UCM
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno:
doc. PhDr. Michal Lukáč, PhD., Ed.D.
Email:
michal.lukac@ucm.sk
Homepage:
http://
Fakulta/Univerzita:
IM UCM - Inštitút manažmentu
Pracovisko:
KMTH - Katedra manažmentu turizmu a hotelierstva

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Lukáč
I.2 - Meno
Michal
I.3 - Tituly
doc. PhDr. PhD., Ed.D.
I.4 - Rok narodenia
1983
I.5 - Názov pracoviska
Inštitút manažmentu UCM v Trnave
I.6 - Adresa pracoviska
Hajdóczyho 1, 917 01 Trnava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
michal.lukac@ucm.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/21323
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Ekonómia a manažment
I.11 - ORCID iD
0000-0003-3067-7883

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta prírodných vied UCM v Trnave
II.b - Rok
2004
II.c - Odbor a program
Aplikovaná matematika
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave
II.b - Rok
2007
II.c - Odbor a program
Masmediálne štúdiá / Marketingová komunikácia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave
II.b - Rok
2013
II.c - Odbor a program
Masmediálne štúdiá / Marketingová komunikácia
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta managementu UK v Bratislave
II.b - Rok
2021
II.c - Odbor a program
Manažment
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
docent Inštitút manažmentu UCM v Trnave 01. 02. 2022 – trvá
prorektor pre vzdelávanie Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 18. 07. 2018 – 30. 06. 2022
odborný asistent Fakulta sociálnych vied UCM v Trnave 01. 10. 2013 – 30. 09. 2022
zástupca riaditeľa, vedúci oddelenia, kultúrno-propagačný manažér Slovenské národné múzeum - Múzeum Červený Kameň, Častá 15. 11. 2004 – 28. 02. 2014

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Italian standard course Piccola Università Italiana, Tropea 2025
Italian standard course Accademia Leonardo Italian language school, Salerno 2024
Manažérsky študijný program Doctor of Education Vysoká škola Jagiellońská v Toruni 2023
Time Management IT Academy 2022
Štatistické metódy v SW IBM SPSS Acrea - centrum výuky 2013
Elektronické spracovanie múzejných zbierok Slovenské národné múzeum 2006

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Marketing Manažment v turizme a hotelierstve I. Ekonómia a manažment
Regionálny marketing Manažment v turizme a hotelierstve I. Ekonómia a manažment
Sprievodcovská činnosť v turizme Manažment v turizme a hotelierstve I. Ekonómia a manažment
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Manažment v turizme a hotelierstve I. Ekonómia a manažment
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
7
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
45
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
58
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Bakalársky projekt Manažment v turizme a hotelierstve I. ekonómia a manažment
Bakalárska prax Manažment v turizme a hotelierstve I. ekonómia a manažment
Geografia turizmu Manažment v turizme a hotelierstve I. ekonómia a manažment
Komunikačné zručnosti Manažment v turizme a hotelierstve I. ekonómia a manažment

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
88
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
70
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
21
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
18
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
187
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
162
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
171
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
164
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

AAB [100%]

Lukáč, M.: Koniec neefektívnej marketingovej komunikácie v múzeách. Trnava: Občianske združenie FSV UCM, 2015. 162 s. ISBN 978-80-971952-1-2.

ABC [100%]

Lukáč, M. - Museum visitors in the whirlpool of social and demographic changes.

In: Selected problems of demographic trends / Jan Ondřej et al.. - Beroun : Nakladatelství Eva Rozkotová Publishing, 2016. s. 118-141. ISBN 978-80-87488-24-9.

ADC [30%]

Lukáč, M. - Stachová, K. - Stacho, Z. - Pajtinková Bartáková, G. - Gubíniová, K.: Potential of marketing communication as a sustainability tool in the context of castle museums. In: Sustainability [electronic]. ISSN 2071-1050 (online). Roč. 13, č. 15 (2021), 1-16 [online].

ADC [30%]

Kupec, V. - Lukáč, M. - Písař, P. - Gubíniová, K.: Increasing personnel competencies in museums with the use of auditing and controlling.

In: Sustainability [electronic]. ISSN 2071-1050 (online). Roč. 12, č. 24 (2020), 1-18 [online].

ADM [40%]

Kupec, V. - Lukáč, M. - Štarchoň, P. - Pajtinková Bartáková, G.: Audit of museum marketing communication in the modern management context. In: International Journal of Financial Studies : international, peer-reviewed, scholarly open access journal. ISSN 2227-7072. Roč. 8, č. 3 (2020), 1-13 .

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

V3 [30%]

Lukáč, M. – Cagáňová, D. - Matušíková, D. - Ganobčík, J. - Litomerický, J.: The Potential of the Socio-Demographic Profile of the Visitor in the Museum's Product Strategy.

In: Journal of Ecohumanism. - ISSN 2752-6798, Roč. 3, č. 4 (2024), s. 913-928.

V3 [25%]

Matušíková, D. – Dzurov Vargová, T. – Lukáč, M. – Scholtz, E.: Perception of the necessity of digital innovations application as an element of health protection and sustainable hospitality sector future.

In: GeoJournal of tourism and geosites. - ISSN 2065-0817, Roč. 47, č. 2 (2023), s. 397-406.

V3 [20%]

Stacho, Z. - Stachová, K. - Lukáč, M. - Kupec, V. - Petrů, N.: Management reflections on innovations in digitalization, with an emphasis on degree of work autonomy.

In: E + M. Ekonomie a management. - ISSN 1212-3609, Roč. 26, č. 1 (2023), s. 78-93.

V3 [40%]

Tittelbachová, Š. – Čajková, A. – Lukáč, M. – Lžičař, P.: Impact of the COVID-19 pandemic on tourism in the Czech Republic.

In: Terra Economicus. - ISSN 2073-6606, Roč. 20, č. 3 (2022), s. 133-145.

ADM [40%]

Kupec, V. - Lukáč, M. - Štarchoň, P. - Pajtinková Bartáková, G.: Audit of museum marketing communication in the modern management context.

In: International Journal of Financial Studies : international, peer-reviewed, scholarly open access journal. ISSN 2227-7072. Roč. 8, č. 3 (2020), 1-13.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

AAB [100%]

Lukáč, M.: Koniec neefektívnej marketingovej komunikácie v múzeách. Trnava: Občianske združenie FSV UCM, 2015. 162 s. ISBN 978-80-971952-1-2.

Ohlasy:

2016

[2] KUPEC, Václav. Marketing communication and generation Z in the context of business management. In Megatrends and Media: Critique in Media, Critique of Media. Trnava : Faculty of Mass Media Communication University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2016, s. 291. ISBN 978-80-8105-796-0.                                                                           

 

2018

[2] KUPEC, Václav. First step of marketing audit: risk analysis. In Marketing identity: Digital mirrors - part I. Trnava: Faculty of Mass Media Communication, 2018, s. 377. ISBN 978-80-8105-984-1. ISSN 1339-5726.

ADC [25%]

Kupec, V. - Písař, P. - Lukáč, M. - Pajtinková Bartáková, G.: Conceptual comparison of internal audit and internal control in the marketing environment. In: Sustainability [electronic] . ISSN 2071-1050 (online). Roč. 13, č. 12 (2021), 1-18 [online].


Ohlasy:

2021

[1] BOSTAN, I. Special Issue "Audit and Financial Control Tools Aimed at Ensuring the Sustainable Performance of Organizations". In: Sustainability, 2021, roč. 13, č. 18, art. no. 10364. ISSN (online) 2071-1050.

[2] ŠVEC, M., MADLEŇÁK, A., BEZÁKOVÁ, Z., HORECKÝ, J. Possibilities and limitations of communication of special purpose civic associations - the case of internal communication of a trade union active in a company influenced by the groundswell concept. In: Communication Today [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Fakulta masmediálnej komunikácie. – ISSN 1338-130X. – Roč. 12, č. 2 (2021), s. 32-45. 

ADC [30%]

Kupec, V. - Lukáč, M. - Písař, P. - Gubíniová, K.: Increasing personnel competencies in museums with the use of auditing and controlling. In: Sustainability [electronic] . ISSN 2071-1050 (online). Roč. 12, č. 24 (2020), 1-18 [online].


Ohlasy:

2021

[1] TOMÁŠKOVÁ, A., SMIETANSKI, R., HALOUZKA, M. The interdependency between a family company's name and a family name. In: Marketing and Management of Innovations [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Sumy (Ukrajina) : Sumy state university., 2021, č. 2, s. 115-132. ISSN 2218-4511. ISSN (online) 2227-6718.

ADM [40%]

Kupec, V. - Lukáč, M. - Štarchoň, P. - Pajtinková Bartáková, G.: Audit of museum marketing communication in the modern management context. In: International Journal of Financial Studies : international, peer-reviewed, scholarly open access journal. ISSN 2227-7072. Roč. 8, č. 3 (2020), 1-13 .


Ohlasy:

2021

[3] PETRŮ, N., KROŠLÁKOVÁ, M.Insights on trends of academic research into family business = Vhled do vývoje vědeckého poznání rodinného podnikání. In: Acta VŠFS [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : ekonomické studie a analýzy = economic studies and analyses. – Praha (Česko) : Vysoká škola finanční a správní. ISSN 1802-792X. ISSN (online) 1802-7946. – Roč. 15, č. 1 (2021), s. 9-35 8.

[3] PAVLÁK, M., PÍSAŘ, P., VACEK, J. Czech SMEs innovativeness and international business cooperation. In: Liberec economic forum 2021 [elektronický dokument] [textový dokument (print)] : Proceedings of the 15th international conference. Liberec (Česko) : Technická univerzita v Liberci, 2021, s.84. ISBN 978-80-7494-578-6.

Lukáč, M. - Mihálik, J.: Data Envelopment Analysis - a Key to the Museums' 'Secret Chamber' of Marketing? In: Communication Today. ISSN 1338-130X. Vol. 9, no.2 (2018), pp. 106-117.

Ohlasy:

2020

[1] ČABINOVÁ, V., ONUFEROVÁ, E., JUROVÁ, N. et al. Efficiency evaluation of the medical SPA sector in Slovakia: An application of DEA method. In: Quality - Access to Success, 2020, roč. 21, č. 178, s. 7-14. ISSN 15822-559. ISSN (online) 2668-4861.

2021 

[1] VRABKOVÁ, I., BECICA, J. The Technical and Allocative Efficiency of the Regional Public Galleries in the Czech Republic. In: SAGE OPEN, 2021, roč. 11, č. 2. ISSN 2158-2440.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VEGA: 1/0474/23

Diagnostický audit v manažmente heritage objektov na pozadí spoločenských a ekonomických procesov

VEGA: 1/0271/23

Udržateľná obnova kúpeľného cestovného ruchu v SR v kontexte účinkov civilizačných kríz

VEGA:1/0720/19|13                                                                                                                                                                                            Inovačné stratégie v regionálnej politike so zameraním na rozvoj kultúrnych inštitúcií

KEGA: 012UCM-4/2022

Riadenie ľudí v digitálnom svete 

KEGA: 026UCM-4/2020

Mládežnícka politika ako súčasť občianskej spoločnosti

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
člen Vedeckej rady UCM v Trnave Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2018 - trvá
člen Vedeckej rady Vedeckého nakladateľstva Fakulty veřejnosprávních a ekonomických studií v Uherskom Hradišti Fakulta veřejnosprávních a ekonomických studií v Uherskom Hradišti 2017 - trvá
člen Redakčnej rady medzinárodného recenzovaného časopisu International Journal of Public Administration, Management and Economic Development Fakulta veřejnosprávních a ekonomických studií v Uherskom Hradišti 2017 - trvá
člen komisií pre štátne skúšky v I. II. stupni vysokoškolského vzdelávania, rigoróznych skúšok Fakulta sociálnych vied UCM v Trnave 2013 - 2022
člen Disciplinárnej komisie UCM v Trnave Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2018 - trvá
riaditeľ IM UCM Inštitút manažmentu UCM v Trnave 2022 - trvá
prorektor pre vzdelávanie UCM v Trnave Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2018 - 2022
prodekan pre výchovno-vzdelávaciu činnosť FSV UCM Fakulta sociálnych vied UCM v Trnave 2015 - 2018

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Fakulta managementu a ekonomiky UTB v Zlíne Mostní 5139, 760 01 Zlín, ČR 27.4.2015 - 01.05.2015 Erasmus+
Fakulta ekonomických štúdií VŠFS v Prahe Estonská 500, Praha 10, ČR 03.12.2018 - 07.12.2018 Erasmus+
Fakulta právních a správních štúdií VŠFS v Prahe Estonská 500, Praha 10, ČR 05.12.2019 - 10.12.2019 Erasmus+
Fakulta ekonomických štúdií VŠFS v Prahe Estonská 500, Praha 10, ČR 05.10.2021 - 11.10.2021 Erasmus+
Vysoká škola PRIGO Havířov Vítězslava Nezvala 801/1, 736 01 Havířov, ČR 31.07.2023 – 04.08.2023 Erasmus+
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinej SLU v Opave Univerzitní náměstí 1934/3, 733 40 Karviná, ČR 02.04.2024 – 05.04.2024 Erasmus+
Università degli Studi di Cagliari Via Università, 40, 09124 Cagliari CA, Taliansko 22.07.2024 – 26.07.2024 Erasmus+
Universidade da Madeira Praça do Município, São Martinho, 9000-072 Funchal, Portugalsko 21.04.2025 – 25.04.2025 Erasmus+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou
  • recenzent projektov KEGA, VEGA,
  • garantovanie a metodická realizácia vzdelávacieho projektu v rámci Operačného programu Zamestnanosť a sociálna inklúzia Múzeá tretej generácie – Modul Marketing múzeí, PR a komunikácia (2010 - 2013),
  • participácia na sociologickom prieskume kontrolnej akcie projektu ESO (2017 – 2018), ktorú realizoval Najvyšší kontrolný úrad SR.
Dátum poslednej aktualizácie
2025-05-15