: koučka vystupovania v médiách (obsahová aj interpretačná zložka komunikácie) // autorka projektu: Posudzovanie kultúry prejavu redaktorov a moderátorov RTVS, hodnotiteľka | Slovenská televízia, Mlynská dolina, Bratislava | 1992 - 2003 |
externá spolupráca: Predmety: Psychológia pre masmediálne štúdiá I a II, Sociálno-psychologický výcvik I a II | Katedra žurnalistiky, Univerzita Konštantína Filozofa, Nitra | 2011 – 2016 |
vzdelávanie redaktorov TASR, mediálnych tréningoch manažérov rôznych firiem | externá spolupráca s firmou SK-media | 2008 – 2011 |
pri celoživotnom vzdelávaní – témy: Psychológia rozhovoru, Psychológia v mediálnom svete, Krízová komunikácia, Psychológia komunikácie, Psychológia v marketingovej komunikácii | spolupráca so Slovenským syndikátom novinárov | 2008 – 2009 |
lektorka certifikovaného kurzu hovorcov na Slovensku | Asociácie hovorcov na Slovensku v spolupráci Fakultou masmédií BVŠP | 2008 |
externá spolupráca / predmety: Praktikum sociálnej interakcie I (interpersonálna komunikácia), Praktikum sociálnej interakcie II (vedenie diskusií), Praktikum sociálnej interakcie III (komunikácia s médiami) | Fakulta sociálnych a ekonomických vied UK Bratislava | 2002 – 2006 |
externá lektorská spolupráca // vzdelávanie pre manažérov, komunikačné tréningy, tréningy sociálnych spôsobilostí počas kurzov – Editor, Marketing, reklama a styk s verejnosťou, Sekretárka, asistentka manažéra – v oblasti psychológie tvorivosti, komunikácie, prezentácie, sebapoznania, práce s tímom, rozvoja osobnosti a marketingu | ibis acam, neskôr ibis partner | 1992 – 2003 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
odborné víkendové semináre v Procesorientovanej psychológii | odborné víkendové semináre v Procesorientovanej psychológii | 1991 – 1996 |
dlhodobý trojročný výcvik v Dynamickej psychoterapii ukončený odbornou záverečnou skúškou | Slovenská psychiatrická spoločnosť -- 1993-1995 | 1993-1995 |
dlhodobý trojročný výcvik v Procesorientovanej psychológii ukončený odbornou záverečnou skúškou | Slovenská psychiatrická spoločnosť -- 1995-1998 | 1995 – 1998 |
rôzne odborné semináre z oblasti komunikácie (verbálnej, neverbálnej), relaxácie a energetizácie organizmu, ako aj práce s klientom | Slovenská psychologická spoločnosť | 1992 – 2005 |
Ko-aktívny koučing - základný kurz – certifikát | Slovenská asociácia koučov | 2007 |
certifikovaný kurz Distanční vzdelávaní a eLearning / | Univerzita Jana Amose Komenského Praha | 2011 |
Digital Thinking | 2020 | |
Kurz "New Generation of Founders" | Google Slovakia, s. r. o. | 2020 |
Online webinár - Dištančné online vzdelávanie prostredníctvom G-Suite | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2020 |
Excel - Strašiak či pomocník pedagóga? | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2020 |
anglický jazyk | SPECTER, s.r.o. | 2015-súčasnosť |
Teams | školenie UCM | 2021 |
URKUND - antiplagiátorský program | školenie UCM v spolupráci s URKUND Support | 2021 |
Neurolab a jeho možnosti využitia vo výskume a výučbe | školenie FMK UCM | 2021 |
Teams | školenie UCM | 2022 |
anglický jazyk | Language Siesta | 2022 |
školenie na antiplagiátorský systém Turtinit pre administrátorov | UCM + ENG zahraničná firma | 2024 |
Google AI Essentials | FMK + ENG firna Coursera | 2024 |
Ako písať projekty pre ERASMUS + - vzdelávanie učiteľov | Agentúra Bloomo | 2025 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Psychológia a sociológia komunikácie | Teória digitálnych hier | Prvý | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Sociologické a psychologické pôsobenie hier | Teória digitálnych hier | druhý | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Typologická charakteristika publika digitálnych hier | teória digitálnych hier | tretí | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Sociálne a kultúrne aspekty médií | aplikované mediálne štúdiá | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
Kognitívne procesy v mediálnej komunikácii | aplikované mediálne štúdiá | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
Psychológia a sociológia komunikácie | aplikované mediálne štúdiá | prvý | mediálne a komunikačné štúdiá |
Kritické myslenie a médií I., II. | aplikované mediálne štúdiá | druhý | mediálne a komunikačné štúdiá |
psychologické a sociokultúrne aspekty trhu | marketingová komunikácia | prvý stupeň | mediálne a komunikačné štúdiá |
Ekonomika pozornosti publika | aplikované mediálne štúdiá | druhý | mediálne a komunikačné štúdiá |
Stratégie ekonomiky pozornosti digitálnych médií | aplikované mediálne štúdiá | tretí | mediálne a komunikačné štúdiá |
psychológia a sociológia komunikácie | masmediálna komunikácia | prvý stupeň | mediálne a komunikačné štúdiá |
interpretácia v mediálnej komunikcácii I a II | masmediálna komunikácia | druhý stupeň | mediálne a komunikačné štúdiá |
moderovanie rozhovorov a diskusií I a II | masmediálna komunikácia | druhý stupeň | mediálne a komunikačné štúdiá |
Riadenie domácich a medzinárodných projektových tímov | teória digitálnych hier | tretí | mediálne a komunikačné štúdiá |
Rozhlasová žurnalistika | masmediálna komunikácia | druhý | mediálne a komunikačné štúdiá |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Aplikované mediálne štúdiá | prvý | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Aplikované mediálne štúdiá | druhý | mediálne a komunikačné štúdiá |
Mediálne a informačné kompetencie | tretí | Mediálne a komunikačné štúdiá |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Psychológia a sociológia komunikácie | Masmediálna komunikácia | prvý stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Psychologické a sociokultúrne aspekty trhu | Marketingová komunikácia | prvý stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Interpretačný prejav v médiách I. | Masmediálna komunikácia | druhý stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Interpretačný prejav v médiách II. | Masmediálna komunikácia | druhý stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Moderovanie rozhovorov a diskusií I. | Masmediálna komunikácia | druhý stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Moderovanie rozhovorov a diskusií II. | Masmediálna komunikácia | druhý stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
hudba v digitálnych hrách | teória digitálnych hier | druhý | Mediálne a komunikačné štúdiá |
AAA Hodnota tvorcu : portrét spisovateľa Milana Ferka / Zora Hudíková; recenzenti Jozef Leikert ... [et al.]. - [1. vyd.]. – Nový Sad : Hlas ľudu, 2014. - 167 s. [8,35 AH] : fotogr. - (Okamihy osudov). - ISBN 9788682513308.
ACB Praktikum sociálnej komunikácie / Elena Hradiská, Zora Hudíková, Helena Čertíková. - 1. vyd. - Žilina : Eurokódex, 2013. - 406 s. - ISBN 9788089447947.
V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok – monografia, kritická pramenná edícia, kritický komentovaný preklad, kartografické dielo, katalóg umeleckých diel, editovaná kniha, zborník
Acquisition and Integration of Immigrants for Local Labor Markets Using New Media Tools [elektronický zdroj] / Wiktor Widera, Zora Hudíková ; referee Michal Kaczmarczyk, Jaroslav Světlík. - 1. vyd. - Katowice : Uniwersytet Slaski w Katowicach, 2023. - Kategória do roku 2021 AAA. - 378 s. [25,5AH] [online]. - ISBN 978-83-226-4368-6 (online). DOI 10.31261/PN.4184.
V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok – monografia, kritická pramenná edícia, kritický komentovaný preklad, kartografické dielo, katalóg umeleckých diel, editovaná kniha, zborník
PRAVDOVÁ, H. – HUDÍKOVÁ, Z. – MACÁK, M. Digitalisation as the Tsunami of a New
Civilization: Industries, Digital Games, Players. 1st edition. Prague : Wolters Kluwer
ČR, a. s., 2024. 272 p. ISBN 978-80-286-0082-2 Kategória do roku 2021 AAA.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Family News Talks: Deliberative Communication in Families / Ľudmila Čábyová ... [et al.], 2023. - Kategória do roku 2021 ADN. DOI 10.34135/mlar-23-02-02.
In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 6, č. 2 (2023), s. 22-54.
V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok – monografia, kritická pramenná edícia, kritický komentovaný preklad, kartografické dielo, katalóg umeleckých diel, editovaná kniha, zborník
Acquisition and Integration of Immigrants for Local Labor Markets Using New Media Tools [elektronický zdroj] / Wiktor Widera, Zora Hudíková ; referee Michal Kaczmarczyk, Jaroslav Světlík. - 1. vyd. - Katowice : Uniwersytet Slaski w Katowicach, 2023. - Kategória do roku 2021 AAA. - 378 s. [25,5AH] [online]. - ISBN 978-83-226-4368-6 (online). DOI 10.31261/PN.4184.
ADN The pragmatism of hybridisation logic of television news in Slovakia / Zora Hudíková, Hana Pravdová, Alexandra Gažicová.In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Roč. 11, č. 1 (2020), s. 90-124.
V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok – monografia, kritická pramenná edícia, kritický komentovaný preklad, kartografické dielo, katalóg umeleckých diel, editovaná kniha, zborník
PRAVDOVÁ, H. – HUDÍKOVÁ, Z. – MACÁK, M. Digitalisation as the Tsunami of a New
Civilization: Industries, Digital Games, Players. 1st edition. Prague : Wolters Kluwer
ČR, a. s., 2024. 272 p. ISBN 978-80-286-0082-2 Kategória do roku 2021 AAA.
V3 003 HUDÍKOVÁ, Zora a Hana PRAVDOVÁ. Reality show as a controversial format of socialisation. Communication Today. Roč. 13, č. 2 (2022), s. 24-45. ISSN 1338-130X.
AFD Whipping up emotions by media during coronavirus pandemics / Zora Hudíková.In: Megatrends and Media [elektronický zdroj] : On the Edge : Conference Proceedings from the International Scientific Conference / editors: Zuzana Kvetanová, Martin Solík. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2020.- ISBN 978-80-572-0062-8. - ISSN 2729-7403. - s. 544-559. - Spôsob prístupu: https://fmk.sk/veda-a-vyskum/zborniky/.
ACB Praktikum sociálnej komunikácie / Elena Hradiská, Zora Hudíková, Helena Čertíková. - 1. vyd. - Žilina : Eurokódex, 2013. - 406 s. - ISBN 9788089447947.
ohlasy:
Ohlasy: 2014 [6] KEKLAK, Richard. Komunikujme efektívne. In Global media journal. ISSN 1339-0767, 2014, roč. 2, č. 1, s. 166. [6] PAVLŮ, Dušan. Hradiská Elena, Hudíková Zora a Čertíková Helena: Praktikum sociálnej komunikácie. In Marketing science and inspirations. ISSN 1338-7944, 2014, roč. 9, č. 1, s. 60-62. [4] TUŠER, Andrej, Zuzana KRESÁK KAMENSKÁ. Médiá & právo : rukoväť k masovým médiám a verejnému právu v SR a ČR. Žilina : Eurokódex, 2014. ISBN 978-80-8155-046-1, s. 65, 239. 2016 [4] BÚTOROVÁ, Eva. Rodová stereotypizácia v reklame. Nitra: UKF, 2016. ISBN 978-80-558-1035-5. s. 58, 118. [3] PRAVDOVÁ, Hana. Kult tela - univerzum kultúry homo digitalis. In: Premeny identity človeka v kyberpriestore digitálnych médií. Łódź: Księży Młyn Dom Wydawniczy Michał Koliński, 2016, s. 65, 73. ISBN 978-83-7729-346-1. [2] PRAVDOVÁ, Hana. The convergence of traditional and internet media - challenges and pitfalls. In: Marketing Identity: Brands we love - part I. Trnava: FMK UCM, 2016, s. 353. ISBN 978-80-8105-840-0. 2018 [4] SILNÁ, V., KAČÁNIOVÁ, M. Vplyv vnímanej fyzickej atraktivity hlavného protagonistu na persuazívny účinok mediálneho posolstva. In: ŠVOAUK 2018 [online] : sekcia masmediálnej komunikácie. Trnava: FMK UCM, 2018, s. 255 [2019-04-08]. ISBN 978-80-8105-981-0. Dostupné na: https://fmk.sk/download/SVOaUK-2018-Sekcia-masmedialnej-komunikacie.pdf [4] STRAKOVÁ, Alžbeta. Persuázia a manipulácia - dve rozdielne techniky mediálnej komunikácie. In: Marketing identity 2018: digitálne zrkadlá. Trnava: FMK UCM, 2018, s. 287-299. ISBN 978-80-8105-986-5. [3] ŠKVARENINOVÁ, O. Imidž rečníka a moderátora. In: Rétorika 2018. Banská Bystrica: AU, 2018, s. 76, 80. ISBN 978-80-89555-99-4. [2] ŠKVARENINOVÁ, O., ALFOLDIOVÁ, A. Image of PR Manager. In: Media Literacy and Academic Research. 2018, 1(1), pp. 63-74.
ADN The pragmatism of hybridisation logic of television news in Slovakia / Zora Hudíková, Hana Pravdová, Alexandra Gažicová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Roč. 11, č. 1 (2020), s. 90-124.
ohlasy:
Ohlasy: 2020 [1] Pravdova, H., Karasova, E. Theoretical Framework of Alternative Media and Current Slovak Media Environment In MEDIA EDUCATION-MEDIAOBRAZOVANIE 2020 Issue: 3 Pages: 530-538 Published: 2020 [1] Greguš, Ľ., Višňovský, J. The Position and Influence of Agency News on Foreign News in Contemporary Slovak Television Production. In MEDIA EDUCATION-MEDIAOBRAZOVANIE 2020 Issue: 4 Pages: 609-626 Published: 2020 [2] GREGUŠ, Ľ., KAČINCOVÁ PREDMERSKÁ, A. The foreign news and media image of the European Union in current television news production. In: Communication today. 2020, 11(2), pp. 84-102. [4] KRAJČOVIČ, P., URMÍNOVÁ, M. Reflection of the 30th anniversary of the velvet revolution in the media. In: Megatrends and Media [online]: On the Edge. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 340. ISBN 978-80-572-0062-8. Dostupné na: https://fmk.sk/veda-a-vyskum/zborniky/ [4] MINÁRIKOVÁ, J., BLAHÚT, D., VIŠŇOVSKÝ, J. Hi-Tech And Eye-Catching Alike: In formation In The Multiplatform Era. In: ejmap. 2020, 3(2), s. 118-125.
AFC The convergence of media and journalism / Zora Hudíková. In: SGEM 2017 : 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts : Science & Humanities Conference Proceedings. Volume I: Human Geography, Media and Communications, Information and Library Science, Demography and Women´s Studies. - Sofia : STEF92 Technology, 2017. - ISBN 978-619-7408-23-2. - ISSN 2367-5659. - S. 133-140.
ohlasy:
Ohlasy: 2017 [2] KUBÍKOVÁ, Karin. Perspectives of the online media market development in Slovakia. In: Marketing Identity: Online Rules. Trnava: FMK UCM, 2017, pp. 127-134. [4] RADOŠINSKÁ, Jana. Multiplatformové novinárstvo v kontexte mediálnej kultúry. In: Koncepty a praktiky multiplatformovej žurnalistiky. Trnava: FMK UCM, 2017, s. 178. ISBN 978-80-8105-911-7. [4] VIŠŇOVSKÝ, Ján. Paralely digitálneho novinárstva a jeho rozmach v kontexte rozvoja informačných a komunikačných technológií v spoločnosti. In: Koncepty a praktiky multiplatformovej žurnalistiky. Trnava: FMK UCM, 2017, s. 263. ISBN 978-80-8105-911-7. 2018 [4] GÁLIK, Slavomír. Médiá a pravda. K epistemologickému problému mediálneho informovania. In: Pravda. Teoretické a praktické kontexty. Prešov: FF PU, 2018, s. 167. ISBN 978-80-973092-0-6. [3] RADOŠINSKÁ, J., VIŠŇOVSKÝ, J., MENDELOVÁ, D. Slovak journalistic sphere: Development tendencies and innovations. In: Mediji i medijska kultura. Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu, 2018, s. 136. ISBN 978-953-8181-09-2. [3] VIŠŇOVSKÝ, J., OBERTOVÁ, E. Slovak regional press in digital era. In: SGEM 2018 conference proceedings. Sofia: STEF92 Technology, 2018, s. 262. ISBN 978-619-7408-59-1. [3] VIŠŇOVSKÝ, J., RADOŠINSKÁ, J. Introductory Chapter: Some Notes on Journalism in the Age of Social Media. In: Social Media and Journalism - Trends, Connections, Implications. London: IntechOpen, 2018, s. 3-9. ISBN 978-1-78984-259-3. 2019 [4] BLAHÚT, Dušan. Offline communication of Jan Paláriks Theatre in Trnava. In: Marketing Identity: Offline Is the New Online. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 32. ISBN 978-80-572-0038-3.
AFC Emotions a key element of news reporting / Z. Hudíková. (Zborník abstraktov dostupný na CD -ISBN 978-80-8155-033-1). In: Current issues of science and research in the global world : proceedings of the international conference. - Leiden : CRC Press, 2014. - ISBN 9781138027398. - S. 161-169.
ohlasy:
Ohlasy: 2016 [2] PRAVDOVÁ, Hana. The convergence of traditional and internet media - challenges and pitfalls. In: Marketing Identity: Brands we love - part I. Trnava: FMK UCM, 2016, s. 353. ISBN 978-80-8105-840-0. 2017 [4] PRAVDOVÁ, Hana. Mediálne a kultúrne rámce multiplatformovej žurnalistiky. In: Koncepty a praktiky multiplatformovej žurnalistiky. Trnava: FMK UCM, 2017, s. 99. ISBN 978-80-8105-911-7. [1] PRAVDOVÁ, Hana. The myth of quality media or seriousness as a brand. In: European Journal of Science and Theology. 2017, vol. 13, no. 6, pp. 53-63. ISSN 1841-0464. [4] RADOŠINSKÁ, Jana. Multiplatformové novinárstvo v kontexte mediálnej kultúry. In: Koncepty a praktiky multiplatformovej žurnalistiky. Trnava: FMK UCM, 2017, s. 177. ISBN 978-80-8105-911-7. 2019 [2] SZOMOLÁNYI, Anton. Non-verbal manipulation in the audiovisual language of journalism. In: Megatrends and Media: Digital Universe [online]. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 290. ISBN 978-80-572-0015-4. 2020 [4] PRAVDOVÁ, H. Ekonomické dôsledky Covid 19 a kríza mediálneho biznis modelu. In: Marketingová komunikácia v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky 3. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 114-121. ISBN 978-80-572-0065-9. [4] PRAVDOVÁ, Hana. Covid 19 and the threat of periodical press mortality. In: Megatrends and Media [online]: On the Edge. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 620. ISBN 978-80-572-0062-8. Dostupné na: https://fmk.sk/veda-a-vyskum/zborniky/.
ACB Televízia / Zora Hudíková, Jana Porubcová. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2007. - 136 s. - (Mediálne kompetencie ; zv. V). - ISBN 978-80-89220-98-4. Ohlasy:
ohlasy:
Ohlasy: 2009 [4] PRAVDOVÁ, Hana. Determinanty kreovania mediálnej kultúry. V Trnave : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM, 2009. ISBN 978-80-8105-113-5, s. 81, 290, 349. [4] PRAVDOVÁ, Hana. Mediálna a kultúrna kolonizácia verzus dekolonizácia. In Európske kontexty interkultúrnej komunikácie. V Nitre : Univerzita Konštantína Filozofa, 2009. ISBN 978-80-8094-564-0, s. 702. [4] PRAVDOVÁ, Hana. Sociokultúrny kontext masovej komunikácie. Bratislava : Národné osvetové centrum, 2009. Acta culturologica ; zv. 19. ISBN 978-80-7121-314-7, s. 110, 127. [4] FÁBRYOVÁ, Martina - KOPICOVÁ, Gabriela. Súčasný stav objektivity a vyváženosti spravodajstva STV, TV Markíza, TV Joj a TA3. In Zborník masmediálnych štúdií. V Trnave : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM, 2009. ISBN 978-80-8105-130-2, s. 135, 131, 138, 181. 2011 [4] PRAVDOVÁ, Hana. Lexikón masmediálnych štúdií. III, Žurnalistické žánre. V Trnave : Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda, 2011. ISBN 978-80-8105-207-1, s. 67. [4] KUCZMANNOVÁ, Petra. Redaktor v lokálnej a regionálnej televízii - Mestská televízia Trnava a regionálna teevízia RTV Krea. In Médiá a politika - Megatrendy a médiá. Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM, 2011. ISBN 978-80-8105-251-4, s. 301, 307, 322. [4] PRAVDOVÁ, Hana. Production of journalistic messages II. In Media relations II. Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM, 2011. ISBN 978-80-8105-229-3, Chapt. IX, p. 243. [4] PRAVDOVÁ, Hana. Prehľad žurnalistických žánrov v jednotlivých typoch médií. In Základy masmediálnych štúdií. Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM, 2011. ISBN 978-80-8105-340-5, Kap. III, s. 83. 2014 [4] TUŠER, Andrej, Zuzana KRESÁK KAMENSKÁ. Médiá & právo : rukoväť k masovým médiám a verejnému právu v SR a ČR. Žilina : Eurokódex, 2014. ISBN 978-80-8155-046-1, s. 58, 193, 239. 2016 [4] PRAVDOVÁ, H., VOLKOVÁ, B. Žáner, žánrová hybridizácia. In: Slovník vybraných pojmov z mediálnych štúdií. Trnava: FMK UCM, 2016, s. 243. ISBN 978-80-8105-874-5. [4] SLIVA, M., DOKTOROVÁ, K., JÁNOŠOVÁ, D. Význam programovej štruktúry komerčných televízií. In: Zborník ŠVOaUK. Trnava: UCM, 2016, s. 173, 195. ISBN 978-80-8105-794-6. 2018 [4] FUTEJ, Š., BUČKOVÁ, Z. Televízny seriál ako ťažiskový produkt súčasnej televíznej tvorby. In: ŠVOAUK 2018 [online] : sekcia masmediálnej komunikácie. Trnava: FMK UCM, 2018, s. 409 [2019-04-08]. ISBN 978-80-8105-981-0. Dostupné na: https://fmk.sk/download/SVOaUK-2018-Sekcia-masmedialnej-komunikacie.pdf [4] GREGUŠ, Ľuboš. News - objective reflection of reality? In: Quo vadis massmedia, quo vadis marketing [online]. Trnava: FMK UCM, 2018, s. 127 [2019-04-04]. ISBN 978-80-8105-973-5. Dostupné na: https://fmk.sk/download/Quo-Vadis-Mass-Media-Quo-Vadis-Marketing-2018-AJ.pdf [4] HOSSOVÁ, M., HEKELJ, M. Mediálna výchova a mediálna gramotnosť v kontexte televíznej tvorby pre deti a mládež. Trnava: UCM, 2018. ISBN 978-80-8105-945-2. s. 81. [4] HURAJOVÁ, A., MINÁRIKOVÁ, J. TV and Broadcasting: Basic Outlines and Current Position. Trnava: FMK UCM, 2018. ISBN 978-80-8105-968-1. s. 51. [4] PREDNÁ, N., BUČKOVÁ, Z. Relácie o varení v slovenských verejnoprávnych a komerčných televíziách. In: ŠVOAUK 2018 [online] : sekcia masmediálnej komunikácie. Trnava: FMK UCM, 2018, s. 359 [2019-04-08]. ISBN 978-80-8105-981-0. Dostupné na: https://fmk.sk/download/SVOaUK-2018-Sekcia-masmedialnej-komunikacie.pdf [4] REMOVČÍKOVÁ, L., HLADÍKOVÁ, V. Infotainment v televíznom spravodajstve. In: ŠVOAUK 2018 [online] : sekcia masmediálnej komunikácie. Trnava: FMK UCM, 2018, s. 329 [2019-04-08]. ISBN 978-80-8105-981-0. Dostupné na: https://fmk.sk/download/SVOaUK-2018-Sekcia-masmedialnej-komunikacie.pdf 2019 [4] GUBOVÁ, B., GREGUŠ, Ľ. Infotainment v súčasnom televíznom spravodajstve. In: ŠVOAUK 2019 [CD-ROM]. Trnava: UCM, 2019, s. 321, 324, 344. ISBN 978-80-572-0008-6. [4] PRAVDOVÁ, Hana. Žurnalistické žánre v klasických a internetových médiách. In: Masmediálne štúdiá [online]: príručka na prijímacie skúšky. Bratislava: Letra Edu, 2019, s. 87 [2019-03-01]. ISBN 980-80-89962-25-9. Dostupné na: https://fmk.sk/dod-fmk-ucm-2019/ 2020 [4] HATALA, P., GREGUŠ, Ľ. Vplyv televízneho spravodajstva na vnímanie reality. In: ŠVOAUK 2020 [online]. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 37. ISBN 978-80-572-0048-2. Dostupné na: https://fmk.sk/veda-a-vyskum/zborniky/
HORIZON 2020 - Research and Innovation Framework Programme - „Critical Exploration of Media Related Risks and Opportunities for Deliberative Communication: Development Scenarios of the European Media Landscape“, 2021 – 2023, členka riešiteľského tímu
Projekt APVV-21-0115 s názvom Hypermoderná mediálna kultúra – Filmová a televízna tvorba ako zrkadlo sociálno-kultúrnych fenoménov 21. storočia, 2022 – 2026, členka riešiteľského tímu
VEGA č. 1/0489/23 -- Inovatívny model monetizácie digitálnych hier v oblasti kreatívneho priemyslu, 2021 – 2025, členka riešiteľského tímu
VEGA č. 1/0283/20 -- Synergia odvetví mediálneho priemyslu v kontexte kritickej politickej ekonómie médií, 2020-2022, členka riešiteľského tímu
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
členka Vedeckej rady | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | FMK UCM v Trnave 2016-súčasnosť |
členka Umeleckej a pedagogickej rady | Fakulta dramatických umení, Akadémia umení v Banskej Bystrici | FDU AU 2022-súčasnosť |
členka Vedeckej rady | Fakulta dramatických umení AU v Banskej Bystrici | FDU AU 2020-2022 |
členka odborovej komisie | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v TT | 2016-súčasnosť |
členstvo v Odborovej komisii pre doktorandské šúdium | Fakulta masmédií PEVŠ | 2022-súčasnosť |
Fakulta masmédií PEVŠ v Bratislave / členka Vedeckej rady | Fakulta masmédií PEVŠ v Bratislave | FM PEVŠ 2008-2016 |
členstvo v komisiách na štátne skúšky | Fakulta masmédií PEVŠ | 2008-2016 |
členstvo v komisiách na štátne skúšky | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v TT | od 2016 - kontinuálne |
členstvo v komisiách na štátne skúšky | Filozofická fakulta UKF Nitra | 2011-2016 |
členstvo v komisiách na dizertačné skúšky a rigorózne skúšky | Fakulta masmédií PEVŠ | 2008-súčasnosť |
členstvo v komisiách na dizertačné skúšky a rigorózne skúšky | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM | 2010-súčasnosť |
členstvo v komisiách na dizertačné skúšky a rigorózne skúšky | Filozofická fakulta UKF Nitra | 2012-súčasnosť |
členstvo v komisiách na habilitačné konania | Fakulta masmédií PEVŠ / Paneúrópska vysoká škola | 2018, 2022, 2023, 2024 |
členstvo v komisiách na habilitačné konania | Fakulta masmediálnej komunikácie | 2015 |
členstvo v komisiách na habilitačné konania | Filozofická fakulta UK Bratislava | 2020 |
členstnstvo v komisiách na habilitačné konania | Filozofická fakulta UKF Nitra | 2020 |
predsedníčka, podpredsedníčka a členka Akademického senátu FM PEVŠ | Fakulta masmédií PEVŠ / Paneurópska vysoká škola | 2008-2012 predsedníčka AS FM PEVS, 2012-2016 podpredsedníčka AS FM PEVŠ |
podpredsedníčka a členka Akademického senátu PEVŠ | Paneurópska vysoká škola | 2012-2016 podpredsedníčka AS PEVŠ |
hodnotiteľka APVV projektov | Agentura na podporu vyskumu a vyvoja | 2021-súčasnosť |
členstvo vo vedeckej rade časopisu | Global Media Journal (Fakulta masmédií PEVŠ ) | 2014 - 2018 (FM PEVŠ) |
členstvo vo vedeckej rade časopisu | European Journal of Media, Art and Photography (EJMAP) (Fakulta masmediálnej komunikácie UCM | od 2016 (EJMAP - FMK UCM), od 2018 šéfredaktorka |
členstvo vo vedeckej rade časopisu | Acta Ludologica (Fakulta masmedilálnej komunikácie UCM) | od 2020 (AL - FMK UCM) |
členstvo v Odborovej komisii pre doktorandské šúdium | Fakulta masmédií PEVŠ | 2014-2016 (FM PEVŠ), 2022-súčasnosť |
šéfredaktorka | univerzitného časopisu PANEUROUNI | 2009-2013 |
šéfredaktorka | European Journal of Media, Art and Photography (EJMAP) | 2018 - súčasnosť (FMK UCM) / |
členka Vedeckého výboru konferencie | Megatrendy a médiá (FMK UCM) | 2017-súčasnosť |
členka Vedeckého výboru konferencie | Megatrendy a médiá (FMK UCM) | 2019-súčasnosť |
členka Vedeckého výboru konferencie | Markenting and Media Identity, Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v TT | 2022-súčasnosť |
podpredsedníčka a členka hodnotiacej komisie pre umenie grantovej schémy KEGA | Kultúrna a edukačná grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky (KEGA) | od 2021 - členka, od 2022-súčasnosť podpredsedníčka Komisie č. 4 pre umenia |
členka odbornej poroty celoslovenskej súťaže Zlatá klapka (predtým Slovenský detský Oskar) – súťaže v audiovizuálnej a multimediálnej tvorbe žiakov základných umeleckých, základných a stredných škôl pod záštitou ministra školstva, inicátorka a vedúca lektorka seminárov pre žiakov a pedagógov | Základná umelecká škola J. Albrechta, Bratislava / | 2012-súčasnosť |
projekt -Komunikáciou k porozumeniu a úspechu -- odborná garantka časti Komunikačné kompetencie, lektorka kurzov r | Štátny pedagogický ústav | 2018-2020 |
autorka Rámcových učebných plánov a učebných osnov štátneho vzdelávacieho programu pre základné umelecké školy – Odbor audiovizuálnej a multimediálnej tvorby, schválené Ministerstvom školstva v r. 2009. Schválením týchto dokumentov sa otvoril priestor pre činnosť nového umeleckého odboru v základných umeleckých školách Zadávateľ: Základná umelecká škola J. Albrechta, Bratislava Osnovy sa aplikujú na všetkých umeleckých školách na Slovensku. | Základná umelecká škola J. Albrecht Elementary Art School, Bratislava +) | 2009 |
Hodnotenie kultúry prejavu redaktorov a moderátorov RTVS, autorka projektu, hodnotiteľka | Rozhlas a televízia Slovenska | 2019-2022 |
Členka asociácie | International Association for Media Education (IAME) | 2020 - súčasnosť |
Členka asociácie | European Association for Viewers Interests (EAVI) | 2020 - súčasnosť |
členka asociácie | European Communication Research and Education Association (ECREA) | 2016 - súčasnosť |
členka a lektorka občianskeho združenia A centrum zameraného na inkúziu vo vzdelávaní , ako aj v ďalších životných situáciách, s ktorými sa stretávajú rodiny a mladí ľudia s Aspergerovým syndrómom či inými formami neurodiverzity | Občianske združenie - A centrum (predtým Annwin) | od 1995 |
Autorka praktickej príručky pre vedúcich zamestnancov – Pracovné hodnotenia v STV | Slovenská televízia | 1994 |
Členka asociácie | Higher Education Video Game Alliance | 2021 |
členka asociácie | Herní historie | 2021 |
Členka asociácie | Digital Games Research Association: DiGRA | 2021 |
členka predsedníctva KEGA | Kultúrna a edukačná grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky (KEGA) | 2022-súčasnosť |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
University Sidi Del Abbés | Sidi Del Abbés, Alžírsko | júl 2022 | |
National state university in Belgorod, Belgorod, Russia, 2021 | |||
Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy, Praha, Česká republika, 2017 | |||
Národnostná rada slovenskej národnostnej menšiny v Srbsku, Nový Sad, Srbsko, 2017 |
Doc. PhDr. Zora Hudíková, PhD. je psychologička médií a mediologička. Pôsobí ako univerzitná docentka, pedagogicko-výskumná pracovníčka v oblasti mediálnych a komunikačných štúdií. Vo výskumnej a pedagogickej činnosti sa venuje psychológii médií, osobnosti tvorcu i recipienta, kognitívnemu spracovaniu a účinkom mediálnych obsahov, komunikáci na rôznych úrovniach, s rôznymi cieľovými skupinami a v rámci rôznych úrovní a typov procesov, tvorivosti, manažovaniu tvorivých tímov, rozhlasovej žurnalistike, sociokultúrnym aspektom trhového prostredia, vystupovaniu v médiách. Vo výskumoch a pri pedagogickej práci využíva svoje psychologické vzdelanie a skúsenosti z mediálneho prostredia, či už ako tvorkyne alebo lektorky a koučky pri vzdelávaní, ako aj z rôznych mediálnych a komunikačných tréningov. Roky sa venuje tréningom komunikácie, osobitne tréningom mediálnej komunikácie (moderátora, redaktora, aj respondenta), hodnoteniu mediálnych obsahov z pohľadu potenciálnej recepcie publikom, osobnosti tvorcu a jeho mediálnym kompetenciám, ako aj procesom tvorby. Popri svojom akademickom pôsobení koncepčne pripravila a viedla množstvo komunikačných tréningov zameraných na budovanie mäkkých zručností s rôznymi typmi účastníkov domách aj zahraničných firiem (napr. DELL, ECCO, Sky Europe, Continental Matador Rubber, s.r.o., MONDI SCP, Emerson, KINEX measuring, SLOVALCO a i.) na rôznych stupňoch riadenia (top manažéri aj prvostupňoví manažéri), ako aj pre špecifické cieľové skupiny. Osobitne sa v rámci projektov a tréningov venuje problematike inklúzie v spojitosti so skupinami minorít, migrantov a ľudí so špecifickými potrebami, aj v rámci medzinárodných projektov (Europe Matters – Europe Works, Enter, Tandem, Europsky zbor solidarity , Nórsky fond a pod.) . Počas svojho pôsobenia v akademickom prostredí napísala monografiu, viacero vysokoškolských učebníc a odborných štúdií. Vystupovala na konferenciách nielen doma, ale aj v zahraničí, o.i. v Česku, Bulharsku, Rusku, Srbsku, či na Cypre. Bola a je členkou aj vedúcou projektov (VEGA, KEGA), v súčasnosti participuje okrem iného na projekte H 2020, má za sebou viacero pozvaných prednášok doma aj v zahraničí (Česko, Srbsko, Rusko). Je šéfredaktorkou databázového časopisu European Journal of Media, Art and Photography (EJMAP), publikuje v rôznych databázových časopisoch. Pri rozvoji žurnalistov dlhodobo spolupracuje aj s Národnostnou radou slovenskej národnostnej menšiny v Srbsku. Je posudzovateľkou projektov (KEGA, VEGA), mediálnych výstupov (RTVS) a recenzentkou mnohých kníh z oblasti masmediálnych a komunikačných štúdií. Vytvorila koncepciu Audiovizuálneho vzdelávania pre Základné umelecké školy, ktorá sa realizuje po celom Slovensku. Výstupy tvorcov sa prezentujú v rámci celoslovenskej súťaže Zlatá klapka, ktorá sa organizuje pod záštitou ministra školstva. Zostavila aj koncepciu vzdelávania študentov v oblasti praktických kompetencií (mediálnej tvorby) na Fakulte masmédií PEVŠ. V roku 2016 bola zapísaná do Encyklopédie osobností Českej a Slovenskej republiky, vydanej Oxford Encyklopedia Ltd.