UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
Mgr. Marián Hosťovecký, PhD.
Email:
marian.hostovecky@ucm.sk
Homepage:
http:\\
Fakulta/Univerzita:
FPV UCM - Fakulta prírodných vied UCM
Pracovisko:
UPTI - Ústav počítačových technológií a informatiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Hosťovecký
I.2 - Meno
Marián
I.3 - Tituly
Mgr.PhD.
I.4 - Rok narodenia
06.05.1981
I.5 - Názov pracoviska
UPTI FPV UCM v Trnave, Nám. J. Herdu 2, 917 01, Trnava
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu 2
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
marian.hostovecky@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/8873?do=filterForm-submit&surname=hos%C5%A5oveck%C3%BD&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
aplikovaná informatika
I.11 - ORCID iD
0000-0002-0085-7595

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
UKF v Nitre
II.b - Rok
2003
II.c - Odbor a program
učiteľstvo informatiky, geografie a regionálneho rozvoja
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
II.b - Rok
2005
II.c - Odbor a program
Katedra informatiky (FPV), Katedra geografie Katedra regionálneho rozvoja (FPV)
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
II.b - Rok
2008
II.c - Odbor a program
Didaktika odborných technických predmetov
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Univerzita Sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta prírodných vied, Katedra aplikovanej informatiky 2014- trvá
odborný asistent Trnavská univerzita v Trnave, Katedra matematiky a informatiky 2008-2014

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Kurz: Využívanie AI vo vzdelávaní FPV UCM 2024
drony v praxi - mapovanie krajiny- SPU účasť: Agrokomplex 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Operačné systémy aplikovaná informatika bakalársky informatika
Multimediálne systémy aplikovaná informatika bakalársky informatika
Diaľkový prieskum Zeme Ochrana a obnova životného prostredia bakalársky ochrana a obnova životného prostredia
Geografické informačné systémy aplikovaná informatika magisterský informatika
Systémy virtuálnej a zmiešanej reality aplikovaná informatika bakalársky informatika
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
8 + 6 (končiaci/novoprihlásení študenti'
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
50
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
20
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Diaľkový prieskum Zeme ochrana a obnova životného prostredia 1. stupeň Bc.
DPŠ didaktika informatiky DPŠ
DPŠ Didaktika odborných technických predmetov DPŠ

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
21 /WoS/; 30 /SCOPUS/; 57 /Google Scholar/
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5 /WoS/; 13 /SCOPUS/; 17 /Google Scholar/
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
21 /WoS/ + 30 /SCOPUS/
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
18
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
180/google scholar/ + 76/WoS/ + 90/SCOPUS/
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
45/google scholar/ + 15/WoS/ + 26/SCOPUS/
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
166
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
41
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
10
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
  • Brain activity: beta wave analysis of 2D and 3D serious games using EEG / Hosťovecký, Marián a Babušiak, Branko In:Journal of Applied Mathematics, Statistics and Informatics [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Fakulta prírodných vied, Varšava (Poľsko) : De Gruyter. De Gruyter Open. – ISSN 1336-9180. – ISSN (online) 1339-0015. – Roč. 13, č. 2 (2017), s. 39-53
  • Combined Heuristic Attack Strategy on Complex Networks / Šimon, Marek; Dirgová Luptáková, Iveta; Huraj, Ladislav; Hosťovecký, Marián; Pospíchal, Jiří In:Mathematical Problems in Engineering [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – London (Veľká Británia) : Hindawi Limited. – ISSN 1024-123X. – ISSN (online) 1563-5147. – č. 2017 (2017)


  • Serious Games in University Education of Future Teachers [textový dokument (print)] [elektronický dokument] [monografia (do 2021)] / Sirotová, Mariana; Michvocíková, Veronika ; Hosťovecký, Marián. 1. vyd. – Berlin (Nemecko) : Peter Lang, 2021. – 213 s. [tlačená forma] [online]. – (Erziehungskonzeptionen und Praxis ; Volume 85). – [recenzované]. – ISBN 978-3-631-84579-0. – ISBN (elektronické) 978-3-631-84832-6. – ISSN 0723-7464


  • Skin Conductivity Responses to Images of War and Sports in Men and Women: An Evolutionary Perspective. Hosťovecký, Marián & Riegert, Jan & Pazda, Adam & Prokop, Pavol. (2022). Adaptive Human Behavior and Physiology. 8. 10.1007/s40750-022-00186-8.


  • Spectral analysis of electroencephalographic data in serious games / Babušiak, Branko [Autor, 30%] ; Hosťovecký, Marián [Korešpondenčný autor, 35%] ; Šmondrk, Maroš [Autor, 20%] ; Huraj, Ladislav [Autor, 15%]. – DOI 10.3390/app11062480. – WOS CC ; SCO ; In: Applied sciences [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2076-3417. – Roč. 11, č. 6 (2021), s. [1-20]
VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

Spectral analysis of electroencephalographic data in serious games / Babušiak, Branko [Autor, 30%] ; Hosťovecký, Marián [Korešpondenčný autor, 35%] ; Šmondrk, Maroš [Autor, 20%] ; Huraj, Ladislav [Autor, 15%]. – DOI 10.3390/app11062480. – WOS CC ; SCO ; In: Applied sciences [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2076-3417. – Roč. 11, č. 6 (2021), s. [1-20]

Skin Conductivity Responses to Images of War and Sports in Men and Women: An Evolutionary Perspective. Hosťovecký, Marián & Riegert, Jan & Pazda, Adam & Prokop, Pavol. (2022). Adaptive Human Behavior and Physiology. 8. 10.1007/s40750-022-00186-8.

Serious Games in University Education of Future Teachers [textový dokument (print)] [elektronický dokument] [monografia (do 2021)] / Sirotová, Mariana [Autor, 38.5%] ; Michvocíková, Veronika [Autor, 34.5%] ; Hosťovecký, Marián [Autor, 27%]. – 1. vyd. – Berlin (Nemecko) : Peter Lang, 2021. – 213 s. [tlačená forma] [online]. – (Erziehungskonzeptionen und Praxis ; Volume 85). – [recenzované]. – ISBN 978-3-631-84579-0. – ISBN (elektronické) 978-3-631-84832-6. – ISSN 0723-7464


Hostovecky, M. (2022). Serious game designed as a support tool for lexicology. XLinguae, 15(3), 3–14. https://doi.org/10.18355/xl.2022.15.03.01

Host’ovecky, M., Salgovic, I., & Viragh, R. (2018). Serious Game in Science Education: How we can Develop Mathematical Education. 2018 16th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA), 191–196.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Bassano, C., Chessa, M., & Solari, F. (2022). Visualization and interaction technologies in serious and exergames for cognitive assessment and training: A survey on available solutions and their validation. IEEE Access: Practical Innovations, Open Solutions, 10, 104295–104312. https://doi.org/10.1109/access.2022.3210562

Alario-Hoyos, C. (2022). Special issue on advanced technologies in lifelong learning. Applied Sciences (Basel, Switzerland), 12(15), 7817. https://doi.org/10.3390/app12157817

Esteban, A. J. (2024). Theories, principles, and game elements that support Digital Game-Based Language Learning (DGBLL): A systematic review. International Journal of Learning Teaching and Educational Research, 23(3), 1–22. https://doi.org/10.26803/ijlter.23.3.1

Kampik, M., Fice, M., Pilśniak, A., Bodzek, K., & Piaskowy, A. (2023). An analysis of energy consumption in small- and medium-sized buildings. Energies, 16(3), 1536. https://doi.org/10.3390/en16031536

Li, S., Liu, W., Wu, R., & Li, J. (2023). An adaptive attack model to network controllability. Reliability Engineering & System Safety, 235(109252), 109252. https://doi.org/10.1016/j.ress.2023.109252

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Návrh a vývoj protoypu určeného na meranie elektrodermálnej aktivity (EDA) a overenie jeho účinnosti na vybranej aplikácii

KEGA (2022) - zástupca zodpovedného riešiteľa

BIN SGS 02_2021_002 - Univerzita podporujúca inteligentné aktívne starnutie (University Enhancing the Smart Active Aging)

NORSKE GRANTY - riešiteľ

PL01-KA220-HED-000088359 - Budúcnosť je v aplikovanej umelej inteligencii - The Future is in Applied Artificial Intelligence (FAAI) - riešiteľ

015UCM-4/2018 Pedagogická prax vysokoškolských študentov s podporou virtuálnej dimenzie

KEGA (2022) - zodpovedný riešiteľ spolupracujúceho pracoviska

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
člen redakačnej rady časopisu JAMSI UPTI FPV UCM v Trnave 2016 - trvá
oponent APVV projektov APVV 2016 - trvá
reviewer Computers&Education Elsevier Ltd
posudzovateľ projektov KEGA KEGA 2015 - trvá

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Slezská univerzita v Opavě Opava 17.06.2024-21.06.2024 Erasmus+, ludek.cienciala@fpf.slu.cz
Kristiania University of Applied Sciences Oslo, Norway 17.03.2024 - 22.03.2024 účasť riešiteľov projektu s cieľom stanovenia vedecko-výskumných úloh projektu Nórske granty
The University of Monte Negro Podgorica, Monte Negro 14.05.2023 - 19.05.2023 účasť riešiteľov projektu s cieľom stanovenia vedecko-výskumných úloh projektu COAST
Open University of Applied Sciences OAM Oulu, Finland 09.04.2018 - 13.04.2018 Erasmus+
Česká zemědělská univerzita v Praze Praha 2019 Erasmus+, huckoj@pef.czu.cz
Slezská univerzita v Opavě Opava 2022 Erasmus+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-15