UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Mgr. Zuzana Kvetanová, PhD.
Email:
zuzana.buckova@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
FMK UCM - Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Pracovisko:
KMASK - Katedra masmediálnej komunikácie

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Kvetanová
I.2 - Meno
Zuzana
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1991
I.5 - Názov pracoviska
Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita Sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Katedra masmediálnej komunikácie
I.6 - Adresa pracoviska
Námestie J. Herdu 2, 91701 Trnava, Slovensko
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
zuzana.kvetanova@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/30132
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
7218 Mediálne a komunikačné štúdiá
I.11 - ORCID iD
0000-0001-5975-1691

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.b - Rok
2010 - 2013
II.c - Odbor a program
ŠO 3.2.3 masmediálne štúdiá ŠP masmediálna komunikácia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.b - Rok
2013 - 2015
II.c - Odbor a program
ŠO 3.2.3 masmediálne štúdiá ŠP masmediálna komunikácia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
II.b - Rok
2015 - 2018
II.c - Odbor a program
ŠO 3.2.3 masmediálne štúdiá ŠP masmediálna komunikácia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Vysokoškolský pedagóg / odborný asistent Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 24.09.2018 – súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Účasť na webinári o využívaní AI nástrojov, ktoré pomáhajú výskumníkom pri ich práci FMK UCM v Trnave 2023
Účasť na onlinovom školení IS HAP (hodnotenie akademických pracovníkov) Univerzita Palackého v Olomouci, FMK UCM v Trnave 2023
Účasť na workshope Inšpiruj sa a pôsob: Ako získať pozornosť a udržať ju počas celej prednášky FMK UCM v Trnave 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Hry v dejinách kultúry Teória digitálnych hier 1. stupeň 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
Mediálna výchova a digitálne hry Teória digitálnych hier 1. stupeň 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
Žurnalistické žánre I. (semináre) Masmediálna komunikácia 1. stupeň 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
Žurnalistické žánre II. (semináre) Masmediálna komunikácia 1. stupeň 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
Mediálny diskurz I. Masmediálna komunikácia 1. stupeň 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
Mediálny diskurz II. Masmediálna komunikácia 1. stupeň 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
1
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
15
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
10
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
55
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
28
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
15
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
102
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
84
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
33
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
28
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách

Globalizovaný filmový priemysel / Jana Radošinská, Zuzana Kvetanová, Lenka Rusňáková ; vedeckí recenzenti: Miloš Mistrík, Martin Štoll, Terézia Rončáková. - 1. vyd. - Praha : Wolters Kluwer, 2020. - 283 s. [17,2AH]. - ISBN 978-80-7598-950-5.


ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Historical reflection on game principle alea and its presence in virtual reality / Zuzana Bučková, 2016. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 7, no. 2 (2016), pp. 30-45. [Bučková Zuzana (100%)]

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Expressions of Postmodernism Within the Dimension of Digital Games / Zuzana Kvetanová, Jana Radošinská, 2020. In: ejmap : European Journal of Media, Art & Photography. - ISSN 1339-4940, Roč. 8, č. 1 (2020), s. 84-95. [Kvetanová Zuzana (50%) - Radošinská Jana (50%)]

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

To thrive means to entertain: the nature of today's media industries / Jana Radošinská, Zuzana Kvetanová, Ján Višňovský, 2020. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 11, č. 1 (2020), s. 4-21. [Radošinská Jana (34%) - Kvetanová Zuzana (33%) - Višňovský Ján (33%)]

AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách

Debunking as a Method of Uncovering Disinformation and Fake News / Zuzana Kvetanová, Anna Kačincová Predmerská, Magdaléna Švecová, 2021. InFake News Is Bad News : Hoaxes, Half-truths and the Nature of Today's Journalism / edited by Ján Višňovský and Jana Radošinská. - 1. vyd. - Londýn : IntechOpen, 2021. - ISBN 978-1-83962-421-6. DOI 10.5772/intechopen.87790, s. 59-78. [Kvetanová Zuzana (34%) - Kačincová Predmerská Anna (33%) - Švecová Magdaléna (33%)]

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách

Globalizovaný filmový priemysel / Jana Radošinská, Zuzana Kvetanová, Lenka Rusňáková ; vedeckí recenzenti: Miloš Mistrík, Martin Štoll, Terézia Rončáková. - 1. vyd. - Praha : Wolters Kluwer, 2020. - 283 s. [17,2AH]. - ISBN 978-80-7598-950-5.

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Religious motives as part of virtual reality created by the digital game "The Witcher 3: Wild hunt" / Zuzana Bučková, 2019.In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Roč. 15, č. 1 (2019), s. 223-233. [Bučková Zuzana (100%)]

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Expressions of Postmodernism Within the Dimension of Digital Games / Zuzana Kvetanová, Jana Radošinská, 2020. In: ejmap : European Journal of Media, Art & Photography. - ISSN 1339-4940, Roč. 8, č. 1 (2020), s. 84-95. [Kvetanová Zuzana (50%) - Radošinská Jana (50%)]

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

To thrive means to entertain: the nature of today's media industries / Jana Radošinská, Zuzana Kvetanová, Ján Višňovský, 2020. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 11, č. 1 (2020), s. 4-21. [Radošinská Jana (34%) - Kvetanová Zuzana (33%) - Višňovský Ján (33%)]

AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách

Debunking as a Method of Uncovering Disinformation and Fake News / Zuzana Kvetanová, Anna Kačincová Predmerská, Magdaléna Švecová, 2021. InFake News Is Bad News : Hoaxes, Half-truths and the Nature of Today's Journalism / edited by Ján Višňovský and Jana Radošinská. - 1. vyd. - Londýn : IntechOpen, 2021. - ISBN 978-1-83962-421-6. DOI 10.5772/intechopen.87790, s. 59-78. [Kvetanová Zuzana (34%) - Kačincová Predmerská Anna (33%) - Švecová Magdaléna (33%)]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách

Globalizovaný filmový priemysel / Jana Radošinská, Zuzana Kvetanová, Lenka Rusňáková ; vedeckí recenzenti: Miloš Mistrík, Martin Štoll, Terézia Rončáková. - 1. vyd. - Praha : Wolters Kluwer, 2020. - 283 s. [17,2AH]. - ISBN 978-80-7598-950-5.

 

Ohlasy:

2023  [01] VIŠŇOVSKÝ, J., SOLÍK, M., DÚBRAVSKÁ, O. New legal regulation of publications in Slovak media environment. In: Communication Today. 2023, 14(2), s. 4-14. Scopus


2023  [02] DÚBRAVSKÁ, O., VIŠŇOVSKÝ, J. Implementation of new technologies with elements nad tools of artificial intelligence into the television broadcasting. In: NRDSCI International Conference. Sofia: SAIMA Consult, 2023, s. 299-305. ISBN 978-619-7495-33-1.


2023  [02] FRANCISTYOVÁ, B. Netflix a hudobný priemysel ako akcelerátory záujmu o štúdium hallyu na Slovensku. In: Analýza a výskum v marketingovej komunikácii. 2023, 10(1).


2022  [02] FRANCISTYOVÁ, B., VIŠŇOVSKÝ, J. Neo-acceptance of Hallyu as a result of changes in the film industry: K-pop in Europe and on Slovak radio. Trnava: FMK UCM, 2022, s. 38-48. ISBN 978-80-572-0297-4.


2021  [2] HALAMA, L., HUDÍKOVÁ, Z. Concept of the Camera at the Analogue - Digital Crossroads. In: ejmap. 2021. 9(2), s. 70-81. ISSN 1339-4940. WoS


2021  [4] MAGO, Z. Reflection of Marvel's Spider-man games in the context of current and upcoming media trends. In: Megatrends and Media: Home Officetainment. Trnava: FMK UCM, 2021, s. 551-562. ISBN 978-80-572-0183-0.

 

2021  [6] TOČENÁ, Zuzana. On the Globalised Fil Industry - in Detail. In: Ejmap. 2021, 9(1), s. 136-139. ISSN 1339-4940.


2021  [2] BIELIK, P., VIŠŇOVSKÝ, J. Explanatory Journalism - A New Way how to Communicate in Digital Era. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(1), s. 24-36. WoS

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Historical reflection on game principle alea and its presence in virtual reality / Zuzana Bučková, 2016. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 7, no. 2 (2016), pp. 30-45. [Bučková Zuzana (100%)]

 

Ohlasy:

2019  [4] PRAVDOVÁ, Hana. Remake as a commercial media strategy. In: Marketing Identity: Offline Is the New Online. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 1075. ISBN 978-80-572-0038-3.

2019  [4] RADOŠINSKÁ, Jana. Semiotická analýza filmovej trilógie o Temnom rytierovi. In: Empirické aspekty filmov o superhrdinoch. Trnava: FMK UCM, 2019. ISBN 978-80-8105-954-4. s. 201.

2017  [2] RUSŇÁKOVÁ, Lenka. The cosplay phenomenon and its possition in the current digital age. In: Marketing Identity: Online rules - part I. Trnava: FMK UCM, 2017, s. 403, 406. ISBN 978-80-8105-917-9. WoS

2016  [4] RUSŇÁKOVÁ, Lenka. Kyberpriestor. In: Slovník vybraných pojmov z mediálnych štúdií. Trnava: FMK UCM, 2016, s. 115. ISBN 978-80-8105-874-5.

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Expressions of Postmodernism Within the Dimension of Digital Games / Zuzana Kvetanová, Jana Radošinská, 2020. In: ejmap : European Journal of Media, Art & Photography. - ISSN 1339-4940, Roč. 8, č. 1 (2020), s. 84-95. [Kvetanová Zuzana (50%) - Radošinská Jana (50%)]


Ohlasy:

2021  [4] VRABEC, N., ODZIOMKOVÁ, J. Self-presentation as a Component of personal Identity in Cyberspace. In: Ejmap. 2021, 9(1), s. 86-97. ISSN 1339-4940.

 

2020  [2] MINÁRIKOVÁ, J., BLAHÚT, D., VIŠŇOVSKÝ, J. Hi-Tech And Eye-Catching Alike: In formation In The Multiplatform Era. In: ejmap. 2020, 3(2), s. 118-125. WoS

 

2020  [2] MAGO, Zdenko. Fake-vertising and mobile games: Case study of 'pull the pin' ADS. In: Communication today. 2020, 11(2), pp. 132-147. WoS

 

2020 [4] VIŠŇOVSKÝ, J., BIELIK, P. Communication of churches and religious communities in Slovakia via social networks. In: Megatrends and Media [online]: On the Edge. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 135. ISBN 978-80-572-0062-8. Dostupné na: https://fmk.sk/veda-a-vyskum/zborniky/.

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

To thrive means to entertain: the nature of today's media industries / Jana Radošinská, Zuzana Kvetanová, Ján Višňovský, 2020. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 11, č. 1 (2020), s. 4-21. [Radošinská Jana (34%) - Kvetanová Zuzana (33%) - Višňovský Ján (33%)]

 

Ohlasy:

2024  [02] CUMMINGS, Dean. Beyond the Bias: The Hegemony of Corporatizing Journalism. In: Handbook of Applied Journalism: Theory and Practice. Cham: Springer, 2024, s. 515-532. ISBN 978-3-031-48738-5.


2023  [02] FRANCISTYOVÁ, B. Netflix a hudobný priemysel ako akcelerátory záujmu o štúdium hallyu na Slovensku. In: Analýza a výskum v marketingovej komunikácii. 2023, 10(1).


2022  [02] MAGO, Z. Marketing digitálnych hier. Trnava: UCM, 2022. ISBN 978-80-572-0271-4. s. 148.


2022  [01] KOLENČÍK, P., HUDÍKOVÁ, Z. Narrative as an Element of Podcast Production: The Case Study of Nezhasínaj! In: Ejmap. 2022, 10(2), pp. 100-108. WoS


2022  [02] Journalistic Practices in New Information Arena / Tariq, Muhammad [Autor] ; Aslam, Muhammad [Autor] ; Safdar, Ramiza [Autor] In: Journal of Social Sciences Review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – ISSN (online) 2789-4428. – ISSN (chybné) 2789-441X. – Roč. 2, č. 4 (2022), s. 149-161.


2022  [01] The Use of Communication Tools in Human Resources Marketing and the Role of Critical Thinking in This Process / Uhlík, Martin [Autor, 30%] ; Bednárik, Jaroslav [Autor, 10%] ; Solík, Martin [Autor, 30%] ; Mináriková, Juliána [Autor, 30%]. – [recenzované]. – WOS CC In: Media Literacy and Academic Research [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Fakulta masmediálnej komunikácie. – ISSN 2585-8726. – ISSN (online) 2585-9188. – Roč. 5, č. 2 (2022), s. 259-272. WoS


2022  [01] MATHIASOVÁ, A., SOLÍK, M., MINÁRIKOVÁ, J. Paid subscriptions and premium content: online news publishers' monetisation strategies. In: Communication today. 2022, 13(1), s. 18-27. WoS, Scopus


2022  [01] RUSŇÁKOVÁ, L., KOPECKÁ, Z. Philosophical meta-story about The little prince as a synergy of book and film industries: on the possibilities of film adaptation of literature for children and youth. In: Communication today. 2022, 13(1), s. 74-90. WoS


2022  [02] HURAJOVÁ, A., KOLLÁROVÁ, D., HURAJ, L. Trends in education during the pandemic: modern online technologies as a tool for the sustainability of university education in the field of media and communication studies. In: Heliyon. 2022, roč. 8, č. 5, s. 1-17.

 

2021  [3] BRNÍK, A., BOTOŠOVÁ, Ľ., KAPEC, M. Current trends in the news service of commercial radio stations in Slovakia. In: Diskursologija i mediakritika sredstv massovoj informacii. Belgorod: Politerra, 2021, s. 205. ISBN 978-5-98242-337-7.

 

2021  [4] PAVELEKOVÁ, J., ČÁBYOVÁ, Ľ., HRUŠKOVÁ, A. Reading Behaviour in the Digital Age: Impact of Covid-19 on Consumer Behaviour. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(2), s. 25-40. ISSN 2585-8726.


2021  [2] ENGLER, M., TRNKA, A. Fundamental Knowledge behind Creation of Concept Art. In: ejmap. 2021. 9(2), s. 106-115. ISSN 1339-4940. WoS


2021  [4] BRNÍK, A., KAPEC, M. Impact Of The First And Second Waves Of Coronavirus On Slovak Radio Audiences. In: MLAR. 2021, 4(2), s. 166-186.

 

2021  [2] SPÁLOVÁ, L., MIKULÁŠ, P., PÚCHOVSKÁ, O. Attitudes towards different influencer categories - exploration of Generation Z. In: Communication Today. 2021, 12(1), s. 44-61. WoS


2021  [3] ANTOLÍN-PRIETO, R., REYES-MENENDEZ, A., RUIZ-LACACI, N. Explorando los factores que afectan al comportamiento de los consumidores en plataformas de live streaming. In: Revista Espacios. 2021, 42(14), s. 29-42. ISSN 0798-1015.


2021  [1] BRNÍK, A., GRACOVÁ, S., GRACA, M. Public opinion on unified TV content rating system. In: Ad Alta. 2021, 11(1), s. 42-49. WoS

 

2020 [1] CUMMINGS, D. The MMJ became a McJob: The McDonaldization of Multimedia Journalism. In: KOME − An International Journal of Pure. 2020, 8(2), pp. 23-42. WoS


2020  [2] GREGUŠ, Ľ., KAČINCOVÁ PREDMERSKÁ, A. The foreign news and media image of the European Union in current television news production. In: Communication today. 2020, 11(2), pp. 84-102. WoS


2020  [3] OPRALA, B., BIELIK, P. The rise of idiocracy in the online environment. In: Sovremennyj diskurs-analiz. 2020, 2(26), časť 2, s. 10-22. ISSN 2687-0975.


2020  [3] BULGANOVÁ, D. Values in the media and their impact on young people. In: Sovremennyj diskurs-analiz. 2020, s. 6.

 

2020  [4] PRAVDOVÁ, Hana. Ekonomické dôsledky Covid-19 a kríza mediálneho biznis modelu. In: Marketingová komunikácia v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky 3. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 120. ISBN 978-80-572-0065-9.


2020  [4] PRAVDOVÁ, Hana. Covid 19 and the threat of periodical press mortality. In: Megatrends and Media [online]: On the Edge. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 620. ISBN 978-80-572-0062-8. Dostupné na: https://fmk.sk/veda-a-vyskum/zborniky/


2020  [4] HUDÍKOVÁ, Zora. Whipping up emotions by media during coronavirus pandemics. In: Megatrends and Media [online]: On the Edge. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 558. ISBN 978-80-572-0062-8. Dostupné na: https://fmk.sk/veda-a-vyskum/zborniky/


2020  [4] HEKELJ, Marija. Media in global process. In: Megatrends and Media [online]: On the Edge. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 185. ISBN 978-80-572-0062-8. Dostupné na: https://fmk.sk/veda-a-vyskum/zborniky/

 

2020  [2] KUPEC, V. Generation snowflake communication audit. In: Markeitng Identity: Covid-2.0. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 342-349. ISBN 978-80-572-0107-6. WoS


2020  [4] KRAJČOVIČ, P., URMÍNOVÁ, M. Reflection of the 30th anniversary of the velvet revolution in the media. In: Megatrends and Media [online]: On the Edge. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 340. ISBN 978-80-572-0062-8. Dostupné na: https://fmk.sk/veda-a-vyskum/zborniky/

AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách

Debunking as a Method of Uncovering Disinformation and Fake News / Zuzana Kvetanová, Anna Kačincová Predmerská, Magdaléna Švecová, 2021. In: Fake News Is Bad News : Hoaxes, Half-truths and the Nature of Today's Journalism / edited by Ján Višňovský and Jana Radošinská. - 1. vyd. - Londýn : IntechOpen, 2021. - ISBN 978-1-83962-421-6. DOI 10.5772/intechopen.87790, s. 59-78. [Kvetanová Zuzana (34%) - Kačincová Predmerská Anna (33%) - Švecová Magdaléna (33%)]

 

Ohlasy:

2024  [02] Accuracy measure for identification of fake blog erticles in social website using random forest over support vector machine / Sai Krishna, Ch.; Divya, G. In: AIP Conference Proceedings [textový dokument (print)] [elektronický dokument] / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Roč. 2729, č. 1. – College Park (USA) : American Institute of Physics, 2024. – ISSN 0094243X. – ISSN (online) 15517616, s. 1-5.


2023  [02] HAMED, S.Kh., JIZAIDDIN AB AZIZ, M., RIDZWAN YAAKUB, M. Disinformation detection about Islamic issues on social media using deep learning techniques. In: Malaysian Journal of Computer Science. 2023, july, s. 1-25.


2023  [01] CORBU, N., et al. Do conspiracy theories circulating in the media or their debunking affect people's trust in the media? In: Social Science Information. 2023, s. 1-22. Scopus


2022  [02] KAČINOVÁ, V., HURAJOVÁ, A. Selected problems of media education: for students of mass media communication. Trnava: FMK UCM, 2022. ISBN 978-80-572-0288-2. s. 68.


2022  [02] COTOC, A., RADU, A. The digital discourse of Romanian social media prosumers during the Covid-19 pandemic. In: Studia UBB philologia. 2022, 67(4), s. 55-84.


2021  [3] VIŠŇOVSKÝ, J., ROSINSKÁ, N., MINÁRIKOVÁ, J. Coronavirus reporting and fake news about the pandemic in Slovak online media. In: NORDSCI International Conference. Sofia: Saima Consult, 2021, s. 197-204. ISBN 978-619-7495-21-8.


2021  [3] VIŠŇOVSKÝ, J., MATHIASOVÁ, A., MINÁRIKOVÁ, J. Impact of the Covid-19 pandemic on regional and local media - case study. In: NORDSCI International Conference. Sofia: Saima Consult, 2021, s. 215-222. ISBN 978-619-7495-21-8.


2021  [4] MATHIASOVÁ, A. Infodémia v onlinových médiách ako sprievodný jav pandémie covid-19. In: Fenomén 2021: pandémia covidu-19 a médiá. Bratislava: UK, 2021, s. 127-136. ISBN 978-80-223-5250-5.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VEGA 1/0283/20 Synergia odvetví mediálneho priemyslu v kontexte kritickej politickej ekonómie médií, doba riešenia: 2020 – 2022, spoluriešiteľka projektu, vedúci projektu: doc. PhDr. Višňovský Ján, PhD. Anotácia: Projekt smeruje k hlbšiemu pochopeniu postupov a komerčných imperatívov mediálnej produkcie, ktorá sa šíri v rámci neskoro modernej liberálno-demokratickej spoločnosti. Hlavným cieľom projektu je vytvoriť súbor teoreticko-empirických poznatkov, ktoré rozvíjajú kritickú politickú ekonómiu médií a smerujú k vymedzeniu aktuálneho komerčného potenciálu odvetví mediálneho priemyslu, ako aj sériu vedeckých prác viazaných na jednotlivé odvetvia mediálneho priemyslu a ich ekonomické, resp. komerčné aspekty. Splnenie stanoveného cieľa je podmienené uplatnením výskumných nástrojov kvalitatívneho a kvantitatívneho charakteru a syntézou získaných empirických poznatkov. Realizácia projektu vychádza z predpokladu, že ekonomická, technologická a kultúrna konvergencia odvetví mediálneho priemyslu prináša nielen koncentráciu vlastníctva a vytváranie mediálnych oligarchií, ale aj synergiu technológií, zdrojov, príbehov, ideí a tém založenú na masívnom získavaní licencií a formovaní transmediálnych naratívov.

APVV 21/0115 Hypermoderná mediálna kultúra – Filmová a televízna tvorba ako zrkadlo sociálno-kultúrnych fenoménov 21. storočia, doba riešenia: 2022 – 2026, spoluriešiteľka projektu, vedúci projektu: doc. PhDr. Jana Radošinská, PhD. Anotácia: Výskum mediálnej kultúry vychádza z interdisciplinárnej reflexie mediálnej produkcie. Medzi najväčšie výzvy spojené s vedeckou diskusiou o mediálnej kultúre možno zaradiť aj identifikáciu jej sociálno-kultúrnych a hodnotových atribútov. Cieľom projektu je prostredníctvom výsledkov základného výskumu vymedziť a vysvetliť sociálno-kultúrne fenomény obsiahnuté v súčasnej filmovej a televíznej tvorbe pre väčšinové publiká. Riešitelia upriamujú pozornosť na prítomnosť intertextuality vo filmovej a epizodickej fikcii, schopnosť vybraných audiovizuálnych diel simulovať či dokonca nahrádzať objektívnu realitu a aplikáciu tzv. retrospektívnych prvkov, ktoré umožňujú recipientom zakúsiť pocity nostalgie a zostávať v nepriamom kontakte s kultúrnymi javmi typickými pre predchádzajúce desaťročia. Riešiteľský kolektív sa sústreďuje aj na súčasné trendy v stvárňovaní reálnych udalostí, spoločenských problémov, povolaní či univerzálnych ľudských záujmov v rámci fiktívnej filmovej a televíznej tvorby. Projekt vychádza z predpokladu, že audiovizuálna tvorba dneška nevyhnutne zrkadlí sociálno-kultúrne kontexty hypermodernej doby – hoci mediálni producenti nemusia tieto motívy používať vedome ani zámerne. Výskum reaguje na terminologické diskrepancie, ktoré vyplývajú z interdisciplinárnej podstaty mediálnych a komunikačných štúdií, čerpajúc z paradigmatických východísk kultúrnych štúdií, filmovej vedy, televíznych štúdií, teórie literatúry a teórie digitálnych hier. Riešiteľský kolektív si uvedomuje skutočnosť, že realizácia projektu nezabezpečí definitívne riešenia nastolených problémov, má však ambíciu rozšíriť existujúce vedecké diskusie o mediálnej kultúre ako o zdroji simulovaných prvkov reality, ktoré definujú témy verejného diskurzu, kreujú módne trendy a propagujú kultúrne hodnoty i životné štýly.

FPPV-03-2019 Novinárska publicistika. Vybrané žánrové druhy, doba riešenia: marec 2019 – december 2019, spoluriešiteľka projektu, vedúci projektu: Mgr. Lenka Rusňáková, PhD. Anotácia: Problematika žurnalistických žánrov predstavuje významný aspekt súčasného novinárstva. Neustály vývoj spoločnosti a nových technológií podmieňuje zmeny v oblasti formovania žurnalistických žánrov. Dôsledkom tohto javu je vznik nových žánrov, prípadne atrofia či hybridizácia už existujúcich žánrov. Predmetom skúmania predkladaného projektu sa z uvedených dôvodov stáva reflexia aktuálnych trendov v oblasti tvorby žurnalistických žánrov v periodickej tlači. Pozornosť upriamujeme na publicistiku, konkrétne na publicistiku racionálneho a emocionálneho typu prítomnú v printových médiách, pričom poukazujeme na možnosti kvalitatívnej analýzy vybraných žurnalistických žánrov, resp. žánrových druhov. V nadväznosti na učebný text Publicistika v periodickej tlači. Žurnalistické žánre, ktorého zámerom bolo objasniť problematiku typológie žurnalistických žánrov, je cieľom predkladaného projektu identifikovať znaky zvolených žurnalistických žánrov (žánrových druhov) v konkrétnych novinárskych textoch prostredníctvom výskumnej metódy kvalitatívnej obsahovej analýzy. Pripravovaný učebný text prepája teoretické a metodologické východiská s konkrétnymi kvalitatívnymi analýzami v podobe realizovaných prípadových štúdií. Primárnym zámerom projektu je zostavenie praktickej učebnej pomôcky pre študentov mediálnych štúdií.

VEGA Právna ochrana osobnosti a ľudskej dôstojnosti v mediálnom priestore, doba riešenia: 2022 – 2024, spoluriešiteľka projektu, vedúci projektu: JUDr. PhDr. Martin Solík, PhD. - projekt podaný (ešte neschválený)

FPPV-16-2024 Slohové postupy v žurnalistickej tvorbe, doba riešenia: november 2023 – december 2024, spoluriešiteľka projektu, vedúci projektu: Mgr. Lenka Rusňáková, PhD. Anotácia: Problematika slohových postupov predstavuje významný aspekt súčasného novinárstva. Neustály vývoj spoločnosti a nových technológií podmieňuje zmeny v oblasti formovania a využívania slohových postupov v žurnalistickej praxi. Dôsledkom tohto javu je hybridizácia, resp. kooperácia viacerých slohových postupov pri tvorbe novinárskych útvarov (textov) reprezentujúcich rôzne žurnalistické žánre. Predmetom skúmania predkladaného projektu sa z uvedených dôvodov stáva reflexia aktuálnych trendov v oblasti tvorby novinárskych útvarov v periodickej tlači, so zreteľom na prácu s konkrétnymi slohovými postupmi. Pozornosť upriamujeme na spravodajstvo a publicistiku v periodickej tlači, pričom poukazujeme na možnosti kvalitatívnej analýzy vybraných slohových postupov. V nadväznosti na učebný text Publicistika v periodickej tlači. Žurnalistické žánre (Bučková & Rusňáková, 2017) a vysokoškolské skriptum Novinárska publicistika. Vybrané žánrové druhy (Rusňáková & Bučková, 2019), ktorých zámerom bolo objasniť problematiku typológie žurnalistických žánrov a identifikovať znaky zvolených žurnalistických žánrov (žánrových druhov) v konkrétnych novinárskych textoch, má navrhovaná vysokoškolská učebnica Slohové postupy v žurnalistickej tvorbe ambíciu objasniť aktuálne trendy v pri tvorbe publicistických a spravodajských žurnalistických žánrov v periodickej tlači z pohľadu uplatnenia konkrétnych slohových postupov. Pripravovaný učebný text prepája teoretické a metodologické východiská s jeho empirickou časťou – tá obsahuje viaceré kvalitatívne analýzy realizované do podoby prípadových štúdií, resp. praktických cvičení, ktoré sú doplnené o kontrolné otázky a súvisiace úlohy. Zorientovanie sa v problematike typológie slohových postupov je predpokladom pre úspešnú identifikáciu ich základných vlastností vo vybraných novinárskych útvaroch. Pre dané účely sa primárnym zámerom projektu stáva zostavenie praktickej učebnej pomôcky pre študentov mediálnych, komunikačných štúdií a žurnalistiky.

VEGA Digitálna transformácia tradičných odvetví mediálneho priemyslu: Ekonomické, sociálno-kultúrne a právne konzekvencie platformovej ekonomiky médií, doba riešenia: 2025 – 2027, spoluriešiteľka projektu, vedúci projektu: Mgr. Lenka Rusňáková, PhD. Anotácia: Predkladaný výskumný projekt reflektuje problematiku digitálnej transformácie tzv. tradičných odvetví mediálneho priemyslu (žurnalistickej, filmovej, rozhlasovej, hudobnej a televíznej produkcie) s dôrazom na potrebu skúmať konkrétne zmeny v oblastiach produkcie, distribúcie a recepcie vyplývajúce z implementácie digitálnych technológií a komunikačných nástrojov v mediálnom priemysle. Zámerom projektu je vytvoriť schému mapujúcu ekonomické, sociálno-kultúrne a právne konzekvencie vyplývajúce z dynamického technologického vývoja uvedených mediálnych odvetví, ktorý zahŕňa, okrem iných faktorov, uplatnenie nástrojov umelej inteligencie, rozmach robotizovaných, resp. automatizovaných foriem generovania obsahu, dôraz na kreovanie komplexných príbehov a ekonomickú, ale aj technologickú a kreatívnu synergiu jednotlivých segmentov mediálnej produkcie. Riešiteľský kolektív upriamuje pozornosť na kľúčový aspekt platformizácie mediálnej produkcie, ktorá vedie k integrácii širokého spektra rôznych obsahov a služieb pomocou používateľsky prívetivých nástrojov a aplikácií. Jednotlivé platformy tak slúžia nielen na distribúciu mediálneho obsahu, ale aj na poskytovanie množstva služieb, propagáciu a agregáciu používateľských dát. Projekt má ambíciu vysvetliť praktické aspekty tzv. platformovej ekonomiky médií, ktorá favorizuje komerčne dominantné mediálne korporácie a oslabuje spoločenský význam verejnoprávnych, lokálnych či komunitných médií. Osobitná pozornosť je venovaná personálnym aspektom mediálnej produkcie, resp. bezprecedentným zmenám v kreatívnych a produkčných procesoch, ktoré vedú k postupnému redefinovaniu či zániku niektorých profesijných špecializácií v rámci mediálnej tvorby.- projekt podaný (ešte neschválený)

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie Medzinárodná vedecká konferencia Megatrends and Media Apríl 2015 - Apríl 2021
Členka vedeckého výboru medzinárodnej konferencie Medzinárodná vedecká konferencia Megatrends and Media Apríl 2020 - Apríl 2021
Členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie Medzinárodná vedecká konferencia Marketing Identity November 2015 - November 2021
Členka redakcie vedeckého časopisu a zástupkyňa šéfredaktora Vedecký časopis Acta Ludologica (indexovaný v databázach CEEOL, Ulrich Periodical Directory, Index Copernicus, CEJSH, ErihPlus) Kontinuálne od 2018 na pozícii technickej editorky a zabezpečovateľky procesu indexácie, od 2019 zástupkyňa šéfredaktora
Členka Slovenského syndikátu novinárov Slovenský syndikát novinárov Marec 2024 – súčasnosť
Členka Medzinárodnej asociácie novinárov Medzinárodná asociácia novinárov Marec 2024 – súčasnosť

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Prahe Smetanovo nábřeží 6, 110 00 Praha Staré Město, Česká republika 01.05.2017 – 31.05.2017 CEEPUS
Fakulta ekonomiky, Univerzita Josipa Juraja Strossmayera v Osijeku Trg Ljudevita Gaja 7, Osijek, Chorvátsko 08.04.2024 – 12.04.2024 ERASMUS +

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Doktorka Zuzana Kvetanová získala akademické tituly na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Na tej istej fakulte aktuálne pôsobí ako odborná asistentka. V akademickom prostredí sa zaoberá oblasťou mediálnej reality, so zreteľom na médium televízie, najmä v kontexte rodovej a rasovej stereotypyzácie, násilia i sexizmu. Venuje sa taktiež otázke žurnalistických žánrov a dimenzií digitálnych hier v sociokultúrnom a mediálnom prostredí. Svoju pozornosť v danej súvislosti upriamuje predovšetkým na problematiku hry z hľadiska interdisciplinárneho prístupu, konkrétne kultúrno-antropologického, sociologického, filozofického a psychologického. Medzi jej najvýznamnejšie publikačné výstupy patria diela ako Historical Reflection on Game Principle Alea and Its Presence in Virtual Reality (2016), Expressions of Postmodernism Within the Dimension of Digital Games (2020), To thrive means to entertain: the nature of today's media industries (2020), Globalizovaný filmový priemysel (2020) and Debunking as a Method of Uncovering Disinformation and Fake News (2021). Je súčasťou redakčnej rady vedeckého časopisu Acta Ludologica, kde zastáva funkciu zástupkyne šéfredaktora, plní úlohy technickej redakcie a zabezpečuje proces indexácie. Rovnako bola stabilnou členkou organizačného a vedeckého výboru oboch fakultných konferencií s názvom „Megatrendy a Médiá“ a „Marketing Identity“.


Hodnotená osoba:


- bola členkou organizačného výboru konferencie Quo Vadis massmedia, quo vadis marketing (2016).


- má skúsenosti s recenzovaním vedeckých štúdií pre vedecký časopis Communication Today (ISSN 1338-130X, Web of Science, Scopus, 2018-súčasnosť)


- má skúsenosti s recenzovaním vedeckých štúdií pre vedecký časopis Acta Ludologica (ISSN 2585-8599, 2018-súčasnosť)

 

- má skúsenosti s recenzovaním konferenčných zborníkov (Quo vadis massmedia, Quo vadis marketing - 2018), konferenčných príspevkov prezentovaných na domácich vedeckých konferenciách (Marketing Identity, Megatrends and Media - 2018-2021), zahraničných e-publikácií ako výstupov projektu H2020 (Mediadelcom - 2024)


- má skúsenosti s publikovaním recenzií vo vedeckom časopise Communication Today (ISSN 1338-130X, Web of Science, Scopus)


- realizovala zostavovateľské práce vedeckého charakteru (zborníky z konferencií Marketing Identity, Megatrends and Media - 2018-2021)


- má skúsenosti s organizáciou podujatí (Detská univerzita /2018/, DOD /2018-2019/, FMK Day /2018-2019/).


- má každoročnú účasť na domácej konferencii Marketing and Media Identity, v minulosti Marketing identity, Megatrends and Media (2018-súčasnosť/)


- sa aktívne účastní na ďalších zahraničných a domácich konferenciách - Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky (Masarykova univerzita v Brne, 2015), SGEM: 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts : Science & Humanities (Sofia, 2017), NORDSCI International Conference (2020, 2021)

 

- usporadúvala workshopy s mediálne činnými osobnosťami (Janette Štefánková, Ľubomír Bajaník)

 

- získala viacero ocenení – Cenu dekanky FMK za významný prínos vo vedecko-výskumnej oblasti na FMK UCM v Trnave (2020), Cenu dekana FMK za vynikajúce výsledky v štúdiu na vysokej škole (2015) a Pochvalné uznanie dekana za vynikajúcu vypracovanú záverečnú prácu (2013)

Dátum poslednej aktualizácie
2024-04-01