UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
PaedDr. Mgr. Miroslav Ölvecký, PhD.
Email:
miroslav.olvecky@ucm.sk
Homepage:
http:\\
Fakulta/Univerzita:
FPV UCM - Fakulta prírodných vied UCM
Pracovisko:
UPTI - Ústav počítačových technológií a informatiky

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Ölvecký
I.2 - Meno
Miroslav
I.3 - Tituly
PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1983
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta prírodných vied, Ústav počítačových technológií a informatiky
I.6 - Adresa pracoviska
Nám. J. Herdu 2, 917 01, Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
miroslav.olvecky@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14483
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
18. Informatika
I.11 - ORCID iD
0000-0002-4478-0921

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2006
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov: technická výchova - informatika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2009
II.c - Odbor a program
Didaktika odborných technických predmetov – technická výchova v študijnom odbore 1.1.10 Odborová didaktika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Odborný asistent Fakulta prírodných vied, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 10/2009 - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Android Forensics with Belkasoft Belkasoft 2024
Git a GitHub základy Skillmea 2022
Figma - začni dizajnovať Skillmea 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
13
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
47
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Internetové technológie Aplikovaná informatika Bc. 18. Informatika
Počítačové architektúry Aplikovaná informatika Bc. 18. Informatika
Web dizajn a technológie Aplikovaná informatika Mgr. 18. Informatika
Tímový projekt Aplikovaná informatika Bc. 18. Informatika
Digitálna forenzná analýza Aplikovaná informatika Bc. 18. Informatika

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
59
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
22
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
14
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
9
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
75
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
55
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
35
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
30
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

Ölvecký, M., & Gabriška, D. (2018, September). Wiping techniques and anti-forensics methods. In 2018 IEEE 16th international symposium on intelligent systems and informatics (SISY) (pp. 000127-000132). IEEE. (24 cit.)

M. Ölvecký and M. Host’ovecký, "Digital image forensics using EXIF data of digital evidence," 2021 19th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA), 2021, pp. 282-286, doi: 10.1109/ICETA54173.2021.9726649. (3 cit.)

Ölvecký, M., Gabriska, D.: Relationships Between Game Attributes and Cognitive Abilities, 2018 16th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA), Stary Smokovec, Slovakia, 2018, pp. 403-410, doi: 10.1109/ICETA.2018.8572254. (6 cit.)

Ölvecký, M., Gabriška, D.: Motion capture as an extension of web-based simulation, 2014 doi:10.4028/www.scientific.net/AMM.513-517.827 (17 cit.)

M. Beňo, M. Ölvecký and I. Dirgová Luptáková, "The usability of computer simulations and blended learning to understand the curriculum and consolidation of knowledge," 2020 18th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA), 2020, pp. 40-45, doi: 10.1109/ICETA51985.2020.9379262.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

M. Ölvecký and M. Host’ovecký, "Digital image forensics using EXIF data of digital evidence," 2021 19th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA), 2021, pp. 282-286, doi: 10.1109/ICETA54173.2021.9726649. (3 cit.)

Beňo, M., Ölvecký, M.: The impact of virtual learning tools on the student’s remembering knowledge, 2019 17th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA), Starý Smokovec, Slovakia, 2019, pp. 64-68, doi: 10.1109/ICETA48886.2019.9040120.

Beňo, M.. & Ӧlvecký, M.. Measuring the performance of techniques for dynamic 2D animation in web browsers. Journal of Applied Mathematics, Statistics and Informatics, 2024, Sciendo, vol. 20 no. 2, pp. 77-110. https://doi.org/10.2478/jamsi-2024-0009

M. Beňo, K. Pribilová and M. Ölvecký, "Possibilities for interactive animation elements on web browsers," 2023 21st International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA), Stary Smokovec, Slovakia, 2023, pp. 45-50, doi: 10.1109/ICETA61311.2023.10344257.

M. Beňo, M. Ölvecký and I. Dirgová Luptáková, "The usability of computer simulations and blended learning to understand the curriculum and consolidation of knowledge," 2020 18th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA), 2020, pp. 40-45, doi: 10.1109/ICETA51985.2020.9379262.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Ölvecký, M., Gabriška, D.: Wiping Techniques and Anti-Forensics Methods, 2018 IEEE 16th International Symposium on Intelligent Systems and Informatics (SISY), Subotica, Serbia, 2018, pp. 000127-000132, doi: 10.1109/SISY.2018.8524756.

(počet citácií WoS a Scopus: 10)

  • N. A. Almubairik and F. Alam Khan, "Systematic Literature Review on Wearable Digital Forensics: Acquisition Methods, Analysis Techniques, Tools, and Future Directions," in IEEE Internet of Things Journal, vol. 12, no. 2, pp. 1320-1342, 15 Jan.15, 2025, doi: 10.1109/JIOT.2024.3485027.
  • González Arias, R., Bermejo Higuera, J., Rainer Granados, J. J., Bermejo Higuera, J. R., & Sicilia Montalvo, J. A. (2024). Systematic Review: Anti-Forensic Computer Techniques. Applied Sciences, 14(12), 5302. https://doi.org/10.3390/app14125302
  • I. A. Mohammad, A. O. Nasar, M. Alkhawaldeh, E. -U. -H. Qazi and T. Zia, "Anti-Forensic Challenges in Digital Forensics Investigations: An Overview of Techniques and Tools," 2024 7th International Conference on Signal Processing and Information Security (ICSPIS), Dubai, United Arab Emirates, 2024, pp. 1-6, doi: 10.1109/ICSPIS63676.2024.10812632.
  • Al-Fayoumi, M., Al-Fawa’reh, M., Al-Haija, Q.A., Alakailah, A. (2024). Towards Detecting Digital Criminal Activities Using File System Analysis. In: Swaroop, A., Polkowski, Z., Correia, S.D., Virdee, B. (eds) Proceedings of Data Analytics and Management. ICDAM 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 785. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-99-6544-1_40
  • Zakaria, S.N.A.B.S., Chao, K.F., Zainol, Z. (2024). Exploring Data Wiping Practices in the Royal Malaysian Air Force (RMAF) HQ. In: Badioze Zaman, H., et al. Advances in Visual Informatics. IVIC 2023. Lecture Notes in Computer Science, vol 14322. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-99-7339-2_28

Ölvecký, Miroslav - Gabriška, Darja: Motion capture as an extension of web-based simulation. In: Applied Mechanics and Materials. - ISSN 1660-9336. - Vol. 513-517 (2014), pp. 827-833 (UCM)

(počet citácií WoS a Scopus: 10)

  • Horák T, Huraj L. Smart Thermostat as a Part of IoT Attack; 2019. 156 p. DOI: 10.1007/978-3-030-19813-8_17
  • Šimon M, Huraj L, Horák T. DDoS reflection attack based on IoT: A case study; 2019. 44 p. DOI: 10.1007/978-3-319-91192-2_5
  • Šimon M, Huraj L. A Study of DDoS Reflection Attack on Internet of Things in IPv4/IPv6 Networks; 2019. 109 p. DOI: 10.1007/978-3-030-19807-7_12
  • Host'ovecký M, Salgovič I, Viragh R. Serious Game in Science Education: How we can Develop Mathematical Education. In: ICETA 2018 - 16th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, Proceedings [Internet]; 20182018. p. 191-6. DOI: 10.1109/ICETA.2018.8572158
  • Huraj L, Simon M, Horak T. IoT Measuring of UDP-Based Distributed Reflective DoS Attack. In: SISY 2018 - IEEE 16th International Symposium on Intelligent Systems and Informatics, Proceedings [Internet]; 20182018. p. 209-14. DOI: 10.1109/SISY.2018.8524703

Ölvecký, M., Gabriska, D.: Relationships Between Game Attributes and Cognitive Abilities, 2018 16th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA), Stary Smokovec, Slovakia, 2018, pp. 403-410, doi: 10.1109/ICETA.2018.8572254.

Ohlasy:

  • Valentová, M., & Brečka, P. (2019). Implementation of the critical thinking strategies in the school subject technology: A preliminary study. TEM journal, 8(3), 998.
  • Yagong, K. (2023). Attributes of physical education 4 students playing esports: A mixed study. Edu Sportivo: Indonesian Journal of Physical Education, 4(1), 69-85.
  • Liskova, M., Mesarosova, J., & Archalousova, A. (2022, May). Procedures based on physical principles in distance education. In AIP Conference Proceedings (Vol. 2458, No. 1). AIP Publishing.
  • Lima, T. P., da Rocha, R. G., Soares, M. H. F. B., & de Oliveira, A. M. Um estudo acerca dos atributos dos jogos e reflexões teórico-epistemológicas na/para a formação de professores/as de Química.
  • BREČKA, P., & VALENTOVÁ, M. (2020). AAA METHOD APPLICATION IN EVALUATING TEACHING STRATEGIES FOR DEVELOPING CRITICAL AND CREATIVE THINKING. Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research, 10(1).

Ölvecký, M., & Host’ovecký, M. (2021, November). Digital image forensics using EXIF data of digital evidence. In 2021 19th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA) (pp. 282-286). IEEE.

Ohlasy:

  • Valentová, M., & Brečka, P. (2023). Assessment of Digital Games in Technology Education. International Journal of Engineering Pedagogy, 13(2).
  • Fregien, F., Galandi, F., Reimann, M., Pasewaldt, S., Döllner, J., & Trapp, M. (2023). A Service-Based Preset Recommendation System for Image Stylization Applications. In VISIGRAPP (2: HUCAPP) (pp. 251-258).
  • Sudhan, J., Suraj, S., Aithal, I. V. S., & GS, I. H. GEO-LOCATING AN IMAGE USING EXIF DATA.
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

KEGA 020UCM-4/2022 - KEGA - Adaptívna platforma pre rozvoj štatistickej gramotnosti (2022 - 2024)

KEGA 012UCM-4/2021 - KEGA - Moderné technológie a inovácie vo výučbe sieťovej bezpečnosti (Modern technologies and innovations in network security education) 2021 - 2023

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
zástupca pre vzdelávanie Ústavu počítačových technológií a informatiky Fakulta prírodných vied Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2022 - súčasnosť
člen Rady pre vnútorné hodnotenie kvality Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2024 - súčasnosť
vedúci Katedry aplikovanej informatiky Fakulta prírodných vied Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2018-2022

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Faculty of Mechanical Engineering and Computer Science University of Bielsko-Biala, Poland; PL BIELSKO 20.04.2020 - 24.04.2020 Erasmus+
Univerzita J. E. Purkyňe, Ústí nad Labem Pasteurova 3544/1, 400 96 Ústí nad Labem 20.03.2023 - 24.03.2023 Erasmus+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-13