UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
doc. PhDr. Michal Lukáč, PhD., Ed.D.
Email:
michal.lukac@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
IM UCM - Inštitút manažmentu
Pracovisko:
KMTH - Katedra manažmentu turizmu a hotelierstva

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Lukáč
I.2 - Meno
Michal
I.3 - Tituly
doc. PhDr. PhD., Ed.D.
I.4 - Rok narodenia
1983
I.5 - Názov pracoviska
Inštitút manažmentu UCM v Trnave
I.6 - Adresa pracoviska
Hajdóczyho 1, 917 01 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
michal.lukac@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/21323
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Ekonómia a manažment
I.11 - ORCID iD
0000-0003-3067-7883

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta prírodných vied UCM v Trnave
II.b - Rok
2004
II.c - Odbor a program
Aplikovaná matematika
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave
II.b - Rok
2007
II.c - Odbor a program
Masmediálne štúdiá / Marketingová komunikácia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave
II.b - Rok
2013
II.c - Odbor a program
Masmediálne štúdiá / Marketingová komunikácia
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta managementu UK v Bratislave
II.b - Rok
2021
II.c - Odbor a program
Manažment
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
docent Inštitút manažmentu UCM v Trnave 01. 02. 2022 – trvá
prorektor pre vzdelávanie Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 18. 07. 2018 – 30. 06. 2022
odborný asistent Fakulta sociálnych vied UCM v Trnave 01. 10. 2013 – 30. 09. 2022
zástupca riaditeľa, vedúci oddelenia, kultúrno-propagačný manažér Slovenské národné múzeum - Múzeum Červený Kameň, Častá 15. 11. 2004 – 28. 02. 2014

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Italian standard course Trulli Italian School, Alberobello 2025
Italian standard course Piccola Università Italiana, Tropea 2025
Italian standard course Accademia Leonardo Italian language school, Salerno 2024
Manažérsky študijný program Doctor of Education Vysoká škola Jagiellońská v Toruni 2023
Time Management IT Academy 2022
Štatistické metódy v SW IBM SPSS Acrea - centrum výuky 2013
Elektronické spracovanie múzejných zbierok Slovenské národné múzeum 2006

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Marketing Manažment v turizme a hotelierstve I. Ekonómia a manažment
Regionálny marketing Manažment v turizme a hotelierstve I. Ekonómia a manažment
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Manažment v turizme a hotelierstve I. Ekonómia a manažment
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
5
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
47
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
58
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Bakalárska prax Manažment v turizme a hotelierstve I. ekonómia a manažment
Geografia turizmu Manažment v turizme a hotelierstve I. ekonómia a manažment
Manažérska komunikácia Manažment v turizme a hotelierstve I. ekonómia a manažment
Sprievodcovská činnosť v turizme Manažment v turizme a hotelierstve I. ekonómia a manažment

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
88
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
70
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
21
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
18
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
187
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
162
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
171
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
164
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AAB [100%]

Lukáč, M.: Koniec neefektívnej marketingovej komunikácie v múzeách. Trnava: Občianske združenie FSV UCM, 2015. 162 s. ISBN 978-80-971952-1-2.

ABC [100%]

Lukáč, M. - Museum visitors in the whirlpool of social and demographic changes.

In: Selected problems of demographic trends / Jan Ondřej et al.. - Beroun : Nakladatelství Eva Rozkotová Publishing, 2016. s. 118-141. ISBN 978-80-87488-24-9.

ADC [30%]

Lukáč, M. - Stachová, K. - Stacho, Z. - Pajtinková Bartáková, G. - Gubíniová, K.: Potential of marketing communication as a sustainability tool in the context of castle museums. In: Sustainability [electronic]. ISSN 2071-1050 (online). Roč. 13, č. 15 (2021), 1-16 [online].

ADC [30%]

Kupec, V. - Lukáč, M. - Písař, P. - Gubíniová, K.: Increasing personnel competencies in museums with the use of auditing and controlling.

In: Sustainability [electronic]. ISSN 2071-1050 (online). Roč. 12, č. 24 (2020), 1-18 [online].

ADM [40%]

Kupec, V. - Lukáč, M. - Štarchoň, P. - Pajtinková Bartáková, G.: Audit of museum marketing communication in the modern management context. In: International Journal of Financial Studies : international, peer-reviewed, scholarly open access journal. ISSN 2227-7072. Roč. 8, č. 3 (2020), 1-13 .

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

V3 [30%]

Lukáč, M. – Cagáňová, D. - Matušíková, D. - Ganobčík, J. - Litomerický, J.: The Potential of the Socio-Demographic Profile of the Visitor in the Museum's Product Strategy.

In: Journal of Ecohumanism. - ISSN 2752-6798, Roč. 3, č. 4 (2024), s. 913-928.

V3 [25%]

Matušíková, D. – Dzurov Vargová, T. – Lukáč, M. – Scholtz, E.: Perception of the necessity of digital innovations application as an element of health protection and sustainable hospitality sector future.

In: GeoJournal of tourism and geosites. - ISSN 2065-0817, Roč. 47, č. 2 (2023), s. 397-406.

V3 [20%]

Stacho, Z. - Stachová, K. - Lukáč, M. - Kupec, V. - Petrů, N.: Management reflections on innovations in digitalization, with an emphasis on degree of work autonomy.

In: E + M. Ekonomie a management. - ISSN 1212-3609, Roč. 26, č. 1 (2023), s. 78-93.

V3 [40%]

Tittelbachová, Š. – Čajková, A. – Lukáč, M. – Lžičař, P.: Impact of the COVID-19 pandemic on tourism in the Czech Republic.

In: Terra Economicus. - ISSN 2073-6606, Roč. 20, č. 3 (2022), s. 133-145.

ADM [40%]

Kupec, V. - Lukáč, M. - Štarchoň, P. - Pajtinková Bartáková, G.: Audit of museum marketing communication in the modern management context.

In: International Journal of Financial Studies : international, peer-reviewed, scholarly open access journal. ISSN 2227-7072. Roč. 8, č. 3 (2020), 1-13.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

AAB [100%]

Lukáč, M.: Koniec neefektívnej marketingovej komunikácie v múzeách. Trnava: Občianske združenie FSV UCM, 2015. 162 s. ISBN 978-80-971952-1-2.

Ohlasy:

2016

[2] KUPEC, Václav. Marketing communication and generation Z in the context of business management. In Megatrends and Media: Critique in Media, Critique of Media. Trnava : Faculty of Mass Media Communication University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2016, s. 291. ISBN 978-80-8105-796-0.                                                                           

 

2018

[2] KUPEC, Václav. First step of marketing audit: risk analysis. In Marketing identity: Digital mirrors - part I. Trnava: Faculty of Mass Media Communication, 2018, s. 377. ISBN 978-80-8105-984-1. ISSN 1339-5726.

ADC [25%]

Kupec, V. - Písař, P. - Lukáč, M. - Pajtinková Bartáková, G.: Conceptual comparison of internal audit and internal control in the marketing environment. In: Sustainability [electronic] . ISSN 2071-1050 (online). Roč. 13, č. 12 (2021), 1-18 [online].


Ohlasy:

2021

[1] BOSTAN, I. Special Issue "Audit and Financial Control Tools Aimed at Ensuring the Sustainable Performance of Organizations". In: Sustainability, 2021, roč. 13, č. 18, art. no. 10364. ISSN (online) 2071-1050.

[2] ŠVEC, M., MADLEŇÁK, A., BEZÁKOVÁ, Z., HORECKÝ, J. Possibilities and limitations of communication of special purpose civic associations - the case of internal communication of a trade union active in a company influenced by the groundswell concept. In: Communication Today [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Fakulta masmediálnej komunikácie. – ISSN 1338-130X. – Roč. 12, č. 2 (2021), s. 32-45. 

ADC [30%]

Kupec, V. - Lukáč, M. - Písař, P. - Gubíniová, K.: Increasing personnel competencies in museums with the use of auditing and controlling. In: Sustainability [electronic] . ISSN 2071-1050 (online). Roč. 12, č. 24 (2020), 1-18 [online].


Ohlasy:

2021

[1] TOMÁŠKOVÁ, A., SMIETANSKI, R., HALOUZKA, M. The interdependency between a family company's name and a family name. In: Marketing and Management of Innovations [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Sumy (Ukrajina) : Sumy state university., 2021, č. 2, s. 115-132. ISSN 2218-4511. ISSN (online) 2227-6718.

ADM [40%]

Kupec, V. - Lukáč, M. - Štarchoň, P. - Pajtinková Bartáková, G.: Audit of museum marketing communication in the modern management context. In: International Journal of Financial Studies : international, peer-reviewed, scholarly open access journal. ISSN 2227-7072. Roč. 8, č. 3 (2020), 1-13 .


Ohlasy:

2021

[3] PETRŮ, N., KROŠLÁKOVÁ, M.Insights on trends of academic research into family business = Vhled do vývoje vědeckého poznání rodinného podnikání. In: Acta VŠFS [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : ekonomické studie a analýzy = economic studies and analyses. – Praha (Česko) : Vysoká škola finanční a správní. ISSN 1802-792X. ISSN (online) 1802-7946. – Roč. 15, č. 1 (2021), s. 9-35 8.

[3] PAVLÁK, M., PÍSAŘ, P., VACEK, J. Czech SMEs innovativeness and international business cooperation. In: Liberec economic forum 2021 [elektronický dokument] [textový dokument (print)] : Proceedings of the 15th international conference. Liberec (Česko) : Technická univerzita v Liberci, 2021, s.84. ISBN 978-80-7494-578-6.

Lukáč, M. - Mihálik, J.: Data Envelopment Analysis - a Key to the Museums' 'Secret Chamber' of Marketing? In: Communication Today. ISSN 1338-130X. Vol. 9, no.2 (2018), pp. 106-117.

Ohlasy:

2020

[1] ČABINOVÁ, V., ONUFEROVÁ, E., JUROVÁ, N. et al. Efficiency evaluation of the medical SPA sector in Slovakia: An application of DEA method. In: Quality - Access to Success, 2020, roč. 21, č. 178, s. 7-14. ISSN 15822-559. ISSN (online) 2668-4861.

2021 

[1] VRABKOVÁ, I., BECICA, J. The Technical and Allocative Efficiency of the Regional Public Galleries in the Czech Republic. In: SAGE OPEN, 2021, roč. 11, č. 2. ISSN 2158-2440.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VEGA: 1/0474/23

Diagnostický audit v manažmente heritage objektov na pozadí spoločenských a ekonomických procesov

VEGA: 1/0271/23

Udržateľná obnova kúpeľného cestovného ruchu v SR v kontexte účinkov civilizačných kríz

VEGA:1/0720/19|13                                                                                                                                                                                            Inovačné stratégie v regionálnej politike so zameraním na rozvoj kultúrnych inštitúcií

KEGA: 012UCM-4/2022

Riadenie ľudí v digitálnom svete 

KEGA: 026UCM-4/2020

Mládežnícka politika ako súčasť občianskej spoločnosti

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
člen Vedeckej rady UCM v Trnave Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2018 - trvá
člen Vedeckej rady Vedeckého nakladateľstva Fakulty veřejnosprávních a ekonomických studií v Uherskom Hradišti Fakulta veřejnosprávních a ekonomických studií v Uherskom Hradišti 2017 - trvá
člen Redakčnej rady medzinárodného recenzovaného časopisu International Journal of Public Administration, Management and Economic Development Fakulta veřejnosprávních a ekonomických studií v Uherskom Hradišti 2017 - trvá
člen komisií pre štátne skúšky v I. II. stupni vysokoškolského vzdelávania, rigoróznych skúšok Fakulta sociálnych vied UCM v Trnave 2013 - 2022
člen Disciplinárnej komisie UCM v Trnave Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2018 - trvá
riaditeľ IM UCM Inštitút manažmentu UCM v Trnave 2022 - trvá
prorektor pre vzdelávanie UCM v Trnave Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2018 - 2022
prodekan pre výchovno-vzdelávaciu činnosť FSV UCM Fakulta sociálnych vied UCM v Trnave 2015 - 2018

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Fakulta managementu a ekonomiky UTB v Zlíne Mostní 5139, 760 01 Zlín, ČR 27.4.2015 - 01.05.2015 Erasmus+
Fakulta ekonomických štúdií VŠFS v Prahe Estonská 500, Praha 10, ČR 03.12.2018 - 07.12.2018 Erasmus+
Fakulta právních a správních štúdií VŠFS v Prahe Estonská 500, Praha 10, ČR 05.12.2019 - 10.12.2019 Erasmus+
Fakulta ekonomických štúdií VŠFS v Prahe Estonská 500, Praha 10, ČR 05.10.2021 - 11.10.2021 Erasmus+
Vysoká škola PRIGO Havířov Vítězslava Nezvala 801/1, 736 01 Havířov, ČR 31.07.2023 – 04.08.2023 Erasmus+
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinej SLU v Opave Univerzitní náměstí 1934/3, 733 40 Karviná, ČR 02.04.2024 – 05.04.2024 Erasmus+
Università degli Studi di Cagliari Via Università, 40, 09124 Cagliari CA, Taliansko 22.07.2024 – 26.07.2024 Erasmus+
Universidade da Madeira Praça do Município, São Martinho, 9000-072 Funchal, Portugalsko 21.04.2025 – 25.04.2025 Erasmus+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou
  • recenzent projektov KEGA, VEGA,
  • garantovanie a metodická realizácia vzdelávacieho projektu v rámci Operačného programu Zamestnanosť a sociálna inklúzia Múzeá tretej generácie – Modul Marketing múzeí, PR a komunikácia (2010 - 2013),
  • participácia na sociologickom prieskume kontrolnej akcie projektu ESO (2017 – 2018), ktorú realizoval Najvyšší kontrolný úrad SR.
Dátum poslednej aktualizácie
2025-07-15